02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

آیا ایمپلنت دندان نیاز به مسواک زدن دارد؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1396/07/30

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

اهمیت مسواک زدن صحیح  ایمپلنت دندان

این اشتباهات رایج می توانند مسواک زدن شما را بی فایده کنند و حتی موجب تخریب دندان ها و ایمپلنت دندان نیز بشوند! دندانپزشکان  و متخصصین ایمپلنت مانند دکتر شهاب محمدی هشدار می‌دهند برخی اشتباهات رایج به هنگام مسواک زدن می‌تواند سبب عوارض شدید برای دندان‌ و ایمپلنت و مضر شدن مسواک زدن در عوض کارایی آن برای حفظ سلامت دهان و دندان‌ می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به مقاله عفونت های اطراف ایمپلنت های دندانی مراجعه کنید.

گفتنی است، پزشکان توصیه می‌کنند افراد حداقل به مدت دو دقیقه به مسواک زدن بپردازند و تمام محیط دهان و دندان خود را آغشته به خمیر دندان کرده با برس مسواک نواحی آغشته را پوشش دهند.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پشت دندان‌ها و دندان‌های پشتی از جمله مناطقی هستند که اغلب به هنگام مسواک زدن توسط افراد نادیده گرفته می‌شوند.

مسواک را رو به بالا و پایین حرکت ندهید؛ هم برای ریشه ایمپلنت و هم برای لثه مضر است. به جای آن، با حرکت چرخشی آرام، دندان و لثه را ماساژ دهید.

پس از مسواک زدن افراد از شستشوی دندان طبیعی و ایمپلنت خود به طور کامل با آب به مدت حداکثر 30 دقیقه اجتناب کنند، زیرا فلوراید و سایر مواد شمیایی موجود در خمیر دندان سبب محافظت از دندان می‌شود و با سریع پاک کردن محیط دندان و شستشوی آن با آب این اثر محافظتی از بین می‌رود.

مسواک زدن و شستشوی دهان با آب شیر که حاوی فلوراید است سبب محافظت از دهان می‌شود.


مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

از چه مسواکی برای شستشوی ایمپلنت دندان استفاده کنیم؟

انتخاب جنس مسواک نیز اهمیت فراوانی دارد استفاده از مسواک‌های دارای برس زبر و خشن می‌تواند اثری منفی بر سلامت دندان‌ها بگذارد و سبب آسیب دیدن مینای دندان‌ها شود.

مسواک کردن حتما باید در جلوی آینه صورت گیرد زیرا در این حالت فرد توجه کافی به شیوه مسواک زدن و پوشش دادن تمامی محیط داخل دهان خود خواهد داشت.

یکی دیگر از اشتباهات در خصوص مسواک زدن زمان انجام آن است که نباید بلافاصله پس از مصرف غذا باشد زیرا اغلب مواد غذایی حالت اسیدی دارند و با اسیدی شدن PH محیط دهان ، مسواک زدن بلافاصله سبب تخریب مینای دندان و آسیب دیدگی تاج ایمپلنت دندان می‌شود. کارشناسان در عین حال نوشیدن مواد قلیایی چون شیر را برای حفظ سلامت دندانها و خنثی کردن محیط PH دهان موثر می‌دانند.

در عین حال مسواک زدن بیش از 2 دقیقه و یا تنها مسواک زدن دندان‌های جلویی نیز می‌تواند سبب تخریب دندان‌ها شود. برای اطلاعات بیشتر سایر مطالب کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی را مطالعه کنید.

ویزیت و مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!