02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

باید های مراقبت از بخیه های لثه بعد از کاشت ایمپلنت دندان (قرار دادن فیکسچر) چیست؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/07/22

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

زمان مناسب برای کشیدن بخیه در ایمپلنت دندانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. ازجمله این عوامل می‌توان به نوع بخیه استفاده‌شده، محل قرارگیری ایمپلنت، سن بیمار، شرایط جسمانی، نوع لثه و بافت استخوان اشاره کرد. دندان‌پزشک با توجه به ارزیابی وضعیت جراحی و ترمیم، تصمیم به کشیدن بخیه خواهد کرد.

بخیه ایمپلنت 7 الی 10 روز پس از جراحی کشیده می‌شود. مراقبت از بخیه‌های ایمپلنت بسیار مهم است تا فرآیند بهبود و ترمیم در محل جراحی به‌درستی انجام شود.

بهداشت دهان به‌طور منظم و صحیح، رعایت توصیه‌های پزشک به‌صورت کامل، مصرف داروهای ضدالتهاب و ضد درد، اجتناب از فشار و ضربه، تغذیه مناسب و عدم استعمال دخانیات نکات جزء روش‌های مراقبت از بخیه ایمپلنت دندان هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

باز شدن بخیه ایمپلنت

دلایل مختلفی برای باز شدن بخیه‌ ایمپلنت وجود دارد. ازجمله عواملی که می‌تواند باعث باز شدن بخیه ایمپلنت دندان شود، می‌توان به موارد مهمی چون: به فشار بیش‌ازاندازه بر روی ایمپلنت دندانی، عفونت و تحلیل لثه، ضربه، کشیدگی، عدم مراقبت و بهداشت مناسب، خوردن غذاهای سخت و خشک، فعالیت بدنی سنگین و  استفاده نادرست از داروها اشاره کرد.

زمان کشیدن بخیه ایمپلنت

بهترین زمان کشیدن بخیه ایمپلنت 7 الی 10 روز بعد از اتمام مراحل ایمپلنت خواهد بود. نخ بخیه‌های ایمپلنت به رنگ سیاه هستند که بعد از مدت گفته‌شده توسط دندان‌پزشک کشیده می‌شود.

سفیدی روی بخیه دندان

سفیدی روی بخیه دندان عوامل مختلفی خواهد داشت که مهم‌ترین آن عفونت است. از دیگر مواردی که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان سفیدی روی بخیه دندان نام برد:

  • عفونت
  •  التهاب
  •  تحلیل لثه
  •  باقی ماندن تکه‌های دندان
  •  از بین رفتن رنگ لثه براثر خونریزی
  •  حذف پلاک و لکه‌ها
  •  لخته خون
  •  تجمع بافت مرده

مدت‌زمان جوش خوردن بخیه لثه

مدت‌زمان جوش خوردن بخیه لثه بین 7 تا 14 روز  خواهد بود. البته این زمان با توجه به نوع جراحی، سن فرد، سیستم ایمنی و سلامتش برای هر بیماری متفاوت خواهد بود.

بخیه ایمپلنت چند روز طول می‌کشد

بعد از 7 الی 10 روز می‌توانید بخیه ایمپلنت را بکشید. در برخی از مواقع این زمان به 7 الی 14 روز نیز با توجه به عوامل مختلف خواهد رسید.

بخیه ایمپلنت بعد از چند روز باید کشیده شود؟

بخیه ایمپلنت بعد از 7 الی 10 روز باید کشیده شود. مدت‌زمان لازم برای جوش خوردن بخیه ایمپلنت نسبت به بخیه‌های معمولی در سایر نقاط بدن انسان بیشتر خواهد بود.

 شل شدن بخیه ایمپلنت

عدم رعایت دستورات دندان‌پزشک مانند تمیزی و بررسی منظم دهان، عدم استفاده از ضدعفونی‌کننده‌ها، عدم مصرف داروهای تجویزشده توسط پزشک و مصرف نامنظم آن‌ها، مصرف مواد تحریک‌کننده مثل سیگار، استرس، تغذیه نامناسب، مشکلات قبلی، عفونت در لثه و استخوان باعث شل شدن بخیه ایمپلنت می‌شوند.

گره بخیه جذبی کی میفته

گره بخیه جذبی 14 الی 28 روز (2 هفته الی 4 هفته) بعد از عمل جراحی جذب لثه شده و یا از لثه جدا می‌شود.

گوشت اضافه لثه دندان مصنوعی

گوشت اضافه لثه در اطراف دندان‌های مصنوعی دلایل مختلفی خواهد داشت. اندازه و شکل نامناسب دندان مصنوعی، فضای خالی بین دندان مصنوعی و لثه، التهاب و عفونت لثه، تراکم بخیه‌ها، تجمع پلاک و رسوبات دندانی، نظافت نامناسب دهان، استفاده نادرست از مسواک و نخ دندان می‌تواند باعث گوشت اضافه لثه دندان مصنوعی شود.

بهترین راهکار برای رهایی از گوشت اضافه لثه در اطراف لثه مصنوعی مشورت با دندان‌پزشک متخصص است.

زود جوش خوردن ایمپلنت

برای زود جوش خوردن ایمپلنت دندان باید مراقبت‌های لازم بهداشتی انجام شود. در کنار مراقبت‌های لازم بهداشتی شما باید کارهایی را انجام ندهید تا زود جوش خوردن ایمپلنت به بهترین شکل اتفاق بیفتد. عوامل مهم به شرح زیر می‌باشد:

  • استفاده منظم آنتی‌بیوتیک‌های تجویزشده توسط دندان‌پزشک
  • استفاده از دهان‌شویه برای کاهش التهاب و آلودگی دردهان
  • رعایت بهداشت دهان و دندان مانند مسواک زدن
  • عدم استفاده از مواد تحریک‌کننده و مخدر مانند سیگار، قلیان و سایر گزینه‌ها
  • مصرف نکردن مشروبات الکلی
  • نخوردن غذای سخت
  • مراجعه منظم به دندان‌پزشک جهت معاینات

چند روز بعد از ایمپلنت بخیه‌ها را بکشیم؟

بعد از 10 تا 14 روز  بخیه ایمپلنت‌ها باید کشیده شود.

کشیدن بخیه دندان در خانه

برای کشیدن بخیه دندان در خانه باید مراحل زیر را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله اجرا کنید.

  1. با استفاده از موچین گره بالا بخیه را از گره پایین جدا کنید
  2. به‌آرامی گره بخیه را به سمت بالا هل دهید
  3. حال نوبت این است که با قیچی بخیه موردنظر را ببرید
  4. بعد از بریدن بخیه را به‌آرامی از پوست جدا کنید
  5. به همین صورت بخیه را به‌آرامی از لثه جدا کنید تا تمامی بخیه‌ها از لثه جدا شوند

بهترین روش ها برای مراقبت از بخیه بعد از اجرای ایمپلنت

بخیه زدن روی بافت های نرم به منظور پایدار شدن و کمک به بهبود آنها، برای بیماران کاملا آشناست. نیاز به بخیه زدن پس از عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان کاملاً طبیعی است و بیماران باید به منظور حفظ و نگهداری بخیه ها تا جوش خوردن بافت موارد زیر را رعایت کنند:

مصرف آنتی بیوتیک

پس از کاشت ایمپلنت دندان باید آنتی بیوتیک مصرف کنید. آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از ایجاد عفونت اطراف بخیه ها روی لثه و پایه ایمپلنت که در استخوان فک کار گذاشته شده مورد استفاده قرار می گیرد. دوز تجویز شده توسط دندانپزشک حتماً باید تا انتها به طور کامل مصرف شود. در صورتی که به دارو واکنش نشان دادید و پوست شما دچار سوزش و خارش شد؛ مصرف آن را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

مسواک زدن بخیه ها

بهداشت دهان و دندان بعد از عمل جراحی کاشت ایمپلنت بسیار مهم است. حدودا بعد از ۲۴ پس از ایمپلنت دندان می توانید دندان های تان را مسواک کنید و همچنین آب نمک می تواند به بهبود سریعتر و جلوگیری از ایجاد عفونت کمک کند. اما بهتر است از دهانشویه ها که حاوی هیدروژن پراکسید هستند به مدت ۱۴ روز خودداری نمایید. همچنین مسواک خود را مستقیماً روی بخیه نکشید و به آن فشار وارد نیاورید چون ممکن است بافت لثه مجدداً پاره شود.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن بعد از ایمپلنت دندان روند بهبود یا ریکاوری لثه و استخوان را کند خواهد کرد و احتمال افزایش عفونت و شکست کاشت ایمپلنت یا پیوند استخوان را افزایش خواهد داد. نتایج مطالعات نشان می دهد که احتمال پاره شدن بخیه ها پس از ایمپلنت دندان در افراد سیگاری بسیار بیشتر است.

کشیدن بخیه ها

در صورتی که بخیه های شما جذبی نباشد باید با مراجعه به دندانپزشک آن را بکشید. در این فاصله دندانپزشکی نحوه بهبود ایمپلنت را نیز بررسی کرده و مطمئن می شود پایه در حال جوش خوردن به استخوان فک است.

فعالیت های روزمره

بهتر است از فعالیت های سنگین به مدت سه روز پس از کاشت ایمپلنت خودداری کنید تا از وارد آمدن فشار زیاد به محل ایمپلنت کاشته شده و باز شدن بخیه ها جلوگیری شود. همچنین دندانپزشک برای شما داروهای مسکن تجویز می کند بنابراین بهتر است از انجام فعالیت هایی که نیاز به تمرکز دارند مانند رانندگی خودداری کنید.
 
 

  مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

بخیه دندان ایمپلنت

بخیه دندان ایمپلنت به بخیه‌هایی گفته می‌شود که  در جراحی‌های مربوط به ایمپلنت دندان استفاده می‌شوند. وظیفه بخیه‌های ایمپلنت بستن زخم‌های حاصل از جراحی، تثبیت ایمپلنت موردنظر در محل قرارگیری آن و تسریع فرآیند ترمیم استفاده می‌شوند. بخیه ایمپلنت با استفاده از مواد خاصی مانند نایلون یا پلی‌پروپیلن انجام خواهند شد.

بخیه ها چه مدت پس از کاشت ایمپلنت باید در دهان باقی بمانند؟

بخیه های اطراف ایمپلنت های دندانی معمولاً جذبی هستند و حدود ۲ تا ۳ هفته در ئهان باقی می‌مانند. در صورتیکه با آنها احساس راحتی نداشتید و شما را آزار می داد بهتر است برای کشیدن آن‌ها به دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید کمی خونریزی از محل بخیه ها بعد از عمل جراحی در دهان کاملا طبیعی است.
نحوه جذب شدن بخیه ها توسط بافت، فرایندی است که در بدن شما ممکن است چندین هفته طول بکشد. نوع ماده ای که در بخیه استفاده شده و نحوه درمان آن فاکتورهایی است که روی مدت زمان باقی ماندن بخیه ها در دهان تاثیر گذار است. موارد دیگر شامل نوع و شرایط بافتی است که بخیه ها زده شده‌اند. سلامت عمومی بیمار نیز می تواند روی مدت زمان باقی ماندن بخیه در دهان تاثیر گذار باشد.

آیا لثه پس از کاشت ایمپلنت  بخیه زده می شود؟

اکثر عمل های جراحی که روی لثه انجام می گیرد؛ نیاز به بخیه زدن بافت آن به منظور کمک به بهبود سریعتر دارد. پس از قرار دادن فیکسچر معمولا بخیه های جذبی که ۳ تا ۵ روز بعد توسط لثه جذب می شود؛ به کار می رود. اما برخی از بخیه ها نیز مدت زمان بیشتری برای جذب شدن نیاز دارند و برخی دیگر را نیز باید در مطب دندانپزشک حدودا ده روز بعد از عمل جراحی کشید.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

چرا لثه پس از کاشت ایمپلنت دندان بخیه زده می شود؟

چون در عمل جراحی کاشت ایمپلنت بافت لثه بریده می‌شود تا بتوان دسترسی بهتری به استخوان‌فک داشت؛ پس از جراحی باید توسط بخیه ها دو طرف لثه مجدداً کنار هم قرار گرفته و جوش بخورد. هدف از بخیه زدن کمک به بافت های نرم برای جوش خوردن و بهبود یافتن سریع تر است.

نحوه بخیه زدن و انواع آن

بخیه در دو نوع جذبی و غیر جذبی وجود دارد که اصلی ترین تفاوت آن ها در این است که بخیه های جذبی خودشان در بافت لثه حل می شوند اما بخیه های غیر جذبی باید توسط دندانپزشک کشیده شوند.
بخیه های جذبی به نحوی ساخته شده اند که بدن میتواند آنها را تجزیه کرده و به صورت محصولات جانبی دفع کند. زمانی که بخیه ها جذب شد؛ به نظر می رسد که شل شده اند و یا از جای خود خارج شده اند. در این شرایط ممکن است حتی تکه هایی از آن ها از جای خود خارج شده و بیرون بیفتد.
بخیه های غیر جذبی از موادی ساخته شده اند که بدن نمی‌تواند آنها را تجزیه و دفع کند و معمولاً از جنس پلی استر، نایلون، ابریشم، پروپیلن و غیره هستند. دوام و طول عمر این بخیه ها بسیار بیشتر از بخیه های جذبی است به همین علت باید آنها را کشید. زمان کشیدن آنها توسط خود دندانپزشک تعیین می‌شود و باید پس از جوش خوردن بافت های لثه انجام بگیرد.

بخیه ها چه تاثیری روی جوش خوردن بافت لثه پس از کاشت ایمپلنت دارند؟

اولین وظیفه بخیه ها کنار هم پایدار نگه داشتن بافت های نرم مانند بافت لثه پس از انجام عمل جراحی است. بخیه ها موجب می شوند حداقل فاصله بین بافت های لثه ای که در دو طرف محل عمل جراحی وجود داشته؛ به وجود آید و در نتیجه بافت لثه خیلی سریعتر جوش بخورد.
بخیه ها همچنین بافت لثه را کاملا نزدیک به استخوان فک زیر آن نگه می دارند و در نتیجه از استخوان فک و پایه ایمپلنت محافظت کرده و اجازه نمی‌دهد اجسام خارجی، باکتری، گرد و غبار و غیره وارد آن محل شده و آنجا را عفونی کند.
بخیه زدن می تواند به جلوگیری از خونریزی نیز کمک کنید. پس از بخیه زدن میزان خونریزی بعد از عمل جراحی کاشت ایمپلنت از زخم آن ناحیه به سرعت کنترل شده و بخیه ها می توانند به تشکیل لخته کمک کنند. همچنین لثه هایی که بخیه زده شده اند به لخته های خونی کمک می کند که در ناحیه ایمپلنت شده پایدار باقی بمانند و از خونریزی بیشتر جلوگیری کند.
گاهی اوقات بخیه ها در فرآیند بهبود زخم مداخله می‌کند و نمی‌گذارد انجام بپذیرد. در این شرایط بدن بخیه ها را به عنوان یک جسم خارجی تلقی کرده و واکنش های التهابی در بافت های اطراف ایمپلنت کاشته شده به وجود خواهد آورد. در این شرایط زخم تا حدودی باز مانده و بهبود یافتن آن به تأخیر می‌افتد.
برخی از بخیه ها مانند آنهایی که از جنس ابریشم هستند موجب می شوند بزاق دهان و یا مواد غذایی وارد بافت هایی که به هم بخیه زده اند بشوند و در نتیجه با بروز التهاب و عفونت در فرآیند ریکاوری و بهبود تداخل ایجاد می کنند.
البته بروز این علائم بسیار نادر اتفاق می‌افتد و نباید موجب شود که مزایای بخیه زدن را نادیده بگیریم. فقط در موارد خاصی در صورتی که این علائم مشاهده شد باید به پزشک مراجعه کنیم تا بلافاصله بخیه ها از دهان خارج شود.
مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

چه اتفاقی می‌افتد اگر برخی‌ها زودتر از موعد شل شوند؟

در مواردی که پایداری بافت جزو اهداف اصلی می باشد؛ زمان افتادن بخیه ها می تواند فاکتور بسیار مهمی در فرایند بهبود بافت در نظر گرفته شود.
در صورتی که بخیه ها چند روز پیش از آن که دندانپزشک برای شما وقت تعیین کرده بیفتند؛ احتمالا مشکل خاصی ایجاد نخواهد شد. استحکام بافت لثه ۴ تا ۶ روز بعد از عمل جراحی به اندازه کافی خواهد بود به حدی که بتواند ادامه روند بهبود را بدون بخیه طی کند.
اما اگر بخیه ها در سه روز اول بیفتند احتمال جوش نخوردن بافت ها وجود دارد. بنابراین بهتر است به سرعت نزد جراح بروید تا بخیه هایی که شل شده یا افتاده را جایگزین کند.

باید ها و نباید های بخیه های شل شده

از بافت های بدون بخیه چند روز بیشتر مراقبت کنید تا فرایند بهبود به مرحله‌ای که استحکام کافی ایجاد شود؛ برسد.
در صورتی که بافت لثه به خوبی روی استخوان را پوشانده و جابجایی ندارد؛ جای نگرانی نیست و اگر بخیه ها افتاد فقط باید مراقب باشید که فشار زیادی به آن وارد نیاورید.
در صورتی که تورم در ناحیه بافت هایی که بخیه آنها شل شده مشاهده کردید و یا بافت لثه طوری جابه جا می شد که استخوان فک زیر آن بیرون می آمد؛ حتما باید نزد جراح بروید تا بخیه ها مجدداً جایگزین شود.
در صورتی که بخیه ها تک تک زده شده اند و به هم متصل نیستند؛ افتادن یکی از آنها مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد. اما در صورتی که بخیه ها به هم متصل هستند افتادن یکی از آنها می‌توانند روی بقیه تاثیر بگذارد و آن ها را نیز شل کند.
در این شرایط باید با پزشک مشورت کنید تا با در نظر گرفتن تعداد بخیه ها و روش بخیه زدن احتیاط های لازم را به عمل آورید.

در صورتی که بخیه ها شل شد و یا افتاد چه کاری باید انجام دهیم؟

در صورتی که مشکلی در بخیه های خود مشاهده کردید باید از محل عمل جراحی با احتیاط کامل مراقبت کنید و با دندان پزشک خود نیز مشورت نمایید تا وضعیت شما را مشخص کند.
احتیاط هایی که جراح به شما توصیه می کند را باید حتما رعایت فرمایید و هیچ گونه موردی که موجب شود زخم شما عفونت کند و یا بهبود یافتن بافت ها به تاخیر بیفتد و یا زخم باز شود نباید؛ انجام دهید.
به منظور جلوگیری از باز شدن زخم باید از فشار وارد کردن به محل عمل جراحی و روی بخیه ها با انگشت یا زبان خود خودداری کنید.
فک و دهان خود را با شدت زیاد باز نکنید و مراقب باشید که ضربه‌ای به آن ناحیه وارد نشود.
هنگام جویدن غذا ها مخصوصاً غذاهای سفت و چیپسی آنها را از از محل عمل جراحی دور نگه دارید و سعی کنید غذا ها فشاری به بخیه ها وارد نکند.
مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

بخیه ایمپلنت

بخیه ایمپلنت کاربردهای مهمی در جراحی ایمپلنت دندان را به عهده دارد. دندان‌پزشک‌ها برای این‌که بتوانند سوراخ‌ها و بافت‌های فک را به بهترین شکل ببندند به بخیه نیاز دارند. بخیه ایمپلنت علاوه بر کاربردهای فوق محل قرارگیری ایمپلنت را مستحکم کند و از جابجایی یا حرکت ناخواسته جلوگیری نماید.

بخیه ایمپلنت باعث فرآیند ترمیم و بهبود سریع‌تر محل جراحی خواهد شد. بخیه‌ها کمک می‌کنند تا بافت‌ها به بهترین شکل باهم اتصال پیدا نمایند.

علائم جابجایی بافت یا جوش نخوردن آن پس از شل شدن یا افتادن بخیه ها چیست؟

در صورتی که بخیه ها خیلی زود به شل بشود مخصوصا در سه روز اول پس از عمل جراحی کاشت ایمپلنت احتمال دارد بافت لثه جابجا شده و کاملاً با بافت استخوان زیر آن جوش نخورد. در این شرایط احتمالا شما لبه بافت لثه را خواهید دید و می‌توانید آن را جابجا کنید.
سطح اتصال لثه به دندان توانایی بازسازی خود را دارد اما اتصال بافت لثه و استخوان زیر آن با سرعت بسیار کمتری اتفاق می‌افتد. بنابراین در صورتی که بخیه ها بیفتند احتمال جوش نخوردن بافت لثه و استخوان زیر آن وجود دارد.
یکی از متداول ترین پیامد های بخیه شل، باز شدن زخم است. به طوری که دو لبه زخم که با بخیه به هم متصل شده بودند از هم جدا خواهند شد. در نتیجه فضای بین این دو لبه ایجاد شده و جوش خوردن آنها به هم و ایجاد بافت جدید مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید.
در صورتی که این فضای ایجاد شده بسیار زیاد باشد؛ لبه های زخم مجدداً باید بخیه زده شود. خونریزی از دیگر علائم باز شدن زخم در اثر افتادن بخیه ها است. در صورتی که چند روز پس از عمل کاشت ایمپلنت از ناحیه زخم خود خونریزی غیر طبیعی مشاهده کردید؛ حتما باید به جراح مراجعه کنید.
پارگی بافت نیز در برخی موارد در صورتی که بخیه ها شل شوند؛ مشاهده خواهد شد. در صورتی که فشار زیادی به بخیه ها وارد شود ممکن است بافت هایی که نیاز به جوش خوردن دارند؛ پاره شوند. در نتیجه بخیه ها نیز در جای خود شل شده و مشکلات بعدی را به وجود خواهند آورد. احتمالاً در این شرایط علائم دیگری مانند سوزش و خونریزی خواهید داشت.

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

سپیده

سلام من جراحی ایمپلنت انجام دادم اون پیچی ک بسته ان اصلا معلوم نیست واین که زبونمو میزنم خیلی تکون میره لثه ام

دکتر شهاب محمدی

نگران نباشید بعد از جراحی ایمپلنت در داخل لثه قرار میگیره

حسین سماچی

درود بر صبر وشکیبایی شما کتر خوب

حسین

از راه دور امدیم برای انجام ایمپلنت برای اینکه برای انجام پروتز حداقل یک تا سه ماه لازمه ایمپلنت جوش بخوره تا آن زمان بخیه ها داخل باشن مشکلی هست یا نه ؟

دکتر شهاب محمدی

اگر مشکلی ایجاد نکرده جوش میخوره و مشکلی نیست

کیومرث

سلام خسته نباشین اقای دکتر یه سوال داشتم من چند وقت پیش ۳ تا فک پایینم ایمپلنت داشتم بعد از ایمپلنت بخیه که زدن دو هفته بعد با زبونم با باخیه ها بازی کردم همشون افتاد الان لثه هامم کاملا جوش خوردن همه چی هم نرماله فقط یدونه از ایمپلنتام سرش بیرون از لثه مونده مشکلی پیش میاد اینطوری بمونه تا ۴ ماه ؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

به نظر میرسه مشکلی نیست ولی باید از نزدیک ببینم

سلام‌ فک پایین دوتا ایمپلنت اشتم بعد دوهفته بخیه هام غیر جذبی بود و کشیدم اما یه تیکه کوچک بخیه داخل لثه مونده که با زبونم‌احساس میکنم اما پزشکم نمیبینه که بکشه و میگن بخیه جانموندا..اما مطمعنم که جامونده...ماندن بخیه داخل لثه چه عوارضی میتونه داشته باشه من خیلی نگرانم

جاماندن نخ بخیه داخل لثه اما بسیار کوچک باعث مشکل و پس زدن ایمپلنت نمیشه؟پزشکمم به زور میگه بخیه نمیبینم اما با زبان احساسش میکنم چیکار کنم

سمیه

سلام وقت بخیر . دو هفته پیش دو واحد ایمپلنت در فک بالا همراه سینوس لیفت داشتم هنوز لثه ام در جایی که یک دندان کشیدم جوش نخورده و بخیه های جذبی هم هنوز هستن و حس میکنم کنارش سفید شده و با فشار دادن و خصوصا شبها درد میکنه آیا طبیعی است؟ به مدت یک هفته آنتی بیوتیک و مسکن و دهانشویه هم استفاده کردم

حجت

سلام آقای دکتر من این 6روزه پایه ایمپلنت گذاشتم روی بقیه ها سفیده مثل عفونت زده بو میده البته پودر استخوان هم واسه لثه م گذاشته ولی بو میده حالم بهم میخوره

دکتر شهاب محمدی

مشکل کجاست ؟ سوالتون چیه ؟

حجت

سلام آقای دکتر من این 6روزه پایه ایمپلنت گذاشتم روی بقیه ها سفیده مثل عفونت زده بو میده البته پودر استخوان هم واسه لثه م گذاشته ولی بو میده حالم بهم میخوره

F

دکتر جان میشه سوال منم جواب بدید من جراحی cl برای چهارتا دندون بالام انجام دادم و دکترم گفت دو هفته دیگ باید بیای بخیه هاتو بکشی اما بعد از یک هفته یکی از بخیه هام در حین قرقره آب نمک پاره شد مراجعه هم کردم خیلی عصبی ام رفته مسافرت و دکتر عمومی گفت بعد از یک هفته نمیشه باز بخیه زد اما درسته روی دندونم ظاهرا اوکی شده اما پشت دندونم نه و اینک اینی ک پاره شده لثه اش بالا مونده اما بقیه بخیه ها بقیه لثه دندونارو پایین نگه داشتن حتی ی جای ریز بخیه هم مونده الان من چیکار کنم میترسم این ی دونه بالا بمونه بقیه پایین؟ برم بقیه رو هم بکشم؟ من در ضمن میخوام روکش کنم اما در اصل درمانی انجام دادم

دکتر شهاب محمدی

سوالتون نامفهومه چقدر بالاست اگر بشه خودش و یا عکسش رو ببینم میتونم قطعی نظر بدم

باران

سلام..من ۵ روز پیش ۳ پیچ ایمپلنت فک بالا راست را انجام دادم..دردی ندارم وانتی بیوتیک را از همان روز اول مصرف کردم ولی الان که دیدم کلا لثه ای همین سمت قرمز شده و یه تیکه ای قرمز مثل التهاب دیده میشه..ایا طبیعی یا امکان عفونت هست؟؟؟البته روزی دوبار مسواک میزنم و سرم شستشو دهانم را شستشو میدم ولی حای بخیه ها ا اصلا دست نزدم

دکتر شهاب محمدی

مشکل خاصی نیست این علائم همیشه هست

محمد

س آقای دکترمن ی ماه پیش پیونداستخوان ایمپیلنت انجام دادم بعددوهفته رفتم بخیه هاروکشیدم ..دندون جلو هس والان هروقت زبونم بهش میخوره احساس لقی میکنم..

زهرا

سلام دکتر..من ۱۴روزپیش پیچ ایمپلنت دندون ۲روگذاشتم روز۸م رفتم بخیه موکشیدم فرداش کلادوطرف لثه م ورم کرده ولی وسطش عادی مونده ینی قشنگ حالت گردشده..عفونته بنظرتون؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بنظر من عفونت نیست و مشکل خاصی وجود نداره

سمیه عطایی

سلام آقای دکتر - من 10 ام شهریور یه جراحی انجام دادم و ریشه ی دندون 4 بالا راست رو خارج و فیکسچر رو برام همون موقع کار گذاشتن. من بعد از جراحی تا یک ماه درد داشتمو مدام مسکن میخوردم. بخیه هام خودشون افتادن. الان که 28 ابان هستش، جای همون فیکسچر درد میکنه و ورم کرده جوری که صورتم یکطرفه کلا ورم کرده و مشخصه و اینکه کوشه ی بینی و گونه ی سمت راستم هم درد میکنه. تو رو خدا میشه راهنماییم بفرمایید که ایا ممکنه ایمپلنتم پس زده باشه ؟؟؟ (و اینکه من 4 سمت چپم رو 3 سال پیش ایمپلنت کردم پیش یه متخصص جراحی لثه و ایملنت و واقعا هیچ کدوم ازین مشکلات رو واقعا نداشتم - اما این دندونم رو پیش دندونپزشک انجام دادم و واقعا درد امونم رو بریده) - یه مورد دیگه - تو اسکن بعد از جراحیم پایه ی این فیکسچر انگار یه مقدار عمیق تر شده - یعنی بیشتر فرو رفته تو فکم. تو رو خدا کمکم کنین --- خیلی ممنونم ازتون .

معصوم

سلام من ۱۲ روزه ایمپلنت کردم با جراحی لثه سنگین. ولی هنور جاش درد میکنه و مسکن میخورم. در حالیکه انتوبیتوتیک هامو به موقع میخورم و اب نمک هم میشودم دهانمو. اما لثه ام در جای ایمپلنت ملتهبه. از امروز تکه های سفت اسخوان افتادند تو دهنم. ایا یعنی پودر اسخوان در پیوند استخوانی که زده خوب جوش نخورده؟

دکتر شهاب محمدی

سلام وقتتون بخیر 12 روز طبیعی هستش و اگر لاشه استخوان هم دیدید ایراد نداره مگر اینکه عمل به نحوی باشه که مورد اذیت کردن شما بشه حتما به متخصص نزدیک محل زندگی یا دکتر مربوطه نشون بدید

هومن

سلام. من دندون شماره ٧ رو كشيدم . چيزي از دندان ديگه روي سطح لثه مشخص نبود و براي ايمپلنت هم دكتر گفت درجا نميشه و بايد ٣ ماه صبر كنين. سوالم اينه كه بعد از كشيدن دندان برام بخيه جذبي زدن يه چند روزي هست بخيه ها رو ميبينم ولي انگار قرار نيست جذب شن. الان ١١ روز گذشته. اگه تا چند وقت ديگه جذب نشدن بايد به دكتر مراجعه كنم؟ و اينكه بودن زيادش باعث عفونت نميشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بودنش ایرادی نداره یواش یواش جذب میشه و یازده روز زمان کمیه براش

مهدی

با سلام واحترام بنده ۸ ایمپلنت فک بالا و ۶ ایمپلنت فک پایین کاشته ام و دندانپزشکم گفتن که جمعا ۲۴ دندان خواهم داشت من گفتم که میخوام ۲۸ دندان داشته باشم گفتن نه لازم نیست میخواستم بدونم من که استخوان فکم کاملا طبیعیه چرا دندان آسیاب بزرگ دوم را در هر قسمت حذف میکنند

دکتر شهاب محمدی

سلام وقتتون بخیر بهتره که بیشتر از 12 تا دندون نصب نشه اگر قرار باشه بیشتر نصب کنید باید ایمپلنت های بیشتری بذارید

مینو

سلام آقای دکتر 4 روز است که جراحی افزایش طول لثه برای روکش انجام دادم و دکتر بخیه زدن و خمیر پانسمان گذاشتند. ولی قسمت دور خمیر پانسمان چند آفت زده که دردناک هست. الان میتونم از محلول یا ژل آفت استفاده کنم؟

حسین

سلام و عرض ادب.من ۹روزه ایمپلنت انجام دادم. دندان ۶ رایست پایین. برام پیوند استخوان انجام شد به همراه بخیه کشیدنی که روز هشتم‌ بخیه کشیدم و لثه ام ملتهب شده بود.اما بعد از کشیدن بخیه ها پیچ ایمپلنت پیداست آیا این طبیعیه؟مگه بخیه که زدن نباید الان زیر لثه باشه؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نمیدونم اون چیزی که دقیقا دیده میشه چیه، ایمپلنت هستش یا پیچ هاییه که برای پیوند استفاده کردید، اگر پیچ هاییه که برای پیوند استفاده شده مشکلی نیست

دریا

سلام خوبی من تازه لثه ها م بخیه کردم بخاطر ایمپلنت دندان کاشتن دهان شور و اب نمک استفاده میکنم ولی حالم بد میشه وقتی آب نمک استفاده میکنم قرص اینها استفاده میکنم بخیه دهان چند روز طول میکشه

دریا

سلام خوبی دکتر من تازه کاشته ایمپلنت دندان میخام انجام بدم رفتم دکتر برام عمل جراحی کردن لثه بالای دهان من بخیه زدن ولی بعضی وقتا درد دارم قرص مسکن و آب نمک و دهان شور استفاده میکنم این درد طبیعی هست می ترسم عفونت خدا نکرده باشه و دقیقا بخیه ایمپلنت چند روز طول میکشه خوب بشه وقتی آب نمک استفاده میکنم حالم بد میشه برام سخت هست آب نمک اینها استفاده کنم قرص های خودم سر ساعت استفاده میکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله درد طبیعی هست برای اطمینان بیشتر به دندانپزشکتان مراجعه کنید.

Reyhane

سلام من ۵ روزه که برام پیوند استخوان انجام دادن ،از روز سوم لکه های سفید رنگی روی بخیه هام و لثه ی عمل شدم دیدم و تورم و درد شدیدی داشتم ...البته آنتی بیوتیکم مصرف میکنم و الان لکه ها کمتر شدن ولی هم چنان روی بخیه ها و لثه های اطراف ایمپلنت هاله سفید رنگ دارن به نظر شما جای امیدواری برای شکست نخوردن عمل هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام لکه سفید نشان بهبود هست.درد بعد از جراحی طبیعی هست نگران نباشید.

فولادی

سلام من ی هفتس جراحی پیوند استخوان انجام دادم الان نگاه کردم دیدم ریشه دندانم دیده میشه یعنی انگار بدون اینکه متوجه باشم لثه پاره شده آیا باید دوباره بخیه بشه اثلن درس میشه؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام لطفا به دندانپزشکتان مراجعه کنید.

افسون

سلام. ۴ روز هست پیچ امپلنت کار کردن برام.از دیشب ک مسواک میزنم اصلا مسواک رو میگذارم رو بخیه ها خون میاد.چیکار کنم؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب شما اصلا نباید روی بخیه مسواک بزنید.

حمید

سلام من چهار روزه که پیوند استخوان انجام دادم روز سوم یکی از بخیه ها افتادامروز یه چیز سفید رنگی دیده میشه احتمالش هس پودر استخوان بیرون بریزه؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب ممکنه پودر استخوان اضافه بیرون بیاد از داخل لثه.

محدثه

سلام وقت بخیر دوماه پیش دو طرف فک پایینم دوتا پایه ایمپلنت گذاشتم. یکی کامل لثه جوش خورده و هیچی از پایه مشخص نیست ولی اون یکی سطح پیچ کامل از روی لثه مشخصه. البته بیرون زده نیست کامل هم سطح لثه ست. این یعنی پس زده؟ درد، التهاب یا هیچ علائم خاصی ندارم

محدثه

سلام وقت بخیر دوماه پیش دو طرف فک پایینم دوتا پایه ایمپلنت گذاشتم. یکی کامل لثه جوش خورده و هیچی از پایه مشخص نیست ولی اون یکی سطح پیچ کامل از روی لثه مشخصه. البته بیرون زده نیست کامل هم سطح لثه ست. این یعنی پس زده؟ درد، التهاب یا هیچ علائم خاصی ندارم

صحرا

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر،من پنج روز پیش ریشه دوتا از دوندونهای فک بالا رو کشیدم و پایه ایمپلنت گذاشتم تا به امروز به جز تورم صورت که الان دیگه از بین رفته مشکلی نداشتم اما لپ داخلی دهانم درست بالای بخیه هام یه تورم بالشتی شکل داره آیا طبیعیه؟ باسپاس ازشما

Masoomeh

سلام من دو تا از دندان هایم را عصب کشی کردم و بعد از آن دکتر تجویز جراحی لثه کردن الان جراحی کردم و بلد از سه روز چند تا از بخیه ها باز شدن و حتی خمیری که روی بخیه ها بود افتادن الان هم دندان و هم لثه ام خیلی درد میکنه این درد طبیعی هستش؟؟

صحرا

سلام من جراحی لثه داشتم نخ بخیه باز شده رفته داخل معده ام آیا واسه معده خطرناکه

سعید

آقای دکتر با سلام و احترام من حدودا ده روزه که پایه ایمپلنت کاشتم و الان بخیه دارم و قرار شده بعد از دو هفته مراجعه کنم برای کشیدن بخیه ها چند روزی هست که لکه سفید خیلی کوچک روی قسمتی از لثه جراحی شده ام دیدم به خودی خود دردی نداره ولی با زبانم فشار می آورم خیلی کم درد میگیره مزاحمتون شدم مشورت بگیرم از خدمتتون که چی میتونه باشه و اینکه موضوع نگران کننده ای هست یا خیر با احترام

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران کننده نیست راحت باشید

Farid Khan

سلام من دندان بالایی پیچ ایمپلنت گذاشتم چهار روز پیش و مسکن و اموکشی سیلین مرتب استفاده میکنم ولی دور لثه م ۵ جا افت بزرگ و کوچیک زده. به دکتر مجدد مراجعه کنم ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام مراجعه ضرری نداره هر چند گاهی افت اتفاق میفته

یعقوبی

سلام وقت بخیر من ۵ رزوه که جراحی کردم و در مرحله اول ایمپلنت هستم. بخیه های غیر جذبی غیر متصل دارم. امروز دیدم که روی بخیه ام یه چیز سفید قرار داره که به آرومی جدا شد و عین استخون بود زیرش هم یه تیکه سفید دیگه بود. احساس میکنم بخیه هام پاره شدن میشه راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمالا هنگام ایمپلنت، واستون پیوند استخوان هم انجام دادن و اون ماده ی سفیدی که فرمودید همون پودر استخوانه.

طاها

سلام من شش روزه ایمپلنت کردم دوتا دندون جلویی فک بالا ،به زودی بخیه رو در وقت تعیین شده میکشم،میخچاستم اولا بپرسم کی این زخم ترمیم میشه و میتونم به حالت معمولی برگردم (تا قبل از نصب تاج ) دوما در دندانهای کناری در صورت فشار احساس درد میکنم و یکم گس هست کی اینا خوب میشه؟ممنونم

حسن

سلام یک هفتس ک از ایمپلنت میگذره و بخیش کشیدم ولی مداوم حس میکنم یه چیزی تو لثم گیر کرده ایا طبیعی هس و اینکه برا مسواک زدن لبه های پیج رو مسواک بزنیم اشکال نداره باعث نمیشه لبه هاش تیز بشه و نخ دندان هم باید کشید

نگین واحدی

خسته نباشید من ۳ هفته پیش ایمپلنت کردم و بعد از ۳ هفته بخیه ها رو‌کشیدند ولی از امروز سر پیچی که توی لثه هست کاملا بیرون و نمایان هست آیا مشکلی هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

Mahla

سلام خسته نباشید من یک ماه هست ک پایه برای ایمپلنت گذاشتم و بخیه هم زدم و الان بخیه ها تمامش سفید شده و انگار جدا شده و داره میفته و درد هم دارم باید چیکار کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

وثوقی

سلام 5 روز است ایمپلنت کردم بخیه باز شده چیکار باید بکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشید تشریف ببرید ویزیت

رها

سلام.من حدودا یک ماهه که پایه ایمپلنت و قرار دادم.بخیه هام قبل از یک هفته باز شد و لثه هام کاملا جوش نخورد ولی هیچ دردی نداشتم.الان بعد از یک ماه هنور پیچ ایمپلنت مشخصه و لثه هام کامل ترمیم نشده.ممکنه مشکلی وجود داشته باشه یا طبیعیه؟

مائده

با سلام و احترام آقای دکتر من دو روزه پیش کاشت ایمپلنت انجام دادم همراه با پودر استخوان، لثه ام رو بخیه کردن، هیچ دردی ندارم و آنتی بوتیک استفاده می‌کنم فقط در قسمت داخلی لثه ام آبسه هست، آیا مشکلی وجود داره یا طبیعی هستش؟ ممنون از لطف‌تون

امیر حسین

بسیار عالی با تشکر از دکتر محترم

فاطمه شادمان

سلام من سه روزه جراحی ۴تاپایه ایمپلنت فک بالا سمت چپ صورتم انجام دادم خیلی صورتم ورم داره تا سقف چشمم رفته آیاطبیعیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

Sara

سلام من ديروز جراحي ليفت لثه انجام دادم بعد بعضي قسمتا لثه ام ك ليفت شده بود خيلي اومدن پايين از تورم هست يا نه مسكل ايجاد شده

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا تورمه

فاطمه

از صبر و برد‌باری و پاسخ‌گویی شما به بیماران صمیمانه متشکرم سلامت و سربلند باشید

سارا

سلام، وقتتون بخیر ۴ روز پیش مادرم فک‌پایین رو دو واحد جراحی ایمپلنت انجام دادن و برای پروتز لثه پیچ ایمپلنت رو درون لثه گذاشتن. روزهای اول مشکلی نداشت، صبح روز چهارم خونریزی لخته ای داشتن، البته نه بطور مداوم، بلکه تقریبا ۳ بار در روز. الان هم خوتریزی خیلی جزئی دیده میشه، آیا مشکل خاصی داره؟ این شرایط مراقب خاصی نیاز داره؟

قاسم

سلام مطالب خوب وتکراری تاحدودی بودن وشما دکترجان باصحه صدرپاسخ دادین ممنون .من چون ازدیروزخودم به مشکل ورم زیردندان گرفتارشدم وکمی هم خونریزی داشتم که ویتامین kرفتم زدم چون تجربه مشکل انعقادخون دارم وباگذشت ۱۲ساعت هنوزورمهانخابیده وکمپرس یخم میزارم کلازیرگلوم یکطرف کامل ورمه ولپم همنطورمیگن طبیعیه کمپرس بکنین خوب میشه من ترسم ازاین بودم که متورم شدن نکنه به خاطرخونریزی داخلی باشه .آیا این امکان هستش؟ وتاچندروزاحتمال متورم بودن وجودداره.ممنون میشم راهنمایی بفرماییدتاهمه دوستانی هم که خدای نکرده به این درددچارمیشن اطلاعاتشون بالابره .باتشکر

ناهیدخدادادی

سلام دکترمن 2روزپیش جراحی کردم وپیونداستخوان 2هفته دیگه هم بخیه ام روبازمی کنن می تونم غذاهای جویدنی بخورم البته باسمت چپ که جراحی شده نه باسمت راست بجوام امااروم بجوم نه بافشار

دکتر شهاب محمدی

سلام بله خیلی با ملایمت

شیرین مرتضایی

ببخشین سفید شدن روی لثه هایی که ایمپلنت شده طبیعیه بعد ۶روز

دکتر شهاب محمدی

سلام شاید پودر استخوان باشه که کنار ایمپلنت تزریق شده

شیرین مرتضایی

سلام وقتتون بخیر من 6روز پیش ایمپلنت کردم و مرتب بعد از خوردن هر ماده ی غذایی دهانشویه مصرف کردم الان دوروزه روی لثه ام سفید شده عین برفک ایا این عفونته؟یا واسه استفاده زیاد از دهانشویه است وباکتری های مفید دهان ازبین رفته؟

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمال داره همراه ایمپلنت پودر استخوان تزریق کرده باشن و این مواد سفید شکری طور همون پودر استخوان هست

کیا

سلام وقت بخیر من یک هفته پیش دو دندان نهفته عقل بالا و پایینمو همزمان جراحی کردم... الان نمیتونم دهنمو از یه حدی بیشتر باز کنم چون توی اون قسمت فکم درد و فشار احساس میکنم بنظرتون طبیعیه؟؟ و اینکه بخیه ها هم جذبی هستن و الان یه چیز سفید دورشون رو گرفته ک متاسفانه نمیتونم روشونو مسواک بزنم و تمیز کنم آیا مشکلی پیش میاد یا ممکنه ک عفونت کنن؟

مهدیه پاشانژاد

سلام، اقای دکتر من سه روز پیش دندان 6 و 5 رو پیچ ایمپلنت گذاشتم بخیه غیر جذبی برام زدن ولی فردا صبحش سمت چپم کبگلا بخیه هاش باز شد بدون خونریزی مشکلی داره؟ واینکه اقای دکتر بالای کاشت هام روی لثه هام دوتا سفیدی مثل افت زده و متورمه چیکار باید بکنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین شاید پودر استخوان تزریق شده

الهام

سلام دوهفته پیش فک پایینم دو واحد ایمپلنت،پیوندپودر استخون انجام شد. بعد از سه روز بعد جراحی متوجه یه پیج ایمپلنت شدم و اون پیچ دیگر در لثه هیچی مشخص نیست.آیا مشکلی هست🙄

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

الهام

سلام دوهفته پیش فک پایینم دو واحد ایمپلنت،پیوندپودر استخون انجام شد. بعد از سه روز بعد جراحی متوجه یه پیج ایمپلنت شدم و اون پیچ دیگر در لثه هیچی مشخص نیست.آیا مشکلی هست🙄

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

الهام

سلام دوهفته پیش فک پایینم دو واحد ایمپلنت،پیوندپودر استخون انجام شد. بعد از سه روز بعد جراحی متوجه یه پیج ایمپلنت شدم و اون پیچ دیگر در لثه هیچی مشخص نیست.آیا مشکلی هست🙄

دکتر شهاب محمدی

سلام نه نگران نباشید

الهام

سلام دوهفته پیش فک پایینم دو واحد ایمپلنت،پیوندپودر استخون انجام شد. بعد از سه روز بعد جراحی متوجه یه پیج ایمپلنت شدم و اون پیچ دیگر در لثه هیچی مشخص نیست.آیا مشکلی هست🙄

دکتر شهاب محمدی

سلام نه نگران نباشید

محمد

سلام و وقت بخیر . من 5 روز پیش جراحی آپیکو دندان 5 بالا رو داشتم ، هم عفونت کرده بود هم کیست وجود داشت که تخلیه شد ، بعد آپیکو بخیه زده شده ، الان شبا به شدت درد دارم و ورم هم هنوز نخوابیده . احتمال اینکه دوباره عفونت پیدا کنه هست ؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

محمد

سلام و وقت بخیر . من 5 روز پیش جراحی آپیکو دندان 5 بالا رو داشتم ، هم عفونت کرده بود هم کیست وجود داشت که تخلیه شد ، بعد آپیکو بخیه زده شده ، الان شبا به شدت درد دارم و ورم هم هنوز نخوابیده . احتمال اینکه دوباره عفونت پیدا کنه هست ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله هست ولی الان برای نتیجه گیری زوده

ملی

سلام من یک ماه از کاشت ایمپلنتم میگذره و چند روزیه که خیلی درد دارم و مدام مسکّن مصرف میکنم... برای درد که مراجعه کردم دکتر بخیه رو کشید... همچنان درد دارم و نگرانم... به نظر می رسه درد از دندان کناری باشه اما دکتر بدون اینکه عکس بنویسه میگه از دندون کناری نیست😟

دکتر شهاب محمدی

سلام پیش بقیه مراجعه کنین احتمالا عکس نیاز باشه

علیرضا

سقف دهانم در اثر سوزن زیادی که دکتر برای بی حسی زده برای ایمپلنت کامل فک بالاالان بعد از پنچ روز خیلی میسوزه مخصوصا وقتی که با بزاق دهانم تماس داره و خیلی اینطور که میشه دهانم بزاق زیادی تولید میکنه

علیرضا

دکتر سلام من الان شش روز که ایمپلنت فک بالا کامل کردن همراه پیوند استخوان خیلی احساس درد و سوزش دارم مخصوصا قسمتی که پیوند پودر استخوان شده ضمنا در دهانم هم خیلی بزاق هست و تولید میشه....خیلی نگرانم آنتی بیوتیک و دوتا ابپوپروفن میخورم درد م خیلی کم میشه ولی دوباره چندین ساعت بعد دوباره درد شدید همراه بزاق زیاد شروع میشه تا کی باید اینطوری باشه....ممنون دکتر

دکتر شهاب محمدی

سلام برای معاینه مراجعه کنید.

ن.کیوان

سلام. من ۱۰روز پیش ایمپلنت به همراه پیوند استخوان انجام دادم، هنوز بخیه ها رو نکشیدم، از سه چهار روز پیش، لثه و جای بخیه ها خیلی دردناک شده، مخصوصا زمانی که زبونم برخورد می‌کنه به لثه.ولی اصلا اثری از زخم روی لثه نیست. علتش چی می‌تونه باشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

غزاله

مادرم دو هفته پیش کاشت ایمپلنت انجام دادن و یک سال و نیم قبل در اون قسمت رادیوتراپی شده بودن برای درمان سرطان زبان، الان بخیه ها باز شده و تقریبا استخوان فک مشخص هست جراح گفته باید صبر کنیم تا خودش رو ترمیم کنه ولی درد خیلی شدیدی دارن، باید چه کنیم تو این شرایط؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به مسکن و معاینه ی مستمر دارن

حسین

سلام .دندون نهفته کشیدم الان یک هفته هست هنوز زخم دهانم خوب نشده خیلی اذیت میکنه

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی صبر کنین اگه بهتر نشدین ویزیت لازمه

فهیمه

روزتون بخیردکترهشت روزدندون ۳وپنج فک بالاروایمپلنت کردم البته دوتاازدندوناموهم کشیدم دندون ۳و۴ که سه روپیچ کردبادندون ۶ قرارشددوک دندون ۳ و۶ پیچ اینپلنت بشه ودندون ۵ روکش دکترم پودراستخوان تزریق کردگفت استخوان فکت تحلیل شده خلاصه یه بخیه هم ب دندون پنج من زدوکاروتمام کردگفت دوماه دیگه برامعاینه مجددبیاوهیچ داروی مسکن یاآنتی بیوتیکی ندادمن ازروزاول درددارم ودردام تاب امروزادامه دارن شدیدونخ بخیه هم لای گوشت لثه میره اذیتم میکنه ونخ بخیه هم جرم های سفیدرنگه میشه منوراهنمایی کنیین یه دنیاممنون سپاس

دکتر شهاب محمدی

سلام به دکترتون مراجعه کنید دارو بدن

عیدمحمد.

آقای دکتر من حدود سه ماه پیش دو تا از دندان فک بالایم را ایمپلنت کردم بعد از بیست روز نزد دکتر رفتم تا بخیه ها را بکشم دکتر متوجه شد که بخیه یکی از آنها قبل از موعد مشخص باز شده ایمپلنت دیده می شود البته در این جریان خون ریزی نداشت. بعد یک عکس گرفت و گفت اشکال نداره الان گشت لثه ام کمی سیاه رنگ شده ولی اصلا درد نداره آیا کدام مشکل برایم پیش نخواهد آمد؟ حالا می توانم بروم تاج دندانم را بگذارم یعنی از سه ماه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ممکنه مشکلی باشه معاینه ی دقیقتر لازم دارین

payam bani

سلام خسته نباشید من دو هفته هست ک ایمپلنت کردم فک پایینم الان لثه ای که کنار دندان جلویم یکم متورم شده و ماده سفیذی ازش اومده بیرون ایا عفونته؟من ک سر موقعه انتی بیوتیک میخورم و اگه عفونت باشه امکان داره ایمپلنتی ک اون قسمته خارج بشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اون ماده سفید رنگ احتمالا پودر استخوانه و ‌طبیعیه

سید مصطفی هاشمی

سلام دکتر من ۶ روز هست که دندان عقلم رو جراحی کردم بالا و پایین سمت راست پایین مشکلی نداره ولی بالا رو ۲ روز میشه که فهمیدم یه قسمت از بخیه شل شده و لثه دو تکه شده و با زبانم میتونم حسش کنم مثل یه جاده وسط لثه هست باید برم دوباره بخیه بزنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه حس خیلی بدی دارین برین ولی بعید میدونم خیلی مشکلی باشه

ندا

سلام من جراحی دندان عقل انجام دادن و دندان من به دلیل نهفته بود و شرایط بدی که داشت ۲ ساعت جراحی من طول کشید و جراحی سختی داشتم،۴۸ ساعت اول یخ گذاشتم و تقریبا ۴ روز زمان جراحی من گذشته و هنوز هیچ چیز جویدنی ای رو نخوردم و غذاهام مایعات سرد و آب میوه ست‌. میخواستم بدونم چند روز دیگه باید این روند رو ادامه بدم تا جای بخیه زود جوش بخوره و اگه بخیه من بعد از 4 روز باز بشه مشکلی پیش میاد؟ و اینکه من وقتی از دهانشویه برای شست و شو دهانم استفاده میکنم ایا آب نمک هم نیازه برای شست و شو علاوه بر دهان شویه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ۲ هفته حداقل بخیه مشکلی نیست نمک نیازی نیست

لیلا

سلام خسته نباشید چهار روزه ک دندان شماره یک فک بالا ایمپلنت کردم امروز متوجه شدم روی بخیه های سفید شده مشکلی داره ایا؟ کمی هم درد حس میکنم ولی قرص هامو سر ساعت میخورم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه پودر استخوان تزریق شده طبیعیه در غیر اینصورت نیاز به معاینه دارین

مهرداد

سلام من سه روز پیش برای کاشت ایمپلنت رفتم که دکتر گفتن چون استخونت کمه و 20 درصده نشد بکارم ایمپلنت رو.بجاش پودر استخوان ریخت و بخیه زد تا 6 ماه دیگه امتحان کنیم مجدد ایمپلنت رو. حالا بخیه ها اکثرشون کاملا سفتن و جوش داد 70 درصد سطح لثه رو.ولی قسمت انتهایی با اینکه بخیه هاش هستن اما شلن و حلت حفره قرمز شده که گاهی چیزای سفیدی هم ازش میاد بیرون.خون ولی نمیاد.خواستم ببینم باید مجدد بخیه شه اون ناحیه هم یا دو یه روز دیگه هم بگذره اون قسمت حفره هم خودش بافت میاره و جمع میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اون ماده ی سفید رنگی که بعد از تزریق پودر استخوان میاد طبیعیه

کاوه

با سلام من یک ماه پیش پیوند استخوان وایمپلنت انجام دادم ولی به علت کرونا درمانگاه تعطیل شد وهنوز بخیه ها را نکشیدم ایا مشکلی ایجاد میکنه اگه بیشنر طول بکشه چی؟ باتشکر از شما

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

کاو

سلام منحدود یک ماه پیش پیوند استخوان ردم وپایه ایمپلنت را گذاشتم ولی به علت کرون درمانگاه تعطیل شد وبخیه ها را هنوز نکشیدم دکتر نیست ایا مشکلی ایجاد میشه باتشکر از شما

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر نگران نباشید

محمد عباسپور

ببخشید ،الان ۳روزه که ایمپلنت کردم و الان بخیه هام شل شده ولی دردی ندارم وچیزی از زیر بخیه ها بیرون نیومده،به نظرتون مشکلی هست ؟یا عیبی نداره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مشکلی نیست

ن.کیوان

سلام. من تقریبا دو هفته پیش دوتا دندان از فک بالا و پایین ایمپلنت کردم و‌لثه رو بخیه زدن، بعد از یک هفته بخیه ها رو کشیدم، الان پیچی که تو فک بالا کار گذاشتن کاملا مشخصه، اما لثه ی پایین کاملا دو طرف جوش خورده و اثری از پیچ نیست، آیا مشکلی بوجود آمده یا طبیعی هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام طبیعیه

ناهید

با سلام.بنده یک ماه پیش ایمپلنت کردم.بی دندانی کامل داشتم و ۴ پایه ایمپلنت در فک بالا و ۳ ایمپلنت در فک پایین گذاشته شده است.چند روزی هست ک احساس میکنم در فک پایین مقداری گوشت اضافه وجود داره.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

رویا

سلام من جراحی دندان عقل انجام داده بودم ولی یک نخ بخیه جا مونده بود و کشیده نشده بود الان ک کشیدمش عفونت کرده و ورم کرده . با انتیبیوتیک خوب میشه؟؟؟؟ مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام مراجعه کنید اگه چیز دیگه ای مونده خارج کنن.

بهار

سلام من سه روزی میشه که دندون نهفته عقلموکشیدم الان احساس خارش دارم داخل گوشم و داخل بخیه ها ایااین اشکالی داره حالت تهوه هم دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر معمولا

صبا مقدم

سلام روز بخیز من امروز جراحی دندان نهفته داشتم و بعد از اتمام با گرفتن عکس رادیو گرافی برای چک متوجه شدن سوزن بخیه داخل لثه شکسته الان سی تی گرفتم میگن در استخوان هست و اگر خارج نشه هیچ مشکلی پیش نمیاد خواستم بدونم درسته ؟

محمدی ناب

سلام ببخشید من همین امروز رفتم جراحی انجام دادم یه تیکه از بخیه کنده شد خودم فکر میکنم نخ اضافه بود نظر شما چیه؟لازمه برم پیش دکتر؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه نگران نباشین مشکلی نیست

حمید

سلام من امروز روزه دهم کاشت اینجا هم بود دکتر بخیه هامو کشید میگه لثه قشنگ جوش نخورده انگار یه جاده وسط لثه هستش. برای بهبودی سریع تر چه باید کرد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام کار خاصی نباید انجام بدین در این وضعیت

صبوری

سلام پدرم تومور لثه داشتن یک هفته ست ک عملش کردن ولی الان بخیه هاش باز شده چیکار کنیم ک دوباره باز نشه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید غذای نرم بخورن

علی ریحانی

سلام دکتر جان.معمولاً بعد از گذاشتن پایه ایمپلنت و بخیه باید چند ساعت چیزی نخوری وبعدش چه چیزهایی بخوریم.

دکتر شهاب محمدی

سلام 5 ساعت چیزی نخورید. بعدش مواد غذایی نرم بخورید.

زهرا

سلام ۶ روز ایمپلنت کردم به شدت درد دارم مسکن زیاد می خورم اصلا دردش اروم‌نمیشه ایا این طبیعی

دکتر شهاب محمدی

سلام بله اگه هفته ‌دیگه بهتر نشدین تشریف ببرین ویزیت

فائزه

سلام من دوسه روزه واسه ایمپلنت پیچ کاشته تو لثم ولی یادش رفت بگه قرص عفونت بخور الان یه دوسه تا نقطه سفید بالای لثم هست ویک رنگ لثه تیره تر شده از بقیه الان این عفونت واوه خوب نشه باید چی کار کنم واگه مثلا تا دوسه روز بعد قرص بخورم وخوب شه مشکلی پیش نمیاد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام قرص رو شروع کنین. در بسیاری موارد مشکلی پیش نمیاد

شیوا

سلام

شیوا

سلام و وقت به خیر، من 3 رو پیش دو واحد 4 و 5 فک بالا رو ایمپلنت کرد. از این بخیه نخی ها زدن که جذب نیس. الان دو تا از بخیه هام باز شدن، ولی خونی نمیاد. و چیزی معلوم نیس از زیرش، الان چیکار کنم مجدد برم پیش دکتر بخیه بزنن؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه بعید میدونم مشکلی باشه کمی صبر کنین در نهایت باید بخیه ها رو بکشین

میلاد

سلام و درود دکتر من لثم آبسه کرد رفتم دندونپزشکی با لیزر تخلیه ش کرد بعدش خیلی درد داشتم رفتم پیش متخصص لثه گفت لثه ت سوزونده شده باید پیوند لثه انجام بشه،الان انجام دادم یک هفته س. چند وقت طول میکشه این لثه به حالت اول برگرده؟ کلا حس میکنم یه چیزی توی لثه م هست و حس بدی دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام شاید تا یک ماه این حس رو داشته باشین

مژگان

سلام من تقریبا یک ماه پیش یک عمل جراحی روی یکی از دندان هام انجام دادم ریشه کامل خارج شد، و عفونت ها برداشته شد بلافاصله دکتر ایمپلنت رو برام گذاشت و پودر استخوان استفاده کرد و بخیه زد بعد یک هفت بخیه ها باز شدن و مجددا بخیه زده شد دور ایمپلنت کامل لثه گرفته اما روش هنو پوشانده نشده دوباره بعد از یک هفته که بخیه ها شل شدن مجددا بخیه زده شد و این عمل دو بار دیگه تکرار شد ایا باید روی ایمپلنت کامل پوشیده بشه؟ معمولا بخیه هایی که زده میشه بعد هفت یا هشت رو شل و بعدش باز میشه نیاز هست دایم این بخیه زدن ها تکرار بشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

میلاد

سلام و درود من پیوند لثه انجام دادم و دکترم گفت ۱۰ روز دیگه بیا واسه کشیدن بخیه، ولی الان خودشون نیستن.اشکال نداره تا ۲۰ روز بمونه بخیه ها؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر اشکالی نداره

عبدی

سلام چهار روزه ایمپلنت کاشتم دندان پنجم چپ و راست فک بالا همزمان.صورتم ورم کرده و درد دارم سمت راستم که باهاش غذا خوردم بخیه هاس باز شدن لطفا راهنمایی کنین

دکتر شهاب محمدی

سلام بخیه ها نباید باز میشدن. به پزشکتون مراجعه کنید.

سهیلا

سلام،روزتون بخیر. ۱۵روزِ ایمپلنت کردم،دندانپزشکم گفتن:بخیه ها جذب میشن و نیازی به کشیدن نیست .امروز متوجه شدم نخ بخیه شل شده،اما نیوفتاده البته جای زخمها خوب شده و هیچ دردی ندارم .آیا باید به دندانپزشک مراجعه کنم و نخ بخیه را بکشد؟ سپاس از پاسختان

دکتر شهاب محمدی

سلام میتونین مراجعه کنین ولی نگران نباشین

شبنم حیدری

سلام چهار روزه پایه ایملنت کاشتم دندان ۲و۶و۷پایین دور ش کمی سفید شده وخارش داره لثه هام اشکالی نداره .ممنون میشم

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مشکلی نیست

شبنم حیدری

باسلام وخسته نباشید ۴روز هیت پ

دکتر شهاب محمدی

سلام پاسخ داده شد.

رابعه

من یک بار بدون بخیه ینپلند یا همان پیچ را کاشتم و بعد از مدت دوباره برآمد داکتر این بار با جرایی آن را دو باره کاشت و پنج بخیه زد وبعد از سه روز یک بخیه افتید و یک طرف ینپلند نمایان شد و بعداً بیره من ورم کرد البته بعد از ده روز بخیه ها را هم کشید وهم آن سست را هم سراخ کرد و ازش چرک بیرون کرد و درهمین مدت شانزده تابلیت انتیبیوتک خوردم اما نه سست خوب شد و حالا هم اینپلند من در الت برامدن است حیران هستم با این داکتر چه کنم و حالا خو از خانه برامده نمیتوانم پیش داکتر مراجعه کنم از خاطر کرونا لطف نموده رحنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید بعد از کرونا پیش چند تا متخصص ایمپلنت مشاوره تشریف ببرین و‌نیاز به عکس هم دارید

مهدی

من امروز برا اپلنت رفتم ولی استخوان ضعیف بود و برای موادی زدن که استخوانم قوی شه، آیا تاثیری داره

مهدی

من امروز برا اپلنت رفتم ولی استخوان ضعیف بود و برای موادی زدن که استخوانم قوی شه، آیا تاثیری داره

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه پودر استخون تزریق کردن بله تاثیر داره

زهرا

ده روز از بخیه برای ایمپلنت دندانم می گذرد اشکالی ندارد ‌ در اطراف ان احساس دردمیکم چع کنم ب خاطر شرایط حاضر می ترسم ب ذنداپزشکی بروم حالا چه کنم همش مسکن می خورم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید از نزدیک‌ معاینه‌ بشین.

مجتبی

دوهفته است بخیه کردم و هنوز نکشیدم. بین بخیه و اثه توده‌های خاکستری رنگ میبینم. چه کار کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اون خیلی چیز مهمی نیست. اگه از بین نرفت به دندونپزشکتون مراجعه کنین.

محمد

اگر میان دو تا تاج که روی ایمپلنت فوری ،عقب از فک پایین کمی گوشت لثه ورم کرده باشدونخ های بخیه از زیر تاج ها بیرون زده باشند نشانه چیست؟دقیقا نه روز است که ایمپلنت کردم. ممنون نیشم پاسخ بدین

دکتر شهاب محمدی

سلام نخ های بخیه که مشکلی نیست اما ‌برای بقیه موارد نیاز به ویزیت از نزدیک دارین. شاید نیاز به عکس هم باشه.