02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

مهم ترین سوالات درباره ایمپلنت دندان - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/07/25

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

رایج ترین سوالات راجع به عمل ایمپلنت دندان

از دست دادن دندان همواره برای افراد ناراحت کننده بوده و باعث پایین آمدن اعتماد به نفس و همین طور بروز مشکلات دهانی و دندانی دیگر می شود. دندان های کنار دندان کشیده شده به علت فضای خالی ایجاد شده، پس از مدتی در قسمت تاج دندان یا حتی قسمت ریشه و استخوان فک دچار آسیب شده و  به طور کامل تخریب خواهند شد و به همین دلیل هر چه فاصله زمانی از دست دادن دندان و کاشت ایمپلنت دندان بیشتر شود، هزینه و زمان درمان (به علت آسیب های وارد شده به فک و دندان در اطراف فضای خالی ایجاد شده) به مراتب افزایش خواهد یافت. بنابر این اگر قصد انجام یک ایمپلنت خوب و با کیفیت در مدت زمان کوتاه و با هزینه ی کم تر دارید بهتر است آن را به تعویق نیاندازید و با دندان پزشک خود راجع به این مسئله مشورت کنید. اما در جلسه ی مشاوره قبل از ایمپلنت چه سوالاتی را از دندان پزشک بپرسیم؟

ویزیت و مشاوره رایگان دندان پزشکی

 
مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

در جلسه مشاوره ایمپلنت چه سوالاتی بپرسیم؟

عمل ایمپلنت دندان برای بیمارنی که برای اولین بار اقدام به کاشت ایمپلنت می کنند کمی ترسناک به نظر می رسد، که علت آن نیز عدم شناخت و آگاهی از فرآیند کاشت ایمپلنت دندانی است. در صورتی که مطمئن ترین روش دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته، کاشت ایمپلنت دندانی است. به علت اتصال واحد ایمپلنت به ریشه، عملکرد آن به طور کامل همانند یک دندان واقعی بوده و از نظر زیبایی نیز کاملاً شبیه دندان طبیعی شما است و به افرادی که در خنده ی خود یک یا چند دندان خالی دارند، توصیه می شود از این روش برای اصلاح لبخند خود استفاده کنند.

آیا من نیاز به پیوند استخوان فک دارم؟

چندین مرحله ی مشخص در عمل کاشت ایمپلنت دندانی وجود دارد، اما برای کاشت ایمپلنت دندانی همواره نیازی به انجام همه ی این مراحل نیست. برای استحکام ایمپلنت های دندانی، باید یک ریشه ی تیتانیومی در داخل فک شما تعبیه شود. اما گاهی اوقات ممکن است بخش از استخوان فک اطراف ریشه ی دندان کشیده شده، تخریب و جذب بدن شود که در این شرایط امکان کاشت ایمپلنت به روش معمول ممکن نیست، چرا که امکان متصل شدن ریشه ایمپلنت با استخوان فک وجود ندارد. به همین علت قبل از کاشت ایمپلنت باید استخوان تخریب شده ی فک توسط دندان پزشک به روش پیوند استخوان ترمیم شده و پس از آن پیچ تیتانیومی ایمپلنت دندانی درون فک قرار گیرد. در روش پیوند از یک ژل مخصوص برای ترمیم قسمت های تخریب شده ی استخوان فک استفاده می شود که همانند استخوان واقعی درون فک عمل می کند. عمل پیوند استخوان و ترمیم فک فرآیندی زمان گیر است و عمل کاشت ایمپلنت را به تاخیر می اندازد، بنابراین اگر قصد ایمپلنت دارید بهتر است قبل از هر سوالی، درباره سلامت استخوان فک خود از دکتر دندان پزشک مشاوره بگیرید.(آیا شما گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید؟)

آیا برای عمل ایمپلنت از داروی بیهوشی استفاده می شود؟

این مسئله بستگی به روش درمان، دندانپزشک و سابقه پزشکی بیمار دارد. این مسئله را صرفا به خاطر ریسک عمل های همراه با بیهوشی بیان نکردیم، بلکه برخی افراد و بیماران به علت سابقه بیماری و شرایط جسمانی که دارند، مجاز به انجام عمل همراه با بیهوشی نیستند. داروهای بیهوشی بر روی بدن، توان حرکتی اثر می گذارند و طول دوران نقاهت و ریکاوری شما را افزایش می دهند. در ضمن اگر عمل پیوند استخوان  با روش بیهوشی انجام گیرد، به علت کاهش سطح هوشیاری و توان حرکتی تان، شما برای بازگشت از کلینیک دندانپزشکی حتماً نیاز به یک همراه خواهید داشت. به همین دلیل باید قبل از کاشت ایمپلنت، از دکتر دندان پزشک خود، درباره روش و نحوه انجام عمل پیوند استخوان و ترمیم فک و این که آیا او از روش همراه با بیهوشی استفاده می کند سوال بپرسید.

از زمان مشاوره کاشت ایمپلنت تا اتمام عمل ایمپلنت چه مقدار طول می کشد؟

به دلیل استفاده هر دندان پزشک از روشی متفاوت در ترمیم استخوان فک و انجام ایمپلنت دندانی، بازه ی زمانی آن نیز مختلف است. به طور معمول بعد از عمل پیوند استخوان برای استحکام مواد جایگزین و ترمیم فک به 2 ماه زمان نیاز است. کاشت ایمپلنت دندان نیز طی یک جلسه ی درمانی انجام می گیرد، اما استقرار و محکم شدن ریشه ی تیتانیومی در داخل فک 3 تا 6 ماه زمان می برد. پس از استحکام ریشه دندان تیتانیومی نوبت به قرار دادن تاج دندان جدید بر روی آن می رسد و با اتصال تاج ایمپلنت دندانی به ریشه ی تیانیومی، عمل ایمپلنت دندانی به پایان می رسد. (زمانبندی ایمپلنت دندان)

مشاوره دندان پزشکی برای کاشت ایمپلنت

اهمیت مشاوره با دندان پزشک زمانی مشخص می شود که بدانید در عمل کاشت ایمپلنت هیچ یک از فرآیندهای آماده سازی (بررسی و ترمیم فک از طریق پیوند استخوان یا ژل های مخصوص)، کاشت ریشه ی تیتانیومی و تاج ایمپلنت دندانی و همین طور شرایط و زمان دوران نقاهت و ریکاوری برای هر بیمار متفاوت بوده و هیچ دو عمل ایمپلنت دندانی مشابه یکدیگر نیستند. به همین خاطر بهتر است به طور مستقیم با یک دندان پزشک حرفه ای و متخصص در زمینه ایمپلنت مشورت کرده و با آگاهی کامل اقدام به انجام ایمپلنت دندانی کنید. (عوامل شل شدن و خرابی ایمپلنت دندان چیست؟)
 
مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

ویزیت و مشاوره رایگان دندان پزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

جوادی

سلام لطفا جواب منو بدین ایمپلنت دیروز گذاشتم ولی تو عکس opg پیش کج ونزدیک لب به لب با ریشه دندان کناریش هست دکترم گفتم چیزی نگفت .نگرانم بعدا جواب نده

مریم

سلام من ۴۳سال دارم دندان های پلیینم لق نیست ولی ریشه دندانم سیاه شده و دکترمیگه باید ۵تا دندان بکشی وپیونداستخوان بشی ایا راحی هست که دندان کشیده نشود ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

پارمیدا

سلام لطفا زود جواب بدین نگرانم

احمد شکری

ایمپلنت چقد طول میکشد

دکتر محمدی

سوالتون واضح نیست کاشت ایمپلنت بسته به شرایط استخوان فک، از یک روز تا ۶ ماه طول میکشه. باید از نزدیک ویزیت بشین. ویزیت های ما رایگانه 02188695864