02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

همه چیز درباره کاشت دندان، مراحل، عوارض و هزینه آن - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/04/20

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

با وجود پیشرفت های گسترده در علم دندانپزشکی، همچنان میلیون ها نفر در جهان از افتادن دندان های خود رنج می برند. دلایل اصلی از دست دادن دندان پوسیدگی، بیماری های پریودنتال یا آسیب دیدگی در تصادفات و حوادث ورزشی است. برای سالها تنها گزینه برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته روش بریج یا دندان مصنوعی بود. اما خوشبختانه امروزه کاشت دندان به عنوان یک روش ایده آل برای جایگزین کردن یک یا چند دندان از دست رفته به بیماران توصیه می شود.

کاشت دندان چیست؟

کاشت دندان روشی برای جایگزین کردن ریشه دندان طبیعی است. پایه های ایمپلنت دندان جایگزین دائمی و پایدار ریشه دندان در استخوان فک می شوند که می توانند تاج دندان مصنوعی را به مدت طولانی روی خود پایدار نگه دارند.

مزایای کاشت دندان چیست؟

اصلاح ظاهر دندان ها: ایمپلنت های دندانی کاملا شبیه دندان طبیعی خود فرد به نظر می رسند چون به نحوی طراحی شده اند که با استخوان فک جوش می‌خورند و یک راه حل دائمی به شمار می آیند.
اصلاح در نحوه صحبت کردن: یکی از اصلی ترین مشکلات بیمارانی که به مدت طولانی از دندان مصنوعی استفاده کرده اند این است که دندانهای مصنوعی در دهان ثابت نیستند و هنگام صحبت کردن جابجا می شوند و حتی گاهی اوقات از دهان بیرون می افتند. خوشبختانه با کاشت‌دندان این مشکل به طور کامل حل می شود و بیمار احساس راحتی بیشتری خواهد داشت.
جویدن راحت‌تر غذاها: چون در روش کاشت دندان پایه ایمپلنت و تاج دندان مصنوعی پایدار و مستحکم در استخوان فک قرار گرفته اند می توان غذاهای سفت و چیپسی را نیز با اعتماد به نفس کامل و بدون هیچگونه دردی جوید.
افزایش اعتماد به نفس: ایمپلنت های دندانی توانند لبخند زیبای شما را مجدداً بازگردانند و به شما کمک کنند که احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشید.
بهبود سلامت دهان و دندان: در روش کاشت دندان مانند روش بریج نیازی به تراشیدن دندان‌های مجاور نیست و دندانهای مجاور به عنوان پایه ای برای نگه داشتن ایمپلنت مورد استفاده قرار نمی گیرند. در نتیجه سلامت دهان و دندان در طولانی مدت حفظ می شود.
دوام و طول عمر ایمپلنت ها: ایمپلنت های دندانی دوام و طول عمر بسیار زیادی دارند و در صورتی که به خوبی از آنها مراقبت شود تا پایان عمر در دهان بیمار باقی می مانند.
 
 
همه چیز درباره کاشت دندان، مراحل، عوارض و هزینه آن

درصد موفقیت کاشت دندان چقدر است؟

درصد موفقیت کاشت ایمپلنت بسته به محل کاشت دندان، تبحر دندانپزشک و جنس پایه ایمپلنت متغیر است. اما معمولا در صد موفقیت بسیار بالایی حدود ۹۸ درصد دارد .در صورتی که از ایمپلنت های دندانی به درستی مراقبت شود می توانند تا پایان عمر بدون هیچ گونه مشکلی عملکرد مناسبی در دهان داشته باشند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای کاشت دندان هستند؟

تمام افرادی که از سلامت عمومی کافی برخوردار باشند و برای کشیدن دندان و هر نوع عمل جراحی دهان و دندان آماده باشند می توانند کاشت دندان انجام دهند. اصلی ترین شرایط افرادی که کاندید مناسبی برای کاشت دندان هستند داشتن لثه های سالم و استخوان فک با تراکم و ارتفاع کافی برای حمایت از ایمپلنت دندان است.
افرادی که کاشت دندان انجام می‌دهند باید بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنند. افراد سیگاری از اختلالات کنترل نشده مانند دیابت و بیماری‌های قلبی رنج می‌برند. بیمارانی که در ناحیه سر و گردن رادیوتراپی انجام می‌دهند باید پیش از کاشت دندان شرایط خود را با ایمپلنتولوژیست مطرح کنند.

کاشت دندان طبیعی با سلول‌های بنیادی

سلول‌های بنیادی به شکل‌های مختلفی در بدن انسان یافت می‌شوند و در دندان‌های نیز منبعی از سلول‌های بنیادی وجود دارند که می‌توان از آنها برای کاشت دندان طبیعی استفاده کرد. البته استفاده از سلول‌های بنیادی برای کاشت دندان طبیعی هنوز به صورت گسترده‌ای شایع نشده و رواج پیدا نکرده است.

سلول‌های بنیادی از همان موقع تولد انسان در بدن آغاز به رشد می‌کنند و به سلول‌هایی که برای بدن مهم هستند ولی هنوز شکل نگرفته‌اند، کمک می‌کنند تا رشد بیابند. در واقع سلول‌های بنیادی نقش بسیار مهمی در رشد و تکمیل سایر سلول‌ها و اندام‌های حیاتی بدن دارند. با رشد این اندام‌ها و سلول‌ها توسط سلول‌های بنیادی است که انسان مراحل نوزادی، کودکی و خردسالی و نوجوانی را سپری می‌کند.

همانطور که گفتیم سلول‌های بنیادی در همه جای بدن انسان پیدا می‌شوند و وظیفه ساخت و ترمیم و تکمیل سایر اعضای بدن را بر عهده دارند. استفاده از آنها در بیرون از بدن برای مصارف دیگر مثل کاشت دندان طبیعی کار بسیار سختی است چون یافتن آنها در بدن مشکل است. به این خاطر که با شکل ظاهری مشابه در بین اندام‌ها و سایر سلول‌ها پنهان شده‌اند.

تحقیقات نشان داده که دندان‌ها هم منبعی از این سلول‌های بنیادی در خودشان دارند. جالب است که این تحقیقات بیان می‌کنند که سلول‌های بنیادی در دندان‌های شیری و همچنین در دندان‌های بزرگسالان یافت می‌شود ولی هنوز از آنها به صورت کامل در کاشت دندان طبیعی استفاده نشده است.

در روش‌های فعلی دندانپزشکی، روش‌های ترمیمی سنتی ماندگاری و طول عمر نسبتاً محدودی دارند و با عوارض مختلفی مانند آلرژی، پالپیت یا آسیب‌شناسی پریودنتال همراه هستند. برای غلبه بر این کاستی‌ها، استراتژی‌های ابتکاری جدیدی برای ترمیم دندان پیش‌بینی شده است. در طول دو دهه گذشته، پیشرفت‌های گسترده در درک ما از رشد دندان و همچنین تحقیقات سلول‌های بنیادی انجام شده که زمینه‌ای جدید برای فرصت‌های هیجان‌انگیز در مهندسی بافت دندان فراهم کرده است. جایگزینی دندان‌های از دست رفته توسط بافت مهندسی شده دندان به عنوان یک هدف جذاب به نظر می‌رسد. اما امکان سنجی استفاده از سلول‌های بنیادی همچنان یک سوال جالب است. آیا می‌توان از سلول‌های بنیادی برای اهداف پیوند برای ترویج تشکیل ماتریکس و کانی‌سازی در چارچوب درمان ریشه استفاده کرد؟ این استراتژی جدید می‌تواند آینده دندانپزشکی را متحول کند ولی هنوز بررسی ویژگی‌های عملکردی سلول‌های بنیادی پالپ برای پیش‌بینی استراتژی‌های دندانپزشکی درمانی جدید ضروری است. قیمت ایمپلنت دندان در این مواقع به نظر شما چقدر خواهد بود.

چالش‌های کاربرد سلول‌های بنیادی برای کاشت دندان طبیعی

یکی از مهمترین چالش‌های سلول‌های بنیادی برای کاشت دندان طبیعی، قابل اعتماد نبودن آنهاست. اکنون می‌توان از سلول‌های بنیادی برای جایگزین کامل دندان‌ها و حتی جایگزین ایمپلنت دندان استفاده کرد و از آنها به شیوه موقتی برای بهبود دندان‌های آسیب‌دیده و از بین رفته کمک گرفت.

وقتی دندان‌ها دچار پوسیدگی و خرابی می‌شوند، می‌توان از سلول‌های بنیادی کمک گرفت و پیش از خراب شدن ریشه دندان، شکاف‌های ایجاد شده در آن را ترمیم و بازسازی کرد. همچنین این سلول‌های بنیادی شاید بتوانند خمیر دندان را ترمیم کنند و سیستم ایمنی بدن را در جهتی هدایت کنند که باکتری‌هایی که باعث پوسیدگی و خرابی دندان‌ها می‌شوند را از بین ببرند.

آیا بیمه‌ها هزینه کاشت دندان را پوشش می دهند؟

در کل بیمه ها هزینه کاشت ایمپلنت دندان را پوشش نمی دهند. در صورتی که تحت شرایط خاصی خود را بیمه کرده باشید و یا دارای بیمه تکمیلی باشید ممکن است بتوانید بخشی از هزینه‌های خود را از بیمه بگیرید. اما چون کاشت دندان یک روش زیبایی به حساب می آید بیمه های درمانی هزینه ها را پوشش نمی دهند.

مراحل کاشت دندان

اولین مرحله کاشت دندان تعیین برنامه زمانبندی برای هر بیمار است. در این مرحله نیازهای خاص هر بیمار در نظر گرفته شده و یک تیم حرفه ای آموزش دیده و با تجربه شامل جراح دهان و دندان و پروستودنتیست برای کاشت دندان همکاری می کنند تا بهترین روش کاشت ایمپلنت برای بیمار برنامه ریزی کنند.
در مرحله بعدی در صورتی که بیمار تراکم استخوان کافی داشته باشد ایمپلنت دندان به صورت یک پست تیتانیومی داخل استخوان فک در محلی که دندان کشیده شده کاشته می شود. پس از حدود ۶ تا ۱۲ ماه که پایه ایمپلنت به طور کامل با استخوان فک جوش خورد مرحله ای که سوار کردن تاج دندان مصنوعی است؛ انجام می گیرد.
برای نصب تاج دندان مصنوعی، باید ابتدا اباتمنت به پست ایمپلنت برای حمایت از دندان جدید نصب شود. سپس دندانپزشک از دندان شما قالبی تهیه کرده تا قالب را برای پرستودنتیست به لابراتوار بفرستد و پروتز دندان مصنوعی طراحی و ساخته شود.
حدود دو هفته زمان می‌برد تا پروتز دندان مصنوعی آماده گردد و سپس تاج دندان مصنوعی روی اباتمنت سوار می شود.
در صورتی که بیمار نیاز به اوردنچر داشته باشد به چند پایه ایمپلنت که در استخوان فک کاشته شده متصل می شود تا دندان مصنوعی متحرک روی آن قرار بگیرد.
هنگام نصب تاج دندان مصنوعی دندانپزشک رنگ دندان جدید را نیز با سایر دندان های طبیعی شما مطابقت خواهد داد. چون پایه ایمپلنت به طور کامل در استخوان فک قرار گرفته و با آن جوش خورده است؛ ظاهر عملکرد و حس شما از ایمپلنت دندان کاملا مانند دندان طبیعی خودتان است.
مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان در مقابل بریج دندان

یکی از روش‌های کاشت دندان طبیعی استفاده از بریج دندان است. این روش می‌تواند جایگزین دندان‌های از دست رفته شود و از افتادگی بافت‌های نرم دهان جلوگیری کند. بریج دندان امکان غذا خوردن و جویدن شما را راحت‌تر می‌کند. اصلی‌تریم مزیت‌اش نیز زمانی که شما چند تا از دندان‌های خود را از دست داده‌اید، این روش می‌تواند مشکل گفتاری شما را در نبود دندان‌ها ترمیم کند.

بریج دندان نمی‌گذارد دندان‌ها به نواحی خالی حرکت کنند و کج شوند. این روش مدت زمان درمانی زیادتری در مقایسه با ایمپلنت دندان دارد ولی در صورتی‌که بهداشت دهان و دندان به‌درستی رعایت شود می‌تواند ماندگاری و دوان بیشتر و طولانی‌مدتی داشته باشد.

ایمپلنت‌های دندانی مزایایی زیادی نسبت به بریج‌های دندانی سنتی دارند، مانند:

  • ایمپلنت‌های دندانی ماندگاری طولانی‌تری دارند.
  • ایمپلنت‌های دندانی تمایل دارند طبیعی‌تر به نظر برسند.
  • ایمپلنت‌های دندانی تمایل به پوسیدگی کمتری در دندان‌های اطراف دارند.
  • ایمپلنت‌های دندانی نیازی به آسیب رساندن به دندان‌های اطراف ندارند.

مزایای ایمپلنت دندان در مقابل دندان مصنوعی

یکی از روش‌های کاشت دندان طبیعی استفاده از دندان مصنوعی و پروتزهای کامل است. این روش به خاطر کم هزینه بودن خیلی زیاد در بین افراد رایج هستند. اما این روش می‌تواند ناراحتی‌های زیادی را نیز در ادامه به دنبال داشته باشد و چشییدن و جویدن غذا را برای شما سخت‌تر کنند. شاید مزیت آنها در جابه‌جایشان باشد که به‌راحتی می‌توان آنها را از دهان بیرون آورد و به‌راحتی تمیزشان کرد. 

ایمپلنت های دندانی مزایایی زیادی نسبت به پروتزهای سنتی دارند مانند:

  • ایمپلنت‌های دندانی بیشتر شبیه دندان‌های طبیعی شما هستند و شما طبیعی بودن آنها را می‌توانید احساس کنید.
  • ایمپلنت‌های دندانی نیاز به نگهداری روزانه کمتری دارند.
  • ایمپلنت‌های دندانی جویدن را برای شما راحت‌تر می‌کنند.
  • ایمپلنت‌های دندانی به طور کلی عمر طولانی‌تری دارند.
  • ایمپلنت‌های دندانی به حفظ بافت استخوان فک کمک می‌کنند.

آیا کاشت دندان دردناک است؟

اکثر بیمارانی که ایمپلنت دندان انجام داده‌اند؛ درد و ناراحتی بسیار کمی را در این فرایند تجربه کرده اند.  چون دندانپزشک از بی‌حسی موضعی طی این فرآیند استفاده می‌کند؛ در نتیجه بیمار احساس درد و ناراحتی نخواهد داشت.
بعد از کاشت ایمپلنت دندان نیز احساس سوزش و درد در ناحیه جراحی شده طبیعی است که معمولا با مصرف دارو های مسکن تا حد قابل تحملی تسکین پیدا می کند.

چگونه باید از ایمپلنت های دندانی مراقبت کنیم؟

مراقبت از ایمپلنت دندان در حقیقت شبیه دندان طبیعی با نخ دندان کشیدن، مسواک زدن و استفاده از دهانشویه ها امکان پذیر است. بهتر است هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا ایمپلنت دندان را معاینه کند و در صورتی که هر گونه عفونت یا مشکل دیگری برای آن به وجود آمده پیش از حاد شدن درمان شود.

چه انتظاراتی قبل و بعد از جراحی ایمپلنت دندان باید داشته باشیم؟

قبل از ایمپلنت دندان در مرحله مشاوره و برنامه ریزی، جراح دهان و دندان معمولاً ناحیه ای که قرار است کاشت دندان انجام گیرد را بررسی کرده و عکس اشعه ایکس یا سی تی اسکن آن را نیز مشاهده خواهد کرد تا بتواند کیفیت و کمیت استخوان‌فک را ارزیابی نماید. زمانی که جراح تشخیص دهد کاشت ایمپلنت دندان در استخوان فک شما مشکلی ندارد برنامه ریزی برای عمل جراحی کاشت یک یا چند پایه ایمپلنت را انجام خواهد داد.
در طول عمل جراحی کاشت دندان بیمار معمولا با بی حسی موضعی درد و ناراحتی کمی را احساس می کند. گاهی اوقات نیز از داروهای پایین آورنده هوشیاری استفاده میشود تا بیمار در حین عمل جراحی در حالت ناهوشیاری باشد.
در این مرحله که معمولاً با کشیدن دندان طبیعی بیمار همراه است؛ محل ایمپلنت دندان بدون اینکه آسیب خاصی ببینند؛ برای کاشت دندان آماده می شود. البته در صورتی که استخوان فک تراکم کافی نداشته باشد باید از روش پیوند استخوان استفاده شود که حدود ۶ تا ۹ ماه عمل کاشت دندان را به تعویق می‌اندازد. 
اما اگر استخوان فک بیمار شرایط مناسب برای کاشت دندان را داشته باشد؛ کاشت ایمپلنت فوری انجام می گیرد.
پس از کاشت پایه ایمپلنت در استخوان فک، بیمار باید تا زمانی که فرایند اسئواینتگریشن تکمیل نشده مراقبت های لازم را به عمل بیاورد. به عنوان مثال نباید فشار یا نیروی زیادی به پایه ایمپلنت وارد شود. احتمالاً جراح جلسات پیگیری را برای بیمار تنظیم می کند تا مطمئن شود جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک به خوبی انجام گرفته و هیچ گونه عفونت در ناحیه جراحی شده وجود ندارد.
پس از تکمیل دوره بهبود و ریکاوری که معمولاً ۶ تا ۹ ماه زمان می برد می توان تاج دندان مصنوعی را سوار کرد.
پس از نصب پروتز دندان مصنوعی بیمار می تواند هر چه را که می‌خواهد با دندان جدید خود بجود و فقط باید مراقبت های متداول مانند نخ دندان کشیدن، مسواک زدن و غرغره آب نمک را فراموش نکند.

هزینه عمل جراحی کاشت دندان چقدر است؟

هزینه عمل جراحی کاشت دندان به عوامل زیر بستگی دارد

1. قیمت ایمپلنت دندان
2. عمل جراحی جانبی مانند پیوند استخوان لیفت سینوس و غیره
3. دستمزد جراح برای کاشت ایمپلنت
4. قیمت پروتز دندان مصنوعی

در حال حاضر انواع ایمپلنت دندان مختلفی در کلینیک دندان و مطب های جراحان دهان و دندان با قیمت های مختلف به بیماران ارائه می شود. به طور کلی ایمپلنت های دندانی درجه یک اروپایی و آمریکایی مانند اشترومن و زیمر بین چهار و نیم میلیون تومان تا هفت میلیون تومان هزینه بر می دارند و ایمپلنت های کره ای درجه ۲ بین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. البته ایمپلنت های درجه ۳ از برندهای مختلف نیز وجود دارد که ممکن است هزینه ای کمتر از دو میلیون تومان داشته باشد. به هر حال بر اساس بودجه هر بیمار، دندانپزشک ایمپلنت دندان مناسب را توصیه خواهد کرد.
دستمزد جراح برای کاشت ایمپلنت دندان نیز با توجه به نوع عمل جراحی مورد نیاز تعیین می شو.د معمولاً در مطب های دندانپزشکی قیمت ایمپلنت های دندانی همراه با دستمزد دندانپزشک برای کاشت پایه ایمپلنت ارائه می شود. اما در صورتی که به عمل های جراحی جانبی نیاز باشد هزینه جداگانه دریافت می گردد.
جنس و اندازه پروتز دندان مصنوعی روی هزینه آن تاثیر گذار است اما به طور کلی می توان گفت هزینه یک واحد پروتز دندان مصنوعی از جنس سرامیکی بین دو تا سه میلیون تومان است.
مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

عوارض جانبی ناشی از کاشت دندان چیست؟

مانند هر عمل جراحی دیگری کاشت دندان نیز با خطرات و پیچیدگی هایی برای بیمار همراه است. اما خوشبختانه درصد موفقیت کاشت ایمپلنت‌های دندانی بسیار بالا است. در صورتی که بیمار مراقبت کافی از ایمپلنت دندان داشته باشد و جراح با تجربه عمل جراحی کاشت ایمپلنت را با دقت کافی انجام دهد؛ معمولاً مشکل خاصی برای بیمار پیش نخواهد آمد.
در صورتی که بیمار به مشکلاتی مانند اختلالات خونی، عفونت، آلرژی یا شرایط پزشکی خاص یا مصرف داروهای خاص مبتلا باشد حتماً باید پیش از شروع عمل جراحی با دندان پزشک مشورت کند. در غیر این صورت ممکن است کاشت‌دندان با شکست مواجه شود.
از عوارض جانبی بلند مدت ایمپلنت دندان که میتواند به شکست کاشت دندان منجر شود می توان به عفونت در ناحیه ایمپلنت، شکستن پروتز دندان مصنوعی، وارد آمدن فشار بیش از حد به پایه ایمپلنت و لق شدن آن، آسیب دیدن بافت های اطراف پایه ایمپلنت مانند عصب‌ها، رگ‌های خونی و دندانهای مجاور، خارج شدن پایه ایمپلنت از جای خود، کافی نبودن کیفیت و کمیت استخوان‌فک برای نگه داشتن پایه ایمپلنت و درنتیجه افتادن آن اشاره کرد.
در صورتی که به بیماری پری ایمپلنتایتیس یا التهاب لثه اطراف پایه ایمپلنت دچار شوید جراح باید بافت ملتهب اطراف ایمپلنت را برداشته و عفونت های موجود را درمان کند. با تشخیص جراح ممکن است نیاز باشد که پایه ایمپلنت از دهان خارج شده و مجدداً پس از بهبود کامل جایگزین شود.
  مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

چگونه می توان از بروز عوارض جانبی بلند مدت و شکست روش کاشت ایمپلنت جلوگیری کرد؟

مراجعه به جراح و ایمپلنتولوژیست با تجربه و متخصص برای کاشت دندان
حفظ بهداشت دهان و دندان با رعایت مراقبت های متداول مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن
چکاپ منظم نزد دندانپزشک برای بررسی بافت های نرم و سخت اطراف پایه ایمپلنت
پاکسازی دندان ها از جرم ها و پلاک های تجمع یافته
عدم استفاده از ایمپلنت های دندانی به عنوان ابزار برای باز کردن درهای فلزی یا شکستن اجسام سخت کننده پوست آجیل

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

Lisa

سلام و درود خسته نباشید عذرمیخوام ی سوال داشتم دندانی که نصف اون بر اثر پوسیدگی از بین رفته باشه رو میشه کاری کرد و هزینه اون چقدر درمیاد حداکثر

دکتر شهاب محمدی

سلام باید دیده بشه

.......

سلام 14 سالمه و حدودا 3 سال پیش دندان آسیآبم خراب شد ،اون وقت که دندان پزشکی خواستیم بریم کرونا اومد و نرفتیم همینطوری موندیم، منم مسواک همش نمیزدم چند باری که سفتی میخوردم یه کمش میشکست، تا الان تقریبا یک سوم دندونم از بین رفته. . و لثه پیداست. اون یکی اسیابمم خراب شده اما به بدی این نیست، ولی خب اونم از بین رفته قسمتیش.. درد زیادی ندارم فقط موقع غذا خوردن که فشار زیادی بهش وارد میشه درد خفیفی حس میکنم.. و اینجوری نیست که همش درد داشته باشم فقط موقع جویدن اونم در موارد غذاهای سفت و فشار زیاد.. اخیرا مرتب مسواک میزنم و کمتر شده درداش. آیا به عصب رسیده عفونت؟ این رو باید بنظرتون چیکار کرد؟ دندان پزشکی بریم ،عصب کشی میکنن یا باید کشیده شه؟ مقداریش که از بین رفته میشه عصب کشی کرد؟ و بنظرتون هزینه چقدر تخمین زده میشه؟ و کاشت هر دونه دندون متوسط قیمتش چنده ؟ ممنون میشم جواب بدید😔

دکتر شهاب محمدی

اگر واقعا یک سوم باشه میشه عصب کشی کرد و نگه داشت. هزینه ش هم بستگی داره به کجا مراجعه کنید

جواد

اقای دکتر من30سالمه و چهار دندان رو عصب کشی کردم ودو دندان رو کندم ایا میشه دندان طبیعی رو کاشت وهزینش چقدره؟

دکتر شهاب محمدی

منظورتون از کاشت دندان طبیعی چیه؟ منظورتون ایمپلنت هستش بله میشه برای دریافت قیمت با مطب تماس بگیرید

پروین سرداری

سلام من دندونهای فک بالا کلا خراب شده دوسه تا هم کشیدم دوست دارم همشو بکشم هزینه کاشت برای فک بالا چقدره

طیبه آزاد

من دندونام مرتب نیست .میشه مرتب دندون ایمپلنت کنم

مهران

سلام آقای دکترمن الان 20سالمه وپنج تاازدندونم خرابم شده بعضی وقت هاهم روی لثه هاقرمزمیشه وخیلی درد میکشم.

آنوش

سلام آقای دکتر من الان ۳۱ سال دارم و از ۷ سالگی دندان هایم یا سیاه شدم یا پوسیده شدن افتادن . در مجموع شاید ۶ دندون سلام هم نداشته باشم. آیا امکان کاشت داره ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب باید شرایطتون به صورت بالینی بررسی شود

ریحانه

سلام من ۲۷ سالمه ۷تا از دندون هامو عصب کشی کردم خیلی نگرانم . این روش برای همه جواب میده؟واینکه مثل دندون مصنوعی چهره و نوع حرف زدن رو عوض نمیکنه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشین. کدوم روش؟

ریحانه

سلام من ۲۷ سالمه ۷تا از دندون هامو عصب کشی کردم خیلی نگرانم . این روش برای همه جواب میده؟واینکه مثل دندون مصنوعی چهره و نوع حرف زدن رو عوض نمیکنه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشین. کدوم روش؟

حسین

سلام اقای دکتر من ۱۸ سال سن دارم دوتا از دندونام فقط ریشه ازشون مونده برای کاشتن باید حتما ریشه دندونو بکشین یا ک میشه با ریشه هم کاشت؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین. اگه امکان ترمیمش باشه نیاز به کشیدن نیست اما اگه مجبور بشین ایمپلنت کنید باید کامل بکشین.

پیام سعادتمند

سلام و خسته نباشید خدمت شما اقای دکترمن ۳۴سالمه و حدود ۸ساله ازدندان مصنوعی استفاده میکنم،ایامیتونم الان تمام دندونامو ایمپلنت کنم؟چون لثه هام ورمش خوابیده و مثه روزاول که دندون رو میکشین نیست.

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین وضعیت استخوان فک شما بررسی بشه

الناز

سلام دندون جلوییم داره سیاه میشه چیکارش کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشید

خالدی

ایابیمارانmsمیتونن دندان بکارندممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

نازنین

سلام تویِ پنج ماهی ک لثه پیچ میشه و اماده میشه برایِ کاشت ،دندون مصنوعی جایگزین میشه یا کلِّ پنج ماه باید بدونِ دندون باشم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه ایمپلنت فوری استفاده کنید همون موقع تاج واستون گذاشته میشه در غیر اینصورت حدودا 3 ماه طول میکشه.

زهرا

سلام خوبید ؟من یه دختر 26ساله هستم جنس دندان هام اصلا خوب نیست خیلی از دندانهام خجالت کشیدم افسردگی گرفتم کل دندان های من خراب اصلا هزینه دندان پزشکی را ندارم خاهش میکنم من رو راهنمایی کنید ممنون میشم

کریمع

سلام خیلی خوبه کاش شماره اقای دکتربود

زینب

سلام ببخشید این چن ماهه دوتا ازدندونامو کشیدم میشه بعد ازلحیم شدن لثه ازدندان کاشتن استفاده کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میتونید تشریف بیارید واسه معاینه

امیرعلی

سلام ببخشید هزینه کاشت تمام دندان ها با کیفیت درجه یک حدودا چقدر میشه واینکه چقدر طول می‌کشه تا همه دندان ها کاشت؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بهترین ایمپلنت، سوئیسیه هزینه ی هر دندان کامل تو سایت موجوده اما هزینه ی کلی و زمان حدودی، تو جلسه ی معاینه مشخص میشه

حامد

سلام من یدونه از دندونام کشیدم . حالا میخوام یکی بکارم

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارید ویزیت

بهروز عبادی

سلام دندان فک بالا ندارم اگر دندان مصنوعی با ۴ ایملنت درست کنید هزینه اش تقریبی چقدر خواهد بود از شهرستان مزاحم میشم باید هزینهاس را بدانم ممنون از لطف شما

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه هر دندان کامل تو سایت موجوده. اما برای تعیین هزینه ی کلی باید تشریف بیارید ویزیت

ایران

آدرستان را لطف می فرمایید

دکتر شهاب محمدی

سلام بالای سایت نوشته شده.

ملکا

سلام دندان شماره 4 پدر من عفونت کرده و لثه ایشان باد کرده آیا باید دندانشون رو بکشن؟آخه پدرم به تازگی دندان مذکور را عصب کشی و روکش کردند.خدا خیرتون بده جواب بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به ویزیت دارن

فریده

سلام دخترم 14سالشه پشت دندون جلویش به اندازه یک چهارم عدس شکسته الان هم بیشتر شده بااین وضع جرات نمیکنم ببرمش دکتر بایدچکارکنم درضمن رنگش هم تغیرکرده

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشین بیارینش ویزیت

علی غفوریان

باعرض سلام من هیچ دندانی ندارم میتونم از کاشت دندان استفاده کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله تشریف بیارید ویزیت. 88699227

شيدا زينالى

ايا از نطر كيفيت هم با هم فرق دارند

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

شيدا

سلام ايا از نظر كيفيت هم با هم فرقى دارند يا اين كه قيمّت ها بر أساس نوع برند است؟

دکتر شهاب محمدی

سلام برندهایی با کیفیت بهتر هزینه هاشون یکم بیشتره.