02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

11 سوال مهم در مورد ایمپلنت که باید بدانید - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/08/28

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

 احتمالا شما در مورد جراحی ایمپلنت دندان شنیده اید، اما هنوز سوالاتی در این مورد دارید، درست است؟ امروز گروه دندان پزشکی دکتر محمدی قصد دارد 11 سوال متداولی که اکثر مردم در مورد جراحی ایمپلنت دندانی دارند را مورد بررسی قرار دهد. بعد از این که به این نکات و سوالات نگاهی انداختید می توانید در یک جلسه ی مشاوره حضوری رایگان در شهر تهران سوالات خود درباره مراحل و همین طور قیمت و هزینه کاشت دندان را مستقیماً با گروه دندان پزشکی دکتر محمدی در میان بگذارید. 
 
1) جراحی ایمپلنت دندان چیست؟
جراحی ایمپلنت دندانی یک گزینه مناسب برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است. بر خلاف دندان  مصنوعی که بر روی لثه سوار می شود، ایمپلنت دندانی، درمانی طولانی مدت است که بر روی فک جراحی می شود. این دندان های مصنوعی ایمپلنت شده (کاشته شده) مثل دندان های واقعی به نظر می رسند و کارایی آن ها را نیز دارند. ایمپلنت راه حلی دائمی برای رهایی از پل ها (Bridge  بریج ها) و دندان های مصنوعی است.
 
2) مزایای جراحی ایمپلنت دندان
از مزایای جراحی ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
*ظاهر بهتر. ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی راحت تر و طبیعی تر به نظر می رسد. از آنجایی که ایمپلنت ها به استخوان فک وصل می شود، دائمی هستند و در نهایت هیچ کس متوجه ایمپلنت دندان شما نخواهد شد.

*حرف زدن بهتر. دندان مصنوعی ممکن است در دهان شما جابه جا شود، گشاد شود و حتی گفتار شما را با مشکل مواجه کند. در عوض ایمپلنت دندان جایگزین دندان واقعی شما می شود و در طول روز نیاز به هیچ گونه تنظیمی ندارد.

*راحتی بیش تر. زمانی که به دندان های ایمپلنت شده عادت کنید، جزئی از خودتان به نظر خواهند رسید.
*غذا خوردن راحت تر. دیگر نگران خوردن غذاهای مورد علاقه خود نباشید. از آنجایی که دندان های ایمپلنت شده به فک شما متصل می شود، مثل دندان های طبیعی به نظر می رسند.
*سایر دندان ها تحت تاثیر قرار نمی گیرند. برای حمایت از سایر دندان ها، باید در کنار آنها یک پل حفاظتی (bridge) دندان کار گذاشت. با این حال دندان های ایمپلنت شده تاثیری روی دندان های طبیعی نمی گذارد و سلامت کلی دهان و دندان شما را بهبود می بخشد. به علاوه مسواک کردن دندان های ایمپلنت شده خیلی راحت تر است.
*دوام زیادی خواهند داشت. اگر از آن ها به خوبی مراقبت کنیم، دوام زیادی خواهند داشت. مزایای ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی چیست؟
اینپلنت دندانی در تهران
 

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

 
3) در طول روند ایمپلنت چه اتفاقی می افتد؟
ایمپلنت دندان معمولا در استخوان فک دندان از بین رفته صورت می گیرد. جنس این ایمپلنت ها از تیتانیوم است که در استخوان فک جاگذاری می شود. این ایمپلنت ها آن قدر محکم جاگذاری می شوند که نه جا به جا می شوند و نه هیچ گونه صدایی از خود تولید می کنند. ایمپلنت های دندانی انواع مختلفی دارد و پزشک با توجه به وضعیت فک بیمار یکی از این انواع ایمپلنت را برای او انتخاب می کند.
 
4) چه کسانی نیاز به ایمپلنت دارند؟
ایمپلنت های دندانی برای همه مناسب نیستند. اما برخی شرایط خاص باعث می شود تا ایمپلنت بهترین گزینه باشد.

داشتن بیش از یک دندان ازدست رفته

داشتن استخوان فکی که به رشد کامل رسیده است.

داشتن مقدار زیادی استخوان برای ایمن سازی ایمپلنت

داشتن بافت های دهانی سالم

عدم تمایل یا ناتوانی در استفاده از دندان های مصنوعی

5) آیا ایمپلنت های دندانی به اندازه کافی ایمن هستند؟

بله، برخلاف دندان های مصنوعی و پل ها، ایمپلنت های دندانی هیچ گونه آسیبی به استخوان فک وارد نمی کنند. به علاوه این که تمامی مواد استفاده شده در ایمپلنت قابل اطمینان هستند و هیچ گونه پوسیدگی ایجاد نمی کنند. با این حال بیماران مبتلا به بیماری هایی نظیر فشار خون و دیابت قبل انجام ایمپلنت باید پزشک خود را در جریان بگذارند. خوشبختانه اکثر این افراد اجازه انجام ایمپلنت را دارند اما باید احتیاط های لازم صورت گیرد. از آنجاییکه فک کودکان هنوز رشد کامل ندارد، ایمپلنت های دندانی را برای آنها توصیه نمی کنیم.
 
6) خطرات مرتبط با ایمپلنت دندانی؟
مثل دیگر عمل های جراحی در ایمپلنت دندانی نیز خطر هایی وجود دارد. عوارض بسیار نادر است و اگر هم رخ دهد آن قدر خفیف است که معمولا نیاز به درمان خاصی ندارد. خطراتی که ممکن است در حین ایمپلنت دندانی رخ دهد شامل موارد زیر می شود:

بروز عفونت در محل ایمپلنت

ایجاد آسیب در دندان های اطراف و رگ های خونی

آسیب به عصب

درد

بی حسی

احساس مور مور شدن

مشکلات سینوسی

7) شنیده ام که این روند ماه ها طول می کشد؟

ایمپلنت دندانی در چند دوره انجام می شود که زمانی حدود 3 تا 9 ماه به طول می انجامد. بیش تر زمان صرف بهبود و رشد استخوان فک می شود.

•اولین مرحله شامل جای گذاری سیلندر ایمپلنت دندانی در استخوان فک می شود. مراحل دیگر ماه ها به طول می انجامد.

•دومین مرحله شامل جای گذاری پایه و دندان جدید می شود. در این دوره نیز برای بهبود به زمان زیادی نیاز داریم.

•در برخی از افراد قبل از عمل جراحی ایمپلنت باید یک عمل جراحی استخوان روی فک صورت گیرد. این عمل معمولا در افرادی صورت می گیرد که استخوان فک آنها نرم است و دوام کافی برای نگه داشتن ایمپلنت را ندارد. در این مرحله از کار از دیگر مناطق فک و یا دیگر مناطق بدن استخوان برداشته می شود و به این قسمت پیوند زده می شود.

8) این کار خیلی سخت به نظر می رسد. آیا مجبورم تمام شب را در بیمارستان باشم؟

خوشبختانه باید بگوییم که عمل جراحی ایمپلنت دندانی یک عمل جراحی سرپایی است که در کلینیک دندانپزشکی یا مطب پزشک و یا بیمارستان بدون نیاز به بستری صورت می گیرد.
قیمت ایمپلنت کره ای
 
مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال
 
9) عوارض جانبی ایمپلنت دندانی چیست؟
از عوارض جانبی ایمپلنت دندانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تورم لثه ها

تورم صورت

درد در ناحیه ایمپلنت

خونریزی

این عوارض اغلب خفیف بوده و در کوتاه مدت بهبود پیدا می کنند. پزشک ممکن است برای ایمپلنت، داروهای آنتی بیوتیک و یا مسکن برای شما تجویز کند. ممکن است به مدت یک هفته مجبور باشید غذاهای نرم مصرف کنید. اغلب از بخیه های قابل جذب نیز استفاده می شود.
 
10) آیا ایمپلنت های دندانی همیشه جواب می دهد؟
متاسفانه جراحی ایمپلنت های دندانی همیشه جواب نمی دهند. اگر استخوان به ایمپلنت جوش نخورد باید آن را برداشت و دوباره از ابتدا کار را ادامه داد. اما با این حال این اتفاق به ندرت اتفاق می افتد. حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان بعد از ایمپلنت دندانی می تواند عوارض و مشکلات موجود بعد از ایمپلنت را کاهش دهد. (نرخ موفقیت ایمپلنت دندان)
 
11) من علاقه مند به انجام ایمپلنت دندانی هستم، باید چکار کنم؟
قبل از انجام ایمپلنت های دندانی یک بررسی کامل باید صورت گیرد. این بررسی ها شامل عکس برداری از دندان و قالب گیری از دهان می شود.گروهی از متخصصین از جمله جراحان فک و صورت و دهان و دندان، متخصصان لثه و پزشکان تیم درمانی شما را تشکیل می دهند.
قبل از جراحی این شانس را دارید تا در مورد روش های مختلف بی حسی با پزشک خود مشورت کنید. شما می توانید بین بی حسی عمومی، بی حسی موضعی و روش های آرامش بخش یکی را انتخاب کنید. می توانید به همراه پزشک متخصص خود یکی از این روش ها را انتخاب کنید.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

ویزیت و مشاوره رایگان دندان پزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

کاوند

سلام جناب دکتر خواهش می کنم راهنمایی فرمایید. اگر پایه ایمپلنت به ریشه دندان کناری بچسبد مشکل ایجاد می کند

دکتر شهاب محمدی

اگر علائمی داره میتونید بگید چسبیدگیش مشکل ایجاد کرده در غیر این صورت باید دیده بشه تا نظر کامل بدم

وحید

باعرض سلام وخسته نباشید آقای دکتر من مدت یک ماه است ایمپلنت دیجیتال انجام دادم اما همان جایی که ایمپلنت کردم آبسه میشودوراه بازکرده وتخلیه شده ولی نگران هستم که چرا اینچوری شده وازاین به بعدبایدچکاری انجام بدم تادیگه اینجوری نشه ممنون میشوم جواب سوال من رابدهید

بهاره

سلام اقای دکتر کسی ک لازک یا فمتو لیزیک چشم کنه میتونه چند ماه بعدش ایمپلنت کنه عوارضی برا چشمش نداره

دکتر شهاب محمدی

بله میتونه مشکلی برای شما پیش بیاره

مینا

سلام من ۳ ماه پیش ایمپلنت انجام دادم پیچش شل شده بود، دوباره مراجعه کردم پیچ رو محکم کردن و دوباره بخیه زدن. الان بعد ۴ روز دوباره پیچ شل شده. الان چی میشه یعنی ایمپلنت پس زده؟

دکتر شهاب محمدی

سلام والا اینجوری نمیشه گفت ممکنه ایمپلنت نگرفته باشه یا صرفا پیچ روش شل شده باشه

رویا

باسلام و خسته نباشید....من ایمپلنت انجام دادم حتی نیاز به جراحی هم نبود خیلی راحت وبدون درد بعدازمدتی روکش رو برام نصب کردند اما دائم زیرش غذامیرفت واذیتم میکرد دوبار مراجعه کردم گفتند برو یکماه دیگه بیا مشکلی نداره ازشدت درد به دندانپزشکم مراجعه کردم ایشون گفتند این روکش گپ داره وجنس خوبی نداره و من پرسیدم شما میتونید روکشو عوض کنید و پزشکم روکش رو به سختی خرد کردن وانگاری اون پینی که روی ایمپلنتم هست هرز شده بعدپزشک جراحشون گفتند باید جراحی کنم از سقف دهان بردارم وبه لثه تحلیل رفته پیوند بزنم وبعد از ۴هفته که لثه ترمیم شد روکش رو نصب کنند حالا من نگرانم چکارباید بکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشین همین کاری که انجام میدین درسته

پارمیدا

سلام خسته نباشی من سیوس لیفت کردم وپودر اسخوان الان احساس می کنم یک چیزهای در بالای کام پخش شده دندان 567 بالا لطفا راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام طبیعیه اگه پودر سفید رنگ شکری بیرون میاد

آرمین

سلام خسته نباشید من دیروز کار ایمپلنتم تموم شد اما از وقتی که خونه اومدم احساس میکنم که یه چیزی بین دندون اصلی و فرعی گیر کرده و یه چیزی که میخورم احساس درد رو تو اون ناحیه حس میکنم و حتی نخ هم به سختی رد میشه به نظر شما این طبیعیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه ویزیت لازمه

مهدی بشیری

با سلامو خسته نباشید. آیا امکان اینکه از دندانهای مصنوعی برای مدتی استفاده کنیم و بعد برای ایمپلنت اقدام کنیم وجود دارد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ولی هرچقدر ایمپلنت رو دیرتر انجام بدین لثه زودتر تحلیل میره و نیاز به تزریق پودر استخوان خواهید داشت.

فرزانه رامشگران

سلام دکتر محمدی من ایمپلنت انجام دادم روکش زدن بر اثر لق شدن روکش افتاد دکتر محافظ روی لثه گذاشت متاسفانه برای من حادثه پیش اومد 5 عمل سخت یک سال گذشت این محافظ رو دندانم موند بعد پیش کسی دیگه رفتم بدون درآوردن روکش دوتا دندون روی همان روکش ها چسباند این برای من مشکل ساز نیست

دکتر محمدی

واقعیت اینطوری نمیشه پاسخ قطعی داد باید به دندونپزشکتون اعتماد کنین یا برای ویزیت پیش یه دکتر دیگه برین

رفعت

من دندونم رو ایمپلنت کردم ولی پروتزش بعدازدوماه هنوز برام عادی نشده چکار باید بکم

دکتر محمدی

به دندونپزشکتون مراجعه کنین شاید نیاز به تراش داشته باشه

سعید

ایمپلنت دیجیتال هم دارین؟

دکتر محمدی

بله ایمپلنت دیجیتال هم داریم

نگار

دکتر خودشون ایمپلنت رو انجام میدن یا دستیارشون؟

دکتر محمدی

بله دکتر خودشون انجام میدن

میثم

قیمت هاتون رو از کجا میشه دید؟ کجای تهران هستین؟

دکتر محمدی

لطفا با مطب تماس بگیرین 02188695864 ما سمت شهرک غرب و سعادت آباد هستیم

صادق م

باسلام من به تازگی خواستم خواستم ایمپلنت انجام دهم ولی حقیقتش ازعوارض وشک وتردیدوطول درمان میترسم فکم عیب دارشود پشیمانم

دکتر محمدی

میتونین تشریف بیارین ویزیت، کلینیک ما ویزیت رایگانه

بهرام م

من داندان ایمپلند کرده ام سه ماه هست دلم شور می زند چه می شود بلا من فقط پنج دندان دارم آنها هم زیا خوب نسبت زدن

دکتر محمدی

به امید خدا مشکلی پیش نمیاد اگر خواستین میتونین تشریف بیارین ویزیت رایگان