02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

معایب ایمپلنت - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/12/19

بروزرسانی شده در: 1403/01/03

التهاب و تورم محل قرارگیری پایه ایمپلنت، عفونت لثه و فک، شکستگی و از بین رفتن اجرای ایمپلنت، عفونت و لق شدن از معایب ایمپلنت دندان هستند که می توانند باعث ایجاد دردسر شوند. اگر معایب ایمپلنت دندانی جدی گرفته نشوند با عواقب زیادی همراه خواهد بود. در ادامه مطلب به مهمترین معایب ایمپلنت دندان اشاره خواهیم کرد و بخش های مختلفی را مورد بررسی قرار می دهیم.

هزینه تقریباً دو برابر بریج دندان سنتی

درست است که ایمپلنت دندانی گران در می‌آیند و قیمت ایمپلنت دندان تقریباً دو برابر بریج دندان سنتی است. اما با دانستن مزایای ایمپلنت دندان و دائمی بودن آن‌ها، که نیازی به ترمیم یا جایگزینی دوباره ندارد، این عیب را در طولانی مدت به یکی از مزایای ایمپلنت تبدیل می‌کند. کاشت ایمپلنت دندان یک سرمایه‌گذاری درازمدت روی دندانهاست. شما در روش‌های دیگر مانند بریج باید در فواصل خاصی دندان‌های کاشته شده خود را دوباره ترمیم یا جایگزین کنید.

بسیاری از بیماران تصور می‌کنند هزینه ایمپلنت دندان بسیار بالاست و این تصور باعث شده تا از فکر کاشت ایمپلنت دندان منصرف شوند. اما وقتی بدانند که ایمپلنت روشی دائمی و ماندگار برای ترمیم دندان‌های خراب شده و افتاده است، از کاشت ایمپلنت استقبال خواهند کرد. در ضمن شما می‌توانید با هماهنگی دندانپزشک‌تان قیمت ایمپلنت دندان را به صورت قسطی پرداخت کنید تا فشاری به شما وارد نشود.

نیاز به انجام عمل جراحی متعدد

انجام عمل جراحی همیشه برای بیمارها فرایندی ناراحت‌کننده و اضطراب‌آور است. در مدت کاشت ایمپلنت، شما فقط نیاز به جراحی مختصری برای سوراخ کردن استخوان فک برای نصب ایمپلنت دارید، پس از جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک نیز نیاز به جراحی دیگری برای برداشتن لثه و قرار دادن اباتمنت دارید.

اما در حین انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت شما هیچ احساس ناراحتی نخواهید داشت. درد کاشت ایمپلنت کمتر از عصب کشی یا کشیدن دندان است. به نظر بیماران انجام جراحی کاشت ایمپلنت در حد پر کردن دندان است و زمان لازم برای انجام این عمل کوتاه نیز حدود ۱۰ دقیقه است.

از دیگر معایب کاشت ایمپلنت که با توجه به شرایط بیمار پیش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید، نیاز به جراحی‌های پیش از کاشت ایمپلنت باشد. به عنوان مثال اگر تراکم استخوان بیمار کافی نباشد، باید پیش از کاشت ایمپلنت، جراحی پیوند استخوان انجام شود. همچنین اگر قرار است کاشت ایمپلنت در فک بالا انجام شود نیاز به عمل جراحی لیفت سینوس است.

خطرات و عوارض جانبی ناشی از انجام عمل جراحی

انجام هر عمل جراحی با عوارضی همراه است. بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان نیز چند روز احساس درد، ورم، کبودی و ناراحتی خواهید داشت که در مدت کوتاهی همه اینها از بین خواهند رفت. اگر نیاز به کاشت چند دندان باشد دندانپزشک‌تان از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی کامل در بیمارستان استفاده خواهد کرد که عوارض جانبی متعددی برای فرد دارد، ولی آن هم قابل کنترل است و جای نگرانی نیست.

درد و احساس ناراحتی

ترش شدن دهان و احساس درد از عوارض جانبی ایمپلنت دندان است که ظاهر شدن آنها بعد از هر عمل جراحی داخل دهان طبیعی است. برای تسکین این عوارض جانبی می‌توان از مسکن‌هایی که توسط پزشک تجویز شده استفاده کرد. بهتر است از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های خیلی داغ یا خیلی سرد تا زمانی که حساسیت و احساس درد و ناراحتی‌تان از بین نرفته، پرهیز کنید.

کبودی اطراف ناحیه عمل شده

در روزهای اول بهبودی، کبودی‌هایی اطراف ناحیه بافت لثه جراحی شده دیده خواهد شد. کبودی‌های سیاه یا آبی رنگ کاملاً طبیعی هستند و تا چند روز می‌مانند. اما همین که لثه ترمیم پیدا کرد، کبودی هم کم رنگ‌تر شده و به تدریج از بین می‌رود.

تورم صورت و لثه

تورم در ناحیه قوس دندان و بخشی از صورت بعد از انجام عمل جراحی دهان و دندان طبیعی است. این تورم پس از چند روز کاهش پیدا می‌کند. اما برای تسکین می‌توانید از کمپرس سرد روی صورت‌تان استفاده کنید. البته دقت کنید که کمپرس سرد را نباید مستقیماً روی محل جراحی شده یعنی روی لثه بگذارید چون ناراحتی و دردتان را مخصوصا در روزهای اول بهبودی بیشتر می‌کند.

خونریزی خفیف پس از عمل جراحی

 خونریزی خفیف در ناحیه جراحی چند روز پس از انجام جراحی طبیعی است ولی رفته رفته میزان خونریزی کمتر و کمتر می‌شود. بهتر است به توصیه‌های دندانپزشک‌تان برای مراقبت از محل جراحی شده و حفظ بهداشت آن ناحیه برای پیشگیری از ایجاد عفونت توجه کنید.

زمان بهبودی طولانی مدت

یکی از مهمترین معایب کاشت ایمپلنت این است که زمان انتظار برای بهبودی کامل پس از کاشت دندان بسیار طولانی است. جوش خوردن ایمپلنت به استخوان حدود ۳ تا ۶ ماه پیش از انجام آخرین مرحله زمان می‌برد. به همین دلیل اگر کل دندان‌هایتان را کشیده‌اید یا یکی از دندان‌های جلویی خودتان را از دست داده‌اید، بهتر است از دندان‌های مصنوعی موقتی تا کامل شدن پروسه درمان استفاده کنید.

عدم موفقیت کاشت دندان

اگر شرایط بیمار قبل از کاشت ایمپلنت به درستی بررسی نشود و یا دندانپزشک تجربه کافی برای کاشت ایمپلنت نداشته باشد، مشکلاتی برای بیمار ایجاد می‌شود و کاشت دندان در کوتاه مدت یا بلند مدت با عدم موفقیت روبه رو خواهد شد. پیش از کاشت ایمپلنت باید به این نکته توجه کنید که کاشت ایمپلنت را نمی‌توان روی همه بیماران انجام داد.

 گاهی استخوان فک تراکم کافی ندارد و به همین دلیل فرآیند جوش خوردن با مشکل مواجه می‌شود. هنگام مراجعه به پزشک متخصص درباره معایب کاشت ایمپلنت و احتمال عدم موفقیت آن نسبت به شرایط خودتان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پس زدن ایمپلنت

اگر کاشت ایمپلنت در محلی از فک که استخوان تراکم کافی ندارد، انجام شود و پیش از کاشت ایمپلنت، پیوند استخوان انجام نشود، پس از مدتی احتمال تحلیل رفتن استخوان آن ناحیه بیشتر شده و ایمپلنت به درستی با استخوان فک جوش نمی‌خورد و لق شده یا کاملا از جای خودش بیرون می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. در این حالت ایمپلنت باید از محلش بیرون آورده شود و پس از انجام جراحی‌های لازم دوباره کاشته شود.

نیاز به تعویض تاج دندان ایمپلنت

احتمال اینکه بعد از گذشت چند سال از کاشت ایمپلنت، احتمال تغییر رنگ تاج دندانی وجود دارد که روی زیبایی و عملکرد پروتز دندانی تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل پروتز دندانی باید پس از چند سال تعویض شود.

عدم پوشش بیمه درمانی

یکی از معایب کاشت ایمپلنت که روی انتخاب روش درمانی بسیاری از بیماران تاثیر می‌گذارد مسئله  عدم پوشش بیمه های درمانی کاشت ایمپلنت است. برخی از بیمه های تکمیلی بخشی از قیمت ایمپلنت دندان را پرداخت می‌کنند، اما خیلی کم است. به همین دلیل بسیاری از بیمارها مجبورند بخش بزرگی از هزینه‌های کاشت دندان ایمپلنت را از جیب خودشان پرداخت کنند که مبلغ کمی هم نیست. برای رفع این مشکل می‌توانید با دندانپزشکتان صحبت کنید تا پرداخت‌هایتان را قسطی انجام دهید.

نیاز به مراجعه به پزشکان متعدد با تخصص‌های مختلف

ایمپلنت دندان توسط یک تیم پزشکی متخصص انجام می‌شود، یک پزشک جراح، عمل جراحی را انجام می‌دهد و پزشک دیگر تاج دندانی را می‌سازد. مشکل آنجا به وجود می‌آید که بیمارها نمی‌خواهند به چند پزشک مختلف مراجعه کنند و دوست دارند یک پزشک متعبر و متخصص همه کارهای مربوط به کاشت ایمپلنت آنها را انجام دهد. چون از یک طرف هزینه‌های آنها زیاد می‌شود و از طرف دیگر پیدا کردن متخصص با تجربه در هر زمینه کار مشکلی است.

در کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی می‌‌توانید تمام مراحل کاشت ایمپلنت را از صفر تا صد انجام دهید و دیگر نیازی ندارید به مراکز درمانی دیگری برای تکمیل مراحل ایمپلنت دندان مراجعه کنید. بنابراین با مراجعه به کلینیک دندان در وقت و قیمت ایمپلنت دندان خودتان صرفه جویی و کاشت دندان را با بهترین کیفیت تجربه کنید.

شکایت از کاشت دندان به روش ایمپلنت

به ندرت پیش می‌آید که چند سال بعد از کاشت ایمپلنت بیمارها از انجام عملشان احساس ناراضی کنند، اما اگر مشکلی در این باره به وجود بیاید راه‌حل‌های مناسبی برای ترمیم یا تعویض آنها وجود دارد. یکی از شکایت‌های اصلی بیمارها از نبود گارانتی ایمپلنت است.

چون آنها مجبورند در صورت ایجاد مشکل برای ایمپلنت‌شان، قیمت ایمپلنت دندان اضافی برای تعویض و تعمیر آن بپردازند، اما در کلینیک دندان برای رفاه حال مراجعه‌کننده‌ها، تمام ایمپلنت‌های دندانی با گارانتی روی دندان بیمار استفاده می‌شود.

اثرات منفی ایمپلنت‌های دندانی چیست؟

عفونت در طی کاشت ایمپلنت یا بعد از آن ممکن است به بافت‌های اطراف مثل دندان‌های دیگر یا رگ ها آسیب بزند. همچنین کاشت ایمپلنت می‌تواند به رشته های عصبی آسیب وارد کند و باعث درد شدیدی شود. بی‌حسی یا احساس خارش در دندان‌های دیگر، لثه، لب‌ها، چانه و مشکلات سینوسی وقتی ایمپلنت‌ها در فک بالا کاشته می‌شوند، هم از دیگر اثرات منفی ایمپلنت‌های دندانی است که البته با انتخاب دندانپزشک متخصص و با تجربه همه این موارد از بین می‌روند.

عفونت در محل کاشت ایمپلنت

عفونت در محل کاشت ایمپلنت ممکن است حین عمل جراحی یا بعد از آن ایجاد شود. ریسک عواملی مبتلا بودن به بیماری‌های سیستم ایمنی، کشیدن سیگار و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توانند باعث ایجاد عفونت شوند.

میکرو جابجایی ایمپلنت

میکرو جابجایی ایمپلنت زمانی‌که پایه ایمپلنت بعد از سوار کردن تاج دندان فوری از استحکام کافی برخوردار نباشد، اتفاق می‌افتد. تاج دندان مصنوعی ایمپلنت را نباید پیش از جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک روی آن سوار کرد، اما گاهی دندانپزشک از پروتز دندانی فوری روی ایمپلنت بلافاصله پس از آن استفاده می‌کند.

در این روش تعداد جلسات لازم برای دندانپزشکی کمتر می‌شود اما میزان فشاری که روی ایمپلنت وارد می‌شود افزایش می‌یابد و احتمال عدم موفقیت ایمپلنت بالا می‌رود.

عدم تراکم استخوان کافی

عدم موفقیت کوتاه مدت کاشت ایمپلنت شاید به دلیل نبود تراکم استخوان کافی به وجود بیاید. اگر دندانپزشک‌ عمل کاشت ایمپلنت را بدون وجود استخوان کافی در فک تکمیل کند، ایمپلنت به خوبی به استخوان جوش نخوردهش و لق شده یا از جای خود خارج می‌شود.

واکنش‌های آلرژیک

ایجاد واکنش‌های آلرژیک به تیتانیوم یا فلزات دیگری که برای ساخت پایه ایمپلنت استفاده می‌شود به ندرت اتفاق می‌افتد. علائم آلرژیک می‌تواند شامل تب، تحلیل لثه یا احساس خارش باشد. اگر این علائم را مشاهده کردید باید با دندانپزشک‌تان مشورت و از ایمپلنتی با جنس متفاوت استفاده کنید.

عدم پیروی از دستورات پزشک

فعالیت‌ها و عادت‌های روزمره‌ای شما می‌تواند روی موفقیت یا عدم موفقیت کاشت ایمپلنت دندان شما تاثیر مستقیمی بگذارد. پس بهتر است دستورات دندانپزشک‌تان را مو به مو برای کاهش خطرات عوامل موثر روی عدم موفقیت کاشت دندان رعایت کنید. برخی از این دستورالعمل‌ها شامل خوردن غذاهای نرم تا زمان بهبودی کامل ایمپلنت، حفظ بهداشت دهان و دندان و خودداری از جویدن مواد غذایی سفت است.

درصد عدم موفقیت ایمپلنت‌های دندانی چقدر است؟

میزان موفقیت ایمپلنت‌های دندانی بسیار بالاست اما گاهی در برخی افراد با شکست مواجه می‌شود. تخمین زده شده که عدم موفقیت ایمپلنت‌های دندانی حدود ۵ تا ۱۰ درصد است که در فاصله زمانی کوتاه یا چند ماه بعد از کاشت ایمپلنت مشاهده می‌شود.

آیا پوسیدگی نیز جزء معایب ایمپلنت کاشته شده در فک یا تاج دندانی ایمپلنت است؟

خیر، چون تاج دندانی ایمپلنت و خود پایه ایمپلنت از مواد مصنوعی ساخته شده‌اند هیچگونه پوسیدگی در آنها مشاهده نمی‌شود. اما برای پیشگیری از ایجاد عفونت و حفظ بهداشت دهان و دندان خودتان باید همان مراقبت‌های معمول دندان‌های طبیعی یعنی نخ دندان کشیدن و مسواک زدن مرتب را روی دندان‌های ایمپلنت شده نیز رعایت کنید.

 

 
 

 مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

معایب ایمپلنت دنتیس

ایمپلنت دنتیس نیز مانند سایر ایمپلنت‌ها می‌تواند با خود عوارضی را به همراه داشته باشد. ازجمله این عوارض در ایمپلنت دنتیس می‌توان به خطر عفونت، خونریزی در اطراف لثه، کاهش مقاومت استخوان، سایش با بافت‌های اطراف اشاره کرد. علاوه بر تمامی گزینه‌های گفته‌شده برخی معتقدند که هزینه این ایمپلنت نسبت به ایمپلنت‌های هم دسته بیشتر است و طول درمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

معایب ایمپلنت متحرک

معایب ایمپلنت‌های متحرک نسبت به ایمپلنت‌های ثابت بیشتر است. ایمپلنت‌های متحرک معمولاً در مقایسه با ایمپلنت‌های ثابت کمترین ثبات را داشته و در حین صحبت و یا جویدن غذا ممکن است برای فرد  ایجاد دردسر کند. راحتی نامناسب، نیاز به مراقبت و نگهداری، محدودیت در خوردن برخی از غذاها، عفونت و خونریزی در برخی از نقاط دهان ازجمله معایب ایمپلنت دندان به شمار می‌روند که کمتر کسی به آن‌ها اشاره می‌کند.

معایب ایمپلنت دندان نسبت به روش بریج

معایب ایمپلنت دندان نسبت به روش بریج به شرح زیر است:

ایمپلنتهای دندان پرهزینه هستند

اولین و مهمترین عیب ایمپلنت دندان این است که دارای هزینه ی زیادی میباشد. ایمپلنت کامل میتواند چند میلیون تومان برای شما هزینه داشته باشد در حالی که روش بریج چندصدهزار تومان هزینه دارد. برای اینکه بدانید کاشت دندان چقدر برای شما هزینه خواهد داشت، می توانید با کلینیک شهرک غرب تماس بگیرید و با متخصصین ما مشورت کنید. قیمت ایمپلنت دندان با ما ارزان است.

ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه نخواهد بود

یکی دیگر از معایب ایمپلنتهای دندان این است که بیمه به احتمال زیاد آن را پوشش نخواهد داد. در هر صورت، شما میتوانید برای اطلاع از پوشش دادن هزینه ها توسط بیمه در ابتدا اطمینان حاصل کنید که بیمه شما شامل چه درمانهای دندانپزشکی میشود. برخی از بیمه های درمانی هزینه تاج دندان بریج را پرداخت می کنند اما چون کاشت ایمپلنت بیشتر یک روش زیبایی به حساب می آید تا درمانی، بیمه ها آن را پوشش نمی دهند.

ایمپلنت دندان برای جایگذاری به جراحی نیاز دارد

یکی دیگر از معایب ایمپلنت، نیاز به عمل جراحی است. در جراحی همیشه خطر وجود دارد. میزان عوارض جانبی پس از کاشت دندان تنها پنج تا ده درصد از روش بریج بیشتر است. خطراتی که در جراحی ممکن است شما را تهدید کنند عبارتند از عفونت، آسیب دیدگی سایر دندانها، تأخیر در بهبودی استخوان، آسیب به عصب، خونریزی طولانیمدت، شکستگی فک و موارد دیگر. البته چون در روش بریج از دندان های مجاور به عنوان پایه استفاده می شود و باید آنها را تراشید؛ روش ایمپلنت نسبت به بریج ارجحیت دارد.

ممکن است نیاز به تعویض تاج دندان یا پایه ایمپلنت داشته باشید

گرچه ایمپلنت میتواند دوام و طول عمر بالایی داشته باشد اما پروتز دندان مصنوعی که به آنها متصل میکنید ممکن است اینگونه نباشند. از دیگر معایب ایمپلنت این است که شما ممکن است به جایگزین کردن تاج دندان یا اباتمنت یا پیچ اتصال نیاز پیدا کنید که میتواند بسیار پرهزینه باشد. برای مثال، یک تاج دندان واحد در حدود چند صدهزار تومان هزینه دارد و اگر چندین تاج در دهان خود داشته باشید هزینه ها چند برابر خواهند شد. تعویض و ترمیم بریج و دندان مصنوعی هزینه کمتری خواهند داشت اکثر بیمارانی که نیاز به تعویض ترمیم خود دارند افرادی هستند که در مرحلهی اول به خوبی از ایمپلنت های دندانی خود مراقبت ننموده اند. 
تاج و بریج های دندان از جنس سرامیک هستند که میتوانند با مراقبت صحیح مدت زمان زیادی دوام داشته باشند. برای مراقبت ازا آنها باید به طور منظم مسواک بزنید یا نخ دندان بکشید و از هر گونه آسیب فیزیکی به ایمپلنت های خود خودداری کنید. 

ممکن است استخوان اطراف ایمپلنت را از دست بدهید

عامل دیگری که باید قبل از انتخاب ایمپلنت در نظر بگیرید این است که ممکن است استخوان اطراف ایمپلنت را از دست بدهید. گرچه ایمپلنتها به حفظ تودهی استخوانی در فک شما کمک می کنند اما هنوز هم از دست دادن استخوان اطراف ایمپلنت شایع است که ناشی از تحلیل استخوان فک به علت ابتلا به بیمارهای پریودنتال طی سالهاست. اگر استخوان بیشتری را از دست داده باشید، ممکن است به تعویض ایمپلنت نیاز پیدا کنید. به همین دلیل است که شما باید ایمپلنت را توسط یک دندانپزشک ماهر بکارید. 

زمان زیادی برای بهبودی ایمپلنت نیاز است

اگر در پی نتایج آنی برای دندانهای از دست رفته ی خود هستید، ایمپلنت نمیتواند راه حل مناسبی برای شما باشد. یکی از معایب ایمپلنت این است که دوره درمان آن به زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارد. برای شروع، دندانپزشک در ابتدا باید اطمینان حاصل نماید که شما تودهی استخوانی کافی در فک خود دارید. اگر غیر از این باشد، جراحی پیوند استخوان باید برای شما انجام گیرد. اگر هم نیازی به کشیدن دندان باشد، باید این کار را قبل از ایمپلنت انجام دهید. تا زمانی که لثه های شما پس از کشیدن دندان و یا پیوند استخوان بهبود پیدا نکنند عمل ایمپلنت دندان انجام نخواهد شد. بنابراین ممکن است چندین ماه پس از اینکه دندان خود را از دست دادید همچنان جای آن در دهان شما خالی باشد تا برای کاشت ایمپلنت آماده شوید. 
پس از اتمام عمل جراحی، مجددا باید اجازه دهید تا لثه ها بهبود یابند. در این مرحله است که استخوان اطراف ایمپلنت رشد میکند. فرآیند بهبودی بین سه تا هجده ماه طول میکشد. لازم به ذکر است که جراحی ایمپلنت شامل پروسه های طولانی خواهد بود و اگر شما از صبر و حوصله ی کافی برخوردار نیستید، پس احتمالا این گزینه ی مناسبی برای شما نخواهد بود.

احتمال عدم موفقیت ایمپلنت وجود دارد

هر بیماری که ایمپلنت می کارد ممکن است با عدم موفقیت آن مواجه شود. معمولا عدم موفقیت کاشت ایمپلنت تنها حدود ده درصد است و جراح عمل کاشت ایمپلنت را تنها برای بیمارانی انجام میدهد که از موفقیت عمل آنها مطمئن باشد.

مراقبت از ایمپلنت دندان بسیار مهم است

پس از اینکه ایمپلنت را انجام دادید، احتمالا به خاطر بخیه ها باید بسیار مراقب باشید. از غذاهای نرم و مغذی استفاده کنید و دهانتان را پس از کاشت ایمپلنت مرطوب نگه دارید. اگر مراقبت های لازم را به خوبی به عمل آورید دهان شما به سرعت بهبود مییابد و خیلی زود به حالت عادی برخواهید گشت. 
اجزاء ایمپلنت نسبت به بریج بیشتر است

عوارض جانبی ایمپلنت دندان

ایمپلنت از جنس تیتانیوم و با خلوص بالا ساخته شده است به طوریکه بدن آن را به عنوان یک شیء خارجی تشخیص نمیدهد، به همین دلیل است که ایمپلنت به طور کامل با استخوان فک جوش می خورد. عوارض جانبی منفی شامل عفونت محل ایمپلنت پس از جراحی، خراب شدن ایمپلنت یا اجزاء آن پس از کاشت می شود. 
اگر سیگار میکشید خطر ابتلا به یکی از این عوارض بیشتر خواهد شد، از این رو توصیه میشود که برای افزایش شانس موفقیت ایمپلنت، سیگار را ترک نمایید. 

عفونت ایمپلنت دندان

برخلاف دندانهای طبیعی، ایمپلنتها دچار پوسیدگی نمیشوند. اما میتوانند عفونی شوند. اگر تاج ایمپلنت مانند دندانهای طبیعی تمیز نشود، پلاک و ذرات غذا اطراف آن جمع شده و سبب تحریک لثه خواهد شد. سپس التهابی به وجود خواهد آمد که میتواند به عفونت لثه یا استخوان منجر شود که به آن پری ایمپلنتیتس می گویند. 
اگر این التهاب به موقع درمان نشود؛ ایمپلنت دچار مشکل خواهد شد که به عنوان یکی از معایب ایمپلنت شناحته می شود. پس باید به طور منظم به دندانپزشک خود در کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا دندانپزشک، ایمپلنت ها را مانند دندانهای طبیعی کنترل کند و مطمئن شود که بهداشت دهان و دندان شما به گونهای است که عفونتی پیش نخواهد آمد. 
مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

علائم مشکلات ایمپلنت دندان

علائم عمومی مرتبط با ایمپلنت دندان شامل مواردی همچون درد، حساسیت، تورم و یا قرمزی لثه پیرامون ناحیهی ایمپلنت میشود. در موارد شدید ممکن است متوجه شوید که ایمپلنت لق شده است. 
تحقیقات منتشر شده در مجله ی بین المللی جراحی های فک و صورت نشان داده اند بیمارانی که بالای شصت سال سن دارند و سیگار میکشند، و یا دارای دیابت هستند، همچنین در دوره ی پس از یائسگی قرار دارند با افزایش عدم موفقیت در جراحی ایمپلنت نسبت به سایر بیماران سالم مواجه میشوند. 
به طور کلی، درصد عدم موفقیت ایمپلنت دندان پایین بوده و هیچگونه منعی برای کاشت ایمپلنت در بیمارانی که به بیماری خاصی مبتلا نیستند و از سلامت عمومی کافی برخوردارند؛ وجود ندارد. شرایطی که با افزایش ریسک عدم موفقیت ایمپلنت مرتبط هستند باید طی برنامه ریزی درمان به دقت مورد بررسی قرار گیرند. 
برای جایگزین کردن دندانهای خود همین امروز از مشاوره ی ما بهره مند شوید.
دندانپزشکان ما در کلینیک دندانپزشکی آماده ی خدمت رسانی و راهنمایی برای انتخاب بهترین گزینه برای شما هستند. فرم تماس را پر کرده تا در اولین فرصت وقت مشاوره برای شما تعیین شده و بتوانید بهترین درمان را دریافت کنید. 
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!