02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

ایمپلنت و حفظ استخوان فک در دوران سالمندی - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/12/14

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

نقش ایمپلنت در حفظ استخوان فک

چگونه از دست دادن دندان می تواند بر روند پیری تاثیر بگذارد؟ از دست دادن دندان یک آسیب است. حتی اگر بدون درد باشد، 9/10 از بیماران می توانند تجربه با جزئیات متفاوتی در مورد حادثه داشته باشند. در مورد آن فکر کنید-آیا جزئیات مربوط به از دست دادن یک دندان را که به طور معمول به آن توجه نمی کنید به یاد می آورید؟ دکتر شهاب محمدی مشاهدات بیماران خود را پس از سالها در مورد از دست دادن یک یا چند دندان به اشتراک گذاشته است. چگونگی، چرا، کجا و زمانی که ما دندان هایمان را از دست می دهیم، با ما می ماند پس از اینکه دندان آمده و از دست رفته است!
اگر دندان ها را از دست داده اید و آنها را با ایمپلنت دندان جایگزین نکردید، یا اگر با دندان های مصنوعی دچار مشکل شده اید، ممکن است وسوسه شده باشید که بدون آنها غذا بخورید. با گذشت زمان، حتی ممکن است بدون آن راحت باشید. در حالی که این رویکرد ممکن است راحت به نظر برسد، خوردن بدون دندان یا دندان های مصنوعی می تواند برای دهان و بدن شما خطرناک باشد. قبل از اینکه شما وعده غذایی خود را بدون دندان یا ایمپلنت دندان مصرف کنید، این خطرات بهداشتی و پیری را که معمولا از دست رفتن دندان به همراه دارد، در نظر بگیرید. (برای مطالعه بیشتر به مقاله ایمپلنت دندان برای سالمندان مراجعه نمایید.)

اثرات ایمپلنت دندان روی لثه  

هنگامی که شما سعی می کنید بدون ایمپلنت دندان غذا بخورید، لثه ها و فک ها باید به سختی کار کنند تا اطمینان حاصل شود که غذا به اندازه کافی ریز شده است. دندان ها، لثه ها و استخوان فک شما تحلیل رفته و تجزیه و فرآوری غذاها، حتی با کمک دندان های مصنوعی خسته کننده می شود. این اغلب منجر به مشکلات جدی و دردناک مانند عفونت لثه و TMJ می شود. چگونه می توان از عفونت دندان و ایمپلنت های دندانی جلوگیری کرد؟
در حالی که شما ممکن است هوس غذاهای مناسب و خوشمزه و دیگر غذاهای نرم، داشته باشید، هیچ کس نمی خواهد در یک رژیم غذایی فقط پوره گیر کند! این رژیم ها معمولا برای مدت کوتاهی در نظر گرفته می شود که برای این است که به بافت اجازه می دهد تا پس ازجراحی ترمیم شود. فشار فک بالا برای کسانی که دنبال رژیم منظم هستند استفاده می شود، استخوان در طول زمان تضعیف می شود، و آن را بیشتر در معرض شکستگی و سایر عوارض قرار می دهد.
فک بالا، لثه ها و دندان ها و ایمپلنت های دندانی به شناسایی ویژگی های فردی و ویژگی های صورت و ساختار منحصر به فرد کمک می کند. از دست رفتن بازگشت ناپذیر ایمپلنت دندان و استخوان، می تواند ظاهر و گفتار فرد را تغییر دهد، اعتماد به نفس خود را کاهش دهد، رژیم غذایی شما را تحت تاثیر قرار دهد، به سلامت آسیب برساند و زندگی اجتماعی، شخصی و حرفه ای شما را تحت تاثیر قرار دهد.
 
این که آیا واحد ایمپلنتیوم به علت عفونت یا آسیب از بین رفته است یا خیر، استخوان آن منطقه دیگر بدون نیروهای جویدن طبیعی تحریک نمی شود و تقریبا بلافاصله شروع به تحلیل می کند. در سال اول از بین رفتن قابل توجه استخوان رخ می دهد، به همین دلیل جایگزینی دندان ها نباید به تعویق بیفتد و به سرعت از عمل جراحی ایمپلنت دندان استفاده کنید. بدتر شدن استخوان در ناحیه زیر دندان از دست رفته متوقف نمی شود؛ این می تواند به استخوانهای زیر دندان های سالم کشیده شود و باعث از دست رفتن دندانهای طبیعی بیشتری شود.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

عوارض عدم ایمپلنت دندان های از دست رفته

چگونگی از دست رفتن یک یا دو دندان می تواند بر ظاهر شما تأثیر منفی داشته و روند پیری را تسریع کند. از آنجایی که تغییرات صورت و استخوان فک بالا و پایین به تدریج اتفاق می افتد، ممکن است متوجه آنها نباشید، اما پوست اطراف فک و چانه شما احتمالا شروع به سفت شدن میکند. از بین رفتن دندان می تواند شما را 10 سال یا بیشتر مسن تر کند.
برای این نشانه های منفی صبر نکنید تا به سلامت صورت اهمیت دهید. با تمرکز بر پیشگیری و دکتر دندانپزشک و بهداشت فردی و انتخاب درست کلینیک دندانپزشکی ، شما می توانید از این اثرات مضر بیماری لثه، پوسیدگی دندان و از دست دادن استخوان جلوگیری کنید. اگر دندان های از دست رفته دارید با استفاده از کاشت ریشه ایمپلنت که از جنس تیتانیوم است، آن را جایگزین کنید، اجازه دهید تیم دندانپزشکی ما با شما کار کند تا بهترین راه حل ها را پیدا کنند!

ایمپلنت دندان بهترین روش برای حفظ استحکام استخوان فک

پیشگیری کلیدی برای اجتناب از کابوس از دست دادن دندان و آسیب است که می تواند به سلامت، رفاه و ظاهر شما کمک کند. اگر پیشگیری از پوسیدگی و کشیدن دندان گزینه ای برای شما نیست، یک گزینه جایگزین، ترمیم ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان ایرانی و کره ای واقعا استخوان را تحریک می کند، شبیه دندان طبیعی است. این استخوان را حفظ می کند و به نوبه خود ساختار و ویژگی های صورت را حفظ می کند. (برای مطالعه بیشتر به مقاله اثرات کاشت ایمپلنت دندانی بر روی استخوان فک مراجعه کنید.)
همه ما میخواهیم تا زمانی که ممکن است جوانی خود را حفظ کنیم، درست است؟ در مورد لذت بردن از غذاهای مورد علاقه خود فراموش نکنید و با اطمینان به عکس خانوادگی لبخند بزنید. اجازه ندهید که از بین بردن دندان این لحظاتی که سزاوار لذت بردن شما است قطع کند. ایمپلنت های دندانی قادر به بازگرداندن این ویژگی ها هستند که از بین رفتن دندان ها و استخوان ها از دست شما خارج میکنند.
ما در تیم دندانپزشکی می خواهیم شما و خانواده تان لبخند های شاد، سالم و زیبا داشته باشید که با اعتماد به نفس همراه است. لبخند مهمترین چیزی است که می توانید بپوشید. ما دوست داریم به شما مراقبت و کمک کنیم. 
مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

نبوی

بالثه تحلیل رفته در فک پایین که دیگر دندان مصنوعی جواب گو نیست چه کنیم در زن ۷۰ ساله

دکتر شهاب محمدی

سلام میتونید از پودر استخوان استفاده کنید.