02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

معایب کاشت ایمپلنت و عوارض جانبی ایمپلنت دندان چیست؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/04/04

بروزرسانی شده در: 1403/01/03

معایب کاشت ایمپلنت دندان ممکن است نسبت به شرایط بیمار، مشکلاتی را برای او ایجاد کند اما این مشکلات روی این حقیقت که کاشت دندان به روش ایمپلنت دندانی راه حل فوق‌العاده‌ای برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته است؛ تاثیری نمی گذارد. عوارض جانبی ایمپلنت دندان بخشی از مراحل درمان آن هستند بنابراین جای هیچ گونه نگرانی هنگام مشاهده علائمی مانند کبودی، احساس درد یا حتی خونریزی خفیف پس از انجام ایمپلنت  وجود ندارد. بلکه این عوارض جانبی ایمپلنت دندان طی مدت کوتاهی از بین خواهد رفت. به طور کلی می توان گفت معایب ایمپلنت  نسبت به روشهای دیگر جایگزین کردن دندان از دست رفته چندان جدی نیست. البته می توان معایب زیر را در مقایسه با روشهای دیگر مانند بریج دندان سنتی برای کاشت دندان به روش ایمپلنت  برشمرد:

1. هزینه، معایب کاشت ایمپلنت و عوارض جانبی ایمپلنت دندان چیست؟ 

درست است که ایمپلنت دندانی معمولا گران هستند و شاید هزینه ایمپلنت  تکی حدود دو برابر بیشتر از بریج دندان سنتی باشد. البته با در نظر گرفتن مزایای ایمپلنت دندانی و همچنین دائمی بودن آن که نیاز به ترمیم یا جایگزین شدن در فواصل کوتاه مدت چند ماهه مانند بریج دندان یا دندان های مصنوعی ندارد این عیب در طولانی مدت به یکی از مزایای این روش تبدیل می شود.

اکثر بیماران تصور می کنند که هزینه ایمپلنت دندان بسیار بالاست در حقیقت هزینه، مهمترین مانع بر سر راه بیمارانی است که می‌ خواهند ایمپلنت دندان انجام دهند. اما نکته اینجاست که اگر هزینه های جانبی روش های دیگر جایگزین کردن دندان و مزایای ایمپلنت دندان از جمله طول عمر بالا، عملکرد فوق العاده و زیبایی ظاهری را نسبت به آن روش ها در نظر بگیرید؛ متوجه میشوید که این هزینه در طولانی مدت به شما باز می گردد. بنابراین پرداخت هزینه برای ایمپلنت دندان مانع بزرگی بر سر راه شما نخواهد بود.

معایب کاشت ایمپلنت

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

2. نیاز به انجام عمل جراحی متعدد

انجام عمل جراحی و فرایند قبل و بعد از آن برای بیمار فرایندی ناراحت کننده اضطراب آور و دردناک است. در طول فرایند کاشت ایمپلنت، نیاز به جراحی مختصری برای سوراخ کردن استخوان فک به منظور کاشت ایمپلنت و پس از جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک نیز نیاز به جراحی دیگری برای برداشتن لثه و قرار دادن اباتمنت است. اما دندانپزشکان این اطمینان را به شما می دهند که حین انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت احساس ناراحتی تان حتی نسبت به عصب کشی یا کشیدن دندان کمتر باشد. از نظر بیماران انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت تقریباً در حد پر کردن دندان است و زمان مورد نیاز برای انجام این عمل جراحی مختصر نیز حدود ۱۰ دقیقه است.

از دیگر معایب کاشت ایمپلنت این است که بسته به شرایط بیمار ممکن است نیاز به جراحی های دیگری پیش از کاشت ایمپلنت باشد. به عنوان مثال اگر تراکم استخوان فرد کافی نباشد باید پیش از اقدام به کاشت ایمپلنت، جراحی پیوند استخوان انجام می گیرد و همچنین در صورتیکه کاشت ایمپلنت در فک بالا انجام گیرد ممکن است نیاز به عمل جراحی برای لیفت سینوس باشد.

3. خطرات و عوارض جانبی ناشی از انجام عمل جراحی

خطرات و عوارض جانبی ناشی از انجام عمل جراحی به شرح زیر است:

درد و احساس ناراحتی

ترش شدن دهان و احساس درد از عوارض جانبی ایمپلنت دندان است که بروز آنها بعد از هرگونه عمل جراحی داخل دهان طبیعی است. برای تسکین این عوارض جانبی ایمپلنت دندان می توان از مسکن هایی که توسط پزشک تجویز شده استفاده کرد. همچنین بهتر است از خوردن غذاها و نوشیدنی های خیلی داغ یا خیلی سرد تا زمانی که حساسیت و احساس درد و ناراحتی شما از بین نرفته؛ خودداری کنید.

کبودی اطراف ناحیه عمل شده

در روزهای اول ریکاوری، بیماران ممکن است کبودی هایی اطراف ناحیه‌ای که بافت لثه جراحی شده مشاهده کنند. کبودی های سیاه یا آبی رنگ کاملاً طبیعی هستند و ممکن است تا چند روز مشاهده شوند. اما همینطور که لثه در حال ترمیم یافتن است؛ کبودی نیز کم رنگ تر شده و به تدریج از بین می رود.

تورم صورت و لثه

تورم در ناحیه قوس دندان و بخشی از صورت بعد از انجام عمل جراحی دهان و دندان طبیعی است. خوشبختانه این تورم پس از چند روز کاهش قابل توجهی پیدا می کند. اما برای کمک به تسکین بیشتر این تورم میتوان از کمپرس سرد روی صورت استفاده کرد. البته دقت داشته باشید که کمپرس سرد را نباید مستقیماً روی محلی که جراحی شده یعنی روی لثه قرار دهید چون ناراحتی و درد شما را مخصوصا در روزهای اول ریکاوری بیشتر خواهد کرد.

معایب کاشت ایمپلنت و عوارض جانبی ایمپلنت دندان

خونریزی خفیف پس از عمل جراحی

 خونریزی خفیف در محل جراحی حتی چند روز پس از انجام جراحی دهان و دندان نیز نامعمول نیست اما به تدریج در روزهای پس از عمل جراحی میزان خونریزی کاهش می یابد. بهتر است به توصیه های پزشک برای مراقبت از محل جراحی شده و حفظ بهداشت آن جهت جلوگیری از ایجاد عفونت توجه کنید.

4. زمان بهبودی طولانی مدت

یکی از مهمترین معایب کاشت ایمپلنت این است که زمان انتظار برای بهبودی کامل پس از کاشت دندان بسیار طولانی است. روش کاشت دندان حدود ۳ تا ۶ ماه برای جوش خوردن ایمپلنت به استخوان دندان پیش از انجام آخرین مرحله زمان می برد. به همین علت در صورتی که کل دندان های خود را کشیده باشید یا یکی از دندان های پیشین خود را از دست داده باشید نیاز دارید که از دندان های مصنوعی موقتی استفاده کنید؛ تا طول درمان طی شود.

5. عدم موفقیت کاشت دندان 

 در صورتی که شرایط بیمار پیش از کاشت ایمپلنت به درستی بررسی نشده باشد و یا دندانپزشک تجربه کافی برای کاشت ایمپلنت نداشته باشد ممکن است مشکلاتی را برای بیمار ایجاد کند و کاشت دندان در کوتاه مدت یا بلند مدت با عدم موفقیت مواجه شود. پیش از انجام ایمپلنت باید به این نکته توجه کرد که کاشت دندان به روش ایمپلنت را نمی‌توان روی تمام بیماران انجام داد. گاهی اوقات استخوان فک تراکم کافی ندارد و به همین علت فرایند جوش خوردن را با مشکل مواجه می کند. در صورتی که به پزشک متخصص مراجعه کنید می توانید درخصوص معایب کاشت ایمپلنت و احتمال عدم موفقیت آن نسبت به شرایط خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پس زدن ایمپلنت

اگر کاشت ایمپلنت در محلی از فک که استخوان تراکم کافی ندارد؛ انجام گیرد و پیش از انجام ایمپلنت دندان، پیوند استخوان انجام نگیرد پس از مدتی احتمال تحلیل رفتن استخوان در آن ناحیه به شدت افزایش یافته و ایمپلنت به درستی با استخوان فک جوش نمی خورد و لق شده یا کاملا از جای خود خارج می شود. در این صورت ایمپلنت باید از محل خود خارج شده و پس از انجام جراحی های لازم مجددا کاشته شود.

نیاز به تعویض تاج دندان ایمپلنت

پس از چندین سال که از کاشت ایمپلنت بگذرد احتمال دارد که رنگ تاج دندانی تغییر کند که روی زیبایی و عملکرد پروتز دندانی موثر خواهد بود. به همین علت پروتز دندانی باید پس از چند سال تعویض شود.

6. عدم پوشش بیمه درمانی

یکی از معایب کاشت ایمپلنت که روی انتخاب روش درمان از لحاظ بیماران موثر است این است که بیمه های درمانی کاشت دندان به روش ایمپلنت را پوشش نمی‌دهند و فقط ممکن است برخی از بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه‌های آن را به شما پرداخت کنند اما میزان پرداخت آنها نیز بسیار ناچیز است. این عدم پوشش دهی بیمه تاثیر بسیار زیادی در تصمیم گیری افراد برای استفاده از روش ایمپلنت دندان دارد چون بیماران مجبورند بخش اعظمی از هزینه‌های مربوط به کاشت دندان را از جیب بپردازند که مبلغ کمی هم نیست.

7. نیاز به مراجعه به پزشکان متعدد با تخصص های مختلف

ایمپلنت دندان توسط یک تیم پزشکی انجام می گیرد به طوری که یک پزشک جراح، عمل جراحی را انجام می دهد و پزشک دیگر تاج دندانی را می سازد. مشکل این است که بیماران تمایلی به مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی مختلف ندارند چون از یک طرف هزینه‌ های آنها را بیشتر می کند و از طرف دیگر پیدا کردن متخصص مجرب در هر زمینه کار مشکلی است. 

در کلینیک دندانپزشکی می ‌توانید تمام مراحل کاشت ایمپلنت را توسط ایمپلنتولوژیست و جراح دندان - آقای دکتر شهاب محمدی -  انجام دهید و دیگر نیازی به مراجعه به مراکز درمانی دیگر جهت تکمیل مراحل ایمپلنت دندان نخواهید داشت. بنابراین با مراجعه به کلینیک دندان در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و کاشت دندان را با بهترین کیفیت انجام دهید.

8. شکایت از کاشت دندان به روش ایمپلنت

به ندرت اتفاق می افتد که چندین سال پس از کاشت ایمپلنت بیماران از انجام ایمپلنت شکایت داشته باشند اما حتی در صورت ایجاد مشکل نیز راه حل های مناسبی برای ترمیم یا تعویض آنها وجود دارد. یکی از شکایت های اصلی بیماران عدم گارانتی ایمپلنت است. چون آنها مجبورند در صورت ایجاد مشکل برای ایمپلنت، هزینه اضافی جهت تعویض و تعمیر آن بپردازند اما در کلینیک دندان به منظور رفاه بیشتر مراجعین، تمام ایمپلنت های دندانی با گارانتی برای بیمار مورد استفاده قرار می گیرد.

معایب کاشت ایمپلنت و عوارض جانبی ایمپلنت دندان

مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

اثرات منفی ایمپلنت های دندانی چیست؟

عفونت در مرحله کاشت ایمپلنت یا پس از آن ممکن است به بافت های اطراف مانند دندان های دیگر یا رگ ها آسیب وارد کند. همچنین کاشت دندان به روش ایمپلنت ممکن است به رشته های عصبی نیز آسیب رسانده و موجب شود بیمار درد شدیدی احساس کند. بی حسی یا احساس خارش در دندانهای طبیعی دیگر، لثه، لب ها، چانه و مشکلات سینوسی زمانیکه ایمپلنت ها در فک بالا کاشته می شوند؛ نیز از دیگر اثرات منفی ایمپلنت های دندانی است که البته در صورتیکه پزشک تخصص کافی در ایمپلنت دندان نداشته باشد به ندرت در بیمار مشاهده می شود.

عفونت در محل کاشت ایمپلنت

عفونت در محل کاشت ایمپلنت ممکن است حین عمل جراحی یا بعد از آن ایجاد شود. ریسک فاکتورهای ایجاد عفونت شامل مبتلا بودن به بیماری‌های سیستم ایمنی، کشیدن سیگار و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است.

میکرو جابجایی ایمپلنت

میکروجابجایی ایمپلنت زمانی که پایه ایمپلنت بعد از سوار کردن تاج دندان فوری از استحکام کافی برخوردار نباشد؛ مشاهده می شود. بدیهی است که تاج دندان مصنوعی ایمپلنت را نباید پیش از جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک روی آن سوار کرد اما گاهی اوقات دندانپزشک از پروتز دندانی فوری روی ایمپلنت بلافاصله پس از آن استفاده می کند. در این روش تعداد جلسات مورد نیاز برای مراجعه به پزشک کمتر می‌شود اما میزان فشاری که روی ایمپلنت وارد شده افزایش یافته و احتمال عدم موفقیت آن را نیز بالا می برد.

عدم تراکم استخوان کافی 

عدم موفقیت کوتاه مدت پس از کاشت دندان به روش ایمپلنت ممکن است به علت عدم تراکم استخوان کافی ایجاد شود. اگر دندانپزشک عمل کاشت ایمپلنت را بدون وجود استخوان کافی درفک تکمیل کند ایمپلنت به درستی به استخوان جوش نخورده و لق شده یا از جای خود خارج می شود.

واکنش های آلرژیک

ایجاد واکنش های آلرژیک به تیتانیوم یا فلزات دیگری که برای ساخت پایه ایمپلنت استفاده میشود به ندرت اتفاق می‌افتد. علائم آلرژیک می تواند شامل تب، تحلیل لثه یا احساس خارش باشد. در صورتی که این علائم را مشاهده کردید باید با پزشک خود مشورت کرده و از ایمپلنتی با جنس متفاوت استفاده کنید.

عدم پیروی از دستورات پزشک

فعالیت ها و عاداتی که در زندگی روزمره خود دارید و به عبارتی سبک زندگی شما تاثیر مستقیم روی موفقیت یا عدم موفقیت ایمپلنت دندان دارد. بنابراین بهتر است دستورات پزشک را به طور کامل برای کاهش ریسک فاکتورهای موجود موثر روی عدم موفقیت کاشت دندان رعایت کنید. برخی از این دستورالعمل ها شامل خوردن غذاهای نرم تا زمان بهبودی کامل ایمپلنت، حفظ بهداشت دهان و دندان و خودداری از جویدن مواد غذایی سفت است.

درصد عدم موفقیت ایمپلنت های دندانی چقدر است؟

میزان موفقیت ایمپلنت های دندانی بسیار بالاست اما گاهی اوقات در برخی افراد با شکست مواجه می شود. تخمین زده شده که عدم موفقیت ایمپلنت های دندانی حدود ۵ تا ۱۰ درصد است که ممکن است در فاصله زمانی کوتاه یا چند ماه بعد است کاشت ایمپلنت مشاهده شود.

آیا پوسیدگی نیز جزو معایب ایمپلنت کاشته شده در فک یا تاج دندانی ایمپلنت است؟

خیر چون تاج دندانی ایمپلنت و خود پایه ایمپلنت از مواد مصنوعی ساخته شده‌اند هیچگونه پوسیدگی در آنها مشاهده نمی‌شود اما برای جلوگیری از ایجاد عفونت و حفظ بهداشت دهان و دندان خود باید همان مراقبت های معمول از دندان طبیعی یعنی نخ دندان کشیدن و مسواک زدن مرتب را روی دندانهای ایمپلنت شده نیز رعایت کنید.

 مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

عزیزاله قهرمانی

سلام من همه دندانهایم را از دست داده ام آیا میشه چندتا ایمپلنت وبقیه متحرک بیشه وصل بیشه ب آنها لطفا جواب بدید

دکتر شهاب محمدی

بله میشه

محقق

سلام. من 4 ماه قبل با هماهنگی دکترم دندان 5 6 7 که کنار هم بود رو کشیدم تا با دو عدد ایمپلنت این 3 دندان بغل هم کاشت بشه. اما دردقیقه نود دکتر من چون دو تا پایه دقیقا در مرکز 7 و 6 کاشت، فاصله زیادی بین 6 و 4 ایجاد شد و پایه سوم رو به بنده تحمیل کرد. و کلی هزینه برای من اضافه شد. من میتونم اقدام قانونی بابت این کار داشته باشم؟ ممنون از شما

حمید

با عرض سلام مدت دو سال است که ۲واحد در فک پایین ایمپلنت کرده ام نه درد ونه لقی فقط بعد از مدتی دچار پر ابی دهان شده ام نمیدانم ایا مربوط به ایمپلنت است یا خیر ایا راهی وجود دارد تا بفهمم ایا اگر حساسیت به ایمپلنت باشد ممکن است به روکش ان باشد یا به پایه ان وچطور مطمئن شوم این ترشح زیاد بزاق مربوط به ایمپلنت است یا خیر

دکتر شهاب محمدی

بعد از دو سال نمیتونه مربوط به ایمپلنت ها باشه

مائده

سلام برای ایمپلنت چهار دندان جلوی فک بالا چند پایه نیاز هست و قیمت آن چقدر می‌شود؟

دکتر شهاب محمدی

دو پایه نیازه و قیمتش بستگی به نوع ایمپلنت داره

یاسر روزبه

ایمپلنت کامل بالا وپایین حدودا یا تقریبا یا دقیقا چقدر هزینش میشه تا بدونیم ونهایتا تصمیم گیری کنیم ممنونم مازندران

دکتر شهاب محمدی

برای دریافت قیمت دقیق با مطب تماس بگیرید

محمد

سلام آقای دکتر من رفتم برای ایمپلنت دندان که قبلاً سوراخ کرده بود .اون پیچ اولی که میخواست باز کنه کلی دور دندان منو تراشید برای اینکه اونو پیدا کنه وبازش کنه بعد از اینکه بازش کرد پیچ دومی بست که خیلی کج بود به سمت داخل وبعد لثه منو ۴ یا ۵ بخیه زد که تا اینجا مشکلی نبود اما وقتی اومدم خونه وقتی هوای دهنمو حبس نکردم از دماغم خارج میشد که بعد از یکی دو ساعت بند اومد آیا این مشکلی برای من درس می‌کنه و میشه کاریش کرد . با تشکر در ضمن دندان بالا سمت راست یکی مونده به آخر ه

دکتر شهاب محمدی

سلام این موارد معمولا مشکی ایجاد نمی کنه نگران نباشید

فاطمه خزاعی

سلام وقت بخیر آقای دکتر دختر 5 ساله ای دارم که دندان چهارم سمت چپ را به علت خرابی کشیده است . آیا لازم به فضاگیر هست یا خیر؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

ناهید

سلام. آیا پس از اتمام عمر دندان ایمپلنت دوباره همانجا میشود دندان دیگری کاشت؟ یا دندان مصنوعی گذاشت؟

sajjad_mirkhani

سلام آقای دکتر بنده جنس دندون هام خوب نیست و زود به زود تخریب میشن اقدام به ترمیم هم کردم اما متاسفانه بعد از مدتی باز تخریب میشن ، آیا امکان پذیر است همشو یک جا بکشم و ایمپلتت کنم آیا امکان دارد پاین ۶تا کاشت کرد با لا هم ۶تا همه دندان ها بهشون وصل کرد ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب در صورتی که دندان قابلیت نگهداری دارد توصیه ما به حفظ و درمان مناسب است.

حسن

سلام چند مدتی است هردو فک رو با ۱۲پایه اینترنت ۶تا پایین ۶تا بالا انجام رادان وبعد ۴ماه تاج دندان ها رو گذاشتم تو صحبت کردن خیلی مشکل دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب لطفا به دندانپزشکتون مراجعه کنید تا مشکل را اصلاح کنند.

اسرا

سلام.بعد از این که ایمپلنت بشکنه چه اتفاقی میوفته؟یعنی باید تا اخر عمر تو استخون بمونه؟ یه سوال دیگه هم داشتم.دندونم نیاز به عصب کشی داره ولی به خاطر هزینش فعلا نمیتونم .میخواستم بدونم اگه همینطور بمونه چه مشکلی به وجود میاد؟(دردش قطع شده)

دکتر شهاب محمدی

سلام ایمپلنت شکسته خارج میشه دندون عفونت میکنه

لیلا

من دندون بغل نیشم را جراحی کردم و دوتا. بغليش هم پر کردم. باید اون دوتا رو روکش کنم میشه با این یکی که کنارشه رو کاشت وروکش کنم یا به نظر شما یکی ايمپلنت و او دوتا که پر شده رو جدا روکش کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام یک ایمپلنت و ۲ روکش.

لیلا

من دندون بغل نیشم را جراحی کردم و دوتا. بغليش هم پر کردم. باید اون دوتا رو روکش کنم میشه با این یکی که کنارشه رو کاشت وروکش کنم یا به نظر شما یکی ايمپلنت و او دوتا که پر شده رو جدا روکش کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام یک ایمپلنت و ۲ روکش.

لیلا هستم

به نظر شما ايمپلنت بهتره یا کاشت دندون

دکتر شهاب محمدی

سلام هر دو یکی ‌هستن.

لیلا هستم

به نظر شما ايمپلنت بهتره یا کاشت دندون

دکتر شهاب محمدی

سلام هر دو یکی‌ هستن.

مسعودی

متاسفانه پیش همکارتون. رفتم و بعده ۲ سال حس میکنم فکم سنگینه وحس خوبی ب. این ۳ واحد ایمپلنت ندارم ب دکتر معالجمم. گفتم اهمیت نداده. چن هفته بعداز کاشت پایه یکی از ایمپلنتها عفونت داشتو گفتن کپسول چرک خشک کن مصرف کن ب اضافه آب نمکو دهان شویه. بعداز.مدتی. همون سمت ایمپلنت فکم کج شدو. دچار. کج شدن یطرف صورتو فک شدم و ۶ ماه در گیر بودمو گفتن علتش ویروسیه ک وارد سیستم بدنتون شده. لطفا. کمک کنید و. مشاوره بدین پزشک معا

دکتر شهاب محمدی

سلام با عکس تشریف بیارین ویزیت

فف

هزینه هاش خیلی زیاده در توانم نیست

سلام ممنون عالی

وقتی ایمپلنت انجام شد چند وقت یه بار باید معاینه شد...که ازعفونت جلوگیری کرد... ممنون

حسین

سلام . آقای دکتر من نیشابور ساکنم.اگه خواسته باشم ایمپلنت کامل بالا و پایین انجام بدم.چقدر طول میکشه؟چن بار باید بیام؟ و اینکه من تمام دندونام ترمیمی هست و حدود ۱۲ دندون کشیدم(فقط دندون های جلوی دهان بالا و پایین هستن).فک پایین فقط ی قسمت آخر فک ی دندون برا غذا خوردن دارم.میخواستم بدونم میشه از الان ک هنوز ی دنون هست شروع ب کاشت پیچ ایمپلنت کرد یا ن باید همه ی دندونا رو اول کشید؟

دکتر شهاب محمدی

سلام چند روش هست که زمانشون متفاوته برای اطلاع دقیق باید جلسه اول حتما معاینه ‌بشین بین ۲ یا ۳ جلسه مدت زمان بین ۱ ماه تا ۵ ماه قبل از کشیدن تشریف بیارین ویزیت

مهدی

سلام اقای دکتر من21سالمه دندونم 3واحد ایمپلنت یا ریشه کشی از دندان عقل پنج واحد روکش خیلی میترسم که ایمپیلنت کنم وروکشم نمیدونم جواب میده یانه به نظرتون کدوم خوبه ومیشه درحین انجام ایمپیلنت بیهوش کرد

امیر

سلام آقای دکتر ، جسارتا من ۳۵ ساله هستم و متاسفانه فقط دندانهای جلو بالا و پایین سالم هستند و همه دندانهای دوطرف بالا و پایین ریخته است و خیلی ناراحتم و احساس افسردگی می کنم بخاطر اینکه در این سن باید دندان مصنوعی بگذارم . به نظر شما در این سن استفاده از این تعداد ایمپلنت طبیعی است ؟ و آیا توصیه ای دارید ؟ برخی از دوستان میگن اگه از این سن ایمپلنت کنی ممکنه ایمپلنت ها بعد از چند سال کار کردن مشکلاتی را برات بوجود بیاورند مثل عفونت و غیره و یا اینکه خود موادی که داخل فک و دهان است برای سلامتی ضرر ندارد ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین واسه معاینه ایمپلنت بهترین کاره

هانیه

ببخشید هزینه ی ایمپلنت دندان چهار فک بالا چقدره

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده

هانیه

ببخشید هزینه ی ایمپلنت دندان چهار فک بالا چقدره

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده

سجاد

سلام خسته نباشید بعد از ایمپنت پیچ هایی ک توی لثه گذاشته میشه احساس نمیشن مثل ی چیز اضافی اذیت کنند؟سوال دوم:میشه چهارتا دندان جلویی فک بالا را ایمپلنت کرد بقیه دندان هارا تیکه مصنوعی گذاشت؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام برای سوال اول که هیچی احساس نمیشه سوال دوم هم باید ویزیت بشین تا جواب دقیق داد

علی

سلام وقت بخیر ده روزه جراحی ایمپلنت فک بالا انجام دادم بعد عمل در ناحیه چشم و گیجگاه احساس درد دارم. ب نظرتون طبیعیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا طبیعیه

مریم

سلام وعرض ادب خدمت دکتر محترم آقای دکتر الان من دوهفتس ایمپلنت کردم دنون 6و7فک پایین بعد از اون بیحسی شدید دندان های پایین و درد شروع شد هفته گذشته رفتم دکتر گفت پیچشو برات شل میکنم بهتر میشی اوپی جی هم گرفتم دکتر چیزی نگفت دوهفته آنتی بیوتیک خوردم و تاینکه دوباره بعد دوهفته که رفتم پیشش گفتم چرا خوب نشدم گفت بهتر میشی گفتم تاکی گفت ممکنه تا سه ماه بهش گفتم اگه کلا ایمپلنت رو خارج کنید چی گفت نمیشه بهتر هم نمیشی گفت ممکنه تا همیشه اینجور بمونی . خلاصه سرتون رو درد نیارم جواب درستی بهم نداد . گفت اگه عصبت کامل قطع شده باشه باید لبت و زبونت بی حس باشن . بنظر شما من خوب میشم آقای دکتر اینقدر استرسم بالاست که چندشبه قرص آرام بخش میخورم آخه هم دندونام زبر شدن ازداخل هم بیحسی شدید ودرد دارن

دکتر شهاب محمدی

سلام باید بررسی دقیق بشه بعضی مواقع خوب میشه بعضی مواقع هم نمیشه ولی زمان رو از دست ندین به دکتر دیگه ای مراجعه کنین جهت بررسی

سینا

خسته نباشید من یکی از دندان های فک بالایم کج است دکتر گفته باید ارتودنسی کنم یه فاصله بسیار کوچکی بین دندون های جلویم است میخوام باشد این فاصله آیا بخاطر اون دندانم که قرار است ارتودنسی انجام شود این فاصله از بین میرود؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میتونه از بین میره اگه میخواید باشه باید به دندونپزشک بگین

هایده

خیلی ممنون عالی بود.

مریم

سلام ایمپلنت کردم درد دارم توروخدا کمکم کنید توناحیه ایمپلنت درد ندارم قسمت دندان های مجاورش فک پایینم ولثه ها هم بیحسن هم درد دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی صبر کنین؛ طبیعیه. اگه بعد از ۲ هفته بهتر نشدین به پزشک مراجعه کنین مسکن میتونین استفاده کنین

مریم

سلام آقای دکتر هنوز درد شدید در دندان هام دارم الان دوماه گذشته لیزر هم انجام دادم فایده نداشت نوروبین ودگزا هم زدم

Zahra

ایمپلنت باعث عفونت میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

مرجان

سلام آقای دکتر ، خسته نباشید من دوتا دندون فک بالامو ندارم (غیبت دندانی) الان میخوام ارتودنسی کنم ، بعدشم که ایمپلنت باید کنم به گفته دندانپزشک ، فقط من سوالم اینه آیا ایمپلنت کنم میتونم بعدش عمل بینی داشته باشم ؟ اگر عمل بینی کنم بعد ارتودنسی و ایمپلنتم ، باید عفونت و مشکلات متعدد نمیشه ؟!

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر نمیشه

س

سلام من دندونای فک بالام همه از بین رفتن از ایمپلنت هم میترسم میگن خیلی سخته

دکتر شهاب محمدی

سلام جراحی و ایمپلنت تحت نظر پزشک با تجربه اصلا درد و نگرانی نداره

عرفان

سلام بسیار آموزنده بود بنده دندان مصنوعی گذاشتم ولی اصلا نمی تونم استفاده کنم خوشم نمیاد ۷عدد دندان درفک پایین دندانهای نیش را دارم و الباقی را کشیدم هزینه ایمپلنت برای من چقدر میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه های ایمپلنت تو سایت موجوده اما هزینه های کلی تو روز معاینه مشخص میشه

مجتبي

با سلام آفت دهان پس از انجام ايمپلمنت طبيعي هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

عباسی

ممنون بابت مطالب مفید تان

همدانی پور

مطالب بسیار عالی بود انجام ایمپلنت بیشتر از دو دندان ضرر دارد؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

فرشته تقوی

سلام من بعد از دوروز که جراحی کردم هنوز فکم بی حسه یعنی عصب آسیب دیده ممکنه که بی حس بمونه ممنون میشم پاسخبدید

مهناز نوائی

من شش سال پیش دنداندانهای پائین وکرسی ها را ایمپلنت کردم وسه ماه پیش قسمت پائین دست راست در امدند و دکتر م گفت دیگر نمیشود دوباره بگذاریم ولی طرف چپم هنوز هست چکار کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشید

حسینی

سلام دکتر هزینه دندان شماره ۴از بالاتقریبا چقدر است متشکرم

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده

فریبا

سپاس عالی بود

مائده فرزادی

آیا خانمی 65 ساله که داروی وارفارین مصرف میکند میتواند ایمپلنت کند؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

م

ولی عملش ترسناک نیست من پس فردا باید برم پیوند استخوان

سید رسول حسینی

بسیار خوب شرع داده شده آموزنده بود خیلی متشکر

صدیقه

بسیاراموزنده بودممنون

یسنا

عالی بود

سیدمحمدنصیر حسینی

سلام بسیار آموزنده بود

محسن نرقانی

بسیار عالی بود

اسدالله ځير

جهان سپاس

کیا

تشگر از شما گرامیان