02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

در چه شرایطی توصیه می شود که یک دندان کشیده شود و به جای آن ایمپلنت دندان کاشته شود؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/04/22

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

بسیاری از بیمارانی که با درد شدید دندان به دندانپزشک مراجعه می کنند نگرانند که آیا دندانشان باید کشیده شود و ملزم به کاشت ایمپلنت دندانی هستند. در دندانپزشکی مدرن کشیدن دندان راه حل درمانی نیست بلکه دندانپزشک از روشهای مختلفی مانند پرکردن دندان پوسیده، عصب کشی، روت کانال و غیره برای درمان آن استفاده می کند. دندانپزشکی مدرن به این نتیجه رسیده است که باقی ماندن دندان آسیب دیده در دهان می تواند مشکلات جدی برای دهان و سایر دندان ها ایجاد کند. با این وجود تا جایی که امکان پذیر باشد و بتوان دندان آسیب دیده را درمان کرد؛ از کشیدن دندان خودداری می‌کند. دندانپزشک می تواند بهترین راه حل را برای حفظ دندان یا کشیدن آن به شما توصیه می کند. کشیدن دندان تنها به چند دلیل محدود مانند آسیب دیدگی بسیار جدی، عفونت شدید، بیماری لثه یا قرار گرفتن دندان زیر خط لثه و بیرون نیامدن آن انجام می‌گیرد.
به جز موارد اورژانسی کشیدن دندان فقط باید با ارزیابی سلامت دهان و دندان شما انجام گیرد. در موارد پیچیده تر یا اگر کشیدن دندان نیاز به بیهوشی عمومی داشته باشد مانند زمانی که دندان به شدت آسیب دیده یا در دهان شکسته است؛ بهتر است کشیدن دندان توسط جراح دهان و دندان انجام شود. در ادامه شرایط خاصی که دندانپزشک مجبور به کشیدن دندان می شود؛ توضیح داده شده است:
1. پوسیدگی شدید دندان
یکی از شرایط اضطراری برای کشیدن دندان زمانی است که دندان به سبب پوسیدگی شدید آسیب جدی دیده باشد و قابل ترمیم کردن نباشد. این شرایط زمانی برای دندان پیش می آید که پوسیدگی به مرکز دندان یا همان پالپ رسیده باشد. باکتری تولید شده توسط پوسیدگی به پالپ حمله کرده و موجب عفونت می شود. در این شرایط عصب کشی می تواند به درمان عفونت دهان و دندان کمک کند اما در صورتی که عفونت شدید باشد؛ دندان باید کشیده شده و با ایمپلنت جایگزین شود تا از گسترش عفونت جلوگیری شود. توجه کنید که تنها پس از درمان کامل عفونت می توان جای خالی دندان کشیده شده را با ایمپلنت دندانی پر کرد.

2. بیماری های دهان و دندان یا بیماری پریودنتال (Periodental)

 بیماریهای دهان و دندان یا بیماری پریودنتال، عفونت لثه، لیگامنت ها، استخوان فک و ساختارهای دیگر اطراف دندان را شامل می شود. بیماری های پریودنتال در مراحل اولیه همان ژنژویت است که در حد عفونت لثه باقی مانده است اما درصورتیکه درمان نشود؛ در مراحل شدیدتر بیماری لثه، روی لیگامنت های پریودنتال و استخوان فک تأثیر قابل توجهی می گذارد و عفونت آنقدر شدید می شود که بدون کشیدن دندان درمان عفونت امکان پذیر نیست. در این شرایط پس از کشیدن دندان و درمان کامل بیماری لثه، پزشک اقدام به کاشت ایمپلنت دندان می نماید.
در بیماری پریودنتال باکتری به شکل یک ماده چسبنده در پلاک دندان به وجود می آید و چندین ساعت بعد از خوردن غذا بدون مسواک زدن، روی دندان تشکیل می شود. رشد باکتری و درمان نکردن آن منجر به از دست دادن دندان می شود. در این صورت دندان باید با کشیدن ساده یا توسط جراحی از دهان خارج شده و ایمپلنت دندان به جای آن کاشته شود. معمولاً مسواک زدن و مراجعه منظم به دندانپزشک می تواند از بیماری های دهان و دندان جلوگیری کند.
3. کشیدن دندانی که زیر لثه باقی مانده
 گاهی اوقات برخی از دندان ها زیر لثه باقی می‌مانند و نمی توانند از آن بیرون بیایند. وجود این دندان های زیرلثه ای موجب خارج شدن سایر دندان ها از جای خود شده و یا نظم آنها را به هم می‌ریزد. در این شرایط دندانپزشک مجبور است دندانی را که زیر لثه قرار گرفته با عمل جراحی، خارج کند. کشیدن این نوع دندان ها  خطرعفونت را نیز کاهش می دهد. در صورتیکه پس از کشیدن دندان جای خالی بسیار زیادی در دهان بیمار باقی بماند، دندانپزشک کاشت ایمپلنت را به بیمار توصیه خواهد کرد.
4. جلوگیری از روی هم افتادن دندان ها
 کشیدن یک یا چند دندان ممکن است برای جلوگیری از روی هم افتادن دندان ها در دهان ضروری باشد. در این شرایط توصیه می شود؛ زمانی که بیمار برای درمان ارتودنسی دندان مراجعه می‌کند و فضای کافی برای جابجایی و تراز کردن مجدد آنها ندارد؛ یک یا چند دندان خود را بکشد. ارتودنتیست معمولاً با توجه به عکس اشعه ایکس، دندان ها و نحوه قرار گیری آنها را بررسی کرده و وجود فضای کافی برای جابجایی آنها را در نظر می گیرد. در صورتی که نیاز به کشیدن یک یا چند دندان برای تراز کردن بهتر سایر دندان ها باشد؛ به بیمار توصیه می شود که جهت حفظ سلامت دهان و دندان و اصلاح طرح لبخند آن دندان را بکشد. در صورتیکه وجود یک دندان موجب به هم ریختن روابط بین دندان ها در فک شود نیز دندان، کشیده شده و با ایمپلنت دندانی جایگزین می شود.
5. کشیدن دندان بعد از تصادف یا حوادث ورزشی
 معمولاً بعد از تصادفات رانندگی یا حوادثی مانند مسابقات ورزشی، برخی از دندان های فرد به شدت آسیب دیده و کشیدن آن ها ضروری به نظر می رسد. در این شرایط دندانپزشک توصیه می کند که بلافاصله پس از کشیدن دندان از ایمپلنت های دندان استفاده شود تا عواقبی مانند تحلیل استخوان فک برای بیمار پیش نیاید.
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست
6. جابجا شدن دندان در فک
گاهی اوقات اگر یک یا چند دندان از جای خود تکان خورده یا کج شده باشند و فضای بین دندان ها را گرفته باشند؛ نظم دندان ها در فک به هم خورده و در صورت اصلاح نشدن آسیب های جدی به سایر دندان ها وارد می شود. به همین علت دندانی که جابجا شده و در حقیقت از محل اولیه و اصلی خود در فک خارج شده کشیده می شود و ایمپلنت دندانی در محل درست، داخل فک کاشته می شود.
7. اصلاح زیبایی و یک دست شدن دندان ها
درصورتیکه بیرون آمدن یک دندان از لثه یا خارج شدن آن از جای طبیعی خود موجب شود لب ها و سایر دندانها ساختار غیرطبیعی داشته باشند و همچنین کل روابط فکی به علت وجود یک دندان به هم خورده و موجب عدم تراز دندان ها شده که زیبایی فرد را تحت الشعاع قرار می دهد؛ دندانپزشک به منظور اصلاح طرح لبخند و بازگرداندن زیبایی چهره، دندان را کشیده و در صورت نیاز در محل مناسب ایمپلنت دندان خواهد کاشت.
8. پیشگیری از آسیب رسیدن به سایر دندانها
درصورتیکه نتوان با هیچ روشی مانند اورتودنسی یا تراشیدن بخشی از مینای دندان، دندانی را که از جای خود خارج شده و یا در محل نامناسبی از فک قرار گرفته به جای خود بازگرداند؛ احتمال آسیب رسیدن به سایر دندان ها در طولانی مدت بسیار بیشتر از کشیدن دندان است. به همین علت دندانپزشک دندان موردنظر را کشیده و در صورتیکه فضای خالی باقیمانده زیاد باشد آن را با ایمپلنت دندان پر می کند.
9. اختلال در نصب اوردنچر برای کل فک
یکی از مشکلات بیمارانیکه تصمیم گرفته اند از روش اوردنچر برای پر کردن جای خالی دندان های کل فک پایین یا بالا استفاده کنند؛ باقیماندن یک یا دو دندان طبیعی در فک است. این دندان های طبیعی مانع از اتصال پایه های ایمپلنت به یکدیگر به منظور قرار دادن تاج دندان پروتزی می شوند. در این شرایط ،دندانپزشک یک یا دو دندان باقیمانده را می کشد تا بتواند اوردنچر را با استحکام بیشتری روی کل فک نصب کند. 
با توجه به تمام این شرایط دندانپزشک همواره بیشترین تلاش خود را می کند تا دندان های طبیعی فرد سر جای خود باقی بمانند و تا حد ممکن ترمیم شوند. در غیر اینصورت بهترین روش بعد از کشیدن دندان جایگزین کردن آن با کاشت ایمپلنت است تا از عوارض بعدی ناشی از خالی ماندن جای دندان مانند تحلیل استخوان فک پیشگیری شود.
 
 
کشیدن دندان و ایمپلنت
 مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

دندانی که باید کشیده شود چه علائمی دارد؟

 یکی از سوالات متداولی که از دندانپزشکان پرسیده می شود این است که در چه صورت دندان نیاز به کشیدن دارد. در شرایطی که دندان حتما باید کشیده شود؛ علائم مشخصی وجود دارد که نشان می دهد دندان آنقدر آسیب دیده که نمی‌توان آن را با روش‌های معمول ترمیم کرد. این علائم شامل درد شدید به خصوص دردی که هنگام وارد کردن فشار یا جویدن غذا بیشتر می شود؛ احساس درد یا خشک شدن عضلات فک و تورم شدید لثه اطراف دندان، ایجاد بیماری ها و عفونت در لثه به علت پوسیدگی شدید دندان می شود. در صورتی که هر کدام از علائم بالا را دارید باید در اولین فرصت به دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده و پس از کشیدن دندان، جای خالی آن را با ایمپلنت دندان پر کنید.

روش های خارج کردن دندان از ریشه

کشیدن دندان یا خارج کردن دندان از ریشه معمولا آخرین راه حلی است که توسط دندانپزشکان توصیه می شود. اما در صورت تشخیص دندانپزشک، دو روش برای خارج کردن دندان از ریشه وجود دارد:
1. کشیدن ساده
ساده ترین روش کشیدن مربوط به دندانی است که در دندان قابل رویت است. در این روش دندانپزشک با استفاده از بی حسی موضعی و انبر، دندان را از ریشه بیرون می کشد.
2. خارج کردن ریشه دندان با جراحی لثه
خارج کردن ریشه دندان با جراحی لثه زمانی انجام می گیرد که دندان به راحتی در دسترس نباشد مانند مواقعی که دندان به طور کامل از لثه بیرون نیامده و یا زیر خط لثه شکسته است. در این شرایط برای بیرون کشیدن دندان، دندانپزشک ابتدا بافت های نرم را کنار زده و در صورتی که دندان به چند تکه شکسته باشد؛ آن را به راحتی از زیر لثه خارج می‌کند. جراحی لثه معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد. 

پس از کشیدن دندان چه عواقبی در انتظار بیمار است؟

با تکنیک های مدرن دندانپزشکی کشیدن دندان مانند قبل با استفاده از بی حسی موضعی فرایند ناخوشایندی نیست. بلکه در بسیاری از موارد کشیدن ساده دندان، حتی به اندازه پر کردن آن نیز نیز درد ندارد. خوب شدن جای دندان کشیده شده حدودا چند هفته زمان می برد و در بیشتر مواقع عوارض جانبی خاصی ندارد. بهتر است پس از کشیدن دندان ۲۴ ساعت استراحت کرده و طی یک تا دو روز بعد از فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. در صورتی که درد شدید داشتید می توانید از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید. بهتر است از کیسه های یخ و همچنین دهانشویه استفاده کرده و مصرف خوراکی ها و نوشیدنی ها را تا چند روز محدود کنید. بهترین زمان کاشت ایمپلنت حدوداً چهار تا شش ماه پس از کشیدن دندان است. در صورتی که بیش از این مدت از کشیدن دندان بگذرد و جای خالی دندان با ایمپلنت پر نشود؛ عواقبی مانند تحلیل استخوان فک، بیماری های لثه که منجر به آسیب دیدن سایر دندانها می‌شود، از تراز خارج شدن سایر دندانها و کج شدن آنها را به همراه دارد.

چه مدت پس از کشیدن دندان می توان عمل کاشت ایمپلنت را انجام داد؟

گاهی اوقات می توان ایمپلنت ها را همان روزی که دندان کشیده می‌شود؛ کاشت. اما معمولاً سه تا شش ماه به لثه زمان داده می شود تا پیش از کاشت پایه ایمپلنت بهبود یابد. البته این زمان نباید طولانی شود زیرا طولانی شدن جای خالی دندان در دهان مشکلاتی مانند تحلیل استخوان فک در بیمار ایجاد کرده و در نتیجه کاشت ایمپلنت را نیز با مشکل مواجه می‌کند. همچنین در صورتیکه کاشت ایمپلنت به تعویق بیفتد ممکن است نیاز به انجام عمل جراحی تکمیلی مانند پیوند استخوان فک پیش از کاشت ایمپلنت باشد.

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

مهناز

سلام . دکتر من سه تا از دندونامو به خاطر اینکه کانالهاش خوب نیست برای عصب کشی مجدد پیشنهاد دادن که بکشم و ایمپلنت بکنم. لازم به ذکر هست که به هیچ عنوان هیچ دردی ندارم. به نظر شما باید بکشم یا خیر

دکتر شهاب محمدی

اگر با دندون مشکلی نداره و خرابی نداره، نکشید

سارا

سلام و عرض ادب،میشه دندان نیش فک بالا رو که نهفته است و از جای صحیحش در نیومده رو بجای ارتودنسی کشید؟در صورت کشیدن معایبش چیه؟

یلدا

سلام من دندونم عصب کشی وپر کردم حالا دوباره رفتم دندون پزشکی اشتباها دندون عصب کشی شده رو بی حسی زده دردی شدید کل لثه مو گرفته دلیلش بی حسیه

محمد

سلام وقتتون بخیر من چند سال پیش دوتا دندان عصب کشی کردم یکی از دندان هام هیچی ازش نمونده یه دیواره نازک ازش مونده دندان 7 فقط اون مواد پر شده مونده به یه دندانپزشک با عکس نشون دادم گفتن باید کشیده بشه چون دارای ضاعقه هستش میخواستم بدونم میشه درستش کرد یا باید بکشم ولی دردی اصلا ندارم اگه در کشیدن این دندان ها تاخیر بیفته چی میشه؟؟؟

معراج

سلام آقای دکتر من یکی از دندونام شکست به طوری که بخشی از دندون تو دهنم مونده وبخشی کمی از ش افتاده بعد از مدتی آبسه کرد به نظرتون باید بکشمش و ایمپلنت کنم؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

حتما باید کشیده شود و ایمپلنت گردد

آقا رضا

سلام آقای دکتر وقت بخیر آقای دکتر من دوتا دندون کندم جاش الان یازده روزه که گذشته اما همش درد می الانم دردش زده به فک پایین مشکل از کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فریبا

سلام آقای دکتر ، خسته نباشید و با تشکر از شما، دندون اسیای سمت پایین من که قبلا روکش شده بود ، افتاد و الان فقط ریشه مونده که عکس گرفتم گفتند ریشه هم خراب شده و از هم جدا شده ، من هیچ دردی ندارم ولی اگه بخوام ریشه را در بیارم مشکلی بوجود نمیاد و اگر فعلا نخوام ایمپلنت کنم فکم تحلیل نمیره، ؟ در ضمن من ۶۰ سال دارم و ارتروز هم دارم

احمد

دندان عقلم سوراخ شدهیه چیزی روش میره دندان های جلویی هم دردمیکنه چیکارباید کنم

پری

سلام من قسمت فک بالا دندان رو ارتودنسی کردم ک این وسط یکی از دندون هام به عصب رسید دکتر به صورت نیمه عصب کشی کردن وگفتن بعدازبازکردن ارتودنسی بقیشو انجام میدن الان بعد از یک وسال ونیم دکتر میگن که ریشه دندان خشک شده وباید ایمپلنت کنم ایا واقعا راهی نیست که عصب کشی کامل و روکش کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر ریشه دندون تحلیل رفته باشه نمیشه کاریش کرد

سعیدی

سلام و خسته نباشید من هفت سال پیش دندونم رو پیش یه دندون پزشک عمومی عصب کشی کردم امسال مدتی عفونت داشت برای همین رفتم پیش دندون پزشک قبلی خودشون و گفتن که باید عصب کشی مجدد بشه دندونت . بعد از اینکه عصب کشی مجدد انجام دادن بازم دندونم عفونت داشت و دو ماه بعد هر چه دارو مصرف کردم عفونت از بین نرفت برای همین عکس گرفتم و نشون متخصص ریشه دادم ایشون فرمودن که کف دندون بعد از عصب کشی مجدد از بین رفته و اگه از بین نرفته بود میتونستم دندون رو درست کنم الان دیگه نمیشه و دندون باید کشیده بشه . و ایمپلنت انجام بدم ایا قصور دندان پزشکی اتفاق افتاده و میتونم شکایت کنم؟ )چون دندونم حتی بعد از عصب کشی مجدد عفونت داشت هنوز هزینه پزشک رو ندادم تا زمانی که تکلیف دندونم مشخص شه(

دکتر شهاب محمدی

سلام این سوال باید از یک متخصص پزشکی قانونی پرسیده بشه من صاحیتش رو ندارم

سهیلا

ده سال پیش دندان آسیای بزرگ رو عصب کشی وپرکردم وروکش زدم الان هرچن وقت یک بار لثه زیرش متورم وعفونت میکند ودرد داره دکتر رفتم ایشون گفتن که دندانت شکسته وباید بکشیش آیا راهی غیر از کشیدن وجود نداره ممنون میشم جواب بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر راهی وجود نداره

سعید

سلام ببخشید من یه دندونم پر کرده بوده حدودا دو ماه پیش موادش کنده شد به خاطر مشکلاتی وقت نداشتم برم پیش دندون پزشک اما کامل ازش مراقبت میکردم امروز که رفتم میگن باید بکشید به جاش ایمپلنت کنید اما دندون که من میبینم پوسیده خیلی نشده دردی هم ندارم یعنی اصلا کاری نمیشه کرد پرش کنم نکشم ؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید دندان دیده بشه

سارا

سلام خسته نباشید ییه سوال داشتن ایا دندونی ک قبلا کشیده شده و ریشه باقی مونده کشیدن درد دا ه؟

دکتر شهاب محمدی

به طور کلی کشیدن دندان با وجود بی حس کننده درد ندارد اما باید بعد از کشیدن آن مراقب های لازم رو انجام داد

جواد

سلام بنده سالها پیش دندان جلوم ضربه خورد و لق شد و ریشه اش آسیب دید اون زمان برای من سیمکشی کردن بازم خوب نشد.در حال حاضر کاملا ریشه اش خورده شده و مدتهاست بالای دندانم یک آبله زده و دندانم هم تغییر رنگ داده. چه روشی را پیشنهاد میدید برای درمان ؟؟

سجاد

سلام و عرض ادب من دندون شماره چهار بالام چند سال پیش پر وعصب کشی کردم یه طرف دیوارش ریخت رفتم دکتر اشتباه برام کشید آیا درست بوده کشیدنش یا باید درستش میکردم چون می‌خوام شکایت کنم ازش البته فقط یه طرف دیوارش سالم بود نظر خودم این بود که حداقل بودنش بهتر از نبودنش بود خواستم بدونم نظر شما چیه چرا کشید..تشکر

..

سلام دکتر من دندون 6سمت چپم رو 3ماه پیش با کامپوزیت پر کردم هر چی روش میخوردم درد میگرفت بعد دکترم با امالگام تعویض کرد دوباره درد داشتم فلوراید زدن برام بعد متخصص رفتم گفت پانسمان کنید دندونو الان پانسمانم کردن بازم درد میکنه حتی دکترم و دکترای متخصص هم نمیدونن مشکل دندونم چیه چون سالم سالمه واصلا به عصب نرسیده حتی نزدیک هم نیست طبق گفته دکترا بنظر شما ایا با عصب کشی خوب میشه؟

فرشته

سلام من بین دندان جلویی و کناریش پوسیدگی بین دندانی بود حفره ایجاد شده بود و داخل حفره سیاه شده بود.ولی هیچ دردی نداشتم دکتر گفت تراشیده بشه معلوم میشه عصب کشی میخاد یانه.بعد هردوش رو عصب کشی کرد.ایا واقعا عصب کشی میخاسته چون اصلا درد نداشت؟ ودیگه اینکه بعد ترمیم یه نقطه با کامپوزیت پر نشده بود طوری که لثه معلوم بودازون نقطه و دوباره با کامپوزیت پرکردن ایا بعدا باعث پوسیدگی دندان یا ریشه نمیشه؟ خیلی نگرانم راهنمایی کنید

مهدی

دکتر من دندون هفتمم پوسیده و قسمت انتهاییش شکسته دکتر گفت باید بکشمش و گرنه ابسه میکنه. بنظرتون بکشم بهتره یا ابسه کنه بعد درمان ابسه انجام بشه بعدش هم برای دندون روکش و تاج بزارن تا اوکی بشه؟

شهلا

سلام و عرض ادب، بنده باردارم و یه دندون که چند سال پیش عصب کشی شده و ماده اش افتاده خیلی اذیت می‌کنه و بعضی وقتا درد شدید دارم، و دو تا دندونم نیاز به عصب کشی داره خواستم بپرسم خطر جدی برای جنین نداره، دکتر زنان خودم میگن عفونت خطرش بیشتره تا ترمیم دندون. ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام با اجازه پزشک زنان میتونید یک مرحله از درمان ریشه را برای تسکین درد انجام بدید و احتمال عفونت دندان را کم کنید.

شهلا

سلام و عرض ادب، بنده باردارم و یه دندون که چند سال پیش عصب کشی شده و ماده اش افتاده خیلی اذیت می‌کنه و بعضی وقتا درد شدید دارم، و دو تا دندونم نیاز به عصب کشی داره خواستم بپرسم خطر جدی برای جنین نداره، دکتر زنان خودم میگن عفونت خطرش بیشتره تا ترمیم دندون. ممنون

مبینا

سلام.من دندونم کاملا شکسته راهی برای ترمیمیش هست یا باید کشیده شده.؟ یکی هم اینکه روکش دندان باعث پوسیدگی دندان کناری میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب باید شرایط دندان به صورت حضوری و عکس رادیوگرافی بررسی شود.

زهرا

باسلام خدمت دکترمن دوتادندون چهارازفک بالاکشیدم برای بازشدن فضابرای اورتودنسی دوروزی هم هست ک اورتودنسی کردم وسیم گذاشتم الان ازشدت دردتحمل نمیکنم داروها هم چهارساعت فقط درد لثه ام راکمترمیکند جای دندان های کشیده شده ام خوب نمیشه چیکارکنم ک خوب بشه ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام عرض ادب درد در روزهای اول ارتودنسی عادی هست. برای بهبد ای کشیدن هم نیاز به زمان هست.

یوسفی

سلام خسته نباشید من تقریبا پنج سال پیش‌ دندون چهار سمت راست کشیدم الان میخام جاش فلیپر بزارم ولی دکتر گفت جا نداره یعنی راه نداره درست بشه

دکتر شهاب محمدی

سلام عرض ادب خیر

زهرا

با عرض سلام من دارای مادر زندگی نباتی 52 ساله هستم میخواهم بدانم با توجه به اطلاعاتی که دارید ایا دندان اینطور افرادی را میتوان کشید

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب چرا قصد کشیدن دندان را دارید؟

قنبری

با سلام سه سال پیش دندان آسیاب شیری پسرم رو کشیدم فضا نگهدار نگذاشتم الان جاش با دندان آسیاب کناری پر شده حالا باید چکار کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

کبری محمد سلیمی

سلام من دندان آخر خرد شده بود ‌دکتر روکش گذاشت ولی بعد از چند سال روکش و دندان با هم افتاد الان فقط ریشه داره درد هم نداره اگر ریشه را خارج نکنم مشکلی ایجاد میشه امکان داره عفونت کنه

نامشخص

باسلام دختر ۱۱ ساله ای دارم که دندان نیش ان از بالا درامده ودر چهره او خیلی تاًثیر بدی گذاشته باید چکار کنم؟

نامشخص

باسلام دختر ۱۱ ساله ای دارم که دندان نیش ان از بالا درامده ودر چهره او خیلی تاًثیر بدی گذاشته باید چکار کنم؟

مامان شکوه

سلام. من از دندونام که عکس گرفتم دکتر گفت سمت راست بالا دندون عقلت پوسیده شده که باید کشیده بشه. ولی من هیچ دردی ندارم. بنطرتون حتما باید کشیده بشه ؟ اگر نکشم چی میشه؟ ممنون از راهنمایی شما.

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر پوسیدست بکشید

مامان شکوه

سلام. من از دندونام که عکس گرفتم دکتر گفت سمت راست بالا دندون عقلت پوسیده شده که باید کشیده بشه. ولی من هیچ دردی ندارم. بنطرتون حتما باید کشیده بشه ؟ اگر نکشم چی میشه؟ ممنون از راهنمایی شما.

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر نکشید, در آینده دردناک میشه.

زینب

س من چندروز پیش دندونم رو پرکردم ولی شکسته دندون نزدیک به جلومه اگه میشه راهنمای کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

زینب

س من چندروز پیش دندونم رو پرکردم ولی شکسته دندون نزدیک به جلومه اگه میشه راهنمای کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

زینب

س من چندروز پیش دندونم رو پرکردم ولی شکسته دندون نزدیک به جلومه اگه میشه راهنمای کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

سامان

سلام اقای دکتر من یه چند وقتی هس که دندان اسیابم پوسیده الانم شکسته یه کمی دیگه از دندونم باقی مونده الانم خیلی درد میکنه و لپم باد کرده میخاستم ببینم میشه الان کشیدش ممنون میشم جواب بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین حتما نمیشه اینجوری جواب داد

M

سلام خداقوت آقای دکترمن دندون یکی مونده به عقلم رو ۱۰ سال پیش عصب کشی کردم و روکش نگرفتم و پارسال شکست و یه مقداری از سرش مونده و اینکه ریشش هم خرابه. یه دکتر چند ماه پیش گفت باید درش بیاری من چون درد نداشتم نکیدم ولی الان یه ماه درد داره و همون دکترگفته که ریشش جدا میشه از سرش و یه جایی دیگه میچسبه میخاستم ببینم ایشون حرفشون درسته ؟اخه از ترس حرف ایشون نمیرم بوشم میگم نکنه جدا شده باشه

دکتر شهاب محمدی

سلام بکشید مشکلی نیست

مهتاب

سلام وقت بخیر من سال گذشته دندونم رو پر و روکش کردم،دو روزه همون بخش از لثه هام آبسه زده و درد داشتم،طرف مخالف صورتم تا زیر چشمام ورم کرده عکس گرفتم دکتر تشخیص داده ریشه ها شکسته و باید کشیده شه،تو این وضعیت راه دیگه ای وجود نداره؟ لزومی نداره این وضعیت عفونت برطرف و بعد دندون کشیده شه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر همون ریشه ی شکسته رو سریعتر خارج کنید بهتره.

آقا

سلام آقای دکتر محمدی عزیز میخواستم بپرسم من دندونم کاملا تخریب شده یه سری هم عفونت کرد و بعد از یک هفته درمان عفونت الان دکتر میگه باید کشیده بشه . راهی نیست عصب کشی بشه بعد با پیچ توی کانال دندون رو پر کرد بعد دندان کامپوزیت روش گذاشت ؟ حتما باید کشیده بشه راهی نیست

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره پیش متخصص ریشه ویزیت بشین

الی

سلام .وقت بخیر من دندون آسیا ام، کلا تیکه تیکه شده و الان ریشش مونده و یکم تاج چجوری باید درستش کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشید شاید نیاز باشه ایمپلنت کنید.

Masii

سلام من یکی از دندونامو کشیدم میخوام بدونم ایمپلت دندوک چقد هزینه داره

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده

Masii

سلام من یکی از دندونامو کشیدم میخوام بدونم ایمپلت دندوک چقد هزینه داره

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

Masii

سلام من یکی از دندونامو کشیدم میخوام بدونم ایمپلت دندوک چقد هزینه داره

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ی هر دندون کامل تو سایت موجوده

محبوبه

باسلام.من ۶سال پیش دندون ۶فک پایین رو عصب کشی کردم ۲ماه بعدش بغل لثه آبسه کرد که ابسه پرمیشه و خالی(عفونت)به هیچ عنوان دردندارم.دندانم تقریبارنگش تیره شده.اخیرابهخاطربارداری رفتم دکتر درمان ریشه اول قراربودمجددعصب کشی کنندودندانم برام بمونه اما بعد عکس گفتنددکتر قبلی در ریشه دندانم یک جسم خارجی جاگذاشته اند و چاره ای جز کشیدن نیست.خواستم نظرشمارو بدونم باید حتما بکشم؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه واقعا چیزی جا مونده باشه چاره ای جز کشیدن نیست

حسن‌رضوی‌

من‌یکی‌از‌دندانهای‌اسیایی‌بزرگ‌شده‌ولق‌هم‌هست‌درد‌هم‌ندارم‌ظاهرا‌ورم‌هم‌نداره‌‌اندازه‌ان‌دوتا‌دندان‌اسیایی‌کنار‌هم‌شده‌غذآ‌هم‌میخورم‌مشکلی‌هم‌ندارم‌تکلیف‌من‌چه‌میشود

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین احتمالا به زودی میوفته

غزل

سلام من یه دندون دارم که داره از زیر لثه در میاد ولی درد نمیکنه چند وقت پیش متوجه این موضوع شدم من باید چکار کنم ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارید معاینه

مجتبی

سلام آیا زمانی که درد شدید داریم میشه دندان رو کشید و خطری نداره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اول باید معاینه بشید اگه راه دیگه ای نبود بکشید کشیدن و ایمپلنت راه حل آخره

مهربان

سلام وقتتون بخیر ببخشید من دو تا از دندون های فک بالام کامل فک کنم نیش باشه و یکی عقب تر..این دو تا شکسته و فقط قسمت هایی که به لثه متصله دندون دارم...گاهی خیلی احساس درد می کنم...باید ایمپلنت شه؟نیاز به پیوند استخوان داره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ویزیت لازم دارین ویزیت رایگانه

امیر

سلام من بعد از کشیدن دندان عقلم ک خراب شده بود دندان کناریش رو عصب کشی و پر کردم چون خرابی دندان عقلم به اون هم منتقل شده بود ( میزان پر کردگی زیاد بود) توی این یک سال مشکلی نداشتم تا این ک یکدفعه ریشه ی همون دندونم شروع به درد شدید کرد بدون علامت ظاهری بعد از مراجعه به دندانپزشکی دکتر از کشیدنش امتناع کرد و گفت به علت درد اون دندون باید آنتی بیوتیک مصرف کنم تا دردش از بین بره بعد کشیده بشه آیا این حرف درسته بعد از سه روز مصرف هنوزم به شدت درد میکنه آیا باید کشیده بشه یا همچنان آنتی‌بیوتیک مصرف کنم هیچ تورمی هم نداره

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

ارمیتا

سلام خسته نباشید..ببخشید من قبلا دندون رو پر کردم اول یکم شکست دندونم ولی موادش بود الان هم شکستگیش بیشتر شده هم موادش کاملا رفته..الان به خاطر کرونا نمیتونم برم دندان پزشکی من چیکار کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشین تشریف بیارین ویزیت پروتکل های بهداشتی کاملا رعایت میشه

امیر حسین مختاری

سلام دندونم کشیدم. دو ماه پیش. دندون اسیاب. پایین حالا جاش درد داره. چکار کنم. آیا ریشه مونده یا عفونت داره

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به عکس دارید

مهدیه

سلام من دندونمو دکتر م ۶ ماه پیش سوراخ کرده منم نبردم دکتر بنا به دلایلی می ترسیدم ! الان می گن چون سوراخه باید کشیده بشه راهی هست به تظرتون چون اصلا درد ندارم! لطفا منم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشید

مهدی

درود. 3روز قبل دندان عقل ردیف پایین سمت راست رو کشیدم، مقداری از این دندان قبلا شکسته و نبود،باتوجه به تورم صورت و درد بعد 3روز بعد کشیدن فکر میکنم ممکنه مقداری از دندان مانده باشه و کامل کشیده نشده باشه.دندانپزشک باتجربه بود و با قاطعیت گفت چیزی نمانده و تمام دندان را تخلیه و کشیدم(در3تکه و شکسته شده خارج کرد).آیا ممکنه هنوز مقداری از دندان مونده باشه.

دکتر شهاب محمدی

سلام درد بعد از کشیدن طبیعیه احتمال ماندن خیلی کمه

دریا

سلام وقت بخیر دندان عقل پایین سمت چبم را هشت روز کشیدم هنوز فک درد داره دندان کناریشم احساس درد دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام درد طبیعیه معمولا

حنانه

سلام دکتر من ۱۰ سالمه دندونم سوراخه برم دندون پزشکی میکنن یا پر میکنن؟

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمالا پر میکنن اما باید معاینه بشید

رستمیان

سلام ببخشید من ۳۵ سال دارم و دندان شیریم تازه افتاده و از ریشه خارج کردم کلا خواستم بگم جای خالیش رو میتونم رو کش کنم ولی تمام دندونهام سالم هستن و هیچ مشکلی ندارن به نظر شما برای روکش احتیاج به عصب کشی هست یا نه ؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

رستمیان

سلام ببخشید من ۳۵ سال دارم و دندان شیریم تازه افتاده و از ریشه خارج کردم کلا خواستم بگم جای خالیش رو میتونم رو کش کنم ولی تمام دندونهام سالم هستن و هیچ مشکلی ندارن به نظر شما برای روکش احتیاج به عصب کشی هست یا نه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

رستمیان

سلام ببخشید من ۳۵ سال دارم و دندان شیریم تازه افتاده و از ریشه خارج کردم کلا خواستم بگم جای خالیش رو میتونم رو کش کنم ولی تمام دندونهام سالم هستن و هیچ مشکلی ندارن به نظر شما برای روکش احتیاج به عصب کشی هست یا نه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

محمدی

سلام من دندون ۴بالا سمت راست چندساله ریشه مونده میشه پرکرد ظاهرا سیاهه ریشه

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

محمدی

سلام من دندون ۴بالا سمت راست چندساله ریشه مونده میشه پرکرد ظاهرا سیاهه ریشه

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

محمدی

سلام من دندون ۴بالا سمت راست چندساله ریشه مونده میشه پرکرد ظاهرا سیاهه ریشه

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید معاینه بشید.

دریا

سلام من دکتر بهم گفته ۴ تا ۴ بکشم دیروز یکی کشیدم گازاستریل گزاشتم خونش نسبتا بند اومد واز صبح که کشیدم اذیتم نکرد شب ک خوابیدم طعم خون احساس میکردم ولی بیتوجی کردم صبح بیدارشدم کلی خون رو بالش و تو دهنم بودم والان بعد یک ساعت هی لخته لخته داره میریره قطع نمیشه میگم نکنه بخاطر اینه موقع کشیدن ۴ سه لق شده دندون سه ی من یکم کجه نمیدونم چکار کنم خونش بند نمیاد

دکتر شهاب محمدی

سلام به دکترتون مراجعه کنید

امیر

باسلام. ببخشید دکتر بنده سی و نه سالمه متاسفانه جنس دندانهام خوب نبود و بدتر اینکه به دلیل مصرف مواددر طی دوسال اعتیاد یهو تموم دندونام بصورت یکدفه طی شیش ماه ریخت و الان میتونم بگم جز چندتا تیزی کلا به سطح لثه رسیده البته جز چند وقت یکبار اونم یکیشون درد خفیفی ندارم. خاستم خدمتتون سوال کنم آیا ریشه سالمه ایا میشه با توجه به نداشتن دیواره پرشون کرد و من شنیدم روشی هست که ایمپانت رو داخل خود ریشه دندون میزنن یعنی ریشه سالم رو سوراخ و دندون رو بهش پیچ میکنن. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید بنده رو

دکتر شهاب محمدی

سلام بله باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

صالحی

سلام .من دو روز پیش دندون شماره ۷پایین سمت چپم رو کشیدم البته تموم دندون شکسته شده بود وفقط ریشه ها زیر لثه بودند با درد زیاد رفتم مطب ودکتر بی حس کردو دندونمو کشید الان بعد از دو سه روز دندونای ردیف پایین وبالام درد میکنه حتی حس میکنم گوشم هم درد داره به نظرتون چیکار باید بکنم هر چی مسکن میخورم فایده نداره .ممنون میشم جوابمو بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی تحمل کنین اگه بهتر نشدین تشریف بیارین ویزیت

زهرا

سلام دکتر وقت بخیر دکتر من ۲۰ سالمه و دندون شماره ۴ کشیدم دندون عقلم که داره در میاد با ارتودنسی نمیشه جا براش باز کرد که نیاز به ایمپلنت و جراحی دندان عقل نباشه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به ویزیت دارید

معصومه

سلام من دندونم عصب کشی شده و بعد چند سال شکست و یک طرف دیواره کاملا افتاد اما دیواره دیگری و ماده داخلی آن سالم مونده. آیا لازمه دندون رو بکشم یا راه دیگری وجود داره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین

حسین

سلام،من دوتا دندونای آسیا از فک بالا کنار هم خراب شده فقط ریشه مونده،منتها هزینه ایمپلنت رو ندارم شما بین بریج و دندون تکه ای کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هیچکدوم فقط ایمپلنت

حسین

سلام اقای دکتربنده دندون کرسیم کاملاخردشدولی ریشه سالمه وفقط لثه مونده ایامیشه پرکرد؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت بشید.

محمد

سلام.من رفتم پیش دکتر .دکتر از دندانم عکس گرفت.بعد شروع کرد به عصبکشی دندان.بعد از پایان عصبکشی بهم وقت داد برای هفته بعد هفته بعد ک رفتم.عکس گرفت دوباره و دندونمو کشید.و گفت راه دیگه ای نداره.میخواستم بپرسم دلیل این کار چیه ک اول عصبکشی کنی بعد بکشی

دکتر شهاب محمدی

سلام دلایل مختلفی میتونه داشته باشه باید از خودشون میپرسیدین

آقازاده

سلام.روزتون بخیر.من برای جراحی دندونای عقلم مراجعه کردم به دندانپزشک گفتن که تو عصب هست و باید جراحی بشه زیرنظر متخصص فک و صورت.سوالم این هست میتونم دندونای کناری دندون عقلم رو که ۸-۹سال پیش عصب کشی کردم رو بکشم تا جا برای عقلام باز بشه نخوام جراحی کنم؟چون شنیدم بشدت ریسک داره.۲۶ساله هستم.

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میشه ولی باید پزشک نظر بده و بعد از کشیدن باید ارتودنسی کنین احتمالا تا دندون عقل بیاد جایگزین قبلی بشه

بهار

سلام. من از دندونام خوب مراقبت میکنم ولی باز پوسیده میشه، آیا جنس دندون در تسریع پوسیدگی تاثیر داره؟ و اینکه قبلا دندون آسیابم رو پر کردم ولی در اثر نخ دندون کشیدن تکه کوچیکی از ماده افتاد و دو روزی هست که جاش خالی شده و با مسواک کشیدن درد میگیره. به نظرتون میشه فعلا نرم برای ترمیمش؟ و اینکه درد ناشی از افتادن ماده که با تحریکش درد میگیره باعث میشه به عصب کشی نیاز داشته باشم؟ من به خاطر شرایط کرونا و اینکه فعلا خیلی اذیت نمیشم به دندونپزشکی نمیرم. ممنون میشم اگه ممکنه بهم بگید که تا چه مدت میتونم به دندونپزشکی نرم و چقدر این افتادن پوسیدگی مشکل سازه؟ (قسمتی که افتاده بسیار کوچکه)

دکتر شهاب محمدی

سلام بله جنس دندون تاثیر داره بهتره سریعتر تشریف ببرین دندونپزشکی تا کار از کار نگذشته و عکس بگیرین و معاینه بشین

آتوسا

سلام آقای دکتر. من الان4روز که دندان شماره 7 جویدنی کشیدم کامل خراب شده بود.20سالم الان خیلی چال شده لثم همش درد دارم. سوالم اینه ازتون که چ مدت طول میکشه تا لثم خوب بشه بالا بیاد؟ سوال دومم اینه دندون هام به هم نزدیک میشن کناری هاش ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا یک ماهه بسته میشه اما بالا نمیاد ممکنه نزدیک بشن اما به حالت کج

سمیه

سلام ممنون ازشما من ی سوال دارم من دوروز دندون ۷ کشیدم.متاسفانه چون دندونم شکسته بود به زور کشیدن‌ک دچارپارگی لثه شدم.الان احساس میکنم دندون ۶ جابهجا شده.به طرف داخل فکم.ایا همچین چیزی ممکنه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بعید میدونم باید ویزیت بشین

محمدی

عالی بودن استفاده کردم

محمدی

عالی بودن استفاده کردم

محمدی

عالی بودن استفاده کردم

محمدی

سلام من دندون آسیای سمت راست فک پایین و چندسال پیش پرکردم الان ریخته فقط ریشه مونده راهی هست همونو پرکنم دکتر میگه باید بکشی. ی سوال دیگه میخواستم بدونم ازطریق سلولهای بنیادی الان انجام میدن جایی ک دندون خودش در بیاد ایمپلنت دوست ندارم هرکی انجام داده ناراضیه دردشم زیاده

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین ایمپلنت زیر نظر دندونپزشک با تجربه دردی نداره

حسن

یه راه حلی به مردم بگین همش میگین تشریف بیارویزیت رایگان

دکتر شهاب محمدی

سلام درمان بعضی از مشکلات رو نمیشه بدون معاینه تشخیص داد. باید حتما از نزدیک ویزیت بشن

محمد مبشری

سلام جناب دکتر چند سالیه که اوضاع دندونام افتضاحه جوری ک بیشتریشون پوسیده و ان بین رفتن به دلیل ترس زیاد از دندانپزشکی حتی جرات کشیدن شونم نداشتم و الان فقط یه لایه رویی از دندونتم باقی مونده الان یه کم به خودم اومدم ک دل به دریا بزم و دندونام درسشت کنم ایا میشه دندونایی ک فقط ریشه مونده کاری کرد یا اینکه باید همه رو کشید و ایا جراحی لازمه برای کشیدنش حتی با این اوضاع رومم نمیشه دکتر برم خجالت میکشم باز یه سوال دیگه ک چه کنم که ترسم بریزه یا بیهوشی کامل وجود نداره ک تو یه جلسه همه کاراشو بکنن

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت تا مشخص بشه. اگه بشه دندون خودتون رو درست میکنیم. راه حل اخر ایمپلنته. جراحی توسط دندانپزشک با تجربه اصلا درد نداره. خیر بیهوشی انجام نمیشه.

نسرین

من دندونمو چهار روزه عصب کشی کردم ولی زبون میزنم و عشارش میدم درد داره انتی بیوتیک هم دارم میخورم

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی صبر کنین اگه خوب نشد باید معاینه بشین

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی صبر کنین اگه خوب نشد باید معاینه بشین

علی

سلام آقای دکترمن ۳۹سالمه دندون آخری فک بالاروکشیدم وقتی آب مریزم تودهنم ازدماغم میادبیرون به نظرتون بایدچه کارکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید به جراح فک و صورت مراجعه کنید.

رضا

با سلا م وخسته نباشین هزینه ایمپلنت رو می خواستم بدونم

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده.

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو قسمت تعرفه ی ایمپلنت موجوده.

سین دخت

یکسال پیش دندونم که پوسیده بود رو دکتر سطح روی دندون رو تراشید و پر کرد الان طرف دیگه ی همون دندون داره میپوسه چیکار باید کرد؟ باید بکشم؟ ترمیم میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارید ویزیت اگه امکانش باشه دندون خودتونو نگه میداریم.

قناد

۲۲ سالمه و دندان عقلم در اومده اما بخشی از ان زیر لثه وست و دارا فشاره میارع باید بکشم دندون عقلمو؟ایا میشه فقط اون قسمت از لثه ک داره اذیت مبکه و سکافت اما بچع نیورد.

دکتر شهاب محمدی

سلام بکشین بهتره

ناشناس

سلام دندون من روکش بود که دیگه ریشه پوسید وکشیدم بعد چهارماه ایمپلنت کردم اما همش عفونت داره دوماهه. میخواستم بدونم ممکنه مال این باشه فرصت ندادم جاش خوب بشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام دلایل زیادی می تونه داشته باشه نیاز به معاینه داره

نیلوفر

سلام امیدوارم خسته نباشید جناب دکتر من به دندانپزشک مراجعه کردم گفتن دندون شماره ۶ بالام چون از پشت شکسته باید کلا کشیده بشه و ایمپلنت بشه و نمیشه روکش بشه ..درصورتی که ندیدم شما تو این مقاله اشاره ای به این موضوع بکنید ..مگه چی میشه دندونمو عصب کشی و پر کنن و بعد روکش بیاد روش بازم میشکنه؟ دندونم درد هم نداره لثه م هم سالمه

دکتر شهاب محمدی

سلام بله امکان شکستن هم وجود داره

محسن کیوانداریان

سلام و عرض ادب خدمت جناب دکتر بنده دندان 6 بالا چپ را سالیان قبل آندو و بیلداپ آمالگام با پین انجام دادم و روکش نکردم تا چند روز پش که قسمت عقبی دندان عمودی شکست دکتر مراجعه کردم گفتن این قسمت شکسته را میکشم با نصف دیگر گذران کنید تا چند سال دیگر از بین که رفت امپلنت کنید حال سوال بنده این است که این نصف دندان باقی مونده در فک مشگل ساز نمیشود؟ و نیاز به اقدام خاصی نیست؟ میخواستم نظر جنابعالی را جویا شوم سپاس فراوان از توجه و پاسخگویی جنابعالی

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر مشکل ساز نمیشه

مهدیه

سلام من ۸سال پبش دندون آسیابم رو عصب کشی و پر کردم ولی چن روز پیش ضربه به دندونم وارد شد و طرف داخلی به سمت دهانم لق شده و طرف دیگه سفت هست بخاطر اینکه عفونت نکنه انتی بیوتیک مصرف میکنم راه حل درمانش چیهه ایا باید بکشن کامل دندان رو ؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ‌ویزیت بشین و‌نیاز به عکس ‌هست

نغمه

سلام دکتر من ديروز رفتم پيش يه دندانپزشک که دندون عقل نهفته فک پايين رو بکشم چون به زور جا باز کرده بود و دورشم باد کرده بود لثه برا اينکه نظم دندونامو بهم نريزه ولي دکتر گفت که دندون عقلتسالمه و نيازي نيس که بکشي بجاش دندون بغليمو که عصب کشي و پرشده بود و تخريب شده بود ولي يه طرف تاجش مونده بود کشيد الان سوالم اينه که راهي نبود که همونو درستش ميکردم باتوجه به اينکه يه تاجشم مونده بود و ريشش سالم بود لازم بود که حتما از ريشه کشيده بشه؟ و دوم اينکه چون دندانپزشک آشنا بود منو بين مريض جراحي کرد خيلي با عجله و هول هولکي اينکارو کرد و قسمتي از ريشه حتي عکسم گرفت و نشون داد تو لثم موند و اينکه من گفتم که خارجش کنه گفت که برا اينکار بايد فکتو باز کنم و اونو خارج کنم بهتره بزاري بمونه تا خودش بعد از دو سال از بين ميره آيا همچين چيزي ممکنه؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت شین

دکتر شهاب محمدی

سلام بله معمولا مشکلی پیش نمیاد

ساغر

سلام آقای دکتر جراح فک یک دندون من رو که کاندید ایمپلنت بود قرار شد بکشند، قبل از انجام این کار و با دیدن عکس و معاینه گفتن احتمال آسیب کمی به دندان کناری در حین عمل جراحی برای کشیدن هست، یکی از دوستانم گفتن این حرف جراح عدم تسلط و بی توجهی رو نشون میده، من چند ساعت پیش دندانم رو کشیدم و اینقدر دهانم خون و بخیه داشت که امکانش نبود از دکترم حال دندون کناری رو بپرسم... آیا این صحبت ایشون که احتمال آسیب جزئی به دندان کناری هست رو دادن یک مورد عادی هست یا نباید آین اتفاق بیوفته ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام مورد عادی نیست انشالله که مشکلی پیش نمیاد

محسن

سلام جناب دکتر وقت بخیر بنده مدتی هستش که یکی از دندونهام که شکسته شده رفتم عصب کشی کنم و چند روزی هست که از جای خالی دندونم خونریزی زیادی صورت میگیره و بهم گفتن که ریشه دندونم کج هستش ایا نیاز به برداشتن کامل دندان هستش؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

مریم

سلام من ۳۳ سالمه دندون ۲ روکش بود بعد شکست دندونم آبسه کرد مجبور شدم کشیدمش پروتز ثابت انجام دادم الان میخام ایمپلنت کنم ۵سال گذشته ایا میشه انجام داد ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میشه

بهمن

سلام دکتر عزیز به گفته پزشک زیر دندون شماره ۵ فک پایین بر اثر عفونت زیاد تبدیل به کیست شده و چند مرحله دکتر با سرم نمکی شستشو داد و بعد دکتر عصب کشی و اقدام به پرکردن کرد حدود یک ماه میشه ولی هنوز زیر دندون ورم داره دکترجان خوب میشه دندونم ؟ خیلی بزرگوارین ولی هنوز زیر دندون ورم

دکتر شهاب محمدی

سلام دراین شرایط ممکنه خوب بشه یا نشه قطعی نیست

مهدی

سلام من می خوام ایمپلنت کنم یکی از دندون های کناری دندانی که میخوام ایمپلنت کنم خرابه باید ترمیمش کنم یا مشکلی نداره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بهم ارتباطی ندارن

خسرو

سلام وقت بخیر شما در علم دندونپزشکی قبول دارید که دندون مثل استخوان خودشو ترمیم میکنه اگر هیچ باکتری روش باقی نمونه؟ من اینو توی طب اسلامی دیدم که توی حفره های دندون از روغن حنظل استفاده کرده بودن با نخ کتان و خیلی ها معتقد بودن که حفره دندونیشون کامل پر شده

دکتر شهاب محمدی

سلام اطلاعی ندارم

مرضیه

سلام سوال داشتم من دیروز دندون اسیابمو که فقط ریشه مونده بود دکتر کشید خیلی سرکشیدنش فشاراومد بهم حالاازدیروز تمام دندانهای کناریش ونیش همه به درد افتاده و به گوشم میزنه ،علتش چیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی نیست کمی تحمل کنین اگه ادامه دار بود تشریف ببرین ویزیت

مسعود

با سلام دندان ٢ بنده روكش شده است حدود ٢ سال پيش (با جايگذاري پين) و الان پشت دندان از زير روكش خالي شده و لق شده است، آيا امكان حفظ دندان وجود دارد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ‌باید معاینه بشین

افسانه

باسلام.من یکماه پیش مسافرت رفتم اونجا دندون 7بالام شدید درد گرفت چندروز درد کشیدم اخرش رفتم به کلینیک دندانپزشکی همون شهر مراجعه کردم وگفت باید عصب کشی بشه ماهم قبول کردیم بعد از بی حسی شروع کرد روی دندونم کار کنه بعد از چند دیقه گفت بلند شید من نمیتونم اینکارو انجام بدم وبرید پیش ی متخصص یا فوق تخصص.اما موقع ترک اونجا ی مبلغی رو از من گرفتن وگفتند بابت بی حسی وپانسمان دندان ...درصورتی ک کار دندون منو انجام ندادن.سوالم اینه ایا بحق این مبلغو از من گرفتند یاخیر.و عرض دیگم این بود که دخترم 5سالو نیمشه و دو دندون دایمی جلو(پایین)پشت دندونای شیریش دراومدن یکمی دندونای شیریش لقه اما هنوز نیفتادن و اون دندونای دائمش تقریبا چیزی نمونده ک هم سطح با اونا بشن منظورم رشدشونه.ایا مشکلی ایجاد نمیکنه .دندون پزشکی بردمش گفتند اشکال نداره اینا خودش میفته و تا8سالگی وقت داره.ترسم از اینه ک بعلت کمبود جای فضا،دندانهای دائمی کج بشن.ممنون اگر شفاف جواب منو بدید....

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت

حسین کریمی

باسلام من ۲۷سالمه ۳تاازدونام خراب شد وفرصت نکردم برم درست که کلا دیوارش ریخت وفقط ریشه اش مونده ورفتم دکتر گفت بایدبکشی.ولی من ازچندجاشنیده بودم که ریشه سالم باشد میشودپرکرد من سرخود رفتم عکس گرفتم واوردم به دکتر نشون دادم. به نظرتون دندونی که ریشه داره وسالم است هیچ دیواره ای نداردقابل پرکردن هست میشه ترمیم کرد

دکتر شهاب محمدی

سلام باید از‌ نزدیک معاینه بشین

منا شريفي

سلام و عرض ادب من امروز جراحي داشتم و دندان را كشيدن چون كاملا پوسيده بود ولي خيلي جاش گرد شده و خالي و اين استرس به من داده ميخواستم بدونم لثه ام جمع ميشه يا همينطور گود ميمونه

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره سریعتر ایمپلنت کنین

سپهر

سلام ببخشید من دو تا دندون دارم که قبلا پر کردم. اما همون موقع هم به عصب رسیده بود ولی پرش کردن الان چند روزی هست که یکمی درد داره و وقتی که غذا رو میجوم دردش بیشتر میشه. باید چه کار کنم آیا نیاز به ایمپلنت داره ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه نیاز به عکس و‌ ویزیت دارین

Javad

سلام ایا کشیدن دندان اصلی و ایمپلنت درد دارد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر. ایمپلنت با پزشک باتجربه اصلا درد نداره.

محمد

سلام ایا کشیدن دندان اصلی درد دارد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر آمپول بیحسی میزنن واستون چیزی حس نمیکنید.

علی

سلام خسته نباشید من دندون پایینیم یکی مونده به عقل خیلی وقت پیش عصب کشی کردم و کامل پر شده ولی چند وقته درد گرفته دکتر هم رفتم گفتن باید بکشی و ایمپلنت ذکنی چون گفتم اگه بخوایم ترمیم کنی دندونت کامل از بین می ره میخواستم ببینم آیا واقعا این طوریه و راهی ندارع که ترمیم بشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بعضی وقت ها که عفونت باشه مجبوریم بهتره با دندونپزشکای دیگه هم حضوری مشورت کنین

نسیم

سلام آقای دکتر من دندونم نصفش خالی شده وقتی چیزی توش میره درآوردند خیلی درد داره باید عصب کشی کنم.هزینش چقدره ومیشه بعد عصب کشی همونجا پرش کنم.ایا شما بیمه سلامت یا تامین اجتماعی هم قبول میکنین

دکتر شهاب محمدی

سلام نه ما با بیمه قرارداد نداریم

یلدا

سلام اقای دکتر میخواستم بدونم دندانم کجه باید جراحی کنم چون پیش چند دندانپزشک رفتم گفتن جراحی میخواد اگه میخواد ایا درد جراحی زیاده؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشید. چون بیحسی استفاده میشه دردی حس نمیکنید.

صدیقه

سلام آقای دکتر. ممنون میشم بفرمایین هزینه ایمپلنت دندون آسیاب 6 از پایین سمت راست چقدر میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ی هر دندون کامل تو قسمت تعرفه موجوده.

م.علمی

سلام .من ده سال پیش دندونم رو عصب کشی کردم ولی روکش نگذاشتم امسال خواستم روکش بذارم که با توجه به عکس دکتر گفت ریشه دندون تحلیل رفته و کج شده ولی کوتاه نشده که بخواییم جراحی کنیم ولی خودشون هم نمیدونن باید چیکارکنم.راه حل چیه؟ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام باید عکس رو ببینم

یداله قاسمی

سلام آیا کشیدن دندانی که قبلا عصب کشی شده با دندان‌های دیگر فرق دارد یا به همان راحتی کشیده می شود

دکتر شهاب محمدی

سلام خیلی فرقی رو بیماران احساس نمی کنم

صحرا

با سلام من ۱۶ سال پیش دندان نیش فک بالا رو عصب کشی سه ریشه کردم تا اینکه حدود یک سال پیش کمی سیاه شد دکتر بهم گفت چیزی سفت نخور تا نشکنه و بیا برات روکش کنم من نرفتم ، حالا یک طرف دندونم به طور عمودی شکست و سمت دیگه باقی موند وسط دندونم هم سرب هست انگار تا ته دندونم رفته یعنی بیشتر فضای دندونم سرب هست و فقط یک‌ طرف دندونم کمی مونده ، درد هم اصلا ندارم ایا دندونم رو میکشن یا راه دیگه ای هم وجود داره؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین یا باید روکش کرد یا ایمپلنت

پرنیا

سلام من دندون خراب شده و فقط یه چند تا دیگه تو لثه دارم باید دندون رو بکشم یا جراحی کنم تازه ۱۷ سالمه میشه جواب بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ولی چرا اینطوری شده چرا مراقب نبودین تو این سن به هر حال میشه ایمپلنت کرد

مریم

سلام وقت بخیرمن دندانم راپرکرده بودم درد میکرد، رفتم دکتر، گفتن چون لق شده ودردمیکنه بایدبکشم، خلاصه کشیددوتا بودن بعدبدون اینکه بمن بگه کلا تمام دندانهای پایینی ام راکه سالم بودن هیچ مشکلی نداشتن تراش دادن برای گذاشتن روکش، من اعتراض کردم ایشون گفتن برای محافظت دندانهات این کارکردم تا خراب نشود، بعدازتراش دنداهایم دردمیکنه، خیلی ناراحت هستم

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتر بود با چند دندونپزشک مشورت می کردین

عای

سلام .خسته نباشید از پاسخگویی. من امروز یه دندان آسیاب کشیدم وقتی با خلال دندان توی حفره می کشم دقیقا وسط حفره میشکم به گوشت لثه نمی خوره به چیز سختی برخورد میکنه ، به نظر شما امکان داره استخوان لثه باشه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ممکنه

حدیث

سلام و وقت بخیر .. آقای دکتر بنده دوتا از دندونام یکی نیش و دیگری آسیا سوراخ شده کنارش(دندان نیشم پر شده بود و چند سال پیش ریخت ماده ی داخلش) وقتی غذایی میجویدم باهاش اگر چیزی میرفت توش درد میگرفت ولی چند روزه مداوم درد میکنه .. خاستم بدونم امکان پر شدن یا عصب کشی و ... وجود داره برام ؟ یا برم دکتر باید کشیده بشه.. ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به عکس رادیولوژی داره

بهار

سلام چندسال پیش بیشتر دندان هام رو عصبی کشی کردم وپرکردم ولی روکش نکردم بیشترشان شکسته ودیواری ی خوبی نداره چند جا رفتم دکتر یکی میگه بکش هزینه نکن جنس دندان هات خوب نیست دیواره نداره و همه مواد هست و میگه اون دکتر میگه که نگه دار فقط برات هزینه اضافی میتراشه یکی میکنی کلیه هات رو بفروش دندان هات رو پین میکنم روکش میکنم موندم چیکارکنم البته عکس دندونام دیده گفته چندتا از فک پایین سمت چپ رو بکشم چون کاری نمیشه کرد خودم هم میگم جنس دندونام خوب نیست بکشم مصنوعی بذارم میشه راهنمایی کنید ما شهرستان هستیم سخت مراجعه حضوری تهران و مطب

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه میتونین دندون خودتونو نگه دارین

مجید

سلام . ریشه دندانم رفته زیر لثه به نظرتون نیاز به جراحی داره تا خارج بشه . اگر همینطوری بمونه مشکلی به وجود میاد

دکتر شهاب محمدی

سلام بله نیاز به جراحی داره

محبوبه

سلام دندون آسیاب بالای من دومی از سمت راست به صورت عمودی شکسته ظرف داخلی لق شده ولی خارجی کاملا محکمه دکتر میگه باید کشیده بشه راهی نیست و نمیشه نگهش داشت و برای روکش استفاده کرد میخواستم بدونم درسته؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اینجوری نمیشه گفت باید ویزیت بشین

مریم

سلام دکتر عزیز وقت بخیر من حدود 4سال پیش دندون عقلم رو پرکردم بدون عصب کشی.البته هیچ دردی نداشت و فقط چون دکتر گف پرکنی بهتره من دندون رو پرکردم.الان همون دندون شدیدا درد میکنه به نظرتون باید کشیده بشه یاامکان عصب کشی هست؟ سپاس از پاسخگوییتون

دکتر شهاب محمدی

سلام باید دندونپزشکتون از نزدیک ببین اینجوری نمیشه گفت

نسیم

سلام.ببخشید من یک دندونم بدون هیچ دردی یا الارمی ناگهان شکست و داخلش کاملا خالیه.تقریبا یک طرف دندون کانل از بین رفته .به نظر شما میشه با یک طرف دندون کل دندون رو پر کرد و نگه داشت دندون رو که ناچار به ایمپلنت نشم. یا ممکنه طرف دیگه هم کاملا پوسیده باشه. از کجا میتونم بفهمم تا تعطیلات تموم بشه و مراجعه کنم. ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام شما نمیتونین متوجه بشین باید تشریف بیارین ویزیت

زهره

با سلام من ۲۸ دی ماه رفتم پلاتین ایمپلنت رو گذاشتم دکترم گفتن که اوایل خرداد برم برای کامل کردن و اینا من واقعا بخاطر کرونا نمیتونم برم امکانش هست تا یه مدت اینطوری بمونه؟ یعنی مشکلی پیش نمیاد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مشکلی پیش نمیاد

افراسیاب

باسلام چهار سال پیش دندون ۶سمت راست بالا رو عصب کشی ،پر و روکش کردن چند روز میش تمام مواد و روکش افتادن به دکتر مراجعه کردم گفتن که دندون شما باید کشیده بشه ظاهرا کانالهای دندونم شکسته .میخواستم ببینم میشه ترمیمش کرد

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره چند جا دیگه هم ویزیت بشین توصیه ام اینه تا جایی که امکان داره دندون خودتونو نگه دارین

پریسا

سلام من دندان نیشم بالادراومده وسرجاش نیست ایا میشه دندون کناریش رو بکشم اون بیادسرجاش

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه بشه باید بعد از ویزیت ارتودنسی کنین احتمالا بازم نیاز به ویزیت دارین

احمد

سلام من میخواستم ببینم که چون یکی از شرایط خلبانی این هستش که نباید فرد دندان پر کرده داشته باشه من میتونم دوتا دندونی که پرکردم بکشم بعد ایمپلنت کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

سکینه قلمی

سلام اقای دکتر تو رو خدا یه راه حلی برام بگین ۵ ساله فکرو خیال راحتم نذاشته به دخترم کمک کنین خیلی دلم براش می سوزه آیندش چی میخواد بشه

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه میتونین عکس رو به اینستاگرام ارسال کنین

سکینه قلمی

سلام دختری هفت ساله دارم که دوسالگی مجبور شدیم چهار تا از دندانهای جلویی بالا رو بکشیم ولی تا الان دندانی رشد نکرده چیکار باید بکنم خیلی ناراحتم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه میتونین عکس رو به اینستاگرام ارسال کنین

سکینه قلمی

سلام دختری هفت ساله دارم که دوسالگی مجبور شدیم چهار تا از دندانهای جلویی بالا رو بکشیم ولی تا الان دندانی رشد نکرده چیکار باید بکنم خیلی ناراحتم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه میتونین عکس رو به اینستاگرام ارسال کنین

فرهوده

من 12 سال پیش یکی از دندونای نیشم رو کشیدم و بعد از مدتی جای خالی لثه پرشد و باعث شد دندونای من به یک سمت متمایل بشه و خط لبخند من از بین بره بعدا ارتودنسی و کامپوزیت هم انجام دادم ولی واقعا تفاوتی نکرد میشه اگر راه حلی داره بفر مایید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

زهرا

سلام آقای دکتر خسته نباشین. من چندسال پیش دندونم رو عصب کشی و پر کردم چندماه پیش شکست و دیروز قسمتی که پرکرده بودم افتاد الان جاش خالیه و دندونی نیس فقط ریشه هس میخواستم ببینم میشه درست کرد یا باید کشید؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت ببینیم از کجا شکسته

طناز

سلام عرض ادب.میشه 2تا ایمپلنتو در 1 روز انجام داد؟لطفا جواب پیغاممو بدین.با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام امکانش هست اما باید از نزدیک ویزیت بشید. ویزیت رایگانه.

امیرحسین

سلام اگه لکه نزدیک به لثه باشد اونوقت وضعیت چجوری هست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید از نزدیک ویزیت بشین

لیلا

سلام خسته نباشید من ۳۴سالمه همه ای دندان ام خرابه تقریبا اکثر دندانمو کشیدم چون توانایی پر کردنشو ندارم الان می او نصف دندان ام که مانده هرطوری شده نگهش دارم این دندان ام هم خرابه تو روخدا راهی رو نشونم بدین

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین ویزیت

پروین

سلام من دندانم را۷ سال پیش عصب کشی کردهام و روکش کرده ام از لحاظ ظاهری هیچ مشکلی ندارد ۲ماه است که وقتی آب سرد وگرم و شیرینی بهش می رسه درد می کند ولی به حالت عادی نه نوبت متخصص ریشه گرفته ام ولی بسیار مضطربم که بگوید آن را بکش من اصلا دلم نمی خواهد دندانم را از دست بدهم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید سریعتر تشریف ببرین ویزیت لازم نیست بکشین

نسیم

سلام ببخشید من چندسال بود دندون آسیام آبسه میکرد روی لثم خون جمع میشد تا اینکه دکتر گفت خیلی تو لثه عفونت داره و بهتره کشیده شه.درد داشتم تو فکم .نمیتونستم دندونامو بذارم روهم دکتر گفت بکش بهتره چون خیلی عفونت داره نظرسماچیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ازنزدیک ویزیت بشین یا به نظر دندونپزشکتون اعتماد کنین

بهار

با سلام و وقت بخیر.دندون شماره ۳ از بالا.سوراخ شده و به عصب رسیده.مراجعه کردم به پزشک.پس از عکس گفتن عفونت شدید داره و باید ریشه ترمیم شه بعد بقیه مراحل.و من چند سال پیش دندون شماره ۴ بالا رو از دست دادم.یعنی کنار این دندون جای خالی هستش.و به علت مشکلات معده دارویی برای عفونت نمیتونم مصرف کنم.به نظر شما این دندونو بکشم یا درمان کنم.یه مقداریشم شکسته.آیا میشه از دندان مصنوعی تکه ای استفاده کرد؟البته خود دکتر روکش رو هم پیشنهاد دادن که از بقیه دندونا کمک بگیرن

دکتر شهاب محمدی

سلام تا جاییکه میتونین دندون خودتونو با صلاحدید دندونپزشکتون نگه دارین

میلاد

من دندونم کامل شکسته دوتا مونده به اخر ردیف بالا سمت راست دهنم هست و فقط خیلی کمش مونده و سیاه شده و کنده نمیشه خیلیم درد داره چکار کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت شاید نیاز به عکس باشه ویزیت رایگانه

Zahra

میخواستم واسه بارداری اقدام کنم بخاطر دندونام فعلا دست نگهداشتم بنظرتون طبق سوال قبلیم چقد زمان میبره و اگه لازم به جراحی بشه درد نداره؟یا نیازی به بیهوشی داره؟؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

Zahra

میخواستم واسه بارداری اقدام کنم بخاطر دندونام فعلا دست نگهداشتم بنظرتون طبق سوال قبلیم چقد زمان میبره و اگه لازم به جراحی بشه درد نداره؟یا نیازی به بیهوشی داره؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه بیهوشی که لازم نداره اگه تو۳ ماه اول بارداری هستین بهتره سریعتر انجام بدین

Zahra

سلام دکتر،من چندتا ازدندونام شکستن و نتونستم مراجعه کنم و الان یکیشون یه گوشت اومده روش و وقتی میخوابم خونریزی میکنه چکارکنم؟بعد دندونام شکستن ریشه مونده از جراحی میترسم😔چکارکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت

زهرا

سلام وقت بخیر آقای دکتر من22 سالمه دندون بالا شماره 4 شکسته شده وریخته اما یه تیکه کوچولو ازش هست وخیلییی از این بابت ناراحتم میشع ک ایمپلنت نکنم آخه هزینش واقعا زیاده

دکتر شهاب محمدی

سلام شاید بشه باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

ستاره

سلام من حدود ۴ روز پیش یه قسمت کوچک از دندونم شکست و عصب کشی و پر کردم. الان دو روزه که شدید درد دارم طوری که حس میکنم دندونای دیگه رو هم درگیر کرده. باید چکار کنم؟ خیلی درد دارم😔

دکتر شهاب محمدی

سلام باید مراجعه کنین به دکترتون چک بشین درد اینجوری خیلی وقتا طبیعیه

امیرحسین

سلام آقای دکتر دو تا از دندونهایم کاملا سیاه شده چه راه حلی پیشنهاد می‌فرمائید.

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به ویزیت و عکس هست تا جاییکه میتونین دندون خودتونو نگه دارین

ارشیا

با سلام اقای دکتر عزیز من امروز دندون شماره ی شش رو کشیدم ،الان حفره (جای دندان)خالی شده وغذا که میخورم میره حفره پر میشه مشکلی پیش نمیاد؟ چون خون دهانم کاملا خشک نشده ونمیتونم غرغره بکنم لطفا راهنماییم بکنید

دکتر شهاب محمدی

سلام پاسخ داده شد

ارشیا

با سلام اقای دکتر عزیز من امروز دندون شماره ی شش رو کشیدم ،الان حفره (جای دندان)خالی شده وغذا که میخورم میره حفره پر میشه مشکلی پیش نمیاد؟ چون خون دهانم کاملا خشک نشده ونمیتونم غرغره بکنم لطفا راهنماییم بکنید

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی پیش نمیاد

آرش

سلام آقای دکتر تشکر از این که راهنمایی می فرمائید بنده دندان آخر پائین عصب کشی و پر کرده بود که دوماه پیش یک تیکه از اون شکست و بعد از دو سه هفته شروع به درد کردن کرد و لثه پائین عفونت کردن دکتر چرک خشکن داد مصرف کردم حالا میگیه فایده نداره ریشه دندان عفونت کرده و باید کشیده بشه و بعد از کشیدن هم نمیشه ایمپلنت کردن و دندان کاشت آیا امکان نگه داشتن دندان و ایمپلنت هست ؟ تشکر از شما

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت و عکس رادیولوژی گرفته بشه ویزیت رایگانه

نازنین

سلام یه مدتی دندونام تیر می کشند احساس می کنم لق شدند وخیلی می ترسم البته یه دندون دارم که روکش شده وعفونت کرده باید کشیده بشه اما به خاطر کرونا نرفتم که بکشمش حالا دندونای پایینی خیلی تیر می کشند می خواستم دلیل تیر کشیدن دندونام را بدونم

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمالا به عصب رسیده باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

سعادت

در ضمن دندونم هم پرشده هم عصب کشی . خیلی نگرانم .خواهشا راهنماییم کنید. امیدی هس که بتونم دندون خودمو نگه دارم

دکتر شهاب محمدی

در کامنت قبلی پاسخ داده شد.

سعادت

باسلام و خسته نباشید.ببخشید من دندون نیشم بی دلیل لق شده نمیدونم شکسته یا نه فقط با دست و زبون مقدار کمی تکان میخورد .ممکنه ک بشه ثابت کردن دندون خودمو با نیاز ب کشیدن داره.در ضمن 20سالمه

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره سریعتر تشریف ببرین معاینه تا اگه میشه دندون خودتونو نگه دارین.

هلما

سلام دکتر روزتون به بخیر من دندون دوم سمت چپ چندسال پیش پر کردم و الان ریخته فقط کمی از ریشه باقی مانده خواستم ببینم بهترین گزینه چی هست به نظر شما با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه نتونستین دندون خودتونو نگه دارین میتونین به تشخیص دندونپزشکتون روکش و یا ایمپلنت کنین.

Mm

سلام خسته نباشید من دندون ۶ پایین سمت راست خیلی پوسیده هست و چند جا دکتر رفتم کفتن باید خارج شه دندونم اما میخواستم بپرسم که چون خیلی پوسیده و‌ تاحدی هم سطح با لثه شده به راحتی میشه کشید یا باید جراحی شه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیلی مشکلی نداره نگران نباشین خود دنداپزشک با ویزیت میتونه صلاحتونو تشخیص بده

گیتی

سلام من خانوم ۲۹ ساله هستم ک بیشتر دندونام پر و عصب کشی شدن ولی بازم درد میگیرن ک مجبور میشم دوباره عصب کشی کنم و با خالی شدن و پر شدن مجدد دندونام میشکنه.الان بین خیلی از دندونام خرابه از ترس شکستن دوباره مراجعه نمیکنم البته دندانپزشکی ک مراجعه کردم گفتن هر موقع درد اومدن مراجعه کنین چون زیاد دندونای خوبی ندارین.نظر شما چیه

دکتر شهاب محمدی

سلام بله بعضی ها جنس دندون هاشون متفاوته اگه دیر به دندونپزشکی مراجعه کنین دندون هاتونو از دست میدین و جایگزین های دندون خودتون به خوبی دندون های طبیعی نیست و هزینه اون هم خیلی بالاتره.

نازی

سلام خسته نباشین من دندون ۶پایین سمت چپ رو چن سال پیش عصب کشی کردم ولی الان متوجه شدم که بعد چن سال عفونت کرده دکتر گف راه حلی نداره باید بکشیم منتها بعد از مصرف آنتی بیوتیک درد من رفع شده آیا با توجه به اینکه دردم رفع شده نیازی نیس دندونمو بکشم؟یا نکشیدن ممکنه عوارضی داشته باشه

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر دوباره درد عود کرد بکشین.

ارمين

سلام و وقت بخير من دندانم سوراخ شده بود.الان از محل سوراخ يه چيز متورم زده بيرون و غذا بهش ميخوره به طرز وحشتناكي درد ميگيره تا دو روزه اينده هم نميتونم به دندانپزشك مراجعه كنم. مشكلي پيش مياد؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نمیشه دقیق گفت مراقبت کنین و به سرعت به دندونپزشکتون مراجعه کنین باید معاینه بشین

طاهره

سلام دختر 6ساله ای دارم که ریشه دندون نیشه از لثه زده بیرون باید دندون رو بکشم. چند تا از دندون جلو ریخته دراومد.

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشن

سامان

سلام خسته نباشید من دندون بغلم دندون عقلم درد میکنه و فکر میکنم نیاز به عصب کشی داشته باشه ولی چون نمیتونم خیلی پول خرجش کنم آیا برام میکشن این دندون رو؟

دکتر شهاب محمدی

سلام توصیه میکنم دندنونتون رو به هر شرایطی که میتونین نگه دارین.

k1

ببخشید گفتید که پس از کشیدن دندان ۳تا۶ ماه فرصت دارید تا ایمپلنت کنیم واگر وقفه ای بیش از این زمان بیافتد نیاز به پیوند استخوان و اینجور موارد رو داره، سوال من اینه که میشه به جای ایمپلنت ، بریج دندان کنیم ؟ و اگه میشه دیگه مسائلی شبیه به پیوند استخوان و غیره را که به همرا نداره ؟

k1

ببخشید گفتید که پس از کشیدن دندان ۳تا۶ ماه فرصت دارید تا ایمپلنت کنیم واگر وقفه ای بیش از این زمان بیافتد نیاز به پیوند استخوان و اینجور موارد رو داره، سوال من اینه که میشه به جای ایمپلنت ، بریج دندان کنیم ؟ و اگه میشه دیگه مسائلی شبیه به پیوند استخوان و غیره را که به همرا نداره ؟

k1

ببخشید گفتید که پس از کشیدن دندان ۳تا۶ ماه فرصت دارید تا ایمپلنت کنیم واگر وقفه ای بیش از این زمان بیافتد نیاز به پیوند استخوان و اینجور موارد رو داره، سوال من اینه که میشه به جای ایمپلنت ، بریج دندان کنیم ؟ و اگه میشه دیگه مسائلی شبیه به پیوند استخوان و غیره را که به همرا نداره ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بریج معایب داره بعد از یه مدتی دندان های کناری رو هم دچار پوسیدگی میکنه ایمپلنت بهترین راهه

مهدیه

سلام آقای دکتر من دندون آسیابم توش یه حفره سیاه بزرگ پیدا کرده درد ندارم ولی ظاهرش خیلی بده دیواره هاش سالمه می خواستم بدونم باید بکشم یا می شه پر کرد ؟ اگه می شه پر کرد ممکنه از آمالگام استفاده کرد بعد برای زیبایی روش با یه ماده ای سفید پر بشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت سریعتر شاید بشه پر کرد شاید نیاز به روکش داشته باشه

me

سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون من دندونم خیلی اتفاقی خالی شد و حتی دیواره هاشم شکسته فقط ی بخشی از ریشه دندونم مونده.تنها راه حل ایمپلنته؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید از نزدیک ویزیت بشین.

محمد

سلام آقای دکتر من نظردادم اماجواب نگرفتم

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

محمد

سلام آقای دکتر من دندانم همش پوسیده یعنی هنوز رویه لثه قرار داره بخاطرمشکل مالی تاهالا نرفتم دندان پزشک ولی هنوز دردی نداشتم و خیلی هم می ترسم اگ بره زیرلثه عایامیتونم خیلی راحت درش بیارم بااینکه خرج عملش چنده لطفا جواب بدبد

دکتر شهاب محمدی

سلام باید از نزدیک ویزیت بشین. به هر حال هرچه سریعتر انجام بدین بهتره.

محمد

دو سال پیش دندون هفت بالا رو عصب کشی کردم دکتر بهم نگفت که باید روکش کنی 2 هفته بعد یک قسمت ار دندونم در حین غذا خوردن شکست خلاصه پس از دو بار جراحی لثه تونستم روکش بزنم.دکتر بهم گفت 50 50 است که خوب در بیاد.حلا بعد از 8 ماه همون دنون شروع به درد وحشتناکی کرده بنظرم عفونت کرده.حالا باید بکشم یا راه دیگه ای داره.ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر میتونین به متخصص ریشه با عکس رادیولوژی مراجعه کنین. دندونی که عصب کشی شده باشه و عفونت نداشته باشه نباید درد داشته باشه.

حسین

سلام اقای دکترخسته نباشیدمن دندونای اسیابم همشون شکستن وبه ریشه رسیدن امادردندارم خودفکرمیکردم بایدبکشمشون وایمپلنت بزارم ولی دیروزپیش یه دکتررفتم گفت میشه یه فلزی روبزارم توریشت بعدروکش کنم میخواستم ببینم واقعا میشه اینکاروکردیهنه چون هزینه ایمپلنت برام دشواره

دکتر شهاب محمدی

سلام باید دندونها رو ببینم. اگر تخریب زیاد باشه ایمپلنت بهتره.

یعقوب۷۱

با سلام آقای دکتر من دندونای آسیابم پوسیده و شکسته و تا لثه رسیده، ولی دردی رو حس نمیکنم، می‌خواستم بدونم آیا امکانش هست که بشه اونا رو ترمیم و نگه داشت.. ممنون از پاسختون

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمال داره بشه. باید از نزدیک ویزیت بشین. ویزیت رایگانه 88699227

سلام

سلام یک سال پیش دندونم رو کشیدم حالا لثه همون جا درد داره و میزنه به گوش و مغزم چکار کنم.ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت. شاید نیاز به عکس هم باشه. دلایل زیادی میتونه داشته باشه. شاید از سینوس هاتون باشه.

سیاوش

سلام و وقت بخیر آقای دکتر من دندان اسیاب بالا کنار دندان عقلم تقریبا فقط یک مقدارش از لثه بیرون مونده به صورتی که یک طرفش کاملا همسطح لثه است و طرف دیگر مقدار کمی بیرون مونده هیچ دردی هم ندارم دکترم گفتند که باید بکشی می خواستم ببینم آیا امکانش هست که نکشیم و پرش کنیم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ازنزدیک ویزیت بشین. بهتره یه متخصص ریشه یا پرکردنی ویزیتتون کنه.

محمد

سلام من امروز دندانم رو پر کردم درحالی ک دکتر گفت اگه بکشی دندون عقل با حرکت جاشو پر میکنه ایا دوباره میتونم دندون پر شدمو برای فرداش بکشم ؟!

دکتر شهاب محمدی

سلام بله هر وقت بخواین میتونین دندونتونو بکشین ولی به طور کلی تا جایی که میتونین دندون خودتونو نگه دارین.

زهره

سلام من 29سالمه یه دندون نیشم نصفش ریخته عکس گرفتم دکتر گفته دندون شیری هست. ودندون اصلی نتونسته دربشه وکج شده باید برم تخصصی میخاستم بدونم ایا جراحی میکنن یا نه؟ ایا امکانش هست که دندون رو ترمیم کنن. وهزینش تقریبا چقد میشه

ك

سلام من دندون ريشه اش خراب شده بود كشيدن واسه امپلنت ولي بعد شش روز بازم درد زياد داره و احساس ميكنم يكم از دندونم جا مونده ممنون ميشم راهنمايي كنيد

دکتر شهاب محمدی

سلام بعید میدونم دندونتون تو لثه مونده باشه ولی شاید نیاز به عکس و ویزیت از نزدیک باشه. ویزیت رایگانه 88699227

نسرین

سلام من سه تا ازدندون فک بالا کشیدم الان چکارکنم تودیدهم هست

صبا

با سلام .آقاي دکتر من گوشه دندان 4 بالا از داخل دهان شکسته شايد حدود کمتر از يک چهارم دندان و داخلش کمي خالي شده اما درد ندارم بجز حساسيت به سرما و گرم و بقيه دندان سالمه به پزشک که مراجعه.کردم گغت ميخواي نگهش داري گفتم بله گفت درمان پنجاه پنجاهه که بعد از دو سه ماه معلوم ميشه ميخواستم ببينم چرا مگه با عصب کشي نميتوان درمان کرد

دکتر شهاب محمدی

سلام اینطوری مشخص نمیشه چونکه دندونتون رو از نزدیک ندیدیم. ولی شاید هم عصب کشی لازم داشته باشه هم پرکردگی و هم روکش.

مژده

سلام اوقاتتون خوش ، بنده ۷ ماه پیش دندانی رو که آبسه کرده بود و ورم داشت ،شماره ۵ رو عصب کشی کردم و دکتر داخلش رو پین گذاشته الان که مراجعه کردم برای روکش یک دکتر گفتن باید کشیده بشه و با دکتر دیگه که متخصص ریشه بود مشورت کردم گفتن مشکلی نداره میتونی روکش کنی حالا سوالم اینه که شما چه پیشنهادی میدین ، الان دردی ندارم و لثه ی من رنگ عادی(صورتی) داره و دیگه اون قرمزی که قبلا بود رو نداره لطف کنید جواب سوالمو بدید ممنون و سپاسگذارم

دکتر شهاب محمدی

سلام به متخصص ریشه اعتماد کنین.

آرزو

سلام من هفته ۳۱ بارداری رو میگذرونم دندون عقلم ازسمت راست پایین به شدت درد میکنه میشه بکشم یا باید بعد زایمان باشه چیکارکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه بتونین تحمل کنین خیلی بهتره تا بعد از بارداری جراحی بشه مگر اینکه خیلی حاد باشه. اگه زیر ۳ ماهگی بود راحتر میشد جراحی کرد.

سارا

سلام خسته نباشید.. من دندون شماره 4فک بالا رو دو سال قبل عصب کشی و پر کرده بودم اما روکش انجام نداده بودم.. متاسفانه بخاطر بارداری و شیردهی دیگه پیگیر نشدم و دندونم کلا شکست جوریکه ریشه فقط باقی مونده.. میخواستم بدونم باید کشیده بشه یا راهی وجود داره که درست بشه. خیلی ناراحتم چون دندون واقعا تو دید هستش😔

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت تا دقیق بررسی بشه ویزیت رایگانه. 88699227

مهدیه

سلام ممنون از وقتی که میذارید خیلی خیلی سپاسگذارم .من نزدیک به دوماه داره میشه که برای عصب کشی دندون اسیابم اقدام کردم تو عکس اولم عفونت شدیدی داشتم البته به دلیل درد هم اقدام کردم جلسه اول دکترم فقط پرشدگیای قبلی رو تخلیه کرد و دارم گذاشت و پانسمان گذاشت که برم و انتی بیوتیک مصرف کنم باهاش در تماس بودم که اگر دردم شدید شد یا برم یا خودم روی پانسمانو باز کنم تا باز میکردم فشار کم میشد و دردم ارومتر میشد جلسه دوم کانالای دندونمو عصب کشی کردو تمیز کرد مجدد پانسمان بازم نرسیده خونه دردم زیاد شد دوباره انتی بیوتیک به همین ترتیب سه دورست که انتی بیوتیک مصرف میکنم و شستشو و پانسمان تا شنبه که مجدد کانالهارو عصب کشی و تمیز کرد البته ۳ روز قبلش عکس گرفت و نوک ریشه کمی عفونت داشت بازم روز اول با مسکن خوب بودم تا امروز ظهر درد کمتر بود از ظهر بیشتر شد که پانسمانو دراوردم دیگه واقعا خسته و نا امید شدم باید بکشم ؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بایدعفونت دندونتون از بین‌بره تا جایی که امکان داره دندونتونو‌نکشین ودندان های خودتونو نگه دارین به دندونپزشکتون اعتماد کنین

مهدی

سلام استاد من اکثر دندانهام پوسیده شده و بیشترش تا سطح لثه فرو رفته و ازبین رفته ولی دندان درد به اون صورت ندارم شاید سالی یک بار باید چکار کنم چون هزینه چندانی نمیتونم بکنم و توان مالیم جالب نیست ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره همین الان به فکر باشین اگه دندون هاتون بیوفته دیگه باید ایمپلنت کنین که هزینه زیادی داره و ایمپلنت هیچوقت مثل دندون خودتون نیست.

اصغر

سلام من دوندون فک پایین سمت راست به عصب رسیده ولی به خاطر گرفتاری کارم نتونستم برم درستش کنم الان عفونت داره و هر چند وقت درد شدیدی میگیره الان باید بکشمش؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اینجوری نمیشه دقیق نظر داد. باید تشریف بیارید ویزیت بشید و به عکس رادیولوژی دندون نیاز دارید. ویزیت رایگان است. 88699227

امیر

سلام خسته نباشید من آنروز رفتم دکتر گفت ریشه سالمه ولی روشون ریخته بعد گفتن بکشید کلا دندونات میخواستم بدونم وقتی ریشه سالم باشه نمیشه پر کرد یا ریشه عفونت داشته باشه درمان نداره توروخدا جوابم بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام تا جایی که امکان داره دندون خودتون رو نگه دارید. ایمپلنت راه حل آخر است. بهتر است قبل از کشیدن دندان با دندانپزشک های دیگر مشورت کنید.

امیر

سلام من 23 سالمه دو تا ار دندونای کناریم ، پوسیده بودن ، و بخاطر مشغله کاریم ، وقت نکردم رسیدگی کنم ، تا این حد ک متاسفانه ریخته دندونم ، یعنی فقط یه مقدار خیلی کم از کناره هاشون مونده ، میشه پر کرد با این وجود؟ پروسه پر کردن چقدر زمان میبره

دکتر محمدی

سلام باید از نزدیک ویزیت بشین پر کردن یک ساعت طول میکشه

آترین آذری

سؤال من متفاوته اما لطفا جواب بدید من دوروز پیش دندانمو عصب کشی وپر کردم اما امروز ورم داره این ورم طبیعیه یا نه دچار عفونت شدم دردم اصلا نداره

دکتر محمدی

سلام بدون دیدن شرایط قبل از کار نمیشه جواب داد میتونین با عکس قبل از جراحی تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

روشنک

سلام وقت به خیر.آقای دکتر من حدود 17 سال قبل دندونمو پر کردم بدون روکش .الان خواستم روکش کنم گفتن دندون ترک برداشته باید کشیده و اینپلنت بشه. یکی از آشنایان بهم پیشنهاد دادن که اگه ریشه سالم باشه لازم به اینپلنت نیست و درستش میکنن. دندونی که فقط ریشه بوده و حالا درست شده رو بهم نشون دادن. ایا این کار درسته؟دوام داره؟

دکتر محمدی

سلام ببینید هر ۲ تا حرف درسته ولی باید دندونپزشک تشخیص بده کدومش رو باید انجام داد میتونین تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

فائزه

سلام من سه روز پيش دندون كشيدم امروز بعداز غذا احساس كردم جاي دندونم با غذا پر شده با خلال دندون توي لثه م كشيدم به ي چيزي برخورد ميكرد اين طبيعيه؟

دکتر محمدی

سلام در اینجور مواقع بهتر است سریعا به دندانپزشک خود مراجعه کنید

بیات

سلام خسته نباشید،اقای دکترمن دندونم شیری وسیاه شده وپوسیده بنظرشمامیشه اینپلنت انجام داد

دکتر محمدی

سلام ممنون این طوری نمیشه نظر داد باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

سومیا

دندون آخرم روچندسال پیش پر کردم واسه جلو گیری ازخرابی الان ب عصب رسیده وشکسته بسیاردرد دارم بایدچکارکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر محمدی

سریعتر به پزشک مراجعه کنین شاید بشه کاری کرد شاید هم نیاز باشه ایمپلنت کنین

بهار

من رفتم که دندونم رو بکشم بهم گفتن که باید جراحی بشه...چون که قبلا دندونم رو عصب کشی کردم باید جراحی کنم؟ دندونای عصب کشی شده رو جراحی میکنن یا میکشن؟ برای جراحی دندون باید عصب کشی شده باشه؟

دکتر محمدی

برای جراحی لزومی به عصب کشی نیست گاهی خود عصب کشی یک نوع جراحی محسوب میشه توصیه می کنم تا جاییکه امکان داره دندون خودتون رو نگه داری کنین

هدیه

باسلام چندروز پیش مقداری ازپره یه دندون ریشه درناتی شده ام ریخت به دکتر نراجعه کردم گفتن باید روکش بشه و ریشه ردمانی خوبی شده.گفتن لثه یه مقدار بالاست اول یه جراحی لثه انجام دادن تا بعد روکش رو روی لثه صاف سوار کنن که درحین بخیه زدن دکتر گفت که این دندون ترک به ریشه داره واصلا نمیشه کاریش کرد وباید کشیده بشه وکشید.خیلی ازین موضوع ناراحتم .سه تا عکس هم داشتم وتوی اونها ترک دیده نمیشد.ممکنه دکتر حین کار ترک بوجود آورده باشه؟آیا میشد جور دیگه ای درمان کنم؟

دکتر محمدی

ما دندون شمارو ندیدیم ولی قطعا این امکان وجود داره

ماریا

سلام ۳۰ سالمه من دندون اسیا سمت راست پایین رو ۱۸ سال پیش پر کردم دوباره ۳ سال پیش پوسیدگی بین دندانی داشتم دکتر گفت ب عصب زده درد داری گفتم اصلا گفت تعجب میکنم درد نداری گفت با ماده استخوان ساز پر میکنم مشکلی نداشتم تا اینکه الان یک هفته س کل دندونای سمت راستم بالا و پایین درد میکنند بطوریکه مرکز درد اون دندون پر شده و یه دندون روکش شده در بالا میباشد دندونمو پارسال روکش کردم و اینکه گوش سمت راستمم بشدت درد میکنه وشبا از خواب بیدارم میکنه

دکتر محمدی

بهتره یا برین پیش دندونپزشکتون یا تشریف بیارین ویزیت ویزیت های ما رایگانه

لیلا

سلام من دندان پوسیده ای داشتم که متاسفانه شکست دکتر ایمپیلنت گفتن روزی که دندان میکشم براتون ایمپیلنت میکنم یه کم عفونت داره گفتن همون روز تخلیه میکنم .آیا ایمپیلنت به درستی انجام میشود و مشکلی پیش نمیاره ؟

دکتر محمدی

اگه تجربه کافی داشته باشن حتما به درستی انجام میشه

سمیه

اخه دندونم دوروبرش سالمه فقط ی خرده سیاه شده

دکتر محمدی

پاسخ داده شد

زینب نعمت شاهی

با عرض سلام ببخشید من الان چهارروز هست ک ریشه دندون اعصب رو کشیدم الان خیلی درد دارم باید چیکار کنم

سمیه

نزدیکای برج2بود که عصب کشی مرحله یک دندونمو انجام دادم از اون وقت تا حالا 8ماه میشه ک گذشته ب دلایلی نتونستم مراجعه کنم الان ک رفتم برای مرحله دو دندونم گفتن هیچ راهی نیست چون زمان زیادی گذشته بایدکشیده بشه چون ریشه دندونت کاملا ازبین رفته.میخواستم بدونم راهی نیست حتما باید بکشم

دکتر محمدی

شاید واقعا راهی نباشه، ولی بهتره با چند تا دکتر دیگه هم مشورت کنین