02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

لمینت دندان راهی برای داشتن لبخند به سبک زیبایی هالیوودی - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/04/16

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

لمینت دندان راهی برای داشتن لبخند به سبک زیبایی هالیوودی

اگر می خواهید بدانید که لمینت دندان چیست؟ و چه کاربردی در طراحی لبخند و زیبایی دندانها دارد؟، این مقاله را دنبال کنید. امروزه یکی از معیارهای اصلی زیبایی، داشتن دندانهای ردیف، تمیز، زیبا و متناسب با ساختار صورت است. شاید بنظر بیاید که داشتن لبخند رویایی مختص ستاره های هالیوودی است. اما تکنولوژی روز دنیا توانسته این هدیه را به وسیله متد طراحی لبخند دیجیتال(DSD) برای افراد زیادی به ارمغان بیاورد. لمینت دندان یکی از روش های پرکاربرد در طراحی لبخند است. اگر شما یکی از افرادی هستید که مشتاق داشتن لبخندی زیبا هستید بهتر است اطلاعات بیشتری راجع به لمینت دندان کسب کنید.

مطالب مرتبط: ایمپلنت دندان

لمینت دندان چیست

ونیر لایه ای از مواد همرنگ دندان است که به صورت حرفه ای و هنرمندانه روی دندان ها قرار داده می شود و عیوب ظاهری دندادها را با ظاهری طبیعی می پوشاند. به استفاده از ونیر بر روی دندان اصطلاحا laminating یا لمینت کردن دندان می گویند.

موارد استفاده از لمینت دندان

این روش درمانی برای اصلاح بسیاری از عیوب ظاهری دندانی قابل اجرا است این عیوب شامل شکستگی یا لب پر شدن دندان، ترک خوردگی دندان، فاصله بین دندان ها، برنگی دندان، کجی یا بدفرمی دندان، متناسب نبودن اندازه دندان با ردیف دندانی و فک و...

انواع لمینت دندان

لمینت دندان به دو گروه اصلی سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می شود.

لمینت دندان سرامیکی

این نوع از لمینت نیاز به قالب گیری و تراش دندان دارد و لایه نازکی از مواد سرامیکی به قطر 2 میلیمتر ساخته می شود. در نهایت لایه نازک سرامیکی روی دندان با چسب مخصوص فیکس می شود.

لمینت دندان کامپوزیتی

این نوع از لمینت بدون نیاز به لابراتوار و قالب گیری، در مطب دندانپزشکی یا کلینیک دندانپزشکی قابل اجراست و در اکثر موارد هم نیازی به تراشیدن دندان ندارد. در واقع کامپوزیت روی مینای دندادن قرار داده می شود. کامپوزیت ونیر درواقع ترکیبی از مواد زمینه ای است که با فیلر ترکیب شده و ساختار مستحکمی را به وجود می آورد. به این صورت که ابتدا به صورت خمیری شکل است و سپس با تابیده شدن نوری با طول موج خاص به شکل سفت و دلخواه در می آید. این روش تقریبا روشی بی ضرر برای زیبایی بخشیدن به لبخند شماست.

مقایسه لمینت سرامیکی و کامپوزیتی

زمانی که به اصلاحات بیشتری برای طراحی لبخند نیاز داریم لمینت سرامیکی بیشتر از نوع کامپوزیت دندان جوابگو است در حالیکه نوع کاپپوزیتی تغییرات کم ضررتری را ارائه می دهد. تشخیص نوع مناسب درمان برای هر فرد متفاوت است و باید توسط دندانپزشک صورت بگیرد.

معایب لمینت دندان

صرفنظر از زیبایی بی نظیری که توسط لمینت به ظاهر لبخند شما بخشیده می شود ممکن است این طرح درمانی با چالش ها و معایبی همراه باشد که لازم است فرد متقاضی قبل از انجام درمان به آن آگاهی داشته باشد این معایب شامل احتمال کنده شدن لمینت به دلیل کارکرد ضعیف دندانپزشک یا مراقبت ناکافی فرد، غیرقابل برگشت بودن به دلیل تراش دندان، نیاز به مراقبت های محتاطانه تا پایان عمر و افزایش احتمال پوسیدگی دندان می باشد. (بلیچینگ دندان)

قیمت لمینت دندان

بسته به نوع لمینت و نیاز درمانی بیمار قیمت درمان متفاوت خواهد بود. انواع برندهای مطرح آمریکایی، ژاپنی، کره ای و.. لمینت موجود و قابل دسترس هستند. قیمت انواع سرامیکی بیشتر از نوع کامپوزیتی است زیرا نوع کامپوزیتی بدون نیاز به قالب گیری و لابراتوار و در مدت زمان کمتری قابل انجام است. در حال حاضر قیمت نوع سرامیکی در ایران برای هر دندان در بازه حدود 700 تا چند میلیون و قیمت نوع کامپوزیتی از 500 تا یک و نیم تا دو میلیون می باشد.

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!