02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

رایج ترین باورهای غلط درباره جرم گیری دندان

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/01/09

بروزرسانی شده در: 1401/12/16

زیبایی دهان و دندان یکی از مهم ترین مسائلی است که امروزه اکثر مردم به آن توجه می کنند. مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و اجرای خدمات مختلف آن مسیر رو به رشدی را طی کرده است. یکی از پرطرفدار ترین خدمات دندانپزشکی، جرم گیری دندان ها است. جرم گیری بهترین روش برای رفع پلاک های موجود بر روی دندان ها است. زیبایی که جرم گیری به دهان و دندان شما اضافه می کند بسیار فوق العاده است.

اما برخی افراد باورهای نادرستی درباره این عمل در ذهن خود دارند. شایعات گوناگونی در خصوص آسیب های ناشی از جرم گیری به گوش می رسد که هیچ کدام از آنها پایه و اساس علمی ندارند. به همین منظور در این مطلب از وبسایت دکتر محمدی قصد داریم تا در خصوص برخی از باورهای غلط درباره جرم گیری با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا شبهات پیش آمده برای تان برطرف شود.

جرم گیری دندان

هنگامی که ما غذایی را مصرف می کنیم، اثرات به جا مانده از انواع غذا ها در لابه لای دندان ها، تبدیل به پلاک خواهند شد. این پلاک ها را می توان اصلی ترین عامل پوسیدگی دندان ها دانست. پلاک هایی که می توانند به مرور زمان، زیبایی دهان و دندان شما را از بین ببرند.حتی تجمع و باقی ماندن پلاک های دندانی در مدت زمانی بر دهان، باعث می شود تا بافت لثه نیز آسیب جدی به خود ببیند.

بهترین راهکار برای رهایی از این دسته مشکلات و تامین زیبایی دندان ها، انجام جرم گیری است. توصیه شده که حداقل در فاصله 6 ماهه تا یکساله، دندان های خود را جرم گیری کنید. جرم گیری بهترین انتخاب برای رفع پلاک های دندانی و بازگرداندن سلامتی به دهان شماست. اما در این باره باورهای نادرستی وجود دارد که می خواهیم در ادامه مطلب چند مورد از آن ها را به شما معرفی کنیم.

باورهای غلط درباره جرم گیری

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

تراشیده شدن لایه دندان

اکثر افراد گمان می کنند که با انجام جرم گیری لایه اصلی دندان آن ها تراشیده می شود و از بین خواهد رفت. لازم است بگوییم تراشیده شدن لایه دندان یکی از باور های غلط درباره جرم گیری دندان است. این تصور کاملا نادرست است زیرا با انجام جرم گیری، پلاک های موجود بر دندان ها از بین خواهد رفت.

لازم نیست ترس از دست دادن لایه های اصلی دندان های خود را داشته باشید چرا که با جرم گیری آسیبی به لایه دندان هایتان وارد نمی شود. پس از جرم گیری احساس از دست دادن یک لایه دندان را خواهید داشت. اما لازم است بگوییم تجمع پلاک ها در مدت زمانی طولانی بر دندان ها باعث تشکیل لایه ای از پلاک دندانی می شود. تنها جرم گیری می تواند این لایه را از بین ببرد.

آسیب دیدگی مینای دندان

برخی شایعات در خصوص عوارض پس از جرم گیری اینگونه مطرح می شود که مینای دندان بعد از انجام فرایند جرم گیری آسیب می بیند. این احساس از دست آسیب دیدگی مینای دندان نیز به خاطر زدگی دندان ها از پلاک است. در فاصله بین دندان ها نیز پلاک هایی وجود دارند که با انجام جرم گیری از بین خواهند رفت.

پس از اتمام جرم گیری، احساس خالی بودن به دندان هایتان دست می دهد. لازم است ذکر کنیم که نگرانی از این بابت نداشته باشید. هیچ آسیبی به مینای دندان شما وارد نشده است و آسیب دیدگی مینای دندان یکی دیگر از شایع ترین باور های غلط درباره جرم گیری دندان است.

باورهای غلط درباره جرم گیری

مطالب مرتبط: ایمپلنت دندان

تکرار جرم گیری در بازه های زمانی کوتاه

بسیاری از افراد به خاطر اینکه گمان می کنند لازم است تا جرم گیری را پی در پی انجام دهند، از اجرای آن خودداری می کنند. باید بگوییم که ممکن است این اتفاق نیز رخ دهد. اما الزامی بودن این کار اشتباه است. همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، بازه زمانی تخمین زده شده برای تکرار جرم گیری دندان 6  تا 12 ماه است.

اما شاید برایتان سوال باشد که چرا برخی گمان می کنند این بازه زمانی کوتاه تر است؟ این تکرار پی در پی جرم گیری به خاطر عدم رعایت نکات بهداشتی است. شما نباید پس از جرم گیری به سلامت و زیبایی دندان هایتان بی توجه باشید. شما باید با استفاده از مسواک، شانس تشکیل پلاک های دندانی را به حداقل برسانید. متاسفانه برخی از افراد گمان می کنند با انجام یک مرحله جرم گیری لازم نیست تا پس از سال ها این کار را تکرار کند.

ایجاد بوی بد دهان

شاید شنیده باشید که با جرم گیری دندان ها، بوی دهانتان بد و نا مطلوب خواهد شد. اما تشکیل بوی بد دهان از جمله باورهای غلط درباره جرم گیری دندان ها است. جرم گیری دندان باعث ایجاد بوی مطلوب دهانی شما خواهد شد چرا که باقی مانده غذا در مدت زمان طولانی در بین دندان ها باعث بروز بوی نامطلوب می شود و با جرم گیری و رفع شدن این باقی مانده ها، بوی دهانتان مطلوب خواهد شد. با این اوصاف تصور شکل گیری بوی بد دهان پس از جرم گیری، یک باور صد درصد اشتباه است.

باورهای غلط درباره جرم گیری

مطالب مرتبط: فرق لمینت و کامپوزیت

شما برای ما از باورهای غلط درباره جرم گیری دندان بنویسید

در این مطلب از وبسایت دکتر محمدی سعی کردیم تا تفکرات شما را در خصوص باورهای نادرست و اشتباه درباره جرم گیری دندان آزاد کنیم. به نظر شما چه شایعات و باور های نادرست دیگری درباره جرم گیری دندان وجود دارد؟ شما می توانید در انتهای این مطلب دیدگاه های خود را برای ما بنویسید. همچنین اگر سوالی در خصوص جرم گیری دندان دارید را می توانید با ما به اشتراک گذاشته تا پاسخ آن را دریافت کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!