02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

مزایا و معایب پر کردن جای خالی دندان

زمان مطالعه : 6 دقیقه | منتشر شده در: 1400/01/16

بروزرسانی شده در: 1401/12/16

بروز مشکلات مختلف و ایجاد شکستگی های ریز و درشت بر دندان ها گاهی منجر به کشیده شدن آن ها می شود. البته این کشیده شدن دندان زمانی است که پزشک آن را تعیین کند. اما گاهی اوقات لازم نیست دندان خود را بکشید و می توان آن را با نوعی پروتز دندانی پر کنیم. با این اوصاف برخی افراد هستند که نسبت به این موضوع بی توجه اند و بدون اینکه نسبت به پر کردن آن اقدام کنند از دندان های خود استفاده می کنند. به نظر شما این بی توجهی چه اثراتی خواهد داشت؟

تعلل و بی توجهی نسبت به پر کردن دندان اثرات مخربی بر دندان ها خواهد گذاشت. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات و پاسخ جامع و کاملی در مورد اینکه چرا جای خالی دندان ها باید پر شود را به شما ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب از وب سایت دکتر محمدی همراه باشید.

چرایی پر کردن جای خالی دندان

همانطور که گفتیم بی توجهی به رفع این مشکل اثرات سویی برای شما به همراه خواهد داشت. در ادامه قصد داریم تا چرایی پر کردن دندان ها را برایتان بیان کنیم. با ما همراه باشید تا 4 دلیل اصلی که باعث می شود ما نسبت به پر کردن دندان ها اقدام کنیم را بشناسید.

پر کردن جای خالی دندان

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

بروز مشکل در گفتار

یکی از مهم ترین و بدترین اثراتی که بی توجهی به پر کردن دندان دارد، بروز مشکل و یا ناتوانی در بیان کلمات است. بدن ما به شکلی طراحی شده که برای صحبت کردن نیاز است تا زبان خود را با وضعیت دندان ها وقف دهیم. هنگامی که شکستگی بر دندان ایجاد شود، تلفظ کلمات مشکل خواهد شد.

اگر دندان ها به طور سالم و مناسب باشند، شما می توانید سخت ترین کلمات را به راحتی تلفظ کنید. اما بی توجهی باید می شود صدای شما به صورت ناقص کلمات را ادا کند. با این اوصاف اگر قصد دارید تا از این مشکل رهایی یابید، بهتر است نسبت به پر کردن دندان های خود اقدام کنید.

 باقی ماندن غذا و اثرات مخرب آن

از جمله بزرگترین مشکلاتی که بی توجهی به پر کردن دندان برایتان به همراه خواهد داشت، همین باقی ماندن غذا بر آن ها است. اگر نسبت به پر کردن دندان خود و رفع مشکل آن بی توجه باشید، پس از اتمام هر وعده غذایی، باقی مانده غذا به آن جای خالی نفوذ خواهد کرد. اما شاید برایتان جالب باشد که ماندن اضافه غذا در قسمت خالی چه اثر مخربی می تواند داشته باشد؟

باقی ماندن غذا در قسمت خالی باعث می شود که باکتری های موجود در دهان از آن غذا تغذیه کنند و به سرعت رشد کنند. وجود باکتری در دهان شرایط را برای تشکیل پلاک های دندانی فراهم می کند. وجود این حجم از باکتری ها و پلاک ها باعث میشود تا رفته رفته ریشه دندان اسیب دیده و دندانتان پوسیده شود. این مورد ذکر شده مخرب ترین آسیبی است که به دندانتان وارد می شود. باید این را هم بدانید که باقی ماندن غذا در قسمت خالی، اولین نشانه ای که از خود بروز می دهد، بوی بد دهان است. شما می توانید دندان خود را با یک پروتز دندانی ساده از این مشکلات در امان بدارید.

پر کردن جای خالی دندان

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

نامرتب شدن دندان های کناری

کج شدن دندان هایی که در کنار آن ها دندانی وجود ندارد، یکی دیگر از اثرات سوء بی توجهی به جای خالی دندان است. این یک واقعیت علمی است که همه دندان های طبیعی ما انسان ها دچار حرکات جزئی هستند. دلیل این حرکت جزئی دندان ها به خاطر این است که به استخوان جوش نخورده اند. دندان های ما به واسطه رشته ای به نام پریودنتال به استخوان متصل است. این ربط نیز بافت های انعطاف پذیر دارد به همین علت دندان های طبیعی ما به صورت جزئی جا به جا می شوند.

اما هنگامی که دندان ها در زمان جا به جایی فشاری را در کنار خود احساس نکنند، به سمت قسمت خالی منحرف می شوند. این منحرف شدن به سوی قسمت خالی رفته رفته باعث کج شدن دندان کناری می شود. هر چه نسبت به این موضوع بی تفاوت تر باشید، زیبایی دهان و دندانتان بیشتر به خطر افتاده و در نهایت دندان هایتان نامرتب و کج خواهند شد.

پر کردن جای خالی دندان

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

ناتوانی در جویدن غذا و اثرات زیان بار آن

از جمله مشکلات زجر آور دیگری که بی توجهی به پر کردن دندان برایتان به همراه دارد، ناتوانی در جویدن صحیح غذا است. هر دندان ما یک وظیفه خاصی را در هنگام غذا خوردن ایفا می کند. ما برای خوردن صحیح غذا به همه دندان هایمان نیاز خواهیم داشت. اگر جای دندانی خالی باشد، شما نمی توانید غذا را به درستی بجویید. به نظر شما این کار چه مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت؟

هنگامی که غذا به درستی جویده نشود، غذا به صورت کاملا له نشده به معده می سرد. این شرایط باعث می شود سلامت معده ما به خطر بیفتد. عمده ترین مشکلاتی که با این شرایط بروز می کنند عبارتند از: دل درد، نفخ یا رفلاکس اسید هستند. شما می توانید جای خالی دندان را پر کنید و خود را از بروز تمامی مشکلات در امان بدارید.

پر کردن جای خالی دندان

مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

شما برای ما از چرایی پر کردن جای خالی دندان بنویسید

در این مطلب از کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی تلاش کردیم تا از اهمیت پر کردن جای خالی دندان و اثرات مخرب بی توجهی به آن برایتان صحبت کنیم. 4 مورد ذکر شده تمامی مشکلات ناشی از بی توجهی به پر کردن جای خالی دندان نیستند را که عمده مشکلات دیگری نیز در این شرایط برایتان رخ خواهد داد. اگر اطلاعات دیگری در خصوص چرایی اهمیت پر کردن جای خالی دندان دارید، می توانید برای ما بنویسید. همچنین شما می توانید در انتهای این مطلب تمامی سوالات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید تا پاسخ آن را دریافت کنید.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!