02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

زمان انجام ایمپلنت دندان در ایمپلنت های فوری و ایمپلنت های بلند مدت چقدر است؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/07/20

بروزرسانی شده در: 1403/01/03

بیماران بسیاری زمانی که برای کاشت ایمپلنت دندان به کلینیک مراجعه می کنند؛ در خصوص ایمپلنت های فوری سوال می پرسند. آنها می خواهند بدانند که آیا می توان کاشت ایمپلنت فوری را با موفقیت انجام داد؟ پاسخ این است که بله می‌توان کاشت ایمپلنت فوری را با تشخیص پزشک پس از کشیدن دندان انجام داد و برنامه زمانی درمان ایمپلنت دندانی نیز تفاوت خواهد کرد. هر چند ممکن است برای برخی بیماران کاشت ایمپلنت فوری مزایای بسیاری داشته باشد اما برای برخی دیگر کاشت ایمپلنت بلند مدت مناسب تر است.

مقایسه کاشت ایمپلنت فوری و کاشت ایمپلنت بلند مدت

با مطالعه ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در خصوص ایمپلنت فوری و ایمپلنت بلند مدت، مزایا و اهمیت انتخاب زمانبندی درست و نحوه کاشت آنها به دست خواهید آورد. 

کاشت ایمپلنت فوری چگونه است؟

کاشت ایمپلنت فوری زمانی انجام می گیرد که پایه ایمپلنت همزمان با کشیدن دندان طبیعی در استخوان فک کاشته شود.

کاشت ایمپلنت بلند مدت چگونه است؟

کاشت ایمپلنت بلند مدت همان روش سنتی برای عمل جراحی ایمپلنت است که ابتدا دندانپزشک ریشه دندان از دست رفته را از دهان بیمار خارج کرده و مدت زمان حدود سه تا شش ماه منتظر می ماند تا محل کشیدن ریشه و بافت های اطراف آن بهبود یابد. پس از اینکه فرآیند بهبود به طور کامل انجام گرفت عمل کاشت ایمپلنت انجام می شود. حین مدت بهبود بافت های زیر دندان کشیده شده بیمار می تواند از دندان مصنوعی استفاده کند تا جای خالی دندان او را آزاد ندهد.

به منظور کاشت ایمپلنت در ناحیه ‌ای که بهبود یافته ابتدا فیکسچر داخل استخوان فک کاشته می شود و مجدداً مدت زمان حدود شش ماه بیمار منتظر می ماند تا پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد و نهایتاً پروتز دندان مصنوعی روی پایه ایمپلنت سوار می شود.

مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

کاشت ایمپلنت فوری و سوار کردن تاج دندان فوری روی ایمپلنت چگونه است؟

روش کاشت ایمپلنت فوری را نباید با سوار کردن تاج دندان فوری اشتباه گرفت. در روش کاشت ایمپلنت فوری جراح پایه ایمپلنت یا همان فیکسچر را بعد از کشیدن دندان بلافاصله داخل استخوان فک می کارد. اخیرا این روش عمومیت یافته و درصد موفقیت آن نیز به طور قابل توجهی در بین بیماران افزایش یافته است.

سوار کردن تاج دندان فوری به مرحله ای گفته می‌شود که جراح تاج دندان مصنوعی را طی ۴۸ ساعت پس از کاشت پایه ایمپلنت و تقریبا همزمان با همان عمل جراحی، روی پایه سوار می کند. این روش با تردیدهای فراوانی همراه است چون برخی از دندانپزشکان اعتقاد دارند با سوار کردن فوری تاج دندان، بار اضافی به پایه ایمپلنت وارد شده و امکان دارد پایه به درستی با استخوان فک جوش نخورد. اما چون در این روش کل عمل کاشت ایمپلنت طی یک روز انجام می گیرد؛ بیماران از نتیجه آن به مراتب راضی تر از کاشت ایمپلنت به روش استاندارد خواهند بود.

ایمپلنت های دندانی فوری مزایای بیشتری برای بیمار و جراح دارند. برخی از آنها عبارتند از:

زمان درمان کوتاه تر: با سوار کردن تاج دندان فوری بیمار تنها تحت یک عمل جراحی قرار می‌گیرد و در یک جلسه که حدود یک ساعت زمان می برد کاشت پایه و سوار کردن پروتز دندان مصنوعی انجام می گیرد. 

ریکاوری سریعتر: ریکاوری پس از کاشت ایمپلنت فوری نیز بسیار سریع تر است. چون جراح نیازی به بریدن مجدد محل جراحی کاشت ایمپلنت ندارد.

کاهش احتمال تحلیل لثه: امکان بروز تحلیل لثه در روش سوار کردن فوری تاج دندان ایمپلنت کاهش می یابد. چون در جراحیهای کاشت ایمپلنت بلند مدت احتمال از دست رفتن بافت لثه، زمانی که بیمار منتظر است تا محل کاشت ایمپلنت بهبود یابد بسیار بیشتر است. در صورتیکه کاشت فوری ایمپلنت و سوار کردن تاج دندان فوری موجب می شود لثه دست نخورده باقی بماند.

مشاهده نتایج سریع تر: بیمارانی که برای کاشت ایمپلنت عجله دارند می توانند در همان روز قرار گرفتن پایه ایمپلنت در استخوان فک، از داشتن تاج دندان زیبا هماهنگ با سایر دندانهای طبیعی خود لذت ببرند.

 

زمان انجام ایمپلنت

  مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

 

چه کسانی کاندید ایده آل ایمپلنت فوری نیستند؟

اما متاسفانه روش کاشت ایمپلنت فوری را نمی توان برای همه بیماران به کار برد. پیش از توصیه این روش به بیماران موارد زیر باید در نظر گرفته شود و در صورتی که دندانپزشک تشخیص دهد بیمار باید تحت درمان با روش کاشت ایمپلنت بلند مدت قرار بگیرد:

وجود عفونت در لثه یا دندان: در صورتی که محل کشیدن دندان طبیعی دچار عفونت شده باشد امکان شکست جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک بسیار افزایش می یابد. بنابراین در صورتی که دندان بیماری عفونی شده باشد معمولاً بهتر است منتظر بماند تا این عفونت درمان شود؛ سپس اقدام به کاشت پایه ایمپلنت نماید.

کم بودن تراکم استخوان فک: برای تکمیل فرآیند اسئواینتگریشن، استخوان‌فک باید تراکم کافی داشته باشد تا پایه ایمپلنت در استخوان‌فک پایدار بماند و بتواند از تاج دندان مصنوعی حمایت کند. در صورتی که بیمار تراکم استخوان کافی نداشته باشد باید از روش هایی مانند پیوند استخوان یا لیفت سینوس پیش از کاشت ایمپلنت و سوار کردن تاج دندان مصنوعی استفاده کنند در این شرایط حدود ۴ تا ۶ ماه به زمان انتظار بیمار برای کاشت ایمپلنت افزوده می شود.

ناکافی بودن بافت نرم: بیمارانی که بافت نرم آنها در ناحیه مورد نظر برای کاشت ایمپلنت کافی نیست باید تا بهبود کامل آن ناحیه منتظر بمانند.

انتخاب بهترین روش کاشت ایمپلنت: ایمپلنت فوری یا ایمپلنت بلند مدت

زمانی که یک یا چند دندان خود را با ایمپلنت جایگزین می کنید گزینه های مختلفی پیش روی شما است .اگر تصمیم دارید که از روش کاشت ایمپلنت فوری استفاده کنید بهتر است اطلاعات کاملی در خصوص آن داشته باشید تا بتوانید این روش را با روش کاشت ایمپلنت بلند مدت مقایسه کنید. چون نحوه کاشت ایمپلنت روی دوام و طول عمر آن تاثیر قابل توجهی دارد پس پیش از اقدام به کشیدن دندان و تعیین برنامه زمانبندی کاشت ایمپلنت بهتر است با ایمپلنتولوژیست مشورت کنید.

پیش از این که تفاوت بین ایمپلنت دندان فوری و بلند مدت را تشخیص دهید بهتر است بدانید ایمپلنت ‌های دندانی چه ساختاری دارند. ایمپلنت های دندانی در حقیقت ریشه های مصنوعی دندان هستند که از جنس تیتانیوم و به شکل یک میله یا پیش ساخته می شوند. این ریشه های مصنوعی به جای ریشه دندان طبیعی داخل استخوان فک کاشته می شوند و یک تاج دندان مصنوعی نیز روی آن ها قرار می گیرد.

مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

زمانبندی کاشت ایمپلنت دندان فوری چگونه است؟

ممکن است زمانی که برای کاشت ایمپلنت به مطب دندان پزشک یا کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنید به شما توصیه کند که از روش کاشت ایمپلنت فوری استفاده کنید. در این روش ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان در استخوان فک کاشته می شود. این روش به نظر ایده‌آل می‌رسد اما برای تمام بیماران نمی‌توان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال در صورتی که عفونت فعال در دهان بیمار در ناحیه استخوان یا لثه وجود داشته باشد نمی توان از کاشت ایمپلنت فوری استفاده کرد اما در صورتی که کاندید حالی برای کاشت فوری ایمپلنت باشید می‌توانید مطب پزشک را در همان جلسه اول با داشتن یک تاج دندان موقتی ترک کنید و تا آماده شدن تاج دندان اصلی از آن استفاده کنید.

زمانبندی کاشت ایمپلنت بلند مدت چگونه است؟

کاشت ایمپلنت بلند مدت همان روش کاشت ایمپلنت استاندارد است که جراحی های متعددی را شامل می شود. در این روش یک جراحی ابتدا برای کشیدن ریشه دندان طبیعی و احتمالاً انجام پیوند استخوان یا لیفت سینوس انجام می گیرد و جراحی بعدی حدود 6 ماه بعد برای برش دادن لثه، دریل کردن استخوان فک به منظور قرار دادن فیکسچر و مجدداً گذراندن دوره درمان طولانی مدت حدود 4 ماه را شامل می شود. زمانی که استخوان فک به طور کامل بهبود یافت لثه مجدداً باز شده و اباتمنت به همراه تاج دندان مصنوعی طی یک عمل جراحی مختصر دیگر روی پایه ایمپلنت سوار می شود.

چرا ایمپلنت دندان بهترین گزینه است؟

مهم نیست که از چه روش کاشت ایمپلنتی استفاده می کنید. مهم این است که یک یا چند دندان خود را با یک روش مطمئن و طولانی مدت جایگزین کرده‌اید که به حفظ بهداشت دهان و دندان و سلامت عمومی شما از جنبه های مختلف از جمله موارد زیر کمک می‌کند:

خوردن و جویدن هر نوع غذایی

جلوگیری از تحلیل استخوان فک

جلوگیری از تحلیل بافت لثه 

پیشگیری از پوسیدگی سایر دندان‌ها 

پیشگیری از جابجا شدن و کج شدن سایر دندانها .

پیشگیری از بروز بیماری های لثه

در حالی که بسیاری از افراد تصور می کنند که جایگزین کردن دندان از دست رفته با ایمپلنت صرفاً یک روش زیبایی است اما در حقیقت کاشت ایمپلنت فراتر از اینهاست. جایگزین کردن دندان از دست رفته با ایمپلنت دندان نه تنها خطر بروز بیماری های دهان و دندان را کاهش می دهد؛ بلکه به حفظ ساختار فک و عدم جابجایی و کج شدن سایر دندانهای طبیعی و  کاهش خطر بروز بیماری های دهان و دندان را کمک می کند. 

 مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

کدام روش ایمپلنت برای من مناسب تر است: ایمپلنت فوری یا ایمپلنت بلند مدت؟

همانطور که پیش از این توضیح داده شد؛ همه بیماران کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت فوری یا ایمپلنت های دندانی به طور کل نیستند. شرایط محدودی وجود دارد که باید پیش از اقدام به کاشت ایمپلنت فوری وجود داشته باشد. این شرایط شامل سلامت بودن لثه ها، کم بودن تعداد دندان های از دست رفته، استحکام استخوان فک و موارد دیگری است که توسط دندانپزشک و ایمپلنتولوژیست بررسی خواهد شد.

حتی برای کاشت ایمپلنت های بلند مدت نیز الزامات متعددی وجود دارد که درصد موفقیت کاشت ایمپلنت را افزایش می دهد. در صورتی که استخوان فک بیمار تحلیل رفته باشد ممکن است بیمار کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت نباشد. به همین علت مشورت با ایمپلنتولوژیست و جراح فک و دهان پیش از اقدام به کاشت ایمپلنت اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که دندان پزشک تشخیص دهد کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت هستید پس می توانید در خصوص استفاده از روش کاشت ایمپلنت فوری یا بلندمدت با او مشورت کنید.

آیا می توان پایه ایمپلنت را بلافاصله پس از کشیدن دندان در استخوان فک کاشت؟

در حال حاضر دو روش کاشت برای پایه ایمپلنت وجود دارد. در روش کاشت ایمپلنت استاندارد حدود ۳ تا ۶ ماه به استخوان فک و بافتهای اطراف دندان کشیده شده فرصت داده می‌شود تا بهبود یابند و سپس پایه ایمپلنت توسط جراح طی یک عمل جراحی کوتاه مدت کاشته می شود اما در روش کاشت ایمپلنت فوری فیکسچر همزمان با کشیدن دندان طبیعی در حفرات خالی موجود کاشته می شود.

آیا می توان کل فرایند ایمپلنت را طی یک روز انجام داد؟

خوشبختانه امروزه امکان انجام کل فرایند ایمپلنت طی یک روز وجود دارد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست بیماران چندین ماه منتظر باشند تا چندین عمل جراحی برای کاشت ایمپلنت روی آنها انجام گیرد. ایمپلنت های دندانی یک روزه روش کاشت متفاوتی با ایمپلنت های دندانی سنتی دارند و امروزه استفاده از این روش گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است. در این روش از تکنولوژی پیشرفته دیجیتالی استفاده می شود تا محل کاشت ایمپلنت و همچنین طراحی و ساخت پروتز دندان مصنوعی طی چند ساعت انجام گیرد.

مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

چه عواملی در موفقیت کاشت ایمپلنت فوری موثرند؟

اسئواینتگریشن عبارتی است که برای بهبود سطح ایمپلنت و استخوان فک به کار می رود و به صورت ایجاد اتصال مستقیم بین ساختار ایمپلنت و استخوان فک تعریف می شود. این نحوه جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک پایداری، دوام و طول عمر آن را تضمین می کند.

نحوه کاشت ایمپلنت‌های دندان شامل بریدن لثه، دریل کردن استخوان فک، اسپری آب سرد کافی به محل دریل شده و سرعت کافی در کاشت ایمپلنت از فاکتورهای مهم در موفقیت کاشت ایمپلنت فوری هستند. هدف اصلی از کاشت ایمپلنت  برقراری تماس مستقیم و مناسب بین ایمپلنت و دیواره های استخوان فک است.

زمانی که ایمپلنت دندان به طور کامل با استخوان فک جوش خورد می تواند نیرو های وارد شده از طرف تاج دندان را هنگام جویدن و گاز زدن غذا ها به خوبی تحمل کند. اما در صورتیکه فرایند اسئواینتگریشن به درستی انجام نگرفته باشد؛ متاسفانه کاشت ایمپلنت با شکست مواجه خواهد شد و پایه ایمپلنت در جای خود لق شده و یا می افتد.

در مطالعات مختلف مشخص شده که سوار کردن تاج ایمپلنت فوری روی پایه ایمپلنت می تواند نتایج نامطلوبی مانند بروز pre-implantities یا التهاب بافت لثه اطراف ایمپلنت را ایجاد کند. اما در صورتیکه نیروهای وارد شده به پایه ایمپلنت کنترل و مدیریت شوند می توان از وقوع بروز چنین علائمی پیشگیری کرد.

کیفیت استخوان فک نقش مهمی در موفقیت آمیز بودن کاشت ایمپلنت فوری ایفا می کند.

فاکتور بعدی طراحی ایمپلنت و طراحی سطح آن است. در صورتیکه رزوه هایی در سطح ایمپلنت به صورت پیچ طراحی شده باشد تماس سطحی بین پایه ایمپلنت و استخوان فک بیشتر شده و جوش خوردن آن سریعتر اتفاق می‌افتد به همین علت بهتر است در کاشت ایمپلنت های فوری از این نوع ایمپلنت های دندانی استفاده شود.

انتخاب قطر و طول مناسب ایمپلنت نیز نقش موثری در پایداری نهایی آن به خصوص در روش کاشت ایمپلنت فوری خواهد داشت. معمولاً دندانپزشکان به عنوان یک قانون سرانگشتی این طور در نظر می گیرند که هرچه طول ایمپلنت بلندتر باشد درگیر شدن آن با استخوان فک بیشتر و در نتیجه پایداری بهتری خواهد داشت. به همین علت معمولاً در روش کاشت ایمپلنت فوری از ایمپلنتهای دندانی بلندتر استفاده می شود.

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

میترا سالاری

سلام بعد از کاشت ایمپلنت سه ماه کافیه که تاج دندون رو گذاشت ؟؟

حمید

سلام من دندون عصب کشی کردم ولی روکش نیاز دارم عمر روکش دندون عصب کشی شده چقدره

دکتر شهاب محمدی

سلام بستگی به میزان دندان باقیمانده داره.

علی

سلام من دندون عصب کشی کردم بعدش نیاز به روکش دارم آیا عمر دندان عصب شده با روکش چقدر است ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بستگی به میزان دندان باقیمانده داره.

اشکان مجیدی

سلام بنده ۳۸ سالمه و تقریبا دندون ۷ تا ۸ تا در فک بالا وپایین دارم آیا با ایمپلنت کردن و در چه مدت زمانی این حجم کار انجام میشود و از لحاظ کیفیت ایمپلنت جایگزین خوبی برای دراز مدت با توجه به شرایط سنیم هست یا نه واینکه بنده سیگار هم زیاد میکشم و واقعیت داره که ایمپلنت به مرو زمان عفونت میکنه به نظر شما با توجه به شرایط بنده چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید سپاس

دکتر شهاب محمدی

سلام با توجه به سن شما سیگار رو باید ترک کنین و ایمپلنت انجام بدین. در صورت بهداشت کافی و چکاپ سالانه مشکلی پیش نمیاد.

محمد

سلام ۳۰ سالمه بیشتر دندون هام خرابه میخام ایمپلنت فوری کنم دوتا فک ایا اول دندون ههای خراب بکشم یا شما همون لحظه میکشید ایمپلنت انجام میدید

دکتر شهاب محمدی

سلام اول باید معاینه بشید که مشخص بشه امکان ایمپلنت فوری واستون هست یا نه. اگه مشکلی وجود نداشته باشه همون لحظه واستون میکشن و بعد پایه ی ایمپلنت رو میذارن.

فرزانه

سلام وقتتون بخیر سوال من اینه در زمانی ک پین در فک قرار داده شده میشه از پروتز استفاده کرد تا زمان چن ماهه ی جوش خوردن طی بشه؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام سوال کمی گنگه باید ویزیت بشین

ندا

با سلام من ۶تا از دندونام نیاز به ایمپلنت دارن... و استان خوزستان هستم و هیچ دندونی نکشیدم ولی دیواره هاشون شکسته و نیاز به ایمپلنت دارن.... آیا میشه در دو تا سه جلسه همگی دندونهام در بالا و پایین و دو طرف دهان با هم ایمپلنت فوری شوند... ممنون از پاسخگویی درصورت انجام وقت دهی به چه صورتی انجام میگیرد

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین و عکس رادیولوژی هم نیاز هست با مطب تماس بگیرین

پوران

زماني كه ريشه سالم هست فقط تاج دندان خراب يا شكسته شده باز بايد اينپلنت كنيم وايا ايمپلنت دائمي هست

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین. شاید بشه دندون خودتونو نگه داشت.

علی

باسلام آقای دکتر بنده باوجود رعایت بهداشت ولی متاسفانه تقریبا ۸۰ درصد دندونهام خراب شدن نصف عمرمو تقریبا توی دندونپزشکیها بودم طوریکه الان حدود ۷۰ درصد دندونهام ترمیم شدن و یا بریج شدن یا روکش دارن و یک مورد ایمپلنت هم دارم حدودا ۵ جای خالی دندون دارم که با بریج پوشش داده شدن...خیلی از این بابت اعتماد بنفسم پایین اومده و همیشه نگرانم که روکشش دربیاد یا بشکنه و... سوالم این هست که آیا با این توصیفات میتونم از ایمپلنت فوری استفاده کنم و همه دندونهای بالا و پایین رو در مدت زمان خیلی کم ایمپلنت کنم؟ حدودا چند واحد ایمپلت لازم هست و اینکه هزینه ها حدودا چقدر میشه؟ سپاسگزارم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت هزینه ها تو سایت موجوده اما هزینه ی کلی تو ویزیت مشخص میشه.

علی

سلام سوال مهمترمو جواب ندادین آقای دکتر...میشه فوری انجام بشه؟ ممنون از پاسخگوئی

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت تا مشخص بشه

رامین

سلام اقای دکتر من دندان نیشم را ۲ هفته است کشیدم ایا الان امکان ایمپلنت فوری وجود داره؟ چون دندانپزشکی که کشید پرسیدم گفت ما ایمپلنت نمیکنیم الان اتفاقی تد ساست شما ایمپلنت فوری رو دیدم

دکتر شهاب محمدی

سلام میتونه همون لحظه کشیدن دندون ایمپلنت قرار داده بشه و باید زخم کشیدن خوب شه. شاید حداکثر ۳ ماه دیگه بتونید ایمپلنت کنید.

عیدمحمد

با سلام و عرض حرمت آقای دکتور من ۲۹ ساله هستم اما دو تا دندان جلویی ام متاسفانه از بین رفته وقتی به دندان پیزشک مراجعه کردم نظر شان این بود که دندان های از بین رفته رو ایمپلنت کنم اما من چون آموزگار هستم کمی از نداشتن دندان خجالت می‌کشم. حالا سوالم این است روز که دکتور ایمپلنت رو می کارد می تواند تاج دندان رو همزمان جابجا کند یا خیر؟ باید برای حداقل سه ماه بدون دندان باشم.

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه ایمپلنت فوری کنین میتونن همون موقع تاج رو هم بزارن

بهرام بخشایش

سلام،من مقیم ایران نیستم و میخواهم در یک یا دو سفر به ایران در حداقل زمان ایمپلنت رو انجام بدم (سنم ۴۹ سال برای دندانهای ۵و ۶ پایین سمت چپ حد اقل یک سال از کشیدن یکی وسالها از دیگری میگذره ) ۱. چه روشی رو پیشنهادمیکنید فوری،سنتی،یا دیجیتال ؟ ۲. ایا موردی هست که بتونم اینجا انجام بدم ایمیل کنم که به بررسی دقیقتر شما کمک کنه ایا پیوند استخوان نیاز دارم یا نه مثل ایکس ری ، اسکن سه بعدی یا ... باسپاس

دکتر محمدی

سلام باید لثه و استخوان لثه بررسی بشه اگه میتونین عکس های رایولوژیOPGو CBCT تهیه کنین و برای یکی از اقوامتون ارسال کنین تا برای ما بیارن با مطب میتونین هماهنگ کنین 02188695864