02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

علت باز شدن پیچ ایمپلنت - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/09/17

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

بعد از ناسازگاری ایمپلنت دندان با ریشه دندان، باز شدن پیچ ایمپلنت، اصلی‌ترین علت عدم موفقیت ایمپلنت یا شکستن پروتز دندان مصنوعی، شناخته شده است. به همین علت، اهمیت انتخاب قطعات پروتز، پیچ ایمپلنت و اباتمنت در حفظ ایمپلنت و افزایش درصد موفقیت آن اهمیت بسیاری دارد.

شاید در گذشته باز شدن پیچ ایمپلنت اتفاق رایجی بوده، اما در حال حاضر با پیشرفت در تکنولوژی ساخت ایمپلنت کمتر شاهد باز شدن پیچ ایمپلنت هستیم. عواملی که درگذشته باعث باز شدن پیچ ایمپلنت ها می شدند:

  1. 1. کاشت ایمپلنت با اتصال خارجی: 

طراحی ایمپلنت های قدیمی به نحوی بود که اتصالات خارجی ایمپلنت معمولا مقاومت بسیار کمی داشت و وارد اوردن فشار ناچیزی به اتصال خارجی موجب باز شدن پیچ می شد. البته امروزه، اتصال داخلی در بیشترِایمپلنت ها تعبیه شده تا وارد امدن فشار به اتصالات موجب باز شدن پیچ ایمپلنت نشود. درحقیقت طراحی این اتصالات به گونه ای است که دیگر هیچ فشاری به پیچ وارد نمی شود و تمام فشار روی اتصال داخلی است.

  1. 2 . کم بودن گشتاورد برای پیچ کردن اباتمنت:

این مسئله تا حدودی به طراحی اباتمنت، مواد سازنده و طراحی سر پیچ بستگی دارد. درگذشته باز شدن پیچ ایمپلنت یا اباتمنت به خصوص برای پیچ ایمپلنت از نوع شکاف دار به استفاده از سیستم گشتاور نامناسب در محکم کردن آن مرتبط بود. اما امروزه، طراحی آن ها به مراتب بهتر از گذشته شده است و سیستم گشتاور نامناسب نمیتواند دلیلی برای باز شدن پیچ ایمپلنت های امروزی باشد.

  1. 3. عدم مدیریت دندان قروچه یا سایش دندان:

 مشکل دندان قروچه همیشه برای باز شدن پیچ ایمپلنت نگران کننده بوده است و هنوز هم بحث های زیادی در رابطه با آن وجود دارد و مطالعات مختلفی به تاثیر دندان قروچه روی خراب شدن ایمپلنت می پردازد. اما مشکل باز شدن پیچ ایمپلنت در اثر سایش دندان، برای ایمپلنت هایی صدق می کند که اتصال خارجی داشته باشند. در طراحی های پیشرفته امروزی اجزای اتصال داخلی آنقدر خوب باهم چفت می شوند که سایش دندان دیگر موجب بازشدن پیچ ایمپلنت نمی شود. البته درصورتیکه دندان قروچه فشار زیادی به پایه ایمپلنت وارد کند؛ احتمال شکستن آن وجود دارد.

 


   مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

اگر به تازگی عمل جراحی کاشت ایمپلنت انجام دادید و با مشکل باز شدن پیچ ایمپلنت مواجه شدید حتما این سوال برایتان پیش امده که چرا با وجود پیشرفت در طراحی و ساخت قطعات و اجزای ایمپلنت دندان هنوز هم با مشکل باز شدن پیچ ایمپلنت مواجه می شویم؟ 

در رابطه با علت باز شدن پیچ ایمپلنت های پیشرفته اطلاعات دقیقی در دست نیست. اما ارزیابی ها و آزمایشات بیومکانیکی نشانگر این هستند که عوامل مختلفی می تواند در سیستم عملکرد ایمپلنت اختلال ایجاد کند. هرچند  اختلال در این عملکرد ها با چشم عادی قابل مشاهده نیستند؛ اما اگر اجزای ایمپلنت دندان با هم خوب چفت نشوند ممکن است به دلیل عدم مطابقت از لحاظ طراحی و هماهنگی با یکدیگر مشکلاتی ایجاد کنند. از مهمترین دلایل باز شدن پیچ ایمپلنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروفیل استخوانی اطراف ایمپلنت

یکی از رایج ترین دلایلی که موجب باز شدن پیچ ایمپلنت ها می شود، پروفیل استخوانی اطراف ایمپلنت است که از قرار گرفتن کامل پیچ در جای خود جلوگیری می کند. بر خلاف اتصالات خارجی که از اولین مدل ها الگو گرفته و سر پهن داشتند، اتصالات داخلی با طراحی امروزی، به شکل قیف هستند. در پروفیل هایی که به شکل قیف هستند، استخوان، از افتادن اباتمنت جلوگیری می کند و موجب جایگیری کامل پیچ در محل کاشت خود می شود. اما از طرفی، وقتی استخوان از طرف پیچ تحت فشار قرار می گیرد، موجب سستی بافت آن و در نتیجه شل شدن یا افتادن پیچ می شود.

  • شل شدن هیلینگ کپ 

درصورت شل شدن هیلینگ کپ، بهتر است فیلر ها و پروفیل استخوانی اطراف ایمپلنت توسط جراح بررسی شود. اگر پیچ اباتمنت موقت یا همان هیلینگ کپ شل شود، باید با تکنیسین خود در میان بگذارید تا در ساخت قطعه دائمی، آن را در نظر گرفته و از پیش آمدن مجدد آن پس از نصب اباتمنت دائمی جلوگیری کند. معمولاً جراح با ارسال یک عکس در کنار گزارش وضعیت فعلی که از نتیجه معاینه پروفیل استخوانی بدست آمده به تکنسین کمک می کند تا پروتز دندان مصنوعی را همراه با اباتمنت به نحوی طراحی کند که پیچ ایمپلنت باز نشود. 

  • انتخاب پیچ ایمپلنت نامناسب

برای هر ایمپلنت، نمونه های پیچ و اباتمنت متنوعی از جنس تیتانیومی، سرامیکی و ایمپرشن کپینگ تولید شده است. پیدا کردن صحیح ترینِ و مناسب ترینِ آن برای کارکرد طولانی مدت، شاید کمی سخت باشد. جراح باید در انتخاب آن ها محتاط باشد چون برخی از پیچ های ایمپلنت شاید از نظر ظاهری، مناسب به نظر برسند اما ممکن است از نظر طراحی، با برخی اجزای ایمپلنت سازگار نباشند و عوارضی را به همراه داشته باشد. عوارض ناشی از انتخاب پیچ نامناسب ایمپلنت ممکن است موجب باز شدن پیچ ایمپلنت و نقص در کارایی آن شود.

  • اندازه نامناسب پیچ ایمپلنت

محکم شدن پیچ زمانی اتفاق می افتد که پیچ موقت یا دائمی به خوبی سر جای خود قرار بگیرد. شاید پیچ، ظاهرا محکم بنظر برسد، اما اگر اباتمنت از ایمپلنت بلندتر بوده و وارد استخوان فک شود؛ پس از مدتی، رشد استخوان فک موجب باز شدن پیچ ایمپلنت می شود. برای جلوگیری از باز شدن پیچ اباتمنت با رشد استخوان، جراح باید پروفیل استخوانی اطراف ایمپلنت را بررسی کرده و در صورت نیاز پیچ اباتمنت را کوتاه تر کند تا بالاتر از پایه ایمپلنت قرار بگیرد.

  • باز شدن غیر منتظره پیچ اباتمنت

مواردی وجود دارد که پیچ زود به زود باز می شود و بیمار باید به طور مرتب خارج از برنامه مشخص شده برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کند تا پیچ ایمپلنت را محکم کند. بروز این چنین مشکلات غیر منتظره برای بیمار ناخوشایند بوده و از لحاظ بالینی هم صرف زمان برای ترمیم این موارد، اتلاف وقت خواهد بود. بنابراین بهتر است با دقت در انتخاب اجزاء و قطعات ایمپلنت و همچنین نحوه اتصال اباتمنت به پایه ایمپلنت و سوار کردن پروتز دندان مصنوعی از بروز مشکل باز شدن پیچ ایمپلنت جلوگیری کرد تا وقت بیمار و دندانپزشک صرفه‌جویی شود.

مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

چرا پیچ پروتز دندان مصنوعی ایمپلنت باز می شود؟

پیچ پروتز دندان مصنوعی ایمپلنت اغلب، بخاطر فاصله پروفیل استخوانی اطراف ایمپلنت یا شل شدن اباتمنت باز می شود. این مشکل حتی ممکن است بعد از جایگزین کردن اباتمنت و محکم کردن پیچ آن مجددا اتفاق بیفتد. در این صورت به احتمال زیاد مشکل از پروتز دندان مصنوعی است که باید مجددا طراحی شود تا نحوه قرارگیری آن روی اباتمنت و پایه ایمپلنت موجب باز شدن پیچ ایمپلنت نشود.

 مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

 

چطور می توان از باز شدن پیچ ایمپلنت جلوگیری کرد؟

با توجه به تحقیقات انجام گرفته رعایت نکات زیر علاوه بر جلوگیری از باز شدن ایمپلنت در نگهداری و عملکرد طولانی مدت ایمپلنت ها تاثیر دارد:

  • استفاده از قطعاتی که به درستی با یکدیگر چفت می شوند

سیستم اباتمنت و ایمپلنت، یک مجموعه بهم پیوسته است که از قطعات جداگانه ای تشکیل شده است. علاوه بر این که اجزا این سیستم نقش بزرگی در عملکرد موفقیت آمیز آن دارند، واکنش آن ها نسبت به یکدیگر در سیستم، اهمیت بسیار زیادی در موفقیت امیز بودن کاشت ایمپلنت دارد. به همین سبب، انتخاب قطعاتی که متناسب با یکدیگر طراحی شده اند، در افزایش دوام و طول عمر ایمپلنت رضایتمندی مشتری اهمیت بسیاری دارد.

  • تناسب دقیق میان اجزاء

برای هر قطعه ایمپلنت، انواع مختلفی از اباتمنت ها از طرف شرکت های متعدد تولید شده اند. انتخاب بهترین و متناسب ترین مورد آن شاید کمی سخت باشد. به همین علت جراح باید در انتخاب آن ها محتاط باشد. شاید طراحی برخی از پیچ های ایمپلنت از نظر ظاهری مناسب بنظر برسند اما ممکن است از نظر طراحی با برخی اجزا تناسب برقرار نکند و عوارضی را به همراه داشته باشد. عوارض ناشی از انتخاب اباتمنت نامناسب ممکن است موجب باز شدن پیچ ایمپلنت و نقص در کاشت ایمپلنت دندان  شود.

  • توزیع مناسب فشار روی پیچ

علت باز شدن پیچ اباتمنت میتواند تقسیم نشدن فشار وارده بر پیچ ایمپلنت به طور مساوی در سمت راست و چپ باشد. به عنوان مثال اگر جراح از اباتمنت مخصوصی که برای ایمپلنت نوبل بیوکر طراحی شده استفاده نکند، منجر به اعمال فشار نابرابر به سمت چپ و راست ایمپلنت می شود. اعمال نامناسب فشار روی پیچ ها موجب جابجایی اجزای دیگر ایمپلنت می شود که یکی از عوامل باز شدن پیچ ایمپلنت و شکستن پروتز دندان مصنوعی است. از طرفی فشار زیاد میتواند موجب شکستن قطعات دیگر شود. برای جلوگیری از این مسئله، شرکت های معتبر مانند زیمر و نوبل بیوکر اقدام به طراحی و ساخت قطعات اختصاصی مانند پیچ ایمپلنت کرده‌اند که همراه با پایه ایمپلنت به بازار عرضه می شود و کاملا در پایه چفت می شود.

  • محکم کردن پیچ ایمپلنت

محکم کردن پیچ ایمپلنت با ابزارهای مناسب  توسط جراح از باز شدن آن در کوتاه مدت جلوگیری میکند. در حال حاضر شرکت های متعددی، پیچ گوشتی های مخصوص محکم کردن پیچ ایمپلنت تولید کرده اند که متناسب با قطعه پیچ و اباتمنت در سایزها و اندازه های مختلف طراحی شده اند. 

  • مراقبت از ایمپلنت دندان

علاوه بر احتیاط هایی که جراح هنگام انتخاب و محکم کردن پیچ ایمپلنت باید در نظر داشته باشد؛ خود بیمار نیز با مراقبت از ایمپلنت دندان و پروتز دندان مصنوعی می تواند نقش موثری در جلوگیری از باز شدن پیچ ایمپلنت داشته باشد. همانطور که پیش از این در مقاله " همه چیز هایی که بعد از ایمپلنت باید بدانید " اشاره شد بیمار باید با پروتز دندان مصنوعی مانند دندان طبیعی خود رفتار کند. رعایت بهداشت دهان و دندان، جلوگیری از ایجاد عفونت، عدم ساییدن پروتز دندان مصنوعی به دندانهای مقابل، عدم استفاده از پروتز دندان مصنوعی به جای ابزار برای باز کردن در قوطی یا کیسه های پلاستیکی و خودداری از کشیدن سیگار از مهمترین مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت است که از باز شدن پیچ ایمپلنت نیز جلوگیری می کند.

  • چکاپ منظم نزد دندانپزشک

پروتز های دندان مصنوعی ایمپلنت باید مرتبا از طرف دندانپزشک مورد بررسی قرار بگیرند. در رابطه با مراقبت از پروتز های دندان مصنوعی، دستورالعمل های مخصوصی برای بیمار وجود ندارد بلکه جراح پس از سوار کردن تاج دندان موارد لازم را به بیمار گوشزد خواهد کرد. گاهی اوقات عوارضی مانند باز شدن پیچ ایمپلنت و ترک خوردن یا شکستن پروتز دندان مصنوعی در طول معاینات خود را نشان می دهند. با پیگیری منظم معاینات، دندانپزشک می تواند به سرعت هر گونه مشکلی را تشخیص داده و پیش از حاد شدن مشکلات، آنها را برطرف نماید.

  • انتخاب پیچ ایمپلنت مناسب و دقیق 

نوبل بیوکر، برای ایمپلنت هایی که ساخت شرکت خودشان باشد؛ پیچ هایی با توجه به اباتمنت، اتصالات و اندازه سطح آن، پیچ هایی با روکش و بدون روکش، با استحکام وتناسب بین اباتمنت و ایمپلنت می سازد که از باز شدن پیچ ایمپلنت جلوگیری می کند. در عوض شرکت دی ال سی روکش هایی تولید کرده که تحت نام تجاری تورک تایت به بازار عرضه می شوند و در مقایسه با روکش های تیتانیومی، فشار بیشتری بر پیچ وارد می کند. بنابراین جراح باید با دقت و حساسیت زیاد پیچ ایمپلنت را انتخاب نماید.

مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

جراح هنگام عمل جراحی کاشت ایمپلنت چگونه میتواند از باز شدن پیچ ایمپلنت جلوگیری کند؟

  • در انتخاب قطعات پروتز، ترمیم و پیچ ایمپلنت احتیاط کند. 
  • از پیچ ایمپلنت استفاده کند که از طرف شرکت به صورت پلمپ شده خریداری شده باشند. 
  • هرگز از پیچ های آزمایشگاهی کلینیک دندانپزشکی استفاده نکند.
  • از ابزار های مخصوص برای محکم کردن پیک ایمپلنت استفاده کند. 
  • از دستور العمل ذکر شده شرکت سازنده برای محکم کردن اباتمنت استفاده کند.

عوارض باز شدن پیچ ایمپلنت چیست؟

در صورتی که باز شدن پیچ ایمپلنت موجب شود بیمار احساس کند پروتز دندان مصنوعی لق شده و یا جابجا می شود ممکن است در خوردن و جویدن غذا ها دچار مشکل شود. احساس درد هنگام جویدن غذا نیز میتواند از عوارض باز شدن پیچ ایمپلنت باشد. در صورتی که باز شدن پیچ ایمپلنت به سرعت تشخیص داده نشود؛ وارد آوردن فشار بیشتر روی ایمپلنت، احتمال شکستن پروتز دندان مصنوعی و یا خراب شدن پایه ایمپلنت را افزایش می دهد.  در صورتی که پایه ایمپلنت ترک بردارد و یا بشکند باید طی یک عمل جراحی از استخوان فک خارج شده و با پایه ایمپلنت دیگری جایگزین شود.

مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

محسن

با سلام ،من پس از حدود نه ماه که ایمپلنت انجام داده بودم و قالب گیری وساخت به اتمام رسیده بود ،حدود دو روز پیش عمل کاشت دندان رو انجام دادم ،متاسفانه از فردا ی عمل کاشت از داخل پیچ مورد نظر شل شد و با توجه به اینکه چسب به خوبی دندان کاشته شده وپیچ رو در گیر کرده وبیرون نمی آید باعث ناراحتی زیادی شده وپزشک من هم به مسافرت رفته لطفا راهنمایی بفرمایید چطور میتوان این دندان را از روی پیچ جدا کردکه باعث آسیب به پیچ و فک نگردد با تشکر

دکتر شهاب محمدی

شما کار خاصی نمیتونید بکنید دراوردن اون فقط کار یه دندانپزشک هستش

امینی

سلام مندیروز پیچ ایمپلنتم از دهانم خارج شد دوز دیگه باید مراجعه کنم حالا نگرانم لثم جای سوراخ پیچ کور بشه و بسته بشه

حسن شماخی

سریعن ببندید سرجاش

منیره

سلام. همسرم حدود 4 هفته پبش پیچ های پایه ایمپلنت رو گذاشتن. مرتب غذای نرم و پوره خوردن. امروز موقع خوردن غذا. پیچ گایه یکی از دندانهای بالا افتاد داخل دخان. علت چیه و قبل از اینکه فردا به گزشک مراجعه چه اقدامی باید انجام بدیم؟

زهره اکبرنیا

سلام خسته نباشید دکتر من شش واحد ایمپلنت دوماه پیش فک پایین گذاشتم از وقتی بخیها کشیدم سرپیچها مشخصه امروز رفتم با یه دکتر صحبت کنم برا روکش ..دکتر قبلی فقط پیچ میزاره امروز دکتر گفتن ک پیچها مشکل داره وباید برم پیش متخصص بنظر شما درست میشه یا مجبور ب برداشت پیچها میشم هزینش زیاد دستمو گرفته واقعا برام ترسناکه ایا میتونن با پودر استخون درست کنن ک تضمینی بشه چون اون دکتری ک پیچ گذاشت گفت پیچها کره ایی هستن و حداقل بیست سال ضمانت دارن خیلی میترسم ک ایمپلنتم بد بشه 😔

مریم احمدی

سلام آقای دکترببخشیدمن تهران ۴ماهه پیش پیچ دندونم آقادکتری گذاشت برای اینپلند قراربوددوسه روزدیگه برم دندونم وبکاره که دیشب پیچ دندونم افتادبایدچیکارکنم؟

دکتر شهاب محمدی

منظورتون در پوش روشه؟ مشکلی ایجاد نمیکنه و دوباره بذارید

شهزاد

سلام دکترچندسالی هست ایپلنت کردم ولی هنوزچسب موقت زندن سال اول مرتب چسبش بازمیشد میرفتم دوباره چسب موقت میکرد ودکترم میگفت شماتااخرعمرگارانتی داری وبعدازگدشت حدودیکسال پیچ هلینگ بازمیشودودکترم میگویدبایدهزینه کنی دوباره برایت انجام بدم به خداخسته شدم قدرت مالییم اجازه نمی دهدقانون ایمپلنت ایاهمینه که هنوزدکترخودش خاطرجمع ازکارش نیست که چسب دائمی رابزندممنون میشم راهنمایی بفرمایید

دکتر شهاب محمدی

توضیحاتتون ناقص هستش

من ایمپلنت انجام دادم

من ایمپلنت انجام دادم امروز امشب متوجه شدم یکی از پیچ های دندونم نیست نمیدونم هیلینگ بهش میگین اباتمنت چیه یه درپوش گرد مانند که سه تای دیگه دارن این یکی رو نیست دکتر میزاره بزام قیمتش چنده حدودا؟؟؟تا هفته دیگه که برم دوتر مشکلی نداره؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

ممکنه دکتر تشخیص داده باشه. پول مجدد نمیگیرن و مشکلی پیش نمیاد

مژگان

وقت بخیر من دیشب پیچ ایمپلنت گذاشتم امروز صبح شل شد و از جاش دراومد علت چی هستش؟

دکتر شهاب محمدی

بعد از ایمپلنت باید مراقب باشید دلایل مختلفی می تونه داشته باشه

مژگان

وقت بخیر ،من دیشب پیچ ایمپلنت گذاشتم امروز شل شد ودراومد علت چی هستش؟

محمد

سلام.من دوماه پیش جراحی کردم ودکتردندانم راکشیدوپایه ایمپلنت راجاگذاشت وپیچشوسفت کرد.بعدازدوهفته لثه ورم کردوایمپلنت شل شد افتاد.دکترگفت ازپایه دیگه نمیشه استفاده کرد.نوبت دادبرای دوماه بعدتا دوباره پایه ایمپلنت دیگه جاش ببنده.پایه سالم وبدون ایراده. چرانمیشه ازپایه دوباره استفاده کرد.بایددوباره هزینه چندمیلیونی بدم.

ابوالفضل

سلام آقای دکتر حدودا ۵ ساله فک پایین رو ایمپلنت کردم و یک سالی هم فک بالا را کامل ایمپلنت کردم چند روزی هست ۳ تا از ایمپلنت ها شل شده و درد میکنه ممکنه از فک خارج شده باشه

سپهوند

سلام من نزدیک دوماهه تاج ایمپلنت دندان گذاشتم امروز تاج دندون با پیچش افتاد تو ذهنم خیلی نگرانم. آیا مجددا میشه سرجاش گذاشت؟

فاطمه

سلام آقای دکتر ،هفته ی پیش دو دندان عقلم رو به همراه یک دندان پلی کیستیک ۶ فک پایین، کشیدم و از قبل هم یک دندان دیگر رو کشیده بودم.که ۶ بالا و پایین رو ایمپلنت با پیوند استخوان انجام دادم.دردِبسیارشدیدی در دندان‌های کناریم دارم و اینکه ایمپلنت فک بالا رو می بینم ولی پایین هیچ چیزی دیده نمی شود که پایه ایمپلنت باشه! آیا ایمپلنت درست انجام شده؟ و اینکه پلی کیستیک بودن دندانم روی دوامِ ایمپلنت تاثیری دارد یا خیر؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر یکی رو میبینید و یکی رو نمیبینید اشکالی وجود نداره به طور کلی مشکلی وجود نداره و دردها طبیعی هستش

زهرا بختیاری

سلام وقت بخیر من یک ماهه که ایمپلنت گذاشتم یک هفته پیش شل شده بود و امشب باز شد و توی دهنم افتاد میخوام بدونم دچار مشکل شدم ممنون میشم راهنمایی بکنید ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب به دندانپزشکتان مراجعه کنید که شرایط به صورت بالینی بررسی شود.

M

سلام من تو خواب پیچ ایمپلنتمو قورت دادم باید چکار کنم

سمانه

باسلام من مدت یکماه هه جراحی ایمپلنت کردم ۱۰تا درد زیادی داشتم باتورم ولی الان سر یکی لزپیچ ها مشخص شده خیلی نگرانم 😕لطفا راهنمایی باتشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین شاید نیاز به عکس هم باشه

محمد پوراحمدی

با سلام و احترام 4 هفته است پیچ ایمپلنت نصب شده دیروز متوجه شل شدنش شدم. لطف راهنمایی فرمایید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

مریم

سلام دکتر دندان شش فک پایین ایمپلنت شده سه هفته بعد کلی درد کشیدن الان دو روز بود که درد نداشتم . امروز پیچ ایمپلنت شل شد من در جهت عقربه ساعت سفت کردم اما نگرانم نکنه این یعنی پس زدن ایمپلنت باشه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ممکنه جوش نخورده باشه

حسین

سلام. من برای گذاشتن روکش دو ایمپلنت رفته بودم بعد از قالب گیری مثل اینکه پیچ ایمپلنت ها را آقای دکتر جابجا بسته و اطراف یکی از ایپلنت ها تورم کرده آیا باید به دکتر مراجعه کنم .

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

زهرا

سلام دکتر خسته نباشید ببخشی من پارسال ایمپلنت انجام دادم فاصله ۳دندان رو دکتر برام دوتا ایپلنت گذاشت که تاجای ۳دنان فک پایینم کامل بشه خوب تااینکه چند ماه پیش احساس کردم روکش دندان ایپلتنم شل شده متاسفانه بخاطرشرایط کرونا وهمچنین دوری ازشهر نتونستم به پزشک مراجعه کنم الان متآسفانه روکش کامل جدا شده یکی ازپیچها با روکش جدا شده ویکی هم تو فکم مونده .واقعآ نگرانم تورو خدا راهنماییم کنیدیعنی ممکنه دیگه درست نشن؟؟

مینا

سلام ، من بهمن ماه پیچ ایمپلنتم گذاشتم ولی به خاطر شرایط کرونا تا الان برای انجام مراحل بعدی نشد مطب برم تا اینکه امروز پیچ ایمپلنتم کامل درومد من شهرستانم دکتر تهران هستن با دکترم تماس گرفتم گفت عصر برم یه مطب و‌پیچ سفت کنم .خواستم بپرسم پیچ کامل درومده تا عصر بخوام برم دکتر که پیج مجدد برام بزاره مشکلی برای ایمپلنتم پیش نمیاد ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی نگرانم

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر مشکلی پیش نمیاد

نسرین

سلام وقت بخیر . آقای دکتر من نمیدونستم باردارم و اقدام ب کاشت دو واحد ایمپلنت کردم و حالا بعداز ۱ماه پیچ دندون شماره یکم ب طور کامل افتاده و پیچ دندون شماره ۴ هم شل شده و حالا با توجه ب بارداریم من باید چکار کنم ؟ و دلیل افتادن پیچ باتوجه ب اینکه پودر استخوان هم زدم چیه؟ ممنون از پاسخگوییتون

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه قبل از ۳ ماهگی هستین تشریف ببرین ویزیت

خدیجه

سلام من دوسال ایمپلنت کردم امشب باز شدن پیج تو لثه ولی دندونا باز شدن از پیچ مشکلی نداره فعلا نرم دکتر؟

دکتر شهاب محمدی

سلام چرا تشریف ببرین دکتر

نسرین

سلام آقای دکتر .من ۵تیر ۹۹ دو واحد کاشت ایمپلنت داشتم دندان شماره ۱ و ۴ . بعد از ۱۵ روز بخیه هام روکشیدم البته هردوتا دندانم رو پودر استخوان زدن.. اما الان روکش پیچ دوتا ایمپلنت شل شده باید چکار کنم ؟من از شهرستان رفتم تهران برای جراحی و الان برام مقدور نیست ک برم ویزیت بشم .میشه لطفا راهنماییم کنید .ممنون .

دکتر شهاب محمدی

سلام باید به یه دندونپزشک مراجعه کنین براتون سفت کنه حتی تو شهر خودتون

ازاده

من دو ایمپلنت کردم،آذر ماه،قرارشد اواخر اردیبهشت برای کپ اقدام کنم،در این فاصله دکترم عکس پانورکسم را دید،وراضی بود،هفته پیش پیچ شل میشه ،منشی دکتر توصیه کرد با دست سفت کنم،ا راه پیچ کردن شهرم انرا سفت میکند،مجددا شل می‌شود ،درد ندارم ،ولی خیلی ناراحتم،با این وضع کرونا میترسم دکتری دیگری روش کار کند ،من از اسفند از خانه بیرون نرفتم،توصیه شما چیست،اگر افتاد خطری دارد! اگر چرک کند از اینترنت خواندم ممکن است چرک کند ،چرک از طریق ورور د به خون منژیت تولید کند ،خیلی نگرانم لطفا مر راهنمای کنید. متشکرم

دکتر شهاب محمدی

سلام خطری نداره نگران نباشین

ازاده

من دو ایمپلنت کردم،آذر ماه،قرارشد اواخر اردیبهشت برای کپ اقدام کنم،در این فاصله دکترم عکس پانورکسم را دید،وراضی بود،هفته پیش پیچ شل میشه ،منشی دکتر توصیه کرد با دست سفت کنم،ا راه پیچ کردن شهرم انرا سفت میکند،مجددا شل می‌شود ،درد ندارم ،ولی خیلی ناراحتم،با این وضع کرونا میترسم دکتری دیگری روش کار کند ،من از اسفند از خانه بیرون نرفتم،توصیه شما چیست،اگر افتاد خطری دارد! اگر چرک کند از اینترنت خواندم ممکن است چرک کند ،چرک از طریق ورور د به خون منژیت تولید کند ،خیلی نگرانم لطفا مر راهنمای کنید. متشکرم

دکتر شهاب محمدی

سلام نه نگران نباشین ولی به محض بهتر شدن اوضاع کرونا تشریف ببرین ویزیت

بختیاری

سلام پزشک برای من هشت ماه هست که اینپلنت گذاشته و دومااز پیش هم پیچ رویی رو بسته الان چهار روزه که پیچ یکی از اینپلنت ها باز شده حالا با اینازل اوضاع جامه هم معلوم نیست که کی بتونم برم پیش پزشک آیا خال موندن جای این پیچ میتونه مشکل ساز بشه؟!

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره مراقب باشین و سریعتر برین پیش دندنپزشکتون ولی خیلی هم نگران نباشین

محمد

سلام آقای دکتر من حدود دو ماه است ایمپلنت کردم والان یکی از سر پیچ ها باز شده ایا اشکالی به وجود می اید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید از نزدیک ویزیت بشین ولی خیلی نگران نباشین

علیرضا مقبولی

سلام دکتر

علیرضا مقبولی

سلام دکتر عزیز، من 2 ماه پیش جلسه اول ایمپلنت بود دو تا پیچ رو گذاشته برا دو ایمپلنت وبرا 20 فروردین نوبت داده تا تمومش کنه، الان نگاه میکنم یکی از پیچا تو لثه دیده میشه البته اذیتی نداره، شما چه میفرمایید؟ به نظر شما جلسه آخر زود نیس برم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی نیست ولی به محض باز شدن مطب به دندنپزشکتون مراجعه کنین.

بهناز

من یکماهه ایمپلنت کردم فک بالا دندون ۵ پیچ شل شده و خودم با چاقو پیچوندمش اولش برعکس پیچوندم باز شد افتاد ولی دوباره گذاشتم پیچو با نوک چاقو سفتش کردم بلافاصه هم اب نمک قرقره کردم مشکلی پیش نمیاد براش ؟؟؟نگرانم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه سفت شده باشه احتمالا مشکلی پیش نمیاد. روش فشار نیارین تا پیش دندنپزشکتون برین.

حجازی هستم

اگر ۳ماه طول بکشه ایرادی نداره

دکتر شهاب محمدی

۳ ماه خیلی زیاده. زودتر به پزشکتون مراجعه کنید.

سریه پاتو

سلام وقتتون بخیر,من الان۷ماهه اینپلت کردم وهنوز روکش اوله گذاشته نشده,وامروز پیچش باز شده,تا چن روز نمیتونم مراجعه کنم به دکتر,ایا عفونت نمیکنه,,,هیچ دردیم ندارم

دکتر شهاب محمدی

سلام جای نگرانی نیست. پیچ رو نگه دارید و در اولین فرصت، به پزشکتون مراجعه کنید.

مجید

سلام آقای دکتر.من حدود یک ماه پیش فک بالا از سمت راست که جای سه دندان خالی بود رو مرحله اول رو رفتم نزد متخصص ایمپلنت و جای سه دندان خالی دو عدد پیچ قرار داد تا چهار ماه بعد مرحله دوم و اخر ایمپلنت رو انجام بدم.ولی بعداز گذشت یک ماه متوجه شل شدن و افتادن یکی از پیچهای جاگذاری شده در دهان خود موقع خواب شدم.و این را بگویم که پیج کناری ان محکم میباشد.ایا ان پیچ که از فک جدا شده و درامده قابل درمان هستش یا نه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بدون ویزیت نمیشه جواب قطعی داد. پس زدن ایمپلنت دلایل زیادی داره که میتونین تو مقاله مربوط اونو مطالعه کنیم. برای درمانش هم احتمالا نیاز به تزریق پودر استخوان خواهید داشت.

افسانه

با سلام اقاى دكتر من الان يك ماه هست پس از كشيدن دندان بلا فاصله دكترم برام ايمپلنت كرد تو اين يك ماه فقط يك هفته درد نداشتم نز ديك سه هفته دندون اخرى درد شديد داشت بعداز ايزو بهتر شدم اما امروز صبح پيچ ايمپلنت باز شده ميشه علتشو بكين خيلى ناراحتم رمى ترسم دو باره درد بكشم

افسانه

سلام من يك ماه هست ايمپلنت كردم بعداز سه هفته درد سديد خوب شد اما الان ايمپلنت بيرون زده علتش چيه اقاى دكتر مى ترسم ديكه نمى تونم دردى رو تا مل كنم

دکتر شهاب محمدی

سلام در کامنت بعدیتون پاسخ داده شد.

الهه

سلام من الان ۵روز هستش که ایمپلنت کردم ولی قراره ۲ ماه دیگه برم واسه گذاشتن ایمپلنت اما امروز بعد از خوردن غذا که اصلا نمیجوم وپوره میکنم بعد میخورم یه پیچ ریز ۲ال ۳ میلیمتری داخل دهنم اومد به نظر شما مشکلی پیش اومده یا ایمپلنتم ‌پس میزنه خیلی نگرانم اگه میشه لطفا راهنماییم کنید ممنونم

دکتر محمدی

سلام شاید در پوش (هیلینگ) پایه ایمپلنت باشه برین پیش دندونپزشکتون

افسانه

در مورد ايمپلنت