02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

پشیمانی از کامپوزیت آیا واقعیت دارد؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/11/29

پشیمانی بعد از کامپوزیت دندان دلایل زیادی خواهد داشت که ازجمله این دلایل می‌توان به عدم استحکام، مناسب نبودن شرایط فرد برای کامپوزیت دندان، تغییر رنگ کامپوزیت، عدم عمر مفید در کامپوزیت‌ها و  عدم مراجعه به دندانپزشک مجرب اشاره کرد. چرا  کامپوزیت نکنید! برای اطلاعات بیشتر در این مطلب از بهترین کلینیک دندانپزشکی غرب تهران با ما همراه باشید.

کامپوزیت نکنید!

کامپوزیت‌ها به نسبت لمینت دندان از ماندگاری کمتری برخوردار هستند. تغییر رنگ و لکه پذیری سریع کامپوزیت از دلایل کامپوزیت نکنید، است! از دیگر دلایل کامپوزیت نکنید می‌توان به نیاز مداوم به پولیش و تعمیر، ظاهر غیرطبیعی نسبت به سایر روش‌ها اشاره کرد.

دلایل پشیمانی از کامپوزیت 

برای آشنایی با سایر دلایل پشیمانی از کامپوزیت دندان ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

استحکام

کامپوزیت ونیر ها به راحتی یک جلسه می توانند ظاهر لبخند شما را زیبا و جذاب نمایند. ونیر کامپوزیت را می توان روی تمام دندان های جلو استفاده کرد تا عیوب مختلفی مانند شکستگی، عدم تراز بودن دندان ها یا فاصله زیاد بین آن‌ها را پوشش داد. کامپوزیت دندان از همان رزین کامپوزیتی که برای پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ ساخته می شوند.
بنابراین به اندازه ونیرهای لمینت که از جنس سرامیک یا پرسلین هستند؛ استحکام ندارند. بسیاری از بیماران علت پشیمانی از کامپوزیت را نیاز به ترمیم آن در کوتاه مدت می دانند. البته در صورتی که از ونیر کامپوزیت به درستی مراقبت کنید؛ ۳ تا ۵ سال بدون هیچ مشکلی روی دندان‌های شما باقی می‌مانند اما اکثر بیماران به علت استفاده نادرست از دندانهای خود معمولاً در کمتر از یکسال نیاز به ترمیم کامپوزیت دندان پیدا می کند.

فرم دهی

ونیر های کامپوزیت روش هنرمندانه و نسبتاً ارزان قیمت به جای ونیر های پرسلین هستند که باید توسط دندانپزشک با تجربه و ماهر که دانش کافی در خصوص نحوه قرارگیری دندان ها دارد؛ نصب شوند. فرم دهی کامپوزیت ونیر باید به گونه ای باشد که گاز زدن و فشار آوردن زیاد در اثر جویدن انواع مختلف غذاها در طولانی مدت نتواند به کامپوزیت دندان آسیب وارد کند. 

دندانپزشک متخصص

متاسفانه امروزه بسیاری از دندانپزشکان بدون داشتن دانش و تجربه کافی اقدام به نصب کامپوزیت دندان میکنند. کامپوزیت دندان نیاز به دانش، تکنولوژی، مواد مرغوب، مهارت دندانپزشک و استعداد هنری دارد. بنابراین هر دندانپزشکی حتی با گذراندن دوره های مخصوص نمی‌تواند در نصب کامپوزیت و اصلاح طرح لبخند موفق باشد. 

کاندید مناسب

انتخاب صحیح روش ونیر دندان برای بیماران در رضایتمندی آنها نقش بسیار مهمی دارد. همه بیماران برای نصب کامپوزیت دندان کاندید مناسبی نیستند بلکه دندانپزشک باید بعد از بررسی شرایط دندان ها، ونیر دندانی مناسب را به بیمار پیشنهاد دهد. در صورتی که دندان های بیمار از سلامت کافی برخوردار باشد و به بیماری لثه دچار نباشد باید مشکلات عیوب ظاهری دندان را به دقت بررسی کرد.
کامپوزیت دندان می تواند دندان های شکسته، تغییر شکل داده یا با فاصله کم را اصلاح کند اما اگر عیوب دندان بسیار شدید باشند و بیمار به بیماری‌های مختلف لثه یا دهان و دندان دچار باشد؛ پشیمانی از کامپوزیت ممکن است واقعیت پیدا کند.

مراقبت از کامپوزیت

به منظور تعیین علت پشیمانی از کامپوزیت باید مشخص شود که دلیل آسیب دیدن کامپوزیت چه بوده است. اگر بیمار دچار عارضه دندان‌قروچه باشد و یا عاداتی مانند جویدن ناخن ها یا سر مداد و خودکار را داشته باشد یا از کامپوزیت ونیر به عنوان ابزاری برای بازکردن در بطری و غیر استفاده کرده باشد؛ آسیب دیدن کامپوزیت به رفتار خود او برمی گردد و ناشی از عدم مهارت دندانپزشک یا استفاده از مواد نامرغوب نیست. بنابراین اگر بعد از نصب کامپوزیت به درستی از آن مراقبت نکنید احتمال پشیمانی از کامپوزیت وجود دارد.

هزینه کامپوزیت

هرچند هزینه کامپوزیت ونیر بسیار کمتر از ونیر‌های سرامیکی یا تاج دندان است اما به علت نیاز به ترمیم های زودهنگام ممکن است بیمار متحمل هزینه‌های اضافه شود که او را از نصب کامپوزیت دندان پشیمان کند. هزینه نصب ونیرهای پرسلین در مرحله اول تقریباً ۵ برابر کامپوزیت ونیر‌ها است اما با توجه به طول عمر و استحکام بیشتر لمینت ها ممکن است در طولانی مدت برای بیمار مقرون به صرفه تر باشند.
کامپوزیت نکنید

تغییر رنگ دندان 

پشیمانی از کامپوزیت ممکن است به علت تغییر رنگ دندان های طبیعی یا زرد شدن خود کامپوزیت باشد. معمولاً پیش از کامپوزیت دندان دندانپزشک توصیه می کند که بیماران از یکی از روش های سفید کردن دندان استفاده کنند تا نتیجه نصب کامپوزیت، زیبا و جذاب شود.
به مرور زمان در اثر مصرف مواد و خوراکی های رنگی یا کشیدن سیگار امکان زرد شدن کامپوزیت ها یا دندانها و تغییر رنگ آنها وجود دارد. پشیمانی از کامپوزیت به علت تغییر رنگ و زرد شدن آنها در افراد سیگاری بسیار بیشتر است سایر افراد است.

دوام و طول عمر کامپوزیت دندان

همانطور که پیش از این اشاره شد اگر به خوبی از کامپوزیت های خود مراقبت کنید؛ حدود ۳ تا ۵ سال بدون هیچ مشکلی روی دندان‌های شما باقی می مانند اما به هر حال دوام و طول عمر کامپوزیت دندان از لمینیت های سرامیکی بسیار کمتر است.
البته در صورتی که در مدت کوتاهی، کامپوزیت دندان شما زرد شود یا ترک بردارد؛ می توانید با هزینه بسیار کمی مجددا آنها را ترمیم کنید. اما در صورتی که به علت استفاده نادرست از کامپوزیت دندان یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، طول عمر کامپوزیت کاهش یافته باشد و نیاز به ترمیم کلی داشته باشد باید مجدداً هزینه اضافه پرداخت کنید تا کل کامپوزیت ونیرها تعویض شود.

پشیمانی از کامپوزیت بیشتر است یا لمینت؟

تفاوت های مهم زیادی به ونیر کامپوزیت و لمینت وجود دارد. تحقیقات نشان می دهد که پشیمانی از کامپوزیت به دلایل زیر بسیار کمتر از لمینت ونیر بوده است:

بازگشت پذیر بودن

 کامپوزیت ونیرها امکان بازگشت دارند و اگر بیمار از آن پشیمان شود می تواند مجددا دندانهای طبیعی قبلی خود را داشته باشد. فرآیند نصب لمینت سرامیکی بازگشت ناپذیر است و حتی اگر از آنها پشیمان شوید مجبورید تا آخر عمر روی دندان‌های خود لمینت نصب کنید.
با توجه به اینکه نصب ونیر لمینت یک فرایند بازگشت ناپذیر است؛ معمولا پشیمانی از لمینت بسیار بیشتر از کامپوزیت دندان است چون در صورت پشیمانی از کامپوزیت می توان دوباره دندان ها را به حالت طبیعی قبل بازگرداند.

غیرتهاجمی بودن

ونیرهای پرسلین با روشی تهاجمی پس از تراشیدن مینای دندان نصب می‌شوند. برای آماده شدن پیش از نصب لمینیت نیاز به دریل کردن دندانها است. در صورتی که دندان پزشک مینای دندان شما را بیش از حد بتراشد؛ ساختار دندان برای همیشه به غذاهای سرد و گرم حساس می شود و حتی ممکن است به از بین رفتن دندان و نیاز به نصب تاج دندان منجر شود.

زمان نصب کوتاه

دومین تفاوت مهم کامپوزیت و پرسلین زمان نصب آن ها است. فرایند کامپوزیت دندان حدود یک ساعت طول می کشد و در همان جلسه ای که به دندانپزشک مراجعه می کنید می تواند بدون هیچ گونه تزریق یا دریل کردن دندان انجام گیرد.
با توجه به فرایند ساده نصب کامپوزیت دندان نتیجه اصلاح طرح لبخند آن واقعا فوق العاده است و معمولا پشیمانی از کامپوزیت واقعیت ندارد. چون می‌توان کامپوزیت ها را دقیقاً مطابق با سلیقه بیمار روی دندان ها شکل داد و لبخند او را اصلاح کرد.
کامپوزیت باندینگ برای بسیاری از بیماران گزینه ایده‌آلیست چون فقط طی یک جلسه در مطب دندانپزشک در کمتر از یک ساعت روی دندان ها نصب می شود و در نتیجه در زمان و هزینه آن ها صرفه جویی می کند.
بر خلاف ونیرهای پرسلین که بیمار مجبور است چندین بار به مطب مراجعه کند و هفته ها منتظر بماند تا لمینت ها از آزمایشگاه به مطب فرستاده شود؛ نصب و فرم دهی کامپوزیت ونیر در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می گیرد.

عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان

مزیت دیگر ونیر کامپوزیت عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان های زیرین کامپوزیت است. فرایند تراشیدن مینای دندان، حتی در صورتی که توسط یک دندانپزشک ماهر انجام گیرد؛ سلامت دندان های زیرین لمینت و نیز را به خطر می‌اندازد. چون دندانها با از بین رفتن مینای دندان، در معرض پوسیدگی بیشتری قرار دارند.
حتی ممکن است پس از مدت زمان کوتاهی نیاز به عصب کشی پیدا کنند. درصورتیکه کامپوزیت ونیر با روش غیر تهاجمی می تواند با اصلاح طرح لبخند، رضایت بسیاری از بیماران را بدون پشیمانی از کامپوزیت جلب نماید. مواد کامپوزیت بدون درد و آسیب رساندن به دندان های زیرین یا لثه ها به راحتی روی سطح دندان شکل می گیرند و با لیزر مخصوصی سفت می شوند.

مناسب برای سن پایین

بسیاری از بیماران مخصوصاً بیمارانی که سن شان کمتر از ۲۰ یا ۳۰ سال است؛ به علت اینکه لمینت ونیرها نیاز به تراشیدن مینای دندان دارند؛ از آنها صرف نظر می کنند. دندانپزشکان نیز ترجیح می دهند برای بیماران جوانتر به جای لمینت پرسلین از روش کامپوزیت ونیر استفاده کنند چون ریسک کمتری دارد و ارزانتر است.
اگر سنتان بسیار کم است و دندان های سالمی دارید بهتر است به توصیه دندانپزشک خود عمل کنید و به جای ونیرهای پرسلین از کامپوزیت دندان استفاده کنید. چون از یک طرف کامپوزیت ونیر ها ارزان تر هستند و از طرف دیگر به دندان های زیرین شما که سالم باقی مانده اند؛ آسیبی نمی رسانند.
انتخاب نصب لمینت ونیرها آسییب دائمی به دندانهای زیرین می‌رساند که خطرناک است اما کامپوزیت ونیر یک روش بازگشت پذیر است و هیچ آسیبی به دندانها نمی رساند. 

چگونه جلوی پشیمانی از کامپوزیت دندان را بگیریم؟

1. برای انتخاب نوع ونیر حتما با دندان پزشک مشورت کنید. در صورتی که عیوب دندان شما شدید باشد بهتر است از لمینت استفاده کنید.
2. اگر دندان‌های زیر کامپوزیت دچار مشکلاتی مانند پوسیدگی هستند؛ حتماً پیش از کامپوزیت دندان آنها را ترمیم نمایید.
3. بعد از نصب کامپوزیت، دستورالعمل های پزشک را برای مراقبت از آن به درستی رعایت کنید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه مراقبت از کامپوزیت ونیر می توانید به مقاله دیگر این سایت با عنوان " مراقبت بعد از کامپوزیت دندان" را مطالعه کنید.
4. اگر تعداد بسیار زیادی از دندان های شما شکسته و آسیب دیده است بهتر است با مشورت پزشک از لمینت استفاده کنید.

آیا تضمینی وجود دارد که پشیمانی از کامپوزیت وجود نداشته باشد؟

در حال حاضر دندانپزشکان ماهر و با تجربه بسیار زیادی با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا و مواد رزین کامپوزیت بسیار مرغوب می توانند اصلاح لبخند را در کمتر از یک ساعت یک جلسه برای شما انجام دهند.
اصلاح لبخند با کامپوزیت ونیر معمولا فقط برای دندان های جلو انجام می گیرد و دندان هایی که در لبخند مشاهده نمی شوند؛ نیازی به کامپوزیت دندان ندارند. البته رنگ رزین کامپوزیت به نحوی انتخاب می شود که با سایر دندانهای طبیعی شما همخوانی داشته باشد و در صورتی که تمام دندان های شما زرد باشد و بخواهید رنگ آنها را با کامپوزیت دندان روشن کنید ممکن است دندانپزشک به شما پیشنهاد دهد که روی تمام دندان‌های خود کامپوزیت نصب کنید.
در صورتی که کاندید مناسبی برای نصب کامپوزیت دندان باشید و به یک دندانپزشک متخصص و ماهر مراجعه کنید؛ تقریباً می توانید مطمئن باشید که پشیمانی از کامپوزیت دندان وجود نخواهد داشت.
پیش از نصب کامپوزیت باید به طور کامل مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید و با شرایط و عادات خود در زندگی بسنجید. اگرعادات نادرست خود مانند سیگار کشیدن را ترک کنید و به خوبی از کامپوزیت ونیر مراقبت کنید؛ نسبت به هزینه کمتری که برای آن می پردازید واقعا ارزشش را دارد و از لبخند جذاب و زیبای خود راضی خواهید بود. 
در کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا همراه با مواد کامپوزیت رزین بسیار مرغوب مورد استفاده قرار می گیرد تا طرح لبخند بیماران با ترکیبی از هنر و علم به بهترین سبک ممکن، اصلاح شود. با این شرایط می توان تضمین کرد که پشیمانی از کامپوزیت واقعیت نخواهد داشت.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

فاطمه

سلام آقای دکتر مطالب بالا رو که مطالعه کردم گفتین کامپوزیت برگشت پذیره ولی در جواب پرسش و پاسخ دوستان اونطور که متوجه شدم اگر کامپوزیت برداشته بشه به دندون آسیب میرسه در چه صورت میشه کامپوزیت رو برداشت و دندون به حالت اولیه برگرده؟ من یک سال و نیم پیش کامپوزیت انجام دادم و اشتباهی که کردم این بود که کم تحقیق کردم و فکر میکردم که کامپوزیت یک روش دائمیه نمی‌دونستم که اینقدر عمر کوتاهی داره و کلینیکی هم که رفته بودم هیچ آگاهی به من ندادن و الان به شدت پشیمونم می‌تونستم با ارتودنسی نامرتبی خیلی کمی که دندونام داشت رو برطرف کنم ولی تحت تاثیر جوسازی مجازی قرار گرفتم و دندون های سالمم رو از دست دادم. راهی هست که بشه این مشکل رو برطرف کرد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر دندان ها تراش نخورده باشه اون میزان قابل چشم پوشی هستش

امین

سلام وقت بخیر من تازه کامپوزیت کردم رنگش خیلی سفیده و احساس میکنم به پوست صورتم نمیاد دوس دارم سفیدیش کمتر بشه چیکار کنم؟؟ ممنون از راهنماییتون

دکتر شهاب محمدی

سلام یا باید صبر کنید به مرور زمان سفیدیش کم بشه یا باید دوباره بگذارید

لیلا پورشیوایی

سلام من حدود یک ماه هست که کامپوزیت کردم دوتادندون جلوم اولش لک شد به پزشک مراجعه کردم لک روبرداشتن و مجدد پالیش کردن لک رفع شده امادرکل حس میکنم دیگه معلوم نیست کامپوزیته و افت رنگش داره زیادمیشه این طبیعیه؟ الان دندونام زردنیس ومرتب نخ ومسواک میزنم اما میترسم حتی چیزی بخورم امکانش هست یعنی یکماهه دیگه بازم مات تر بشه؟؟سفیدی چندروزاولشونداره کلا تواین مدت کم

مهلا

سلام منم دیروز کامپوزیت انجام دادم الان نسبت به دندون های قبلیم درشت تر شدن و زیاد راضی نیستم و چندتا از دندونام حالت ضربانی گرفتن عادی هست یا باید برم مطب دکتر دوباره حساسیت نشون ندم

دکتر شهاب محمدی

وقتی تراش می دید حستسیت هم هست باید تراشکار خوبی رو انتخاب می کردید

نگین

سلام من ۲ هفته است کامپوزیت کردم برند کامپوزیتم هم وایتال سنس os بود الان بعد از ۲ هفته یکم کناره های دندانم رنگ گرفته ابا طبیعیه اخه من مدام مسواک با خمیر دندان سنسوداین استفاده میکنم.ایا برند کامپوزیتم بد بوده که اینجوری شده .تروخدا راهنماییم کنید خیلی ناراحتم که اینقدر زود رنگ گرفته

دکتر شهاب محمدی

سلام برندتون خوبه . اون جاهایی که رنگ گرفته رو بگید دکتر پالیش کنن

ثريا

سلام.دكتر جـــــان من ٢ روزه كه كامپوزيت انجام دادم.دكتر م گفتن كه براي مرحله اول پاليش كه برم،كار نهايي ميشه و ظريف كاري هارو اونموقع انجام ميدن برام.دندوناي من مدل خرگوشي كامپوزيت شدن.الان احساس ميكنم مدل يكدست بيشتر دوست دارم.ايا امكان داره توي مرحله پاليش كه قراره ٢هفته ديگه برم،٢ تا از دندون هام حدود ١ ميليمتر كشيده تر بشه؟؟؟ خيلي برام مهمه اين موضوع.چون ذهنم بدجور درگيره.ممنون ميشم راهنماييم كنيد

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر منظورتون اینه که دندونها بلندتر بشه فقط در صورتی میشه بلندترشون کرد که کامپوزیت کامل برداشته شه و دوباره انجام بشه اگر میخاید کوتاه تر کنید راحت میتونید این کار رو بکنید

مهران

باسلام،خدمت تمام دوستان وآنانی که قصد طرح لبخند و لمینت .. دارند باید بگم این تکنیک هم مثل اون ابتدای ورود دستگاه لیزر چشم بهایران که خیلیها هل شدن وبدون برسی و تحقیق چشم خودشون رو به دکترانی که قبل از سلامت چشم و بینایی بیمار عملهای لیزیک ،لازک ووو انجام دادن و نتیجه دیگه نگم. آقای دکتر سوتفاهم پیش نیاد ولی جامعه پزشگی در ایران بیشتر به فکر مادیات هست تا سلامت و تندرستی بیمار.با تبلیغات زیاد در سایت های مختلف خودتون رو درگیر اشتباه نکنیید سعی کنییداز کسانی که تجربه این کارو توسط دکتر باوجدان و مجرب تصمیم به این عمل بهگیرید،

زهرا

سلام ببخشید تا الان شما کامپوزیت برا داشتید ببینید مشکلی واسه دندون مریض پیش اومده یا نه؟من یک ماه و نیم پیش کامپوزیت کردم سه مرتبه ترمیم رفتم هر بار زشت تر از قبل شده میخام برشون دارم به نظرتون اسیب دیده دندونام؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بدون معاینه نمیتونم نظری بدم

سحر

سلام اقای دکتر،من دندان های کاملا مرتب سالمی دارم،فقط بخاطر رنگ سفید بودنش که دوس دارم میخوام کامپوزیت انجام بدم،سوالی که داشتم اینه که داعمی هستش اگه مراقب ها هم انجام بشه،یعنی اینجوری نیست که بخوای بعد ۶،۷ سال دوباره هزینه کلی بدی ۱۶ واحد بردارن دوباره انجام بدن؟

دکتر شهاب محمدی

سلام کامپوزیت حدود ۷ سال عمر داره

مریم

آیا قد دندانی که بعد از کامپوزیت خیلی بلند شده را می شود کوتاه تر کرد.

دکتر شهاب محمدی

سلام بله به دندانپزشکتون مراجعه کنید اگه جا داشته باشه کوتاهش میکنن.

افسانه

من یک هفته پیش کامپوزیت کردم خیلی مصنوعی شده دندونم اصلا راضی نیستم اگر کامپوزیت بردارم دندونم اسیب ندیده

دکتر شهاب محمدی

سلام با برداشتن کامپوزیت احتمال آسیب وجود داره

فرح قربانی

سلام وممنون ازمطالب مفیدتون ویک سؤال آیا به محض پریدگی دندان جلویی بایست ب مطب مراجعه کردیااگرهمان گونه باشد ب دندان آسیب نمیرساندمتشکرم

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره معاینه بشین

سلام مردم دندان پشیمان

سلام مردم دندان پشیمان

عادله

به قران نرید لمینت یا کامپوزیت من چهار روزه پشیمونم هر روز دعا میکنم کاش پام شکسته بود و نرفته بودم دندان های خودم و تراشیدن به اب گرم‌و سرد حساس شدم ، دندان درد دارم از همه بگذریم ظاخری مصنوعی پشت دندونا حس بدی دارم انگار مواد چسبیده به مولا علی نرید نرید نرید

دکتر شهاب محمدی

سلام بستگی به تجربه دندونپزشکتون داره

نفیسه

منم پشیمون شدم. هرچند که کامپوزیت هام خیلی طبیعی و زیبا شده اما بخاطر تغییر شکل، درشت شدن و مواد اضافه پشت دندون حسابی پشیمون شدم. فقط دندونای جلوییم روی هم بود و بقیه دندونام سالم و مرتب بودن. بخاطر اونا و تبلیغات زیاد پیج های اینستاگرامی با هزینه زیاد کامپوزیت کردم. ولی الان پشیمون شدم چون دندونای سالمی داشتم که تراشید و الان اگر کامپوزیت رو هم بردارم دیگه دندونای خودم رو ندارم. مثل چی پشیمونم. از کسانی که دندونای سالم ولی نامرتب دارن خواهش میکنم بخاطر خودشون هم شده کامپوزیت و لمینیت نکنن چون بعدا مثل من پشیمون میشن. اون دکتر اگه به فکر جیب خودش نبود و بهم میگفت دندونای خوبی داری و برو ارتودنسی کن الان این همه عذاب نمیکشیدم. اونا فقط به فکر جیب خودشون هستن. خواهش میکنم خواهش میکنم قبل از هر اقدامی با چندتا دکتر مشورت کنید تا مثل من اینقدر پشیمون و افسرده نباشید.

Naeema

سلام دقیقا منم سه روزه کامپوزیت انجام دادم خیلی پشینونم..چون داره ادیت میکنه پشت دندونام مواداضافه هست...میخواستم بدونم از شما هنوزهمینطوره..و اینکه میشه مواد اضافه را برداشت

Naeema

سلام دقیقا منم سه روزه کامپوزیت انجام دادم خیلی پشینونم..چون داره ادیت میکنه پشت دندونام مواداضافه هست...میخواستم بدونم از شما هنوزهمینطوره..و اینکه میشه مواد اضافه را برداشت

Darya

سلام وقت بخیر،من دیروز کامپوزیت انجام دادم ولی اصلا راضی نیستم چون هم اذیتم میکنه هم ظاهرش خیلی مصنوعیه،امکانش هست بشه مدل یا فرمش رو تغییر داد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به معاینه دارین

زیبا

من امروز کامپوزیت انجام دادم به اسرار دکتر ،البته قبلش به خواست خودم لثه هام رو رفتم جراحی کردم خیلی خوب شد جراحی کردم و بعد تصمیم داشتم که انتهای دوتا از دندون هام رو که خورده شده کمی مرتب کنه تا یک دست بشه ولی ایشون قبول نکردن من محبور شدم انجام دادم ولی الان خیلی بلند شده و خیلی مصنوعی شدم هم خودم کلافه هستم هم همسرم اگر بخوام بتراشه و کامپوزیت رو برداره امکانش هست؟و جقدر هزینه میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام بله هست باید ویزیت بشین

خدیجه

من دندونام رو کامپوزیت کردم از ظاهرش خیلی راضی ام اما خیلی از ضررهاش میترسم میشه دو سه سال بعد کامل برداشت و دندون های خودم باشه ؟ دندونام اون زیر خراب نمیشه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره این کار رو نکنین

مبی

کامپوزیتاتونو ریموو کردین؟مشکلی پیش نیومده برای دندوناتون؟

ژیلا اسیوند

من امروز کامپوزیت کردم وپشیمونم چونکه احساس میکنم فک ام جلو امده ودندون های کامپوزیت درشت ترند.ایا امکانش هست برم و کامپوزیت رو برام دکتر برداره

دکتر شهاب محمدی

سلام پیشنهاد میکنم یه مدت صبر کنید.

الهه

سلام من ۹روزه کامپوزیت انجام دادم ولی روی دندون جلو سمت چپ خیلی فشار حس میکنم خیلی زیاد آیا این طبیعیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی صبر کنین‌ اگه بهتر نشدین تشریف بیارین ویزیت

رها

من خودم امروز کامپوزیت انجام دادم و از ظاهر دندونام راضی نیستم چون حس میکنم مصنوعی شده لبخندم اما با خوندن اینکه دوباره میتونم دندونای خودمو با کمترین اسیببه مینای دندونام رو دوباره تجربه کنم خیالم راحت شد و انشب راحت میخوابم