02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

مزایای استفاده از ایمپلنت بجای دندان مصنوعی چیست؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1397/09/11

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

از بین رفتن دندان ها می تواند از نظر احساسی بسیار ویرانگر باشد. از دست دادن دندانها بر توانایی جویدن و صحبت کردن فرد تاثیر می گذارد. از دست دادن دندان یک فضای باز در دهان فرد ایجاد می کند، به طوری که دندان های اطراف آن می توانند جابجا شوند. این جابجایی، آناتومی طبیعی اطراف دندان از دست رفته را تغییر می دهد و می تواند منجر به مشکلات لثه، تحلیل رفتن استخوان، تخریب دندان و مشکلاتی در گاز گرفتن شود. برای اطلاع بیشتر درباره اثر ایمپلنت بر فک و استخوان فک می توانید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.
 
بریج ها و دندان مصنوعی قابل جابجایی می توانند برای پر کردن فضای خالی و ایجاد سطحی برای گاز گرفتن استفاده شوند، اما بریج ها بر روی دندان های مجاور می توانند باعث ایجاد فشار و سایش در آن دندان شوند. ، لغزنده است و در مکالمه و جویدن تداخل ایجاد می کند. بریج ها و دندان مصنوعی استخوانی اغلب به تدریج تحلیل می رود و منجر به ایجاد مشکلاتی در دندانهای مجاور یا عمل گاز گرفتن می شود. به طور خلاصه، ایمپلنت برای دهان شما راحت تر و سالم تر ست!

 

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت دندانی دردناک است؟

اکثر ایمپلنت ها با بی حسی دندانی (خفیف) و در صورت لزوم، با مسکن ضعیف (شبه-خواب) کار گذاشته می شوند. پس از آن، بسته به پیچیدگی جراحی، درد یا ناراحتی کمی وجود دارد یا اصلا دردی وجود ندارد. بیماران معمولا روز بعد به کار خود باز می گردند. عمل کندن دندان از جاگذاری یک ایمپلنت معمولی دشوارتر است. همیشه استثنائاتی وجود دارد، و دکتر محمدی این شرایط ویژه را روی شما بررسی خواهد کرد.

فرآیند کاشت ایمپلنت دندانی چگونه است؟

این فرایند با ارزیابی محل ایمپلنت آغاز می شود و برنامه ریزی دوره درمان توسط یک متخصص یا جراح دندانپزشک معتبر آغاز می شود. در بیشتر موارد، روش کار بسیار ساده است. دکتر شهاب محمدی پس از ارزیابی کامل شرایط بهداشت دهان و دندان، متخصص را هدایت می کند تا یک پیچ توخالی را که از تیتانیوم ساخته شده است به داخل استخوان استخوان فک بچسباند.
پس از آن دکتر شهاب محمدی یک ترمیم موقت برای جایگزینی دندان خراب انجام داده و بافت استخوانی و لثه در اطراف پیچ رشد داده می شود. در زمان مناسب، دکتر شهاب محمدی یک دندان مصنوعی (یا بریج ، در صورت جایگزینی چند دندان) طبیعی و بادوام به پیچ متصل می کند.

مدت زمان لازم برای شروع و پایان ایمپلنت؟

اگر یک دندان باید جایگزین شود، به آرامی این کار انجام می شود تا بافت های استخوانی یا لثه از بین نرود. اگر دندان یا دندان هایی که باید جایگزین شوند کنده شده اند، قبل از قرار دادن ایمپلنت و برای حمایت از ایمپلنت، استخوان به دقت مورد بررسی قرار می گیرد. مدت زمان، بستگی به بیمار و برنامه فردی درمان دارد. در بسیاری از موارد، سه تا چهار ماه طول می کشد. (زمانبندی ایمپلنت دندان)
 
بیست سال پیش زمانی که یک ایمپلنت دندانی کاشته شد، زمان بهبودی استخوان در فک فوقانی شش ماه و در فک پایین چهار ماه بود. امروزه به دلیل بهبودی سطح ایمپلنت و درک بهتر بیولوژی استخوان، این زمان به هشت هفته کاهش یافته است. اگر استخوان متراکم نباشد، زمان بهبودی طولانی تر است.

اگر یک دندان مدتها قبل کشیده شده باشد، آیا استخوان آن قسمت فک برای ایمپلنت مناسب است؟

هنگامی که یک دندان کشیده شده باشد، استخوان های حمایتی آن دندان ها در 4 تا 6 ماه اول پس از کنده شدن دندان، تا 40٪ کاهش می یابد! ایمپلنت دندانی می تواند به حفظ بسیاری از استخوان های اصلی که از دندان حمایت می کند و جلوگیری از از دست دادن این استخوان ها (در صورت قرار دادن ایمپلنت در دهان طی چند هفته پس از کنده شدن دندان) کمک کنند.
اگر استخوان از دست رفته باشد، بسته به اینکه چقدر از استخوان از بین رفته است بیمار ممکن است بتواند از ایمپلنت دندانی استفاده کند. گاهی اوقات یک پیوند استخوان لازم است تا تراکم استخوانی را که پیچ ایمپلنت در آن می نشیند، ایجاد کند. در این حالت، قبل از اینکه پیچ را در استخوان قرار دهند، یک دوره زمانی برای پیوند استخوان لازم است. (آیا شما گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید؟)

آیا برخی از افراد به تیتانیوم حساسیت دارند؟

من هیچ گزارشی از آلرژی واقعی به تیتانیوم خالص ندارم. تیتانیوم یک فلز سازگار با استخوان  است که برای جایگزینی انواع استخوان های بدن، ( زانوها و ناحیه کمر، و برای نگه داشتن گوش، بینی و چشم مصنوعی در جای خود) استفاده می شود. البته تمام ایمپلنت های دندانی با موفقیت جوش نمی خورند. دندان های ایمپلنت نیز ممکن است از بین بروند. در سال 2004، مجله Implants of Oral and Maxillofacial موفقیت آمیز بودن 5/97 درصد از ایمپلنت ها را پس از پنج سال، گزارش داده. نرخ موفقیت برای ایمپلنت های حمایت کننده از یک بریج دندان بعد از ده سال 92.8 درصد بود. وقتی که نیروهای وارده هنگام جویدن که ایمپلنت ها باید در برابر آن مقاومت کنند را در نظر می گیرید، این نرخ ها بسیار چشمگیر هستند.

چگونه می توانم از ایمپلنت خود مراقبت کنم؟

ایمپلنت های دندانی باید مانند دندان طبیعی شما تمیز نگه داشته شوند. مسواک زدن روزانه و نخ دندان برای حفظ سلامت لثه بسیار مهم است. یک برنامه منظم جرم گیری برای تمام دندان های شما توصیه می شود. به طور دوره ای، دکتر محمدی ایمپلنت، سایر ترمیم ها و دندان های طبیعی شما را بررسی خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که آنها مانند تمام قسمت های دهان شما، سالم هستند. (جلوگیری از خرابی ایمپلنت دندان)
مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

ویزیت و مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

زهرارسولی

سلام خسته نباشین من ازسال ۹۱ دندان مصنوعی دارم ومیخوام بدونم میتونم ازاین ب بعدایمپلنت دندان کنم یانه ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ولی باید ویزیت بشین ویزیت رایگانه