02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

کاربرد مسواک مخصوص ایمپلنت

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/03/10

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

کاربرد مسواک مخصوص ایمپلنت برای مراقبت از ایمپلنت دندان از اهمیت ویژه ای حائز است. اگر شما هم اخیرا ایمپلنت انجام داده اید یا تصمیم به انجام این کار دارید، پس قطعا بسیار هیجان زده هستید. زیرا کاشت دندان می تواند به شما در داشتن یک اعتماد به نفس بالاتر کمک زیادی کند. اما برای اینکه این لبخند زیبای خود را حفظ کرده و از مزایای ایمپلنت دندانی به خوبی بهره مند شوید، باید اطمینان حاصل نمایید که پس از درمان از آن به خوبی مراقبت می کنید. اما آیا می دانید یکی از گزینه های مهم مراقبت، کاربرد مسواک مخصوص ایمپلنت است؟ برای آگاهی بیشتر با ما همراه باشید.

انواع مسواک ها برای مراقبت از ایمپلنت

شما می توانید با رعایت یک رویه عالی بهداشت دهان و دندان از ایمپلنت دندانی خود مراقبت نمایید. بدین منظور مسواک های مختلفی با کاربردهای متنوع طراحی شده اند که به شما کمک می کنند به این هدف دست یابید.

کاربرد مسواک مخصوص ایمپلنت

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

- مسواک بین دندانی ایمپلنت

مسواک بین دندانی ایمپلنت یکی از بهترین محصولاتی است که در زمینه تعبیه شده و به خوبی می تواند بین ایمپلنت ها را تمیز کند. به طور کلی، مسواک نزدن و تمیز نکردن فواصل میان دندان ها می تواند خطر جدی برای سلامتی آنها محسوب شود. طبق تحقیقاتی که اخیر انجام شده اند، مشخص شده است که این نوع مسواک ها در تمیز کردن  فاصله میان دندان ها، موثرتر از نخ دندان عمل می کنند. برای تاثیرگذاری بیشتر هنگام استفاده از این نوع مسواک ها بهتر است که گزینه های زیر را به خوبی به خاطر داشته باشید:

  •   طراحی منحصر بفرد مسواک های بین دندانی ایمپلنت و موهای ظریف و بلند آن می تواند فضای میان دندان ها را به راحتی تمیز کند. اما این کار را به آرامی انجام دهید.
  •   شما تنها با یک حرکت ساده می توانید این فواصل را تمیز کنید.
  •   مسواک مخصوص ایمپلنت را می توانید قبل یا پس از تمیز کردن دندان های خود در شب به کار ببرید.
  •   در مورد این مسواک های مخصوص بهتر است که از متخصص دندانپزشکی خود کمک بگیرید تا بهترین برند را به شما معرفی نماید. چرا که اگر یک مسواک برای فضای بین دندان ها کوچک و یا خیلی بزرگ باشد، کاربردی نبوده و می تواند به لثه های شما آسیب برساند.

- کاربرد مسواک مخصوص ایمپلنت برای تاج ایمپلنت و نواحی پیرامون آن

برای تمیز کردن تاج ایمپلنت و نواحی اطراف آن باید:

-        مسواک مخصوص ایمپلنت را به یک سمت ایمپلنت بزنید.

-        با حرکات دایره ای ملایم، مسواک را از سمتی به سمت دیگر هدایت کنید.

-        از آنجایی که دستیابی به ناحیه زیر ایمپلنت دشوار است، از مسواکی استفاده نمایید که سر آن انعطاف پذیر باشد. زیرا اگر این ناحیه به درستی تمیز نشود، مشکلات جدی برای دندان رخ خواهد داد.

-        با استفاده از حرکات دایره ای و نیز بالا و پایین و جلو و عقب مسواک بزنید تا سر آن حرکت کرده و رشته های مسواک بتوانند به زیر ایمپلنت نیز دسترسی پیدا کنند.

کاربرد مسواک مخصوص ایمپلنت

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

- استفاده از یک مسواک با سر نایلونی نرم

پس از ایمپلنت و تعویض مسواک خود، باید نوعی از آن را انتخاب نمایید که سر آن نایلونی بوده و برای کاشت شما نرم و لطیف باشند. شما می توانید همچنین با استفاده از Proxabrush نواحی اطراف ایمپلنت را که دسترسی به آنها دشوار است به راحتی تمیز کنید.

اطمینان حاصل نمایید که برس مسواک شما سخت نیست زیرا باعث خراش سطح کاشت خواهد شد. در حقیقت، شما باید از کاربرد هر نوع ابزار فلزی برای تمیز کردن دندان های خود پس از ایمپلنت جدا خودداری کنید. توجه داشته باشید که این مسئله محدود به مسواک مخصوص ایمپلنت نبوده و شما باید در مورد خمیر دندان و دهانشویه هم پایبند باشید. زیرا محصولات ساینده می توانید باعث ناراحتی شما شود. همچنین به طعم آنها نیز دقت کنید زیرا برخی از طعم های تند نیز می توانند باعث ایجاد ناراحتی در دهان شما شوند.

- کاربرد مسواک برقی

اگر شما مسواک های برقی را ترجیح می دهید باید نوع مدل آن را به خوبی در نظر بگیرید و از گزینه هایی استفاده نمایید که مخصوص ایمپلنت و یا برای مشکلات لثه طراحی شده اند. برندهای با کیفیت این نوع مسواک می توانند به خوبی به نقاط حساس اطراف ایمپلنت نفوذ پیدا کنند. علاوه بر این، برای برخی از آنها تا سه سر مختلف تعبیه شده است تا تمام نواحی اطراف ایمپلنت به خوبی تمیز شوند.

کاربرد مسواک مخصوص ایمپلنت

مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

کلام پایانی درباره مسواک مخصوص ایمپلنت

همانطور که از مطالب بالا مشاهده نمودید کاربرد مسواک مخصوص ایمپلنت برای مراقبت از ایمپلنت دندانی بسیار اهمیت دارد. برای اینکه انتخاب مناسبی چه در مسواک دستی داشته باشید و یا مسواک برقی، باید در ابتدا نیازهای خاص دندانی خود را بشناسید. همچنین اگر لثه های حساسی دارید باید یک مسواک بسیار نرم را انتخاب کرده تا به لثه های شما آسیبی وارد نشود.

علاوه بر این موارد، حداقل روزانه دو مرتبه مسواک بزنید و هر سه تا چهار ماه اقدام را تعویض آن نمایید تا نگرانی های مرتبط با دهان و دندان کاهش یابد. فراموش نکنید که مسواک می تواند بهترین روش برای حفظ لبخند سالم و زیبای شما باشند. امیدواریم از این مطب سایت دکتر محمدی به بهترین شکل استفاده کرده باشید.

 

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!