02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

با مزایای بلیچینگ دندان آشنا شوید - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/05

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

مزایای بلیچینگ دندان با پیشرفت های چند سال اخیر در دندانپزشکی زیبایی صرفا دیگر مخصوص افراد مشهور نیست و همه افراد می توانند از آن بهره مند شوند. لبخند شما یکی از اولین مواردی است که هنگام ملاقات با افراد توجه آنان را به خود جلب می کند و داشتن لبخندی زیبا و درخشان می تواند به شما کمک کند که با اعتماد به نفس بیشتری در جمع حضور داشته باشید و تاثیر مثبتی روی دیگران بگذارید. 
بلیچینگ دندان یکی از روش هایی دندانپزشکی زیبایی است که می تواند با اصلاح ظاهر دندان های شما، تأثیر مثبتی بر اعتماد بنفس، امور مالی و زندگی شخصی تان داشته باشد.
طبق یک نظرسنجی ملی که توسط آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا انجام شد، 96 درصد از بزرگسالان بر این باورند که لبخند زیبا با دندان هایی سفید باعث جذب جنسیت مخالف شده و 74 درصد نیز احساس می کنند که یک لبخند ناخوشایند می تواند به موفقیت شغلی فرد آسیب زیادی وارد کند. 
در واقع برخورداری از یک لبخند زیبا می تواند فرصت های شغلی و اجتماعی افراد را تا حد زیادی افزایش دهد. به همین علت بهبود روحیه افراد و موفقیت در زندگی شخصی و کاری از مزایای بلیچینگ دندان به شمار می آید. 
از دیگر مزایای بلیچینگ دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
یکی از راحت ترین روش های درمانی برای سفید کردن دندان
روش محافظه کارانه و کم تهاجمی
مراقبت ساده بعد از سفید کردن دندان
مدت زمان درمان کوتاه
ارزان تر بودن قیمت بلیچینگ نسبت به سایر روش ها
پیش بینی می شود که بازار جهانی محصولات سفید کننده دندان تا سال 2024 به بیش از 7.4 میلیارد دلار در سال رشد کند. این ارقام گواه این است که افراد زیادی مزایای بلیچینگ دندان را تجربه کرده اند. بخش عمده ای از جمعیت در سراسر جهان نیز از محصولات سفید کننده دندان استفاده می نمایند.
 
با مزایای بلیچینگ دندان آشنا شوید
 

مطالب مرتبط: فرق لمینت و کامپوزیت

مزایای بلیچینگ دندان چیست؟

اگر دندان های شما نیز لکه دار شده و یا تغییر رنگ داده اند پس به سختی می توانید لبخند بزنید و این امر می تواند مکالمات رو در رو و عزت نفس شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. سفید شدن دندان ها در جنبه های زیادی از زندگی نقش مهمی ایفا کرده و مزایای بلیچینگ دندان عبارتند از:

- بلیچینگ دندان آسان ترین روش ضد پیری است که تاکنون کشف شده است

دندان های سفیدتر باعث می شوند که جوان تر به نظر برسیم و در واقع بخشی از این دلیل ارتباط جوانی و زیبایی با دندان های سفید است و بخش دیگر آن برای این است که وقتی لبخند می زنیم به طور طبیعی جوان تر به نظر می رسیم. 
مطالعات منتشر یافته در زمینه روانشناسی و پیری نشان داده اند که افراد، سن کسی را لبخندی زیبا با دندان هایی سفید دارد نسبت به فردی که صورت خنثی یا عصبانی دارد، کمتر تخمین می زنند، در واقع حالت چهره شما می تواند نقش مهمی در تعیین دقت و تعصب نسبت به سن داشته باشد.
پس می توان گفت بلیچینگ دندان یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش هایی است که می تواند در جوان نشان دادن شما موثر باشد. 

- افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

یکی از مهمترین مزایای بلیچینگ، افزایش اعتماد بنفس است. لبخند زدن یکی از اولین مواردی است که مردم برای ارزیابی شخصیت شما به آن توجه می کنند. 
بلیچینگ دندان لکه های پایدار را از بین برده و لبخند شما را روشن تر و درخشان تر می کنند در نتیجه عزت نفس شما بیشتر شده و دیگر برای لبخند زدن خجالت نمی کشید. پس از سفید کردن دندان ها، دیگر نیازی نیست که با دهان بسته لبخند بزنید و یا با دست خود دندان ها را بپوشانید.
بلیچینگ دندان توسط یک متخصص با تجربه در کلینیک دندانپزشکی نه تنها ایمن تر است بلکه موثرتر از محصولات سفید کننده نیز عمل می کند. شما می توانید با مراجعه به یک دندانپزشک با مهارت از مزایای بلیچینگ بهره مند شده و اعتماد بنفس خود را در روابط شخصی و کاری افزایش دهید.

- بلیچینگ دندان یک روش محافظه کارانه

در این روش برخلاف برخی از روش های درمانی اصلاح طرح لبخند، نیازی به آماده سازی دندان نیست و در نتیجه ساختار دندان دستخوش تغییر نمی شود. شما با بلیچینگ دندان می توانید به نتیجه دلخواه خود در محافظه کارانه ترین حالت ممکن دست یابید.
بلیچینگ دندان آسیبی به مینای دندان شما نمی زند و مانند لمینت ونیر برای انجام آن نیازی به تراش دندان نیست. به همین علت یکی از مهمترین مزایای بلیچینگ دندان، کم تهاجمی تر بودن آن نسبت به سایر روش های سفید کردن دندان است.

- مراقبت پس از بلیچینگ دندان آسان است

یکی از مزایای بلیچینگ، نگهداری آسان و ممانعت از تغییر رنگ مجدد دندان ها است. در صورتی که سعی کنید مصرف غذاها و نوشیدنی های تیره مانند چای، قهوه، شراب قرمز و ... را به حداقل برسانید، لکه دار شدن دندان ها به حداقل خواهد رسید و می توانید نتایج ماندگار بلیچینگ دندان را مدت زمان طولانی تری حفظ نمایید. 
هرچند داشتن عاداتی مثل سیگار کشیدن می تواند موجب زرد شدن مجدد دندان ها پس از بلیچینگ دندان شود اما با مرقبت های بسیار ساده مثل حفظ بهداشت دهان و دندان می توان برای مدتی طولانی از داشتن دندان های سفید و درخشان لذت برد.

-کوتاه بودن مدت درمان بلیچینگ

یکی از مهمترین مزایای بلیچینگ دندان این است که در کمتر از یک ساعت انجام می گیرد و برای سفید کردن دندان ها با روش بلیچینگ با لیزر نیازی نیست که مدت زمان طولانی در مطب دندانپزشک معطل بمانید. 
دندان های معمولی که فقط تا حدودی زرد شده اند با یک بار انجام بلیچینگ به راحتی سفید می شوند و نیازی به مراجعه چندباره به مطب نیست. با انتخاب روش بلیچینگ دندان با لیزر می تواند در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.
درحالیکه سایر روش های سفید کردن دندان مثل لمینت یا کامپوزیت ممکن است نیاز به 2 یا 3 جلسه مراجعه به مطب دندانپزشک داشته باشند و درنتیجه بسیار زمانبر خواهند بود.

- مراقبت های بهداشتی دهان و دندان پس از بلیچینگ افزایش می یابد

بیمارانی که دندان هایشان پس از بلیچینگ سفید شده است تمایل دارند که بیشتر و بهتر به حفظ بهداشت دهان و دندان خود بپردازند تا دندان هایشان برای مدت طولانی تری سفید باقی بماند. در واقع یکی از مزایای بلیچینگ دندان این است که در هنگام مسواک زدن، کشیدن نخ دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک از مراقبت های خوبی برخوردار باشیم.
از آنجایی که مراقبت های بهداشتی خوب و بجا، سلامت کلی دهان و دندان شما را بهبود بخشیده و مانع از بروز بسیاری بیماری ها می شود، پس بلیچینگ ممکن است بهترین دلیل برای برخورداری از دندان هایی سالم و سفید باشد.

- بلیچینگ دندان یک درمان امن و راحت 

در صورتی که از روش های نامتعارف سفید کردن دندان ها مثل لاک سفید کننده دندان غیراستاندارد استفاده نمایید آسیب زیادی به دندان ها و لثه های خود وارد خواهید نمود. همچنین این محصولات می توانند دندان های شما را نسبت به هر چیزی که وارد دهان شما می شود، حساس کنند. 
اما بلیچینگ دندان نزد یک دندانپزشک حرفه ای دیگر خطر استفاده از این محصولات مضر برای دندان ها شما را ندارد. عوارض جانبی بلیچینگ دندان کاملا موقتی است و بعد از چند ساعت یا حداکثر یک روز از بین می رود. 
شما همچنین می توانید به جز برخورداری از مزایای بلیچینگ، نکاتی نیز در مورد نحوه مراقبت از دندان های خود پس از درمان و جلوگیری از حساسیت آنها دریافت نمایید. گزینه های درمانی دندانپزشک متخصص ایمن تر بوده و علاوه بر این او پیشرفت را کنترل می کند تا مطمئن شود که دندان های شما در معرض آسیبی قرار نگیرند. در واقع این عمل با تنظیم غلظت مواد بلیچینگ انجام می شود.

-مزایای بلیچینگ دندان از نظر سلامت روان

اگر شما پس از بلیچینگ دندان مراقب دندان های خود باشید، شاهد تأثیرات مثبت آن بر سلامت روان خود خواهید بود. در واقع زمانی که لبخند شما می درخشد، مغز شما نیز پیام های مثبتی ارسال می کند. اما در مقابل اگر به طور مداوم در مورد ظاهر خود استرس داشته باشید قطعا به مشکلات روانی مبتلا خواهید شد.
یکی دیگر مزایای بلیچینگ دندان در ارتباط با سلامت روان، ترشح اندروفین است که یک ماده تقویت کننده خلق و خو است. این عنصر به شما کمک می کند تا استرس را از خود دور کنید. خوب به نظر رسیدن و احساس خوب بودن، شما را به سمت یک فرد کاملا خوش بین و بدون افکار منفی سوق می دهد.

بهترین اقدامات برای ماندگاری مزایای بلیچینگ

در صورتی که شما پس از بلیچینگ دندان مراقبت های بهداشتی لازم را رعایت کنید می توانید شاهد نتایج ماندگار آن برای مدت زمان بیشتر و طولانی تری باشید. این امر به ویژه برای کسانی که دوستدار قهوه، شکلات یا شراب قرمز هستند می تواند یک چالش روزانه باشد. 
اگر پس از سفید شدن دندان ها نتوانید برخی از عادات خود را کنترل کنید دندان ها تمایل بیشتری برای لکه دار شدن داشته و نمی توانید برای مدت زمان زیادی از مزایای بلیچینگ دندان بهره مند شوید.

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

چگونه دندان های خود را پس از بلیچینگ دندان سفید نگه داریم؟

اقداماتی که شما پس از بلیچینگ دندان انجام می دهید می تواند پایداری نتایج و مزایای بلیچینگ را برای شما تضمین نماید. بیست و چهار ساعت اول پس از این درمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر این باید به رهنمودهایی که دندانپزشک توصیه می نماید به خوبی توجه نمایید.
مصرف نوشیدنی های حاوی رنگدانه مانند قهوه، شراب قرمز، آب میوه ها، چای و ... را به حداقل برسانید.
تا حد امکان از دخانیات استفاده نکنید.
از خمیردندان و دهانشویه های رنگی استفاده ننمایید. 
دندان های خود را بلافاصله پس از خوردن یا نوشیدن مواد غذایی و نوشیدنی ها با آب بشویید.
هر روز صبح و هر شب با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، دندان های خود را تمیز نگه دارید. 
در صورتی که نمی توانید سیگار کشیدن را ترک کرده و مصرف نوشیدنی های رنگی را کنار بگذارید هر چند ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه نمایید.
زمانی که شما تمامی این دستورالعمل ها را رعایت کردید و مشکلی در مورد تغییر رنگ دندان های خود نداشتید این بدان معنا نیست که نباید به دندانپزشک مراجعه کنید. در واقع شما نباید حتما در مورد نتایج سفید شدن دندان ها به دندانپزشک متخصص مراجعه نمایید و می توانید معاینه و بررسی مشکلات دهان و لثه و سایر موارد را به او بسپارید. 

جمع بندی

بلیچینگ دندان با لیزر روشی است که با سفید کردن و درخشان کردن دندان هایتان به شما اعتماد به نفس بیشتری می بخشد و به شما کمک می کند که روابط اجتماعی بهتری داشته باشید و در زندگی شخصی و کاری خود نیز به موفقیت دست یابید.
مراحل انجام بلیچینگ دندان بسیار ساده است و در مدت زمان کوتاهی با استفاده از یک ماده شیمیایی و لیزر روی دندان های شما نتیجه فوق العاده ای خواهد داشت. 
اگر تصمیم گرفتید با سفید کردن دندان های خود از مزایای بلیچینگ با لیزر بهره ببرید حتما با مراجعه به کلینیک های تخصصی و دندانپزشکان باتجربه، نتیجه کار را تضمین کنید.
دندانپزشکانی که در انجام بلیچینگ با لیزر مهارت داشته باشند می توانند در مدت زمان کوتاهتری با استفاده از مواد شیمایی و لیزر، دندان های شما را سفید و جذاب کنند بدون اینکه آسیبی به لثه شما وارد شود و یا احساس کنید که دندان هایتان حساس شده اند.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!