02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

فیلم جراحی لبخند لثه ای - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/06

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

فیلم جراحی لبخند لثه ای روش اصلاح طرح لبخند افرادی را نشان می دهد که لثه های آنها بیش از حد روی دندان ها، به خصوص دندان های جلویی را پوشانده است یا به اصطلاح لبخند لثه ای دارند. زمانی که این افراد لبخند می زنند ممکن است دندان هایشان کوچک به نظر برسد و یا حجم ناخوشایند و عظیمی از بافت لثه در لبخند آنها مشخص است که بیش از حد روی دندان ها را گرفته است.

در فیلم جراحی لبخند لثه ای، دندانپزشک متخصص، بافت اضافی از ناحیه لثه را برش می دهد تا شکل ظاهری آن تغییر کند. اگر لازم باشد که این بافت به صورت دقیق و به میزان کم دستخوش تغییر شود، دندانپزشک از لیزر استفاده می کند که هم با فرآیند دقیق تری همراه است و هم با حداقل خونریزی. 

مطالب مرتبط: ایمپلنت دندان

مشاهده فیلم جراحی لبخند لثه ای

اکثر بیماران جراحی لبخند لثه ای با لیزر را روشی بسیار سریع و نسبتا بدون درد گزارش می کنند. البته پیش از شروع لبخند لثه ای نیاز است که دندانپزشک از داروی بی حسی موضعی برای بیمار استفاده کند که درد و ناراحتی او را حین بریدن بافت لثه با لیزر کاهش می دهد.

از مزایای جراحی لبخند لثه ای با لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد که تاثیر زیادی در تمایل بیماران به انتخاب این روش زیبایی اصلاح طرح لبخند دارد:

1- دائمی بودن

جراحی لبخند لثه ای فقط یک بار در طول عمر شما انجام می گیرد. بنابراین، مانند بسیاری از روش های دیگر اصلاح طرح لبخند از جمله کامپوزیت یا لمینت، نیازی نیست که به دفعات مکرر برای ترمیم یا تعویض به دندانپزشک مراجعه کنید.

2- نداشتن عوارض جانبی

از زمانیکه این ترمیم همانطور که در فیلم جراحی لبخند لثه ای می بینیم با استفاده از لیزر انجام می گیرد، عوارض جانبی آن به شدت کاهش یافته و برخلاف روش جراحی با تیغ جراحی نیازی نیست که بیماران تا چند روز بعد از عمل، مجبور باشند در خانه بمانند و مرخصی بگیرند.

بعد از جراحی لبخند لثه ای با لیزر التهاب و تورم کمی در ناحیه لثه مشاهده می شود که بیمار می تواند با مصرف مسکن های مناسب این مشکل را حل کند. 

3- کوتاه بودن مدت درمان 

مدت زمان جراحی لبخند لثه ای با لیزر کمتر از یک ساعت زمان می برد و بسیاری از بیماران زمانیکه کار جراحی تمام می شود از اینکه لبخندشان فقط در عرض چند دقیقه زیبا و جذاب شده بسیار تعجب می کنند. 

4- قیمت مناسب تر نسبت به سایر روش های اصلاح طرح لبخند

قیمت جراحی لبخند لثه ای با توجه به اینکه در مدت کوتاهی انجام می شود و فقط یک جلسه درمانی نیاز دارد نسبت به سایر روش ها از جمله لمینت ونیر بسیار کمتر است. 

البته معمولا دندانپزشک توصیه می کند که چند هفته بعد از بهبود یافتن بافت لثه، بیمار برای بلیچینگ دندان به مطب مراجعه کند تا زیبایی لبخند او چند برابر شود. با این وجود هزینه بلیچینگ و جراحی لبخند لثه ای باز هم نسبت به روش هایی نظیر لمینت سرامیکی بسیار ارزان تر است. 

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

در فیلم جراحی لبخند لثه ای چه مواردی مورد نظر دندانپزشک است؟

هیچ تعریف دقیقی برای اینکه ارتفاع لثه و دندان ها باید چقدر باشد که لبخند لثه ای ایجاد شود، وجود ندارد. در واقع این نوع لبخند تا حد زیادی به چشم مخاطب شما بستگی دارد، به عبارتی اینکه او چه لبخندی مشاهده می کند. به طور کلی درک شما از لبخند لثه ای می تواند تحت تأثیر موارد زیر قرار گیرد:

- اندازه و شکل دندان ها

- وضعیت لب ها هنگام لبخند زدن

- زاویه فک نسبت به سایر اجزای صورت

البته معمولا بیمارانی که در فیلم جراحی لبخند لثه ای تحت درمان قرار می گیرند،  سه تا چهار میلی متر از خط لثه شان روی دندان ها را پوشانده و نحوه عملکرد لیزر روی لبخند لثه ای آنها بهتر مشخص است. اما برای برخی بیماران این تناسب ممکن است کمتر یا بیشتر باشد.

چه مواردی سبب ایجاد لبخند لثه ای می شوند؟

طبق تحقیقات، چندین عامل هستند که در ایجاد لبخند لثه ای نقش بسزایی دارند. دندانپزشک متخصص در فیلم جراحی لبخند لثه ای نگاهی دقیق به مهمترین دلایل این لبخند انداخته و آنها را به صورت زیر بیان می کند:

تفاوت در رشد دندان های شما: 

گاهی اوقات نحوه رشد دندان ها می تواند منجر به لبخند لثه ای شود. اگرچه این مورد از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما مطالعه ای کوچک در سال 2014 نشان داد که این عارضه می تواند به ویژگی ها و ژنتیک خانوادگی مربوط باشد. 

اگر لثه سطح زیادی از سطح دندان ها را بپوشاند، نوعی ناهنجاری به وجود آمده و می تواند لبخند لثه ای را به وجود آورد. همچنین اگر دندان های جلویی شما خیلی بزرگ بوده و بیش از رشد کرده باشند، ممکن است لثه ها نیز به تناسب آن بیشتر این سطح را بپوشانند. از این شرایط تحت عنوان  dent alveolar extrusion نام برده می شود. 

لبخند لثه ای همچنین می تواند به دلیل بیماری به نام vertical maxillary excess رخ دهد. در این حالت استخوان های فک بالایی شما بلندتر از طول معمول هستند.

اختلاف لب ها: 

لبخند لثه ای همچنین هنگامی اتفاق می افتد که لب بالایی شما در یک سمت کوتاه تر باشد در واقع زمانی که شما لبخند می زنید لثه های شما بیش از حد مشاهده می شوند.

داروها: 

برخی از داروها نیز هستند که می توانند سبب رشد بیش از حد لثه در اطراف دندان های شما شوند. این مشکل تحت عنوان gingival hyperplasia شناخته می شود. داروهایی که از تشنج جلوگیری می کنند، سیستم ایمنی بدن شما را سرکوب می کنند و یا داروهای درمان کننده فشار خون بالا می توانند باعث رشد بیش از اندازه لثه های شما شوند. در این حالت مهم است که بیمار درمان شود و در صورت عدم درمان، این وضعیت می تواند منجر به بیماری های پریودنتال شود.

 

فیلم جراحی لبخند لثه ای

 

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

در فیلم جراحی لبخند لثه ای با لیزر چه مراحی نشان داده می شود؟

متخصص دندانپزشکی در فیلم جراحی لبخند لثه ای به شما اطمینان می دهد که درمان لبخند لثه ای با لیزر نه تنها راحت است بلکه زمان بهبودی پس از عمل نیز در مقایسه با سایر گزینه های درمانی بسیار سریع تر است. علاوه بر این، درد و ناراحتی در این درمان نیز بسیار کم است. درمان لبخند لثه ای با لیزر مخصوص دندانپزشکی بهترین گزینه برای بریدن بافت اضافی لثه است.

متخصص همچنین در فیلم جراحی لبخند لثه ای با لیزر اظهار می دارد که این فناوری پیشرفته، رگ های خونی را به طور خودکار مهر و موم کرده و مانع از تورم می شود، علاوه بر آن خونریزی کمتری با لیزر درمانی همراه است. 

لیزر درمانی گزینه مناسبی برای کسانی است که در مورد انجام هرگونه عمل دندانپزشکی تردید داشته و یا از آن می ترسند. نتایج این روش در مورد میزان اثربخشی آن بسیار بهتر از سایر درمان ها بوده و با آن می توانید به لبخند جذاب و طبیعی برسید. 

در فیلم جراحی لبخند لثه ای مشاهده می کنیم که درمان ناحیه مورد نظر تحت بی حسی موضعی انجام می شود تا بیمار یک درمان بدون درد را تجربه نماید. 

سپس دندانپزشک با استفاده از لیزر مخصوص دندانپزشکی که کار با آن بسیار با دقت انجام می شود، مقدار کمی از بافت لثه را از بین می برد. اگرچه مقدار بسیار کمی از بافت برداشته می شود اما نتایج پس از درمان بسیار قابل توجه و خیره کننده است: 

طولانی تر به نظر رسیدن دندان ها، 

لبخندی زیبا و طبیعی 

و کاهش بافت لثه.

مزایای استفاده از لیزر در جراحی لبخند لثه ای

دندانپزشک متخصص همچنین در فیلم جراحی لبخند لثه ای در مورد مزایای استفاده از لیزر توضیح می دهد. به گفته او تغییر شکل لثه با لیزر یک روش نسبتا سریع و ساده است که فقط به بی حسی موضعی نیاز داشته و با حداقل تهاجم همراه است. همچنین بیمار حداقل درد را تجربه خواهد کرد و کل مراحل معمولا در بیشتر موارد کمتر از یک ساعت طول می کشد.

برخلاف سایر جراحی های دیگر دهان و دندان، هیچ گونه آماده سازی خاصی برای جراحی لبخند لثه ای و لیفت لثه وجود ندارد. ممکن است بیمار حداقل خونریزی را داشته باشد و در موارد نادر، دندانپزشک توصیه می کند که قسمت کوچکی از استخوان ناحیه درمان برداشته شود تا نتایج چشمگیرتر شوند. 

اگر پس از انجام جراحی با لیزر بیمار احساس ناراحتی جزئی نماید و یا لثه او تحریک شود، دندانپزشک به او توصیه می نماید که یک داروی مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن مصرف کند. در واقع برای این درد جزئی بیماران به نسخه دارویی نیاز نخواهند داشت.

مزایایی که در فیلم جراحی لبخند لثه ای شاهد آنها هستیم

یکی از مهمترین و بارزترین مزایای درمان در فیلم جراحی لبخند لثه ای طولانی تر شدن دندان ها یا به عبارتی بلند به نظر رسیدن آنها است و بیمار در حالی که لبخند می زند دیگر ما شاهد آن بافت بیش از حد لثه که در ابتدا مشاهده می کردیم، نیستیم. همچنین خواهیم دید که لبخند بیمار متقارن به نظر می رسد.

استفاده از لیزر برای این جراحی باعث افزایش دقت در برش خط لثه نیز شده است. همچنین لیزر به علت سوزاندن بافت های بریده شده، عوارض جانبی پس از جراحی لبخند لثه ای را به شدن کاهش می دهد و پس از اتمام فرآیند نیازی نیست که بیمار از فعالیت های کاری خود مرخصی گرفته یا دور بماند. در واقع او می تواند به راحتی به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد. 

افزایش اعتماد بنفس بیمار پس از این جراحی نیز کاملا مشهود است. دیگر نیازی نیست که او لبخند خود را از بقیه افراد پنهان کند و می تواند با عزت نفس بیشتری در قرارهای کاری و سایر فعالیت های خود حضور پیدا کند. 

همانطور که دندانپزشک در فیلم جراحی لبخند لثه ای نیز بیان می کند، نگرانی های مربوط به سلامتی با لبخند لثه ای بسیار جزئی هستند و بیشتر پای زیبایی در میان است. فردی که از لبخند لثه ای رنج می برد ممکن است به دلیل عزت نفس پایین نتواند به راحتی در جمع دوستان خود حاضر شود. در واقع شخصی که به دنبال درمان لبخند لثه ای است به احتمال زیاد برای دستیابی به بهترین لبخند تلاش می کند تا ظاهر و احساس خود را بهبود ببخشد.

مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

جمع بندی

دندانپزشکان تخمین می زنند که حدود 14 درصد از زنان و 7 درصد از مردان لبخند لثه ای دارند. با این حال، این آمار بر اساس تعداد افرادی است که برای درمان به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند و در واقعیت احتمالا تعداد آنها بیشتر است. 

به دلیل موقعیت اجتماعی این افراد، آنها می خواهند که لبخند لثه ای خود را درمان کنند چون این مسئله می تواند تأثیر بسزایی بر اعتماد بنفس و رفاه عمومی آنها داشته باشد. جراحی لبخند لثه ای با اینکه جزو درمان های زیبایی به شمار می آید و شاید چندان جدی گرفته نشود، اما در تغییر روحیه افراد و بالا بردن حس اعتماد به نفس آنها بسیار موثر است.

در بسیاری از تحقیقات آکادمیک مشخص شده افراد پس از انجام جراحی لثه ای به موفقیت های بیشتری در کار و زندگی شخصی خود رسیده اند.

بنابراین، اگر شما نیز از لبخند لثه ای رنج می برید بهتر است حالا که با مشاهده فیلم جراحی لبخند لثه ای با روش انجام آن آشنا شدید به یک دندانپزشک متخصص با مهارت و با تجربه رجوع کرده و مشکل خود را با او در میان بگذارید. 

فراموش نکنید که تخصص و مهارت دندانپزشک برای این درمان و دستیابی به بهترین نتیجه بسیار حائز اهمیت است.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

ح

مطمئن باشیم دائمیه لیزر؟ و هزینش چقده

دکتر شهاب محمدی

سلام لبخند با لیزر دائمی نیست