02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

هزینه ارتودنسی دندان

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/06/16

بروزرسانی شده در: 1401/12/15

هزینه ارتودنسی دندان بسته به عوامل متعددی متفاوت است. عواملی همچون سن شروع درمان، موقعیت کلینیک دندانپزشکی، نوع بیمه، نوع درمان منتخب و مهارت و تخصص ارتودنتیست در این روند دخیل هستند. اکثر افراد در دوران نوجوانی تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرند. البته شما در هر سنی می توانید این درمان را انجام دهید اما دلیل اینکه جوانان به دنبال مرتب کردن دندان های خود با براکت ها هستند، راحت تر بودن روند درمان و در نتیجه مقرون به صرفه بودن آن است. هزینه بالای ارتودنسی عمدتا به دلیل شدت وضعیت دندان ها و طول درمان می باشد. پس توجه داشته باشید که نمی تواند یک هزینه واحد برای تمامی افراد در نظر گرفت زیرا برای هزینه ارتودنسی دندان باید تمامی جنبه های متعدد را ارزیابی نمود. در ادامه مقاله با این موارد آشنا خواهیم شد.

5 عاملی که بر هزینه ارتودنسی دندان تأثیرگذار هستند

هزینه ارتودنسی دندان بر اساس فاکتورهای گوناگونی تعیین می شود. در واقع، هر یک از موارد زیر تأثیر قابل توجهی بر قیمت نهایی دارد:

هزینه ارتودنسی دندان

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

1. پیچیدگی و شدت مشکلات دندان ها

درمانی مانند ارتودنسی دندان و نصب براکت ها که در مطب انجام می شود به این معنا است که اصلاح وضعیت دندان های شما به زمان، امکانات و ابزارهای خاصی نیاز دارد. هر یک از این موارد هزینه بر بوده و هر چه شرایط شما حادتر باشد، باید هزینه بیشتری را نیز برای ارتودنسی بپردازید.

برای مثال، هزینه ارتودنسی برای بیماری که تنها به چند براکت فلزی نیاز دارد کمتر از فردی است که دندان های او با مشکلات بیشتری روبرو است. همچنین قیمت ارتودنسی دندان کودکان به دلیل راحت تر بودن روند درمان پایین تر است.

2. موقعیت کلینیک دندانپزشکی

برخی از کلینیک ها برای انجام ارتودنسی دندان به صرفه تر هستند. اما اگر مطب دندانپزشک شما در شهر یا منطقه ای گرانقیمت واقع شده باشد، به دلیل هزینه بالای اجاره، خدمات شهری و ... شما باید انتظار هزینه بالاتری برای ارتودنسی دندان داشته باشید.

3. تخصص و مهارت ارتودنتیست یا دندانپزشک

درست مانند بسیاری از مشاغل دیگر، متخصصین ارتودنسی مجرب و متبحر می توانند هزینه بالاتری را برای ارتودنسی دندان دریافت کنند. بنابراین، نرخ یا تعرفه متخصص مورد نظر شما ممکن است تا حدودی به سطح تجربه او بستگی داشته باشد. با کلینیک دندان پزشکی دکتر محمدی دیگر نگران هزینه ارتودنسی نباشید.

علاوه بر این در بسیاری از کلینیک های معتبر، نصب براکت ها تنها زیر نظر متخصص ارتودنسی مجاز انجام می شود و نه یک دندانپزشک عمومی. متخصصین ارتودنسی شش سال از تحصیلات تکمیلی خود را صرف نحوه حرکت دندان ها، تراز فک و اصلاح طرح لبخند کرده و در نتیجه تخصص بالاتری نسبت به دندانپزشکان عمومی دارند. پس این تخصص اضافی می تواند یکی از عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی دندان باشد.

هزینه ارتودنسی دندان

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

4. نوع درمان ارتودنسی

نوع درمان ارتودنسی و براکت ها نیز می توانند بر هزینه ارتودنسی دندان تأثیرگذار باشند. برای مثال برای براکت های لینگوال و فلزی از روش مشابهی برای صاف کردن دندان ها استفاده می شود. اما به هر حال اگر شما به درمان سفارشی نیاز داشته باشید هزینه شما نیز به این تناسب افزایش می یابد. علاوه بر این شاید فقط دندان های فک بالا دچار مشکل باشد و در این صورت تنها قیمت ارتودنسی فک بالا لحاظ می شود. یا هزینه ارتودنسی دندان فاصله دار با دندان های بسیار شلوغ می تواند متفاوت باشد.

5. طول مدت درمان ارتودنسی

بسته به مورد و نوع درمان انتخاب شده، مدت زمان می تواند بین 6 ماه تا 2 سال متغیر باشد. همچنین مدت زمان لازم برای صاف شدن دندان ها و رسیدن به بایت سالم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در واقع، حرکت دندان ها و رفع یک مشکل خاص می توانند در مدت زمان درمان و در نتیجه هزینه آن تأثیرگذار باشند.

سخن پایانی

به طور کلی عوامل مختلفی در تعیین هزینه ارتودنسی دندان نقش دارند. شما باید قبل از تصمیم گیری برای انجام این درمان تمامی موارد را تجزیه و تحلیل کرده و در صورت امکان بهترین گزینه را انتخاب کنید. متخصص منتخب شما برای انجام این کار و نوع درمان می توانند دو مورد اصلی تأثیرگذار بر هزینه ارتودنسی دندان باشند. اما در نهایت اطمینان حاصل کنید که اولویت شما باید درمان مناسب باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!