02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان در دوران کرونا چیست؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/11/27

بروزرسانی شده در: 1401/12/14

همه گیری COVID-19 به معنای تاخیر در مراقبت های دندانی برای بسیاری از خانواده ها است و همین مسئله اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان را در دوران کرونا نشان می دهد. افرادی که مشکلاتی در ارتباط با دندان های خود دارند، ممکن است مجبور باشند برای ملاقات با دندانپزشک صبر کنند. و از آنجایی که دندان ها به خودی خود بهتر نمی شوند، این مشکلات بدتر شده و نیاز به درمان بیشتری دارند. صرف کمی زمان در خانه برای انجام عادات خوب دندانپزشکی یک راه عالی برای محافظت از دندان های شما و فرزندانتان در طول این پاندمی بزرگ است.

با توجه به بحران کنونی COVID-19، حفظ بهداشت دهان و دندان و ایجاد عادات مناسب بهداشت دهان و دندان بسیار اهمیت می یابد. برای اطلاعات بیشتر با سایت دکتر محمدی همراه باشید.

چرا سلامت دهان و دندان در دوران کرونا مهم است؟

با رعایت مراقبت های بهداشتی در مورد دندان ها، از پوسیدگی و تشکیل حفره جلوگیری شده و شما می توانید مانع از نگرانی ابتلا به کرونا در کلینیک های دندانپزشکی شوید. علاوه بر این، در حالی که قبلاً مشخص شده است که نه تنها دهان و دندان سالم به سلامت کلی کمک می کند، اکنون تحقیقات جدید در مورد بهداشت دهان توسط محققان ژاپنی همچنین نشان داده است که بهداشت دهان و دندان و تمیز کردن دندان ها و شستشوی دهان می تواند بیماری کووید-19 را نیز بهبود بخشد. برای کمک به محافظت از خود و عزیزان در طول این بیماری همه گیر، تعدادی از اقدامات مراقبت از دهان وجود دارد که می توانیم انجام دهیم.

تحقیقات نشان می دهد که سلامت دهان و دندان می تواند از عفونت لثه، بوی بد دهان و پوسیدگی دندان جلوگیری کند. از طرف دیگر، عفونت‌هایی که در دهان شما شروع می‌شوند می‌توانند با مشکلات و شرایط سلامتی مرتبط باشند:

  • مشکلات تنفسی
  • آسم
  • بیماری های قلبی عروقی - التهاب یا عفونت دهان ناشی از باکتری نیز ممکن است در گرفتگی عروق و لخته شدن خون نقش داشته باشد. برخی از مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به عفونت لثه نیز در معرض خطر حملات قلبی و سکته مغزی هستند.
  • ذات الریه
  • دیابت

این موارد تنها چند مورد است که می تواند با سلامت دهان مرتبط باشد. دهان شما نقطه ورود به دستگاه گوارش و تنفس شما است. ایجاد و حفظ بهداشت خوب دندان، مانند مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن، می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد و باکتری ها را تحت کنترل نگه دارد.

حتما بخوانید: مراحل ایمپلنت دندان

چگونه می توان از مشکلات دندانی در طول همه گیری کرونا جلوگیری کرد؟

- دندان ها را مرتب مسواک بزنید. شما باید دو بار در روز و هر بار به مدت دو دقیقه دندان های خود را مسواک بزنند. از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید.

- نخ دندان بکشید. رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند به بیماران کمک کند تا از مشکلات جدی تر جلوگیری کنند. وقت گذاشتن برای استفاده صحیح از نخ دندان و مسواک زدن به بیماران کمک می کند تا دندان های سالم تری داشته باشند.

در صورت عدم کشیدن نخ دندان، باکتری های بین دندان ها و لثه، سبب بروز بیماری های جدی تری می شوند. این مشکلات در نهایت می توانند به بیماری کامل لثه تبدیل شوند. این بیماری به عنوان بیماری پریودنتال شناخته می شود. این عارضه اغلب بر لثه های نگهدارنده دندان های بیمار تأثیر می گذارد. لثه های ملتهب، قرمز و دارای خونریزی بدتر می شوند. با گذشت زمان، لثه ها از روی دندان ها شروع به عقب نشینی می کنند.

حتما بخوانید: ایمپلنت دندان

- از آب حاوی فلوراید استفاده کنید. به کودک خود شیر ساده را همراه با وعده های غذایی و در میان آن آب حاوی فلوراید بدهید.

- از مصرف غذاهای شیرین و ناسالم خودداری کنید. همانطور که می دانید نقش رژیم غذایی بر سلامت دندان ها بسیار پررنگ است. هر چه دندان‌ های شما طولانی‌تر و بیشتر در معرض قند و سایر مواد غذایی که به دندان‌ها می‌چسبند (مانند چیپس، کلوچه و کراکر) قرار گیرد، خطر پوسیدگی بیشتر می‌ شود.

- معاینات دندانپزشکی با شروع بازگشایی مطب های دندانپزشکی، شرایط از شهری به شهر دیگر متفاوت است. با این حال، سعی کنید شش ماه یک بار به دندانپزشک جهت معاینه دندان ها مراجعه نمایید. قبل از برنامه ریزی برای ویزیت، با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا در مورد روش های جدید ملاقات با بیماران مطلع شوید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!