02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

از شایعات تا واقعیت سفید کردن دندان با لیزر

زمان مطالعه : 6 دقیقه | منتشر شده در: 1401/02/17

بروزرسانی شده در: 1401/12/14

بحث در مورد شایعات تا واقعیت سفید کردن دندان ها با لیزر مدتی است که رواج بیشتری یافته است. گفته می شود سفید کردن دندان با لیزر در حال حاضر موثرترین و امیدوار کننده ترین روش برای داشتن دندان هایی درخشان و سفید است، اما از سویی دیگر، شایعاتی نیز در مورد آن وجود دارد. یک لبخند سفید و خیره کننده نه تنها می تواند عزت نفس و اعتماد به نفس کلی شما را افزایش دهد بلکه نشانه ای از عملکرد خوب دهان و دندان های شما نیز می باشد. به همین خاطر است که تقریبا در تمامی کلینیک های دندانپزشکی، روش های سفید کردن دندان بسیار مورد توجه قرار می گیرند. سفید کردن دندان با لیزر نیز در از بین بردن لکه ها و تغییر رنگ دندان ها بسیار موثر واقع شده و استفاده از این روش اخیر رواج یافته است. اما حقایقی در این زمینه وجود دارند که شما بهتر است قبل از درمان از آنها آگاهی داشته باشید. با ما در این مطلب از سایت دکتر محمدی همراه باشید.

سفید کردن دندان با لیزر و عملکرد آن

دندان ها با افزایش سن تیره می شوند و می توانند با غذاهایی که هر روز می خوریم دچار لکه شوند. یکی از راه های سفید کردن آنها استفاده از یک روش سفید کننده بدون نسخه است. شما می توانید این موارد را از سوپرمارکت انتخاب کنید، و معمولاً فقط چند دقیقه در روز استفاده نمایید.

اما در نظر داشته باشید که یک راه حل کاملاً مناسب مدتی طول می کشد تا نتایج واقعی خود را نشان دهد. پس گزینه هایی که برای مثال حتی در سوپرمارکت نیز در دسترس هستند مدت زیادی دوام نمی آورند. علاوه بر این، بسیاری از برنامه های سفید کردن دندان، حساسیت دندان و مشکلات تحریک لثه را افزایش می دهند.

گزینه‌های طبیعی نیز ممکن است وجود داشته باشند، شامل مواد ساینده مانند زغال چوب که نه تنها به مینای دندان‌های شما آسیب می‌زند، بلکه با نتیجه ‌ای محدود یا بدون نتیجه همراه هستند.

یکی از روش های محبوب و نوین سفید کردن لیزر با دندان است که دندانپزشکان از اشعه آبی یا پرتوهای نوری مشابه برای تسریع واکنش شیمیایی بلیچینگ استفاده می کنند و این می تواند منجر به لبخندی روشن و سفید در عرض چند ساعت می شود. علاوه بر این، برای دستیابی به نتایج دلخواه خود مجبور به انجام چندین درمان نخواهید بود.

همچنین با سفید کردن دندان در مطب دندانپزشکی، دندانپزشک شما دندان های شما را به خوبی بررسی کرده و معاینه می کند. این بدان معناست که دندانپزشک شما می تواند سلامت کلی دهان و دندان شما را قبل از شروع درمان سفید کننده ارزیابی کند.

مطالب مرتبط: فرق لمینت و کامپوزیت

دلیل رواج یافتن سفید کردن دندان با لیزر

می توان گفت که سفید کردن دندان ها با لیزر، اولین درمان در یک کلینیک دندانپزشکی است که کاملاً بدون درد انجام می شود.

علاوه بر این، سفید کردن لیزر تنها یک ساعت طول کشیده و نتایج آنی را نشان می دهد. بسیاری از مردم حتی مجبور نیستند بیش از یک بار این درمان را انجام دهند؛ یک بار سفید کردن دندان با لیزر دندان های شما را هفت تا ده برابر تمیزتر و سفیدتر می کند. نه فقط این، بلکه اثر آن برای مدت طولانی باقی می ماند.

همچنین اگر نگران قرار گرفتن دندان‌ هایتان در معرض گرما به مدت 15 دقیقه هستید، می‌ توانید از روش‌ های پیشرفته سفید کردن با لیزر بهره ببرید که از گرما و انتشارات UV کمتری استفاده می‌کنند. در این حالت دندان های شما بیش از 30 دقیقه در معرض اشعه یا نور آبی قرار می گیرند. آن همچنین تعداد دفعاتی که باید به دندانپزشکی بروید را به حداقل می رساند.

از شایعات تا واقعیت های سفید کردن دندان با لیزر

قبل از آنکه در مورد شایعات و واقعیت های این روش درمانی صحبت کنیم باید یادآور شویم که دندان های ما بخش بسیار مهمی از ظاهر کلی ما هستند. می تواند در مورد یک فرد چیزهای زیادی بگوید. با این حال، با گذشت زمان، دندان های ما ممکن است شروع به از دست دادن درخشندگی خود کنند.

 غذایی که می خورید، نوشیدنی هایی که مصرف می کنید و انتخاب های کلی سبک زندگی شما می تواند تاثیر زیادی بر سفیدی دندان های شما داشته باشد. این امر باعث شده است که بسیاری دوست دارند سفید کردن دندان با لیزر را حتما تجربه کنند.

با توجه به اینکه افراد زیادی در مورد روش های سفید کردن دندان سوال می کنند، بخصوص کاربرد لیزر. اما امروزه اطلاعات نادرست زیادی در مورد این روش منتشر شده است و برای همین قصد داریم پرده از آنها برداشته و واقعیات را بیان کنیم. مهمترین شایعات در مورد سفید کردن لیزر با دندان عبارتند از:

- می توانید روکش ها یا ونیر و نیز پرکردگی ها را سفید کنید

در حالی که روکش‌ها یا پرکردگی ها ممکن است شبیه دندان‌های طبیعی شما باشند، اما آنها در برخی جهات، کاملا متفاوت از دندان های طبیعی شما هستند. در مورد سفید کردن با لیزر باید اذعان داشت که آنها از نوعی مواد معدنی ساخته شده اند که به فرآیند سفید کردن دندان پاسخ نمی دهند.

پس اگر قصد دارید در نهایت درمان های ارائه شده با تاج، روکش یا پرکردگی را انجام دهید، بهتر است ابتدا سفید کردن دندان ها را انجام دهید. اگر این کار را نکنید، دندان هایی با رنگ ناهمگون خواهید داشت. در نهایت، اگر به روشن کردن دندان‌ها علاقه دارید اما قبلاً یکی از این سه مورد انجام داده اید، بهتر است این موضوع را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

- اگر دندان‌ هایتان حساس هستند، باید از سفید کردن دندان‌ ها اجتناب کنید

یکی دیگر از شایعات سفید کردن دندان با لیزر این است: در صورتی که دندان های شما حساس هستند، نباید از این روش استفاده نمایید. این صحت نداشته و شما می توانید از این روش بهره مند شوید. البته مهم است که قبل از انجام این درمان با دندانپزشک خود درباره میزان حساسیت واقعی دندان های خود صحبت کنید، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید آن را انجام دهید.

در حالی که سفید کردن دندان ها ممکن است باعث ناراحتی شوند، اما استفاده از لیزر دردناک نیست. قطعا دندانپزشک به شما توصیه می نماید که قبل از این درمان، اقدامات احتیاطی اضافی انجام دهید. دندانپزشک شما همچنین می تواند از ژل حساسیت زدا برای کاهش ناراحتی استفاده کند.

-  سفید کردن دندان با لیزر به دندان‌های شما آسیب می‌زند

همه ما به این درک رسیده ایم که دندان هایمان چقدر مهم هستند، بنابراین این امری طبیعی است که در مورد خطرات بالقوه ای که سفید کردن دندان با لیزرممکن است برای دندان های ما ایجاد کند نگران باشیم. با این حال، نگرانی بسیار کمی وجود دارد. مینای دندان یکی از سخت ترین مواد بدن شما است.

بنابراین، صرف نظر از سبک سفید کردن دندان، حتی سفید کردن با لیزر واقعی، احتمال آسیب دیدن دندان ‌های شما بسیار ضعیف است. اما اگر آنها حساس شده اند، باید درمان را متوقف کنید تا از حساسیت آنها کاسته شود و دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

- درمان فوراً به نتیجه خواهید رسید

بسیاری از مردم انتظار دارند که پس از اولین تجربه سفید کردن دندان خود، یک لبخند بی نقص تجربه کنند. در حالی که ممکن است دندان های برخی افراد به میزان قابل توجهی سفیدتر از بقیه باشد، اما این همیشه برای همه صدق نمی کند. بدن هر کس متفاوت است و این در مورد دندان های ما نیز صادق می باشد.

کسانی هستند که دندان‌هایشان به سفید کردن با لیزر به خوبی جواب می‌ دهد، در حالی که دیگران چندان جواب نمی گیرند. همچنین ممکن است که این درمان برای برخی افراد به طور قابل توجهی بیشتر طول بکشد.

- سفید کردن دندان برای همیشه ماندگار است

بسیاری از افراد انتظار دارند پس از سفید کردن دندان با لیزر، نتایج تا آخر عمر ماندگاری خود را حفظ کنند، اما در واقعیت این گونه اینطور نیست. اعتقاد بر این است که سفید کردن دندان ها می تواند تا سه سال طول بکشد، اما این می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، مثلا بسته به اینکه چه چیزی می خورید و به طور کلی انتخاب های سبک زندگی شما.

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

چرا باید برای سفید کردن با لیزر هزینه کرد؟

استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان ها قطعاً ارزش هزینه کردن دارد، اما به شرطی که این کار نزد یک متخصص با تجربه انجام شود. دکتر شهاب محمدی یکی از دندانپزشکان متخصص در این زمینه است که با دانش و مهارت لازم، به بهترین نحو رضایت بالای بیماران را جلب خواهد کرد. مزایای سفید کردن دندان ها در کلینیک تخصصی دکتر شهاب محمدی عبارتند از:

  • از بین بردن لکه های عمیق تر؛
  • اثر سفید کنندگی طولانی‌تر نسبت به سایر روش های بلیچینگ؛
  • عدم تحریک یا خونریزی لثه
  • ماندگاری بیشتر

در نهایت، توجه داشته باشید که استفاده از لیزر برای سفید کردن دندان ها، در صورتی که زیر نظر متخصصین مجرب و دقت کامل انجام شود، می تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!