02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1402/03/01

کامپوزیت ونیرها روکش هایی با کیفیت هستند که روی دندان ‌های واقعی شما قرار گرفته و لبخندی درخشان به شما می بخشند. اما متاسفانه، این درخشندگی می تواند با گذشت زمان تا حدودی کاهش یابد، زیرا روکش های شما، مانند دندان های معمولی، می توانند به دلایل مختلفی زرد شوند. اما آیا می دانید رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه چگونه است؟

همانطور که گفتیم این تغییر رنگ ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، اما راه های گوناگونی برای جلوگیری از این اتفاق یا سفید کردن مجدد روکش ها وجود دارد. به جز درمان های خانگی، برای دریافت نتایج بهتر شما می توانید به یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی مراجعه نمایید.

در ادامه مقاله در مورد دلایل زرد شدن کامپوزیت ونیز و همچنین رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه و تغییرات ساده در سبک زندگی که می توانید برای طولانی تر شدن سفیدی روکش های خود ایجاد کنید، صحبت خواهیم کرد.

دلایل تغییر رنگ و زردی کامپوزیت دندان

به طور کلی و به طور طبیعی روکش ها در طول زمان تغییر رنگ می دهند، اما بسیاری از چیزها می توانند باعث تغییر رنگ غیر طبیعی شده یا این زردی را سرعت ببخشند. اما اگر می پرسید که چگونه نیاز به رفع زردی کامپوزیت در خانه پیدا کنیم باید بگوییم که ساده‌ترین تغییرات اغلب موثرترین هستند.

رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه

مطالب مرتبط: فرق لمینت و کامپوزیت

به عبارتی، با تغییر سبک زندگی و رعایت بهداشت دهان دندان، همچنین دوری از مصرف زیاد الکل، سیگار کشیدن و مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی مصنوعی می توانید مانع از تغییر رنگ و زردی کامپوزیت دندان شوید.

البته در برخی موارد تغییر رنگ ممکن است در اثر غیر حرفه ای بودن دندانپزشک رخ دهد. در واقع، باندینگ ضعیف دندان، استفاده از مواد ارزان قیمت و بی کیفیت و تجربه و مهارت پایین دندانپزشک در نصب روکش ها نیز می توانند باعث تغییر رنگ روکش ها شوند.

راه های رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه

توجه داشته باشید که مانند هر درمان زیبایی دندان، مراقبت و نگهداری مداوم برای اطمینان از تغییر رنگ یا آسیب دیدن آنها بسیار مهم است. بدین منظور شما باید دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید، نخ دندان کشیئه و از دهانشویه استفاده نمایید تا بهترین شانس برای رفع زردی کامپوزیت در خانه از آن شما باشد.

- از مسواک نرم استفاده کنید

یکی از راه های رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه استفاده از مسواک نرم و مراقبت مناسب از دهان است. مسواک مسواک خیلی سخت می تواند به روکش ها و لثه ها آسیب رسانده و منجر به عقب نشینی خط لثه شود.

در واقع، فضایی که بین لثه و روکش‌های شما باز می‌شود در معرض باکتری‌ها و پلاک‌ها قرار گرفته و اغلب با مسواک زدن دسترسی به آن سخت است. همین مسئله منجر به تغییر رنگ خط می شود که به طور چشمگیری بر زیبایی لبخند شما تاثیرگذار است.

رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

- بررسی مواد تشکیل دهنده خمیر دندان

یکی دیگر از روش های رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه، استفاده از یک خمیر دندان مناسب است. پس برای جلوگیری از زردی کامپوزیت دندان، مطمئن شوید که از ابزار مناسب استفاده می کنید. فراموش نکنید که اگر از مواد مضر در خمیر دندان و دهانشویه خود استفاده کنید، دندان های طبیعی شما نیز در معرض آسیب قرار خواهند گرفت.

شما می توانید از خمیر دندان های غیر ساینده، مانند آنهایی که جوش شیرین ندارند، استفاده کنید تا از آسیب به روکش های خود که می تواند منجر به تغییر رنگ شود، جلوگیری کنید. همچنین از دهانشویه، از مایعات غیر الکلی و غیر رنگی برای جلوگیری از زرد شدن روکش استفاده نمایید.

در نهایت باید بدانید که بهترین راه رفع زردی کامپوزیت دندان مراجعه به یک دندانپزشک مجرب است. شما می توانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر در خصوص اینکه آیا رفع زردی کامپوزیت دندان در خانه یا کلینیک امکان پذیر است، به دکتر محمدی مراجعه نمایید.

قطعا دکتر شهاب محمدی با بهره گیری از آخرین و پیشرفته ترین تجهیزات و همچنین بسته به سطح لکه، مدت زمان لکه شدن روکش ها، سن کامپوزیت ونیر و عوامل دیگر، خواهد توانست این تغییر رنگ را با یک روش منحصربفرد برطرف کند. با این حال، موثرترین راه برای بازگرداندن لبخند خیره کننده ای که قبلا داشتید، تعویض این روکش ها می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!