02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

بلیچینگ (سفید کردن دندان ها) در خانه بهتر است یا در مطب؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/05

بروزرسانی شده در: 1401/12/17

بلیچینگ (سفید کردن دندان ها) در خانه بهتر است یا در مطب، معمولا یکی از سوالات رایجی است که افراد هنگام سفید کردن دندان هایشان از دندانپزشک متخصص خود می پرسند. سفید کردن دندان ها یک روش کم تهاجمی و نسبتا کم هزینه بوده و از این رو یکی از محبوب ترین درمان های دندانپزشکی زیبایی به شمار می رود. اگرچه سفید شدن دندان ها یک راه حل دائمی برای تغییر رنگ دندان ها ارائه نمی دهد اما نتایج آن اساسا فوری بوده و در صورت مراقبت مناسب، اثرات آن می تواند چندین ماه طول بکشد.
زمانی که صحبت از سفید شدن دندان ها می شود بیشتر افراد به این فکر می افتند که دندان های خود را به صورت حرفه ای در مطب سفید کنند. با این وجود طیف گسترده ای از گزینه های سفید کننده دندان در خانه نیز در دسترس هستند. در این مقاله ما قصد داریم با مقایسه اینکه بلیچینگ در خانه بهتر است یا در مطب، به شما کمک کنیم تا جوانب مثبت و منفی هر یک را بسنجید و بهترین تصمیم را بگیرید. محصولات بلیچینگ بدون نسخه در مقایسه با سفید کردن دندان ها به صورت حرفه ای در مطب چگونه است؟
آیا بلیچینگ در مطب ارزش مراجعه به دندانپزشکی و پرداخت هزینه بیشتر را دارد یا خیر؟ آیا میان این دو روش تفاوت زیادی وجود دارد؟ برای دریافت پاسخ این سوالات تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

بلیچینگ دندان در مطب

سفید کردن دندان ها در مطب توسط یک دندانپزشک متخصص و آموزش دیده انجام می شود و شما با آن نتایج ایمن و مطمئنی را کسب خواهید نمود. نتایجی از با بلیچینگ دندان در مطب به صورت حرفه ای کسب می کنید بهتر از بلیچینگ در خانه است زیرا دندانپزشکان به محصولات یا ژل های سفید کننده با غلظت بیشتری دسترسی دارند. روش های مختلفی برای این نوع بلیچینگ وجود دارد که دندانپزشکان برای درمان سفیدی بیماران خود بهره می برند. در اینجا قصد داریم در مورد دو روش نوین سفید کننده زوم (Zoom) و بلیچینگ عمیق KöR توضیح دهیم.

بلیچینگ دندان زوم در مطب یا بلیچینگ دندان در خانه

دندانپزشک متخصص می تواند با بهره گیری از سیستم سفید کننده زوم در مطب با حداکثر ده سایه دندان های شما را تغییر رنگ دهد. البته آنها می توانند تری های سفارشی را نیز به عنوان بخشی از کیت سفید کننده و استفاده در منزل در اختیار بیماران خود قرار دهد. 
سیستم سفید کننده دندان زوم برای کسانی که مایل هستند بسیار سریع و در طی یک جلسه به نتایج چشمگیری برسند ایده آل است. این روش تقریبا بدون درد بوده و ویژگی بارز آن، عدم ایجاد حساسیت است، آن هم برای افرادی که دندان های آنها مستعد این مسئله می باشد. بیمارانی که برنامه یا فعالیت های روزمره آنها بسیار شلوغ است می توانند با این برنامه و تقریبا طی مدت زمان 45 دقیقه به رنگ دلخواه دندان خود برسند. طی این مدت هم می توانند از موسیقی هدست هایی که برای آنها تعبیه شده است لذت ببرند و دندانپزشک در آرامش کامل کار درمانی خود را انجام دهد.
فرآیند بلیچینگ دندان با زوم با استفاده از یک ژل با فرمول مخصوص که بر پایه پراکسید هیدروژن روی سطح دندان ها است آغاز می شود. لازم به ذکر است که این ژل به صورت محافظت شده و جلوگیری از آن روی لثه روی دندان ها اعمال می شود. دندان ها نیز می توانند تا ده سایه روشن تر شوند و با مراقبت صحیح می توان سال ها دوام داشته باشند.
سیستم زوم به ویژه در از بین بردن لکه های سطحی که پس از سایر درمان های بلیچینگ حرفه ای باقی می مانند بسیار موثر است. از آنجایی که ژل به مینای دندان نفوذ می کند، می توان لکه های عمیق تر را مانند لکه های به جای مانده از نوشیدنی های تیره، به طور چشمگیری روشن و حتی گاهی از بین برد.

بلیچینگ دندان با سیستم KöR

بلیچینگ دندان با KöR نیز نتایج چشمگیری در مقایسه با سایر روش های سفید کننده موجود در بازار دارد. با این سیستم، لکه ها کاهش پیدا کرده و یا از بین می روند و باعث می شود دندان های طبیعی بیمار بدون آنکه هیچ گونه آسیبی به آنها برسد حفظ شود. حتی آنهایی که دندان های بسیار حساسی دارند می توانند کاندید ایده آل این درمان باشند.
روند بلیچینگ دندان با KöR با یک تری ساخته شده در آزمایشگاه و به طور سفارشی آغاز می شود که با به راحتی در دهان شما قرار می گیرد. این ماده با ژل سفید کننده اختصاصی KöR پُر شده و در زمان خوابیدن در طول دو هفته استفاده می شود. دندان های شما با کمک KöR می توانند تا شانزده سایه روشن تر شوند.

 

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

فرآیند سفید شدن دندان ها با بلیچینگ در خانه

سفید کردن دندان ها در خانه یک جایگزین برای بلیچینگ حرفه ای دندان ها در مطب است که هزینه آن از راه حل های متخصصین در کلینیک دندانپزشکی پایین تر می باشد. باید توجه داشته باشید که محصولات سفید کننده در خانه از غلظت کمتر پراکسید هیدروژن برخوردار هستند و از این رو به ندرت همان درجه سایه ای را که از سفید کننده در مطب به دست می آورید ایجاد می کنند. اگر شما به دنبال یک تأثیر جزئی از سفید کننده های دندان هستید این فرآیند به شما کمک خواهد نمود اما اگر در پی تأثیرات بهتری هستید از نتیجه ای که در خانه می گیرید قطعا نا امید خواهید شد.
برخی از گزینه های سفید کننده در منزل شامل نوارهای سفید کننده دندان، تری های سفید کننده boil & bite، قلم های سفید کننده دندان LED و تری های سفارشی می شوند. دندانپزشکان معمولا خمیر دندان های سفید کننده را شامل این محصولات نمی دانند زیرا افراد نتایج بسیار قابل اطمینانی را با استفاده از آن تجربه نمی کنند.
نوارهای سفید کننده، نوار چسب هایی هستند که بسته به برند تجاری آنها می توانید دو بار در روز و به مدت سی دقیقه تا دو ساعت از آنان استفاده نمایید. شما می توانید انتظار داشته باشید که این روش سفید کننده دندان در خانه، دندان های شما را در حدود دو تا چهار سایه سفیدتر نماید. یکی از شکایات رایج در مورد این روش، نتایج نابرابر است زیرا نوارها نمی توانند به شکاف بین دندان ها وارد شوند.
تری های سفید کننده Boil & bite، تری های استاندارد و غیر سفارشی هستند که شما می توانید آنها را برای مدت زمانی در آب جوش قرار دهید تا مواد آن نرم شوند. پس از اینکه تری خشک شد می توانید آن را در دهان قرار داده و گاز بگیرید تا مواد سفت شوند. پس از این فرآیند، یک تری تا حدودی سفارشی برای شما ارائه خواهد شد که می توانید آن را با ژل سفید کننده پر کنید اما به دست آوردن یک تأثیر دقیق از دندان با این فرآیند دشوار است. افراد معمولا از این روش هم به دلیل نتایج غیر یکنواخت آن ناراضی هستند اما در هر صورت آن بهتر از نوارهای سفید کننده است. در این روش هم می توانید انتظار داشته باشید که دندان های شما در حدود دو تا چهار سایه سفیدتر شوند.
یکی دیگر از گزینه های سفید کردن دندان ها در منزل، قلم های سفید کننده دندان LED است. قلم سفید کننده روی نوک مسواک قرار گرفته و شما می توانید ژل سفید کننده را به طور یکنواخت روی دندان های بالایی و پایینی خود استفاده کنید. پس از آن، شما از تری محافظ بهره می گیرید تا مانع تماس لب های شما با ژل سفید کننده شود. در انتها، چراغ LED را به مدت پانزده تا سی دقیقه روی ژل می تابانید تا روند سفید شدن دندان ها سریع تر شود. با این روش دندان های شما در حدود سه تا شش سایه روشن تر خواهند شد و این یعنی این روش تأثیر بهتری نسبت به تری های سفید کننده و نوارها دارد.
شما همچنین می توانید تری های سفارشی سفید کننده را از فروشگاه های معتبر سفارش دهید. فروشنده یک کیت را به همراه دستورالعمل استفاده برای شما ارسال می نماید تا بتوانید دندان های خود را مطابق با آن سفید کنید. این روش نیز بسته به تعداد دفعات درمان می تواند درمان های شما را در حدود پنج تا هشت سایه سفیدتر کند.
هر فردی می تواند دندان های خود را در منزل سفید کند که این هم خوب است و هم بد. از این جهت این روش خوب است زیرا آن فوق العاده راحت است و اما از این لحاظ می تواند بد باشد که در صورت داشتن مشکلات بهداشت دهان و دندان، ممکن است درد شدیدی را برای خود به وجود آورده و به دندان ها و لثه های خود آسیب وارد کنید. پس دندانپزشکان برای بیمارانی که غربالگری اولیه بهداشت دهان و دندان را پشت سر نمی گذارند، سفید کننده ای ارائه نمی دهند.
اگر شما در مورد سفید کردن دندان ها در منزل و در مورد بلیچینگ دندان در مطب شک دارید می توانید با یک دندانپزشک متخصص صحبت کنید. بیشتر درمان های خانگی می توانند با استفاده مکرر، دندان های شما را بین دو تا هشت سایه روشن تر کنند که البته این تفاوت فاحشی نیست. اگر هم ترجیح می دهید که خودتان به طور مداوم این روش ها را امتحان کنید برای نتیجه بهتر، می توانید به مطب دندانپزشکی مراجعه نمایید.
به طور کلی نحوه کاربرد محصولات سفید کننده بسته به نوع آن به طور قابل توجهی متفاوت است. با این حال توصیه می شود که بهترین زمان برای شروع بلیچینگ در منزل، پس از سفید کردن دندان ها به طور حرفه ای در مطب است. در حقیقت این امر می تواند در رسیدن به بهترین نتایج به شما کمک زیادی کنند. فراموش نکنید که دستورالعمل ها را با دقت دنبال نمایید تا به دندان هایتان آسیبی وارد نشود.

آیا شما کاندید مناسب بلیچینگ در منزل یا در مطب هستید؟

کاندیداهای ایده آل برای دریافت محصولات سفید کننده دندان، افرادی هستند که دندان ها و لثه های سالمی دارند. در طول مشاوره، دندانپزشک شما، معاینه کاملی را از دهان و دندان های شما به عمل می آورد. اگر شما بیماری زمینه ای مانند پوسیدگی دندان یا بیماری لثه دارید، قطعا ژل سفید کننده غلیظ می تواند درد قابل توجهی را برای شما ایجاد کند. پس قبل از اینکه دندانپزشک بلیچینگ در مطب را برای شما در نظر بگیرد باید به هرگونه بهداشت دهان و دندان و وضعیت سلامتی آن توجه شود.
علاوه بر این، لازم به ذکر است که تمامی لکه های دندانی یا تغییر رنگ با سفید کردن دندان در مطب قابل درمان نیست. لکه های عمیق و ذاتی ممکن است به گونه ای موثر درمان نشوند. در واقع شاید لازم باشد که برای اثرات توجه فرد از درمان های زیبایی نظیر ونیرها مثل ایمپلنت دندان ، کامپوزیت، لمینت و تاج دندان استفاده کنند. 
محدودیت های دریافت محصولات سفید کننده در خانه بسیار کمتر از بلیچینگ در مطب است. در واقع هر کسی می تواند این محصولات سفید کننده را بخرد و استفاده نماید. با این حال، باز هم به مشکلات بهداشت دهان و دندان خود توجه داشته باشید تا به دندان ها و لثه های شما آسیبی وارد نشود.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!