02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

قیمت ایمپلنت یک روزه چقدر است

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1402/06/22

بروزرسانی شده در: 1403/01/21

ایمپلنت دندانی یک روزه چیست؟ ایمپلنت دندان یک روزه راه‌حلی برای بزرگترین مشکل کاشت ایمپلنت هستند که ممکن است چندین هفته یا حتی ماه‌ها طول بکشد.

همانطور که از نام آن‌ها پیداست، با این روش می‌توانید همان روزی که دندان‌های ناسالم خود را برداشتید، ایمپلنت های خود را دریافت کنید.

اما این ایمپلنت ها برای همه مناسب نیستند. پس در این نوشته سعی می‌کنیم مختصری درباره مفید بودن این روش برای همه و روند کاشت آنها و قیمتش صحبت می‌کنیم.

کاشت دندان در همان روز

ایمپلنت دندانی در همان روز از فناوری استفاده می‌کنند که به میله‌ای که اباتمنت را نگه می‌دارد اجازه می‌دهد تا بهتر به استخوان فک متصل شود. پر کردن فوری محل‌های استخراج با ایمپلنت باعث بهبودی سریع‌تر می‌شود. بدیهی است که مهمترین نکته در مورد ایمپلنت دندانی در همان روز، مدت زمان کوتاه‌تر درمان آنهاست، به این معنی که لثه‌ها می توانند بلافاصله در اطراف ایمپلنت شروع به رشد کنند.

ایمپلنت یک روزه به لبخند شما ظاهر طبیعی‌تری می‌بخشد و از ورود بقایای غذا به زخم جراحی باز پس از کشیدن دندان جلوگیری می‌کند. احتمال عقب نشینی لثه و استخوان شما نیز بسیار کمتر می‌شود و احتمال نیاز دوباره به درمان بیشتر در آینده را کاهش می‌دهد.

انواع مختلفی از ایمپلنت های یک روزه وجود دارد و همه آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

حتما بخوانید: قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های بار فوری (ILI)

این ایمپلنت‌ یک روزه امکان قرار دادن یک دندان موقت (یا چندین دندان) را در همان روزی که ایمپلنت را انجام می‌دهید، دارند. آنها معمولاً ترکیبی از ایمپلنت‌های منفرد و بریج‌های دندانی مبتنی بر ایمپلنت هستند.

این روش در صورتی که استخوان طبیعی شما به اندازه کافی قوی و ایمن باشد که بتواند فوراً از قرار گرفتن و فشار دندان جدید پشتیبانی کند، بهترین گزینه است، مشروط بر اینکه درمان شما به روش لیفت سینوس، تقویت استخوان یا انبساط برجستگی نیاز نداشته باشد. روش های ذکر شده مدت زمان لازم برای نصب ایمپلنت‌های جدید را افزایش می‌دهد.

مینی ایمپلنت‌های دندانی (MDI)

این روش همچنین به عنوان ایمپلنت با قطر "کوچک" یا "باریک" شناخته می‌شود. مینی ایمپلنت‌های دندانی، ایمپلنت‌هایی با اندازه خلال دندان هستند که باریک‌تر از اکثر میله‌هایی هستند که برای ایمپلنت دندان استفاده می‌شوند. این روش کاشت دندان نسبت به سایر روش‌ها کمتر تهاجمی است و معمولاً در شرایطی استفاده می‌شود که از دست دادن استخوان نمی‌تواند ایمپلنت کامل را پشتیبانی کند.

توجه به این نکته ضروری است که این نوع ایمپلنت نسبت به سایر انواع ایمپلنت‌ها میزان شکست بالاتری دارد.

All-on-4

All-on-4  گزینه دیگری برای کاشت ایمپلنت دندان در یک روز است. ایمپلنت‌های دندانی روی استخوان فک قرار می‌گیرند و از اباتمنت‌های مخصوص استفاده می‌کنند تا بتوان یک مجموعه موقت از دندان‌ها را در همان روز قرار داد.

چهار ایمپلنت در بالا و چهار ایمپلنت در پایین، این عمل را کامل کرده و در یک روز به بیماران دندان‌های جدید می‌دهد. بزرگترین دغدغه در این روش این است که به مدت شش ماه، بیماران باید از یک رژیم غذایی اصلاح شده پیروی کنند تا استخوان بهبود یابد، اما پس از بهبودی کامل، دندان جدید تقریباً هر چیزی را می‌تواند گاز بگیرد!

چه کسانی می‌توانند در یک روز ایمپلنت انجام دهند؟

همه بیماران واجد شرایط درمان ایمپلنت یک روزه نیستند. قبل از در نظر گرفتن این نوع درمان، الزامات خاصی وجود دارد که یک فرد باید آنها را رعایت کند.

کاندیدای خوب برای ایمپلنت یک روزه

  •      سلامت عمومی خوب
  •      استخوان فک سالم
  •      غیر سیگاری یا مایل به ترک قبل از شروع فرآیند

 

کاندیدای بد برای ایمپلنت یک روزه

  •      بیماری لثه
  •      بهداشت ضعیف و بهداشت دهان و دندان
  •      بیماری خودایمنی
  •      بیماری مزمن
  •      دندان قروچه

ایمپلنت‌های یک روزه در مقابل ایمپلنت‌های سنتی

ایمپلنت‌های دندانی سنتی معمولاً به سه تا شش ماه زمان نیاز دارند تا دندان‌های جدید روی پایه قرار گیرند. این بدان معناست که بیماران ممکن است قبل از قرار دادن روکش‌های جدید، مدتی را بدون دندان بگذرانند. حتی اگر این زمان بیشتر طول بکشد، گاهی اوقات بهترین گزینه برای شرایط خاص شما است.

روش ایمپلنت دندان در یک روز

روش کاشت دندان یک روزه بسیار شبیه ایمپلنت‌های سنتی است. در واقع، این روش برای هر سه گزینه‌ای که در بالا گفته شده یکسان است، اما نوع ایمپلنت تغییر می‌کند.

ایمپلنت‌های بار فوری در هر دو صورت دندان فردی و چندتایی موفقیت نشان داده‌اند. میزان حرکت ایمپلنت دندان پس از قرارگیری تعیین می‌کند که آیا می‌توان دندان جدیدی در همان روز چسباند یا خیر. روش کاشت دندان در همان روز چیزی شبیه به برنامه زیر است:

     مشاوره: دندانپزشک‌تان باید محل قرارگیری سینوس‌ها، یکپارچگی استخوان فک و محل قرارگیری هر ایمپلنت را بررسی کند. اگر سینوس‌های شما نیاز به عمل جراحی دارند تا از مسیر خارج شوند یا استخوان شما برای نگه داشتن ایمپلنت خیلی شکننده یا کوچک است، ممکن است قبل از انجام عمل ایمپلنت به جراحی‌های بیشتری نیاز باشد. همه بیماران برای ایمپلنت‌های یک روزه توصیه نمی‌شوند.

     جراحی: ممکن است دندانپزشک یا جراح ایمپلنت ابتدا به شما یک آرام بخش بدهد تا در طول عمل آرامش داشته باشید و سپس برای جلوگیری از درد در حین عمل ایمپلنت، یک داروی بی‌حسی تجویز کند. هر دندانی که نیاز به کشیدن داشته باشد، برداشته می‌شود و قبل از اقدام، دهان شما به طور کامل تمیز می‌شود. دندانپزشک سوراخ‌هایی را در استخوانی که ایمپلنت دندانی در آن قرار می‌گیرد ایجاد می‌کند. سپس دهان شما دوباره تمیز شده و نواحی برش خورده بخیه می‌شوند.

     فیتینگ: پس از قرار دادن ایمپلنت‌ها، اباتمنت‌ها برای دندان‌های جدید نصب می‌شوند. اگر ایمپلنت بیمار ناپایدار باشد، دندانپزشک ممکن است توصیه کند اباتمنت را بدون درپوش بگذارید تا بدون آسیب رساندن به استخوان زیر آن بهبود یابد. دندانپزشک‌تان ممکن است یک روکش مصنوعی موقت را برای قرار دادن روی اباتمنت جدید توصیه کند. این‌ها به جای کلاهک‌های دائمی در چند ماه جایگزین می‌شوند.

     مراقبت‌های بعدی: پس از اتمام اتصال، بیمار برای بهبودی جلسه را ترک می‌کند. به طور معمول، ایمپلنت‌های یک روزه به این معنی هستند که پس از جراحی ایمپلنت دندان، بیمار می‌تواند با حداقل تغییرات به زندگی خود ادامه دهد. رژیم غذایی و بهداشت دهان و دندان مهمترین تغییراتی است که باید در نظر گرفته شود. ایمپلنت‌ها برای بهبودی نیاز به زمان دارند، پس تلاش برای گاز زدن سیب آن هم درست دو ساعت پس از سوراخ شدن استخوان فک، پایان خوشی ندارد.

     بررسی‌های نهایی: پس از حدود شش ماه، بیمار برای بررسی اینکه آیا ایمپلنت یک روزه دندان به درستی بهبود یافته است و دندان‌ها به درستی روی هم قرار گرفته‌اند، باز به مطب دندانپزشکی برمی‌گردد.

 

قیمت ایمپلنت یک روزه چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان یک روزه به دستمزد دندانپزشک، قیمت پایه ایمپلنت و قیمت پروتز دندان بستگی دارد. بهتر است برای کاشت ایمپلنت دندان به یک متخصص متبحر و باتجربه مراجعه کنید تا ایمپلنت شما با موفقیت انجام شود و متحمل هزینه‌های اضافی مثل تعویض پایه ایمپلنت به علت جوش نخوردن با استخوان فک نشوید.

هزینه واقعی درمان ایمپلنت دندان بسته به تعداد متعددی از عوامل می تواند متغیر باشد:

  •      چندین دندان تعویض شده
  •     ترجیح شما برای جایگزینی دندان های متحرک در مقابل دندان های ثابت
  •      درمان پیش نیاز مانند پیوند استخوان
  •      سلامت استخوان فک و لثه

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!