02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

ایمپلنت فوری با لیزر

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1402/06/23

بروزرسانی شده در: 1403/01/21

ایمپلنت دندانی یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته هستند و لیزر دندانپزشکی یک انتخاب هوشمندانه برای قرار دادن ایمپلنت است. لیزر درمانی مزایای بالینی زیادی در مقایسه با چاقوی جراحی و تیغه‌ها دارد، از جمله کنترل دقیق‌تر پزشک و راحتی بیشتر برای بیمار.

لیزرهای دندانی دستگاه‌های پزشکی هستند که از نور دقیق متمرکز برای درمان بافت استفاده می‌کنند. نور لیزر دارای طول موج خاصی است. نیرو در یک پرتو کوچک باریک مهار می‌شود و یک نور بسیار با شدت بالا ایجاد می‌کند. لیزرها دقیق هستند و می‌توانند بر روی نواحی ریز تمرکز کنند و آنها را برای جراحی‌های بسیار دقیق دندان به جای مته یا اسکالپل آماده کنند. لیزر جایگزینی مطمئن و ملایم برای ابزارهای سنتی دندانپزشکی است. آن‌ها به جراحان دهان و دندان‌پزشکان اجازه می‌دهند کارهای پیچیده‌تری را انجام دهند، از دست دادن خون، ناراحتی بعد از عمل و احتمال عفونت زخم را کاهش دهند و به بهبود زخم کمک کنند تا بیماران سریع‌تر به لبخند زیبایشان برسند.

مزایای روش ایمپلنت فوری با لیزر

زندگی با به روزترین فناوری دندانپزشکی آسان‌تر می‌شود. با ایمپلنت‌های دندانی می‌توانید به‌طور دائم ساییدگی دندان‌هایتان را اصلاح کنید. متخصصان ایمپلنت شما را به خوردن، صحبت کردن و لبخند زدن عادی و با عملکرد کامل یک لبخند کامل و معمولی دعوت می‌کنند. با کمک این فناوری، راه‌های بهتری پیدا می‌کنیم که ماندگاری بیشتری دارند و در حال حاضر ایمپلنت‌ها از بسیاری از روش‌های دیگر ماندگاری بیشتری دارند.

تا همین اواخر، دندانپزشکی ایمپلنت عملی فوق‌العاده به نظر می‌رسید. امروزه این یک روش دندانپزشکی نسبتاً رایج است که دندانپزشکان هر روز آن را انجام می‌دهند. بسیاری از دندانپزشکان فکر می‌کنند لیزر آینده دندانپزشکی است. لیزر بهترین نتیجه، بهبودی بهتر و سریعتر را فراهم می‌کند.

یکی از دلایلی که دندانپزشکی لیزر شتاب بیشتری گرفته و با افزایش محبوبیت روبرو شده است، مزایای زیادی است که ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های کلیدی دندانپزشکی با لیزر این است که غیر تهاجمی و یک روش بسیار آرام‌تر و آرامش بخش‌تر است. به این دلیل که لیزرها در مقایسه با صداهای بلند و ارتعاشات قوی که هنگام انجام درمان با استفاده از مته‌های دندانپزشکی سنتی احساس می‌شوند، تقریباً بی‌صدا هستند. استفاده از لیزر در دندانپزشکی ایمپلنت مزایای قابل توجهی را در طول روش ایمپلنت ارائه می‌دهد.

  •      استفاده از لیزر در دندانپزشکی ایمپلنت آسیب کمتری دارد زیرا با خونریزی همراه نیست.
  •      پس از درمان ایمپلنت دندان با لیزر، پوشش فتوکواگولاسیون تولید می‌شود که از زخم در برابر ورود میکروارگانیسم‌ها به عنوان یک پانسمان بیولوژیکی محافظت می‌کند.
  •      در مرحله دوم ایمپلنت فوری با لیزر، زمانی که نیاز به باز کردن مجدد ایمپلنت برای نصب اباتمنت است، نیازی به استفاده از چاقوی جراحی نیست که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است، زیرا ذرات آن می‌توانند روی سطح ایمپلنت باقی بمانند و  ممکن است بیشتر باعث پیدایش جریان‌های گالوانیکی بین فلزات غیر مشابه (کاشت تیتانیوم و اسکالپل فولاد ضد زنگ) شود.
  •      لیزرهای دندانی می‌توانند با دقت زیاد مورد استفاده قرار گیرند، به این معنی که حداقل آسیب به بافت‌های اطراف وارد می‌شود.
  •      حداقل خونریزی دارند، چون لیزر خون را به لخته شدن تشویق می‌کند.
  •      حداقل خطر عفونت باکتریایی بعد از عمل دارند. به این دلیل که لیزر به استریل کردن ناحیه در حین کار کمک می‌کند.
  •      زخم ها ممکن است نیازی به بخیه نداشته باشند، طول کلی عمل را کوتاه می کند و زمان بهبودی را کاهش می دهد.
  •      با توجه به اولویت‌های شما ممکن است نیاز به بیهوشی کاهش یا به طور کلی حذف شود.
  •      زخم‌ها سریع‌تر بهبود می‌یابند، زیرا بافت نرم قادر به بازسازی سریع‌تر است. این به معنای کمترین زمان از کار افتادگی است و به زودی می‌توانید به استفاده از دندان‌ها و دهان خود به طور معمول برگردید.

 

روش کاشت دندان با لیزر

عمل کاشت ایمپلنت فوری با لیزر از 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. ایمپلنتولوژیست تحت بی‌حسی موضعی، مخاط را با لیزر برش می‌دهد که بهترین نتیجه، بهبودی بهتر و سریعتر به همراه دارد و سپس با استفاده از دستگاه مخصوص ایمپلنت دندان را جاسازی می‌کند.

 

خود ایمپلنت دندان از یک میله استوانه‌ای ساخته شده از تیتانیوم تشکیل شده است. سپس ایمپلنت از بالا با مخاط پوشانده شده و با بخیه بسته می‌شود.

پس از کاشت ایمپلنت دندان باید بین 3 تا 6 ماه برای کاشت دندان دائمی صبر کرد و در این مدت دندانپزشک تاج ایمپلنت موقت دندان را نصب می‌کند. در این مدت ایمپلنت‌ها با استخوان فک ادغام شده و برای ایمپلنت دائمی دندان استفاده می‌شوند. مخاط روی ایمپلنت فقط با استفاده از لیزر روی ایمپلنت تبخیر می‌شود و سپس تاج قرار می‌گیرد.

 

موارد منع استفاده از ایمپلنت

موارد منع روش کاشت ایمپلنت فوری، اختلالات متابولیک شدید و برخی بیماری‌های مزمن است.

قبلاً فقدان استخوان در ناحیه کاشت یک مورد منع مصرف بود. اما اکنون، به لطف روش‌های جدید کاشت استخوان معدنی دندانی با استفاده از سلول‌های بنیادی، این مورد دیگر منع مصرف ندارد. پس از انجام عمل ایمپلنت دندانی فوری در عرض 3 روز، ممکن است تورم خفیفی در ناحیه عمل و ناراحتی ایجاد شود، بنابراین باید از هیپوترمی و فعالیت بدنی شدید خودداری کرد. بعد از 3 روز بیمار جراحی را فراموش می‌کند.

روش کاشت دندان به بیماران این امکان را می‌دهد که از پروتزهای ناراحت کننده دوری کنند و برای بازیابی دندان‌های از دست رفته، دندان‌های سالم مجاور را ساییده نکنند. بسیاری از دندانپزشکان فکر می‌کنند لیزر آینده دندانپزشکی است. از دندانپزشک‌تان در مورد استفاده از لیزر برای روش ایمپلنت دندان سوال کنید.

حتما بخوانید: ایمپلنت دیجیتال

خطرات لیزر دندانپزشکی

وقتی حرف مراقبت از دندان به میان می‌آید، در بسیاری از موارد لیزرهای دندان ایمن‌تر از ابزارهای مورد استفاده در درمان سنتی هستند. زیرا بعد از هر بار استفاده نیازی به استریل کردن لیزر نیست و می‌توان از آنها با دقت استفاده کرد.

اگرچه لیزر دندانپزشکی به طور کلی یک روش درمانی بسیار ایمن و موثر در نظر گرفته می‌شود، متاسفانه هیچ تضمینی وجود ندارد که برای هر بیمار مناسب باشد و ممکن است خطراتی در ارتباط با استفاده از آن وجود داشته باشد. خطرات دقیق به نوع درمان بستگی دارد و بنابراین باید در مشاوره اولیه با دندانپزشک‌تان در مورد مناسب بودن درمان خود صحبت کنید.

برای اطلاع از اینکه آیا لیزر درمانی گزینه مناسبی برای نیازهای دندانی شماست یا خیر، با دندانپزشک‌تان قرار ملاقات بگذارید تا در مورد کاندیداتوری شما بیشتر بحث کند و به سوالاتی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد.

 

هزینه جراحی لیزر ایمپلنت دندان

استفاده از لیزر در دندانپزشکی ایمپلنت باعث می‌شود کاشت ایمپلنت برای بیمار راحت‌تر باشد و بهترین اثر را داشته باشد.

هزینه کاشت لیزر به سیستم ایمپلنت و تجربه ایمپلنتولوژیست بستگی دارد. دندانپزشکان از ایمپلنت‌های دندانی مختلفی استفاده می‌کنند که امکان ارائه روش لیزر را برای بیماران با امکانات مختلف مواد فراهم می‌کند.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!