جراحی دندون عقل | جراحی دندان عقل نهفته در تهران

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1402/11/07

جراحی دندان عقل در مواقعی که بیمار در دندان خود احساس درد و یا خرابی می‌کند پیشنهاد می‌شود.  دندان عقل، آخرین دندان آسیابمان است که معمولاً بین 17 تا 25 سالگی سر از لثه بیرون می‌آورد. اما ازآنجایی‌که تکامل دندان‌هایمان، هنوز با عادات غذایی مدرن هماهنگ نشده، فضایی برای این سرباز آخرِ صف باقی نمانده است. دندان عقل جامانده، کج و معوج رشد می‌کند و به ریشه‌های همسایگانش فشار می‌آورد. نتیجه‌ی این شلوغیِ بی‌جا، درد، تورم، عفونت و حتی لق شدن دندان‌های دیگر است. در این مواقع جراحی دندان عقل بهترین گزینه است.

چه مواقعی جراحی دندون عقل تجویز می‌شود؟

درد و تورم در لثه‌های انتهای فک: انگار کسی لگدی به تهِ فک‌تان زده است.

دندان‌های دیگر لق می‌شوند: همسایگان دندان عقل از شرِ زورگویی‌های او به تنگ آمده‌اند.

مشکلات جویدن: گاز زدن به سیب، تبدیل به یک مبارزه می‌شود.

بوی بد دهان: غذا توی لثه‌های ملتهب گیر می‌افتد و باعث بوی بد می‌شود.

کشیدن دندان عقل

تصمیم به کشیدن دندان عقل، مثل خنثی کردن مین است. باید با دقت شرایط را بررسی کرد و بهترین راه را انتخاب کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره پریو و کشیدن دندان عقل کلیک کنید.

جراحی دندان عقل

کشیدن ساده

اگر دندان عقل به‌طور کامل بیرون آمده و فقط کمی کج است، با یک‌دست‌مالِ بی‌حسی می‌شود از شرش خلاص شد.

جراحی پیشرفته

اگر دندان عقل زیر لثه گیر کرده یا کج و معوج رشد کرده، کار به قیچی و نخ بخیه می‌کشد. جراح‌های دندانپزشک، متخصص خنثی کردن این میدان‌های مین هستند.

چرا نباید از مسکن‌ها بترسیم؟

بعد از کشیدن دندان عقل، کمی درد و تورم طبیعی است. مسکن‌های تجویزشده توسط دندانپزشک، درد را تسکین می‌دهند. نگران نباشید، این درد، دوستِ شما در دوران نقاهت است.

مراقبت‌های غذایی

در چند روز اول، غذاهای نرم و مغذی مثل سوپ، پوره سیب‌زمینی و ماست بخورید. قهرمانانِ دوران نقاهت، غذاهایِ جویدنیِ نرم هستند.

بهداشت

دهان و صورت را مثل سرزمین‌های آزادشده تمیز نگه داریم. دهان و صورت خود را بعد از هر وعده غذایی با آب نمک ولرم شستشو دهید. مسواک زدن ملایم و استفاده از نخ دندان، فراموش نشود. بهداشت، کلیدِ نقاهتی بی‌دردسر است.

مزایای جراحی دندون عقل

1. جلوگیری از درد و عفونت
  2.  صاف شدن دندان‌ها
  3.  ارتقای تنفس
  4. زیبایی لبخند

عوارض احتمالی

خونریزی، عفونت و آسیب به عصب، از عوارضِ نادرِ کشیدن دندان عقل هستند. با انتخاب جراحِ باتجربه و مراقبت‌های دقیق، می‌توان احتمالِ این عوارض را به حداقل رساند.
با دندانپزشک مشورت کنید

تصمیم به کشیدن یا نکشیدنِ دندان عقل، باید با معاینه و نظرِ دندانپزشکِ متخصص گرفته شود. فال قهوه و حرف این و آن، ملاکِ تصمیم‌گیری در این مورد نیست.

جراحی دندون عقل

توصیه های مهم

خواب کافی: برای ریکاوریِ سریع‌تر، به اندازه کافی بخوابید.

فعالیت‌های بدنی: از فعالیت‌های سنگین و ورزش تا چند روز بعد از کشیدن دندان عقل خودداری کنید.

سیگار ممنوع: سیگار کشیدن می‌تواند روندِ بهبودی را مختل کند.

دهانشویه: از دهانشویه‌های تجویز شده توسط دندانپزشک استفاده کنید.

مراجعه به دندانپزشک: بعد از کشیدن دندان عقل، برای بررسی وضعیت

جراحی دندان عقل نهفته در تهران

جراحی دندان عقل نهفته در تهران را با استفاده از کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی انجام دهید. کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی این کار را با استفاده از بهترین و استانداردترین تجهیزات روز دنیا انجام خواهد داد. برای نوبت دهی برای جراحی دندان عقل نهفته در تهران می توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

نتیجه گیری

دندان عقل، می‌تواند دردسرهای زیادی به بار بیاورد. اما با معاینه و نظرِ دندانپزشکِ متخصص، می‌توان بهترین راهکار را برای این سربازِ سر به هوا انتخاب کرد. کشیدنِ دندان عقل، فواید زیادی دارد و می‌تواند لبخندی زیبا و زندگیِ سالم را به شما هدیه دهد.

آیا کشیدن دندان عقل درد دارد؟

درد بعد از کشیدنِ دندان عقل، با مسکن‌های تجویز شده توسط دندانپزشک قابل کنترل است.

بعد از کشیدن دندان عقل باید چه بخوریم؟

در چند روز اول، غذاهای نرم و مغذی مثل سوپ، پوره سیب‌زمینی و ماست بخورید.

چقدر طول می‌کشد تا بعد از کشیدن دندان عقل خوب شویم؟

دوران نقاهت بعد از کشیدن دندان عقل، به نوعِ جراحی و شرایطِ بیمار بستگی دارد، اما به‌طور کلی چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد.

همه باید دندان عقلشان را بکشند؟

نیاز به کشیدنِ دندان عقل، با معاینه و نظرِ دندانپزشکِ متخصص مشخص می‌شود.

هزینه کشیدن دندان عقل چقدر است؟

هزینه کشیدن دندان عقل به نوعِ جراحی، دستمزدِ جراح و محل زندگی شما بستگی دارد.