02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

تاثیر سیگار کشیدن روی ایمپلنت های دندانی - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/04/24

بروزرسانی شده در: 1402/10/12

یکی از کارهایی که تأثیر مستقیم و منفی بر روی ایمپلنت‌های دندانی خواهد داشت، سیگار کشیدن است. از جمله تاثیرات منفی سیگار کشیدن بر روی ایمپلنت دندان می توان به کاهش و عدم ترمیم استخوان، عفونت، کاهش موفقیت در درمان، ترمیم ناقص استخوان، التهاب در ناحیه ایمپلنت، عدم تعامل صحیح بین استخوان فک و ایمپلنت، عدم ترمیم بافت لثه و کاهش کارایی ایمپلنت اشاره کرد.

در ادامه مطلب به بررسی بیشتر تأثیر سیگار کشیدن روی ایمپلنت‌های دندانی اشاره خواهیم کرد. برای اطلاعات کامل در این زمینه کافی است در ادامه مطلب کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی را همراهی کنید.

ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری

ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری نیز قابل‌اجرا است، اما درصورتی‌که توصیه‌های لازمی که دندان‌پزشک به آن‌ها می‌کنند را به‌خوبی اجرا کنند تا بعد از اجرای ایمپلنت دندان دچار مشکل نشوند. در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی مانند سیگار نکشیدن مشکلاتی چون التهاب در لثه، عدم موفقیت اجرای ایمپلنت و عفونت رخ خواهد داد.

ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری زمانی به‌درستی انجام و اجرا می‌شود که این افراد توصیه‌های دندان‌پزشک را در این مواقع جدی بگیرند و به این توصیه‌ها موبه‌مو عمل نمایند.

کاشت دندان برای افراد سیگاری

کاشت دندان برای افراد سیگاری می‌تواند با چالش‌ها و ریسک‌های خاصی همراه باشد. سیگار  به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بر روی فرآیند بهبود و موفقیت ایمپلنت دندان تأثیرگذار خواهد بود. کاهش در جریان خون و اکسیژن  و تأخیر در فرآیند التیام و ترمیم استخوان همگی نتیجه سیگار کشیدن خواهد بود. کاشت دندان برای افراد سیگاری زمانی امکان‌پذیر است که کشیدن سیگار را ترک کند.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که کاشت دندان برای افراد سیگاری باید با نظر مستقیم دندان‌پزشک و بعد از معاینات صورت بگیرد.

تاثیر سیگار کشیدن روی ایمپلنت های دندانی

توصیه های مهم برای افراد سیگاری جهت اجرای ایمپلنت

البته سیگار کشیدن موجب نمی شود که به طور کامل از انجام ایمپلنت دندان ناامید شود به هر حال افراد سیگاری نیز باید بتوانند دندان های از دست رفته خود را جایگزین کنند. اما زمانی که افراد سیگاری تصمیم می گیرند از روش کاشت ایمپلنت برای پر کردن جای خالی دندان خود استفاده کنند باید توصیه های زیر را رعایت کنند تا مطمئن شوند که ایمپلنت های دندانی با موفقیت کامل در دهان آنها کاشته می شود:

همین حالا سیگار کشیدن را ترک کنید

 بدیهی است که گفتن این حرف از عمل کردن آن راحت تر است اما احتمالاً از دندان پزشکان و متخصصان مختلف شنیده اید که ترک سیگار برای انجام ایمپلنت دندان ضروری است. پس چه بهتر که همین الان سیگار را ترک کنید و به بهبود سلامت عمومی بدن خود و همچنین حفظ بهتر بهداشت دهان و دندان خود کمک کرده و زیبایی لبخند خود را بازگردانید.سیگار قیمت ایمپلنت دندان پرداخت شده توسط شما را از بین می برد.

یک هفته قبل و یک هفته بعد از عمل جراحی سیگار را ترک کنید

اگر نمی توانید سیگار را برای همیشه ترک کنید باید حداقل یک هفته قبل و بعد از انجام عمل جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.
همه ما می‌دانیم که ترک سیگار حتی برای یک روز چون به یک عادت روزمره تبدیل شده واقعاً مشکل و آزار دهنده است اما باید با خودتان کنار بیایید و سعی کنید به نتیجه کار فکر کرده و تصمیم خود را بگیرید برای کاشت ایمپلنت موفق ترک سیگار به مدت یک هفته قبل و یک هفته بعد از عمل جراحی ضروری است.

عادت سیگار کشیدن خود را به نصف کاهش دهید

اگر فکر می کنید واقعا نمی توانید برای چند هفته کشیدن سیگار را کنار بگذارید؛ بهتر است کشیدن سیگار را به حداقل برسانید. حتی اگر سعی کنید که تعداد سیگار هایی که در روز می کشید را به نصف برسانید میزان موفقیت عمل جراحی شما برای کاشت ایمپلنت به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
تاثیر سیگار کشیدن روی ایمپلنت های دندانی

چرا کاشت دندان به روش ایمپلنت برای افراد سیگاری چالش برانگیز است؟

همه می‌دانیم که سیگار کشیدن برای سلامتی مضر است. علاوه بر مشکلاتی که افراد سیگاری از لحاظ سلامتی با آن مواجه هستند این عادت می تواند روی دندان های فرد نیز تاثیر بسیار ناخوشایندی داشته باشد. به عنوان مثال سیگار کشیدن فرآیند کاشت دندان را کمی پیچیده می کند.
البته نمی‌توان گفت که کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری غیر ممکن است اما نکته اینجاست که سیگار کشیدن موجب کاهش درصد موفقیت کاشت ایمپلنت می شود و ایمپلنت های دندانی را در طولانی مدت با مشکل مواجه می کند. بدیهی است ایمپلنت های دندانی کاشته شده در دهان افراد سیگاری مانند افراد غیر سیگاری روند بهبودی یکسانی ندارد.
 بسیاری از متخصصان دهان و دندان بر این باورند که سیگار کشیدن به بافتهای دهان و دندان آسیب می رساند و موجب ضخیم شدن لایه بالایی سلول های پوست می شود. همچنین سیگار کشیدن به غدد بزاقی دندان نیز آسیب می رساند و موجب خشک شدن آنها می شود. در این شرایط بزاق دهان که می تواند باکتری ها را از بین ببرد خشک شده و در نتیجه رشد باکتری با سرعت بیشتری پیشرفت می کند و بیماری های پریودنتال ایجاد می شوند.
نیکوتین و ترکیبات سمی دیگر موجود در سیگار روی عروق محیطی درون دهان تاثیر گذاشته و موجب کاهش جریان خون و کاهش شدید سیستم ایمنی بدن و توانایی آن در بهبود زخم ها می شود.

سیگار کشیدن و بهداشت دهان و دندان

دهان و دندان، اولین ناحیه ای از بدن است که حین سیگار کشیدن یا جویدن تنباکو تحت تاثیر قرار می گیرد. سیگار کشیدن از دو جهت روی سلامت دهان و دندان تاثیر می گذارد: اول اینکه سیگار کشیدن موجب سوختن بافت‌های داخل دهان شده و کراتوسیس keratosis تولید می کند. در نتیجه لایه بالایی سلولهای پوستی ضخیم می شود.
دوم اینکه سیگار کشیدن به غدد بزاقی آسیب وارد می کند و در نتیجه دهان خشک می شود. به علاوه نیکوتین و دیگر محصولات جانبی که در سیگار موجود است روی رگ های خونی محیطی که در دهان و پوست و وجود دارند اثر منفی گذاشته و موجب می شود جریان خون کاهش پیدا کرده و به درستی عمل خونرسانی به سطوح دیگر انجام نشود.

سیگار کشیدن و سیستم ایمنی بدن

سیگار کشیدن روی سیستم ایمنی و مکانیسم های بهبود یافتن زخم و سیستم دفاعی بدن نیز اثر منفی می گذارد. خشک شدن دهان موجب افزایش رشد باکتری های بیماری زا شده و شدت بیماری های پریودنتال یا عفونت لثه را افزایش می دهد اثرات طولانی ‌مدت کشیدن سیگار و مصرف تنباکو می تواند موجب سرطان قلبی - عروقی؛ ریه و بیماری متابولیک شود. 

سیگار کشیدن و کاشت ایمپلنت

 تحقیقات و تجربیات بالینی نشان می دهد که کارایی ایمپلنت های دندان بسته به نوع تیتانیومی که از آن ساخته شده‌اند و همچنین نحوه اتصال آن با استخوان فک متفاوت است. فرایند جوش خوردن پایه ایمپلنت با فک در دوام و استحکام آن تاثیر قابل توجهی دارد.
سیگار کشیدن بلافاصله پس از انجام عمل جراحی کاشت ایمپلنت موجب تاخیر در بهبود و افزایش عفونی شدن و احتمال افتادن ایمپلنت می شود. البته این احتمالات قطعی نیست اما نتایج تحقیقات نشان داده که درصد عدم موفقیت کاشت ایمپلنت در افراد سیگاری در دوره جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک طی دو تا سه هفته اول بعد از کاشت ایمپلنت بسیار بیشتر از افراد غیر سیگاری است.
سیگار کشیدن و تحلیل استخوان فک
مشکل سیگار کشیدن روی ایمپلنت‌ها فقط به دوره جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک محدود نمی‌شود بلکه تحقیقات نشان می‌دهد حتی در صورتی که ایمپلنت ها به خوبی با استخوان فک فرد سیگاری جوش بخورند همچنان خطر تحلیل استخوان به علت سیگار کشیدن و در نتیجه افتادن ایمپلنت دندان یا لق شدن آن در افراد سیگاری بیشتر است.
تجربه نشان داده افراد سیگاری نمی‌توانند بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی حفظ کنند و به همین علت تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت های دندانی با علائمی مانند عفونت و التهاب لثه که تا استخوان فک گسترش پیدا می کند موجب افتادن ایمپلنت ها در فاصله کوتاهی پس از کاشت آن ها در استخوان فک افراد سیگاری میشود.

چطور می توان از بروز مشکلات بعد از کاشت ایمپلنت در افراد سیگاری جلوگیری کرد؟

روش های مختلفی وجود دارد که افراد سیگاری می‌توانند از ایجاد مشکلات جدی برای ایمپلنت های دندان و افتادن آنها جلوگیری کنند. اگر تصمیم گرفته اید ایمپلنت‌دندان بکارید؛ بهترین تصمیم برای شما ترک سیگار است.
اما اگر ترک این عادت برای شما مشکل است باید سعی کنید حداقل یک هفته پیش از انجام عمل جراحی و دو هفته بعد از آن از کشیدن سیگار خودداری کنید. همچنین باید بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی حفظ کنید و به طور منظم به دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرده و هر گونه پوسیدگی و عفونت یا مشکلات لثه را به سرعت درمان کنید تا کاشت ایمپلنت با مشکل مواجه نشود.
تاثیر سیگار کشیدن روی ایمپلنت های دندانی

آیا افراد سیگاری کاندید مناسبی برای انجام ایمپلنت هستند؟

اگر سیگار می‌کشید کاندید ایده آلی برای انجام ایمپلنت دندانی نیستسد. البته بهتر است پیش از تصمیم گیری با دندان پزشک مشورت کرده و روش های ترک عادت سیگار کشیدن را نیز جویا شوید. هر چند می توان ایمپلنت دندان را حتی زمانی که سیگار می کشید در دهان شما کاشت اما دندانپزشک عوارض و پیامدهای ناشی از کشیدن سیگار روی ایمپلنت های دندان را به تفصیل برای شما شرح خواهد داد.
مهمترین پیامد کاشت ایمپلنت در افراد سیگاری، بهبود نیافتن زخم آنها پس از انجام عمل جراحی و عارضه ای به نام حفره خشک است. این عارضه مهم ترین دلیل عدم موفقیت کاشت ایمپلنت در افراد سیگاری است. به همین علت پزشک شما را از کشیدن سیگار منع می کند چون سیگار تهدید جدی برای ایمپلنت دندان است.

چرا دندانپزشکان معمولا از کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری خودداری می کنند؟

بسیاری از دندانپزشکان از کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری خودداری می کنند و ممکن است در صورتی که سیگاری باشید؛ مجبور شوید به چندین دندانپزشک مراجعه کنید تا یکی از آنها کاشت ایمپلنت را در دهان شما بپذیرد. مشکل اصلی افراد سیگاری، لثه ها و استخوان های آنهاست که به اندازه کافی قدرت و استحکام ندارد که بتواند پایه ایمپلنت را در خود نگه دارد.از بین رفتن هزینه ایمپلنت دندان یکی دیگر از نکات مهم است.
هر چند پیوند استخوان می تواند برای افزایش استحکام و کمک به رشد استخوان مفید باشد اما عمل پیوند استخوان در افراد سیگاری نیز با مشکل جدی کند بودن روند بهبود پس از جراحی مواجه است. سیگار کشیدن موجب می‌شود رشد استخوان در ناحیه ای که پیوند انجام شده به اندازه کافی نباشد و در نتیجه فرآیند خوب شدن و بهبود یافتن با مشکل مواجه شود. در این شرایط هیچ دندانپزشکی نمی تواند پایه ایمپلنت را در استخوان فک فرد سیگاری بکارد.

چه مدت پس از انجام ایمپلنت دندان می توان سیگار کشید؟

معمولاً دندانپزشکان توصیه می‌کنند که بیماران تا زمانی که می‌توانند از کشیدن سیگار و قلیان خودداری کنند. اما اگر نمی توانید به مدت طولانی از کشیدن سیگار خودداری کنید؛ حداقل به مدت دو هفته پیش از انجام ایمپلنت دندان و حدود ۲ تا ۳ ماه بعد از آن باید آن را ترک کنید تا جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک به طور کامل انجام گیرد. با رعایت این موضوع دیگر نگران قیمت ایمپلنت دندان نخواهید بود.

چه مدت پس از انجام پیوند استخوان می توان سیگار کشید؟

بهتر است به مدت دو هفته پس از انجام عمل جراحی پیوند استخوان از سیگار کشیدن خودداری کنید. کشیدن سیگار می‌تواند موجب افزایش خطر پیوند نخوردن گرفت استخوانی و یا عدم موفقیت عمل جراحی لیفت سینوس شود.

آیا سیگار کشیدن روی ایمپلنت های دندانی تاثیر می‌گذارد؟

مدتهاست ثابت شده که کشیدن سیگار روی سلامت دهان و دندان و افزایش احتمال ابتلا به بیماری های پریودنتال در تحلیل استخوان تحلیل و بافت لثه، از دست دادن دندان ها و التهاب لثه اطراف ایمپلنت های دندانی موثر است. همچنین کشیدن سیگار درصد موفقیت ایمپلنت دندان را به شدت کاهش می دهد. نیکوتین موجود در تنباکو نیز جریان خون رسانی به دهان را کاهش داده و بهبود زخم ها پس از عمل جراحی را کند می کند.
درصد عدم موفقیت جوش خوردن پایه ایمپلنت و استخوان فک در بین افرادی که سیگار می کشند بسیار بیشتر است چون حفظ بهداشت دهان و دندان این افراد در نواحی اطراف ایمپلنت بسیار مشکل است و خطر التهاب لثه اطراف پایه‌های ایمپلنت یا Preimplantities با سیگار کشیدن به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

سیگار کشیدن چطور روی ایمپلنت دندانی تأثیر می گذارد؟

نیکوتین موجود در سیگار و همینطور تنباکو جریان خون را کند کرده و فرایند بهبودی را به طور کلی در بدن شما کند می کند. این روند بهبودی شامل ترمیم یافتن بافت ها پس از انجام عمل جراحی دهان و دندان نیز می شود.
به همین علت اگر سیگار می کشید یا تنباکو می جوید احتمال دارد که پایه ایمپلنت به خوبی با بافتهای استخوان فک شما جوش نخورد. در صورتیکه این فرایند جوش خوردن به درستی اتفاق نیافتد ایمپلنت دندانی که در جای خود لق شده نمی تواند تاج دندان را به خوبی روی خود نگه دارد و در نتیجه از لثه بیرون می افتد.

چطور می توان سیگار کشید اما به عارضه حفره خشک بعد از ایمپلنت دندان دچار نشد؟

در صورتی که نمی توانید سیگار خود را پیش از انجام کاشت ایمپلنت ترک کنید؛ بهتر است حداقل به توصیه های زیر عمل کنید تا به عارضه حفره خشک پس از ایمپلنت دندان دچار نشوید:
1. از patch نیکوتین استفاده کنید
2. به مدت ۴۸ ساعت بعد از عمل جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید
3. از دندان پزشک بخواهید که حتماً مرحله زخم شما را بخیه کنند
4. هنگام سیگار کشیدن از گاز استریل روی ناحیه جراحی شده نگه دارید
5. از جویدن تنباکو و آدامس های نیکوتین دار خودداری کنیم
6. برای فراموش کردن عادت سیگار کشیدن به عادت دیگری روی بیاوریم 

کاشت ایمپلنت دندان در افراد سیگاری چه پیامدهایی دارد؟

ریسک عدم موفقیت کاشت ایمپلنت دندانی در افراد سیگاری بسیار بیشتر است
ابتلا به بیماری های دهان و دندان و التهاب لثه اطراف ایمپلنت در افراد سیگاری بیشتر است
نیاز به تعویض ایمپلنت دندان در افراد سیگاری سریع تر از افراد غیر سیگاری است

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

لیلا

سلام آقای دکتر آیا با رعایت کامل بهداشت دهان و دندان می توان تاثیر منفی سیگار کشیدن را کاهش داد

فاطی

سلام وقت بخیر من سه روزه پایه ایمپلنت گذاشتم قلیون تفریحی میکشم که اونم تو جمع دوستان در حد سه چهار کام ایا کشیدن قلیون اونم گهگاهی مشکل نداره؟

نا شناس

سلام آقای دکتر طوری که از توضیحاتتون متوجه شدم نیکوتین دشمن اصلی ایمپلنت دندون هستش اگه بجای سیگار از سیگار الکتریک استفاده کرد یا از چسب های نیکوتین که میزنن روی بازو استفاده کرد یا بعضی وقتها مثلا هفته‌ای 2&3 بار ماری‌جوانا رو با پایپ های مخصوص بدون مخلوط کردن با سیگار و نیکوتین بصورت کشیدن گل خالی استفاده کرد مشگلی برای ایمپلنت کردن دندون به وجود میاد؟

دکتر شهاب محمدی

اینجوری که شما گفتید نه ولی ماریجونا مصرف نکنید بهتره

علی

سلام آیا خوردن تریاک هم عوارض داره برای ایمپلنت

دکتر شهاب محمدی

سلام نه عوارضی نداره اما بعد از اتمام ایمپلنت توصیه می کنیم نخورید

Sobhan

سلام دکتر من یه سوال داشتم میخواستم بگم که بنده یازده روز پیش برای دندان های فک پایین اقدام کردم و هشت تا پایه ایمپلنت رو گذاشتم هنوز هم بخیه ها رو نکشیدم سوالم اینه که آیا مصرف شیشه حتی برای یک بار هم مشکل ساز میشه برام

Sobhan

سلام دکتر من یه سوال داشتم میخواستم بگم که بنده یازده روز پیش برای دندان های فک پایین اقدام کردم و هشت تا پایه ایمپلنت رو گذاشتم هنوز هم بخیه ها رو نکشیدم سوالم اینه که آیا مصرف شیشه حتی برای یک بار هم مشکل ساز میشه برام

Sobhan

سلام دکتر من یه سوال داشتم میخواستم بگم که بنده یازده روز پیش برای دندان های فک پایین اقدام کردم و هشت تا پایه ایمپلنت رو گذاشتم هنوز هم بخیه ها رو نکشیدم سوالم اینه که آیا مصرف شیشه حتی برای یک بار هم مشکل ساز میشه برام

Sobhan

سلام دکتر من یه سوال داشتم میخواستم بگم که بنده یازده روز پیش برای دندان های فک پایین اقدام کردم و هشت تا پایه ایمپلنت رو گذاشتم هنوز هم بخیه ها رو نکشیدم سوالم اینه که آیا مصرف شیشه حتی برای یک بار هم مشکل ساز میشه برام

علیرضا

سلام دکتر من ۱۰ ساله که یکی از دندون هامو فک بالا رو ایمپلنت کردم از اون وقت تا حالا سیگار میکشیدم ولی همیشه مسواک و اب نمک و نخ دندون میکردم خلاصه دندون هامو تمیز نگه میداشنم الان هم تمام دندون هام سالمه به نظر شما سیگار تاثیری روش میزاره الان به دکترمم نشون میدم میگه خوبه ممنون میشم جواب بدید

Alireza

سلام اقای دکتر من ۱۰ ساله فقط یکی از دندون هامو ایمپلنت کردم روزی یه نخ سیگار میکشیدم ولی همیشه مسواک و نخ دندون میکنم الان هم دندون ام سالمه به دکترمم هر سال نشون میدم عکس از دندونم میگیرم میگه خوبه به نظر شما سیگار تاثیر زیادی روی ایمپلنت نزاشته ؟

Roya

سلام آقای دکتر. من الان تو مرحله قالب گذاری و تاج ایمپلنت هستم. اصلا سیگاری نیستم و تعداد سیگارهایی که تو عمرم کشیدم ۱۰ تا نخ هم نمیشه. با این حال می خواستم بدونم اگه گاهی مثلا ماهی یک بار ماری جوانا بکشم خیلی ضرر داره برای دوام ایمپلنت؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب بهتر هست که مصرف نکنید چون دخانیات و الکل به ایمپلنت آسیب خواهد زد.

محمد رضا

سلام من ۱۵ روز بعد از ایمپلنت سیگار نکشیدم الان یه چند روز دو سه نخ در روز میکشم دردم شروع شده ترسیدم چیزی شده باشه اگر عفونت باشه با انتی بیوتیک خوب میشه؟!

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره سیگار نکشید تا عفونت نکنه. بهتره برید دندانپزشکتون معاینتون کنه.

گمنام

سلام اقادکتر من فک پایین دندوناموکشیدم ایمپلنت کاشتم شسش تا مونده بالا از وقتی کشیدم خودبه خودی سیگارکشیدنم نصف شده الان قلم اینه که بالارم اگه بکشه چجوری بدونه دندون پایپو نیگردارم چون من هم سیگارمیکشم هم شیشه

دکتر شهاب محمدی

سلام با لب نگه دارین البته ترک کنین بهتره

هادی

بنده ۱۴ ساله سیگار میکشم و ۴ ساله متاسفانه تریاک مصرف میکنم بی جهت ۴ عدد از دندانهای ردیف بالا رو از دست دادم و به این نتیجه رسیدم وقتی دندانی خراب میشه فورا به دادش برسید و نهایتا عصب کشی و روکشش کنید تا مجبور نشید بکشیدش لعنت بر مشکل مالی و گرفتاریهای زندگی که مجبور شدم یکسال دیرتر به دندانپزشکی مراجعه کنم و دندانهایم از ریشه خراب شد و از ریشه شکست و مجبور شدم اونها رو بکشم. امیدوارم خدا سازنده سیگار و تریاک رو لعنت کنه

صدیقه نیکبخت

مطالب خیلی ارزشمندی عنوان شده.من هم در حال ایمپلنت دندان هستم و قلیون میکشم.ولی تاثیر مخرب دود رو نمیدونستم.امیدوارم تا الان ک آگاهی نداشتم ب درمان و کاشتم آسیبی وارد نشده باشه.و سعی میکنم ترک کنم ب امیدخدا.ممنون از راهنماییتون.

صدیقه نیکبخت

مطالب خیلی ارزشمندی عنوان شده.من هم در حال ایمپلنت دندان هستم و قلیون میکشم.ولی تاثیر مخرب دود رو نمیدونستم.امیدوارم تا الان ک آگاهی نداشتم ب درمان و کاشتم آسیبی وارد نشده باشه.و سعی میکنم ترک کنم ب امیدخدا.ممنون از راهنماییتون.

کوروش

درود بر شما دکتر عزیز متاسفانه بنده سیگار و شیشه مصرف میکنم دندانهای بالا که مصنوعی پایینا هم ازبین رفته و ترک هم نمیتونم بکنم..اینجور که نظرات متوجه شدم ایمپلنت رو باید بی خیال شوم...دندان مصنوعی متحرک الان که دارم با یک عطسه پرت میشه بیرون غذا اصلا نمیتونم بجوم وخیلی مشکلات دیگر..بهترین نوع دندان متحرک ژله ای و شما چه پیشنهادی برای من دارید ...متحرک خوب باشه ..مشکل قیمتش هم نیست هم بالا هم پایین با کشیدن چندتا پایینی ها..سپاس فراوان

دکتر شهاب محمدی

سلام تا ترک نکنین این مشکلات روز به روز بدتر میشه مناسفانه با هر دندون متحرکی این مشکلات رو خواهید داشت

جمال

سلام آقای دکتر من روزی ۲ بسته سیگار می‌کشیدم ۱۰روز است ایمپلنت کردم و عمل پیوند استخوان الان سیگار را به روزی ۷ عدد رساندم آیا در بهبود عمل تاثیر دارد با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام بله تاثیر منفی داره بهتره نکشید

مجید

سلام جناب دکتر وقت بخیر بنده قبلا هم مزاحم شدم راهنمایی فرمودید ممنونم از شما.اقای دکتر میخواستم بپرسم عمر مفید ایمپلنت چقدره در بهترین شرایط؟بعد اینکه الان دکتر پیچهای پایه مو بستن بهترین کار برای استحکام لثه چیه که بعدا مشکلی پیش نیاد؟ممنون از لطف شما

دکتر شهاب محمدی

سلام میتونه تا 30 سال هم بمونه

محمد مرادي

آقاي دكتر قيلون هم به اندازه سيگار براي ايمپلنت ضرر داره

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ضرر داره

محمد مرادي

آقاي دكتر قيلون هم به اندازه سيگار براي ايمپلنت ضرر داره

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ضرر داره

عبدالعلی رسولی ۴۰ ساله

باعرض سلام و احترام خدمت‌ شما عرض کنم من به مدت بیست است که سگار میکشم اگر سگار ترک کنم می توانیدایمپلنت فوری را برایم انجام دهید تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه استخوان فک شما کافی باشد بله

مجید

سلام جناب دکتر بنده سیگار میکشم و تمام دندونامو کشیدم و ۱۳ عدد پایه ایمپلنت سوئیسی گذاشتم پایه هارو اول اسفند گذاشتم و گفتن اواخر اردیبهشت برم ولی متاسفانه تو این مدت مراعات نکردم و سیگار کشیدم اما لثه هام هیچگونه زخمی نشدن و ظاهرا روی پایه هارو کاملا پوشانده...فقط اب نمک هر روز میزنم به لثه هام....میخواستم بپرسم ایا الان امکانش هست که پایه ای لق شده باشه یا نگرفته باشه؟واینکه اگه از این به بعد ترک کنم ایا تاثیری روی محکم شدن پایه هام داره؟ممنون میشم جواب بدید.

دکتر شهاب محمدی

سلام سیگار نکشیدنه قطعا بهتره جنس ایمپلنتتون خوبه ولی تا ویزیت نشین نمیشه نظر قطعی داد

علیرضا عباسی

سلام اقای دکتر من فقط یکی از دندون های فک بالا پیش رو ایمپلنت کردم میتونم سیگار بکشم

علیرضا عباسی

سلام اقای دکتر من فقط یکی از دندون های فک بالا پیش رو ایمپلنت کردم میتونم سیگار بکشم

علیرضا عباسی

سلام اقای دکتر من فقط یکی از دندون های فک بالا پیش رو ایمپلنت کردم میتونم سیگار بکشم

علیرضا عباسی

سلام اقای دکتر من فقط یکی از دندون های فک بالا پیش رو ایمپلنت کردم میتونم سیگار بکشم

علیرضا عباسی

سلام اقای دکتر من فقط یکی از دندون های فک بالا پیش رو ایمپلنت کردم میتونم سیگار بکشم

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

علیرضا عباسی

سلام اقای دکتر من فقط یکی از دندون های فک بالا پیش رو ایمپلنت کردم میتونم سیگار بکشم

دکتر شهاب محمدی

سلام سیگار کشیدن اصلا برای ایمپلنت مناسب نیست

محمد رضا

با سلام اقای دکتر من یه سالِِ که دندونامو کامل کشیدم و هشت پایه ایمپلنت تو دوتای فکم کار گذاشتم وبعد روشون دندان مصنوعی گذاشتم الان بعضی از مواقع هفته ای یه چندنخ سیگار میکشم و بعد با اب نمک شستشو میدم میخواست ببینم اشکالی داره حدود یه سالیه که نمی کشیدم و ترک کردم ولی الان دیگه نمی تونم

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره که نکشید چون سیگار اصلا برای ایمپلنتتون خوب نیست.

محمد رضا

با سلام اقای دکتر من یه سالِِ که دندونامو کامل کشیدم و هشت پایه ایمپلنت تو دوتای فکم کار گذاشتم وبعد روشون دندان مصنوعی گذاشتم الان بعضی از مواقع هفته ای یه چندنخ سیگار میکشم و بعد با اب نمک شستشو میدم میخواست ببینم اشکالی داره حدود یه سالیه که نمی کشیدم و ترک کردم ولی الان دیگه نمی تونم

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره کمتر سیگار بکشین برای ایمپلنت مفید نیست واقعا

محمد

والا اگه میشد سیگار نباشه که دندونا به این روز نمی افتاد همش به علت سیگار کشیدنه 90در صد سیگاری به دندوپزشگی مراجعه میکنه وترک سیگار سخته به اسونی نمیشه نکشید باید ایمپلنت از جنسی باشه که با سیگار سازگار باشه

دکتر شهاب محمدی

سلام به هر حال بهتره رعایت کنین چون سیگار به ایمپلنت آسیب میزنه.

عسگر جیم

افراد سیگاری به فکر تحمل درد زیاد پیوند استخوان فک باشند چون یک هفته اول بعد از انجام ایمپلنت هیچ مسکنی اعم از قرص امپول دگزا تاثیری ندارد درد به اندازه ای غیر قابل تحمل است که باگریه کردن هم مشکلی حل نمیشود ویک هفته اول فقط با اب خوردن و سوپ وبستنی باید تحمل کنی وچون دکتر جراح صدایت را نمیشنود هرچه فحش داری نثارش کن

مسعود

خوب

mahmood

با عرض سلام و خسته نباشید جناب دکتر من کامل دندونام کشیدم چند پایه ایمپلنت گذاشتم که بعد از ان دندان مصنوعی بزارم هر کاری میکنم نمیتوانم سیگار نکشم چکار باید کرد

دکتر محمدی

لطفا صبور باشین و تحمل کنین و گرنه تمام هزینه هایی که انجام دادین از بین میره و به لثه تون آسیب وارد میشه