02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

اگر ایمپلنت شکسته شد و یا بدن آن را پس زد، می توان دوباره برای آن ناحیه ایمپلنت قرار داد؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/07/18

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

هرچند که ایمپلنت دندانی به عنوان روشی که درصد موفقیت بالایی برای جایگزین شدن با دندان های از دست رفته دارند؛ شناخته می شوند اما ممکن است پس از نصب آن ها مشکلاتی مانند پس زدن لثه یا شکستن پایه ایمپلنت ایجاد شود که دندان پزشک مجبور باشد پایه ایمپلنت را از دهان خارج کند. در این شرایط ایمپلنتولوژیست به بیمار پیشنهاد می دهد که پس از درمان ناحیه ای که ایمپلنت دندان برداشته شده مجددا اقدام به ایمپلنت جدید نماید.

ایمپلنت دندان شکسته شده یا پس زده شده توسط بدن

خارج کردن ایمپلنت دندانی که با شکست مواجه شده؛ فرایندی تقریباً ساده و ایمن است. بهترین روش برای برداشتن ایمپلنت دندانی که دچار مشکل شده بستگی به موقعیت قرارگیری ایمپلنت  و میزان جوش خوردن آن با استخوان فک دارد.
ایمپلنت دندانی در دندانپزشکی ترمیمی در حال حاضر استفاده بسیار گسترده‌ای پیدا کردند اما مشکلات و عوارض جانبی غیر قابل بازگشتی در برخی موارد پس از نصب ایمپلنت مشاهده می شود که چاره‌ای جز برداشتن فیکسچر برای جراح باقی نمی گذارد.
نحوه برداشتن ایمپلنت دندان شکست خورده باید با دقت بسیار زیادی انجام گیرد. چون بخشی از پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش خورده و برداشتن آن می تواند موجب تحلیل رفتن شدید استخوان یا شکستن آن شود. در کلینیک دندان به منظور جدا کردن ایمپلنت دندانی که دچار مشکل شده اند از تکنیک‌ها و روش‌های بسیار پیشرفته ایمپلنتولوژی استفاده می شود.
 
 
پس زدن ایمپلنت
 مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

چرا کاشت ایمپلنت با مشکل مواجه می شود؟

به منظور اینکه دلایل شکست کاشت ایمپلنت را بدانیم باید ابتدا انواع مشکلاتی که ممکن است برای ایمپلنت دندان ایجاد شود؛ را درک کنیم. به طور کلی شکست ایمپلنت دندان به دو دسته طبقه بندی می شود که بستگی به زمان بروز آن دارد. بیمار ممکن است با شکستگی زودهنگام که چند روز یا چند ماه پس از کاشت ایمپلنت مشاهده می‌شود؛ مواجه شود. در این موارد استخوان فک با استحکام کافی اطراف ایمپلنت را فرا نمی گیرد و  فیکسچر به راحتی از جای خود خارج می شود. در بسیاری از شرایط شکست زود هنگام ایمپلنت، فیکسچر کاملاً لق است که به علت توانایی بهبود ضعیف بدن بیمار، ایجاد عفونت فقدان پایداری کافی، زمانی که در استخوان فک کاشته شده و جابجایی های میکرو که موجب حرکت کردن پایه ایمپلنت طی فرآیند بهبود می شود می باشد. در این مطلب زیاد در مورد روش برداشتن ایمپلنت های با شکست زودهنگام تمرکز نمی کنیم چون این نوع ایمپلنت ها خیلی لق هستند و به راحتی می‌توان آنها را از داخل استخوان فک خارج کرد.
شکست دیرهنگام یک سال بعد از این که دندان در جای خود قرار گرفت؛ ظاهر می شود. در این موارد امکان دارد که ایمپلنت ابتدا در جای خود ثابت باشد؛ اما کم کم لق بشود. این مسئله ممکن است به سبب عفونت یا وارد آمدن فشار بسیار زیاد روی پایه ایمپلنت باشد که البته با وارد آمدن بار اضافی روی پایه ایمپلنت نیز ممکن است مشاهده شود که در این شرایط بدن به تدریج پایه ایمپلنت را پس میزند. البته بر داشتن این نوع ایمپلنت ها نیز براحتی انجام می گیرد.
در اکثر موارد دیگر شکست دیرهنگام ایمپلنت کاملاً در جای خود ثابت است. اما عکس اشعه ایکس الگوهای بیماری ایمپلنت را که Peri-implantities نامیده می شود؛ نشان می دهد. در این شرایط باکتری گسترش پیدا کرده و موجب تخریب استخوان فک اطراف پایه ایمپلنت می شود. بروز پری ایمپلنتایتیس باید توسط بیمار و دندانپزشک بسیار مهم تلقی می شود. چون نشانه وجود عفونت فعال در پایه ایمپلنت است. این عفونت گاهی اوقات با درد، آبسه و بوی بد دهان همراه است. جراح باید ارزیابی های زیادی انجام دهد تا بتواند درمان لازم را روی پایه ایمپلنت انجام دهد. متاسفانه در اکثر موارد پایه ایمپلنت باید برداشته شود تا از گسترش درد، عفونت و مشکلات تحلیل استخوان متعاقب جلوگیری شود.
مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

شکست ایمپلنت دندان به علت بروز پری ایمپلنتایتیس

مطالعات اخیر نشان می دهد که حدود 4 تا ۲۶ درصد از ایمپلنت های کاشته شده بین ۵ تا ۱۰ سال بعد نشانه هایی از peri-implantities را بروز می دهند. به همین دلیل امکان دارد نیاز به برداشتن پایه ایمپلنت باشد. از دیگر شرایطی که ممکن است به شکست روش ایمپلنت منجر شود؛ قرار گرفتن ایمپلنت در موقعیت نادرست است. در صورتی که ایمپلنت در موقعیت نادرست قرار گیرد؛ احتمال شکست آن بالا است. چون از لحاظ عملکردی دچار مشکل خواهد شد البته ممکن است بتوان با برنامه ریزی و درمانهای مناسب از برداشتن پایه ایمپلنت جلوگیری کرد و این مشکل را حل نمود.

چرا برخی از ایمپلنت ها را راحت تر از سایرین می توان از استخوان فک جدا کرد؟

اگر روش کاشت ایمپلنت دندان شما با شکست مواجه شده و باید از دهانتان خارج شود؛ نحوه برداشتن آن بستگی به کیفیت استخوان شما دارد. به طور معمول ایمپلنت هایی که در استخوان فک پایین قرار دارند برداشتنشان سخت تر از فیکسچرهای فک بالاست.
مدت زمانی که از کاشت ایمپلنت گذشته است نیز اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که بیش از ۲۴ ماه از کاشت ایمپلنت، گذشته باشد پایه ایمپلنت به استخوان فک تقریباً به طور کامل به هم جوش خورده اند و معمولا  در عکس اشعه ایکس مشخص می‌شود که حدود ۲ تا ۳ میلیمتر استخوان هنوز اطراف ایمپلنت وجود دارد و فیکسچر ایمپلنت بسیار مستحکم است چون استخوان فک پیوند شیمیایی بسیار قوی با سطح آن ایجاد کرده است.
موضوع دیگر پهنا، طول و میزان اتصال ایمپلنت است. هر چه ایمپلنت ها پهن تر و طولانی تر باشند مشخص است که پیوند آنها با استخوان فلک بیشتر و جدا کردن آنها سخت تر است. ایمپلنت های باریک نیز ممکن است تحت فشار بسیار بالا هنگام خارج شدن بشکنند پس باید با احتیاط زیادی خارج شوند. نحوه اتصال خارجی برندهای مختلف فیکسچر بسیار غیر معمول و نامشخص است؛ به همین علت خارج کردن پایه ایمپلنت را با ابزارهای مختلف برای برداشتن این اتصالات مشکل می سازد.
نکته آخر اینکه برخی برندها نزدیک ساختارهایی ماننده حفرات سینوسی در فک بالا یا رشته های عصبی در فک پایین قرار دارند به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی به این بافت های دندانهای مجاور بیرون آوردن پایه ایمپلنت باید با احتیاط کامل انجام گیرد.
مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

جایگزین کردن ایمپلنت دندانی شکسته شده یا پس زده شده

در برخی موارد ایمپلنت جدید را میتوان فورا به جای ایمپلنت قبلی همزمان با انجام فرآیند پیوند استخوان جایگزین کرد. این جایگزینی ایمپلنت فوری هم در زمان بهبودی صرفه جویی کرده و هم نیازی به عمل جراحی مجدد برای کاشت ایمپلنت ندارد و هزینه ها را نیز کاهش می‌دهد.
در صورتی که اندازه ایمپلنت مناسب نبوده باشد نیز می توان عمل تعویض و کاشت مجدد ایمپلنت جدید را بلافاصله انجام داد. در صورتی که حذف ایمپلنت دندان موجب شود سوراخ بسیار بزرگی نسبت به پایه ایمپلنت جدید در استخوان فک ایجاد شود؛ جایگزین کردن ایمپلنت جدید بسیار سخت می شود. در این شرایط باید ایمپلنت ها را با دقت و ظرافت بسیار زیاد از جای خود خارج کرد تا برای انجام فرآیند پیوند استخوان در آن ناحیه و بهبود استخوان سالم تحلیل رقته آماده باشد. فرآیند پیوند استخوان با هدف ایجاد جایگاه کاشت ایمپلنت جدید و استخوان سالم تر در آینده انجام می گیرد.
دندانپزشک به من گفته است که می توانم با پیوند استخوان ایمپلنت دندانم را نگه دارم آیا این پیشنهاد ارزش امتحان کردن دارد یا باید ایمپلنت دندان را از دهان خارج کنم؟
این روزها این سوال یکی از بحث برانگیزترین مسائل در زمینه دندانپزشکی ایمپلنت است. نمونه‌های موفقیت‌آمیزی وجود دارد که از شکست ایمپلنت با عمل پیوند استخوان و رشد استخوان جدید اطراف آن جلوگیری شده است.
اما شانس موفقیت آمیز بودن و رشد مجدد استخوان اطراف ایمپلنت شکسته شده یا پس زده شده بین ۸ تا ۲۵ درصد است و خطر ایجاد آلودگی نیز وجود دارد که احتمال بروز بیماری پری ایمپلنتایتیس را افزایش می دهد. البته در مطالعاتی که پاسخ آن مثبت بوده؛ رشد بافت استخوان در طرفین ایمپلنت به خوبی مشاهده شده و در صورتی که بیمار ناحیه ایمپلنت را به خوبی تمیز نگه دارد می تواند برای مدت زمان طولانی مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.
در حال حاضر تحقیقات نتایج متناقضی در خصوص نگه داشتن ایمپلنت ها با مصرف آنتی بیوتیک ها و به کار بردن روش های ترمیم سطحی و تکنیکهایی که موادی برای احیای استخوان استفاده می کنند؛ دست یافتند. هر ایمپلنت دندان خصوصیات سطحی متفاوتی دارد بنابراین تصمیم گیری در خصوص اینکه چه تکنیکی بهترین نتیجه را برای آن نوع سطح ایمپلنت خواهد داشت از اهمیت بالایی برخوردار است.
 اگرچه باید فاکتور های زیادی را هنگام انجام این فرآیندها در نظر گرفت که شامل نوع نقص یا نوع شکست ایمپلنت  و میزان تحلیل استخوانی که در محل کاشت ایمپلنت ایجاد شده می باشد؛ اما طراحی ایمپلنت؛ نحوه حفظ بهداشت دهان و دندان و دسترسی به آن برای تمیز کردن، سیگاری بودن یا نبودن بیمار و شرایط سلامت عمومی نیز عوامل موثر دیگری در این فرآیند میباشند.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

روش های معمول برداشتن ایمپلنت های شکسته یا پس زده شده

نکته کلیدی این است که بتوانید تا حد ممکن استخوان فک را در فرایند برداشت ایمپلنتی که دچار مشکل شده سالم نگه دارید. بهترین ابزاری که برای خارج کردن ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد ابزاریست که بتواند فشار کافی برای برداشتن ایمپلنت را بدون آسیب رساندن به بافت های استخوانی اطراف ایجاد کند می توان ایمپلنت را در برخی موارد بدون برداشتن هیچ‌گونه بافت استخوانی خارج کرد. این شرایط ایده آل ترین روش برای جایگزین کردن ایمپلنت دندان جدید است.
به منظور برداشتن ایمپلنت دندان شکست‌خورده دو روش وجود دارد که به طور معمول استفاده می شود. یک روش استفاده از ابزار برش است که این ابزار برای بریدن بخش کوچکی از استخوان فک به طور ایمن حدود نیم تا یک میلی‌متر ساخته شده و می تواند با دقت کافی لبه ایمپلنت را برش بزند. به طوری که تنشی که روی این پدیده ایجاد شده موجب برداشته شدن آن از روی استخوان شود.
برخی جراحان نیز از ابزاری به نام پیزوالکتریک با سر میکرو خاص استفاده می کند. این ابزار پیزو از نوع انرژی آلتراسونیک برای برداشتن استخوان اطراف پایه ایمپلنت استفاده می کنند.
مجدداً چون اصلی ترین نکته به حداقل رساندن بافت‌های استخوانی است که از هر طرف فیکسچر برداشته می شوند معمولاً بیشترین مقدار استخوان در دیواره های جلویی و پشتی پایه ایمپلنت حفظ شده چون سطوح دیگر می توانند خودشان را احیا کنند.
البته تکنولوژی های در حال پیشرفت برای برداشتن ایمپلنت ها در حال طراحی شدن است. این روش ها و تکنیک ها به تبحر و تجربه جراح نیز بستگی دارد که بداند چگونه از ابزارهای مناسب استفاده کند. در این تکنیک های جدید و پیشرفته از گشتاور برگشتی برای برداشتن فیکسچر ایمپلنتی که دچار مشکل شده طی چند دقیقه استفاده می شود. معمولاً ابزارهایی که گشتاور بالایی دارند به یک آداپتور متصل شده و گشتاور معکوس بالایی را اعمال می کند که می تواند ایمپلنت را از استخوان جدا کند.
 مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

 کیت برداشتن ایمپلنت شکست خورده

در حال حاضر سه برند ارائه کننده کیت برداشت ایمپلنت در بازار وجود دارند که تکنیک هایی را با یکدیگر ترکیب کرده‌اند و روش دقیقی برای برداشتن ایمپلنت های دندانی که شکست خورده‌اند؛ ارائه می دهند.
در کلینیک دندان هر سه ابزار در دسترس جراحان قرار دارد تا بتوانند با ایمنی کامل و به راحتی با توجه به شرایط بیمار، پایه های ایمپلنت را با کمترین آسیب به بافت های استخوانی از جای خود خارج کنند.
سپس جراحان به بیماران پیشنهاداتی در خصوص جایگزین کردن پایه ایمپلنت خود با توجه به تجربه ای که داشته‌اند؛ ارائه می دهند. به عنوان مثال در صورتی که فیکسچر و نواحی اطراف آن دچار پیری ایمپلنتیتیس شده باشد؛ ابتدا پایه فیکسچر و نواحی اطراف آن تمیز می شوند. در صورتی که بیماری پیشرفت کند باید بهداشت دهان و دندان را به طور کامل رعایت کنید. اما در نهایت اگر آسیب یا فشاری به استخوان وارد شود؛ اولین مرحله برداشتن بافت های ملتهب اطراف پایه ایمپلنت است. سپس باید بتوان عمل پیوند استخوان لازم را نسبت به آسیبی که به استخوان رسیده انجام داد و در صورت نیاز تاج دندان یا خود پایه فیکسچت را جایگزین نمود. در موارد دیگر نیز جراحان و ایمپلنتولوژیست های حرفه ای و متخصص کلینیک دندانپزشکی می‌توانند درمانهای مناسب را به بیماران پیشنهاد دهند. در صورتی که احساس میکنید پایه ایمپلنت شما نیز دچار مشکل شده برای جلوگیری از پیشرفت بیماری بهتر است هر چه سریعتر با متخصصین ما مشورت نمایید.
 مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

علی

سلام، من دو واحد ایمپلنت کردم با سه روکش(بریج) متأسفانه بعد از هشت ماه یکی از پایه‌ها لَق شد من فکر کردم چسپ موقت آن کنده شده با دست بهش فشار آوردم که روکش را خارج کنم ولی آن پایه دیگر کامل با ایمپلنت خارج شد. آیا امکان ایمپلنت دوباره وجود داره؟ آیا میتوانم از همان ایمپلنت قبلی استفاده کنم؟

دکتر شهاب محمدی

باید از نزدیک ببینم تا بتونم دقیق نظر بدم

ساناز

سلام اقای دکتر من پارسال ۷تومن هزینه مرحله اول( پیچ ایمپلنت )کردم ولی بعد از ۵ماه دکتر گفتن ک فکت پس زد و دراوردند و گفتن چندماهدصبرکن. میخوام بدونم همون پیچ ایمپلنت دوباره برام میزنن یا باید دوباره هزینه کنم؟

سعید

سلام جناب دکتر خسته نباشین ممنون از وقت و انرژی ک میذارین. من 4تا دندونم رو حدودا یکسال میشه ایمپلنت کردم ولی متاسفانه نمیدونم از چه نوع ایمپلنتی استفاده شده. چطور میتونم متوجه بشم نوع ایمپلنت بکار رفته چی بوده. و یک سوال دیگه شما قبلا مطبتون کوهدشت بود؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اطلاعات ایمپلنت در پروندتون هست از دکتر مربوطه بپرسید

مهناز

سلام خسته نباشید من ۲۲اسفندایملنت فک پایین حدودا ۳عددکردم زیرچانم فعلا بی حس حدود ۶روز ۰واله موقع عملم احساس کردم یه چیزی شکستنده به گوشم رسید الان اصلا درد ندارم ۰فقط بی حس ۰خیلی نگرانم ۰

دکتر شهاب محمدی

باید به دکتر مراجعه کنید تا بررسی بشه

عباس

سلام آقای دکتر ۲۵روز پیش۴ تا ایپلنت گذاشتم یکیش لق شد دکتر معاینه کرد اون یکی راحت در آورده گفت بقیه خوبن میگه یک ماه نیم دیگه بیا تا دوباره بزارم بنظر شمابرم پیشش یا دکتر عوض کنم

دکتر شهاب محمدی

بله برید پیش دکتر معالج تا ببینند و نظرشون رو بگن

مرتضی برزگر

سلام آقای دکتر محمدی عزیز خداقوت ممنونم بابت توضیحاتتون بینهایت سپاسگذارم🙏

سلام،ببخشید من میخواستم بدونم اگه دوندونی که ایمپلنت شده ضربه شدید بهش بخوره چه اتفاقی می افته براش،مثلا زمین بخوری یا مست بخوری یا غیره؟

سلام

مسعود شاهمرادی

سلام جناب دکتر ممنون از راهنمایی و همدردی شما با مریضان خیلی با این کارتون به مریض ها روحیه میدید سپاسگذارم اما من الان در حال امپلنت کردنم دکتر وقتی دندون من و میکشه میگه 15 روز صبر کن تا جاش خوب بشه اما شما میگید به محض کشیدن دندان امپتنت گذاشته بشه صلاحه میشه توضیح بدید دلیلش چیه ؟؟؟ یعنی دکتر من با 20 سال تجربه این و نمیدونه ؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ممنون از لطف شما در صورت داشتن شرایط مناسب و نبود عفونت کاشت همزمان امکان پدیر هست.طبق صلاحدید دندانپزشکتان عمل کنید.

سولماز محمدی

سلام برای انجام ایمپلنت پایه دندونهای خراب را چند روز قبل باید کشید باید جاش خوب شده باشه یا بلافاصله میشه انجام داد

دکتر شهاب محمدی

سلام بهترین کار اینه که کشیدن و ایمپلنت همزمان انجام شه.

سحر

سلام من ایمپلنت انجام دادم پس زد بعد یک ونیم ماه .الان بعد دوماه دوباره دکتر گفته اقدام کنم بنظرتون جواب میده یا ولش کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا جواب میده

عزت

من میخام ایمپلنت فک بالا روانجام بدم به نظرتون ایمپلنت‌ها یکسره باشه یا به صورت مجزا ۴تا پایه و۸تادندون امکانش هست که به صورت طولانی استفاده کنم ومشکلی پیش نیاد

مجتبی

سلام آقای دکتر من فقط ۳ دندان در پایین جلو دارم و ۲ دندان بالا میخواستم ببینم میشه توی یک جلسه پایین رو و توی یک جلسه بالا رو ایمپلنت کرد آخه شنیدم از یک دکتر که نباید فک پایین دو طرف با هم بی حس بشه این درسته؟

مائده

سلام آقای دکتر یک بار بهتون پیام دادم من الان یک ماه وبیست روز ایمپلنت ۶و۷پایین انجام دادم بیحسی شدید ودرد دردندانوهای پایینم دارم دارم دیونه میشم بخدا میرم دکتر بهم میگه چاره ای نیست باید صبر کنی آخه تاکی .چرا بعضی دکترها فقط پول رو میشناسن .یکیشو گفت درمیارم ببینم اگه خوب شدی خوب نزدیک عصب کاشتم تگه خوب نشدی یعنی آسیب دیده ا ن هفته یکیشو دراورد ولی اصلا دردم وبیحسی خوب نشده .بهش گفتم چرا قبلش یه سیتی نگرفتید بهم میکه نیازی نیست هزینه میکردید .آخه من به این دکتر چی باید بگم .چرا نمیفهمه بابا من الان یکماهه بیشتره درد دارم زندگیم نابود شده .وقتی یکی ازایمپلنت ها رو دراورد سوزن دگزا ترزریق کرد .بنظر شما من خوب میشم توروخدا کمکم کنید اون ایمپلنت ۷ رو هم دربیارم بنظرتون .به دادم برسید دکتر.من شهرستانم نمیتونم بیام تهران پیشتون ویزیت بشم

دکتر شهاب محمدی

سلام ایمپلنت دوم رو هم خارج کنید من شما رو ندیدم نمی تونم قاطعانه بگم خوب میشید ولی شانس خوب شدنتون زیاده

آفرینش

البته من منظورم از شکستن دندون ایمپلنتم این که روکش روی پایه ایمپلنت شکسته شده فقط

آفرینش

سلام من حدود یک سال و سه ماه دندون فک پایینم رو ایمپلنت کردم و الان قسمت پایین دندونم یه مقدارش شکسته و رفتم دندون پزشکی هر کار کرد نتونست بکشه دندون رو و بهم گفت همینطوری ازش کار بکش تا یه مقدار دیگه اش هم بشکنه بعد بیا درش بیارم چون در غیر اینصورت باید جراحی بشه و دردسرداره؟ به نظرتون من باید چیکار کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام روکش روی پایه رو میشه برید در اورد

نگار

سلام من دو تا دندون تو فک بالام بیشتر ندارم چون همه را کشیدم رفتم عکس گرفتم گفت که فکت ضعیفه می تونم اینپلنت بزارم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ولی باید معاینه بشین تا شدت تحلیل استخوان فک بررسی بشه و اقدامات لازم صورت بگیره

تمنا

ایمپلنتهای کره ای احتمال عفونت و شکستشون بالاست

دکتر شهاب محمدی

سلام نه لزوما

شکاری

سلام من یک دندان ایمپلنت داشتم که بعد از ده سال شکسته و کاملا خارج شده ایا جایی برای ترمیم هست

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین ویزیت

فريبا

ممنون از مطالبي كه در اختيار ما گذاشتيد ايمپلنت من كلا خودش دراومد بعداز ٨ سال از اولش هم ميدونستم اين ايمپلنت من موندگاري نخواهد داشت الان ميشه دوباره ايمپلنت بكتم يا بايد منتظر شم كه استخوانش خوب بشه ممنون از شما

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میشه برای استخوان میشه از پودر استخوان استفاده کرد. تشریف بیارید ویزیت

بیتا عزیزی

سلام اگه ایمپلنت داشته باشیم وعملی هم در پیش داشته باشیم باید ایمپلنت خا رج بشه وبعد عمل انجام بشه .آیا درسته

دکتر شهاب محمدی

سلام منظورتونو از عمل متوجه نمیشم چه عملی مد نظرتون هست؟

علی رصایی

سلام دکتر من از جراحی می ترسم آیا ایمگلنت من بعد از 5 سال بدون جراحی خارج می شود فقط اطراف آن خارش ودرد دارد یکی از دکترها گفت باید جراحی شود من سیستم آن را ندارم منطور او چیست آچار آن مخصوص است گفت دکتر تان باید برایم بنویسد چه سیستمی دارد آیا من مراجعه کنم نیاز به آن سیستم است یا خیر ایمپلنت من کره ای است 4 پایه در فک پایین با 5 روکش سه پایه اصلا مشکلی ندارد انگار دندان طبیعی است یک پایه مشکل دارد کره ای مارک دیو است

دکتر شهاب محمدی

سلام همین که مارک ایمپلنت رو میدونین کافیه

سحر

اگه خوبن پس این همه مشکل از چیه؟ چرا اینقدر بخاطر پول دروغ میگید دکتر جان من پیش بهترین دکتر رفتم ولی پس زد و چهار ماه عمرم هدر رفت

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

سحر

اگه خوبن پس این همه مشکل از چیه؟ چرا اینقدر بخاطر پول دروغ میگید دکتر جان من پیش بهترین دکتر رفتم ولی پس زد و چهار ماه عمرم هدر رفت

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

سحر

اگه خوبن پس این همه مشکل از چیه؟ چرا اینقدر بخاطر پول دروغ میگید دکتر جان من پیش بهترین دکتر رفتم ولی پس زد و چهار ماه عمرم هدر رفت

دکتر شهاب محمدی

سلام دلایل مختلفی میتونه داشته باشه تشریف بیارین ویزیت

اسفندیار

هرکی ایمپلنت بکنه کارش تمومه هم وقت روازدست میدی هم هزینه که کردی ازدستت میره ماندگاری نداره اگر که خوب هم جواب بده یکسره باید مواظبت کنی که بازدوباره طولی نمیکشه یا میشکنه یا پس میزنه یایه جورایی اذیت میکنه خودتون خلاصه پشیمونی سختی براتون داره من که نمیگذرم ازدکتری که تمام لثه های منو ازبین برد انقدر رفتم دوندونپزشکی که دیگه به اخررسیدم من مرده شما زنده

دکتر شهاب محمدی

سلام شما پیش دندونپزشک کم تجربه ای رفتین ایمپلنت های سوئیسی مادام العمر ضمانت دارن و سابقه مشکل توی اونها وجود نداشته

رویا

سلام آقای دکتر من ایمپلنت ۷ سال پیش کردم لثم قرمز شده میشه که عوض کرد و جدید ایمپلنت کرد دندون جلو مه و ظاهر زیبایی نداره

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت حتما

داود ولی زاده

سلام. آقای دکتر اگر پایه های ایمپلنت حدودا پنج میلیمتر از لثه ها بالاتر کار گذاشته شود آیا ایرادی دارد و یا زیاد مهم نیست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بستگی به شرایط داره باید با عکس ویزیت بشین

علی

سلام من دو واحد ایمپلنت کردم ظاهرا استخون اطراف یکیشون نشست کرده و یه درد کم مزمن معمولا تو اون ناحیه هست. چیکار میشه کرد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام شما که کاری نمیتونین بکنین باید تشریف ببرین ویزیت تا دکتر ببینن تحلیل استخوان اون ناحیه چقدر هست

علی رصایی

سلام دکتر من بعداز 5 سال آیا می توانید یکی از پایه های ایمپلنت من را بیرون بیارید چون دکتر خودم انجام نمی دهد 4 پایه و5 روکش بهم چسبیده در فک پایین سمت راست گذاشتم پایه ای که جای دندان 6 است دور آن خارش واحساس قلقلک دارم ورزوه های آن بیرون زده آیا بعد از 5ذسال دکتر راحت در می آید مارک ایمپلنت دیو کره‌ای است

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

علی

بعداز۱۰سال پایه ایمپلنت من شکسته بایدچکارکنم؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام به دندونپزشکتون مراجعه کنین شاید نیاز به تزریق پودر استخوان داشته باشین

بهناز

سلام حال شما ببخشید من ایمپلنت مامانم به دلیل ببماری پس زده ودوتا از ایمپلنتها کاملا افتادن،ایشون دیگه نمیخوان ایمپلنت کنن آیا میتونن از پروتزهای دیگه استفاده کنن.

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین ویزیت ببینیم چرا ایمپلنت پس زده ویزیت رایگانه

بهناز

ایمپلنت

علی

سلام .من سه ماهه دو واحد ایمپلنت فک بالا،انجام دادم احساس میکنم یکی از پایه ها نفوذ کرده توی سینوس .ایا بعد سه ماه امکان نفوذ وجود دارد و امکان موفقیت ایمپلنت چقده؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید عکس رادیولوژی دیده بشه. موفقیت ایمپلنت بیش از ۹۵ درصده.

مرضیه

سلام من ۲۰سالمه میخوام یک واحد ایمپلنت کنم اگه بعد چند سال عمرش تموم شه دیگه نمیتونم همون ناحیه رو ایمپلنت کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام چرا شاید یه سری تغییرات و‌‌ زمان نیاز باشه ولی در نهایت میشه باز‌ ایمپلنت انجام داد.

علی

سلام من یه روزه ایمپلنت کردم خیلی پشیمونم ازعوارضش میترسم

دکتر محمدی

سلام اگه درست انجام بشه عوارضی نداره