02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

مزیت بیهوشی بیمار در زمان ایمپلنت دندان

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/01/04

بروزرسانی شده در: 1401/12/16

ایمپلنت دندان امروزه به یکی از بهترین و رایج ترین خدمات دندانپزشکی تبدیل شده است. افراد زیادی علاقه دارند تا ایمپلنت دندان را جایگزین دندانهای از دست رفته خود کنند. اگر شما نیز قصد دارید تا زیبایی دهان و دندان خود را مجددا به دست آورید، پیشنهاد می کنیم این روش را انتخاب کنید. اما همواره قبل از اجرای هر کاری لازم است اطلاعاتی را در آن زمینه به دست آورید.

اجرای ایمپلنت با بیهوشی یکی از جدیدترین متدها در اجرای فرایند ایمپلنت است. اغلب افراد از این متد برای کاهش درد و بی حسی نسبت به دردهای ناشی از ایمپلنت استفاده می کنند. به نظر شما اجرای ایمپلنت با بیهوشی چه مزایای برای بیماران به همراه دارد؟ در این مطلب از وبسایت دکتر محمدی قصد داریم تا در مورد مزیت بیهوشی بیمار در ایمپلنت دندان با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا با بیهوشی در ایمپلنت آشنا شوید.

آشنایی با ایمپلنت و بیهوشی

قبل از اینکه نسبت به اجرای ایمپلنت دندان اقدام کنید باید با یکی از مهم ترین شیوه های اجرا یعنی ایمپلنت با بیهوشی آشنا شوید. بیهوشی به صورتی است که فرد بیمار، هیچ گونه دردی را به هنگام اجرا احساس نخواهد کرد. اما بیهوشی در اجرای ایمپلنت یک بیهوشی کامل و مطلق نیست. بیمار صدا ها را خواهد شنید و می تواند به سوالات پزشک پاسخ دهد.

سدیشن نام این نوع بیهوشی است که در دندان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. برا اینکه با این روش نسبت به اجرای ایمپلنت اقدام کنید لازم نیست اتاق عمل بسیار مجهز باشد. در روش سدیشن، با کمک دارو های آرام بخش، احساس آرامش و بدون درد به بیمار منتقل می شود و هیچ دردی را احساس نمی کند. این دارو هایی که تزریق می شوند ضد اضطراب و استرس خواهند بد و برای افرادی که ترس از اتاق عمل دارند بسیار مفید خواهد بود.

در قدیم برای بیهوشی بیمار، از روش تزریق آرام بخش به رگ دست استفاده می کردند. اما با پیشرفت حوزه های دندان پزشکی، برای اجرای ایمپلنت با بیهوشی از آرامبخش های خوراکی استفاده می کنند. این روش برای کاهش اضطراب و استرس و بی حسی نسبت به درد استفاده می شود.

ایمپلنت

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

اجرای ایمپلنت با بیهوشی برای چه افرادی الزامی است؟

شاید یکی از اصلی ترین سوال هایی که ذهن مخاطبان را پس از آشنایی با این روش مشغول کرده باشد، چرایی الزام برای اجرای این روش است. چه کسانی ملزم هستند تا این روش را برای اجرای ایمپلنت انتخاب کنند.

معمولا چند دسته از افراد باید با کمک بیهوشی فرایند ایمپلنت دندان را پشت سر بگذارند. توصیه شده که افرادی که از اتاق عمل می ترسند و یا افرادی که اضطراب های بیش از حد نسبت به اتاق عمل نشان می دهند باید از این روش استفاده کنند. البته علاوه بر این مابقی افرادی که قدرت کافی برای تحمل درد ندارند نیز باید با کمک بیهوشی جایگزینی دندان های طبیعی خود را انجام دهند. به این گروه از افراد می توانید کسانی را که دارا رفلکس حلقی حاد می باشند را نیز اضافه کنید.

4 مزیت بیهوشی بیمار در ایمپلنت دندان

اما اجرای این روش چه مزیت هایی را برای بیماران به همراه خواهد داشت؟ در ادامه مطلب توجه خود را جلب کنید تا 4 مزیت بیهوشی بیمار در ایمپلنت دندان را بشناسید و بدانید چرا این روش دارای ارزش است؟

آسانی اجرای ایمپلنت

سدیشن، روش بسیار راحتی است و شما می توانید با کمک آن بدون درد عملیات کاشت ایمپلنت را انجام دهید. در این روش که آسان ترین شیوه بیهوشی قلمداد شده، فقط کافیست با خوردن یک قرص به آرامش برسید. معمولا پزشک قرصی را برای شما تجویز میکند و شما باید حدود 60 دقیقه قبل از مراجعه به کلینیک آن را مصرف کنید.

ایمپلنت

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

بدون نیاز به تزریق

برخی افراد از سوزن پزشکی نیز هراس دارند و علاقه ای ندارند تا با کمک سوزن خدمات دندانپزشکی را انجام دهید. این مزیت در روش بیهوشی موضعی یا سدیشن وجود دارد که شما بتوانید بدون تزریق سوزن بیهوش شوید. با کمک این روش شما هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد و بدون ترس و استرس تحت درمان قرار می گیرید.

تضمین ایمنی بیماران

تضمین ایمنی بیماران، یکی از مهم ترین مزایای بیهوشی بیمار در ایمپلنت دندان است. تمامی داروهایی که در سدیشن مورد استفاده قرار می گیرند دارای تاییدیه سازمان استاندارد هستند. با این اوصاف لازم نیست نگران سلامتی خود باشید. زیرا برخی افراد ترس از عوارض دارویی دارند که با این توضیحات و آگاهی کسب شده این نگرانی ها و باور ها از بین خواهد رفت.

ترس خود را دور بیاندازید

اگر جزو کسانی هستید که از دندانپزشکی می ترسید، نگران این موضوع نباشید. با توجه به دوز بالای داروی بیهوشی که به شما تزریق می شود، شما به مدت کوتاهی فرآیند دندانپزشکی را به یاد نمی آورد. همین امر باعث می‌ شود تا ترس شما از فرایند ایمپلنت به کلی از بین برود. کسانی که فکر می کنند هنگام ایمپلنت دندان می ترسند با این تکنیک به راحتی هرچه تمام تر می توانند ترس و واهمه را از بین ببرند.

ایمپلنت

مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

نتیجه گیری

در این مطلب از وبسایت دکتر محمدی سعی کردیم تا شما را با بیهوشی در ایمپلنت دندان و مزایای آن آشنا کنیم. با کسب این اطلاعات و آگاهی می توانید با خیالی آسوده برای اجرای ایمپلنت دندان اقدام کنید. شما می توانید در بخش پایانی این مطلب، تمامی دیدگاه ها و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر سوالی در خصوص ایمپلنت دندان دارید را از کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی بپرسید تا پاسخ ان را دریافت کنید.

 

 

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!