02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/08/16

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

شرکت های متعددی در جهان وجود دارند که ایمپلنت دندان می سازند و انواع متفاوتی از ایمپلنت های دندانی با شرایط و دستورالعمل های مختلف به بازار عرضه شده است.
اگر می خواهید بدانید بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه باشید:

چگونه بهترین مارک ایمپلنت دندانی را انتخاب کنیم؟

برخی از ایمپلنت ها را میتوان در روش کاشت ایمپلنت فوری مورد استفاده قرار داد. در حالی که برخی دیگر دوره اسئواینتگریشن طولانی‌تری دارند و در روش کاشت ایمپلنت دندان استاندارد مورد استفاده قرار می گیرند. انواع ایمپلنت های دندانی از لحاظ قطر، طول و فضایی که در استخوان فک اشغال می‌کنند نیز با هم متفاوت هستند. برخی از آن ها نیز کوتاه تر و پهن تر هستند که برای کاشتن در نواحی اطراف سینوس مناسبند.
در حال حاضر چند سازنده ایمپلنت دندان به عنوان بهترین برندهای ایمپلنت دندانی در جهان شناخته می‌شوند که بالاترین کیفیت ایمپلنتهای دندانی را تولید می‌کنند و الزامات و استانداردهای سازمان FDA را نیز به طور کامل رعایت کرده‌اند. به همین علت کمی مشکل است که در پاسخ به سوال بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است فقط به یک برند خاص اشاره کرد.
در ادامه سوالاتی را که هنگام انتخاب بهترین مارک ایمپلنت دندانی باید در خصوص سازنده تحقیق کنید ارائه کرده ایم:
سابقه این شرکت در ساخت ایمپلنت دندان چقدر است
این سازنده چقدر در زمینه تحقیق و توسعه روی ساخت ایمپلنت های دندانی جدید هزینه می کنند
آیا این مارک ایمپلنت دندان تمام الزامات FDA را رعایت کرده است
از نظر دندانپزشک و جراح شما بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است
انتخاب بهترین مارک ایمپلنت دندان به اعتبار، سابقه، کیفیت شرکت سازنده و توصیه دندانپزشک شما بستگی دارد.
شاید شما تصور کنید که انتخاب بهترین مارک ایمپلنت دندان بیشترین تاثیر را در درصد موفقیت آن دارد. اما باید بدانید که میزان تبحر و تجربه جراح دهان و دندان و متخصصان دیگری که در این فرآیند دخیل هستند و همچنین نحوه مراقبت خود بیمار از ایمپلنت های دندانی و رعایت بهداشت دهان و دندان بیشترین تاثیر را در افزایش درصد موفقیت کاشت ایمپلنت دارد.
در صورتی که دندان پزشک تخصص کافی در کاشت ایمپلنت داشته باشد با انتخاب یک پایه ایمپلنت درجه ۲ نیز می توانید تا پایان عمر از دندانی سالم و زیبا بهره مند شوید اما در صورتی که جراح یا پروستودنتیست نتوانند با تبحر کافی کار خود را به انجام برسانند حتی انتخاب بهترین ایمپلنت درجه یک نیز ممکن است با شکست مواجه شود.
برای اینکه بدانید بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است در ادامه ۵ شرکت سازنده مشهور در جهان در خصوص تولید ایمپلنت های دندانی را به شما معرفی می کنیم:
 
 
بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است
 مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

1. اشترومن

شرکت ایمپلنت دندان اشترومن در سال ۱۹۵۴ تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان بهترین مارک ایمپلنت دندانی در کشور سوئیس و را در سراسر جهان شناخته می شود.
شرکت اشترومن جزو یکی است معروف ترین شرکت های تولید محصولات ترمیمی، جراحی و زیبایی مانند ایمپلنت، بافت مصنوعی و غیره است. به علاوه کلینیک‌های تحقیق و توسعه آنها نیز جزو مشهورترین کلینیکهای جهان می باشند.

2. نوبل بیوکر یا داناهر (Nobel Biocare Danaher)

شرکت ایمپلنت دندان نوبل بیوکر که در حال حاضر به شرکت داناهر فروخته شده است یکی از شرکت های جوان سازنده ایمپلنت های دندانی می باشد که در سال ۱۹۷۸ به عنوان پارتنرشیپ شرکت سوئدی بوفور و برین مارک شروع به کار کرد .تخصص این شرکت در ساخت ایمپلنت های دندانی و پروتز های دندانی است.
برین مارک به عنوان یکی از بهترین مارک ایمپلنت دندانی که توانست فرایند اسئواینتگریشن پایه ایمپلنت را کشف کند؛ شناخته می شود. دکتر برین مارک کاشف فرایند اسئواینتگریشن یا جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک این شرکت را تاسیس کرد.
پس از همکاری با شرکت‌های بوفور و نوبل بیوکر، نرم افزار ها و اسکنر هایی که متخصصان این شرکت ها برای طراحی پروتزهای دندانی ابداع کرده بودند نیز به بازار عرضه شد.

3. دنس پلاس سیرونا یا آسترا تک سابق

دنس پلاس سیرونا یکی از بهترین مارک ایمپلنت دندانی است که محصولات مرتبط با ایمپلنت های دندانی را تولید می‌کند و در قرن بیست و یکم تاسیس شده است. اما در حال حاضر در همین مدت کوتاه محصولات آن در ۱۲۰ کشور جهان به فروش می رسد. محصولات تولید شده در این شرکت شامل ایمپلنت های دندانی، پروتزها، تمیز کننده های دندان و محصولات دیگری مرتبط با دهان و دندان هستند.
مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

4. زیمر بیومت

شرکت ایمپلنت دندان زیمر بیومت سابقه بسیار بیشتری از اشترومن دارد اما تخصص آن در تولید ایمپلنت های دندانی نبوده است. تولید ایمپلنت دندان در شرکت زیمر از سال ۱۹۲۷ آغاز شد و پیش از آن به تولید محصولاتی مانند گرفت های دندانی و مواد احیا کننده استخوان فک می پرداخت.
چون شرکت زیمنس تجربه کافی در تولید محصولات مربوط به دهان و دندان داشت و از اعتبار کافی برخوردار بود ایمپلنت های دندانی ساخت این شرکت نیز با استقبال عمومی مواجه شد.

5. بیوهوریزون BioHorizons

شرکت ایمپلنت دندان بی هوریزون جوان، ترین و بهترین مارک ایمپلنت دندانی است که در سال ۱۹۹۴ کار خود را آغاز کرده است اما نباید کیفیت محصولات این شرکت را نسبت به جوان بودن آن قضاوت کرد. حضور متخصصینی که از دانشگاه آلاباما در بیرمنگام فارغ التحصیل شده اند در بخش تحقیق و توسعه این شرکت موجب شده ایمپلنت‌های دندانی مبتکرانه و با کیفیت بسیار بالایی در این شرکت تولید شود که تحقیقات علمی بسیاری برای تولید آنها انجام گرفته است.
بدیهی است که فقط این ۵ شرکت را نمی‌توان به عنوان بهترین مارک ایمپلنت دندانی معرفی کرد. در حال حاضر بیش از ۵۰ شرکت معتبر در دنیا مشغول تولید ایمپلنت دندان هستند. از دیگر سازندگان مشهور ایمپلنت دندان می‌توان به آلفا بیو Alpha Bio، یوروتکنیکا Euro Teknika و بگو Bego اشاره ‌کرد.
سازندگان بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که ممکن است جراحان و ایمپلنتولوژیست ها در پاسخ به این سوال شما که بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است آنها را به شما معرفی کنند.
تهیه لیست کاملی از بهترین مارک ایمپلنت دندان در کشورهای اروپایی، آمریکایی، آسیایی و غیره بسیار مشکل است. بسیاری از شرکت‌های سازنده ایمپلنت دندانی که حتی ممکن است کیفیت بالایی داشته باشند تبلیغات چندانی در وب سایت ها نمی کنند. در وب سایت برخی از آنها حتی اطلاعات پایه و ساده نیز برای تماس یا فرستادن ایمیل نیز وجود ندارد. به همین علت برای اینکه بدانید بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است فقط می توانید از جراح و ایمپلنتولوژیست خود سوالات زیر را در خصوص مارک ایمپلنتی که به شما معرفی کرده است؛ بپرسید:
بهترین مارک ایمپلنت دندان در بازار کدام است
کدام مارک ایمپلنت دندان در دوام و طول عمر بیشتری دارد
کدام مارک ایمپلنت گارانتی مادام العمر دارد
پیش از جایگزین کردن دندان های از دست رفته خود با ایمپلنت های دندانی باید برخی مسائل را با جراح خود مطرح کنید. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید یک یا چند دندان خود را جایگزین کنید اما اگر روش کاشت ایمپلنت را انتخاب کرده‌اید متخصص می تواند به شما کمک کند تا بر اساس بودجه خود بهترین مارک ایمپلنت دندانی را انتخاب کنید.
مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

نمودار بهترین مارک ایمپلنت دندانی از نگاه آمار در سال ۲۰۱۷

چون اکثر مراجعین به کلینیک دندانپزشکی از ما می‌پرسند که بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است ما نیز سعی کردیم در ادامه مقاله بهترین برند هایی که در حال حاضر در کشور ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند را به شما معرفی کنیم:
1 – Alpha Bio آلفا بیو
شرکت آلفا بیو با بیش از ۲۵ سال سابقه در بازار جهانی ایمپلنت‌های دندانی را تولید می‌کند که در انواع کلاسیک، هگزاگونال و باریک به بازار عرضه می شود.
2 – Bego بگو
بگو یک شرکت آلمانی است که در سال ۱۹۹۴ در برمن آلمان تاسیس شد. محصولات و تکنولوژی های تولید شده در این شرکت شامل ایمپلنت های دندانی از جنس سرامیک، آلیاژهای فلزی و کامپوزیت دندان است.
Website: http://www.bego.com
3 – Bicon بیکون
تاریخچه بیکون در سال ۱۹۶۸ شروع شد اما این شرکت از سال ۱۹۸۵ روی ساخت ایمپلنت های دندانی کار می کرد. دفتر مرکزی این شرکت در بوستون آمریکا قرار دارد و در ۲۹ سال گذشته ایمپلنت‌های دندانی را تولید کرده که استفاده از آن برای اکثر جراحان و ایمپلنتولوژیست ها کاربردی است.
Website: http://www.bicon.com
4 – Biohorizons
بیوهوریزون در سال ۱۹۹۴ در بیرمنگام آمریکا تاسیس شد و توانست توجه  بازارهای جهانی در آمریکای شمالی، اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا، آفریقا و استرالیا را به خود جلب کند.
Website: http://www.biohorizons.com
5 – BIOMET 3i
شرکت بیومت در سال ۱۹۷۷ با هدف تولید محصولات ارتوپدی پیشرفته تاسیس شد. در سال اول این شرکت توانست رکورد فروش سایر شرکت های معتبر را بشکند. خوشبختانه این موفقیت موجب شد تا موسسان این شرکت افق دید گسترده تری را برای آن در نظر بگیرند و شروع به تولید ایمپلنت های دندانی کنند.
Website: http://www.biomet3i.com
6 – Biotech Dental
دنتال بیوتیک بیش از سی سال تجربه طراحی و تولید ایمپلنت های دندانی را دارد و بهترین مارک ایمپلنت دندانی است که برای کاشت ایمپلنت هایی که قوس کامل فک را شامل می شوند؛ مورد استفاده قرار می گیرد. دفتر مرکزی این شرکت در کشور فرانسه قرار دارد و محصولات خود را به بیش از ۱۵۰ کشور جهان ارسال می نماید.
Website: http://www.biotech-dental.com
7 – DENTSPLY Sirona
دنتس پلی سیرونا یکی از سازندگان تجهیزات دندانپزشکی است که در بیش از ۱۲۰ کشور جهان شناخته شده است و کارخانه های این شرکت در ۲۱ کشور در سرتاسر جهان مشغول به تولید ایمپلنت دندان هستند.
Website: https://corporate.dentsplysirona.com
8 – Euro Teknika (ETK)
شرکت یوروتکنیکا در سال ۱۹۹۲ توسط یکی از ایمپلنتولوژیست های مشهور در فرانسه تاسیس شد. در سال ۲۰۰۴ این شرکت شروع به تولید ایمپلنت های دندانی کرد و تا کنون محبوبیت بسیار زیادی در بسیاری از کشورها از جمله ایران پیدا کرده است.
Website: http://www.etk.dental
9 – Implants Diffusion International
ایمپلنت دیفیوژن اینترنشنال یا شرکت IDI از سال ۱۹۸۷ در فرانسه شروع به ساخت ایمپلنت های دندانی کرد و با ارائه محصولات با کیفیت بالا توانست بازارهای جهانی را به سوی خود جلب کند. شرکت IDI یکی از شرکت‌های فعال در استفاده از تکنیک های جدید برای ایمپلنتولوژی دهان و دندان است.
Website: http://www.idi-dental.com
10 – MIS dental implants ایمپلنت های دندانی ام آی اس
ایمپلنت های دندانی ام آی اس در سال ۱۹۹۵ کار خود را آغاز کردند. مرکز تحقیق و توسعه این شرکت با هدف ساده کردن دندانپزشکی ایمپلنت تاسیس شد. شرکت MIS با استفاده از تسهیلاتی که در اختیار داشت توانست ایمپلنت‌های دندانی با کیفیت بسیار بالا، کیت ها و ابزار های دندانپزشکی مربوط به ایمپلنتولوژی و در عصر امروزه دندانپزشکی دیجیتال را با کیفیت بسیار بالا به بیش از ۶۵ کشور جهان صادر کند.
Website: http://www.mis-implants.com
11 – Neoss
نئوس محصولات ساده و کاربردی را به تمام جهان صادر می‌کند و ایمپلنت های دندانی آن توسط جراحان حرفه ای به عنوان یک برند معتبر و مقرون به صرفه شناخته می شود. آمارها نشان می‌دهد که دوام و طول عمر ایمپلنت های دندانی نئوس بسیار بالا است. این شرکت در سال ۲۰۰۰ در یورک شایر شمالی انگلیس کار خود را آغاز کرد.
Website: https://www.neoss.com
12 – Nobel Biocare
ایمپلنت های دندانی نوبل بیوکر یکی از بهترین مارک ایمپلنت دندانی از لحاظ طراحی، ساختار، نحوه توزیع محصولات به بازار و تولید پروتزهای دندان مصنوعی می باشد که در سال ۱۹۸۱ در سوئیس آغاز به کار کرده است.
Website:  https://www.nobelbiocare.com
13 – Straumann اشترومن
مطمئنا از هر جراح دهان و دندان در ایران بپرسید بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است برند اشترومن را به شما معرفی خواهد کرد. شرکت اشترومن در سال ۱۹۵۴ توسط دکتر اشترومن تاسیس شد که در ساخت تجهیزات آلیاژی تخصص داشت و حدوداً ۴ سال بعد، اولین ایمپلنت‌های دندانی تولید شده از آلیاژهای تیتانیوم را با کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه کرد.
Website: http://www.straumann.com
14 – Zimmer
از سال ۱۹۲۷ که زیمر شروع به طراحی و تولید ایمپلنت های دندانی و عرضه آنها به بازارهای جهانی کرده است تا کنون توانسته نظر بسیاری از جراحان دهان و دندان را در زمینه کاشت ایمپلنت به خود جلب کند. دفتر مرکزی زیمر در ایندیانا آمریکا قرار دارد و در حال حاضر محصولات خود را به بیش از ۱۰۰ کشور جهان صادر می نماید.
Website: http://www.zimmerbiomet.com
مطالب مرتبط: ایمپلنت یک روزه

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!