02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

مشکلی به نام لق شدن ایمپلنت و راههای جلوگیری از آن - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/09/11

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

متاسفانه مشکلی به نام لق شدن ایمپلنت دندانی به ‌ندرت پس از کاشت دندان اتفاق می افتد که راه درمانی به جز خارج کردن پایه ایمپلنت، ترمیم بافت های آسیب دیده و کاشت مجدد ایمپلنت دندان ندارد. بنابراین بهتر است با راههای جلوگیری از آن آشنا شوید تا با این مشکل لق مواجه نشوید. با این که مشکل لق شدن ایمپلنت دندانی به ندرت پیش می آید اما وقتی اتفاق افتاد، به خودی خود درست نخواهد شد. احساس لقی یا در آمدن ایمپلنت از جای خود تجربه خوبی برای بیمار نخواهد بود.

شایع ترین دلایل مشکل لق شدن ایمپلنت

1. وارد آمدن فشار یا ضربه روی ایمپلنت
اگر به هر دلیلی در هفته های اول پس از کاشت ایمپلنت دندانی ضربه ای به آن وارد شود، فشار وارده بر استخوان فک پس از کاشت ایمپلنت افزایش خواهد یافت. بدن هم در پاسخ، پیوندهای استخوان های اطراف ایمپلنت را از بین خواهد بود. اگر ضربه ای به دندان طبیعی خود وارد شود و ریشه یا رباط پریودنتال از جای خود تکان بخورد، موجب آزاد شدن سلول هایی که استخوان ریشه را تشکیل داده اند می شود و سلولها مجددا رشد می کنند تا فضای خالی را پر کنند. اما پس از کاشت ایمپلنت ریشه ای وجود ندارد که دوباره رشد کند در نتیجه مشکلی به نام لق شدن ایمپلنت به وجود خواهد آمد.
2. لق شدن تاج دندان
یکی از دلایلی که موجب احساس لق شدن ایمپلنت می شود لقی تاج دندان ایمپلنت است. لق شدن تاج دندان یا پروتر دندان مصنوعی که پایه ایمپلنت قرار گرفته و ظاهر دندان طبیعی شما را دارد؛ مشکلِ بزرگی نیست اما اگر پیش آمد، باید توسط پزشک معاینه شود. معمولا با محکم کردن پیچ، لقی تاج دندان برطرف می شود در غیراینصورت تاج دندان مصنوعی باید تعویض شود.
پس اگر تاج دندان شما لق شد، حتما باید به جراحی که ایمپلنت شما را کاشته مراجعه کنید. اگر تاج دندان بطور کامل خارج شده، آن را گم نکنید. چون ممکن است به تاج جدیدی نیاز داشته باشید و ساخت تاج جدید باید به شکل همان پروتز دندان قبلی باشد و گم کردن آن می تواند برای شما گران تمام شود؛ چون تمام مراحل طراحی باید مجددا انجام گیرد. اگر تاج دندان ایمپلنت به طور کامل در آمد آن را دور نیاندازید! همانطور نگهداشته و سریعا به پزشک خود مراجعه کنید. شاید پزشک برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر ایمپلنت آن را تعویض کند اما در شرایطی فقط تنظیم پیچ و محکمتر کردن اباتمنت مسئله را حل می کند ودیگر مشکل جویدن یا خوردن غذا برای بیمار وجود نخواهد داشت. پروتز دندان مصنوعی تعویض شده دیگر مشکلات قبلی را نخواهد داشت و به مراتب محکم تر و کاربردی تر از قبل خواهد بود.
3. تحلیل استخوان فک اطراف ایمپلنت
یکی دیگر از دلایل لق شدن ایمپلنت، تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت است که یعنی یا کاشت ایمپلنت ناموفق بوده یا پایه ایمپلنت در جوش خوردن به استخوان فک دچار مشکل شده است. درصورتیکه بیمار نیاز به پیوند استخوان داشته باشد و جراح بدون توجه به عدم تراکم کافی استخوان فک اقدام به کاشت ایمپلنت نماید؛ احتمال تحلیل استخوان پس از کاشت پایه ایمپلنت و درنتیجه لق شدن ایمپلنت بسیار بالا است.
4. التهاب لثه اطراف ایمپلنت
التهاب لثه اطراف ایمپلنت یا پری ایمپلنتیتیس که یکی از رایج ترین بیماری های لثه پس از کاشت ایمپلنت های دندانی است می تواند یکی از دلایل لق شدن ایمپلنت باشد. در صورت تشخیص فوری و رعایت کردن بهداشت دهان و دندان و مصرف آنتی بیوتیک، امکان حفظ ایمپلنت وجود دارد. اما؛ اگر التهاب لثه افزایش یابد، پزشک به ناچار ایمپلنت را خارج کرده و پس از درمان محل مورد نظر و پایه ایمپلنت جدیدی را خواهد کاشت.
پس مشکل لق شدن ایمپلنت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در صورت مواجه شدن با آن لازم است با دندان پزشک خود تماس گرفته و در نزدیک ترین تاریخ به او مراجعه کنید.
 
 

 مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

راههای جلوگیری از لق شدن ایمپلنت

در صورتی که حساسیت دارویی دارید؛ به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید حتما باید با پزشک خود مشورت کنید تا پیش از اقدام به کاشت ایمپلنت آنها را بررسی نماید. برخی از بیماری ها مانند بیماری سیستم ایمنی یا برخی داروها مانند بیسفوسفونات می تواند از رشد استخوان فک جلوگیری کرده و تکمیل فرایند اسئواینتگریشن را به تاخیر بیندازد در نتیجه مشکلی به نام لق شدن ایمپلنت بروز خواهد کرد. همچنین از ضربه زدن به ایمپلنت در هفته های اول پس از کاشت دندان خودداری کرده و رژیم غذایی حاوی غذاهای نرم و سرد را رعایت نمایید. حفظ بهداشت دهان و دندان نیز از دیگر راههای جلوگیری از لق شدن ایمپلنت است.

چگونه لق شدن ایمپلنت را به درستی تشخیص بدهیم؟

شما زمانی باید با پزشک خود در کلینیک دندانپزشکی تماس بگیرید که ایمپلنت در فک شما تکان بخورد یا افتاده باشد. اما علائم دیگری در رابطه با مشکل لق شدن ایمپلنت وجود دارد که عبارتند از:
درد
تحلیل رفتن لثه و استخوان فک
خونریزی هنگام لمس کردن لثه یا مسواک زدن
بی رنگ شدن لثه اطراف ایمپلنت

چگونه لق شدن تاج دندان ایمپلنت را شناسایی کنیم؟

نشانه های لق شدن تاج دندان ایمپلنت، بسیار شبیه به لق شدن ایمپلنت است. پس در صورت مواجه شدن با هریک از علائم ذکر شده با پزشک خود تماس بگیرید تا مشکل شما را حل کند. اگر مشکوک به لقی پروتز دندان مصنوعی هستید، تا زمان ملاقات با پزشک با دندان و لثه های اطراف آن به ملایمت رفتار کنید.
علائم مشهود لقی ایمپلنت شامل احساس درد در ناحیه کاشت ایمپلنت، خونریزی لثه و بی رنگی لثه های اطراف آن است.
مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

درمان های احتمالی برای لق شدن ایمپلنت

روش درمان لق شدن ایمپلنت بستگی به وضعیت ایمپلنت و تشخیص جراح دارد:
1. پاکسازی ناحیه ایمپلنت شده
برای درمان لق شدن ایمپلنت، نباید منتظر بمانید. بهتر است بلافاصله به جراح مراجعه کنید تا ابتدا تاج دندان و اطراف ایمپلنت را پاکسازی کرده و سپس نسبت به محکم کردن پیچ یا اجزای دیگر ایمپلنت و یا خارج کردن ایمپلنت و تعویض پایه آن تصمیم گیری کند. آرامش روحی و عاطفی بیمار، گفتگو در رابطه با روش درمان و گاهی اوقات تجویز دارو، در روند درمان تاثیر مهمی دارند.
2. خارج کردن ایمپلنت
شاید پزشک شما، به دلایلی مانند عفونت یا عدم سازگاری ایمپلنت با لثه تصمیم به خارج کردن ایمپلنت بگیرد. روش انجام آن هم شبیه به کاشت ایمپلنت است.
اگر ایمپلنت شما لق شده سعی کنید چند روز بهداشت دهان و دندان را بهتر رعایت کنید تا بافت اطراف پایه ایمپلنت بتواند خودش را ترمیم کند اما اگر نتیجه نگرفتید ممکن است پزشک شما، تصمیم به خارج کردن پایه ایمپلنت بگیرد.

عواقب درمان نکردن لق شدن ایمپلنت

اگر احساس می کنید ایمپلنت شما لق شده، با پزشک خود تماس گرفته و تاریخی را جهت معاینه ی آن مشخص کنید. در غیر این صورت مشکلات جدی در انتظار شما خواهد بود. درصورتیکه لق شدن ایمپلنت درمان نشود؛ عفونت در دهان و فک شما گسترش می یابد، و حتی ممکن است تا گردن و مغز پیشروی می کند. در نهایت، عفونت در تمام بدن پخش می شود که بسیار خطرناک خواهد بود.
اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد و به لق شدن ایمپلنت و عفونت آن اهیمت ندهید، احتمالا یک یا چند دندان را از دست خواهید داد. در نتیجه می توان گفت که عدم درمان عواقب مهلکی در پیش خواهد داشت. عدم درمان این عارضه، می تواند مسمومیت خون را به دنبال داشته باشد که در نهایت منجر به بیماری آنژین لودوینگ «که باعث خفگی و مننژیت می شود» خواهد شد. 
 مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

احساس می کنید ایمپلنت از جایش در آمده؛ چه باید کرد؟

اکثر اوقات، پایه ایمپلنت نیست که در آمده است. بلکه اجزای دیگری مانند پیچ، هیلینگ، اباتمنت یا تاج دندان است که خارج می شود. در چنین مواقعی تماس با پزشک بهترین راه حل است. اما باید پذیرفت که پیشگیری بهتر از درمان است.
گاهی اوقات هم خود ایمپلنت می افتد.هرچند درصد موفقیت کاشت ایمپلنت بسیار بالا است؛ اما بعضا، ناسازگاری با لثه و استخوان فک، موجب لق شدن ایمپلنت و افتادن آنها می شود. فراموش نکنید که اگر ایمپلنت شما افتاد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. 

راههای جلوگیری از لق شدن ایمپلنت:

اگر تاج دندان افتاد؛ قطعه ایمپلنت را نگهدارید و فورا با پزشک تماس بگیرید
از جویدن غذا با ایمپلنت آسیب دیده خودداری کنید
روزانه 2 تا 3 بار دهان خود را با دهانشویه های غیر الکلی شستشو بدهید
بیشترین عاملی که موجب لق شدن ایمپلنت ها می شود، عدم رعایت رژیم غذاییِ تجویز شده «مصرف موادغذایی نرم»از طرف پزشک است؛ پس دستورات پزشک خود را پس از کاشت ایمپلنت به دقت رعایت کنید.

تجربه لق شدن ایمپلنت بعد از چند سال  

گاهی اوقات، یک ایمپلنت بعد از یک، دو یا چند سال لق می شود. مواردی گزارش شده که بیماران حتی بعد از گذشت 10 سال، لق شدن ایمپلنت را تجربه کرده اند.
مطالب مرتبط: ایمپلنت ارزان

رایج ترین دلایلی که موجب لق شدن ایمپلنت  بعد از سال ها می شود عبارتند از:

ایمپلنت به اندازه کافی با استخوان فک جوش نخورده قرار نگرفته که موجب وارد شدن فشار زیاد به پایه آن می شود
عارضه دندان قرچه
عدم رعایت یا بهداشت نامناسب دهان و دندان
بافت ناکافی لثه یا استخوان فک
امراض متابولیک مانند دیابت یا بیماری کلیه و کبد
اشعه درمانی سر یا گردن که برای بیماران سرطانی انجام می شود
ناکافی بودن استخوان فک و عدم پیوند استخوان
مصرف مواد غذایی که در اطراف ایمپلنت عفونت های باکتریال بوجود آورده

راههای جلوگیری از لق شدن ایمپلنت پس از چند سال

یکی از مهمترین راههای جلوگیری از لق شدن ایمپلنت رعایت بهداشت دهان و دندان است. برای حفظ بهداشت، مسواک زدن 2 بار در روز و استفاده از نخ دندان و دهانشویه های ضدباکتری را به هیج وجه فراموش نکنید.
درصورتیکه دندان قروچه می کنید حتما از محافظ دندان در شب استفاده کنید تا فشار وارده بر ایمپلنت کاهش یابد.
اگر به عفونت لثه یا بیمارهای پریودنتال دچار شدید؛ یا اگر یک یا چند دندان شما پوسیده شده؛ حتما به دندانپزشک مراجعه کنید تا از گسترش عفونت جلوگیری کند.

تازه ایمپلنت کاشته ام چگونه از لق شدن آن جلوگیری کنم؟

اول از همه به یاد داشته باشید که نباید با زبان خود روی ایمپلنت لق شده فشار وارد کرده و باعث کج شدن آن شوید. در چند هفته اول پس از کاشت ایمپلنت بجای دندان طبیعی، ممکن است احساس عجیبی داشته باشید اما نباید به آن ضربه ای وارد کنید. با اینکه احتمالات زیادی وجود دارد اما اگر ایمپلنت شما لق شد، احتمال افتادن آن در آینده وجود دارد.

چرا نباید به ایمپلنت لق شده ضربه وارد شود؟

مطمئنا می دانید که دندان طبیعی شما هم می تواند در جای خود تکان بخورد. چون روی اهرمی بهنام رباط پریودنتال قرار گرفته که کمی انعطاف پذیر است. لغزشِ حتی یک صدم اینچ دندان هم می تواند از علائم بیماری لثه باشد. اما ایمپلنت ها نباید تکان بخورند. بر خلاف دندان طبیعی که روی رباط پریودنتال قرار گرفته، ایمپلنت ها در استخوان فک کاشته می شوند که همین جوش خوردن  با استخوان، امکان لغزش را از بین می برد. اگر لغزشی در ایمپلنت مشاهده شود، نشانه آسیب دیدگی استخوانِ اطراف ایمپلنت است.

آیا مشکلی به نام لق شدن ایمپلنت قابل درمان است؟

پاسخ دکتر شهاب محمدی ایمپلنتولوژیست و جراح دهان و دندان:
برای حل کردن مشکل لق شدن ایمپلنت، ابتدا باید نوع آسیب دیدگی ایمپلنت را مشخص کرد سپس راه درمان را تشخیص داد. اگر تاج دندان افتاده باشد، معمولا باید بخشی از ایمپلنت را باز کرده و با بررسی آن تصمیم به تعویض یا محکم تر کردن پیچ آن گرفت. گاهی اوقات مشکل با محکم کردن پیچ یا پر کردن جای خالی ریشه حل می شود.
  مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

مسعود

سلام دو هفته پیش ایمپلنت فک بالا انجام دادم امروز صبح موقع صبحونه خوردن به دندون فشار اومد و الان هم لق شده و من تا دو هفته دسترسی به دکتر ندارم لطفا راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

احتمال اینکه ایمپلنت نیاز به خارج شدن باشه هست حتما برید دکتر ببینه

بهروز

سلام آقای دکتر من یک ماه و نیم پیش دو تا از دندان هام رو ایمپلنت انجام دادم الان یکی از ایمپلنت ها در جهت داخل دهان مقدار خیلی کمی تکون میخوره ولی در جهت و راستای دندان های کناریش اصلا تکون نمیخوره خونریزی و ورم لثه هم ندارم دلیلش چی هست ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

باید دیده بشه تا کامل بگیم علت چیه

ایلا

سلام منم همین مشکلو دارم ببخشی میشه بگین چیکار کردین

زهرا

سلام من 6سال پیش ایمپلنت کردم حدود یه ماهه احساس لقی دارم دکترم میگه باید خودش بیفته تا آسیب نزنه به پایه ایمپلنت ولی درد داره من چکارکنم تا زودتر تاجش بیفته

میرزایی

سلام ببخشید الان بیست روزه ک پیچ های ایمپلنت داخل دندونم کار گذاشته شده ولی لق شده باید چه کنم

سحر

سلام دکتر من ۹ سال پیش ایمپلنت انجام دادم دکترم گفت چسب موقت برات میزنم بعد یک سال بیا چسب دائم بزنم بعد یه سال تاج لق نشد منم نرفتم الان تاج لق شده و فک میکنم لثه زیر ایمپلنت هم ی مقدار نازک شده بنظرتون مشکل از کجاست

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی نیست برید چسب دائم بزنید

نادر شه بخش

سلام دکتر یک ماه ایمپلنت گذاشتم الانم اومده بالا لق شده چکار کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر خود ایمپلنت لق شده باشد باید تعویض گردد

محسن

سلام اقای دکتر من خردادماه کاشت ایمپلنت انجام دادم و حدود یکماه پیش روکش رو گذاشتم که الان فهمیدم پیچ ایمپلنت در فک لغ شد الان تاج دندان رو خارج کرده دکتر بنظر شما پیچ پایه ایمپلنت بعد مدتی محکم میشه؟

لیلا برزو

سلام دکتر خسته نباشید بنده یک ماه پیش پایه و هلینگ ایمپلنت رو گداشتم و امشب هلینگ افتاد این خطرناکه و ایا احتیاج به جراحی مجدد داره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر خطرناک نیست.

مراد کریمی

سلام من حدود 1ماه هس 6تاایمپلنت فک پایین کاشتم چون بازبان باتاج ایمپلنت بازی می‌کردم احساس میکنم موقعی بازبان فشارش میدم تاج اون کمی لقی داره ممنونم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام ممکنه جوش نخوره

حلفی

سلام مرحله دوم ایمپلنت بعد هشت روز یکی از امپلنت تکون نمیخوره اشکالی نداره روکش گفتند بعد یک ماه میزارند

حسین زاده

سلام ای مپلنت دندانم در اومد تو وضعیت کرونا دکتر نروم مشکلی پیش میاد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام کدوم بخش ایمپلنت

زهرا

سلام آقای دکتر خداقوت،من ۲پایه اینپلنت گذاشتم یکی از اون یک طرف و دیگری سمت دیگه بگم هست ،یکی از پایه ها متوجه نشدم بعد چند هفته فک کنم ۲،۳هفته اول در اومد😢 و منم متوجه نشدم،مسواک زدم متوجه شدم،با این اوضاع کرونا پیش دکتر نرفتم ،عقلم نرسید زنگم نزدم الان باید چه کار کنم ،علت در اومدن پایه چی بوده ،ی کم احساس میکنم پایه کج،هنوزم روکش نشده حالا چه کار کنم دوست دارم علت بدونم🤷‍♀️

زهرا

سلام من یک هفتست ایمپلنت کردم و هندزفری دارم دندون چهار و پنج باهم امروز بچه کوچکم یک ضربه محکم به صورتم زد که خیلی درد گرفت تقریبن به همون ناحیه ولی خون نیومد خیلی نگرانم

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی پیش نمیاد

صالحی

سلام من 25 سالمه و اسفند 98 3 تا دندان رو ایمپلنت کردم یکی از اونا دیروز زبان زدم دیدم با زبان زدن تکان میخورد ولی موقع خوردن و...اصلا اذیت نمیشم و هیچ دردی ندارم الانم با این شرایط کرونا دکترم نیست ایا با خوردن قرص انتی بیوتیک می تواند بهبود یابد؟خیلی میترسم

دکتر شهاب محمدی

سلام آنتی بیوتیک کمکی نمیکنه ممکنه شکست خورده باشه که نگران کننده نیس دوباره انجام میشه

صالحی

یعنی دوباره ایمپلنت انجام شه؟ ایا باهمان قبلی مگر ایمپلنت باید بشکند

دکتر شهاب محمدی

سلام منظورم شکستن نیست یعنی ممکنه جوش نخورده باشه در اصطلاح بهش میگن پروسه شکست خورده

شهلا

سلام من هفت ساله ایمپلنت کردم تو اردیبهشت تاج ایمپلنتم کنده شد رفتم دکتر برام چسب زد ولی دوماه بعد کنده شد تا حالا سه بار هی چسب زدن هی در اومده فکر کنم لثه بالاتر اومده وپایه کوتاهتر شده راه درمانش چیه پایه اش محکمه فقط تاجش لق میشه اصلا روش غذا نمیخورم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشید.

سعید

سلام

سعید

با سلام من ۳ ماه پیش بعد از پیوند استخوان دو طرف فک بالا رو از قبل از نیش تا اسیابها رو ایمپلنت کاشتم الان بیشتر حس میکنم که یه تکون کوچیکی بین نیش و اون دندونایی که ایمپلنت کاشتم وجود داره با توجه به اینکه هیچ دردی در لثه احساس دلیلش چی میتونه باشه

رحیمی

سلام آقای دکتر من حدود بیست و پنج روزه ایمپلنت انجام دادم امروز فهمیدم یکم شل شده و لق می خوره لثه هم یکم ورم داره ولی اصلا درد و خونریزی ندارم آیا ایمپلنت شکست خورده یا میشه کاری کرد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام احتملا شکست خورده

محمدی

سلام دکتر وقتتون بخیر من حدود ۲۰ روزه اسمپلنت برند بایومیت نیک ساخت کشور انگلستان به روش چکشی یعنی بدون رزوه (دایس) ایا ازنظر استحکام مقاوم وماندگاری دارد

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

سارا

سلام من چارساله ایمپلنت کردم الان ادامس خوردنی دندونم دراومد اون پیچی ک میبندن ب لثا اون ن ها روکشش ک انگاری دندونمه هی میفته بمظرتون باید تعویض بشه یا دوبارع جوش میخوره

دکتر شهاب محمدی

سلام نه احتمالا دوباره باید بچسبونن

A

سلام من حدود سه ماه هست ک ایمپلنت انجام دادم و روکش هم گذاشتم ولی زمانی ک میخواستن رو کش بزارن هر کاری میکردن جا نمیشد تا اینکه بعد کارزیاد جا شد هفته اول احساس کردم این دندون تکون میخوره به پزشک ک نشون دادم مشکلی احساس نکردن اما الان دو روزی میباشد ک غذا میخورم حتی زبون ک میزنم جا ب جا میشه ضمن اینکه هیچ درد ندارم و تغییر رنگی در لثه ندارم فقط چن هفته پیش بالای لثه دندونی ک ایمپلنت کردم عفونت کرد ولی بعد هیچ اثری از عفونت و... ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

A

سلام من حدود سه ماه هست ک ایمپلنت انجام دادم و روکش هم گذاشتم ولی زمانی ک میخواستن رو کش بزارن هر کاری میکردن جا نمیشد تا اینکه بعد کارزیاد جا شد هفته اول احساس کردم این دندون تکون میخوره به پزشک ک نشون دادم مشکلی احساس نکردن اما الان دو روزی میباشد ک غذا میخورم حتی زبون ک میزنم جا ب جا میشه ضمن اینکه هیچ درد ندارم و تغییر رنگی در لثه ندارم فقط چن هفته پیش بالای لثه دندونی ک ایمپلنت کردم عفونت کرد ولی بعد هیچ اثری از عفونت و... ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

A

سلام من حدود سه ماه هست ک ایمپلنت انجام دادم و روکش هم گذاشتم ولی زمانی ک میخواستن رو کش بزارن هر کاری میکردن جا نمیشد تا اینکه بعد کارزیاد جا شد هفته اول احساس کردم این دندون تکون میخوره به پزشک ک نشون دادم مشکلی احساس نکردن اما الان دو روزی میباشد ک غذا میخورم حتی زبون ک میزنم جا ب جا میشه ضمن اینکه هیچ درد ندارم و تغییر رنگی در لثه ندارم فقط چن هفته پیش بالای لثه دندونی ک ایمپلنت کردم عفونت کرد ولی بعد هیچ اثری از عفونت و... ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی نیست مراجعه کنید سفت میکنن واستون.

آذری

سلام من یک سال پیش ایمپلنت کردم وبعد یک ماه شل شد باهاش مدارا کردم تا امروز که کاملالق شد وافتاد آیا دندان را باپیچ نگه دارم فایده ای داره پیش دکتر قبلی برم یا دکترم را عوض کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام برید دکتر قبلی بررسی کنه

بریتان

سلام من حدود ۳ هفته پیش پایه ایمپلنت رو گذاشتم امروز که مسواک می زدم از رو کنجکاوی به پایه دست زدم دیدم که پایه تکون می خوره و حالت لقیداره به نظر شما این حالت طبیعیه یا دکتر کارشو خوب انجام نداده😥😥

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

بریتان

سلام من تقریبا ۳ هفته س پایه ایمپلنت رو گذاشتم ولی امروز از رو کنجکاوی بهش دست زدم پایه تکون می خوره وحالت لقی داره به نظر شما دکتر کارشو خوب انجام نداده یا این حالت طبیعیه😔

دکتر شهاب محمدی

سلام نباید تکون بخوره به پزشکتون مراجعه کنید

پروین بابا پور اتشگاه

سلام من ایمپلنت کردم ولی متاسفانه فشاری محکم روی ایمپلنت احساس می کنم انگار لثه ام فشار می دن چیکار کنم با این وضع کرونا

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

پروین بابا پور اتشگاه

سلام من ایمپلنت کردم ولی متاسفانه فشاری محکم روی ایمپلنت احساس می کنم انگار لثه ام فشار می دن چیکار کنم با این وضع کرونا

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

پروین بابا پور اتشگاه

سلام من ایمپلنت کردم ولی متاسفانه فشاری محکم روی ایمپلنت احساس می کنم انگار لثه ام فشار می دن چیکار کنم با این وضع کرونا

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین ویزیت

پروین بابا پور اتشگاه

سلام من ایمپلنت کردم ولی متاسفانه فشاری محکم روی ایمپلنت احساس می کنم انگار لثه ام فشار می دن چیکار کنم با این وضع کرونا

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف بیارین ویزیت

محمودنوبهاری

با سلام آقای دکتر الان سه سال اقدام به ایمپلند دندان شمار ۱ و۲ نمودم متاسفانه دندان شماره یک چهار با جراحی ایمپلند و پودر استخوان قرار گرفته و بعد از گذشت مدت زمان لازم لق بوده پزشک هم میگوید باید هردو درست بشه من تاج مشترک بگذارم من ضمن اینکه از جراحتهای مکرر خسته شدم نگران عواقب آن هستم لطفا مرا راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

معصومه یاراحمدی

سلام.من حدود ۵ ماهه فیگسچر تو لثمه.گفتن opg ببرم برا مراحل بعدی.توعکس دیدم ک فیگسچر کج گذاشته شده تولثم.آیا مشگلی داره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید عکستون رو ببینیم

علی

با سلام و خسته نباشید من حدود ۵۰روز پیش کار اولیه شامل نصب فیکسچر و اباتمنت را انجام دادم امروز و بعد از این مدت اباتمنت شل واز فیکسچر جدا شد لطفا در مورد مشکل و عوارض احتمالی راهنمایی کنید. سپاس

دکتر شهاب محمدی

سلام خیلی موارد میتونه پیش بیاد شاید ایمپلنت پس بزنه

محمود

با سلام الان سه سال اقدام به ایمپلند دندان۱ و۲ نمودم متاسفانه دندانشماره یک سه بار بعد تنفس سه ماهه لق شده و پزشک می گوید باید هر دو درست بشه من تاج مشترک بگذارم با جراحهای مکرر نگران و خسته شدم لطفا مرا راهنمایی کنید

پویان

با سلام پیام گذاشتم جواب ندادین

دکتر شهاب محمدی

سلام پاسخ داده شد

پویان

با سلام و خسته نباشید،بنده حدود هشت سال اینپلنت کردم الان روکشش در اومده متاسفانه تو این اوضاع کرونا هم کسی نیست کارش رو انجام بده الان متوجه شدم دنون اخری فک بالام نمیدونم تاج هست یا پایه اش یه ذره تکون میخوره درد و خونریزی هم نداره.من شهرستان هستم و پزشکم تهران.ادرسی از پزشکم هم ندارم.تو این وضعیت کرونایی راهنمایی کنید لطفا.ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید سریعتر به دندونپزشک مراجعه کنین. کلینیک های اورژانس تشریف ببرین.

جمشید داودیان

باسلام وخسته نباشید ،مطالب بسیار آموزنده گذاشتید ،من سال ۱۳۸۸هفت دندون پلنت کردم فقط یک دندان نیش حدودا ۲سال است که تاج وپایه اش سر هم ازجا درآمده پزشکمم از ایران رفته من هم تاکنون اقدامی نکردم ،راهنمایی بفرمایید .باتشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام میتونین روی همون پایه ها ایمپلنت انجام بدین.

پروين بابا پور اتشگاه

لق شدن ايمپلنت

پروين بابا پور اتشگاه

لق شدن ايمپلنت