02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان

زمان مطالعه : 5 دقیقه | منتشر شده در: 1400/05/19

بروزرسانی شده در: 1401/12/15

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان مستلزم انجام تلاش های پیچیده ای نیست. پس از انجام این فرآیند تنها کافی است که دستورالعمل های ساده ای را دنبال کنید. در واقع اگر شما می خواهید که نتایج بلیچینگ دندان ماندگاری بالایی داشته باشد باید مراقبت های بعد از آن را جدی بگیرید. بلیچینگ دندان یکی از روش های سفید کردن دندان ها است که هم در مطب دندانپزشکی انجام می شود و هم در منزل. در این روش عمدتا از ژل های بلیچینگ پراکسید هیدروژن استفاده می شود و دندانپزشک باید خود نظارت مستقیم بر عملکرد آن داشته باشد.

رعایت دستورالعمل های غذایی، مراجعه منظم به دندانپزشک و یا کلینیک دندانپزشکی، بهداشت صحیح دهان و دندان و ... بخشی از این مراقبت ها هستند که شما باید انجام دهید. در این مقاله قصد داریم در مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان و راز ماندگاری این روش با شما صحبت کنیم.

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان کدامند؟

این مراقبت ها معمولا شامل محدودیت کردن برخی غذاها، رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه به دندانپزشک می باشند:

- از مصرف غذاهای حاوی رنگدانه پرهیز کنید

پس از بلیچینگ دندان، 48 ساعت اول بیشترین اهمیت را برای دندان ها دارد زیرا در این زمان دندان ها بیشتر در معرض لک قرار دارند. اگر می خواهید بهترین نتیجه را دریافت نمایید و سفیدی دندان های خود را طولانی کنید، بهتر است که از خوردن وعده های غذایی با رنگدانه های زیاد و استعمال دخانیات خودداری کنید. مواردی که باید از آنها اجتناب نمایید عبارتند از: شراب، چای، قهوه، شکلات، چغندر، انواع توت ها و سس های تیره.

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان

مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

- از غذاهای اسیدی پرهیز کنید

به عنوان بخشی از برنامه مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان، باید تا مدتی از نوشابه، خیارشور، لیمو، ترشی و سایر غذاها یا نوشیدنی های حاوی اسید خودداری کنید. بلیچینگ دندان و به طور کلی سفیدکننده های دندان، توبول ها یا منافذ مینای دندان را ضعیف کرده و آنها را باز می کندهمین مسئله باعث حساسیت دندان ها شما شده و آنها را مستعد لکه و پوسیدگی می نماید. . تیر کشیدن دندان بعد از بلیچینگ نیز می تواند ناشی از همین حساسیت باشد.

- از وعده های غذایی سرد و گرم بپرهیزید

دندان های شما پس از بلیچینگ دندان حساس می شوند و از این رو باید از وعده های غذایی خیلی گرم یا خیلی سرد بپرهیزید. خرید خمیر دندان برای دندان های حساس به کاهش ناراحتی احتمالی شما کمک می کنند. به جز کاهش ناراحتی شما، عوارض بعد از بلیچینگ را نیز می توانید به حداقل برسانید.

- بهداشت دهان و دندان را به طور مناسب رعایت کنید

یکی از اصول مهم مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان، رعایت بهداشت و دندان است. برای بهترین نتیجه سعی کنید کارهای زیر را حتما انجام دهید:

  • دندان های خود را حداقل دو بار مسواک بزنید.
  • حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید.
  • از دهانشویه استفاده نمایید تا به از بین بردن پلاک های جمع شده با گذشت زمان کمک کند.
  • استفاده از یک خمیر دندان بلیچینگ را حداقل یک یا دو بار در هفته در نظر بگیرید.

بعد از بلیچینگ چه بخوریم؟

بهترین نوع مواد غذایی که می توانید بعد از بلیچینگ بخورید، میوه ها و سبزیجات ترد به ویژه سیب، کرفس، هویج و لوبیا سبز هستند. این مواد غذایی تولید و جریان بزاق را افزایش داده و به پاکسازی دندان ها و خنثی نمودن اسید کمک می کنند. در کنار میوه ها و سبزیجات می توانید مصرف محصولات لبنی و وعده های غذایی حاوی کلسیم را نیز افزایش دهید. مواد مغذی و معدنی موجود در این وعده ها باعث سلامت دندان شما و دفاع در برابر پوسیدگی می شوند.

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

سخن آخر

با رعایت مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان که در بالا مشاهده نمودید می توانید شاهد ماندگاری بالاتر سفیدی دندان های خود باشید. البته بسته به نوع درمان های سفید کننده دندان، همراه با رژیم غذایی و سبک کلی زندگی شما، نتیجه ای که میبینید برای همیشه دوام نخواهند داشت. برای همین شما باید هر شش ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه نمایید.

برای سوالات بیشتر در این مورد می توانید با دندانپزشک خود مشورت نمایید تا نگرانی های احتمالی شما برطرف شوند. بدین ترتیب می توانید با اطمینان خاطر بیشتر از لبخند سفید و زیبایی خود در مدت زمان بیشتری لذت ببرید. امیدواریم این مطلب از سایت دکتر محمدی مورد پسند شما واقع شده باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!