02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

کامپوزیت دندان آلمانی - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/06/15

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

کامپوزیت دندان آلمانی یکی از کامپوزیت های قابل قبول و معتبر در ایران است که دندانپزشکان زیبایی با بهره گیری از آن ، لبخندی زیبا را به بیماران خود هدیه می دهند. امروزه بسیاری از افراد برای زیبایی و سفیدی و نیز برای تغییر فرم و شکل دندان هایشان از کامپوزیت دندان استفاده می کنند. دندانپزشکان با این روش درمانی تقریبا بدون هیچگونه عارضه ای، به جز زیبایی، دندان های پوسیده، شکسته، ترک خورده و یا بد رنگ را ترمیم می نمایند. 
دندانپزشکان در کنار کامپوزیت دندان ژاپنی، آمریکایی یا سوئیسی از کامپوزیت دندان آلمانی نیز بهره می گیرند. این نوع کامپوزیت دارای ماندگاری، طول عمر بالا و نیز طیف رنگ های مناسبی برای دندان ها می باشد. نصب و استفاده از کامپوزیت های دندان آلمانی آسان بوده و دندانپزشکان برای پوشش نقایص دندانی بیماران از آن استفاده کرده و در واقع راه حلی نسبتا پایدار و با عمری بالا برای آنها ارائه می دهند.
دو برند مشهور کامپوزیت آلمانی عبارتند از کامپوزیت زنیت و داینامیک پلاس که برای تمامی دندان ها مناسب بوده و استفاده از آنها آسان می باشد. در ادامه توضیحاتی در مورد این دو برند مشهور کامپوزیت آلمانی و انواع آن خواهیم داد. 

بهترین برند کامپوزیت آلمانی

کامپوزیت گرندیو فلو وکو، کامپوزیت نانو سرامیک W3 زنیت، کامپوزیت WP Dental و کامپوزیت دندان داینامیک پلاس، بهترین برند کامپوزیت آلمانی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خیال خود را بابت اجرای کامپوزیت دندان راحت کنید. هر یک از بهترین برند کامپوزیت دندان آلمانی که آن‌ها را معرفی کردیم ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. برای اجرا و انتخاب آن حتماً به کلینیک دندانپزشکی معتبر مراجعه کنید و دندان‌پزشک متخصص مشورت نمایید.

کامپوزیت دندان داینامیک پلاس یا DYNAMIC PLUS

یکی از انواع مشهور کامپوزیت دندان آلمانی، داینامیک پلاس یک کامپوزیت میکروهیبریدی درمانی سبک است که برای ترمیم دندان های قدامی و خلفی کاربرد دارد. DYNAMIC PLUS بر اساس رزین BIS-GMA و ذرات فیلر غیر آلی (Inorganic filler) با فاصله 0.05 تا 1 سانتی متر باشد. بار کلی پرکننده یا فیلر 80% و حجم آن 65% است. این کامپوزیت به صورت سرنگ های واحد یا به صورت کیت با ترکیبات مختلف سیستم باندینگ و نیز سایر وسایل اضافی با سرنگ های متعدد در دسترس می باشد. 
داینامیک پلاس طیف کاملی از مواد ترمیمی را به صورت زیر ارائه می دهد:
استفاده آسان
تطبیق پذیری
عملکرد بالینی
ترکیبی عالی و ایده آل 
کامپوزیت دندان داینامیک پلاس برای کلاس I، II و V دندان های خلفی و کلاس III،IV،V دندان های قدامی و نیز ترمیم پوسیدگی سطح ریشه به کار می رود.
از ویژگی های Dynamic Plus می توان به موارد زیر اشاره نمود:
استفاده آسان یا یک فرمول غیر چسبنده و در عین حال قوی
مقاومت عالی در برابر سایش 
مقاوم در برابر ترک و شکستگی برای ترمیم های طولانی مدت
برخورداری از ویژگی های نوری عالی
تکنیک ساده
پولیش پذیری بینظیر
ماندگاری و طول عمر بالا
مناسب برای تمامی حفره های دندان های خلفی و قدامی
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

کامپوزیت دندان داینامیک فلو یا Dynamic Flow

کامپوزیت دندان داینامیک فلو یک کامپوزیت flowable یک کامپوزیت دندان آلمانی یا روان و قابل ترمیم است که با نور پلیمریزه شده و دارای ویسکوزیته پایینی است. Dynamic Flow ترمیم های زیبایی را با پولیش پذیری بینظیر و استفاده از تکنولوژی های جهانی ارائه می دهد. این کامپوزیت برای ترمیم دندان ها و نیز ترمیم ضایعات مینا بسیار مناسب می باشد.
از ویژگی های مهم کامپوزیت دندان داینامیک فلو می توان به موارد زیر اشاره نمود:
- زیست پذیری عالی با عاج دندان
- پیوند شیمیایی مناسب با چسب و کامپوزیت
- آزاد کننده یون های فلوراید، فسفات، هیدروکسیل و کلسیم
- ماندگاری و استحکام بالا
- برخورداری از براقیت و درخشندگی بیشتر نسبت به سایر کامپوزیت ها
- دوام بالاتر در رنگ آن
- مقاومت مکانیکی بالا در برابر سایش
- غیر محلول در آب و سایر مایعات
- رادیو اپاسیتی
موارد مصرف کامپوزیت دندان داینامیک فلو: این کامپوزیت دندان آلمانی برای ترمیم حفره های دندانی با حداقل تهاجم یعنی کلاس V و III به کار می رود. همچنین برای ترمیم های مستقیم و ترمیم های آکرولیک و نیز ترمیم های غیر مستقیم. 

کامپوزیت دندان زنیت نانو – کیت کامپوزیت سرامیکی (ZENIT Nano - Ceramic Composite Kit)

نانو کامپوزیت، نوعی از کامپوزیت است که درمان آن با نور و پولیشینگ با جلاپذیری (brightness) بالایی انجام می شود. آن دارای ترکیبی از یک پرسلن فوق العاده نازک است برای پر کردن قسمت های آسیب دیده دندان مورد استفاده قرار می گیرد. با ذرات بسیار نازکی که در این ترکیب به کار رفته است ترمیم یکنواخت و یکدستی حاصل می آید. اثر Chameleon  (تطابق رنگ ترمیم با دندان) در کامپوزیت سبب می شود که آن به طور کامل با ساختار دندان مطابقت یابد. کامپوزیت دندان آلمانی، زنیت نانو با شرایط بالا سازگار بوده و می تواند یک مورد عالی برای ترمیم دندان باشد.

موارد مصرف کامپوزیت دندان آلمانی زنیت نانو

- ترمیم مستقیم دندان های خلفی و قدامی در حفره هایی با کلاس I, II, III, IV و V
- ترمیم های غیر مستقیم مانند اینلی (Inlay) و آنلی (Onlay) که دو نوع ترمیم غیر مستقیم برای بازسازی دندان های خلفی یا دندان های آسیاب کوچک و بزرگ هستند و نیز لمینت ونیر
- ترمیم دندان های آسیاب 6، 7 و 8 از خط میانی و نیز premolars
- تنظیم خطوط و سایه برای بهبود زیبایی

ویژگی منحصربفرد های کامپوزیت زنیت نانو

نانو کامپوزیت با درمان نوری و ویژگی های فیزیکی برجسته و استفاده اسان
برخورداری از یک فرمول جدید پیشرفته
کاهش انقباض
برای پر کردن حفره تمامی کلاس ها
پرکنندگی بسیار بالا در حدود 83 درصد و حتی تحمل تراکم بالاتر
پولیش پذیری عالی
پرکنندگی فوق العاده
تطابق رنگ ترمیم با دندان
ثبات رنگ
ترمیم بسیار همگن و یکنواخت
مقاومت در برابر سایش
 
 
کامپوزیت دندان آلمانی
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

کامپوزیت دندان آلمانی ZENIT COLOR

سیستم flowable stain  یکی از ویژگی های بارزی است که در کامپوزیت دندان آلمانی ZENIT COLOR مورد استفاده قرار گرفته است. این کامپوزیت دارای کیفیت بالایی برای ترمیم می باشد. ZENIT COLOR توسط کلیه سیستم های درمان با نور قدیمی می تواند پلیمریزه شود. قبل از پلیمریزاسیون نهایی، تمامی حفره های دندان را می توان با این محصول پر نمود. البته این محصول زمانی نتیجه ای ایده آل دارد که از منبع نوری مناسب برای آن بهره برد. در واقع سیستم درمان با نور باید به طور منظم مطابق با دستورالعمل سازنده کنترل شود.

مزایای ZENIT COLOR

ترکیب آسان رنگ ها
تأثیرگذاری ظاهری و عمقی بهتر
کاربرد گسترده
قابل استفاده به طور مستقیم با سرنگ
مناسب برای ترمیم دندان کودکان و حتی کاربرد کامپوزیت های رنگارنگ برای آنان
مورد استفاده برای تتوی دندان
زمان کاری 1 تا 3 دقیقه بر اساس درمان با نور

کامپوزیت دندان آلمانی ZENIT BRUSH

کامپوزیت ZENIT BRUSH از Kolinsky خالص تولید شده و این امکان را به دندانپزشکان می دهد تا روتوش های بینظیری از کامپوزیت بسازند. در واقع استفاده از این کیت بسیار آسان و در عین حال دارای بالاترین کیفیت می باشد. 

ویژگی های منحصربفرد کامپوزیت دندان آلمانی

دوام و ماندگاری خوب
راحت تر کردن درمان های زیبایی دندان
مدت زمان کوتاه درمان و هزینه مناسب
اصلاح ایده آل بدرنگی و بد فرمی دندان ها
ترمیم دندان های شکسته و ترک خورده
تطبیق پذیری بالا
زیبایی بی عیب و نقص و طبیعی بودن دندان ها با کامپوزیت دندان آلمانی
سازگاری این نوع کامپوزیت با دهان و دندان بیمار، به طوری که پس از انجام این درمان، بیمار احساس ناخوشایند وجود یک جسم خارجی را در دهان خویش احساس نمی نماید. 
فرم دهی سریع کامپوزیت دندان آلمانی به طوری که پس از برخورد اشعه سفت شده و خیلی سریع شکل می گیرد.
انعطاف پذیری و فرم دهی بالای کامپوزیت دندان آلمانی که یکی از ویژگی های مهم برای دندانپزشک در انتخاب انواع مارک کامپوزیت است. در این نوع کامپوزیت، دندانپزشک به دلیل انعطاف پذیری بالای کامپوزیت می تواند به راحتی رزین های کامپوزیت را روی دندان ها شکل دهد.
ماندگاری بالا در برابر سایش در کامپوزیت دندان آلمانی یکی دیگر از ویژگی های منحصربفرد آن می باشد و مقاومت خوبی در برابر سایش داشته و در برخورد با دندان های مقابل به آسانی نمی شکنند.

طول عمر کامپوزیت دندان آلمانی به چه عواملی بستگی دارد؟

همانند دندان های طبیعی، از کامپوزیت دندان آلمانی باید به درستی و با دقت فراوان مراقبت به عمل آید. در واقع فرد باید بهداشت را به خوبی رعایت کرده و عادات غلطی همچون جویدن ناخن، دندان قروچه و یا مصرف غذاهای سفت را کنار بگذارد. اگر شما به خوبی از کامپوزیت دندان مراقبت نمایید و نیز ونیر به درستی با دندان زیرین پیوند بخورد، ماندگاری و طول عمر بالایی خواهد داشت. 
برای طول عمر بالاتر کامپوزیت آلمانی باید موارد زیر را رعایت نمود:
روزانه حداقل دو بار با یک مسواک نرم مسواک زده و از نخ دندان استفاده کنید. توجه داشته باشید که مسواک از جنس نرم باید باشد در غیر اینصورت با مروز زمان به کامپوزیت دندان دچار آسیب خواهد شد.
از دهانشویه هایی که دندانپزشک زیبایی شما توصیه می نماید استفاده کنید. دهانشویه هایی که حاوی مواد غیر ساینده هستند.
به منظور دستیابی به ظاهر طبیعی با نصب کامپوزیت دندان آلمانی باید استعداد هنری و نیز مهارت های مورد نیاز دندانپزشک خود را برای انجام این نوع درمان به خوبی بررسی کنید. دندانپزشکان با تجربه و با مهارت درک و دانش بالایی از ویژگی های مواد دندانی داشته و می دانند که چه موادی برای شما مناسب تر است. در مقابل دندانپزشکان مبتدی در ساخت و شبیه سازی شکل و بافت دندان ها از تجربه کافی برخوردار نبوده و در نتیجه نمی توانند لبخند و دندان هایی زیبا برای شما به ارمغان بیاورند. 
سعی کنید هر شش ماه یک بار به دندانپزشک خود مراجعه نمایید تا دندان های شما را کنترل کرده و دستورالعمل های لازم را برای ماندگاری بالا در اختیار شما قرار دهد. 
از آنجایی که برخی دهانشویه ها دارای رنگ خاصی هستند و ممکن است سبب تغییر رنگ کامپوزیت دندان شما شوند بهتر است که از آب نمک برای ضد عفونی کرده لثه ها و دندان خود استفاده نمایید. 
عادات بدی که در گذشته داشته اید مثل باز کردن بسته ها با دندان و یا جویدن اجسام سخت را کنار بگذارید زیرا کامپوزیت دندان آلمانی دچار ترک و شکستگی شده و شما متحمل هزینه برای ترمیم یا جایگذاری آن خواهید شد.
مصرف نوشیدن چای و قهوه و به طور کلی نوشیدنی های رنگی را به حداقل برسانید. 
مصرف سیگار و دخانیات را کنار بگذارید زیرا کامپوزیت شما دچار تغییر رنگ خواهد شد. 

جمع بندی

یکی از مارک های معتبر کامپوزیت دندان در ایران کامپوزیت دندان آلمانی می باشد که از کارایی بالایی برخوردار است. این نوع کامپوزیت به جز کیفیت بالای خود، ماندگاری بالایی نیز دارد و بیمارانی که از این نوع مواد کامپوزیتی بهره می برند در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان می توانند طول عمر بالاتری را نیز برای کامپوزیت خود تضمین کنند.
علیرغم تمامی موارد بالا که برای این نوع کامپوزیت ذکر شد باید توجه داشته باشید که برای این درمان نزد یک دندانپزشک معتبر و مجرب مراجعه کنید. فردی که بتواند سازگاری و نوع مناسب این مواد را با دندان های شما به خوبی تشخیص دهد و همچنین از مواد با کیفیت برای کامپوزیت دندان شما استفاده کند. همچنین وی باید بتواند با مهارت به کامپوزیت شکل و فرمی مناسب بدهد تا کامپوزیت در دهان فرد غیر طبیعی و برجسته به نظر نرسد. در غیر اینصورت نه تنها زیبایی طبیعی برای دندان هایتان حاصل نخواهد شد بلکه به دلیل وجود مواد نا مرغوب یا بی کیفیت و همچنین مهارت و تخصص ناکافی ضررهای بیشماری به دهان و دندان شما وارد خواهد آمد. 
درست است که مراجعه به دندانپزشک معتبر و بهره گیری از مواد با کیفیت هزینه بیشتری را برای شما در بر خواهد داشت اما در عوض می توانید از دندان های زیبا و نیز سالم خود مدت زمان بیشتری لذت ببرید.  
 
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!