02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

اصلاح طرح لبخند

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/09/14

بروزرسانی شده در: 1401/12/15

هدف از اصلاح طرح لبخند بهبود لبخند و به طور کلی ظاهر شما است. لبخند شما، بخش قابل توجهی از هویت و درک مردم از شما به عنوان یک فرد را تشکیل می دهد. مطالعات اخیر اثبات کرده اند که لبخند شما تأثیر مستقیمی بر اعتماد به نفس، روابط شما، فرصت های حرفه ای و نحوه تعامل دیگران با شما دارد. این تغییر می تواند روش های دندانپزشکی متعددی را در برگیرد. به طور معمول، اصلاح طرح لبخند شامل ونیرهای دندانی می شود، اگرچه بسیاری از خدمات دندانپزشکی زیبایی دیگر نیز می توانند در این فرآیند گنجانده شوند. در نهایت در طول مشاوره اولیه با دندانپزشک زیبایی به بهترین وجه می توان تشخیص داد که کدام روش ها لبخند شما را بیشتر می کند. با ما در این مطلب از سایت دکتر محمدی همراه باشید.

اصلاح طرح لبخند چیست؟

هدف از اصلاح طرح لبخند تقویت لبخند و بهبود ظاهر کلی شماست. روش های ترمیمی ارائه شده توسط دندانپزشک زیبایی به شما این امکان را می دهند تا عالی به نظر برسید و احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

با یک برنامه درمانی سفارشی که به طور خاص برای نیازهای شما طراحی شده است، دندانپزشکان می توانند با ترکیب چندین روش موثر دندانپزشکی زیبایی لبخند شما را جوان تر کنند،  بنابراین شما می توانید واقعا به لبخند رویاهای خود برسید. بسته به نگرانی های منحصر به فرد شما، درمان های مختلف دندانپزشکی برای هدف قرار دادن مسائلی همچون موارد زیر به کار می روند:

  • لکه و تغییر رنگ دندان
  • فاصله بین دندان ها
  • دندان های کج، شلوغ یا نامرتب
  • دندان های از دست رفته
  • کارهای دندانپزشکی آسیب دیده
  • دندان های ترک خورده یا شکسته
  • "لبخند لثه ای" یا خط لثه ناهموار
  • لبخند باریک
  • دندان های کوتاه یا فرسوده
  • بدشکل شدن دندان ها

اصلاح طرح لبخند

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

روش های ترمیمی اصلاح طرح لبخند

اصلاح لبخند فرآیند بهبود ظاهر لبخند از طریق یک یا چند روش دندانپزشکی زیبایی است، مانند:

برخی از مولفه هایی که در نظر گرفته می شوند عبارتند از ظاهر صورت، رنگ پوست، رنگ مو، دندان ها (رنگ، عرض، طول، شکل و نمایش دندان)، بافت لثه و لب ها. اصلاح لبخند به دلایل زیادی انجام شده و با توجه به نیازهای منحصر به فرد شما سفارشی می شود.

اجزای زیبایی شناختی اصلاح طرح لبخند

علاوه بر رنگ، تراز و تعادل دندان‌های شما در ناحیه زیبایی لبخند شما (بخشی از دندان‌های بالا و پایین که هنگام لبخند زدن نشان داده می‌شود)، چندین ویژگی دندان و لبخند شما وجود دارد که دندانپزشک آنها را ارزیابی می‌کند. شما هنگام برنامه ریزی تغییر خود. این موارد عبارتند از:

- طول دندان

یکی از موارد مهم در اصلاح طرح لبخند، دندان های بلند است که ظاهری بهتر به شما می بخشند. افزایش سن باعث ساییدگی و در نتیجه کوتاهتر شدن دندان ها می شود. به جز این، لبخند لثه ای نیز می تواند دندان ها را کوتاه تر نشان دهد. درمان برای دندان‌های کوتاه‌تر ممکن است شامل تغییر شکل و بلند کردن دو دندان مرکزی جلویی با باندینگ کامپوزیت یا روکش‌های پرسلین باشد. اگر لبخند لثه ای دارید، دندانپزشک زیبایی شما ممکن است با استفاده از روش های لیزر دندانپزشکی، درمان هایی را برای اصلاح خط لثه و افزایش ظاهر دندان ها ارائه دهد. همچنین ممکن است در صورت لزوم برای افزایش طول تاج به پریودنتیست ارجاع داده شوید.

- خط لبخند

خط لبخند یک نقطه مرجع استاندارد است که می تواند برای کمک به تعیین طول دندان های جدید شما استفاده شود.

- تناسب دندان ها

دندانپزشک زیبایی شما دندان های شما را ارزیابی می نماید که آیا نسبت درستی با یکدیگر دارند یا خیر. اکثر مردم اصلاح طرح لبخند را به عنوان لبخندی می شناسند که در آن دو دندان جلویی مرکزی غالب بوده و نسبت عرض به طول آن 4 به 5 است. این نسبت طول و عرض سایر دندان ها را در ناحیه زیبایی هدایت می کند تا خط لبخند متعادل به نظر برسد.

اصلاح طرح لبخند

مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

- بافت و خصوصیات دندان

یک دندانپزشک هنرمند و با تجربه می‌تواند با نصب ونیرهای مناسب، ظاهری زنانه‌تر یا مردانه‌تر برای شما به ارمغان آورد.

هزینه اصلاح طرح لبخند

مدت زمان درمان و هزینه اصلاح لبخند شما بسته به دندانپزشک ، موقعیت مکانی شما، وضعیت سلامت دهان و دندان شما و میزان طرح اصلاح سفارشی متفاوت است.

اگر دندانپزشک شما قبل از شروع درمان هرگونه مشکل اساسی در زمینه سلامت دهان و دندان را شناسایی کند، ممکن است درمان شما گرانتر و طولانی تر شود.

با مراقبت مناسب و ویزیت های منظم دندانپزشکی، لبخند شما زیبا به نظر می رسد و تاج ها، روکش ها و سایر ترمیم های شما برای سال های طولانی دوام خواهند داشت. در واقع، ترمیم های مبتنی بر رزین (مانند پرکردگی های همرنگ دندان) با مراقبت مناسب می توانند بین سه تا نه سال یا بیشتر دوام بیاورند. ترمیم های پرسلن می توانند 10 سال یا بیشتر قبل از نیاز به تعویض دوام داشته باشند.

سخن پایانی

به طور کلی، اصلاح طرح لبخند بهره گیری از درمان های ترمیمی زیبایی است که می توانند لبخند شما را به به بهترین وجه تغییر دهند. شما می توانید برای دستیابی به نتیجه ایده آل، به بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند مراجعه نموده و از خدمات متنوع و بی نظیر ارائه شده بهره مند شوید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!