02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

اصلاح لبخند لثه ای

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1400/09/16

بروزرسانی شده در: 1401/12/15

اصلاح لبخند لثه ای به منظور ایجاد تناسب میان دندان ها، لب ها و لثه ها صورت می گیرد. لبخند لثه ای یعنی نمایش بیش از حد لثه در زمانی که شما لبخند می زنید. به عبارتی بافت لثه بیش از اندازه در بالای دندان های فوقانی شما ظاهر می شود. بیمارانی که برای اصلاح لبخند لثه ای به دندانپزشک مراجعه می کنند، اغلب می گویند که با لبخند زدن احساس خودآگاهی دارند، در واقع لبخند آنها جذابیت کمتری دارد. اما خبر خوب این است که می توان این مشکل را از طریق چندین روش حل نمود. گرچه نوع درمان عمدتا به این مسئله بستگی دارد که چه چیزی باعث لبخند لثه ای شده است. با کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی برای اطلاعات بیشتر همراه باشید.

چه چیزی باعث ایجاد لبخند لثه ای می شود؟

دلایل مختلفی برای لبخند لثه ای وجود دارد، اما شایع ترین آنها عبارتند از:

  • دندان هایی که به دلیل رشد نامناسب کوتاه به نظر می رسند و تا حدی توسط بافت لثه پوشیده می شوند.
  • دندان هایی که در مقایسه با لثه به دلایلی همچون ژنتیک کوچک هستند.
  • لب بالایی که خیلی کوتاه است.
  • لب بالایی بیش فعال که طول آن در حالت استراحت طبیعی است، اما هنگام لبخند زدن بیش از حد بلند می شود و بافت لثه زیادی در معرض دید قرار می گیرد.
  • لثه هایی که بلند یا بزرگ شده اند، به عنوان هیپرتروفی لثه شناخته می شوند.
  • رشد بیش از حد فک بالا، که باعث برآمدگی لثه ها می شود.

اصلاح لبخند لثه ای

مطالب مرتبط: قیمت لمینت دندان 

روش های درمان و اصلاح لبخند لثه ای

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اصلاح مناسب لبخند لثه ای به علت آن بستگی دارد. گزینه های اصلاح لبخند لثه ای عبارتند از:

- اصلاح لبخند لثه ای با ارتودنسی

اگر دلیل اصلی لبخند لثه ای، فک ها یا دندان ها باشد، گاهی اوقات می توان آن را به تنهایی با ارتودنسی برطرف کرد تا بایت به موقعیت صحیح منتقل شود و لثه ها کمتر برجسته به نظر برسند.

- جراحی ارتوگناتیک

برای بیرون زدگی متوسط ​​تا شدید فک، بهترین اقدام جراحی ارتوگناتیک یا جراحی فک همراه با درمان ارتودنسی است. جراح فک فوقانی را مجدداً تنظیم می کند تا اندازه متناسبی حاصل آید و سپس قبل از اینکه آن را با صفحات و پیچ محکم کند، آن را به سمت بالا در موقعیت ایده آل خود حرکت می دهد. این کار با بیهوشی عمومی انجام می شود و نیاز به بستری در بیمارستان دارد.

دندانپزشک متخصص این فرآیند را با یک بریس برای یک سال یا بیشتر شروع کرده، سپس جراحی را انجام داده و بعد تا یک سال دیگر درمان ارتودنسی را ادامه می دهد. هزینه اصلاح لبخند لثه ای در این مورد بالاتر از سایر گزینه ها است اما آن نتایج چشمگیری را به همراه دارد.

اصلاح لبخند لثه ای

مطالب مرتبط: ایمپلنت اقساطی

- اصلاح لبخند لثه ای با ونیرهای دندان

ونیر یا روکش ها می‌توانند دندان‌ها را بلندتر نشان دهند و نسبت دندان به لثه را بهبود بخشند، البته اگر دندان‌ها به دلیل سایش یا ژنتیک خیلی کوتاه باشند. اگر مشکل بیش از حد بافت لثه باشد، متخصص پریودنتیست می تواند عمل جراحی لثه را انجام دهد. در این روش، بافت اضافی لثه را برداشته و آن را تغییر شکل می دهند تا بیشتر دندان ها نمایان شود و زیبایی لبخند شما بهبود یابد.

- افزایش طول تاج دندان

اگر دندان‌ها به‌طور کامل رشد نکرده باشند، جراحی افزایش طول تاج، که شامل برداشتن بافت لثه و یا استخوان برای نمایان شدن بیشتر دندان‌ها و بازگرداندن لثه‌ها به موقعیت صحیح خود است، می تواند گزینه مناسبی باشد.

اگر لبخند لثه ای ناشی از کوتاهی یا بیش فعال بودن لب بالایی باشد، جراحی تغییر موقعیت لب به دنبال درمان ارتودنسی می تواند جایگزین خوبی برای جراحی فک باشد.

- اصلاح لبخند لثه ای با لیزر

این روش کانتورینگ می‌تواند بافت اضافی لثه را بدون نیاز به زیر چاقو برای افرادی که لثه‌هایی که بیش از حد به سمت پایین کشیده شده و دندان‌هایشان را می‌پوشاند، از بین ببرد.

- رفع لبخند لثه ای با بوتاکس

بوتاکس یک روش نوین برای اصلاح لبخند لثه ای بوده و گزینه ای بسیار ارزان تر از جراحی برای این مشکل به شمار می رود. با این حال، نتایج موقتی است و حدود سه تا چهار ماه دوام می‌آورد و تنها زمانی مؤثر خواهد بود که لب بالایی در ایجاد لبخند لثه ای نقش داشته باشد.

جمع بندی

اگر شما نیز از لبخند لثه ای رنج می برید، باید اصلاح لبخند خود را به یک دندانپزشک زیبایی مجرب و حاذق بسپارید. دندانپزشک مذکور می تواند برای درمان شما بهترین برنامه ریزی را ارائه دهد. او دندان ها و لثه های شما را معاینه می کند و گزینه های موجود را برای خداحافظی با لبخند لثه ای شما توضیح خواهد داد.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!