02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

قیمت لمینت دندان

زمان مطالعه : 0 دقیقه | منتشر شده در: 1402/04/10

بروزرسانی شده در: 1402/06/28

قیمت لمینت‌های دندان به موارد زیادی بستگی دارند: شهری که در آن لمینت گذاشته می‌شود، مواد، و کلینیک، بیمارستان و مطبی که لمینت را دریافت می‌کنید در تعیین قیمت لمینت تاثیرگذار هستند. به همین دلیل برای لمینت‌ها نمی‌توان قیمت واحدی تعیین کرد. البته قابل ذکر است که نباید قیمت را فدای کیفیت کنید. باید به دنبال لمینتی باشید که هم به‌صرفه باشد و هم باکیفیت. کاهش کیفیت شاید استاندارد مراقبت را کاهش دهد و نیاز به دوباره کاری و انجام دوباره لمینت باشد که معمولا هزینه زایدی برای شما خواهد بود.

هزینه لمینت دندان

قیمت لمینت دندان یا به عبارتی هزینه ونیرهای پرسلن عامل مهمی در فرآیند تصمیم گیری بیمار برای انجام این روش فوق العاده دندانپزشکی است. لمینت دندان یک راه حل محبوب برای رسیدگی به مسائل مختلف زیبایی و موارد مربوط به سلامت دندان هستند.

قطعا شما می خواهید لبخندی زیبا داشته باشید و معایب دندان های خود را پوشش دهید، اما مطمئن نیستید که روکش ها گزینه مناسبی برای شما هستند یا خیر. به جز این، بسیاری از مردم برای گرفتن روکش مردد هستند زیرا نگران بالا بودن قیمت لمینت دندان هستند.

این افراد گمان می کنند برای رسیدن به یک لبخند کامل با لمینت باید هزینه های زیادی را صرف کارهای دندانپزشکی کنند.

اما باید بگوییم که لازم نیست نگرانی جدی در این خصوص به خود راه دهید زیرا برخی از کلینیک های معتبر دندانپزشکی هستند که ونیرهای پرسلن را با قیمتی مقرون به صرفه و با بالاترین کیفیت به شما ارائه می دهند. به عبارتی آنها گزینه های مالی متعدد و انعطاف پذیری را برای این درمان در نظر گرفته اند.

اهمیت مشاوره در تعیین قیمت لمینت دندان

اگر می خواهید بدانید قیمت لمینت دندان چقدر است باید بدانید که مشاوره در این رابطه از اهمیت بالایی برخوردار است. در ضمن اگر شما فردی هستید که به ظاهر دندان های خود اهمیت زیادی می‌ دهید و برای کاری که یک متخصص شناخته شده انجام می دهد ارزش قائل هستید، قیمت یا هزینه لمینت نباید شما را نگران سازد.

گذشته از این، قیمت لمینت دندان در جلسه مشاوره و بسته به شرایط و وضعیت دهان و دندان های شما، همچنین بسته به اینکه کدام نوع روکش را انتخاب می کنید به گونه ای دقیق تر تعیین خواهد شد.

البته دندانپزشک بررسی خواهد نمود که آیا روکش ها اصلا درمان مناسبی برای شما هستند یا خیر. فراموش نکنید که پاسخ دادن به این سوالات از طریق تلفن یا در وب سایت بسیار دشوار است.

قیمت لمینت دندان جدید در مقابل تعویض کردن آن

یکی از موارد مورد بحث در مورد قیمت لمینت دندان این است که آیا شما قصد دارید تازه دندان های خود را لمینت کنید و یا اینکه می خواهید آنها را جایگزین روکش های قبلی خود نمایید.

در واقع، اگر قصد شما نصب روکش های جدید است این مسئله باید به طور دقیقی ارزیابی شوند. دندانپزشک تمام تلاش و تجربه خود را به کار می گیرد تا تعیین نماید که آیا آنها انتخاب مناسبی برای بیماران هستند یا خیر.

برای مثال، دهان با وجود لمینت دندان ممکن است عالی به نظر برسد اما اگر سن شما بالاست، یا دندان هایتان بسیار آسیب دیده ممکن است گزینه های دیگری را به جای تعویض روکش های قدیمی در نظر بگیرد.

با این حال، برای افراد جوان مجموعه جدیدی از روکش ها به معنای یک سرمایه گذاری ارزشمند می باشد و فرد می تواند در مورد قیمت لمینت دندان و اینکه چطور آن را پرداخت کند با متخصص مشورت نماید.

نکته مهم دیگر نیز این است که با افزایش سن شاید نیاز به تعویض روکش با ایمپلنت داشته باشید و این می تواند منجر به سرمایه گذاری قابل توجهی شود. پس برای بیماران جوانتر، روکش ها یا ونیرهای پرسلن هزینه کمتری دارد.

تعریف دقیق تر لمینت دندان

روکش های پرسلین زیرمجموعه ای از روکش ها و در واقع رایج ترین آنها هستند. گاهی اوقات آنها به نام ونیر لمینت نیز شناخته شده و در واقع، این روشی است که تقریبا تمام لبخندهایی را که در هالیوود می بینید از آن بهره گرفته اند.

لمینت دندان همان چیزی است که مردم معمولا برای روش لبخند هالیوودی خود از آن استفاده می کنند. این روکش ها می توانند کمک بزرگی به تغییر لبخند شما کنند.

قیمت لمینت دندان

ضخامت لمینت دندان

این پوسته ها که ضخامت تقریبا 0.7 میلی متر دارند، گزینه ای عالی برای پوشاندن مشکلات دندانی هستند. سایر گزینه ‌های باریک ‌تر مانند لومینیرز یا Lumineers نمی توانند عیوب گسترده را پوشش دهند و این لمینت است که می تواند این عیوب را بهتر برطرف نماید.

ساخت لمینت دندان

اگر هدف شما از انجام لمینت دندان بیشتر از هر چیزی زیبایی دندان‌هایتان است، لمینت‌های ساخته شده از مواد موقت بیشتر به‌کارتان می‌آید.

هدف از لمینت‌های موقت اطمینان یافتن از عملکرد فیزیولوژیکی مناسب دندان‌ها و ظاهر مطلوب دندان‌ها است. سازه‌های موقت را می‌توان به‌راحتی تغییر داد. موم ارتودنسی یکی از سازه‌های موقت است که پیش از نصب لمینت دندان به صورت موقت در دندان جایگذاری می‌شود. این موم ارتودنسی باعث ایجاد تغییرات دائمی در دندان‌های شما نمی‌شود و در صورت لزوم می‌توان موم را بدون برجای گذاشتن اثری روی دندان‌ها برداشت. در صورتی‌که این موم درست کار کند، لمینت‌ها مطابق با آن آماده و ساخته می‌شوند.

هنگامی که لمینت‌ها آماده می‌شوند، یعنی از این به بعد، خرابی بافت سالم دندان‌تان به حداقل خواهد رسید. تمام بافت‌های پوسیده و پرشده قدیمی از روی دندان زیر لمینت برداشته می‌شود. لمینت با سیمان پلاستیکی به دندان متصل می‌شود. پس از چسباندن، دندانپزشک از درست کار کردن لمینت‌ها و ظاهر خوب آن‌ها اطمینان حاصل می‌کند.

در بیشتر موارد، ریل محافظ برای محافظت از پروتزهای ثابت و در مقیاس بزرگ در صورت شکستگی ساختاری توصیه می‌شود، زیرا تعمیر ساختارهای سرامیکی کار پر زحمتی است.

کل فرآیند نصب لمینت

کل فرآیند نصب لمینت قابل تنظیم بوده و دندانپزشک شما می تواند بهترین روکش را متناسب با نیازهای شما طراحی کند. از سایه روکش ها گرفته تا شکل آنها از نظر ابعاد و انحنا، عواملی که در این روش مورد توجه قرار می گیرند. به طور کلی هدف این روش این است که به لبخند شما جذابیت طبیعی بدهد.

- موقعیت جغرافیایی

منظور از مکان یا موقعیت جغرافیایی همان کلینیک و گاهی کشور یا شهری است که در آن به دنبال درمان می باشید. برای مثال بسیاری از شهرها یا کشورها کیفیت های مشابهی از مراقبت ها و درمان های دندانپزشکی ارائه می دهند، اما میانگین قیمت لمینت دندان در یک شهر یا کشور می تواند به طور قابل توجهی کمتر از کشور یا شهر دیگر باشد.

در واقع، تفاوت های چشمگیر در هزینه های مراقبت های پزشکی در سراسر جهان، نه منحصر به هزینه های قیمت روکش ها، به طور کلی چیزی است که پدیده گردشگری پزشکی را آغاز کرد.

بسیاری از مردم به دلیل فرصت‌هایی که گردشگری سلامت ارائه می‌دهد، به سمت روند گردشگری سلامت رفتند. به عنوان مثال، برای اکثریت بزرگی از بیماران؛ مراقبت های پزشکی با کیفیت بالا به دلیل عوامل مالی همیشه به راحتی قابل دسترسی نیست. اما با توریسم پزشکی، بیماران اکنون می توانند همان کیفیت مراقبت را انتخاب کنند، جایی که بسیار ارزان تر است.

از سوی دیگر، کلینیک های دندانپزشکی متفاوت در نقاط مختلف می توانند قیمت های متعددی را به شما ارائه دهند. به عبارتی، قرار دادن روکش روی دندان ها بسته به محل کلینیک دندانپزشکی می تواند هزینه کمتر یا بیشتری داشته باشد.

به عنوان مثال، تهیه روکش معمولا در یک شهر بزرگ گرانتر از یک شهر کوچک است. به همین دلیل بهتر است به جای اینکه میانگینی که در مورد هزینه روکش دندان در سراسر کشور می شنوید یا خوانده اید، قیمت ها را در شهر محل زندگی خود مقایسه کنید تا محدوده دقیق تری از قیمت لمینت دندان را بدست آورید.

- تکنولوژی و تاثیر آن بر قیمت لمینت دندان

رشته دندانپزشکی زیبایی تحولات و پیشرفت های بسیار زیادی را تا کنون پشت سر گذاشته است. امروزه تکنیک های بسیار کاربردی و موثرتری در عمل وجود دارد. بهتر است اینگونه بگوییم که نوع فناوری که انتخاب می کنید بر قیمت کلی روکش های پرسلین تاثیر بسزایی دارد.

قبل از بحث در مورد اینکه چگونه فناوری‌ های مختلف می‌توانند بر قیمت روکش‌های چینی تاثیر بگذارند، ابتدا آنها را مورد بحث قرار می ‌دهیم.

فناوری CAD/CAM چیست؟

یکی از فناوری‌ های پیشرفته، سیستم CAD/CAM است که با نام‌ های دیگری مانند CEREC Crowns، shape3 یا Trishape نیز شناخته می‌ شود.

برای درک نحوه عملکرد این فناوری ها، باید ببینیم که دندانپزشکان قبل از آنها چگونه عمل می کردند. در گذشته، برای داشتن یک لبخند سفارشی، دندانپزشک شما باید از دهان شما قالب می گرفت.

به عبارتی پس از تراشیدن دندان ها، دندانپزشک قالبی را به شما می دهد تا آن را گاز بگیرید. بعدا آنها این قالب را به یک آزمایشگاه خارج از محل ارسال می کنند. آزمایشگاه روکش های شما را طراحی کرده و در یک ماه یا یک ماه و نیم آنها را می سازد.

پس از شکل، دندانپزشک سایه مناسب شما لمینت را نیز انتخاب می کند.

قیمت لمینت دندان

بنابراین نه تنها این روش بسیار زمان بر است، بلکه بسیار دقیق نیز نیست. امروزه اکثر کلینیک های دندانپزشکی از سیستم CAD/CAM استفاده می کنند که دستگاهی با دوربین کامپیوتری و یک چاپگر سه بعدی است. دوربین از داخل دهان شما و همچنین از بیرون از جمله لب ها و اطراف دهان شما فیلم می گیرد.

سپس نرم افزار این اطلاعات را بررسی کرده و روکش هایی را طراحی می کند که به بهترین شکل با فرم صورت شما مطابقت داشته باشد. حتی سایه روکش ‌ها را نیز سیستم انتخاب می‌کند تا این اطمینان حاصل آید که یک نتیجه‌ واقعا طبیعی به دست می ‌آورید.

پس طبیعی است که سیستم CAD/CAM در قیمت لمینت دندان موثر بوده و هزینه بیشتر خواهد شد.

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

لمینت‌های دندان اگر به خوبی نگهداری شوند، می‌توانند چندین دهه دوام بیاورند. مطالعات نشان می‌دهد که سازه‌های مبتنی بر لیتیوم دی سیلیکات به خوبی آماده شده و سیمان شده احتمال بقای تقریباً 90 درصدی در طی 10 سال را دارند.

با گذشت زمان، ماده‌ی چسینده‌ی لمینت معمولاً دچار جمع‌شدگی می‌شود، که ممکن است درز لمینت را نیز آشکار کند. سیمان پلاستیکی که شبیه به دندان‌هایتان است همیشه در کنار لمینت دندان به‌کار می‌رود و نمی‌گذارد حتی اگر درز کوچکی در خط لثه ظاهر شود، به چشم بیاید.

دوام لمینت دندان اساساً تحت تأثیر بهداشت خوب دهان و مراقبت دقیق از دندان است. برای تمیز کردن دندان‌ها باید از مسواک استفاده کنید و فضاهای بین دندانی نیز باید با دقت تمیز شوند.

- تعداد روکش

در حال حاضر به طور متوسط، بیماران ممکن است بین 6 تا 8 روکش در هر دو فک بالا و پایین نیاز داشته باشند. این تعداد واقعا به عرض لبخند شما بستگی دارد.

اگر لبخند عریضی دارید که بیشتر از حد معمول دندان هایتان را در معرض دید قرار می دهد، به روکش های بیشتری نیاز دارید. برای کسانی که دهان‌ های کوچکی داشته یا لبخندهایی دارند که دندان‌ های آنها را زیاد نشان نمی‌دهد، ممکن است روکش کمتری نیاز داشته باشند.

- نوع روکش دندان

نوع روکش هایی که انتخاب می کنید تفاوت قابل توجهی در هزینه کل روکش ها ایجاد می کند. روکش های چینی ظاهری دارند که از دندان های طبیعی قابل تشخیص نیستند. آنها کمی گرانتر از ونیرهای رزین کامپوزیت هستند، اما از نظر رنگ و شفافیت بیشتر شبیه دندان هستند.

- تجربه دندانپزشک

قطعا قیمت لمینت دندان با تجربه دندانپزشکی که تازه شروع به کار کرده است، به طور قابل پیش بینی، بسیار کمتر از متخصصی است از چندین دهه تجربه برخوردار است. در حقیقت، شما فقط برای تایم یا زمانی که دندانپزشک برای زیبایی لبخند شما صرف کرده هزینه نمی کنید، بلکه برای سال‌هایی که آنها صرف کرده‌اند تا خود را به جایگاه امروزی برسانند و خدمات عالی به شما ارائه دهند، هزینه می پردازید.

هزینه لمینت برای هر دندان چقدر است؟

اگر می‌خواهید لمینت دندان بگذارید و بدانید این خدمات دندانپزشکی چقدر هزینه برای شما دارد؟ تفاوت قیمت‌ها بر اساس نوع متریال چیست و متداول‌ترین مواد کدامند؟ ادامه این مطلب را بخوانید.

گران‌ترین لمینت‌های زیرکونیا ایمکس هستند زیرا از بالاترین کیفیت و تکنولوژی زیادی برخوردار هستند و عمر و ماندگار بیشتری دارند.

ارزان‌ترین گزینه‌ها، لمینت‌های کامپوزیت بر پایه رزین هستند، اما طول عمر کمتری دارند و به راحتی می‌شکنند، و در آینده به لمینت‌ها و روش‌های اضافی نیاز خواهید داشت. به نظر می‌رسد اینها از نظر هزینه‌های اولیه مقرون به صرفه هستند اما در دراز مدت برای شما گران در می‌آیند.

لازم به‌ذکر است که این قیمت‌ها بسیار متفاوت است چون باید قیمت‌ها را براساس شهر، کلینیک‌ و بیمارستان‌ مختلف، و غیره در نظر بگیرید.

لمینت دندان تا چه اندازه طبیعی به نظر می رسد؟

یک نکته مهم که باید در مورد طبیعی بودن لمینت دندان به آن توجه داشته باشید این است: اینکه ونیرهای شما چقدر طبیعی به نظر می رسند کاملا به دندانپزشک شما بستگی دارد. درست است که این روش ساده و بدون درد می باشد اما برای درست کردن یا نصب نمودن آن مهارت زیادی لازم است.

به طور کلی، برای روکش های پرسلین یا هر نوع روکش دیگر، فرآیند طراحی بسیار مهم و کلیدی است. استفاده از فناوری‌های مناسب به شما اطمینان می‌دهد که جذابیت واقعی لبخند خود را خواهید داشت. بنابراین مطمئن شوید که تحقیقات خود را در این زمینه انجام می دهید، چه در مورد یک متخصص مجرب و با مهارت و چه درباره یک کلینیک دندانپزشکی تخصصی.

چرا لمینت‌ها گران هستند؟

شاید تعجب کنید که لمینت‌ها چرا ارزان‌ترین روش درمانی نیستند. واقعا چرا اینطور است. این پرسش یک جواب ندارد. چون قیمت لمینت‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه هر یک از آنها را توضیح می‌دهیم.

کیفیت مواد: ایجاد چیزی فوق‌العاده نازک و در عین حال بسیار محکم آسان نیست. دندانپزشکان و آزمایشگاه‌ها فقط باید با مواد با کیفیت کار کنند. زیبایی‌شناسانه‌ترین و بادوام‌ترین مواد نیز معمولاً گران‌ترین آنهاست. مواد ارزان‌تر معمولاً به راحتی ترک برمی‌دارند، پس مجبور خواهید بود آنها را جایگزین کنید و در نهایت دو یا سه برابر هزینه کنید.

آزمایشگاه دندانپزشکی: زمانی‌که برای لمینت دندان هزینه می‌کنید، فقط به دندانپزشک‌تان هزینه نمی‌پردازید، بلکه هزینه آزمایشگاه دندانپزشکی را نیز می‌پردازید. آزمایشگاه مسئول ساخت لمینت‌های شما است و بخشی از قیمت لمینت را بر عهده می‌گیرد.

تکنولوژی: لمینت‌ها با بالاترین تکنولوژی ساخته می‌شوند و این امر نیازمند دستگاه‌ها و مواد گران قیمت و افراد متخصص است.

آماده‌سازی دندان‌ها: دندانپزشک برای آماده‌سازی لمینت‌های جدید، به دو نوبت کار روی آنها نیاز دارد. این کار زمان می‌برد و این خود بخشی از دلیل گران بودن لمینت‌ها است.

محصولات مورد استفاده: از مواد ضدعفونی‌کننده گرفته تا سیمان دندانی مورد استفاده تا هر ماده یا ابزار مورد نیاز با کیفیتی گران هستند. همه این مواد خودشان را در محصول نهایی لمینت نشان خواهند داد.

تجربه پزشک: یک پزشک با تجربه و واجد شرایط هزینه بیشتری نسبت به یک پزشک بی‌تجربه دریافت خواهد کرد. در هر زمینه‌ای اینطور است، پس اگر می‌خواهید تجربه‌ای مطمئن با یک پزشک خوب در دندانپزشکی زیبایی داشته باشید، ممکن است متوجه افزایش قیمت شوید.

ارزش هزینه کردن برای لمینت‌ها

یک لبخند زیبا و بی‌نقص چقدر می‌ارزد؟ جواب این سوال به شما بستگی دارد، اما بدون شک می‌توانیم بگوییم که اگر می‌خواهید لبخندی زیبا، خاص و سفارشی داشته باشید، باید هزینه کنید. وقتی این فکر به سراغ‌تان می‌آید که آیا لمینت ارزش دارند یا خیر، به سه عامل زیر فکر کنید:

دوام: لمینت‌های خوب برای مدت زمان طولانی همراه شما خواهند بود، پس نیازی به بازپرداخت همان مقدار پول در سال‌های بعد نخواهید داشت. معمولاً برای ۱۰-۱۵ سال، گاهی حتی ۲۰+، نیازی به تعویض آنها نخواهید داشت. این مورد باعث می‌شود سرمایه‌گذاری روی خودتان و شادی و اعتماد به نفس‌تان را جدی بگیرید.

کیفیت: لمینت‌ها به دلیل کیفیت موادی که برای ساخت آنها استفاده می‌شود، گاهی گران هستند. حتماً مواد با کیفیت هزینه بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت، اما این مورد به شما اطمینان خواهد داد که هر چند ماه یکبار برای تعویض، عمل به دندانپزشک مراجعه نخواهید کرد.

سرمایه‌گذاری: شما باید لمینت‌ها را سرمایه‌گذاری بلندمدت برای خود، شادی، سلامت دهان و دندان‌تان در نظر بگیرید. لازم نیست هر ۴ تا ۵ ماه یکبار برای سفید کردن، پر کردن دندان‌هایتان، معاینه دندان‌های آسیب‌دیده، حفره‌ها و غیره به دندانپزشک بروید. یک یا دو بار در سال به تمیز کردن نیاز دارید. همین!

زیبایی: یک لبخند ارزشش را دارد؟ تصمیم این موضوع با شماست، اما مطمئناً هزینه برای لمینت ارزشش را دارد تا اینکه بخواهید در موقع عکس گرفتن لبخند نزنید یا از نشان دادن دندان‌هایتان بترسید.

پس، به طور خلاصه، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید آیا لبخندتان ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر، اما این را نیز بدانید که بسیاری از افراد وقتی لمینت‌های جدیدشان را دریافت می‌کنند، آرزو می‌کنند، ایکاش این کار را زودتر انجام می‌دادند!

تفاوت لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت

لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیت قوی‌تر و بادوام‌تر است. این استحکام شامل رنگ و استحکام مواد است. یکی از معایب لمینت نسبت به کامپوزیت تراشیدن دندان است. لمینت سرامیکی در آزمایشگاه ساخته می‌شود و سپس روی دندان چسبانده می‌شود. در حالی که کامپوزیت روی دندان در مطب دندانپزشکی نصب می‌شود.

لمینت کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان ندارد. به همین دلیل قیمت لمینت کامپوزیت حدود یک سوم لمینت سرامیکی است اما دوام کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دارد. متوسط ​​طول عمر لمینت سرامیکی ده سال و کامپوزیت چهار تا پنج سال است که با مراقبت مناسب می‌تواند بسیار طولانی‌تر شود.

لمینت کامپوزیت

کامپوزیت ونیر یا لمینت کامپوزیت روشی برای سفید کردن دندان‌ها است. در این روش کامپوزیت به سطح خارجی دندان اضافه می‌شود. کامپوزیت ونیر برای تغییر شکل یا رنگ دندان‌ها استفاده می‌شود. همچنین از این روش درمانی برای اصلاح بی‌نظمی‌های جزئی تا متوسط ​​یا روشن کردن رنگ دندان‌ها استفاده می‌شود. از ونیر کامپوزیت برای بستن فاصله بین دندان‌ها (دیاستم) نیز استفاده می‌شود.

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی زیباتر از کامپوزیت است. این ماده یک لایه نازک با حداکثر قطر یک میلی‌متر است و از سرامیک خالص ساخته شده است. لمینت سرامیکی پس از تراشیدن دندان و قالب‌گیری با چسب مخصوص به جلوی دندان چسبانده می‌شود.

هزینه لمینت سرامیکی

هزینه لمینت یکی از سوالات رایج بیماران است. اول از همه باید اشاره کنیم که هزینه لمینت بیشتر از کامپوزیت است. همچنین تعرفه آن با توجه به متخصص یا عمومی بودن دندانپزشک، نوع سرامیک مصرفی، هزینه لابراتوار سازنده لمینت و نوع چسب مصرفی، بازه قیمتی متفاوتی دارد.

هزینه لمینت به تعداد دندان‌هایی که باید لمینت شوند نیز بستگی دارد. برای تعیین این عدد می‌توانید یک کار بسیار ساده انجام دهید. جلوی آینه لبخند بزنید، دندان‌هایی که می‌بینید باید لمینت شوند.

لمینت دندان در چند جلسه انجام می‌شود؟

لمینت سرامیکی در سه جلسه انجام می‌شود:

  • معاینه و قالب‌گیری دندان
  • ساخت لمینت‌های سرامیکی در آزمایشگاه و آزمایش آنها بر روی دندان
  • بررسی وضعیت لمینت روی دندان و تحویل نهایی

اما لمینت کامپوزیت در یک جلسه انجام می‌شود.

دانستن موارد فوق می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه مناسب دندان‌هایتان را انتخاب کنید و ارزش هزینه‌ای که به دندان‌هایتان می‌کنید را درست متوجه شوید.

تفاوت لومینیرها و لمینت‌ها از نظر قیمت

لومینیرها در مقایسه با لمینت‌های چینی گران‌تر هستند. اخیراً به نظر می‌رسد قیمت لومینیرها کمتر شده ولی باز قیمت بالاتری نسبت به لمینت‌های معمولی دارند. اما این موضوع را نیز در نظر بگیرید که به دلیل شکنندگی لمینت‌ها، ممکن است حدود ۵ سال دیگر دوباره نیاز به کاشت لمینت داشته باشید.

هزینه لمینت‌ جزئی

 لمینت جزئی یکی از انواع لمینت‌هایی است که افراد کمی با آن آشنایی دارند. این لمینت‌ها فقط بخشی از دندان طبیعی را می‌پوشانند و به همین دلیل ارزان‌تر از لمینت کامل روی کل دندان هستند. البته همه افراد این روش درمانی را انجام نمی‌دهند و بیشتر ترجیح می‌دهند لمینت کامل بکنند.

سخن پایانی

در انتها و از مطالب فوق به این نتیجه می رسیم که قیمت لمینت دندان متاثر از عوامل و فاکتورهای گوناگونی می باشد. برای بهترین نتیجه و زیباترین لبخند شما می توانید متخصصی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازها و توانایی های مالی شما مطابقت دارد.

چنانچه شما از ترک ها، لکه ها، شکاف ها و سایر مشکلات زیبایی که بر لبخند شما تاثیر می گذارند رنج می برید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای لمینت دندان باشید. روکش های پرسلن نتایج بسیار خوبی را برای اصلاح لبخند در یک لحظه و با نتایجی طبیعی ارائه می دهند.

در نهایت اگر تصمیم خود را برای انجام این روش فوق العاده گرفته اید اما ابهاماتی در مورد قیمت لمینت دندان دارید، می توانید به یک کلینیک دندانپزشکی متخصص مراجعه نموده تا آنها شما را در مورد روکش ها و هزینه های آن راهنمایی کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!