02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

مقایسه قیمت لمینت دندان ۹۹ و کامپوزیت دندان ۹۹ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/19

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

قیمت لمینت دندان 99 و کامپوزیت دندان در سال 99 به عوامل متعددی بستگی دارد اما قبل از بازگویی تفاوت بین وقیمت این دو روش اصلاح طرح لبخند بهتر است تفاوت های هر کدام را شرح دهیم. 
همان طور که می دانید امروزه بیشتر از گذشته، زیبایی و داشتن چهره زیبا مورد توجه عموم قرار گرفته است. حتی گاهی داشتن یک لبخند زیبا یکی از دغدغه های افراد است به طوری که حاضر به انواع عمل های جراحی متعددی می شوند تا بتوانند یک لبخند جذاب و رضایت بخش از نظر خود و دیگران داشته باشند. 
شاید خیلی از این تغییرات در قسمت فک، دهان و دندان غیرضروری باشند اما باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که در برخی از افراد بروز برخی تغییرات  به دلایل مختلف مانند دلایل ارثی، تصادف و ... باعث شده تا فرد چهره ناخوشایندی داشته باشد که در این مواقع حتی پزشکان هم آن ها را تشویق به انجام تغییراتی می کنند که باعث بر طرف شدن عیوب ظاهری صورتشان می شود. 
انتخاب یکی از روش های اصلاح طرح لبخند با توجه به اینکه از لحاظ درمانی تاثیر چندانی ندارد با توجه به بودجه بیمار و انتظاری که از نتیجه ترمیم ظاهر دندان های خود دارد انجام می گیرد. به همین علت آگاهی نسبت به قیمت لمینت دندان   99 و کامپوزیت دندان 99 برای بیماران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مقایسه لمینت دندان  و کامپوزیت دندان 

مزایای لمینت نسبت به کامپوزیت

لمینت دندان یا پرسلن ونیر برای افرادی مناسب است که دچار تغییر رنگ یا شکستگی دندان شده اند، به غیر از این موارد کسانی که به طور ارثی دارای دندان های نامتوازنی هستند نیز می توانند با لمینت مشکل ظاهری دندان های خود را بر طرف سازند. 
در واقع می شود گفت که لمینت همان مواد خاص دندانپزشکی می باشد که به قالب موردنظر شکل می گیرد و بر روی دندان پیاده سازی می شود تا دندان ها شکل و ساختار دلخواه را به خود بگیرد.
لمینت دندان را می توان جزو آن دسته از روش های درمانی به حساب آورد که بیشتر جنبه زیبایی دارد و عموما توسط دندان پزشکان زیبایی در مطب صورت می گیرد. 
لمینت به صورت لایه ای بسیار نازک که در قالب های متفاوتی ساخته می شود روی دندان ها قرار می گیرد و رنگ آن را فرد با توجه به سلیقه خود انتخاب می کند. برای مثال برخی افراد بیشتر تمایل دارند که رنگ لمینت چیزی در حدود رنج طبیعی رنگ دندان باشد اما برخی دیگر از بیماران هم هستند که سفیدترین رنگ لمینت دندان را برای اصلاح طرح لبخند خود انتخاب می کنند و پزشک با توجه به سلیقه فرد لیمنت را با رنگ انتخاب شده قالب گیری می کند.
ونیرها به طور کلی با مواد زیر و در روش های زیر ساخته می شود:
لمینت های سرامیکی
لمینت های ونیر کامپوزیت
در روش اول پزشک از پوسته های سرامیکی و با ضخامت بسیار نازک استفاده می کنند. مارک لمینت دندان و کشور سازنده آن در قیمت لمینت بسیار موثر است. به عنوان مثال قیمت لمینت دندان 99 از برند اشترومن بسیار بالاتر از قیمت لمینت دندان ساخت شرکت های کره ای یا چینی است.
این لمینت ها در لابراتور تولید و ساخته می شوند در حالی که لمینت های ونیر کامپوزیت در همان مطب دندان پزشکی تولید می شوند. لمینت های سرامیکی عموما در مواقعی استفاده می شود که دندان ها به شدت آسیب دیده اند یا دچار تغییر رنگ شده اند. گفتنی است که لمینت سرامیکی قیمت بالاتری را نسبت به لمینت کامپوزیتی دارد و عمر آن در صورتی که به خوبی نگهداری شود چیزی در حدود 10 تا 20 سال دوام دارد.

دلیل ارزان تر بودن کامپوزیت ونیر

روش دیگر که لمینت ونیر کامپوزیت نام دارد و به روش لمینت کامپوزیتی معروف است نیز معروف است دارای یک ویژگی برجسته نسبت لمینت سرامیکی و آن هم این است که این نوع لمینت در صورتی که دچار شکستگی شود قابل ترمیم است در حالی که اگر مشکلی برای لمینت سرامیکی پیش آید، ترمیم آن هزینه های زیادی را می طلبد. معولا در زمان هایی از روش کامپوزیت دندان استفاده می شود که بیمار بخواهد هزینه پایین تری را متقبل شود و یا در مواردی همچون بازسازی و پر کردن دندان از این روش استفاده می شود.
روش لمینت ونیر کامپوزیت به این صورت است که ابتدا خمیر را که در اغلب مواد از جنس پلاستیکی است را بر روی آن قسمت از دندان که دچار شکستگی یا آسیب شده است قرار می دهند و سپس با کمک امواج نور آن را بر روی دندان فیکس می کنند.
روش لمینت ونیر کامپوزیت به این صورت است که ابتدا خمیر را که در اغلب مواد از جنس پلاستیکی است را بر روی آن قسمت از دندان که دچار شکستگی یا آسیب شده است قرار می دهند و سپس با کمک امواج نور آن را بر روی دندان فیکس می کنند.
از آن جا که  لمینت سرامیکی در لابراتور ساخته می شود، احتیاج به زمان بیشتری دارد تا روش لمینت کامپوزیتی و این که کامپوزیت دندان در بیشتر مواقع با یک جلسه کاملا انجام می شود. به همین علت قیمت کامپوزیت دندان 99 از لمینت دندان 99 ارزان تر است.

دوام و طول عمر لمینت و کامپوزیت

در مورد طول عمر این دو روش باید گفت که روش لمینت سرامیکی که در بالا به آن اشاره شد چیزی در حدود 10 تا 12 سال خواهد بود در حالی که روش کامپوزیت حدود 5 تا 7 سال برای شما عمر خواهد کرد و همین مورد یکی از دلایلی است که قیمت لمینت دندان 99 را نسبت به کامپوزیت دندان 99 بیشتر می کند.

چرا قیمت لمینت دندان ۹۹ و کامپوزیت دندان ۹۹ با هم متفاوت است؟

همان طور که بیان شد لمینت دندان به دلیل استفاده از سرامیک هم کیفیت بهتری نسبت به کامپوزیت دارد و هم قیمت بالاتری را دارد. 
به طور دقیق نمی شود گفت که قیمت لمینت دندان 99 یا قیمت کامپوزیت دندان 99 چه مبلغی است چرا که وابسته به عوامل مختلفی است برای مثال این که
لمینت یا کامپوزیت از مواد درجه یک باشند یا درجه دو 
مواد به کار رفته در ساخت لمینت یا کامپوزیت در چه کشوری ساخته شده اند 
از ونیر برای دندان های ردیف جلو استفاده می شود یا ردیف های عقب 
چه تعداد از دندان ها باید اصلاح شود
میزان تجربه و مهارت دندانپزشک چقدر است
قیمت کامپوزیت دندان و تفاوت آن با قیمت لمینت دندان همچنین به مواردی دیگر مثل میزان عیوب دندان و یا میزان بهم ریختگی آن ها وابسته است گاهی فرد دندان هایی با فاصله زیاد دارد و یا این که دچار تغییر رنگ شدیدی شده است و بسیاری از نمونه های دیگر که باعث می شود پزشک برای درمان و ترمیم دندان های فرد حال از هر روش که بیمار یا پزشک تشخیص دهد، قیمتی را در نظر بگیرد.
همچنین گاهی برای فرد نیاز است که تنها بر روی ردیف های بالای دندان ها، لمینت را انجام دهند گاهی تنها یک یا دو عدد دندان نیاز به لمینت دارد و ... که هر کدام سختی کار مختص خود را دارد و همگی این موارد ذکر شده باعث می شود تا پزشک مبلغی را به عنوان دستمزد خود انتخاب کند.
 
 

 

مطالب مرتبط: فرق لمینت و کامپوزیت

قیمت لمینت دندان و کامپوزیت دندان بر چه اساسی تعیین می شود؟

معمولا قیمت لمینت و کامپوزیت را به ازای هر دندان بیان می کنند. در حال حاضر قیمت لمینت دندان 99 از نوع سرامیکی چیزی در حدود 8/1 هزار تومان تا 2.5 میلیون تومان و این مبلغ برای قیمت کامپوزیت دندان 99 چیزی در حدود 700 تا 800 هزار تومان است که این مبالغ کاملا مشخص کننده این موضوع است که روش کامپوزیت دندان قیمت بسیار مناسب تری نسبت به لمینت دندان دارد.
به عنوان مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت ونیرهای دندانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهارت و تخصص دندانپزشک

تخصص پزشک نه تنها در قیمت لمینت دندان بسیار تاثیرگذار است بلکه در نتیجه اصلاح طرح لبخند نیز کاملا موثر خواهد بود. پزشکانی که دارای تجربه و تخصص بالاتری در این زمینه هستند، به طبع هزینه دریافتی بالاتری را برای انجام هر دو روش لمینت خواهند داشت.
هرچند با مراجعه به یک پزشک متخصص هزینه بیشتری بابت اصلاح طرح لبخند می پردازید اما در با نهایت مشکلات کمتری مواجه خواهید شد. با مراجعه به پزشکان غیرمتخصص که ونیرهای دندانی ارزان قیمت را پیشنهاد می دهند؛ ممکن است به مشکلات زیر دچار شوید:
قرمز شدن و خونریزی لثه پس از کاشت ونیر
احساس بوی بد در دهان به خاطر جنس نامناسب کامپوزیت 
آسیب دیدن دندان ها در اثر تراش بیش از حد مینای دندان 
احساس درد و ناراحتی حین جویدن و گاز زدن غذاها
احتمال آسیب دیدن بیشتر مینای دندان در اثر برداشتن لمینت و کامپوزیت نامرغوب

محل کلینیک

همچنین این که فرد در چه شهری قصد اصلاح طرح لبخند را دارد در قیمت لمینت دندان 99 و کامپوزیت دندان 99 بسیار تاثیرگذار است و برای مثال نمی شود هزینه لمینت دندان در تهران را با هزینه لمینت در شهرستان را با یکدیگر مقایسه کرد. 

مواد به کار رفته در ساخت ونیردندان

قیمت لمینت و کامپوزیت که برای ساخت آنها از مواد پیشرفته تر و جنس بهتر استفاده شده، گرانتر است. این ونیرهای دندانی معمولا طیف رنگی بسیار متنوعی دارند و دوام و طول عمر آنها بالاتر است.

هزینه های جانبی لمینت دندان

همواره باید این مطلب را در نظر داشت که قیمت های بیان شده در بالا تنها هزینه های مستقیم لمینت دندان 99 و کامپوزیت دندان 99 می باشند و ممکن است فرد هزینه های جانبی دیگری را نیز متقبل شود. برای مثال گاهی در روش لمینت دندان آن هم به روش غیر مستقیم، فرد نیاز به یک نوع روکش موقت دارد تا پزشک بتواند تمامی مراحل از تراش دندان ها تا آماده شدن لمینت را انجام دهد و بیمار بایستی هزینه روکش موقت را علاوه بر هزینه اصلی بپردازد. 
در کنار این هزینه ها فرد مراجعه کننده ممکن است که هزینه های دیگری را مثل ویزیت و یا اسکن دندان را هم پرداخت کند که تمامی این عوامل بر روی قیمت لمینت دندان 99 و یا قیمت کامپوزیت دندان 99 تاثیرگذار بوده و باید به هزینه های اصلی لمینت یا کامپوزیت اضافه شود.
با این اوصاف ممکن است برای برخی افراد این سوال پیش آید که چرا با وجود تعرفه ثابت لمینت دندان یا کامپوزیت دندان، هزینه های انجام این کار در بیشتر مطب ها متفاوت است که باید بگوییم همان طور که در بالا توضیح داده شده است عوامل زیادی بر قیمت لمینت دندان 99 و یا قیمت کامپوزیت دندان 99 موثر است از جمله این که از نظر جغرافیایی مطب پزشک در کجا دایر شده است و یا این که نوع جنس لمینت از چه موادی و ساخت چه کشوری بوده است که در ادامه تفاوت میان قیمت مواد مختلف لمینت را نسبت به کشورهای سازنده آن مواد مقایسه خواهیم کرد.

تفاوت قیمت مواد مورد نیاز لمینت، ساخت کشورهای مختلف

همان طور که در بالا توضیح داده شده است این که برای لمینت خود از جنس سرامیک استفاده کنید یا این که مواد پلاستیکی، باید قیمت های متفاوتی را متقبل شود اما نکته دیگر این است که مواد به کار رفته شده ساخت چه کشوری می باشد. 
کشورهای اروپایی، لمینت دندان را از مواد با کیفیت تری را نسبت به سایر کشورها مثل چین می سازند که ماندگاری بالاتری را دارند. به همین علت قیمت لمینت دندان 99 ساخت کشورهای اروپایی بسیار بالاتر از کشورهایی مانند چین و کره جنوبی است.
البته باید این نکته را مورد توجه خود قرار دهید که مواد لمینت چینی با کیفیت نیز وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. یک نمونه دیگر از مواد لمینت که جدیدا در ایران بسیار پر کاربرد است نیز وجود دارد که در امارات ساخته می شود و با نام لمینت زیرکونیا در ایران شناخته می شود. 
همچنین نوع لمینت سرامیکی نانو نیز وجود دارد که همان روش سرامیکی است که علم نانو در آن استفاده شده است. گفتنی است بیشتر مواد لمینت سرامیکی در کشور چین ساخته شده است که نمونه های با کیفیت آن را به شما پیشنهاد می دهیم چرا که دارای طول عمر بیشتری هستند. 

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم مهمترین عاملی که بر قیمت لمینت دندان 99 و کامپوزیت دندان 99 موثر است، میزان تجربه دندانپزشک و نوع برند یا جنس ونیر دندان است. اگر قصد دارید لبخند خود را با ونیرهای دندانی اصلاح کنید، بهتر است به یک کلینیک تخصصی مراجعه کنید و از تجربه و مهارت دندانپزشک خود مطمئن شوید.
توصیه ما به شما این است که سلامتی دهان و دندان خود را با انتخاب ونیرهای دندانی ارزان قیمت به خطر نیندازید.
 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

صفورا

سلام میشه یه خواهش کنم من یه خانم جوان هسستم به خاطر هزینه های بالا دندونپزشکی نمیتونم دیگه غذا بخورم تو رو خدا واس رضای خدا کمکم کنید من دنذونامو درست کنم بهم تخفیف بدین نمیگم رایگان اما منصفانه باهام راه بیاین دارم از. قیافه میافتم ممنون میشم جوابمو بدین 09100605766 شماره من

محمد

سلام