02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

تفاوت رنگ دندان a1 و b1 چیست؟

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1402/12/02

بروزرسانی شده در: 1402/12/03

رنگ بندی لمینت دندان عمدتا طبق درخواست اشخاص، فرم صورت، رنگ دندان های طبیعی و موارد دیگر انتخاب می شود. این رنگ بندی ها متفاوت بوده و تفاوت رنگ دندان a1 و b1 نیز یکی از مواردی است که برخی هنگام انتخاب رنگ از متخصص خود می پرسند. به عبارتی یکی از نگرانی ‌هایی که بسیاری از بیماران در مورد درمان حرفه ‌ای سفید کردن دندان هایشان دارند، دستیابی به لبخندی بیش از حد سفید است.

اگرچه درست است که متخصصین می توانند لبخند شما را تا جایی که می‌خواهید سفید کنند، چه با سفید کردن دندان حرفه‌ای یا ونیرهای سرامیکی، اما زمانی که دندان ها به سطح مشخصی از سفیدی رسید، دیگر طبیعی به نظر نمی‌رسد.

با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر قطعا شما به نتایج طبیعی که واقعا می خواهید برسید، رسیده و دیگر لبخند شما جعلی به نظر نخواهد رسید. البته در حالی که برخی از بیماران ممکن است بخواهند تاج دندان، بریج و روکش ‌های ترمیمی را با دندان‌های طبیعی خود تطبیق دهند، برخی دیگر ترجیح می ‌دهند ترمیم ‌های آنها در سایه روشن ‌تری انجام شود.

سفیدترین سایه دندان طبیعی

راهنمای سایه کلاسیک VITA در سال 1956 به عنوان مرجعی برای دندانپزشکان درمان های زیبایی ایجاد شد. این راهنما چهار رنگ اصلی دندان طبیعی که با یک حرف و سه تا پنج سطح سایه دندان پیشرونده در هر یک از این رنگ ها را که با یک عدد نشان داده می شوند، ارائه می دهد. 16 سایه دندان جداگانه در راهنما عبارتند از:

A—reddish brown: A1, A2, A3, A3.5, A4

B—reddish yellow: B1, B2, B3, B4

C—gray colors: C1, C2, C3, C4

D—reddish-gray: D1, D2, D3

در هر گروه حروف، سایه‌های اول روشن ‌ترین رنگ‌ ها هستند و با افزایش تعداد به سمت سایه‌ های تیره‌ تر پیش می‌روند. به عنوان مثال، A1 روشن تر از A2 و B1 روشن تر از B2 است.

تفاوت رنگ دندان a1 و b1

حتما بخوانید: فرق لمینت و کامپوزیت

تفاوت رنگ دندان a1 و b1

به طور منطقی، ممکن است تصور شود که a1 سفیدترین سایه دندان است زیرا A اولین حرف الفبا می باشد. با این حال، سایه دندان b1 در واقع روشن ترین بوده و پس از آن a1 قرار دارد. این به دلیل رنگ آمیزی آن، همانطور که در مطلب بالایی شرح داده می باشد. به ترتیب، سفیدترین سایه های دندان طبیعی عبارتند از:

B1

A1

B2

A2

پس اگر قصد دارید دندان های خود را به صورت حرفه ای سفید کنید و یا سعی دارید یک سایه سفید دندان انتخاب کنید، B1 و A1 هر دو انتخاب های عالی می باشند. آنها نمایانگر سفیدترین سایه های دندانی هستند که در طبیعت وجود دارد، بنابراین طبیعی به نظر رسیده و لبخندی درخشان و سالم به شما هدیه می دهند.

همچنین بیمارانی که می‌خواهند نتایج طبیعی تر و بهتری از خدمات و ترمیم ‌های سفید کردن دندان ‌ها مانند ونیرهای سرامیکی یا بریج ها داشته باشند، بهتر است که B2 یا A2 را در نظر بگیرید. این سایه ها در افراد بزرگسال اندکی رایج تر بوده و به انتخاب های عالی برای روکش هایی با ظاهر طبیعی تبدیل شده اند.

چرا دندان ها به طور طبیعی سفید نیستند؟

دندان ها از یک هسته داخلی عاج که زرد رنگ بوده و یک پوشش خارجی از مینای دندان که نیمه شفاف است تشکیل شده است. علاوه بر این، تصور می شود که رنگ دقیق عاج دندان ما توسط ژنتیک تعیین می شود.

با افزایش سن، مینای دندان نازک ‌تر شده و عاج زیرین آن بیشتر نمایان می گردد. علاوه بر این، مصرف همیشگی غذاها و نوشیدنی‌هایی که دندان‌ ها را لکه‌دار می‌کنند، و همچنین سیگار کشیدن یا جویدن تنباکو، می‌تواند سایه را به میزان قابل توجهی تیره کند. پس افراد مسن در مقایسه با افراد جوان معمولا دندان های زردتر و تیره تری دارند.

زمانی که بیماران برای سفید کردن دندان های خود به مرکز دندانپزشکی مراجعه کرده و ممکن است در مورد تفاوت رنگ دندان a1 و b1 سوالی بپرسند، قطعا طیفی از سایه های دندان در یک گروه رنگی به همراه یک یا چند دندان خاکستری یا تغییر رنگ به دلیل غذا، نوشیدنی، سیگار کشیدن یا ضربه را دارا هستند.

این دندانپزشکان زیبایی با تجربه هستند که همیشه این تغییرات را در هنگام تهیه یک برنامه درمانی در نظر می گیرند و بهترین گزینه را متناسب با شرایط بیمار ارائه می دهند. به قیمت لمینت دندان توجه نکنید و لمینت را انجام دهید.

تفاوت رنگ دندان a1 و b1

جمع بندی

اکنون قطعا می‌دانید که سفیدترین رنگ دندان،B1 در سایه‌های طبیعی است، اما آیا واقعا سفیدترین سایه دندان برای شما بهترین سایه است؟

توجه داشته باشید که اگر می خواهید لبخندی زیبا و سالم داشته باشید، B1 یا A1 را انتخاب کنید. به جز در نظر گرفتن تفاوت رنگ دندان a1 و b1، همچنین برای نتایج دقیق تر، دو یا سه درجه روشن‌تر از سایه فعلی دندان‌هایتان و نه سفیدتر از سفیدی چشمتان انتخاب نمایید.

به طور کلی، بهترین راه برای انتخاب سایه دندان، مشورت با یک دندانپزشک زیبایی با تجربه است که با تخصص خود بهترین سایه و رنگ را متناسب با شرایط و نیازهای شما برمی گزیند.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!