02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

کپسول کلیندامایسین 300 برای عفونت دندان

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1402/02/09

اگر دندان شما عفونت کرده باشد ممکن است که دندانپزشک یک درمان آنتی بیوتیکی نظیر کپسول کلیندامایسین 300 برای عفونت دندان را برای شما در نظر بگیرد. این کپسول در دسته آنتی بیوتیک های لینکوزامید (lincosamide) قرار داشته و عفونت های ناشی از باکتری ها از جمله عفونت دندان را درمان می نماید.

کلیندامایسین معمولا به صورت خوراکی تجویز می شود، اما برای عفونت های شدید دندان، آنتی بیوتیک ها به صورت داخل وریدی بهترین کارایی را خواهند داشت. توجه داشته باشید که تاخیر در درمان عفونت دندان می تواند شرایط را بدتر کند. بنابراین، اطمینان از آگاهی کامل از برنامه درمانی توصیه شده ضروری بوده و شما باید حتما طبق دستور دندانپزشک خود عمل کنید.تا پایان مطلب ما را همراهی نمایید تا توضیحات بیشتری را در مورد اثربخشی کلیندامایسین 300 برای عفونت دندان به شما ارائه دهیم.

مزایای مصرف کپسول کلیندامایسین 300 برای عفونت دندان کدامند؟

به طور معمول رایج ترین دارویی که برای درمان عفونت دندان استفاده می شود آنتی بیوتیک های پنی سیلین هستند. اما، اگر به آنتی بیوتیک های پنی سیلین حساسیت داشته یا برای شما موثر نیستند، کلیندامایسین می تواند مفید باشد. کپسول کلیندامایسین می‌تواند با بسیاری از انواع باکتری‌ها مبارزه کرده و آن را برای عفونت‌ های دندان که مجموعه ‌ای از باکتری‌ ها را شامل می ‌شود، موثر سازد.

کپسول کلیندامایسین 300 برای عفونت دندان

حتما بخوانید: قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان

مقدار تعیین شده کپسول کلیندامایسین 300 برای عفونت دندان چقدر است؟

شما باید برای عفونت دندان، یک دوره درمانی 7 روزه را طی کنید. در طول روزهای درمان، پزشک یا دندانپزشک شما دوزها را با فاصله 6 ساعت تجویز می نماید.

دوز مصرفی نیز ممکن است 1 یا 2 کپسول باشد. همچنین مراقب باشید که دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید زیرا می تواند بر درمان تاثیر زیادی داشته باشند.

شما می توانید مطابق با تجویز دندانپزشک خود یک دوز کلیندامایسین را قبل از غذا خوردن یا پس از آن مصرف نمایید.

به طور کلی کپسول کلیندامایسین 300 برای عفونت دندان در عرض یک یا دو روز اثربخشی خود را نشان می دهد. اما چنانچه علائم عفونت دندان شما پس از چند روز مصرف دارو بهتر نشد، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا ممکن است به کلیندامایسین حساسیت داشته باشید؟

واکنش های آلرژیک پس از مصرف کلیندامایسین به ندرت رخ می دهند. اما اگر بثورات را تجربه نمودید بهتر است به پزشک یا دندانپزشک خود مراجعه کنید. در واقع شاید شما حساسیت دارویی داشته باشید.

اگر کلیندامایسین برای شما مناسب نباشد، احتمالا در عرض 30 دقیقه پس از مصرف دارو، علائم آلرژیک زیر را تجربه خواهید کرد:

  • کهیر
  • خارش
  • تورم گلو
  • سفتی در قفسه سینه
  • گرفتگی شکم
  • اسهال
  • استفراغ

آیا کلیندامایسین برای همه بی خطر است؟

به طور کلی کپسول کلیندامایسین 300 برای عفونت دندان برای همه افراد بی خطر است. اما بهتر است که قبل از شروع دوره درمان کلیندامایسین برای عفونت دندان خود، در صورتی که قبلا به این دارو واکنش آلرژیک داشتید، با دندانپزشک خود مشورت کنید. همچنین اگر مشکل گوارشی دارید که باعث اسهال می شود، به پزشک خود اطلاع دهید.

کلیندامایسین می تواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد و بنابراین در صورت مصرف داروهای زیر به پزشک خود اطلاع دهید:

  • اریترومایسین
  • داروهای ضد اسهال
  • شل کننده های عضلانی

کپسول کلیندامایسین 300 برای عفونت دندان

مطالب مرتبط: ایمپلنت دندان

جمع بندی

در نهایت توجه داشته باشید که درمان آنتی بیوتیکی برای هر عفونت دندان ضروری نیست. گاهی اوقات دندانپزشک کپسول کلیندامایسین 300 برای عفونت دندان را تجویز می کند در صورتی که این وضعیت شما نیاز به آنتی بیوتیک داشته باشد و یا شما به پنی سیلین حساسیت داشته و این درمان برای شما موثر نیست.

این درمان آنتی بیوتیکی حدود هفت روز طول می کشد و باید هر 6 ساعت یک تا 2 کپسول و البته مطابق با دستورالعمل دندانپزشک خود مصرف کنید. فراموش نکنید که برای جلوگیری از عود عفونت، حتما دوره کامل دارو را کامل نمایید.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 2 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!