02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

ایمپلنت دندان جلو

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1402/04/17

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

ایمپلنت دندان جلو یک انتخاب عالی برای جایگزینی دندان های جلویی از دست رفته می باشد. کاشت دندان در مقایسه با سایر گزینه های دیگر به هیچ وجه روی دندان‌ های دیگر شما تاثیر نمی گذارد. آن همچنین قدرت و ثبات جویدن بسیار بیشتری نسبت به پروتزها ارائه داده و مزیت بیشتری در حفظ استخوان فک دارد. با این اوصاف، یکی از نگرانی های بالقوه قرار دادن ایمپلنت دندانی جلو، میزان استخوانی است که در آن ناحیه وجود دارد. ایمپلنت ‌ها به مقدار زیادی استخوان فک برای حمایت نیاز دارند و در برخی موارد، این ناحیه نسبت به آنچه در اطراف دندان‌های عقب وجود دارد، ارتفاع استخوانی کمتری دارد.

به طور کلی برای ارزیابی نیازهای شما، دندانپزشک تصاویر دقیقی از دندان ها و فک های شما می گیرد و در صورت لزوم، ممکن است پیوند استخوان را برای تقویت فک قبل از کاشت ایمپلنت توصیه نماید. در ادامه مطلب بیشتر با ایمپلنت دندان جلو آشنا خواهیم شد.

دلایل انجام ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان برای دندان های جلویی عمدتا به بیمارانی توصیه می شود که سلامت کلی و تراکم استخوان فک کافی دارند. این راه حل ایده آل برای جایگزینی دندان ممکن است به دلایل زیر انجام شود:

  • به دلیل پوسیدگی شدید نیاز به کشیدن دندان جلویی دارید
  • دندان های جلویی خود را در یک تصادف یا در اثر ضربه به دهان از دست داده اید
  • تاج آسیب دیده دارید
  • دندان شما به شدت ترک خورده یا شکسته است

از آنجایی که میزان موفقیت ایمپلنت دندان جلوی شما شما صرفا به ترکیب آن با استخوان فک برای ارائه حمایت کافی بستگی دارد، شرایط و عادات سبک زندگی خاصی مانند دیابت کنترل نشده، اعتیاد به الکل، سیگار کشیدن، بیماری لثه تهاجمی و تحلیل استخوان وجود دارد که می‌تواند بر آن تاثیر بگذارد.

از این رو، متخصص باید یک معاینه کامل انجام دهد و وضعیت پزشکی فعلی شما را بررسی نماید تا تعیین کند که آیا ایمپلنت دندان جلو می تواند بهترین شکل درمان برای شما باشد یا خیر.

ایمپلنت دندان جلو

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت‌ دندان برای دندان‌های جلویی

وقتی دندان جلویی خودتان را از دست می‌دهید، گزینه‌های جایگزین رایج شامل بریج دندان و پروتز جزئی است. اما ایمپلنت‌های دندانی مزیت‌های زیادی به شما می‌دهند که به سادگی نمی‌توانید آنها را از پل یا پروتز به دست بیاورید، از جمله:

  • در بریج دندان نیاز است که دندان‌های دو طرف دندان را برای باز کردن فضای خالی باز کنند تا بتوانند روکش‌های دندانی را جایگذاری کنند. این مسئله به‌طور دائم دندان‌های مجاور دندان بریج شده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما ایمپلنت به هیچ وجه روی دندان‌های مجاور تاثیر نمی‌گذارد.
  • ایمپلنت‌ها استخوان فک شما را حفظ می‌کنند و در ساختار صورت تغییری ایجاد نمی‌کند.
  • ایمپلنت‌های دندانی جایگزین ریشه و تاج دندان‌های جلویی از بین رفته شما می‌شوند و به طور چشمگیری ثبات و قدرت جویدن بهتری را نسبت به سایر گزینه‌ها ارائه می‌دهد.
  • نگهداری ایمپلنت‌های دندانی آسان‌تر است. شما با رعایت عادات خوب بهداشت دهان و دندان و معاینات منظم می‌توانید از آنها مراقبت کنید.
  • از آنجایی که ایمپلنت مثل یک دندان طبیعی به نظر می‌رسد و شما طبیعی بودن آن را احساس می‌کنید، هنگام غذا خوردن، صحبت کردن و لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.
  • هنگامی که از ایمپلنت دندان جلویی به خوبی مراقبت کنید، می‌تواند تا آخر عمر با شما بماند.

چرا باید ایمپلنت را برای دندان های جلویی خود انتخاب کنم؟

ایمپلنت های دندان پیچ ‌هایی هستند که از طریق جراحی در استخوان فک شما قرار می‌گیرند تا از یک پروتز دندان مانند تاج یا بریج به عنوان لنگر ارتودنسی حمایت کنند. این یک گزینه ایده آل برای بیمارانی است که استاندارد خوبی از سلامت دهان و دندان داشته و دندان های خود را به دلیل بیماری لثه، آسیب های ترومایی، شکست درمان ریشه و غیره از دست داده اند.

در این موارد، کاشت ایمپلنت دندان جلو به راحتی امکان پذیر است. به عبارتی، قابل اطمینان ترین، قابل پیش بینی ترین و راحت ترین روش دندانپزشکی با میزان موفقیت بالای 90 درصد بوده و به جز این از پروتزهای مصنوعی و بریج های دندان معمولی نیز قابل اعتمادتر است.

در اینجا در قالب پنج دلیل توضیح می دهیم که چرا  ایمپلنت دندان جلو در مقایسه با پروتز و بریج گزینه درمانی بهتری برای شما هستند:

- ایمپلنت دندان جلو ماندگاری و دوام بسیار بالایی دارد

ایمپلنت های دندان راه حلی دائمی برای از دست دادن دندان بوده و در صورت نگهداری و مراقبت مناسب بالای 25 سال دوام خواهند داشت. البته فراموش نکنید که در این میان شما نیز باید به خوبی از آنها مشابه با دندان های طبیعی خود مراقبت نمایید:

به طور کلی عواملی که بر طول عمر ایمپلنت شما تاثیرگذار هستند عبارتند از:

  • بهداشت دهان و دندان
  • جراحت ناشی از آسیب هایی که وارد می شود
  • سوابق پزشکی شما
  • موقعیت ایمپلنت در دهان شما (برای مثال پروتزهای ایمپلنت روی دندان‌ های عقبی به احتمال زیاد طول عمر کمتری دارند زیرا این دندان ها دائما تحت فشار جویدن و ساییدن قرار دارند).

- ایمپلنت دندان جلو نزدیک ترین عملکرد و حس را به دندان های طبیعی شما دارد

مهمتری هدف در طی جراحی کاشت ایمپلنت دندان معمولا دسترسی یا همان دستیابی به تماس نزدیک فوری با استخوان فک اطراف شما است. در واقع، در حدود چهار تا شش ماه، ایمپلنت شما با استخوان ادغام خواهد شد.

این یعنی اینکه استخوان و ایمپلنت مستقیما و بدون هیچ گونه لایه‌های بافت نرم به یکدیگر پیوند خورده و اتصال می‌یابند. از آنجایی که ایمپلنت‌ ها با استخوان شما ترکیب شده و اساسا به‌ عنوان ریشه دندان عمل می‌کنند، پس نه تنها شبیه یک دندان طبیعی هستند، بلکه عملکرد آنها نیز مانند دندان های واقعی شما می باشند.

- حفظ تراکم و سلامت استخوان فک با ایمپلنت دندان جلو

در طول زمان و با افزایش سن لثه های ما عقب نشینی نموده و به عبارتی تحلیل می روند. در واقع، استخوان فک ما با افزایش سن کوچک می شود. چنین وضعیتی می تواند با سرعت قابل توجهی و سریع تر در محلی که دندان از دست می رود اتفاق بیفتد.

پیچ‌های تیتانیوم تعبیه شده در ایمپلنت مانند یک ریشه دندان طبیعی عمل نموده و با نصب موفقیت ‌آمیز آن توسط یک دندانپزشک مجرب و با مهارت، سلول‌ها شروع به بازسازی کرده و متعاقبا استخوان جدید را دقیقا مانند زمانی که دندان طبیعی در جای خود قرار می‌گیرد، قرار می دهند.

- بازگرداندن نیروی بایت با ایمپلنت دندان

از آنجایی که ایمپلنت های دندان در فک شما ادغام می شوند، این امکان را به شما می دهند تا با همان نیرویی که با دندان های طبیعی خود استفاده می کنید، از بایت بهره ببرید.

ایمپلنت دندان جلو

مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

لازم به ذکر است که سایر گزینه ‌های جایگزینی دندان مثل بریج یا پروتز روی لثه و استخوان فک شما قرار گرفته و در نتیجه نمی توانند در مقایسه با ایمپلنت‌ ها نیروی بایت را بازیابی کنند.

- مراقبت راحت تر از ایمپلنت دندان جلو در مقایسه با پروتز و بریج

همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم، رعایت بهداشت دهان و دندان برای ایمپلنت دندان در مقایسه با پروتز یا بریج بسیار ساده تر است. تنها چیزی که نیاز دارید یک مسواک معمولی، خمیر دندان و نخ دندان برای تمیز نگه داشتن آن است. چگونه دندان های طبیعی خود را به طور معمول تمیز می کنید، کافی است همین کار را برای ایمپلنت دندان جلو انجام دهید.

علاوه بر این، ایمپلنت دندان در مقایسه با بریج های معمولی یک روش درمانی مستقل هستند. به عبارتی، بریج دندان متشکل از آماده سازی و سوراخ کردن بخش گسترده ای از دندان مجاور به منظور پشتیبانی از پروتز بریج است. پس اگر به درستی از آن مراقبت نشود، خطر پوسیدگی ثانویه دندان و سایر عوارض را تا حد زیادی افزایش می دهد.

نحوه انجام ایمپلنت دندان جلو به چه صورت است؟

ایمپلنت دندان جلویی یک پایه تیتانیومی است که مستقیما در استخوان فک قرار گرفته تا جایگزین ریشه دندان شود. در طی یک دوره بهبودی 4 تا 6 ماهه با بافت استخوانی ترکیب می شود و به همان روشی که ریشه ها از دندان طبیعی حمایت می کنند، از یک دندان مصنوعی سفارشی پشتیبانی می نماید. در واقع، این تنها راه حل جایگزینی دندان است که کل دندان را از بالای تاج تا ریشه ها جایگزین می کند.

از آنجایی که دندان های جلویی شما در ظاهر بسیار تاثیرگذار بوده و به راحتی دیده می شوند، باید مطمئن شوید که یک راه حل جایگزین دندان را انتخاب می کنید که ماندگار و پایدار باشد. ایمپلنت دندان جلو به جز دوام بالا و زیبایی زیبایی بی نظیری که ارائه می دهند، مانند دندان های طبیعی خود شما نیز عمل می کنند.

آیا شما کاندیدای خوبی برای انجام ایمپلنت دندان جلو هستید؟

زمانی که صحبت از جایگزینی دندان جلو با ایمپلنت دندان می شود، یکی از مسائل مهم و رایج در مورد آن، کیفیت و میزان استخوان فک در آن ناحیه می باشد. در حقیقت، ایمپلنت های دندان به استخوان های سالمی به منظور استحکام و حمایت نیاز دارند، اما به طور طبیعی استخوان در اطراف دندان های جلویی به اندازه اطراف دندان های عقبی وجود ندارد.

بدین منظور متخصص ایمپلنت با گرفتن عکس از فک شما بررسی می نماید که آیا کاندید مناسبی برای ایمپلنت دندان جلو هستید و ممکن است پیوند استخوان را از قبل برای تقویت این ناحیه توصیه نماید. این پیوند استخوان تضمین می‌کند که ایمپلنت شما برای سال‌ها پشتیبانی لازم برای عملکرد خوب را دارا خواهد بود.

به جز مورد بالا، متخصص همچنین سابقه پزشکی، سلامت دندان ها و سبک زندگی شما را ارزیابی می نماید تا مطمئن شود که این روش موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر. برای مثال او سوال خواهد کرد که آیا شما سیگار می کشید یا خیر (نرخ موفقیت افراد غیرسیگاری بیش از 95٪ است، اما این میزان در افراد سیگاری به 85٪ کاهش می یابد).

همچنین اینکه آیا شما از سلامت لثه برخوردار هستید، چرا که مسئله لثه ها برای بهبودی مناسب امری کاملا ضروری و مهم است. جالب است بدانید که حتی با این مسائل که گفته شد، ایمپلنت های دندان برای اکثر افراد عملکرد خوب و زیبایی قابل توجهی دارد.

پس فراموش نکنید هنگامی که دندان های جلویی خود را از دست می دهید، ایمپلنت دندان جلو روشی فوق العاده و عالی برای لذت بردن از یک لبخند سالم و طبیعی برای تمام عمر می باشد.

ایمپلنت دندان جلو

 

آیا ایمپلنت دندان جلو دردناک است؟

تمام بیمارانی که از کاشت ایمپلنت دندان جلویی در کلینیک دکتر محمدی استفاده کرده‌اند، عملاً دردی را تجربه نکرده‌اند. اگر دردی هم باشد با داروهای آرام‌بخشی که دکتر تجویز می‌کنند می‌توان به‌راحتی پشت سر گذاشت. با ایمپلنت فوری و روش صحیحی که دکتر محمدی انتخاب می کند به هیچ عنوان درد احساس نخواهید کرد.

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان جلو

اگر استخوان فک شما به اندازه کافی ضخیم نباشد یا خیلی نرم باشد، شاید قبل از انجام جراحی ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان داشته باشید. به این دلیل که عمل جویدن موثر دهان شما فشار فوق‌العاده‌ای بر استخوان‌تان وارد می‌کند و اگر نتواند از ایمپلنت پشتیبانی کند، عمل جراحی ایمپلنت دندان جلو احتمالاً از کار می‌افتد. پیوند استخوان می‌تواند پایه محکم‌تری برای ایمپلنت ایجاد کند.

در پیوند استخوان، تکه‌ای از استخوان از قسمت دیگری از فک یا بدن - برای مثال لگن - جدا می‌شود و به استخوان فک شما پیوند داده می‌شود. راه‌حل دیگر استفاده از استخوان مصنوعی (استخوان تجاری ارائه شده) برای قرار دادن در این نواحی است. ممکن است چند ماه طول بکشد تا استخوان پیوند شده برای پشتیبانی از ایمپلنت دندان جلو رشد کند.

در بسیاری از موارد، ممکن است فقط به یک پیوند استخوان کوچک نیاز داشته باشید که می‌تواند همزمان با جراحی ایمپلنت انجام شود. وضعیت استخوان فک شما مشخص می کند که چگونه باید پیوند استخوان روی دندان‌های شما انجام شود.

بعد از عمل ایمپلنت دندان جلو

چه جراحی ایمپلنت دندان جلو را در یک مرحله انجام دهید یا در چند مرحله، ممکن است تعدادی از ناراحتی‌های رایج مرتبط با هر نوع جراحی دندان را تجربه کنید، مانند:

  • تورم لثه‌ها و صورت
  • کبودی پوست و لثه‌ها
  • درد در محل ایمپلنت
  • خونریزی جزئی

اگر تورم، درد یا مشکلات دیگر در روزهای بعد از جراحی بدتر شد، به جراح دندان‌تان مراجعه کنید. ممکن است به داروهای ضد درد یا آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

پس از هر مرحله از جراحی، شاید مجبور شوید تا زمان بهبودی کامل محل جراحی، غذاهای نرم بخورید. معمولاً جراح دندانپزشک‌تان از بخیه‌هایی استفاده می کند که خود به خود حل می‌شوند. اگر بخیه‌های شما خود به خود حل نشدند، دندانپزشک آنها را برمی‌دارد.

قیمت ایمپلنت دندان جلو چقدر است؟

تعیین هزینه ایمپلنت دندان جلو به عوامل گوناگونی وابسته است که در ادامه آنها را نام می‌بریم:

تعداد دندان‌هایی که نیاز به ایمپلنت دارند. هر چقدر تعداد دندان‌های ایمپلنتی کم باشد هزینه ایمپلنت دندان‌تان نیز کمتر خواهد شد.

آیا به پیوند استخوان نیاز دارید یا نه؟ اگر تراکم استخوانی فک شما پایین باشد باید پیوند استخوان را نیز در کنار ایمپلنت دندان انجام دهید و این مورد بر هزینه‌های ایمپلنت شما تاثیر می‌گذارد.

آیا شما به درمان‌های جانبی نیاز دارید؟ پوسیدگی دندان‌های مجاور و یا مبتلا بودن به بیماری‌ها و مشکلات لثه می‌تواند درمان شما را طولانی‌تر و به طبع هزینه‌های درمانی شما را افزایش دهد. اما اگر این درمان‌های جانبی را نداشته باشید و فقط  ایمپلنت انجام دهید هزینه نیز منحصر در همان ایمپلنت خواهد بود.

باید بدانید دستمزد دندانپزشک‌تان چقدر در می‌آید. هر دندانپزشکی با توجه به تجربه و مهارتی که دارد و با توجه به تعرفه‌های مشخص شده، دستمزد خود را دریافت می‌کند.

باید بدانید که بیمه هزینه‌ ایمپلنت شما را پوشش می‌دهد یا نه. اگر بیمه‌ی شما بخشی یا تمام هزینه‌های ایمپلنت دندان شما را پوشش دهد، مسلما هزینه‌های شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. بهتر است پیش از اقدام به ایمپلنت دندان از شرکت بیمه‌تان در این باره بپرسید.

برای اطلاع از هزینه نهایی ایمپلنت دندان جلو بهتر است با کلینیک تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقی در این باره دریافت کنید.

سخن پایانی

در انتها مجددا یادآور می شویم که ایمپلنت دندان یک روش عالی برای ترمیم و جایگزینی دندان های جلویی یا همان قدامی هستند. شاید کل این فرآیند پیچیده و دشوار به نظر برسد، اما با اعتماد به این فرآیند، کیفیت زندگی شما به طور قطع نسبت به قبل خیلی بهتر خواهد بود.

در مقایسه با سایر درمان های جایگزینی دندان، ایمپلنت دندان جلو مزایای متعددی دارد، از جمله:

  • نتایجی با ظاهر طبیعی
  • بازیابی عملکرد دندان، برابر با دندان های طبیعی
  • درصد موفقیت بالا و حداقل عوارض
  • بسیار راحت تر از پروتزها
  • بر خلاف بریج و پروتز، با از دست دادن استخوان مقابله کرده و سلامت استخوان فک را بهبود می بخشد

شما نیز اگر می خواهید بدانید که آیا ایمپلنت برای دندان های جلویی شما مناسب است یا خیر، برنامه ریزی برای مشاوره با یک دندانپزشک مجرب را در راس کار خود قرار دهید.

دکتر محمدی یکی از متخصصین شناخته شده و برتر در زمینه ایمپلنت دندان است که یک برنامه درمانی سفارشی برای بازیابی سلامت و ظاهر دندان های جلویی شما ارائه می دهد تا بتوانید برای سال های طولانی از لبخندی زیبا لذت ببرید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!