02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

انواع لمینت سرامیکی دندان

زمان مطالعه : 4 دقیقه | منتشر شده در: 1402/06/25

بروزرسانی شده در: 1402/07/12

لمینت‌های دندانی پوسته‌های فوق‌العاده‌ای هستند که از دندان‌های شما در برابر آسیب محافظت می‌کنند و همچنین لبخندی زیبا به شما می‌دهند. بسیاری از مردم در سرتاسر جهان گذاشتن لمینت را به عنوان یک درمان موثر برای از بین بردن شکاف، ترک، تراشه یا لکه‌های تیره می‌دانند.

انتخاب یک نام تجاری از بین لیمنت‌های سرامیکی دندان از یک لیست متنوع می‌تواند یک کار دلهره‌آور برای یک فرد معمولی باشد. بیش از 150 شرکت در سراسر جهان که در زمینه لیمنت در با یکدیگر رقابت می‌کنند، داشتن دانش جامع در مورد هر یک از آنها برای یک فرد معمولی تقریبا غیرممکن است. با این وجود، با توجه به اهمیت سلامت دندان شما، طبیعی است که به جستجوی بهترین مارک‌های لمینت دندان ادامه دهید. این نوسته تعدادی از معروف‌ترین تولید کنندگان و برندهای لمینت دندان را برای شما معرفی می‌کند.

7 برند برتر لمینت دندان چیست؟

در اینجا 7 برند برتر لمینت دندان که به دلیل کیفیت و نوآوری در زمینه لمینت دندان شناخته شده اند بیان شده است:

لمینت‌های سرامیکی ایمپرس و ایمکس

ایمپرس و ایمکس برندهایی از مواد دندانی هستند که برای ساخت لمینت‌های دندانی و سایر ترمیم‌های دندان استفاده می‌شوند.

ایمپرس نام تجاری مواد سرامیکی دندان است که ایوکلار ویوادنت (Ivoclar Vivadent)، ارائه دهنده پیشرو محصولات و خدمات دندانپزشکی، آن را تولید می‌کند. سرامیک ایمپرس ماده‌ای با استحکام بالا و زیبایی بالا است که معمولاً برای ساخت لمینت‌ها و بریج‌های دندان استفاده می‌شود. این برند لیمنت به دلیل ظاهر طبیعی و سطح بالای زیست سازگاری شناخته شده است.

ایمکس همچنین یک نام تجاری از مواد سرامیک دندان است که ایوکلار ویوادنت (Ivoclar Vivadent) تولید می‌کند. ایمکس یک ماده سرامیکی لیتیوم دی سیلیکات با استحکام بالا است که معمولاً برای ساخت لمینت‌ها و بریج‌های دندانی استفاده می‌شود. این برند لمینت سرامیکی به دلیل استحکام، دوام و زیبایی شناسی بالای خود شناخته شده است.

هر دو برند ایمپرس و ایمکس انتخاب‌های محبوبی برای لمینت‌های دندان و سایر ترمیم‌های دندان هستند و به دلیل ظاهر طبیعی و دوام خود شناخته شده‌اند.

همچنین باید توجه داشته باشیم که کاشت لمینت‌های ایمکس نتایج یکنواختی را به همراه ندارد. ایمکس ماده اولیه‌ای است که برای ساخت لمینت باید روی آن کار شود. بنابراین، مهارت‌های تکنسین متبحر در موفقیت درمان آن موثر است.

لمینت‌های سرامیکی MAC

لمینت‌های MAC توسط  MicroDental Laboratories در کالیفرنیا ساخته شده و یکی از بهترین برندهای لمینت دندان برای کسانی است که به دنبال دندان‌هایی با دوام و ظاهری طبیعی هستند. لمینت‌های MAC با لمینت‌های استاندارد متفاوت هستند زیرا از پرسلن سرامیکی فشرده ساخته شده‌اند که می‌تواند حداقل دو برابر قوی‌تر از لمینت‌های پرسلن استاندارد باشد. مواد سرامیکی فشرده مورد استفاده برای ساخت ونیرهای MAC تحت حرارت و فشار ریخته‌گری می‌شوند که منجر به یک ماده متراکم‌تر با ذرات محکم بسته‌شده می‌شود. این باعث می‌شود که لمینت‌ها نسبت به سایر انواع ترمیم‌های سرامیکی دوام و مقاومت بیشتری در برابر شکستگی داشته باشند.

 

لمینت سرامیکی دوراتین (DuraThin)

لمینت های سرامیکی دوراتین از پرسلن ساخته شده‌اند. آنها لایه‌های بسیار نازکی هستند که مستقیماً به مینای دندان می‌چسبند. بنابراین، آنها قبل از استفاده نیازی به حفاری ندارند. همچنین اگر بیمار بخواهد لمینت‌ها را بعداً جدا کند، لمینت‌های سرامیکی دوراتین را می‌توان به راحتی و بدون هیچ اثری یا آسیبی در پشت آن توسط متخصص دندان‌پزشک برداشت.

 

لمینت‌های سرامیکی داوینچی

لمینت‌های داوینچی که توسط آزمایشگاه داوینچی ساخته شده‌اند، لایه‌های چینی نازک و طبیعی هستند. این لمینت‌ها دست ساز و بسیار نازک هستند. برخی از بهترین صنعتگران این لمینت‌ها را با استفاده از مواد با کیفیت بالا می‌سازند. لمینت های داوینچی در بین ستاره‌های هالیوود محبوبیت خاصی دارند. همچنین در برابر تغییر رنگ و بریدگی مقاوم هستند.

لومینرها (Lumineers)

شرکت دنمت مالک ونیرهای Lumineers by Cerinate است. این یک نام تجاری بسیار محبوب به دلیل آماده سازی کمی قبل از استفاده است. آنها از پرسلن ساخته شده‌اند اما بسیار نازک‌تر از لمینت های سنتی چینی یا سرامیکی هستند. لمینت‌های لومینرها یک گزینه مقرون به صرفه هستند. آنها را می‌توان با حداقل آسیب از روی دندان‌های شما برداشت.

 

لمینت‌های ویوانیرز گلایدول (Vivaneers Glidewell)

لمینت‌های ویوانیرز گلایدول (Vivaneers Glidewell) یکی دیگر از جایگزین‌های غیر آماده سازی محبوب برای بسیاری از بیماران با ماندگاری زیاد است. ویوانیرز از پرسلن ساخته شده و به نازکی لومینرها است. علاوه بر این، آنها انتخاب رنگ‌های سایه شفاف یا غیر شفاف را به بیماران ارائه می‌دهند. در حالی که بیمار روی صندلی نشسته است، تنظیم رنگ و شکل بسیار آسان و سریع است. یک دندانپزشک آموزش دیده با دیدگاهی هنری می‌تواند با استفاده از ویوانیرز لبخند رویایی را ایجاد کند.

 

نتیجه

البته بسیاری از شرکت‌های دیگر و برندهای لمینت دندان در حال عرضه لمینت به مردم در سراسر جهان هستند. حالا با خواندن این مطلب، تعدادی از محبوب‌ترین آنها را می‌شناسید. اگر قصد تهیه لمینت را دارید، همیشه ایده بهتر این است که با یک متخصص دندانپزشک مشورت کنید تا مشخص شود کدام مارک و نوع لمینت برای نیازهای شما مناسب است.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!