02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

غذا خوردن بعد از کامپوزیت دندان چگونه است؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/10/25

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

کامپوزیت های دندان در واقع رزین هایی هستند که روی سطح دندان ها را می پوشانند و شکل، رنگ یا ظاهر دندان ها را تغییر می دهند. کامپوزیت ونیر ها کاملاً طرح لبخند شما را اصلاح کرده و در صورتی که از آنها مانند دندان های طبیعی خود مراقبت کنید؛ چندین سال بدون هیچ گونه آسیبی روی دندانهای شما باقی می مانند. در کامپوزیت ونیر ها که به آن ها ونیرهای مستقیم نیز گفته می شود؛ از مواد رزین برای پوشش دادن لایه سفید دندان استفاده می شود. کامپوزیت دندان تنها در یک جلسه درمانی برای اصلاح طرح لبخند به کار می رود و جایگزین ارزانتر و سریع تری برای ونیر لمینت می باشد.
کامپوزیت دندان باید توسط دندانپزشک زیبایی روی دندانهای هر شخص شکل داده شود به همین علت مهارت دندانپزشک در فرم دهی کامپوزیت ها اهمیت بسیار زیادی دارد. کامپوزیت دندان ظاهری کاملاً طبیعی دارد و در صورتی که توسط پزشک با تجربه روی دندان ها نصب شود؛ خود بیمار و از آنها مراقبت کند تا چند سال بدون هیچ مشکلی روی دندان باقی می ماند.
 
غذا خوردن بعد از کامپوزیت دندان چگونه است؟
مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی
 
یکی از مراقبت های موثر روی افزایش طول عمر کامپوزیت ها، نحوه غذا خوردن بعد از کامپوزیت دندان است. معمولاً دندانپزشک بعد از اتمام جلسه نصب کامپوزیت های دندانی به بیماران توضیح می دهد که غذا خوردن بعد از کامپوزیت دندان چگونه است. زمانی که کامپوزیت ها روی دندانهای شما نصب می شوند بافت دهان، لثه و زبان هنوز به آنها عادت نکرده است و ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا به آن عادت کنید. همچنین در صورتی که از بی حسی موضعی استفاده کرده باشید نمی توانید به طور کامل روی خوردن و جویدن خود کنترل داشته باشید؛ بنابراین بهتر توصیه های زیر را را رعایت کنید:
در صورتی که دندان های شما کمی حساس شده اند بهتر است تا چند روز بعد از کامپوزیت دندان از خوردن غذاها و نوشیدنی های بسیار داغ و بسیار سرد خودداری کنید.
تا زمانی که بی حسی لثه های شما به طور کامل از بین نرفته از جویدن و وارد آوردن فشار به کامپوزیت ها پرهیز کنید.
برای کاهش تورم بعد از کامپوزیت دندان، آب نمک قرقره کنید.
بعد از خوردن هر وعده غذایی دندان های خود را تمیز کنید. قرقره کردن آب نمک و مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی تاثیر قابل توجهی در افزایش طول عمر با کامپوزیت ها دارد.
چند روز بعد از کامپوزیت دندان بهتر است غذاهای نرم بجوید و مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
باید ها و نباید های غذا خوردن بعد از کامپوزیت دندان
یکی از مهمترین نکاتی که به منظور افزایش طول عمر آنها باید رعایت کنید؛ غذا خوردن بعد از کامپوزیت دندان است. اگر دندان های شما پوسیدگی های زیادی داشته یا شکسته و لب پر شده است؛ احتمالا مهمترین دلیل آن عادات غذایی نامناسب شما بوده است. بنابراین بعد از نصب ونیر کامپوزیت باید عادات غذایی خود را تغییر دهید.
تغییر عادات غذایی به معنای محدود کردن خوراکی ها و نوشیدنی ها بعد از کامپوزیت دندان نیست. پس احتمالاً این سوال برای شما پیش می آید غذا خوردن بعد از کامپوزیت دندان چگونه است؟ اگر می خواهید از ونیر های کامپوزیت خود مراقبت کنید و لبخند خود را همچنان زیبا و جذاب نگه دارید باید چند نکته را در خصوص رژیم غذایی خود را رعایت کنید:

1. از مصرف غذاهای زیر خودداری کنید

اگر به تازگی کامپوزیت دندان نصب کرده‌اید بهتر است از مصرف تعداد محدودی از خوراکی ها و نوشیدنی ها خودداری کنید:
نوشیدنی های تیره رنگ
نوشیدنی های تیره رنگ مانند کافئین، چای و شراب قرمز می‌تواند موجب زرد شدن کامپوزیت ها شود. بنابراین بهتر است بعد از کامپوزیت دندان مصرف این گونه نوشیدنی ها را محدود کنید. اگر چای یا قهوه نوشیدید؛ بهتر است بلافاصله با آب، دهان خود را بشویید و مسواک بزنید تا اثر این نوشیدنی ها از روی دندانهای شما پاک شود.
نوشیدنی ها یا دهانشویه های حاوی الکل 
مصرف الکل بیش از حد، باندینگ بین کامپوزیت و مینای دندان را ضعیف کرده و موجب میشود کامپوزیت ها زودتر از حد معمول از روی دندانها بیفتند. بنابراین بهتر است از مصرف نوشیدنی ها یا دهانشویه های حاوی الکل خودداری کنید. می توانید از محلول آب نمک و یا هیدروژن پراکسید به عنوان دهان شویه استفاده کنید.
غذاهای سفت
به یاد داشته باشید که کامپوزیت ونیر به اندازه دندان های طبیعی شما مستحکم نیست بنابراین باید دو برابر دندانهای طبیعی خود در مصرف غذاهای سفت با آنها احتیاط کنید. بهتر است از گاز زدن غذاهایی مانند ته دیگ یا گوشت سرخ شده همراه با استخوان با دندانهای جلویی خود که کامپوزیت شده اند؛ خودداری کنید. می توانید از دندان های آسیا برای جویدن غذا های سفت کمک بگیرید تا از ونیر های کامپوزیت خود مراقبت کنید.

2. از کامپوزیت دندان به عنوان ابزار استفاده نکنید

همانطور که اشاره کردیم مواد کامپوزیت ممکن است در اثر وارد آمدن فشار زیاد از دندان شما جدا شوند و یا ترک بردارند. در صورتی که با دندان های پیشین خود که ونیر کامپوزیت روی آنها قرار دارد؛ یخ بجوید یا سرمداد یا خودکار یا ناخن های خود را گاز بگیرید یا سعی کنید با آنها آبنبات بجوید؛ احتمال شکستن یا لب پر شدن کامپوزیت های دندان وجود دارد. بهتر است هرگز از کامپوزیت ونیر به عنوان ابزار برای باز کردن درهای بطری یا پاره کردن پلاستیک ها استفاده نکنید.
مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

آیا بلافاصله بعد از کامپوزیت دندان می توانم غذا بخورم؟

با توجه به اینکه بعد از کامپوزیت دندان دوره نقاهتی وجود ندارد می توانید بلافاصله بعد از جلسه درمانی غذاها و نوشیدنی های مناسب را مصرف کنید. خوردن و گاز زدن غذا ها بلافاصله بعد از کامپوزیت دندان مانعی ندارد اما وارد آوردن فشار زیاد مستقیماً روی ونیر های کامپوزیت با مصرف مواد غذایی بسیار سفت می تواند به آنها آسیب وارد کند. در صورتی که پزشک از محلول بی حس کننده برای شما استفاده کرده، بهتر است تا ۲۴ ساعت از جویدن با کامپوزیت ونیر خود پرهیز کنید. چون طی این مدت میزان فشاری که به کامپوزیت ها وارد می شود را احساس نخواهید کرد. البته می توانید از دندان های آسیا برای خوردن غذا ها کمک بگیرید و بعد از رفع بی حسی می توانید خوردن غذاهای جامد را آغاز کنید.
 کشیدن سیگار، مصرف بیش از حد چای، قهوه و شراب قرمز و نوشیدنی‌ها و غذاهای رنگی دیگر می‌تواند ونیرهای کامپوزیت شما را زرد کند. بنابراین بهتر است به مدت ۴۸ ساعت بعد از جلسه درمانی از خوردن و نوشیدن این مواد غذایی خودداری کنید.

آیا گاز زدن مواد غذایی به کامپوزیت ها آسیب وارد می کند؟

بعد از کامپوزیت دندان باید از گاز زدن غذاهای سفت که به باندینگ بین کامپوزیت و مینای دندان آسیب وارد میکند؛ خودداری کنید. به ندرت مشاهده شده است که وارد آمدن فشار طبیعی برای گاز زدن مواد غذایی متداول به کامپوزیت های دندان آسیب وارد کند. فقط در صورتی که فشار بیش از حد روی کامپوزیت ها وارد کنید؛ احتمال از بین رفتن پیوند بین آنها و دندان طبیعی وجود دارد. مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید؛ عدم جویدن و گاز زدن مواد غذایی بسیار سفت و عدم استفاده از کامپوزیت ها به عنوان ابزار است. گاز زدن موادی مانند آبنبات و تافی سرمداد، یخ، ناخن و از این قبیل موارد می‌تواند موجب شکستن، لب پر شدن یا افتادن کامپوزیت ونیر شود.
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

آیا می توانم از ونیر های کامپوزیت مانند دندانهای طبیعی برای خوردن و گاز زدن غذاها استفاده کنم؟

به خاطر داشته باشید که استحکام و قدرت دندانهای طبیعی بسیار بیشتر از ونیر های کامپوزیت است. بنابراین احتمال آسیب دیدن کامپوزیت ونیر ها در اثر خوردن یا گاز زدن غذاهای نامناسب بسیار بیشتر است. مواد کامپوزیت برای ترمیم کردن ظاهر دندان های شما راه حل فوق العاده ای هستند با این وجود محدودیت هایی نیز به منظور مراقبت از آنها وجود دارد. خوردن و گاز زدن غذاهای نرم و معمولی مثل همبرگر هیچ مشکلی برای کامپوزیت ها ایجاد نمی کند اما در صورتیکه بخواهید از آن ها برای گاز زدن غذا های بسیار سفت مانند استیک های سرخ شده یا بیسکویت ها استفاده کنید؛ احتمال آسیب دیدن آنها افزایش می یابد. 
اتفاقی که معمولاً برای کامپوزیت ها بعد از وارد آمدن فشار زیاد می افتد؛ ترک خوردن و لب پر شدن است. معمولاً بخش عمده‌ای از کامپوزیت روی دندانهای شما باقی می ماند و تا چند هفته می توانید به همان شکل از آن ها استفاده کنید. مگر اینکه مجددا با خوردن غذاهای سفت پیوند بین کامپوزیت و دندان از بین برود و از روی دندانهای شما بیفتند.

خوردن چه غذاهایی بعد از کامپوزیت دندان مجاز است؟

شما می توانید تمام خوراکی ها و نوشیدنی های مورد علاقه خود را با ونیر های کامپوزیت بخورید. تا زمانی که نسبت به مصرف مواد غذایی احتیاط های لازم را در نظر بگیرید و بهداشت دهان و دندان خود را نیز رعایت نمایید؛ آسیبی به کامپوزیت های شما وارد نخواهد شد.

آیا مصرف نوشیدنی های خیلی داغ به کامپوزیت ونیر آسیب میرساند؟

مصرف نوشیدنی های خیلی داغ به ونیرهای کامپوزیت آسیبی نمی رساند. اما اگر پزشک از تزریق بی حسی برای شما استفاده کرده، در صورتی که پیش از رفع بی حسی، نوشیدنی های خیلی داغ مصرف کنید ممکن است به علت احساس نکردن داغی آن، لثه های شما بسوزد. بنابراین بهتر است از مصرف نوشیدنی های خیلی داغ تا زمانی که بی حسی دهان به طور کامل از بین نرفته خودداری کنید.

خوردن چه مواد غذایی می‌تواند به کامپوزیت دندان آسیب برساند؟

به طور کلی شما می‌توانید با کامپوزیت ونیر های خود هر نوع غذایی را که دوست دارید بخورید اما توصیه می شود که برخی از غذاها با دندان های آسیا که کامپوزیت ندارند جویده شوند تا طول عمر آنها افزایش پیدا کند در چند روز اول بعد از کامپوزیت دندان بهتر است مواد غذایی زیر را از رژیم غذایی خود حذف کنید:
هر گونه غذای تست شده مانند نان تست، 
خوراکی های سفت مانند آب نبات و غیره، 
خوراکیهای ترد مثل آجیل، 
تمام مواد غذایی و نوشیدنی که می‌تواند رنگ کامپوزیت های شما را زرد کند مانند سس کچاپ، مرباها، فلفل قرمز، زردچوبه، چای قهوه و شکلات  
خوراکی هایی که به دندانها می چسبند مثل آدامس و تافی
هر گونه ماده غذایی که موجب می شود تا فشار بیش از حدی به کامپوزیتهای دندان شما وارد شود
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

بعد از نصب کامپوزیت دندان باید غذا های خاصی مصرف کنم؟

نحوه غذا خوردن با کامپوزیت دندان در افزایش طول عمر آنها موثر است. هرچقدر در خوردن غذاهای سفت و حاوی رنگ های زرد و قرمز و مصنوعی احتیاط کنید؛ کامپوزیت شما دیرتر آسیب میبیند و نیاز به ترمیم یا تعویض پیدا می کند. برخی از غذاهایی که می توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن کامپوزیت دندان آنها را مصرف کنید؛ عبارتند از:
مرغ،  گوشت و ماهی که به قطعات کوچک تر تقسیم شده باشد 
سیب زمینی پخته، ماکارونی، تخم مرغ 
موز 
نان نرم 
غذاهای کنسروی نرم

آیا کامپوزیت ونیر ها در اثر غذا خوردن زرد می شوند؟

همانطور که پیش از این اشاره شد؛ کامپوزیت‌های دندان نسبت به ونیر های لمینیت، بیشتر مستعد زرد شدن هستند. بنابراین اگر می‌خواهید لبخند زیبا و جذاب خود را برای مدتی طولانی حفظ کنید بهتر است از خوردن مواد غذایی مانند نوشیدنی های رنگی و حاوی الکل، سیگار کشیدن و جویدن تنباکو خودداری کنید. 
اگر نمی توانید این خوراکی ها و نوشیدنی ها را از وعده غذایی خود حذف کنید بهتر است بعد از هر بار مصرف آنها دهان خود را با آب نمک بشویید و بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نمایید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن بعد از هر وعده غذایی و غرغره آب نمک بعد از نوشیدنی های رنگی می ‌تواند در حفظ و نگهداری کامپوزیت دندان موثر باشد. هر چقدر مواد رنگی و غذاها بیشتر در تماس با کامپوزیت دندان شما قرار داشته باشند و روی آنها باقی بمانند؛ احتمال زرد شدن سریع تر آنها بیشتر است.
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

نازی

سلام من کامپوزیت کردم میتونم جوجه یا کیک شیر بخورم

دکتر شهاب محمدی

بله میتونید میل کنید

مصطفی

سلام وقت بخیر اقای دکتر من کامپوننت کردم دندونم رو حواسم نبود آش رشته خوردم الان دندونم یکم رنگش برگشته آیا راهی داره بازم سفیدش کنیم؟

دکتر شهاب محمدی

نگران نباشید به دندون پزشکی مراجعه کنید درست میشه

سجاد

سلام من معتاد نوشابه بودم بعد از كامپوزيت كذاشتمش كنار و بجاش از دوغ گاز دار استفاده ميكنم مشكلي داره ؟

سلام

سلام آقای دکتر من دو روزه فک بابامو کامپوزیت کردم،موقع غذا خوردن دندون نیش میخوره به دندون پایینی و نمیتونم خوب بجوام غذارو،انگار از بقیه بلندتره و مانع برخورد دندونای بالا به پایین میشه موقع غذا خوردن،احتمال داره بلندتر. باشه؟ظاهرش یکم بلندتر هست

دکتر شهاب محمدی

بله اگر بلند باشه احتمال برخورد هست تشریف بیارید مطب تا از نزدیک دیده بشه

امید

سلام وقت به خیر،دکتر در روز اول گفت به مدت یک ربع مسواک بزنم و تا دو هفته چای و قهوه و خورشت و غذاهای رنگی و فست فودی استفاده نکنم و من با خمیر دندان سفید کننده در شب اول به مدت یک ربع مسواک زدم و از مصرف خوراکی تا سه روز فقط برنج و شیر خوردم و نخ دندان هم استفاده نکردم و به همین خاطر ممنون میشم بفرمایید مسواک زدن یک ربع با خمیر دندان سفید کننده مشکلی ایجاد میکنه و اینکه تا چند وقت نمیشه غذاهایی مثل پیتزا و پاستا خورد و اینکه مصرف نخ دندان حاوی موم و اسانس نعنا مشکلی برای کامپوزیت ها ایجاد نمیکنه؟

محمد حسین

سلام ۸ واحد فک بالا رو کامپوزیت کردم ایا میتوانم قلیام بکشم یا خیر؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نکشید بهتره چون ممکنه موجب زرد شدنش بشه

مهسا هستم

سلام وقتتون بخیر من دیروز لیفت لثه و ۱۶ واحد کامپوزیت کردم ولی الان اصلا نمیتونم چیزی بخورم جویدن برام سخته احساس درد دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام در ادم های مختلف بازه زمانی فرق میکنه نمیشه با قاطعیت جواب داد

Nwzl

سلام حدود يه ماهه كامپوزيت كردم ميشه ادامس بخورم؟!

دکتر شهاب محمدی

بله میشه

هانی

سلام من کامپزیت کردم ولی پشتش یه موادی حس میکنم آیا طبیعیه؟

M

سلام من ۱۷ سال سن دارم آیا کامپوزینت برای سنم مناسب هست یا خیر؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید دندان ها از نزدیک دیده شود تا پاسخ نهایی داده شود

mahsa

سلام بعد از کامپوزیت میشه ساندویچ بخوریم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید دوره تکمیلی خودش رو سپری کنه بلافاصله بعد از کامپوزیت نمیتونید

Mersa

سلام وقت بخیر قیمت هر واحد کامپوزیت چقدر و اینکه میتونیم سیب یا میوه های دیگرو بدون مشگل گاز بزنیم یا مثلا ساندویچ یا پیتزا بخوریم ممنون میشم جواب بدید ❤

M

سلام خسته نباشید من یک سال و نیم دندان جلو کامپوزیت کردم راضی ام بودم اما امشب خوابیدم بیدارشدم دندان نیشم یه تیکه اش افتاده دلیلش چی می‌تونه باشه ؟من خوراکی محکم گاز نگرفتم پس چرا اینطور شده؟

M

سلام من دندانمو یک سال درست کردم یه شب خوابیدم صبح بیدارشدم یه دونه شکسته تو خواب ...دلیلش چی می‌تونه باشه

Niloo

۱۶واحد کامپوزیت کردم روزی سه بار مسواک و دوبار نخ دندون میکنم اشکال ندارع؟واینکه میشه فست فود باپنیرپیتزا زیاد خورد؟

Niloo

سلام من سه روز کامپوزیت کردم۸واحدبالا۸تا پایین دکترم بهم گف ازمسواک بین دندونی استفاده کنم اما اصلا نمیشه فک میکنم بخام بین دندونام زیاد فشاربیارم خراب میشه چیکارکنم بنظرتون؟

نازنین

سلام من دوندونم مشکل داره و 14 سال سن دارم و می خواهم کامپوزیت انجام بدم آیا برای سن من خوب هست

نازنین

سلام من دوندونم مشکل داره و 14 سال سن دارم و می خواهم کامپوزیت انجام بدم آیا برای سن من خوب هست

دکتر شهاب محمدی

سلام باید رشد فک و دندان بررسی شود معمولا برای 14 سال زود هستش

زینب

سلام من ارتودنسی انجام دادم ولی هنوز بین یکی از دندونای نیشم فاصله هس دکتر گفته باید این فاصله رو با کامپوزیت برطرف کرد ولی دیگر تحمل مراقبت های بعد از کامپوزیت را ندارم و نمیخواهم انجام دهم ایا کار ارتودنسی بدرستی انجام نشده که این فاصله از بین نرفته یا ممکن است حتی با انجام ارتودنسی هم بعضی از فاصله ها از بین نرود ضمنا ارتودنسیم سه ساله زمان برده

Roya

سلام من تازه دندونام رو کامپوزیت کردم ولی موقع صحبت مشکل دارم آیا این مشکل در طول زمان برطرف میشه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله به مرور زمان عادت خواهید کرد.

سحر

سلام خوردن نوشابه اشکالی داره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب با استفاده مسواک بعد از مصرف نوشابه خیر

زهرا علمی

سلام وقتتون بخیر، من دیروز سه تا از دوندونای بالای جلومو کامپوزیت کردم الان حس میکنم یه چیز مثله آدامس پشت دندونم چسپیده و وقتی غذا میخورم دندون جلوی پایین میخوره به دندون بالا و خیلی اذیت میشم مشکل از چیه آیا طبیعیه؟

زهرا

سلام وقتتون بخیر . من تقریبا ۴ ماه هست ۶ واحد از فک بالا رو کامپوزیت ونیر انجام دادم. تو این ۴ ماه ۴ تا از کامپوزیت ها شکسته. ۲ تا زمان خواب شکسته شدن که گفتن دندونامو تو خواب فشار میدم. ۲ تا دیگه زمان غذا خوردن در صورتی که مراعات کردم ولی بدون هیچ فشاری شکست بدون اینکه متوجه بشم . با هر بار مراجعه هم کامپوزیت هارو برام کوتاه تر کردن . واقعا دیگه خسته شدم و هر بار دارم بابت ترمیم هزینه پرداخت میکنم. نمیدونم مشکل از منه و یا از پزشک . میشه راهنماییم کنید ممنونتون میشم 🙏

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت ‌بشین‌ نمیتونم ‌نظر قطعی بدون ویزیت بدم

.

سلام من دندون شیریمو کامپوزیت کردم و لق شد ایا اگ بیوفته راهی داره ک درست کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

علی

من امروز ظهر ترمیم شکستگی انجام دادم میتونم شب مشروب مصرف کنم؟؟؟متاسفانه معتاد الکلم

ابوالفضل

سلام، من ۱۶ سالمه حدودا دو ماهه که یکی از دندون هامو کامپوزیت کردم (دندون ۶ قسمت پایین ) ۴ تا از دندون هامم آمالگام گذاشتم موقع جویدن کامپوزیتم خیلی درد میگیره ولی بقیشون مشکلی ندارن

دکتر شهاب محمدی

سلام شاید بلنده بدون ویزیت نمیشه نظر قطعی داد

مینا

سلام آیا کامپوزیت ب دندان اصلی بعد از مدتی آسیب میرسونه؟؟؟ و آیا اینک باید بعد از چند وقت کامپوزیت و عوض کرد درسته؟

مهسا مهدیلو

سلام من ۱۴ سال دارم برای سنم مناسب هست یا خیر

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

رویا

سلام. من صبح کامپوزیت انجام دادم آخر سب بعد از مسواک دیدم چند تا لکه یفید رنگ روی دندونمه. مشگل چیه؟ برم به دکترم بگم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله اطلاع بدید

Sara

سلام مصرف زياد ترشى باعث تغيير رنگ كامپوزيت ميشه؟ ١ساله كامپوزيت كردم

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره خیلی ترشی های رنگی نباشه.

میثم

سلام من پارسال کامپوزیت کردم امروز پالیش مجدد کردم میتونم بعد پالیش غذاهای رنگی بخورم؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

میثم

سلام من پارسال کامپوزیت کردم امروز پالیش مجدد کردم میتونم بعد پالیش غذاهای رنگی بخورم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله مشکلی نیست

مهسا

سلام من دو هفتس دندونامو کامپوزیت کردم ۱۶ واحدیکی از دندون جلوم یه حفره اندازه نقطه خیلی ریز روش بوجود اومده علتش چیه ؟ سوراخ میشه به مرور یا میریزه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام متاستفانه بدون معاینه نمیشه گفت.

Ieila

سلام برای دندون های کامپوزیتی در روز ۲ بار مسواک و یک بار نخ دندان کافیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

فاطمه

سلام من امروز کامپوزیت کردم از چه نوع چایی میتونم استفاده کنم که رنگش برنگرده که مدام از همون بخورم ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره چای سبز استفاده کنید.

مهسا

سلام من دیروز ساعت ۶ کامپوزیت کردم الان چایی خوردم اشکالی ندارع رنگ نمیگیرع؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه نگران نباشین

مهسا

اقای دکتر خوردن حلوا برای دندان کامپوزیت مشکلی نداره هر چند وقت یکبار دندان باید پولیش بشود

دکتر شهاب محمدی

سلام نه مشکلی نداره هر وقت خودتون حس کردین زمانبندی خاصی نداره

setare

و اینک من با دندونای بقلی غذا میخورم کلا درد میکنه دندونام میخوام بدونم این چیزا عادیه

دکتر شهاب محمدی

اگه بعد از چند روز خوب نشدین نیاز به معاینه دارین

setare

من دندونتامو 6تا فک بالایی رو کامپوزیت کردم تا چند روز باید غذاهای رب دار نخورم و مراقب باشم ک لکه دار نشه

دکتر شهاب محمدی

سلام هرچیزی میخواین بخورین مشکلی نیست مسواک فراموش نشه

ایمان

سلام من کمپوزیت کردم دندون شماره یکم رو اما پشت دندونم انگار برآمدگی داره یا کامل با سطح دندونم یکی نیست ایا عادی هست یا نه؟!

Parsa

با سلام‌اقای دکتر من کامپوزیت دندان انجام دادم ده تا دندان بالا ده تا پایین ولی نخ دندان لابه لایه اینا نمیره دکترم گفت به مروز زمان لابه لاش باز میشه چهارتاییش باز شده بقیش نشده چیکار کنم

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

Parsa

با سلام‌اقای دکتر من کامپوزیت دندان انجام دادم ده تا دندان بالا ده تا پایین ولی نخ دندان لابه لایه اینا نمیره دکترم گفت به مروز زمان لابه لاش باز میشه چهارتاییش باز شده بقیش نشده چیکار کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام تشریف ببرین ویزیت دندونپزشکتون درست میکنن

کاظم

دخترم دندوناش جلوش شکستن وزود بردمش دکتر کامپوزیت کرد حالا میتوند چیزی بخورد دیگر نیاز به قالب بندی ندارد

عاطفه

سلام ببخشید اقای کامپوزیت برای دندون بیشتر ضرر داره یا لمینت ماندگاری کدوم بیشتره؟؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

عاطفه

سلام ببخشید اقای کامپوزیت برای دندون بیشتر ضرر داره یا لمینت ماندگاری کدوم بیشتره؟؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

عاطفه

سلام ببخشید اقای کامپوزیت برای دندون بیشتر ضرر داره یا لمینت ماندگاری کدوم بیشتره؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام لمینت ماندگاری بیشتری داره. در مورد ضررش هم اگه منظورتون تراش خوردن دندونه، کامپوزیت تراش کمتری میخوره.

ایناز

ببخشید کامپوزیت برای دندون شیری هم میشه؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

آیناز

سلام من میخا کامپوزیت انجام بدم ولی الان دندونای خودم یکم جرم دارن باید قبلش جرم گیری بشه؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

آیناز

سلام من میخا کامپوزیت انجام بدم ولی الان دندونای خودم یکم جرم دارن باید قبلش جرم گیری بشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله اینکار رو بکنین

آزیتا

سلام من چند وقت پیش کامپوزیت کردم میخواستم بدونم در منزل روشی هست که انجام بدیم زرد شدن کامپوزیت از بین بره یا کمتر بشه؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله هوم بلیچ (Home Bleach) تهیه کنین

مریم

سلام دکتر می خواستم بدونم که بعد از کامپوزیت گاز گرفتن از میوه ها اشکالی نداره مثلا هویج یا سیب؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر اما مواظب مواردی مثل هسته ی هلو باشید

سما

سلام میگم من همون روز که کامپوزییت انجام دادم مسواک زدم مشکلی نداره ؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

من همون روزکه کامپوززییت انجام دادم

مشکلی نداره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام سوالتون کامل نیست

سما

ببخشید اگه توی غذای زعفران باشه پخته شده باشه مثل خورشت رنگ‌کامپوزییتو تغییرنمیده؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیلی حساسیت نداشته باشین

مهدی

سلام اقای دکتر من وقت گرفتم برای کامپوزیت هشت واحد فک بالا خیلی ها میگن به درد نمیخوره کامپوزیت سریع میشکنه نظر شما چیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه اصلا اینطور نیست

سمانه

من دوروزه کامپوزیت کردم.دندونام چون یکم بلند ترشدن دندون۳بالا میخوره به پایین این درست میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین شاید کمی تراش و پالیش لازم داره

مهسا

سلام اگه دندون هام سالم باشن و بخام کامپوزیت کنم برای دندون اصلیم ضرره؟چون دندون های اصلیم مسواک نمیخوره خراب میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

سارابرجی

سلام ببخشید آقای دکتر نوشابه برای کامپوزیت ضرر داره؟رنگ میده به دندونها؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

سمانه

سلام من دو روز پیش کامپوزیت انجام دادم الان یکم لکه های زرد روی دندون هام میبینم مراقبتم کردم چرا اینجور شده ؟؟😔😔

دکتر شهاب محمدی

سلام مراجعه کنین پالیشش بیشتر بشه

محسن

سلام وقت بخیر، من امروز دندونمو پر کردم ۲ تا، بعد دو ساعت بی حسی از بین رفت و درد شروع شد بعد گذشت ۶ ساعت همچنان درد داره ، فک و لثم درد نمیکنه فقط دندونمه ... مشکلی داره یا باید صبر کنم دردش میره مرور زمان ؟ چه مدت ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام کمی صبر کنین بهتر نشدین ویزیت

فریده

سلام آقای دکتر من کامپوزیت انجام دادم دکتر به من گفت تا 3 روز غذاهایی ک رنگ داره نخور بعد از این 3 روز میتونم از این غذاها استفاده کنم؟ رنگ کامپوزیت تغییر نمیکنه

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره کمتر مواد تیره کننده استفاده کنین

Nazanin

سلام من دیروز دندون آسیاب بالایی خودمو عصب کشی کردم و بلافاصله بعدش دکتر با مواد سفید که فکر کنم کامپوزیت باشه پرش کرد، خواستم بدونم میتونم غذا بجووم باهاش و اگه مراقب کنم تا کی ممکنه ثابت بمونه..... روکش براش انجام ندادم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله نگران نباشین غذا بخورین نگهداریش به خیلی چیزا بستگی داره به هر حال مراقب باشین

رضا

سلام بعد کامپوزیت میشه ماست موسیر و چیپس خورد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

معین

سلام دندونم یدونش پوسیده نصفشوبرداشتن وعصب کشی کردن گفتن تودوجلسه عصب کشی انجام میشه فرداجلسه دومه الان دندونم پانسمانه فرداکامپوزیت میشه دندونم ؟چقدزمان میبره دردداره یانه بدنم سرکننده برنمیداره خیلی عذاب کشیدم براعصب کشی

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

معین

سلام دندونم یدونش پوسیده نصفشوبرداشتن وعصب کشی کردن گفتن تودوجلسه عصب کشی انجام میشه فرداجلسه دومه الان دندونم پانسمانه فرداکامپوزیت میشه دندونم ؟چقدزمان میبره دردداره یانه بدنم سرکننده برنمیداره خیلی عذاب کشیدم براعصب کشی

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

معین

سلام دندونم یدونش پوسیده نصفشوبرداشتن وعصب کشی کردن گفتن تودوجلسه عصب کشی انجام میشه فرداجلسه دومه الان دندونم پانسمانه فرداکامپوزیت میشه دندونم ؟چقدزمان میبره دردداره یانه بدنم سرکننده برنمیداره خیلی عذاب کشیدم براعصب کشی

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

معین

سلام دندونم یدونش پوسیده نصفشوبرداشتن وعصب کشی کردن گفتن تودوجلسه عصب کشی انجام میشه فرداجلسه دومه الان دندونم پانسمانه فرداکامپوزیت میشه دندونم ؟چقدزمان میبره دردداره یانه بدنم سرکننده برنمیداره خیلی عذاب کشیدم براعصب کشی

دکتر شهاب محمدی

سلام برای پر کردن از بیحسی استفاده میشه درد نداره

کیمیا

سلام من کامپوزیت کردم حس میکنم پشت دندونام یچیزی عادی میشه بعد پولی!؟و ممکنه تا چند وقت خیلی کم از لثه خون بیاد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله اگه خوب نشدین ویزیت لازمه

نفس

سلام من ۳ روز کامپوزیت کردم حس میکنم حرف زدم یکم تغییر کرده س هامو انگار یکم بد میگم چیکار کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام عادت میکنین نگران نباشین

سجاد

سلام ببخشید برای کامپوزیت دندان ها تراش داده میشن؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله یکم

مهدی

سلام من امروز کامپوزیت کردم خواستم بدونم غذا ها مثل کنسرو لوبیا و ماهی ضرر نداره برا دو روز اول

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر

Shima.72

سلام میشه بعد از کامپوزیت پفک خورد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

مهسان

سلام من دیروز 4 دندون جلوی فک بالامو که پوسیدگی داشت با کامپوزیت پر کردم ولی هنوز لکه هایی که لای دو دندونم به وجود اومده بود از بین نرفته و فقط لبه هایی که شکسته شده بود ترمیم شده... میشه برای از بین بردن لکه ها روی دندون هایی که قبلا پر شده کامپوزیت ونیر انجام داد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین

ملیکا

سلام امروز کامپزیت کردم ولی هی به لبو لثم برخورد میکنه اشکار از کااره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین

اتنا

سلام دندونای بالامو کامپوزیت کردم ولی غذا که میخورم انگار دندونای آسیابم بهم نمیرسن در صورتی که وقتی دندونامو میذارم رو هم دندونام کامل رو هم میان

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت شین

Sara

سلام ببخشید من امروز یکی از دندون های اسیابمو با کامپوزیت پر کردم میخواستم بدونم بعد از ۲۴ ساعت میتونم مسواک و غذا بخورم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

Elnaz

سلام من فک بالام حدود چند میلی متر عقبه امکان داره بتونم فک بالامو کامپوزیت کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت

بهار

سلام .من امروز کامپوزیت کردم فعلا ردیف بالا دکتر گفت تا هفته ی آینده هم پالیش شه ولی حس میکنم دندونم خیلی بزرگتر و جلو اومده به دکتر گفتم گفت که خوب میشه امکان داره همین جور بمونه خیلی اومدن جلو نظرم ممنون میشم راهنمایی کنین

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید معاینه شاید عادت ندارید.

علی

سلام من دیروز کامپوزیت انجام دادم ولی خیلی پشیمونم اصلا هم راضی نیستم دکتر بهم گفت اصلا دندونات نتراشیدم فقط تمیزشون کردم الان میخوام ریمو کنم میتونم شنبه ریمو کنم یا باید یه بیست روزی بگذره بعد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره با عجله تصمیم نگیرین صبر کنین

فاطمه

سلام اقای دکتر من امروز کامپوزیت حس میکنم یخورده لبم جلو اومدع وقتی که میزنم دوتا دندون جلوم خیلی پیداست ممکن ازاین باشه چون تازه انجام دادم وبعدها مشکلش رفع بشه یانه ممکنه از این باشع چون تازه کامپوزیت کردم لثم تورم داشته باشه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام یه کم تغییر کرده بعدا براتون عادی میشه کم کم

مهسا

من شیش روزه کامپوزیت کردم امروز نمیتونم غذا بجوم درد دارم تا امروز دردی نداشتم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشید

بهناز

سلام وقت بخیر امروز کامپوزیت کردم واب میوه زرد رنگ نوشیدم احساس میکنم رنگ دندان تعغییر کرده چکار کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام یه پالیش نیازه

مهنوش

اقای دکتر ببخشید اینکه هر بار هر چیزی میخوریم مسواک میزنیم به کامپوزیت اسیب میرسونه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام زیاده روی در مسواک زدن خوب نیست مواد تیره کننده مثل چایی، قهوه، بالزامیک، سیگار و ... کمتر استفاده کنین

بنفشه

سلام اقای دکتر خسته نباشید اقای دکتر من 10 روز کامپوزیت انجام دادم و اعتیاد شدید به چایی دارم ترک کردنش امکان نداره و لی هر بار چایی میخورم مسواک میزنم این کار به کامپوزیت اسیب میزنه؟ و اینکه مسواک حتما باید مسواک برقی باشه یا نه؟ ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام پاسخ داه شد.

بنفشه

سلام اقای دکتر خسته نباشید اقای دکتر من 10 روز کامپوزیت انجام دادم و اعتیاد شدید به چایی دارم ترک کردنش امکان نداره و لی هر بار چایی میخورم مسواک میزنم این کار به کامپوزیت اسیب میزنه؟ و اینکه مسواک حتما باید مسواک برقی باشه یا نه؟ ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام نه نباید اینقدر مسواک بزنید، زیاده روی خوب نیست سعی کنید چای سبز بخورید

من امروز کامپوزیت کردم امشب مسواک بزنم؟

سلام من امروز کامپوزیت کردم امشب مسواک بزنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله مشکلی نیست

من امروز کامپوزیت کردم امشب مسواک بزنم؟

سلام من امروز کامپوزیت کردم امشب مسواک بزنم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله مشکلی نیست

پری

من یک روزه کامپوزیت کردم وقتی مسواک میزنم درد میکنه ایراد از چیه ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام شاید مشکل از لثه باشه شاید هم از تراش

محمد

خسته نباشین... به مرور زمان این کامپوزیت ها سفت تر نمیشن هی نیاز به ترمیم و اینا دارن یا سازگاری ای بادندون پیدا میکنن ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام سازگاری دارن و اگه نیاز به ترمیم باشه بدون هیچ مشکلی انجام میشه

کوثر

سلام .از چ نخ دوندونی استفاده کنم؟هندونه اینا میتونم بخورم؟ ۳ روزه کامپوزیت کردم ۱۰ فک بالا

دکتر شهاب محمدی

سلام نخ دندون برای ارتودنسی، برای افرادی که کامپوزیت کردن هم مناسبن نخ دندون سفید کننده هم میگن بله هنداونه هم میتونین بخورین همه چی میتونین بخورین

عاطفه نوری

من کامپوزیت کردم موقع غذا میخورم غذا لای دندونم میره میمونه تیک ریز علت چیه نصب کامپوزت بد بوده

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

نازی

سلام بعد از یه هفته ک کامپوزیت کردم میشه شکلات و ترشی و پیتزا بخورم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

Mary

سلام من چهار تا دندون جلو فک بالا رو دیروز کامپوزیت کردم ایا میتونم لواشک و ترشی یا پیتزا و اسنک رو بخورم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله همه چی میتونین بخورین

فاطمه

سلام کامپوزیت کردن چندساعت زمان میبره؟واینکه در دوران شیردهی میتونم کامپوزیت کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هر فک حدودا 4،5 ساعت زمان میبره بله میتونید مشکلی نیست

محمد

سلام شیرینی و شکلات میتونم بخورم ؟ جدیدا هم کامپوزیت کردم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

مهدی شریفی

چند روز بعد از کامپوزیت میتونیم مسواک بزنیم

دکتر شهاب محمدی

سلام از روز بعد از کامپوزیت میتونید مسواک بزنید.

Mones

Rozi ke campozit krdim nbyd mesvak bznim?

دکتر شهاب محمدی

سلام بهتره از فرداش مسواک بزنیم ولی اگه همون روز هم مسواک نرم بدون خمیر دندون سفید کننده زده بشه مشکلی نیست