02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

آنتی بیوتیک های رایج در دندانپزشکی - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/12/03

عفونت دندان یک تجربه دردناک است که در آن چرک در داخل دندان یا لثه ایجاد شده و عفونت را به ریشه نیز منتقل می کند. اگر آبسه دندان درمان نشود، ممکن است نزدیکترین اعصاب را که بر مغز شما نیز تأثیر بگذارد، دچار مشکل سازد. اگر شما سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشید، دندانپزشک ممکن است آنتی بیوتیک برای عفونت دندان تجویز کند و چنانچه این داروها نیز تاثیری نداشت، او از روش های دیگر نظیر درمان ریشه استفاده خواهد کرد.

خوشبختانه امروزه می توانید با مراجعه به یک دندانپزشک مجرب، بهترین آنتی بیوتیک برای آبسه دندان را مصرف کرده و وضعیت سلامتی دهان را بهبود بخشید. سعی کنید که همیشه عفونت دندان را جدی گرفته و به محض اینکه با برخی از علائم مانند حساسیت دندان، تورم لثه یا دندان درد غیرقابل تحمل مواجه شدید، سریعا با دندانپزشک خود مشورت نمایید.

عفونت دهان و دندان

پیش از معرفی آنتی بیوتیک های رایج در دندانپزشکی قصد داریم کمی در مورد عفونت دهان و دندان با شما صحبت کنیم. اصلا چرا باید دندان ها دچار عفونت شوند و به تدریج از بین بروند؟ عفونت دندان مشکل شایعی است که امروزه اکثر مردم با آن دست وپنجه نرم می کنند. بروز این مشکل برای دندان ها از دلایل بسیار زیادی نشات می گیرد.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها و تغذیه نامناسب دو مورد از اصلی ترین دلایلی است که باعث بروز عفونت دندان می شود. در صورتی که شما می توانید با رعایت بهداشت دهان و دندان هایتان و مصرف غذای سالم، شانس بروز عفونت دندان را در دندان های خود به صفر برسانید.

اما متاسفانه اکثر مردم نسبت به انجام این کار خودداری می کنند تا عفونت دندان گریبانگیر آنها بشود. در زمان بروز عفونت دندان اولین راهی که به ذهن بیمار می رسد، استفاده از آنتی بیوتیک است. لازم به ذکر است که مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک نه تنها نمی تواند برای از بین بردن عفونت دندان ها به شما کمک کند بلکه امکان تشدید عفونت و بروز بیماری های دیگر نیز وجود خواهد داشت.

شما باید به خوبی آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی را بشناسید و پیش از مصرف هر گونه آنتی بیوتیک، به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که دوره درمان شما در زمان مناسب و تحت نظر دندان پزشکی کار بلد و با تجربه انجام شود از ابتلا به بیماری پریودنتال در امان خواهید بود.

آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

کسانی که به دنبال آنتی بیوتیک برای عفونت دندان هستند یک نکته مهم را باید در نظر بگیرند، آن هم دستور دندانپزشک برای مصرف آنتی بیوتیک است. بدون دستور دندانپزشک و رعایت بازه زمانی دقیق برای مصرف آنتی بیوتیک ها مصرف آنها توصیه نمی شود. دندانپزشک با توجه به شرایط و تشخیص آنتی بیوتیک برای عفونت دندان را در نظر می گیرد.

آموکسی سیلین، کلیندامایسین، مترونیدازول و سفتریاکسون 4 آنتی بیوتیک رایج برای عفونت دندان هستند که می توانید از آنها استفاده نمایید. برای میزان مصرف و انتخاب هر یک از آنها برای عفونت دندان باید طبق دستور دندانپزشک پیش بروید. برای آشنایی بیشتر بر روی قرص برای دندان درد و عفونت کلیک کنید.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه 

به طور کلی، هدف از تجویز آنتی بیوتیک برای عفونت لثه، کاهش باکتری ها و التهاب است. به عبارتی بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه می تواند دهان شما را از باکتری های بیماری زا پاکسازی کند.

برخی از دندانپزشکان نیز معتقدند که بیماری لثه را بدون آنتی بیوتیک درمان کنند و اگر داروهای دیگر جواب نداد سپس به سراغ آنتی بیوتیک برای عفونت لثه بروند. به جز آنتی بیوتیک های خوراکی، آنتی بیوتیک های موضعی نیز هستند که روی یک ناحیه خاص از لثه تمرکز کرده و درمان می کنند.

به جز لثه ممکن است که متخصص نوعی آنتی بیوتیک برای عفونت سقف دهان نیز تجویز نماید، این دارو نیز کارایی و اثربخشی بالایی داشته و با هر نوع باکتری مبارزه خواهد نمود.

نقش آنتی بیوتیک ها در از بین بردن عفونت دندان

گفتم که در صورت استفاده از آنتی بیوتیک ها و تحت درمان قرار گرفتن زیر نظر یک دندان پزشک با تجربه می توان از بروز بیماری های خطرناک لثه و استخوان دندان جلوگیری کرد. در صورتی که شما بتوانید آنتی بیوتیک درستی را مصرف نکنید خطر ابتلا به بیماری پریودنتال افزایش خواهد یافت. این بیماری می تواند بخشی از لثه و استخوان آن را از بین ببرد و رفته رفته زمینه ساز بروز بیماری های بسیار خطرناک و حتی جبران ناپذیر بشود.

نقش آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی دقیقا در زمان بروز عفونت های دندان نمایان گر می شود. زمانی که دندان پزشک برای شما یکی از آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی را تجویز می کند، شما با مصرف دقیق و مرتب آن می توانید به جنگ باکتری ها بروید. 

در واقع نقش اصلی آنتی بیوتیک ها همین درگیری با باکتری ها و از بین بردن آن ها است. پزشک بر اساس میزان عفونت و دیگر فاکتور ها، در زمان معاینه برایتان آنتی بیوتیک مناسب را تجویز میکند تا هرچه سریع تر باکتری های شکل گرفته از بین برود.

آنتی بیوتیک هایی که پزشک برایتان تجویز می کند نمی تواند به سرعت درد ناشی در عفونت دندان را کاهش دهد و شما نمی توانید به آن به چشم یک مسکن نگاه کنید. مصرف مداوم آنتی بیوتیک به خاطر اینکه باکتری را از بین می برد، رفته رفته درد را کاهش می دهد و باعث کاهش تورم می شود.

 

معرفی آنتی بیوتیک های رایج در دندانپزشکی

حال که از نقش آنتی بیوتیک ها در از بین بردن عفونت مطلع شدید و دانستید که مصرف درست آن ها چگونه می تواند باعث کمک به بهبودی دندان هایتان باشد قصد داریم برخی از مهم ترین و اصلی ترین آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی که برای عفونت دندان مورد استفاده قرار می گیرد را به شما معرفی کنیم.

البته قبل از معرفی آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی باید بگوییم که تمامی این اسامی جزو آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی هستند اما معرفی ان ها به معنای اجباری بودن تجویز آن توسط پزشک نیست و بهتر است علی رغم آشنایی با آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی، برای استفاده از ان ها تحت معاینه یک دندانپزشک ماهر قرار بگیرید.

آموکسی کلاو، آمپی سیلین، کلیندامایسین، تیکارسیلین، آموکسی سیلین، پنی سیلین و اریترومایسین از آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی هستند که بیشتر کاربرد ان ها در زمان وقوع عفونت دندان است. در خصوص هر یک از این آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی چه می دانید؟ به ادامه مطلب توجه کنید تا اطلاعات جزئی تر و کامل تری را در مورد هر یک از این آنتی بیوتیک های رایج در دندانپزشکی به دست آورید. به دنبال قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان کلیک کنید.

 

آموکسی کلاو

آموکسی کلاو را می توان یکی از اصلی ترین آنتی بیوتیک های رایج در دندانپزشکی معرفی کرد که برای عفونت دندان مورد استفاده قرار می گیرد. آموکسی کلاو اولین آنتی بیوتیکی است که برای تجویز عفونت دندان به ذهن دندان پزشکان می رسد.  مصرف این آنتی بیوتیک نیز به مشابه دیگر آنتی بیوتیک ها بدون تجویز پزشک ممنوع است و شما باید حتما برای تهیه این آنتی بیوتیک، دستور و نسخه پزشک را همراه خود داشته باشید.

معمولا پزشکان برای درمان عفونت آنتی بیوتیک آموکسی کلاو را پیشنهاد می کنند. اما شاید برایتان سوال باشد که میزان مصرف آنتی بیوتیک آموکسی کلاو برای عفونت دندان چقدر است؟ برای استفاده از آموکسی کلاو باید حد اعتدال را رعایت کنید و حتما باید با تجویز پزشک آن را مصرف کنید.

معمولا دندان پزشکان برای تجویز این دارو، میزان عفونت و قسمت عفونت را در نظر می گیرند. اکثرا معتقدند که مصرف آنتی بیوتیک آموکسی کلاو باید هر 8 ساعت یک بار انجام شود. فراموش نکنید که آنتی بیوتیک آموکسی کلاو دارای انواع مختلفی است که در بین تمامی آنها کپسول آموکسی سیلین شایع ترین نوع است.

در آخر باید بگوییم، در صورتی که آنتی بیوتیک اموکسی کلاو را مصرف کردید و اما بهبودی حاصل نشد و یا حتی در طول دوره مصرف با حساسیت خاصی رو به رو شدید، حتما در اولین فرصت، به پزشک خود مراجعه کنید تا اقدامات دیگری برای سلامتی شما انجام شود.

 آمپی سیلین

آمپی سیلین یکی دیگر از آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی است که برای افرادی که به بیماری عفونت دندان دچار شده است پیشنهاد می شود. این آنتی بیوتیک برای افرادی که دچار عفونت های ادراری، دندان و لثه و حتی عفونت های گوارشی شده اند مناسب خواهد بود خواص آنتی بیوتیک آمپی سیلین شباهت بسیار زیادی به داروی پنی سیلین دارد به خاطر اینکه هر دوی آنها برای درمان باکتری ها استفاده می شوند. شما می توانید علاوه بر خرید قرص آنتی بیوتیک آمپی سیلین، این آنتی بیوتیک را به صورت کپسول، آمپول و یا حتی شربت خریداری کنید.

مصرف آنتی بیوتیک آمپی سیلین به مشابه اکثر آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی دارای عوارض خاص خود است. اسهال، تشنج و استفراغ برخی از شایع ترین عوارض مصرف آنتی بیوتیک آمپی سیلین است. پیشنهاد می کنیم در صورتی که به پنی سیلین حساسیت دارید حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا آنتی بیوتیک دیگری برایتان تجویز کند.

زمان مصرف آمپی سیلین نیز حدود 1 الی 2 ساعت قبل از غذا می باشد. آمپی سیلین را اگر در قالب قرص یا کپسول خریداری می کنید حتما با یک لیوان پر از آب مصرف کنید.

 

کلیندامایسین

گاهی اوقات عفونت دهان و دندان به قدری است که مصرف برخی از آنتی بیوتیک های رایج در دندانپزشکی دیگر جوابگو نیست. یا حتی برخی از افراد به مصرف آنتی بیوتیک های آمپی سیلین و یا پنی سیلین حساسیت دارند.

در این مواقع بهترین گزینه روی میز برای از بین بردن باکتری ها و عفونت دندان ها، آنتی بیوتیک کلیندامایسین است. معمولا اکثر پزشکان زمانی که نتوانند با سایر آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی، عفونت را برطرف کنند، به سراغ آنتی بیوتیک کلیندامایسین می روند. در واقع هرگاه عفونت شدید باشد، از کلیندامایسین استفاده خواهد شد.

شما می توانید کلیندامایسین را به صورت آمپول و کپسول نیز تهیه کنید. پیشنهاد می کنیم زمانی که مصرف آنتی بیوتیک کلیندامایسین را آغاز می کنید، حتما به واکنش هایی که از مصرف آن می گیرید توجه کنید. مصرف کلیندامایسین به خودی خود دارای عوارض جانبی همچون مشکلات تنفسی، کهیر، تب، اسهال آبکی، ورم صورت، تورم غدد و گلو درد می باشد.

در صورتی که هر یک از این عوارض پس از مصرف کلیندامایسین از شما بروز کرد، فورا مصرف این آنتی بیوتیک را قطع کرده و به پزشک خود مراجعه کنید تا شیوه دیگری برای درمان شما استفاده شود.

تیکارسیلین

تیکارسیلین یکی از خاص ترین آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی است که معمولا به عنوان یک آنتی بیوتیک جایگزین معرفی می شود. آنتی بیوتیک تیکارسیلین علاوه بر قابل استفاده بودن در زمان بروز عفونت های لثه و دندان، در زمان وقوع عفونت های ادراری، استخوانی و پوستی نیز استفاده خواهد شد.

در صورتی که به آنتی بیوتیک های پنی سیلین و آمپی سیلین حساسیت دارید، به هیچ وجه سراغ آنتی بیوتیک تیکارسیلین نروید. این موضوع را حتما به پزشک خود اطلاع دهید. تا از تجویز تیکارسیلین برایتان خودداری کند.

تیکارسیلین نیز به مشابه سایر آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی دارای عوارض خاص خود است. از جمله عوارض آنتی بیوتیک تیکارسیلین می توان به تهوع، تورم و اسهال اشاره کرد.

مهم ترین مسئله ای که باید در مورد مصرف تیکارسیلین به آن توجه کنید، در زمان بارداری و شیردهی است. اگر در این دوران به سر می برید، حتما آنتی بیوتیک تیکارسیلین را با احتیاط مصرف کنید و تحت نظر یک پزشک ماهر و با تجربه این کار را انجام دهید.

آموکسی سیلین

آموکسی سیلین بدون شک نام آشنا ترین آنتی بیوتیکی است که پزشکان برای درمان عفونت تجویز می کنند. در بین آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی نیز آموکسی سیلین جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

از این آنتی بیوتیک پرمصرف، دکتر ها نیز برای درمان عفونت های ادراری، استخوانی، دندان و لثه، عفونت گوش استفاده می کنند. معمولا آنتی بیوتیک آموکسی سیلین نسبت به سایر آنتی بیوتیک های رایج در دندانپزشکی، عوارض کمتری دارد.

برخی از متداول ترین عوارض این آنتی بیوتیک، کم خونی، تهوع، اسهال، و کم ادراری است. افرادی که به آنتی بیوتیک پنی سیلین حساسیت دارند می توانند از آموکسی سیلین استفاده کنند. در واقع آموکسی سیلین نیز یکی از جایگزین های پنی سیلین برای افرادی است که حساسیت دارند.

پنی سیلین

پنی سیلین نیز به مانند آموکسی سیلین یکی از شایعترین و نام آشنا ترین آنتی بیوتیک های رایج در دندانپزشکی است. از این آنتی بیوتیک می توان برای درمان عفونت های مختلف استفاده کرد. همان طور که اکثر شما می توانید، پنی سیلین هم به صورت قرص و هم به صورت تزریقی وجود دارد. آمپول پنی سیلین از درمانگاه ها به شدت مورد استفاده پزشکان قرار می گیرد.

اکثر پزشکان این آنتی بیوتیک را برای درمان عفونت های لثه، گوش و دندان استفاده می کنند. استفاده از آنتی بیوتیک پنی سیلین می تواند عوارض زیادی داشته باشد و برای هر شخصی مناسب نیست.

سرگیجه، تنفس سریع، تب، کهیر، درد و ورم از جمله اصلی ترین عوارضی است که مصرف آنتی بیوتیک پنی سیلین خواهد داشت. در صورت حساسیت حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید تا آنتی بیوتیک جایگزین را برای شما در نظر بگیرد.

آزیترومایسین برای عفونت دندان

اریترومایسین یا همان قرص چرک خشک کن عفونت دندان و لثه یک آنتی بیوتیک بسیار مناسب است که برای عفونت های سینه، گوش، لثه و دندان استفاده می شود. معمولا اولین جایگزین برای افرادی که نیاز به آنتی بیوتیک دارند اما نمی توانند از پنی سیلین استفاده کنند، اریترومایسین پیشنهاد می شود. اریترومایسین به صورت قرص می باشد و می تواند با مصرف به همراه آب زیاد برایتان موثر واقع شود.

معمولا حد استاندارد مصرف این دارو بین 1 الی 4 گرم در روز است. علاوه بر تهیه قرص اریترومایسین می توانید آن را به صورت محلول، کپسول و آمپول نیز تهیه کنید. توجه داشته باشید که مصرف آنتی بیوتیک اریترومایسین را به افراد بالای 60 سال چندان پیشنهاد نمی کنیم.

بنابراین این دسته از افراد باید با احتیاط نسبت به مصرف اریترومایسین اقدام کنند. در آخر باید بگوییم که مصرف آنتی بیوتیک اریترومایسین می تواند عوارضی همچون: اسهال، تهوع، یرقان، استفراغ و تب را با خود به همراه داشته باشد. زنان باردار نیز باید در مصرف اریترومایسین بسیار توجه کنند.

 

کلوگزاسیلین 500 برای دندان

کلوگزاسیلین 500 برای دندان هایی استفاده می شود که باکتری های خطرناک دارند. کلوگزاسیلین 500 به راحتی عفونت و باکتری را از دهان دور می کند.

مناسب ترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

حال وقت انتخاب یک آنتی بیوتیک از بین آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی است. مسلما این سوال در ذهن شما وجود دارد که بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت دندان کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای درمان عفونت لثه و دندان، بسته به نوع باکتری که در آبسه دندان به وجود آمده است، آنتی بیوتیک انتخاب می شود.

با این اوصاف نمی توان یک آنتی بیوتیک را به عنوان بهترین نام گذاری کرد. باید بر اساس باکتری، میزان ان و شدت درگیری لثه و دندان، پزشک مربوطه یک آنتی بیوتیک را انتخاب کند. اما در حالت کلی می توان گفت، آنتی بیوتیک های دسته پنی سیلین بیشتر از دیگر آنتی بیوتیک های رایج در دندان پزشکی استفاده می شوند.

چه کسانی قبل از انجام کارهای دندانپزشکی به آنتی بیوتیک نیاز دارند؟

اکثر بیماران قبل از انجام کارهای دندانپزشکی نیازی به آنتی بیوتیک ندارند. سیستم ایمنی توانایی مقابله با این باکتری‌ها را دارد، اما برخی از افراد ممکن است پس از جراحی دهان به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشند. این افراد ممکن است قبل از دندانپزشکی نیاز به آنتی بیوتیک داشته باشند:

  • بیماری‌های قلبی، از جمله نقایص مادرزادی قلب و بیماری
  • یک دریچه مصنوعی قلب
  • پیوند قلب
  • جراحی تعویض مفصل زانو یا مفصل ران
  • دیابت
  • سرطان
  • اندوکاردیت عفونی

همیشه قبل از جراحی یا کارهای دندانپزشکی، سابقه کامل پزشکی‌تان را با پزشک خود در میان بگذارید، حتی اگر فکر می‌کنید که مربوط به آن نیست، تا آنها بدانند که آیا قبل یا بعد از کار دندانپزشکی نیاز به تجویز آنتی بیوتیک دارند یا خیر.

آنتی بیوتیک برای کودکان

آنتی بیوتیک‌ها برای دندانپزشکی کودکان بی‌خطر هستند، تا زمانی‌که دستورالعمل‌های دندانپزشک اطفال‌تان را دنبال کنید و آنتی بیوتیک‌های کودک‌تان را دقیقاً طبق دستور تجویز شده به کودک بدهید. بیایید نگاهی به برخی از دستورالعمل‌های کلی بیندازیم .

تورم صورت همراه با عفونت

برای کودکان مبتلا به عفونت‌های دندانی، آنتی بیوتیک‌های گروه پنی سیلین محبوب‌ترین انتخاب هستند.

اگر عفونت ناشی از باکتری‌های بی هوازی باشد، دندانپزشک شما ممکن است تصمیم بگیرد که آنتی بیوتیک‌های مکمل دیگری مانند مترونیدازول را نیز تجویز کند.

تروما و عفونت دندان

اگر دندان‌های کودک شما به دلیل ضربه از جا کنده شود، دندانپزشک ممکن است تتراسایکلین را تجویز کند.

اما وقتی که عاج کودک هنوز در حال تشکیل شدن است، تتراسایکلین می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان دائمی شود که به آن دندان‌های تتراسایکلین نیز می‌گویند ، بنابراین برای کودکان زیر 12 سال در بیشتر موارد چیز دیگری مانند پنی سیلین V یا آموکسی سیلین تجویز می‌شود. آنتی بیوتیک های موضعی نیز ممکن است برای کمک به بهبود لثه استفاده شوند.

بیماری پریودنتال

برای کودکان مبتلا به بیماری پریودنتال تهاجمی ممکن است آنتی بیوتیک به عنوان مکمل درمان‌های موضعی تجویز شود.

مقاومت آنتی بیوتیکی

باکتری‌ها می‌توانند در برابر آنتی بیوتیک‌ها مقاومت کنند و در نتیجه درمان بی‌اثر شود. این یک مشکل رو به رشد با استفاده مداوم از آنتی بیوتیک‌ها و به دلیل تجویز بیش از حد آنتی بیوتیک‌ها است.

رایج‌ترین آنتی بیوتیک‌هایی که توسط دندانپزشکان تجویز می شود آموکسی سیلین، پنی سیلین و مترونیدازول هستند و اینها بیشترین پتانسیل را برای مقاومت باکتریایی دارند.

وقتی باکتری‌ها به دارو مقاوم می‌شوند، درمان عفونت‌ها سخت‌تر می‌شود.

چگونه از مقاومت آنتی بیوتیکی جلوگیری کنیم

برخی از دندانپزشکان (نه همه) معمولا برای بیماران خود آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند، حتی برای بیماری‌هایی که با آنتی بیوتیک قابل درمان نیستند.

برای جلوگیری از گسترش سویه‌های باکتریایی مقاوم به دارو، دندانپزشکان فقط باید آنتی‌بیوتیک‌ها را برای کنترل عفونت‌های موضعی شناخته‌شده تجویز کنند، نه زمانی که فقط مقداری التهاب قابل مشاهده است. علاوه بر این، استفاده پیشگیرانه باید محدود به مواردی باشد که عفونتی وجود دارد.

بیماران همچنین نقش مهمی در توقف مقاومت آنتی بیوتیکی دارند. یکی از کارهایی که بیماران باید انجام دهند عبارتند از:

سوال بپرسید: از دندانپزشک‌تان درباره آنتی بیوتیک‌هایی که به شما می‌دهند و اینکه چرا برای درمان به آن نیاز دارید بپرسید.

درخواست آنتی بیوتیک نداشته باشید: اگر پزشکتان گفت که لازم نیست، هرگز آنتی بیوتیک را درخواست نکنید.

از آنتی بیوتیک‌های قدیمی استفاده نکنید: آنتی بیوتیک‌های قدیمی یا باقیمانده را به کسی ندهید، خودتان هم استفاده نکنید. آنها را فقط در صورت تجویز پزشک مصرف کنید.

چه مدت طول می‌کشد تا آموکسی سیلین برای عفونت دندان عمل کند؟

اگر آنتی بیوتیک آموکسی سیلین را برای عفونت دندان مصرف کنید، ممکن است در عرض یک تا دو روز احساس بهتری داشته باشید. اما، این بدان معنا نیست که عفونت شما درمان شده است.

باید آنتی بیوتیک‌های خود را به مدت روزهایی که در نسخه شما مشخص شده است مصرف کنید، و حتی ممکن است ظرف چند روز احساس بهتری داشته باشید، اما عفونت شما احتمالا تا یک هفته تا 10 روز از بین نمی‌رود.

آنتی بیوتیک برای آبسه دندان

بهترین آنتی بیوتیک برای آبسه دندان آنتی بیوتیکی است که دندانپزشک برای شما تجویز می‌کند. اما احتمالاً یکی از آنتی بیوتیک‌های گروه پنی سیلین‌ها مانند پنی سیلین و آموکسی سیلین برای درمان آبسه دندان مناسب باشد. برای بیمارانی که به پنی سیلین حساسیت دارند ممکن است مترونیدازول برای درمان آنتی بیوتیکی آبسه دندان تجویز شود.

نتیجه گیری

به طور کلی، آنتی بیوتیک برای عفونت دندان در زمانی تجویز می شود که باکتری ها به لثه، دندان های اطراف یا ریشه دندان نفوذ کرده باشد. این تجمع عفونت می تواند دندان یا لثه را بسیار دردناک سازد. به یا داشته باشید که آبسه اولین مرحله از این عفونت نیست.

پس اگر از بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت لثه و دندان استفاده نکنید، این باکتری ها می توانند به لایه های مینا و نیز عاج شما رسیده و آنها را نیز آلوده سازند. بهترین روش پیشگیری برای این مشکلات نیز مسواک زدن و کشیدن نخ دندان است. همچنین اگر هر گونه درد یا حساسیت را تجربه نمودید حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

مرجان

سلام، من ۳روز پیش دندون ۷ پایینمو عصب کشی کردم، روز اول درد نداشتم اما هرروز داره به دردش اضافه میشه، ایا فقط مصرف مسکن کافیه و این دردطبیعیه؟

فاطمه

سلام آقای دکتر. من ۱۰ سال پیش دندان عقلم را کشیدم. دیروز مسواک که میزدم به لثه جای دندان عقل کشیده شده برخورد کرد. الان جای آن عفونت کرده درد میکنه. چه قرصی بخورم بهتر است؟ من در حال حاضر در یکی از ییلاقات هستم امکان دسترسی به دکتر برایم وجود ندارد. اگر ممکن است راهنماییم کنید ممنون.

دکتر شهاب محمدی

اموکسی سیلین و مترونیدازول استفاده کنید اما مهم تر از اون استفاده از دهانشویه است

کرمی

سلام ببخشید من لثه ام در قسمت دندان های جلویی فک پایین ام کمی ورم کرد و ازش چرک بیرون میومد دکتر بهم گفت بخاطر اینه که گاهی با دهن نفس میکشی عکس opgبگیر برو پیش متخصص گوش حلق بینی ولی وقتی عکس گرفته ام زده جرم زیر لثه ام رفته و متخصص گوش حلق بینی گفت کاری از اون برنمی‌آید بنظر شما چیکار کنم ؟؟ دکتر بهم گفت متخصص گوش حلق بینی دارو بگیر بخر خوب شدی بیا دندان هایت را جرم گیری کنم و بهم قرص آموکسی‌سیلین و دهانشویه داد چرک زیر لثه خشک شد تورم کم شده ولی درد لثه و حساسیت دندان هام هنوز هست و باعثت درد گوش و گلو هم شده بنظر شما دکترم عوض کنم یا برم دوباره پیش همین دکتر؟؟؟نمیدونم چیکار کنم

ساناز

سلام وقتتون به خیر و نیکی من ۵ روز پیش دندون عقلم رو کشیدم از روز دوم دردهای خیلی شدیدی شروع شد از دکترم پرسیدم گفتن آموکسی سیلین۵۰۰ و مترونیدازول ۲۵۰ بخورم.الان یه حفره ایجاد شده خیلی خیلی زیاد درد دارم.دکترم مسکن و دهانشویه benzydamine تجویز کردن مصرف میکنم. فکم باز نمیشه که بتونم نخ دندون بکشم و مسواک بزنم.میترسم برای دندونای دیگم مشکل پیش بیاد خیلی میترسم.خیلی درد داره.چه مدت طول میکشه کاملا حفره بسته بشه؟ بجای مسواک از چی استفاده کنم که دهنم تمیز و ضدعفونی بشه؟ ممنونم

نوید

سلام آقای دکتر. من دندونمو دکتر پر کرد و بعد از ۱۵ روز چرک کرد ، آموکسی سیلین خوردم و مترو. ۱۵ روز خوب بود الان چرک کرده ولی زیاد اذیت نمیکنه ولی چرک داره. آیا ممکنه دوباره چرک خشککن بخورم و دیگه درد نگیره یا بایدحتما بکشم یا عصبکشی کنم؟ من متاسفانه خارج از کشورم و دسترسی به شما ندارم، خواستم نظرتونو بدونم

محمد

سلام پسرم ۷ ساله هست روی لثه آبسه زده پنی‌سیلین ۲۵۰ داده دکتر خوبه براش؟ قوی نیست

دکتر شهاب محمدی

تشخیص پزشک مربوطه ست من ندیدم و نمیتونم نظر بدم

ندا

سلام پسر ۵ ساله من حدود یک ماه و نیم پیش دندان شماره ۵ عصب‌کشی کرد و از دو هفته پیش درد داشت و راحت نبود ولی با مراجعه به دندانپزشک گفتند مشکلی نیست دیروز متوجه شدیم لثه‌اش آبسه کرده و ورم شدید، از دیروز آنتی‌بیوتیک شروع کرده البته هنوز لثه تغییری نکرده، به نظر شما آیا لازم است که دندان شیری کشیده بشه؟

فرامرز

سلام پسر من ۵ سالشه چند تا از دندوناش سیاه شده و درد میکنه هیچ دکتری دندونش رو نکشید( چون سنش پایینه و خطرناکه) الان یه دکتر براش آموکسی سیلین و مترونیدازول تجویز کرده ۸ ساعتی و گفته با هر دوره این دارو تا چند ماه درد دندونش از بین میره خواستم بدونم درسته یا حتما باید با اتاق عمل و بیهوشی دندونشو بکشیم

دکتر شهاب محمدی

به متخصص دندانپزشکی اطفال مراجعه کنید

زهرا

با سلام .دخترم دو سال و نیمه هست چهار دندون بالاش پوسیده شده سمت چپش ورم کرده و تب داره الان دسترسی به دندانپزشک ندارم

علی

سلام آقای دکتر من دندونم خراب شده کلا و با لثه هم سطح شده الان هم لثه روی ریشه متورم شده میشه میترانیدازول با آموکسی سیلین استفاده کنم

سلام

سلام ، من دندونم عصب کشی شده قبلاً الآن عفونت کرده و ورم داره ، رفتم دکتر گفتن که باید بکشم ، ولی من می ترسم چون عفونت داره بی حس نشه و درد داشته باشه چهارتا پنی سیلین هم نوشتن و استفاده کردم ولی هنوز عفونت داره؟؟؟؟ الآن اگه برم بکشم بی حس میشه؟

سلام

سلام ، من دندونم عصب کشی شده قبلاً الآن عفونت کرده و ورم داره ، رفتم دکتر گفتن که باید بکشم ، ولی من می ترسم چون عفونت داره بی حس نشه و درد داشته باشه چهارتا پنی سیلین هم نوشتن و استفاده کردم ولی هنوز عفونت داره؟؟؟؟ الآن اگه برم بکشم بی حس میشه؟

سلام

سلام ، من دندونم عصب کشی شده قبلاً الآن عفونت کرده و ورم داره ، رفتم دکتر گفتن که باید بکشم ، ولی من می ترسم چون عفونت داره بی حس نشه و درد داشته باشه چهارتا پنی سیلین هم نوشتن و استفاده کردم ولی هنوز عفونت داره؟؟؟؟ الآن اگه برم بکشم بی حس میشه؟

دکتر شهاب محمدی

با دکتر مربوطه صحبت کنید باید دندان دیده شود تا نظر درست بدم

بهرامی

سلام آقای دکتر من حدود ۵سال پیش دندان ۶و۷بالا عصب کشی ورودش کردم بعد از یک ماه در قسمت لثه دندان ۷ یک عفونتی به صورت جوش به وجود آمد که هی خالی میشد به دکتر مراجعه کردم گفتن باید بکشی ولی اگه بخای میتونی همین جوری یک مدت باهاش سرکنی حالا دهنم خیلی بو میده هر چه مسواک میزنم باز بو میده وعفونت هم داره واگه روی دندونم فشار بیارم هم درد میگیره وهم عفونت ازش میزنه بیرون میخواستم بدونم ازیترومایسن ومترونیدازول اگه مصرف کنم مشکلی نداره؟خوبه؟یا داروی دیگه ای باید مصرف کنم ؟ و بوی بد دهنم از بین میره؟

بشارت

سلام اقای دکتر .من دو روز پیش دندان 5بالا را عصب کشی کردم که گفتن عفونت داره و داخلش دارو گذاشتن و پانسمان کردن ولی از اون موقع تا حالا درد شدید که به گوش و گونه و تا نزدیک شقیقه میزنه و داعم مسکن میخورم به نظرتون چیکار کنم چون دکترم گفت فعلا آنتی بیوتیک نخور ولی من خیلی درد دارم و به فک پایینم هم درد میزنه

دکتر شهاب محمدی

سلام درد طبیعی هستش تعجب می کنم که چرا گفتن انتی بیوتیک نخورین به نظرم بخورین

آیسا

سلام خسته نباشید..من چند روز پیش تب کردم و گلو و فکم به شدت درد گرفته بود و به گوشم و سرمم کشیده بود به دندانپزشک مراجعه کردم گفتن دندون های عقلم نهفته است و یه دندونم به عصب کشی نیاز داره برام آموکسی و مترونیدازول و یه آمپول مسکن دادن ولی هنوز درد گلو و گوش دارم حس میکنم لوزم یکم متورم شده طوری که نمیتونم غذا بخورم آیا تب و گلو درد عادیه به خاطر دندون؟ ادامه بدم آموکسی و مترونیدازول؟ امروز آزیترومایسین هم خوردم ایرادی نداره؟

بهار

با سلام من امروز مرحله اول کاشت ایمپلنت کردم دکتر برام انتی بیوتیک اموکسی و مترو نوشتن میشه مترو نیدازول را از پس فردا جراحی شروع کنم ولی اموکسی را مصرف کنم؟

زهره

سلام.اقای دکتر دختر ۸ساله من دندانش عفونت کروده صورتش متودم شده بود بروم دکتر پنی سیلین گفتن تزریق کنه ومترونیدازول واموکسی سیلین باید بخوره من تزریق روترسیدم انجام بدم ولی داروهاش رو میخوره ورم صورتش کم شده ولی هنوز ورم داره ایا نیازی هست تزریق پنی سیلین انجام بشه.البته ۲روز که دارو مصرف میکنه

دکتر شهاب محمدی

سلام به نظر من داروها رو ادامه بدین تا ورم کم بشه اگر ورم کم شد به احتمال زیاد خوب خواهد شد و گرنه به نزدیک ترین کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

شهرزاد

سلام من یک ماهه گردن درد شدید گرفتم سونوگرافی رفتم مشکلی نداشت وتوده ای مشاهده نشد دکتر داخلی بهم گفت دندون عقلم عفونت داره ودرد گردنم برای اونه برام آموکسیسیلین ۵۰۰مترونیدازول ۲۵۰وسلکسوسد ۲۰۰تجویز کرده هفت روز خوردم یکم بهتر شدم اما نتونستم برم دندونپزشکی بهد از ۱۰روز دوباره گردن درد شدید وسرفه سراغم اومده ویکبار هم بعد از سرفه شدیدکلی خلط وچرک سفید بالا آوردم میخواستم بدونم شرایطم الان خیلی بدجوره دوباره شروع کنم وقرص ها مـو ادامه بدم ممنون میشم جوابم رو بدید🙏😔

دکتر شهاب محمدی

سلام مشخصاتی که دادین به دندون عقل نمیخوره مگر این که عفونت زیادی داشته باشه یک عکس بگیرید و حتما پیگیری کنید تا دچار مشکل نشوید

فاطمه

سلام چند وقت پیش دندان جلویم را عصب کشی وپرکردند.بعد از چند وقت دندونم درد کرده ولایه سفید رنگ روی آن نشسته الان دوروزه که دارم اموکسی ومترو استفاده مکنم ولی باز در د همچنان هست ودندان دیگر هم در گیر کرده

دکتر شهاب محمدی

سلام احتمالا دندون عفونت کرده و دوباره باید عصب کشی بشه

محبوب هستم

سلام اقای دکتر من چند روز پیش دندونم خیلی درد میکرده با مسکن آروم میشد ولی بعداز چند روز فکم خیلی ورم کرد رفتم دن

مهدی

سلام دکتر من دتا ازدندونام درد میکنه آموکسی سیلین خوردم بهتر شد ولی الان گوش وگردنم دوباره درد میکنه میشه به خاطر دندونام باشه

فرزانه

سلام من سی سالمه ودندان عقل فک پایینم شکسته و به شدت درد داره،،،من حاضرم درد بکشم اما به دندونپزشکی مراجعه نکنم بنظرتون چیکارکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام از داروخونه قطره گیاهی تهیه کنید

مبینا

سلام یک هفته هست ک دندون درد دارم کاموکسی کلاو و مترونیدازول مصرف میکنم الان دردش زیاد شده و هیچ مسکنی جواب گو نیس

مائده

سلام اقای دکتر میخواستم درمورد بلیچینگ یه توضیحاتی بهم بدید وهم هزینشم بی زحمت بگید مچکرم

مریم

سلام خسته نباشین...من ۱۹ سالمه یه ۸سالی میشه که دندونمو عصب کشی کردم در حالت عادی درد نداره وقتی غذا میخورم باهاش دردش شروع میشه خمیر دندون که میزارم روش چند ساعت بعد خوب میشه باز ک غذا میخورم همونطوریه باید چیکار کنم؟ آیا ممکنه عفونت داشته باشه!؟

مجدزاد

سلام ٦٥ساله هستم دوتا ريشه دارم كه عفونت وورم كرده دسترسى به دكتر ندارم تا ورم بخواب ودرد كم بشه چه انتى. بيوتكى استفاده كنم

مجدزاد

سلام ٦٥ساله هستم دوتا ريشه دارم كه عفونت وورم كرده دسترسى به دكتر ندارم تا ورم بخواب ودرد كم بشه چه انتى. بيوتكى استفاده كنم

منا

سلام آقای دکتر2ماه دندون عقل پایینم کشیدم،الان غذای گرم یا سرد بخورم درد دارم وموقه مسواک زدن خونریزی داره وغذا تو حفره میمونه،مزه دهنم تلخه،چی مصرف کنم خوب بشم ؟

هادی

سلام خسته نباشین من الان دوماهه دندون درد دارم فک پایینم شبا درد میکنه چه قرصی مصرف کنم بهتره ممنون

محمد

سلام، من 19 روز است ایمپلنت کاشتم آموکسی و مترانیدازول را همراه با ایبوبروفین و استامینوفین12 روز مصرف کردم، باقطع آنتی‌بیوتیک ها فقط مسکن مصرف می کنم، 8 ساعت بعد مسکن درد شروع می شود، آیا آنتی بیوتیک دیگری مصرف کنم، هنوز درد شدید دارد، پزشکان پاسخ نمی دهد. لطف کنید راهنمائی کنید. 62 سالم و این نهمین ایمپلنت است.

دکتر شهاب محمدی

سلام باید منطقه مورد نظر دیده بشه تا جواب دقیق داده بشه

تارا

سلام آقای دکتر من دندونم عفونت قبلی داشت و‌دکتر مواد ترمیم رو تخلیه کرد و محل تخلیه به شکل یه سوراخ خالی بود الان لثه ام ورم کرده و صورتم باد کرده خیلی میترسم که به کل صورتم پخش بشه قبلا مترونیدازول و آموکسی مصرف کرده بودم بعد قطع کرده بودم الان دوباره مترونیدازول و آموکسی و آزیترومایسین شروع کردم آیا تاثیر میگذاره؟ یا باید یه دارو‌دیگه مصرف بشه

دکتر شهاب محمدی

سلام از قرص آزیترومایسین استفاده کنید

تقوی

سلام آقای دکتر من دو روز دندون ۶ و۷ بالا سمت چپم کشیدم اولش درد زیادی داشتم مسکن خوردم دردش خوب شد ولی بعدش سردرد و تب و لرز دارم و بی اشتها شدم ودر ضمن دکتر هیچ آنتی بیوتیکی تجویز نکردن خیلی بی حالم ممنون میشم راهنمایی کنید.

دکتر شهاب محمدی

سلام لطفا به پزشک عمومی مراجعه کنید علایم مربوط به کشیدن دندان نیست

مریم

سلام آقای دکتر جراحی افزایش طول تاج انجام دادم و دکتر م سفکسیم تجویز کردن الان 6روزه بهبودی حاصل نشده میتونم از آموکسی سیلین استفاده کنم به همراه مترونیدازول؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب طبق دستور پزشکتان عمل کنید.

زهرا

سلام خسته نباشید پنج روز دندونم رو کشیدم تقریبا جراحی شده ولی هنوز درد میکنه دندونای فک پایینم کامل درد میکنه چیکار باید کنم؟قرص آموکسو سلینم خیلی خوردم ولی هنوز درد دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام عرض ادب درد بعد از جراحی معمول هست.مسکن مصرف کنید. و ترجیحا به دندانپزشکتان مراجعه کنید.

خانم آجرلو

سلام خسته نباشید لثه من عفونت کرده اندازه یه عدس شده هرروزم بزرگترمیشه چرک خشکنم خوردم ولی فایده نداره له خاطرکرونامیترسم برم دکتر لطفآراهنمایی کنید ازوقتی که جراحی لثه کردم ودندوناموروکش کردم ابنحوری میشه بگیدچکارکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب نیاز به ویزیت حضوری هست.احتمالا به درمان ریشه احتیاج دارید.

حامد

با سلام و خسته نباشید آقای دکتر چه عواملی باعث میشه بعد روکش شدن، دندان نسبت به فشار حساس بشه و درد کنه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب بدون معاینه بالینی نمیشود نظر قطعی داد.ممکن هست در درمان ریشه یا پروتز مشکلی وجود داشته باشد.

Salehi

البته دندونم رو عصب کشی کردم. دکترگفته کمی عفونت داره.. آموکسی سیلین ومترونیدازول مصرف کن.. ولی نمیدونم آموکسی چندگرم ومترونیدازول چندگرم باید مصرف کنم.. واگه دوتاروهمزمان بخورم مشکلی ایجادنمیشه؟؟ ممنون

Salehi

البته دندونم رو عصب کشی کردم. دکترگفته کمی عفونت داره.. آموکسی سیلین ومترونیدازول مصرف کن.. ولی نمیدونم آموکسی چندگرم ومترونیدازول چندگرم باید مصرف کنم.. واگه دوتاروهمزمان بخورم مشکلی ایجادنمیشه؟؟ ممنون

Salehi

خسته نباشید. برای عفونت دندان ولثه آموکسی سیلین 500ومترونیدازول هم 500 باشه؟ واینکه هردوتاش باید همزمان خورده بشه یاباید بینشون فاصله بندازیم؟ ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام عرض ادب بله باید همزمان مصرف بشن

الی

سلام من 32 سالمه یک سالی هست دندون عقل پایینم نهفته دراومده کمتر از نصفش دراونده و بقیش زیر لثه بود و عفونت کرد چند هفته اموکسی سیلین خوردم خوب نشد رفتم دنداپزشک گفتن باید حراحی بشه و جراحی کردن ولی نه تنها بهتر نشد که بدتر شده و لثم متورم شده و عفونت بیشتر سده و کل دندونای فک پایین که سمت دندون عقلم هستن درد میکنن کپسول اموکسی سیلین هم میخورم هیچ تاثیری نداشته بابد چیکار کنم اقای دکتر خیلی درد دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام و عرض ادب لطفا به متخصص فک و صورت مراجعه کنید

عرفان

سلام دندون آسیایی کودک ۷ ساله خراب باشه خودش میفته یا باید بریم پیش پزشک بکشیمشون؟

عرفان

سلام دندون آسیایی کودک ۷ ساله خراب باشه خودشون میفتن یا باید به پزشک مراجعه کنیم بکشیمشون؟

قاسمی

سلام من لثه هام ضایعه پیدا کرده به نظر شما علتش چیه؟ و باید برای درمانش چیکار کنم؟

فاطمه از مشهد

سلام آقای دکتر کیست دندون درمانش چیه ؟ آیا بادارو خوب میشه؟

ایدا

یه چند وقت بود دندونی که چند سال پیش عصب کشی کرده بودم درد میگرفت تا اینکه دردش زیاد شد وحشتناک شد رفتم پیش دکتر که تشخیص اشتباه داد و دندان جلوییم رو به اشتباه عصب کشی کردن ۳ روز درد وحشتناک کشیدم اخر دکتر دیگه تشخیص درست داد و گفت دندونی که سالها پیش عصب کشی شده آبسه کرده باید بکشیم دندون رو ولی پنی سلین و آنتی بیوتیک داد که یه هفته مصرف کنم بعد دندونم رو بکشم حالا من میترسم درد وحشتناک دارم از اونور میگم یه هفته نترکه آبسه عفونت نره تو خونم😭

آیدا

یه چند وقتیه دندونی که چند سال پیش عصب کشی کرده بودم درد میگرفت تا اینکه دردش بسیار زیاد و وحشتناک شد رفتم پیش دکتر که تشخیص اشتباه دادن و دندان جلوییم رو به اشتباه عصب کشی کردن ۳ روز درد وحشتناک کشیدم در اخر دکتر دیگر تشخیص درست دادن و آبسه در دندانی که سالها پیش عصب کشی شده رو دادن ولی پنی سلین و آنتی بیوتیک دادن که یه هفته مصرف کنم بعد دندانم رو بکشم حالا من نگران اینم که این تایم یه هفته خطری برای من نداره با توجه به آبسه و تشخیص نادرست پزشک اول ممنون میشم جواب بدین

ایدا

پیش عصب کشی کرده بودم درد میگرفت تا اینکه دردش بسیار زیاد و وحشتناک شد رفتم پیش دکتر که تشخیص اشتباه دادن و دندان جلوییم رو به اشتباه عصب کشی کردن ۳ روز درد وحشتناک کشیدم در اخر دکتر دیگر تشخیص درست دادن و آبسه در دندانی که سالها پیش عصب کشی شده رو دادن ولی پنی سلین و آنتی بیوتیک دادن که یه هفته مصرف کنم بعد دندانم رو بکشم حالا من نگران اینم که این تایم یه هفته خطری برای من نداره با توجه به آبسه و تشخیص نادرست پزشک اول ممنون میشم جواب بدین

فاطمه

سلام میخاستم بدونم اگر عفونت دندان به طور کامل خوب نشه آیا امکانش هس وقتی به دندان پزشک مراجعه کردم بی‌حس اثر نکنه یا کم اثر باشه

احسان

سلام ببخشید بچه من ۷سالشه دندونش ابسه کرده صورتش کمی ورم کرده چه دارویی خوبه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اموکسی سیلین

نگین

سلام شبتون بخیر . ببخشید من ۸ روزه دندان ۸ را کشیده ام البته به سختی و بدون جراحی . و چرک خشک کن اموکسی کلاو رو به مدت ۷ روز استفاده کردم . اما الان هنوز لثه ام روش هم سفیده و هم درد دارم . الان باید باز هم انتی بیوتیک دیگه ای مصرف کنم . ممنون میشم پاسخگو باشید .

دکتر شهاب محمدی

سلام به نظر من ۷ روز کافیه مگر در موارد خاص

مهدی

سلام سپاس از راهنمایی های شما ۵۸ ساله هستم دارای فشارخون ودیابت نوع ۲چندین روزاست دندان آسیاب دردوطرف فک بالادرددارم به دلیل بیماری کرونا به دندانپزشک مراجعه نکردم باید چه کارکنم سپاس ازراهنمایی شما

دکتر شهاب محمدی

سلام باید برای معاینه مراجعه کنید. در منزل غیر از مسکن استفاده کردن کار دیگه ای نمیشه انجام داد.

نیره

سلام من چند سال قبل دندانم عصب کشی کردم وروکش بعد درد گرفت دوباره مراجعه کردم پرشک از روی روکش سوراخ کرد وعثب کشی کرد وبعد گفتتند بقلشی هم عصب کشی نشده است گفتم عصب کشی کینید گفت الان احتیاج نیست الان حدود یک ماه استاب گلویم را قورت می دهم درد ی کشد طرف سمت راست سرم ودندان بالا هم به سردی وگرمی اب حساس است ایا ممکن دندانم عفونت کرده باشد واین عوارض بد اثر عفونت دندان است

دکتر شهاب محمدی

سلام خیر عوارض دندان نیست.

امید

سلام دکتر جان. بنده 4تا از دندونام به خاطر پوسیدگی کاملا صاف شده.وهم سطح لثه شده آیا باید با عمل جراحی کشیده بشه یا نه. چون نمیتونم باهاشون غذا بخورم

دکتر شهاب محمدی

سلام معمولا بدون جراحی خارج میشه.

محمد

سلام دکتر. 10روزی میشه دندون عقلم عفونت کرده درد شدیدی داره آموکسی سیلین و مترو خوردم خوب نشد سفالکسین بهم دادن سر وقت خوردم یکم بهتر شد ولی به خاطر استفاده از لیدوکایین یه دندان دیگم عفونت کرد الان هر دو تاش درد داره چیکار کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام برای درمان اقدام کنین. کشیدن یا عصب کشی

سمیرا

سلام آقای دکتر دندون من عفونت قدیمی و آبسه داشت، عصب کشی کردم الان صورتم ورم کرده آموکسی و مترونیدازول مصرف میکنم. خطرناک نیست؟ احتمال پخش عفونت به کل بدن نیست؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر زیاد نشه خطرناک نیست.

سمیرا

سلام آقای دکتر دندون من عفونت قدیمی و آبسه داشت، عصب کشی کردم الان صورتم ورم کرده آموکسی و مترونیدازول مصرف میکنم. خطرناک نیست؟ احتمال پخش عفونت به کل بدن نیست؟

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

سعيد

سلام اقاي دكتر من چهار روزه دندونمو كشيدم (دندان عقل نيس) دردش قط نشده داخل دندونم سفيد هس فكنم چرك هس بايد انتي بيوتيك مصرف كنم چه نوعش خوبه واسع عفونت؟

دکتر شهاب محمدی

سلام آموکسی سیلین و مترو.

حبیب سلیمانی

سلام جهت عفونت سفالکسین چطوره مرسی

دکتر شهاب محمدی

سلام عفونت چی؟

مریم

سلام من ماه اخر بارداریم دندونم ابسه کرده پیش دندانپزشکم رفتم عفونت خالی کرد الان بعد دورروز باز باد کرده لثه ام اموکسی سلین ۵۰۰میخورم ایا خطر ناک؟

دکتر شهاب محمدی

سلام دوباره مراجعه کنین اگر هنوز کم نشده.

سحر

سلام ، من دانشجوی دندانپزشکی هستم ، بیماری دارم که پریودونتیت مزمن داره ،آبسه ی لثه ، ترشح چرک از پاکت های اورال دندانهای فرانتال فک بالا و پایین داره و تحلیل استخوان و لقی نسبتا شدید بعضی از دندانها و فاصله و گپ بین تمااام دندانها رو هم داره ، اما نتیجه ی تمام آزمایشهاش نشون میده که به جز کمبود ویتامین د مشکل دیگه ای و هیچ بیماری زمینه ای دیگه ای نداره ،باتوجه به ویزیت اول و بررسی بهداشت دهان و دندانش متوجه شدم که وضعیت ایشون از خیلی از بیمارهای دیگه از نظر بهداشتی بهتره ولی این حجم از مشکل و شدت بیماری در این خانم ۳۳ ساله عجیبه ، لطف بفرمایید و بگید چه چیزی ممکنه باعث این مشکل شده باشه و درمان این بیمار به جز ضد عفونی پاکتها در هر ویزیت و قرار دادن پانسمان لثه روی لثه هاشون در هر ویزیت چی هست؟ بیمار به مدت ۵ هفته و هر هفته دوبار به کلینیک رجوع میکنه ، اما به جز درمانی که گفتم، ( ضدعفونی پاکتها با سوند و پنبه ی ریز مخصوص پاکت و انتی سپتیک و پانسمان نهایی لثه با ترکیب چند اینگردینت که مهمترینش مترونیدازول هست و تجویز ویتامین د ) استاد من درمان دیگه ای رو برای ایشون در نظر نگرفتن ...

اردلان

سلام اقای دکتر و تشکر در این روزها به مردم کمک می کنید. من نارسایی قلبی دارم و یک دندان عقل پایین که همیشه منو اذیت می کنه ولی چون دندون مشکلی نداره دکتر داندانپزشکم میگه نیازی به کشیدن نیست. هفته پیش که نخ کشیدم دوباره دچار عفونت شد نه از نوعی که اینجا خوندم بیشتر یه توده کوچولو شکل می گیره ولی تفاوتش این بود اینبار فک من دیگه از یک حدی بیشتر باز نمیشد و بشدت درد داشتم الان سه روز هست که اموکسی 500 هر هشت ساعت مصرف می کنم بهتر شده ولی هنوز لثه برامده روی دندان عقلم هست. با این شرایط باید چند روز اموکسی ادامه بدم ؟و در ضمن با این مشکلات اگر نخ نکشم و دندون هم که سالم هست ایا باز نیازی به کشیدن با توجه به شرایط قلب نیست ؟ تشکر از شما و وقتی که گذاشتید

دکتر شهاب محمدی

سلام کشیدنش که قلبتون رو اذیت نمیکنه اما فرض کنیم نخواین بکشین اموکسی خوبه اما دهانشویه خیلی بیشتر کمک میکنه

اردلان

سلام و تشکر از پاسخ شما منظورتون از دهانشویه اب نمک معمول هست یا نوعی خاص از دهانشویه مدنظر شما هست ؟ تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام همان اب نمک در موارد معمولی کفایت میکنه

چلبی یانی

با سلام ۹ ماه پیش دندان۶ بالا رو روکش گذاشتن الان مدتی هست که درد دارم دندان کاملا عصب کشی شده ممکنه عفونت باشه ؟ به علت کرونا نمیخوام برم کلنیک میشه از آنتی بیوتیک و مسکن استفاده کرد

دکتر شهاب محمدی

سلام بله فعلا می تونید با دارو ارومش کنید

زهرا

سلام من چندسال پیش دندون نیشمو پر کردم اونموقع دکتر گفتن که به عصب نرسیده و فقط پر کردن بعد الان حدود دو ساله کنار دماغمو که فشار میدم سفته و درد میکنه و اون قسمت زیر لپم یکم ورم کرده ولی دندونم در ظاهر مشکلی نداره و پوسیده نیس آیا با مصرف آنتی بیوتیک مشکلم حل میشه یا نیاز به عصب کشی هست

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به عصب کشی دارید

شفق موسوی

با عرض سلام من پریروز دندون دردم شروع شد دندون اصلی جلویی بالا، و دیروز رفتم و دکتر بعد عکس گرفتن گفتن عفونت داره و باید عصب کشی بشه که همون جا عصب کشی کردن و الان بعد گذشتن ۱۲ ساعت درد شدیدی داره که فقط با مسکن ۵ ساعت یکبار خوب میشه و الان از دماغم تا لب بالایی ورم کرده.میشه راهنمایی کنین در ضمن آموکسی سیلین و مترونیدازول هم مصرف میکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام به همین انتی بیوتیک ادامه بدین خوب میشه

خادم

سلام من دختر 9 ساله ای دارم دندان شماره چهارش پکاملا پوسیده دو روز درد داره لثه اش هم قرمز شده نمدونم ببرمش دندونپزشکدندونش میکشه یا باید دارو مصرف کنه یه باید چه انتی بیوتیکی مصرف کنه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام ببرید معاینه بشن

مریم

سلام اقای دکتر همسر من 6روز پیش دندان عقلشون رو کشیدن ولی هنوز درد دارن ومسکن استفاده می کنن البته دندون خیلی سخت بیرون اومدوانتی بیوتیک هم مصرف نکردن

دکتر شهاب محمدی

سلام درد کشیدن عقل ممکنه تا ۲ هفته ادامه پیدا کنه

اکبر زاده

سلام.وقت بخیر دندون آسیاب فک پایینم که قبلا پر شده بوده، یه تیکش یک ماه پیش شکسته و الان دندون و گلوم درد گرفته. قبل از مراجعه به دندانپزشک میتونم آنتی بیوتیک شروع کنم؟ آموکسی و مترونیدازول خوبه؟ و نکته دوم اینکه من به محض شروع آنتی بیوتیک یبوست شدید میگیرم و خیلی اذیت میشم. ممنون میشم اگه برای افرادی مثل من راهکاری بدید🙏🙏🙏

دکتر شهاب محمدی

سلام آنتی بیوتیک رو عوض کنید. می تونین از سفکسیم استفاده کنین.

علی

توی لثه هام احساس درد خارش اذیتم چه داروی بخورم

نجمه جعفری

سلام دکتر من لثه عفونت داره چی بخورم

احمدی

با سلام ؛یک هفته هست که دندون درد شدید دارم میخواستم سوال کنم اریترومایسین بخورم به رفع عفونت کمک میکنه؟

عسکری

سلام آقای دکتر .روز بخیر. من دندون عقلم بخاطر کوچک بودن فکم بعد از چند وقت از لثه بیرون اومد و متاسفانه پوسیده و من هم به خاطر شرایط پیش اومده نتونستم به پزشک مراجعه کنم و دندون بکشم 3 روزه که کوآموکسی کلاو625 هر 8 ساعت سر وقت و مترونیدازول 250 هر 8 ساعت استفاده میکنم ولی اصلا آپسه لثه و دندان به هیچ عنوان خوب نشده و درد دارم.الان میتونم قبل از مراجعه به پزشک آموکسی سیلین استفاده کنم یا باید روز بیشتری کواموکسی رو ادامه بدم.ممنونم از شما بزرگوار

اسدی

باتشکر فراوان از شما

نجمه جعفری

ممنون

موسوی

سلام من چند روز,لثه پایینم به شدت میخاره چند روز آموکسی کلاو خوردم حالا نمیخاره درد میکنه لثه تیره شده انگار عین کبودی چی بخورم بهتر شم ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به معاینه دارید.

محمد

سلام اقای دکتر من ۲۳ سالمه یکی از دندون های بالا که باهاش غذا میخورم شکسته توش خالی شده و فقط بغل هاش مونده تو لسم الان دو روز متورم شده و درد شدیدی میکنه به طوری ک توان خوردن غذا ندارم از مترونیدازول و اموکسی سیلین استفاده میکنم خواستم بدونم نیاز به جراحی داره یا مراجعه کنم برام میکشنش

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین و نیاز به عکس می باشد

یعقوبی

دکتر جان.افراد سیگاری میتونن ایمپلنت کنند؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله میتونن. اما بهتره که رعایت کنن.

یعقوبی

دکتر جان.مطب شما بازه؟یا بخاطر کرونا تعطیله؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله هستیم. میتونید با شماره ی تو سایت جهت هماهنگی تماس بگیرید.

یعقوبی

دکتر جان سلام.دوتا دندان دارم که حدود یکساله هردو لق هستند بطوری که احساس میشه بادست درمیان .میشه فعلأ نگهشون بدارم ؟یا بایستی بکشمشون؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به معاینه دارین.

کبری

سلام من مهر ماه دندونمو‌عصب کشی کردم منتهی فرصت نشد پر کنم بخاطر کرونا همون اوایل ک عصب کشی کردم از دو هفته بعد دندونم درد داشت امروز هم کلا لثه ام درد می‌کنه و گونه هام می‌تونه عفونت باشه چون هنوز پر نشده

دکتر شهاب محمدی

سلام بله می تونه زودتر پر کنید

فریبا

چندورق بایدقرص آنتی بیوتیک بخوری طی چندروزبایددندونوبکشی

رضایی

سلام اقای دکتر وقت بخیر.جناب من هفته پیش دندون 6 پایین رو عصب کشی کردم چند روز اول درد میکرد بعد دو روز خوب بو الان دوباره درد شدید دارم از فک پایین تا کنار گوشم درد میکنه.قرص هم کدافئین 300 و اموکسی 500 و مترونیدازول 250 مصرف میکنم زنگ زدم به دکترم گفتند یه امپول دگزامتازون بزنم .به نظرتون دندونم عفونت کرده یا اینکه عصب کشی خوب انجام نشده؟

رضایی

سلام اقای دکتر وقت بخیر.جناب من هفته پیش دندون 6 پایین رو عصب کشی کردم چند روز اول درد میکرد بعد دو روز خوب بو الان دوباره درد شدید دارم از فک پایین تا کنار گوشم درد میکنه.قرص هم کدافئین 300 و اموکسی 500 و مترونیدازول 250 مصرف میکنم زنگ زدم به دکترم گفتند یه امپول دگزامتازون بزنم .به نظرتون دندونم عفونت کرده یا اینکه عصب کشی خوب انجام نشده؟

عنایتی

سلام من 2تا دندونهای بالامو عصب کشی کردم قالب گرفتن برای روکش خیلی لثه ام متورم شده ودردمیکنه قبلا هم یه نقطه چرک میکرد وتخلیه میشدالان کلشون ابسه کرده بجز اموکسیلین ومترونیدازول امپول یاقرص قویی هست که اثر کنه ممنون اگه پاسخ بدین

سینا باقری

سلام خدمت شما من دندان سمت چپ بالا رو عصب کشی کردم بعد دوروز صورتم ورم کرده و درد شدید داره آزیترومایسین و مترونیدازول میخورم هر هشت ساعت این درد تا چند روز طبیعیه

پیمان برجیان يزدی

جناب دکتر یک از دندان‌های من ٣ سال پیش مقداری پوسیدگی داشت و پزشک معالج من کارهای لازم را انجام دادند و پر کردنداما عصب کشی احتیاج نداشت، اکنون متاسفانه عفونت کرده و بسیار متورم شده البته در زمان یک روز. با توجه به شیوع کرونا در یزد نمی تونم به دندانپزشک مراجعه کنم. نظر شما چیست تا مقطعی کاری انجام بدم تا پیک شیوع کرونا در شهرمان کمتر شود و به دندانپزشک مراجعه کنم. ضمن تشکر و تقدیر از بزرگواری حضرتعالی.

دکتر شهاب محمدی

سلام گاهی استفاده از آموکسی و مترو باعث کم شدن موقتی عفونت میشه امتحان کنید

سمیرا

سلام.دندونم‌نیاز به عصبی کشی داشته از ۳ هفته قبل بخاطر ابسه و عفونت اموکسی سیلین و مترونیدازول مصرف کردم اما وقتی دکتر دندونم رو‌یاز کرد و‌شروع ب کار کرد با کلی بی حسی ک تزریق کرد دردم غیر قابل تحمل بود باز دندونمو‌بست و گقت اننی ییوتیک‌بخور.ی ماه باز خوردم موقع کار نشد دردشو تحمل کنم نمیدونم چه انتی بیوتیکی مصرف کنم ک ابسه کامل از بین بره ک بی حسی اثر کنه

دکتر شهاب محمدی

سلام آنتی بیوتیک کافیه ماده بی حسی یا روش تزریق باید عوض بشه

شروین

سلام وقت بخیر بابت پوسیدگی دندان آخر بالا سمت راست،که شکسته و پوسیده بود به دکتر مراجعه کردم،هیچ دردی هم نداشتم و یکی دو سالی بود که به همین وضع سر میکردم،دکتر گفت که باید عصب کشی بشه،مرحله اول انجام شد و گفتند باید ۲هفته فاصله بیفته برای مرحله بعد،بعد از ۲هفته به قدری درد داشتم که مجبور شدن پانسمان رو خالی کنن و پنبه گذاشتن،بعد دوروز دوباره گفتن که مراجعه کنم برای شستشو و دوباره پانسمان کردن،به قدری در حال حاضر درد دارم که نمیتونم صحبت کنم،تماس گرفتم و گفتن باید تا روز نوبتم یعنی ۳روز دیگه تحمل کنم. لطفا راهنماییم کنید که باید عصب کشی دوباره صورت بگیره قبل از نوبتم به دکتر دیگه ای مراجعه کنم؟یا دندان رو بکنم بهتره؟ این حجم از درد طبیعیه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام درمان رو ادامه بدین بله ممکنه بین جلسات درد شدید بشه

امیر علی

سلام دو هفته پیش چهار تا دندانم پر کردم هنوز درد می کنه سمت راست صوزتم درد می کنه پنج روزه دندان هفت پایین سمت راستم هم کشیدم باید روزی سه تا زلوفن بخورم با استامینفون کديین فقط سه ساعت اروم می شم،چه کار باید بکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید به مصرف مسکن ادامه بدین

لیلی

سلام دکتر من جراحی دندون عقل داشتم دکتر ۲۰ تا آموکسی‌سیلین تجویز کردن ،الزاماا واجبه همشو بخورم من ۱۴ تاشو مصرف کردم و ورمو درد تموم شده ۱۰ تا هم مترونیدازول مصرف کردم

دکتر شهاب محمدی

سلام کافیه

مهناز ولیخانی

سلام من دندونم ابسه کردهاموکسی مترو نیدازول میخورم هنوز یک بسته نشده معده درد دارد میتونم قطعش کنم دارویی هست برای ضرر نداشته باشه اشتها م کم شده دلپیچه دارم

دکتر شهاب محمدی

سلام سفکسیم رو امتحان کنید

علی

سلام آقای دکتر دوسال پیش دندون پایین را عصب کشی و روکش کردم الان درد داره عکس گرفتم دکتر میگه عفونت کرده باید بکشی آبسه شدید همراه درد دارم .آموکسی سیلین ۵۰۰ با مترونیدازول۲۵۰هر۸ ساعت داده .آیا جواب میده این دوز

دکتر شهاب محمدی

سلام همیشه نه اما بیشتر وقتا جواب میده

محمدباقر

سلام. خداوند عمر با برکت بهتون عنایت فرماید . بنده دندان عقلم رو جراحی کردم ، پس از یکروز استخوان فک زیر دندان نمایان شد(به اندازه یک سانتیمتر) پس از دو هفته عفونت شدیدکرده ، خواستم بدونم برای عفونتش چی استفاده کنم و برای درمان باز شدگی لثه و اکسپوز شدن فک چیکار باید کرد ؟ ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام حتما مراجعه کنید دکترتون از نزدیک ببینن شاید نیاز به بخیه باشه

محمدباقر

سلام و خدا قوت مراجعه کردم میگن باید یه مقداری از استخوان فک در قسمت اکسپوز شده تراشیده بشه تا لثه بخیه شود . به نظر شما نیاز به تراشیدن استخوان می باشد؟ بخیه لثه به تنهایی کافی نیست؟ سپاسگذارم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

محمدالرحمن عزیزی هستم

باعرض سلام وخستنه باشید سوال من این بود که علت دوباره درد پیدا کردن دندان عصبی کشی شده در چه میباشد ایامصرف درست ادویه ویا هم درست عصب کشی نشدن مهربانی کرده جواب بهتربرام لطف کنین متشکرم

اشکان

عرض سلام اقای دکتر پدرم تمام دندان هاشو به علت شیمی درمانی ۳ سال پیش از دست داده واز اون موقع از یک قسمت لثه عفونت میکنه یک بارم دکتر تخلیه کرد قرص آموکسی کلاو ۶۲۵ داده اون موقع ریشه یک سری دندان ها مونده بود ولی به علت شیمی درمانی نمی شد دست بزنی یک سال پیش همه ریشه هارو کشیده ودیگه دندانی نداره وپروتز استفاده میکنه ولی بازم از همون قسمت عفونت کرده الان ۴ روزه قرص اموکسی کلاو ۶۲۵ میدم ولی ابسه رفع نشده آیا لازمه آبسه تخلیه بشه یا با قرص هم رفع میشه چون به علت کرونا خیلی میترسم ببرمش دکتر

مرتضی

سلام آقای دکتر من حس میکنم لثه دندون کنار دندنون نیشم کمی تورم داره با اینکه پر کردم قبلا الان دردش میزنه به پشت گوشم و کنار بینیم آموکسی سیلین و نوافن میخورم به خاطر کرونا و مصرف کورتن فعلا نمیخوام برم دندانپزشک با ادامه مصرف آموکسی سیلین بهتر میشه به نظرتون تا جایی که فعلا نیاز به مراجعه حضوری نباشه ؟ 😔

حسن ت

سلام ان تنصرلله ینصرکم‌.مطب جنابعالی کدام شهرستان است؟

نفس

سلام آقای دکتر دخترم 7سالشه دندانش عفونت کرده، از قرص مترونیدازول چه مقدار میتونم بهش بدم؟

نسیم ناصری

سلام دکتر من دندون ۶ پایین سمت چپم را دوباره عصب کشی کردم شدیدا عفونت داره طوری ک گوشمو مغزم هم تحت تاثیره اموکسی کلاو هر ۸ ساعت مصرف میکنم ولی ن دردش کم شده ن عفونتش

ناصر

سلام آقای دکتر ببخشید من حدود 4 سال پیش دندان شماره 7 بالا مو عصب کشی و پر کردم تو این مدت هر 3 -4 ماه یه بار یه درد خفیفی احساس میکردم زیاد توجه نمیکردم با مرور زمان یه قسمت خیلی کوچیک از بغل دندون که پرکرده بودم انگار خالی شده و بعضی مواقع غذا میرفت داخلش و درد میکرد.الان چند روزه دردش خیلی شدت گرفته بخصوص موقعی که آب سرد میخورم. میخواستم بدونم دلیل ایندرد چیه؟ آیا عفونته یا به خاطر اون خالی شدگیه؟ آیا میتونم به صورت آزمایش آنتی بیوتیک مصرف کنم ببینم خوب میشه یا نه؟ آیا دندونی که عصب کشی و پرشده میتونه عفونت بکن

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین نیاز به عکس هم هست

ترکمان

سلام آقای دکتر خسته نباشین.من۲۳سالمه و حدودا ۲ ساله دندان عقلم نیمه نهفتس و نصفش زیر لثه مونده مشکل اینه گاهی اوقات آبسه میکنه. اینبار بعلاوه بر لثه زیر فکم اندازه یه نخود آبسه کرده و باتکون دادن فک و گردنم جابجا میشه و درد کمی داره.غیرازکشیدن چه راهی داره ک از زیر لثه بیرون بیاد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین تا ببینم چه جراحی میشه انجام داد

زهرا

سلام آقای دکتر زهرا هستم میتونم کلیندامایسین یا آزیتروماسین استفاده کنم دوتابچه کوچیک دارم با این کرونا شرایط دکتر رفتن ندارم

دکتر شهاب محمدی

سلام عکس رادیولوژیتونو باید ببینم

زهرا

سلام دندونموچهارساله پرکردم الان یه هفته عفونت کرده ورم داره دورش سفیدشده درد زیادی دارم آموکس سیلین بامترونیدازول مصرف کردم تاثیری نداشته چیکارکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام عکس رادیولوژیتونو باید ببینم

حسین مقیمی

سلام من دوتا دندونم رو دوماه قبل پر کردم با عصب کشی و بعد پر کرده ،،الان هر ده روز داخل دهنم افت میزنه و دندونام حساس شده و لثه هام فکر میکنم التهاب دارند و درد میکنه علتش چی هست اقای دکتر؟؟

مریم حسینی

من چند روزی میشد پر کردگی دندان ششم ریخته بود ولی چون همسرم کرونا داشتن من هم خودم رو قرنطینه کردم و امکان مراجعه به پزشک رو نداشتم دیروز هنگام غذا خوردن حس کردم مقداری از غذام داخل لثه‌م فرو رفت و درد شدیدی سراغم اومد و نتونستم آرومش کنم. امروز درد در فکم پخش شده احساس داغی و ورم میکنم در ناحیه فکم و به گمانم عفونی شده، به نظرتون با توجه به اینکه در قرنطینه هستم و امکان مراجعه به پزشک رو ندارم آموکسی‌سیلین رو شروع کنم یا نه؟ اگر موافقین کلاولانیک اسید رو هم همزمان مصرف کنم؟

فاطمه

سلام آقای دکتر من حدود دوسالی هست دندانهای ۴و۵ چپ بالام رو عصب کشی و روکش کردم...همون موقع روکش دندونام نزدیک لثه(پایه) یه کم سیاه بودن...الان دو سه روزیه لثه ام موقع نخ دندون کشیدن خونریزی میکنه امروز که نگاه کردم بافت لثه ام از داخل سیاه شده من چیکار باید بکنم؟خیلی خیلی نگرانم😭

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین

محمدیان

سلام و خسته نباشید. دندود عقل من ناقص رشد کرده و الان سه روزه قسمتی از لثه که روی دندونه درد میکنه و متورم شده و ناحیه اطراف هم همینطور شده و موقع بلعیدن هم درد میگیره و یه ذره قسمت فکم متورم شده. از امروز مصرف آموکسی سیلین ۵۰۰ و مترونیدازول ۲۵۰ رو شروع کردم. خواستم بپرسمم این دارو ها برای درمان عفونت کافی هستن؟ با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام دهانشویه کلر هگزیدین هم اضافه کنین

محمدیان

سلام ممنون از راهنمایی شما بعد از استفاده از کلر هگزیدین روی دندونام حالت جرم گرفته !!!! باید چیکار کنم؟

مریم

سلام

مریم

سلام.من یک سال هست ک دندونم رو عصبی کشی و پر کردم اما حالا دوباره عفونت داره باید چکار کنم،درضمن مطب دندانپزشکی بسته هست لطفاً راهنمایی کنید واقعا تحمل درد برام سخته

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین شاید عفونت داره

معصوم

سلام سختہ نباشید من دندون6روقبلابدون عصب کشی پرکردہ بودم الان چندروزدردشیدداشتم دکترگفت زیراون تکہ کہ پرھست بہ عصب رسیدہ دیروزدرستش کردولی بازم دردشدیددارم میشہ راھنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام بعد از عصب کشی درد می تونه وجود داشته باشه

حسن

سلام .خدا خیرت بده آقای دکتر که وقت میزاری همه رو جواب میدی.من مدتی هست دندون درد دارم یه تیکه از دندونم شکسته درد زیاد داره عفونت هم داره میتونم بکشم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین عفونت درمان بشه و کشیده بشه

ثریا

بردمش چند جا گفتندعکس برای اطفال خوب نیست عکس ننوشتند مردم دیگه از استرس بس که چیزی نمیخوره،آقای دکتر با آموکسی چندروزه درمان میشه؟

مریم

سلام آقا دکتربه بخشید میشه لطف کنین جواب بدیدمن ۸ روزه دوتا دندونمو کشیدم یه جای یکش خوب کشیده شده ویکش دست میزنم مثل استخوان تیزه فک کنم ریشه باشه مونده درد هم داره چکارکنم ویکی ازدندونام که ۱۰ روز پیش دکتر عصب کشی میخواست انجام بده گفت کانالش باز نشده باید بکشی دست کاری کرد الان بالای دندونم روی لثه آبسه شده ۴ روزه قرص داده مصرف میکنم سروقت عفونتش پرمیشه خالی میشه چرک سفید درمیاد چکارکنم آیا کشیده میشه اذیت نمیشم خاهیش میکنم جواب بدید

دکتر شهاب محمدی

سلام کشیده میشه اون تیزی هم احتمالا لبه استخونه مشکلی نداره

ثریا

پسرم ۲سال و۸ماهشه سه روزه که همش میگه دندونم دردمیدرد میکنه غذانمیتونه بخوره بردمش چندتا دندانپزشک میگم التهاب و عفونت لثه داره البته یکی ازدندونای کرسی هم تازه داره درمیاد،دندانپزشک چیزی تجویزنکردبردمش متخصص داخلی آموکسی سیلین داده الان۳۶ساعته داره استفاده میکنه ولی تغییری نکرده تاکی زمان میبره خوب شه؟کار دیگه ای بایدکرد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام عکسهاشون رو باید ببینم

ثریا

پسرم ۲سال و۸ماهشه سه روزه که همش میگه دندونم دردمیدرد میکنه غذانمیتونه بخوره بردمش چندتا دندانپزشک میگم التهاب و عفونت لثه داره البته یکی ازدندونای کرسی هم تازه داره درمیاد،دندانپزشک چیزی تجویزنکردبردمش متخصص داخلی آموکسی سیلین داده الان۳۶ساعته داره استفاده میکنه ولی تغییری نکرده تاکی زمان میبره خوب شه؟کار دیگه ای بایدکرد؟

دکتر شهاب محمدی

سلام عکسهاشون رو باید ببینم

طیبه

سلام خسته نباشید من عفونت لثه داشتم جرم گیری کردم وقرص آموکسی سیلین 500 ومترونیدارول 250 مصرف کردم عفونت لثه ی من خیلی کمترشده اما از وقتی قرص نمی خورم دیگه بهتر نشده یعنی کاملا خوب نشده اگه باز قرص مصرف کنم عوارض ندارهبیشتر از یه ماه مصرف کردم اما هنوزخوب نشدم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید برید دنبال درمان و علت عفونت تا عاملش هست این عفونت هم هست شما فقط با قرص کمش میکنین

نیلوفر

سلام من کامل لثه ام عفونت کرده و کل دودمان درد میکنه دندون هم پوسیده است و عفونت به خاطر اینه یه طرف صورتم هم روم کرده دارو سفکسیم مصرف میکنم ۳روزه اصلا تغییری نکرده میتونم غیراروپایی رو جایگزین کنم .تواین شرایط به دکتر دسترسی ندارم

دکتر شهاب محمدی

سلام با این شرایط حتما به دندانپزشک مراجعه کنین

مهدی

سلام دکتر من سه روزه دندونمو کشیدم ی کم عفونت داره صبحا از خواب بیدار میشم ی بوی بدی از دهنم میاد قرص مترونیدازول میخورم بنظر شما خوب میشم

دکتر شهاب محمدی

سلام بله

حسین حیدری

سلام .لثه دندانم دورم کرده درد میکند .آیا آموکسی سیلین کفایت میکند

دکتر شهاب محمدی

سلام حتما باید عاملش پیدا بشه اما تا قبل از اون اموکسی به همراه مترو

امیر

سلام وخسته نباشید .من همه ی دندونام وکشیدم یا ماه از روشون میگذره هنوز جاشون درد میکنه.چی مصرب کنم بهتر بشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام برای تشخیص دلیل درد بعد از یک ماه باید توسط دکترتون معاینه بشین

سپهر

سلام بسیار کامل و واضح توضیح دادین ممنونم از شما که بدون دریافت هزینه وقت میزارین، سوال داشتم آیا فردب ک اعتیاد به شیشه داره میتونه ایمپیلنت کنه یا کلا دندانی بکشه ...؟

دکتر شهاب محمدی

سلام می تونین بکشین ولی شانس موفقیت ایمپلنت کمتر از بقیه ادماست

حمیدرضامحمودی

سلام خسته نباشید .من موقع مسواک زدن لثه هام خونریزی میکنه لثه هام ضعیف هرطوری هم آرام مسواک بزنم خون میاد چه داروی بخورم ممنون میشم جواب بدین

دکتر شهاب محمدی

سلام با دارو خوب نمیشه جرم گیری کنید

Imane

سلام. تقریبا یک ماهه که دندونم عفونت کرده. اول پنی سیلین خیلی قوی زدم،بعدش سرساعت آموکسی کلاو خوردم و بعدشم آموکسی سیلین و مترونیدازول سرساعت مصرف کردم بازم عفونتم خوب نشد. همش عفونت جمع میشه و تخلیه میشه...باید چکار کنم که این عفونت خشک بشه تا بکشمش؟🙁😓😥

دکتر شهاب محمدی

بدون خشک شدن عفونت باید بکشید لزومی برای خشک شدن نیست

امیر

با عرض سلام و خسته نباشید اقای دکتر من لثه پایینم عفونت شدید کرده و صورتم متورم شده پنی سیلین و مترونیدازول مصرف کردم کمی بهتر شده ولی هنوز لثه هام متورمه چی استفاده کنم بهتر بش‌...با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام باید عامل عفونت رو که جرم یا عفونت هست از بین ببرین با دارو ممکنه کاملا خوب نشه

بنیامین

سلام دکتر ، من لثه هام درد میکنن وقتی ک غذا میخورم حتی کوچیک ترین چیز هم بره روش درد میکنه دندونام هم بعضی مواقع حساسیت ب سردی نشون میده بنظرم لثه هام عفونت کردن نظر شما چیه و از چه آنتی بیوتیکی مصرف کنم؟

دکتر شهاب محمدی

سلام آنتی بیوتیک کافی نیست مراجعه کنین به دکترتون برای درمان لثه

مهتاب

سلام و خسته نباشید برای درمان عفونت لثه با آموکسی سیلین و مترونیدازول آموکسی1000 هر 12 ساعت و مترونیدازول 500 هر 8 ساعت مناسب هست یا به صورت ترکیبی دوز مناسب دیگری دارد ؟ با سپاس

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر عفونت متوسط منظورتون هست بله مناسبه

امیر

من سه روزه دندان درد همراه گلو درد دارم. چیکار میتونم بکنم .آیا انتی بیوتیک استفاده کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

سلام پسرمن 3سالشه لثش عفونت‌ داره چه دارویی بهشون بدم الان آموکسی میدم اما فرقی نکرده عفونتش بیشتر شده لطفا راهنمایی کنید

سلام پسر من 3سالشه عفونت لثه داره آموکسی سیلین دادم خوب نشد بزرگتر شده عفونت لثس لطفا راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام دندان باید درمان بشه

فاطمه

سلام من دوهفته پیش دندون درد شدم رفتم دکتر ۳تا امپول پنی سیلین دادزدم درد خوب الان از دیروز تا حالا دندونم دوباره عفونت کرده صورتم خیلی ورم کرده ودرد داره چکارکنم

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به درمان ریشه دندان یا کشیدن آن است

گندم

سلام من ۵روزپیش دندون ۴بالاروکشیدم وروزقبلش ۶پایین روعصب کشی کردم الان خیلی درددارم بطوری که درروزچندتاژلوفن یاناپروکسون ۵۰۰میخورم تاثیرش فقط برای ۱یا۲ساعته بعدلثه هام دوباره شروع به دردمیکنن دکترهم هیچ آنتی بیوتیکی برام تجویزنکردلطفاراهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام با همون مسکن ادامه بدین درد نرماله

ندا

من ماه آخر بارداري هستم و لثه م عفونت كرده، كم خطرترين و مناسب ترين آنتي بيوتيك چيه؟ ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام لثه؟ یک دندان یا پخش؟

حنا

سلام من سه روزه ازدندان درد رنج ميبرم ومسكن ميخورم يك طرف صورتم را ازدرد وزوغ زوغ نميتونم دست بزنم چكاركنم

دکتر شهاب محمدی

سلام نیاز به معاینه دارید.

امید رضا محروقی

سلام من ۴دندان خراب دارم و عفونت شدید میکنه خواهشن بگین چی نوع انتی بیوتیکی استفاده کنم فقط ازیترومایسین میخورم لطفا راهنمایی کنید

الهام

با سلام اگر ممکنه راهنماییم کنید آنتی‌بیوتیک برای عفونت دندون چی بخورم با درنظر گرفتن این موضوع که من ibs دارم و بعضی آنتی بیوتیکها مث آزیترومایسین منو دچار تهوع میکنه معده مم حساسه و مثلا آموکسی‌سیلین منو دچار معده درد شدید می کنه و مهمتر از همه اینکه بچه شیرخوار چهارده‌ماهه دارم که از شیر مادر تغذیه میکنه فعلا دارم مترونیدازول هر ۸ ساعت مصرف میکنم اما درد به قدری زیاده که مسکن‌های قوی نهایت ۳ساعت آرومش میکنه و زیر گلو سمتی که دندونم درد میکنه متورم و دردناک شده متاسفانه تا سه روز آتی بخاطر تعطیلات هیچ مطب و درمانگاهی باز نیست

رویا

سلام خسته نباشید دکتر جان من شش روز که دندونم و کشیدم ولی هنوز درد میکنه و یکم هم ورم داره لطفا راهنمایی کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه تا 1 هفته دیگه بهتر نشدید باید معاینه بشید.

فرزانه

سلام. من دندونم رو سالها پیش عصب کشی و پر کردم حالا دوباره کناره های دندونم ریخته و درد زیادی دارم. راحت نمیتونم غذا بخورم. عفونت کرده. مگه دندونی که عصب کشی شده بازم عفونت میکنه؟ چیکار کنم

بهار

سلام و وقت بخیر من یکی از دندان های آسیابم خیلی وقت پیش پوسیده شده بود و چرک کرده بود که به لثه م هم رسیده بود عفونت مدت زمان خیلی طولانی ای متاسفانه تو همین وضعیت بودم و کم کم سمت راست صورتمم ورم کرد بالاخره دندون رو کشیدم ولی دکتر انتی بیوتیکی تجویز نکرد و الان ده ماهی میگذره و هنوز ورم داره هم لثه و هم صورتم ترسم اینه که این حالت روم بمونه و از بین نره لطفا راهنمایی کنید تشکر

دنیا

سلام من دو تا دندونم رو دکتر عصبش رو کشید گفت به دلیل عفونت برو آموکسی سیلین بخور بعدا بیا بعد ۱۰ روز یکی از دندونامو ادامه عصب کشی کرد و پر کرد الان ۲ روز گذشته و من خیلی درد دارم به نظرتون چکار کنم ؟ آمپول پنسلین هم گفت اگه دردت خیلی زیاد بود برو بزن برم بزنم به نظر شما ؟

يوسفي

سلام دو روزه پسرم كه ١١سالشه از درددندون كرسي فك بالا خيلي شكايت ميكنه ظاهرن ابسه است ولي من برامدگي تووي لثه اش نميبينم ديشب تب داشت كه هر٦ساعت استامينوفن بهش دادم و كپسول اموكسي سبسلين هم هر ٨ساعت.باز هم درد داره به من گفتن مترونيدازل هم بايد بهش بدي اقاي دكتر نظرتون چيه ؟

رستگار

سلام. پسر چهار ساله من دندوندای جلوش دچار پوسیدگی به رنگ قهوه‌ای کم رنگ شده و روی لثه هاش آبسه زده. آموکسی سیلین ۲۵۰بهش یک هفته دارم میدم اما اصلا روی آبسه کم نشده و رنگ لثه هاش هم زرده. چکار کنم. ممنون

پریسا

دکتر جان من ایمپلنت م پس زد دوباره رفتم بعد یکسال دیشب پیوند استخوان کردحالا دیشب ۹/۵ شب آنتی بیوتیک خوردم ۵ صبح خواب موندم چه ساعتی بخورم دوباره شنیدم خیلی حساسه

سعید

سلام من عفونت دندونم بیشتر از یک ماه طول کشیده هفته اول اموکسی سیلین و میتروندازول مصرف کردم بهتر شد بعد از چند روز دوباره عفونت کرد یک ماهه تقریبا فقط عفونت رو از لثه با برش خارج میکنم لطفا راه کار بدید به خاطر کرونا جرات مراجعه به دندان پزشک ندارم

دکتر شهاب محمدی

سلام راه های خونگی زیادی وجود نداره. نهایتا شما بتونید کوآموکسی کلاو رو جایگزین آموکسی سیلین کنید. تشریف بیارید معاینه نگران نباشید.

فاطمه

سلام من پنج روز که دندون عقلم رو کشیدم البته آقای دندانپزشک هر چقدر تلاش کرد نتونست کامل دندان رو خارج کنه و مقدار کوچکی از ریشه داخل لثه مانده پس از یک روز صورتم ورن کرده و لثه عفونت کرد،هنوز انتی بیوتیک مصرف میکنم ورن صورتم بهتر شده، ولی مقداری درد احساس میکنم نگرانم نکنه اون ریشه باقیمانده اذیت میکنه لطفا منو راهنمایی کنید امکان داره که این ریشه برام مشکل ساز بشه؟؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر کوچک باشد مشکلی ایجاد نمی کند

میر حسین

من دندونم عفونت داشت پنسلین دکتر پنسلین تجویز کرد ب جای بهبودی با هر بار تزریق محل عفونت متورم تر میشه و من در حالت عادی ب پنسلین حسایت ندارم فقط در مورد دندونم برعکس عمل میکنه

دکتر شهاب محمدی

سلام خب دارو رو عوض کنین