02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

تجربه من از اصلاح طرح لبخند با لومینیرز - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/06/24

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

تجربه من از اصلاح طرح لبخند با لومینیرز شاید برای کسانی که روزی مانند من برای تصمیم گیری درمورد روش های ترمیم زیبایی بخصوص لومینیرز مردد هستند، مفید باشد. 
اگر به دنبال اصلاح طرح لبخند خود هستید اما نمی دانید لومینیرز چیست؟ برایتان توضیح می دهم:
لومینیرز دندان (Lumineers) یا همان لمینت بدون تراش یا فوق نازک یکی از انواع ونیر است که با تغییر رنگ دندان ها و همچنین برطرف نمودن ناهنجاری های دندان های کج یا فواصل میان آنها، طرح لبخند را اصلاح می نماید. 
این تکنیک بدون تراش، ضخامت فوق العاده کمی دارد و در عین حال از استحکام بالایی برخوردار است. علاوه بر این موارد، لومینیرز با کمترین تغییر رنگ همراه بوده و آماده سازی آن نسبت به لمینت دندان و کامپوزیت کمتر زمان می برد. 

چرا اصلاح طرح لبخند با لومینیرز را انتخاب کردم؟

مدت زمان زیادی بود که از وضعیت دندان های خود راضی نبودم. در واقع در سن 18 تا 22 سالگی بود که دندان های من شرایط بدتری پیدا کردند. روزی در اتومبیل خود نشسته بودم که نگاهی به آینه انداختم. ناگهان از وضعیت دندان های خود بسیار ناراحت شده و با کمال ترس متوجه شدم که چقدر زیبایی دندان هایم از بین رفته است. 
از این رو تصمیم گرفتم که برای رفع این مشکل و اصلاح طرح لبخند در اینترنت جستجو کرده و سپس به یک دندانپزشک معتبر مراجعه نمایم. 
در تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدم می توانم از روش های زیر برای اصلاح طرح لبخند خودم استفاده کنم:
لمینت دندان استاندارد
لمینت دندان بدون تراش
کامپوزیت دندان
اصلاح طرح لبخند دیجیتال
آنجا بود که با تحقیقات خود و مشورت دندانپزشکم تصمیم به اصلاح طرح لبخند با لومینیرز یا همان لیمنیت دندان بدون تراش گرفتم.
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان

لومینیرز چیست و چطور به وسیله آن اصلاح طرح لبخند انجام می شود؟

لومینیرز یک برند تخصصی لمینت دندان آمریکایی است که از نوعی سرامیک به نام Cerinate، محصولی از شرکت Den-Mat ساخته شده است. به نظر می رسد که شرکت Den-Mat در زمینه دندانپزشکی توجه بسیاری افراد در این زمینه را به خود جلب نموده است. لومینیرز مشابه با سایر ونیرهای دندانی هستند اما آنها نسبت به سایرین از ویژگی های منحصربفردی برخوردار هستند. 
Cerinate نوعی سرامیک فشرده و نازک به میزان 0.2 میلی متر است. این ونیرهای بسیار نازک از استحکام بالایی برخوردار هستند؛ مخصوصا زمانی که روی دندان ها نصب می شوند و از این رو به دلیل ضخامت کم آن، اصلاح طرح لبخند با لومینیرز می تواند بسیار ایده آل باشد.
یکی از دلایل انتخاب لومینیرز برای اصلاح طرح لبخندم این بود که شرکت Den-mat طول عمر لومینیرز را به مدت پنج سال تضمین می نماید. از طرف دیگر، تجربیات افراد نشان داده است که اصلاح طرح لبخند با لومینیرز در صورت مراقبت صحیح تا 20 سال و بیشتر هم ماندگار است. 

لومینیرز چه مزایایی دارد؟

- شرکت Den-Mat، لومینیرز را به عنوان یک ونیر پرسلن بدون ترس برای اصلاح طرح لبخند معرفی می نماید.
- مدت زمان این روش ترمیم زیبایی کوتاه است.
- برای نصب لومینیرز نیازی به تراش مینای دندان نیست و از این رو به دندان ها آسیبی نخواهد رسید.
- در این روش نیازی به استفاده از ونیر موقت نیست.
- اصلاح طرح لبخند با لومینیرز به دلیل ضخامت بسیار کم، ظاهری بسیار طبیعی دارد.
- درمان با لومینیرز نیازی به تزریق ندارد و در نتیجه هیچگونه درد و ناراحتی پیش نخواهد آمد
- دندان ها در اصلاح طرح لبخند با لومینیرز به طور دائمی سفید خواهند شد.
 
 
تجربه من از اصلاح طرح لبخند با لومینیرز
مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

تجربه من از مراحل نصب لومینیرز

پس از اینکه تصمیم گرفتم برای اصلاح طرح لبخند از لومینیرز استفاده کنم، برای انتخاب دندانپزشک ماهر و یک کلینیک تخصصی به مطب های مختلفی مراجعه کردم.
در برخی کلینیک ها برای یک جلسه مشاوره رایگان به دندانپزشک و اطلاعات زیر را از دندانپزشک گرفتم:
لومینیرز چیست و چه مزایایی دارد؟ 
هزینه اصلاح طرح لبخند با لومینیرز چقدر است؟
نتیجه نهایی اصلاح طرح لبخند چگونه است؟
برای اینکه بتوانم بهترین دندانپزشک اصلاح طرح لبخند را انتخاب کنم، عکس های قبل و بعد از لمینت دندان را که توسط دندانپزشک انجام شده بود، بررسی کردم و در نهایت کلینیک تخصصی دکتر شهاب محمدی را به علت کیفیت بالای کار انتخاب کردم.
در جلسه مشاوره، دندانپزشک برای اینکه نتیجه نهایی را مشاهده کنم، از موکاپ روی دندان های من استفاده نمود. موکاپ به راحتی روی دندان های من نصب شد تا بتوانم نتیجه کار را پس از نصب نهایی لومینیرز ببینم. 
اصلاح طرح لبخند با لومینیرز واقعا فوق العاده و خیره کننده بود و از همین ابتدا حس بسیار خوبی در درونم ایجاد شده بود. برخی از دندانپزشکان معتقدند که قرار دادن موکاپ روی دندان ها کاری درست نیست اما یک دندانپزشک خوب این کار را برای بیمار خود انجام می دهد.
مدت زمان زیادی پس از مشاوره نگذشته بود که مرحله دوم آغاز شد. واقعا اگر شرایط ایجاب می کرد و هزینه اصلاح طرح لبخند با لومینیرز را به همراه داشتم همان موقع از دندانپزشکم درخواست می کردم که درمان را آغاز کند. گام دوم این بود که از چهره و دندان های خود عکس بندازم. 
دندانپزشک پس از بررسی عکس دندان هایم توضیح داد که باید ابتدا درمان های زیر روی دندان هایم انجام شود:
رفع پوسیدگی
درمان عفونت لثه
روت کانال کردن یکی از دندان های عقب
واقعیت این بود که من سال ها به دندانپزشکی مراجعه نکرده بودم و قطعا قبل از اصلاح طرح لبخند با لومینیرز دندان های من نیاز به رسیدگی داشتند. پس از انجام کارهای اولیه، مرحله اول نصب لومینیرز توسط دندانپزشک انجام گرفت:

مرحله اول نصب لومینیرز: 

1- قالب گیری 

قالب گیری از دندان هایم بدون هیچگونه درد و ناراحتی انجام گرفت. چون در روش لومینیرز نیازی به تراش دندان نبود. و دندانپزشک برایم توضیح داد که پوسته لومینیرز بسیار نازک است و برای نصب آن روی دندان نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست.
من تصور می کردم که بعد از نصب، ممکن است ضخامت لمینت موجب شود دندان هایم مصنوعی به نظر برسند اما با مشاهده عکس های قبل و بعد لمینت دندان بدون تراش متوجه شدم که عدم تراش مینای دندان تاثیری در ظاهر اصلاح طرح لبخند ندارد.
2- انتخاب سایه رنگ
باید بگویم که قسمتی از فرآیند جلسه اول نصب لومینیرز مربوط به انتخاب سایه نهایی است که شما می خواهید رنگ دندانهایتان با توجه به ان اصلاح شود. دندانپزشک دو سایه را به من نشان داد و خواست که با کمک هم سایه مطلوب را انتخاب نماییم. من سایه ای را که کمتر سفید بود انتخاب کردم. چون شنیده بودن که سفیدترین رنگ لمینت دندان، مصنوعی به نظر می رسد.
اما دندانپزشکم نظرش برخلاف من بود. در نهایت متقاعد شدم که رنگ سفیدتر را انتخاب کنم. اما در کل این یک موضوع ترجیحی است. در واقع من یک گزینه واقع بینانه تر می خواستم گرچه تفاوت بین آن دو سایه بسیار کم بود. 
با انتخاب سایه مورد نظر، دندانپزشک قالب گرفته شده از دندان هایم را به لابراتوار فرستاد و من مطب را ترک کردم تا برای نصب مرحله نهایی با من تماس بگیرند.

مرحله دوم: نصب لومینیرز

حدود دوهفته طول کشید تا از مطب با من تماس گرفتند. این مدت انتظار به نظرم خیلی طولانی آمد. با خودم فکر کردم شاید بهتر بود روش کامپوزیت دندان را انتخاب می کردم که در یک جلسه انجام می شد. اما با توجه به اینکه دوام لومینیرز بسیار بیشتر از کامپوزیت دندان بود، به نظرم این انتظار ارزشش را داشت.
حدود دوهفته بعد، برای جلسه نهایی یعنی نصب لومینیرز به دندانپزشکی مراجعه کردم. بسیار کنجکاو بودم که ظاهر من با نصب لمینیرز چگونه خواهد شد و از این رو استرس زیادی داشتم. بالاخره زمان موعود فرا رسید. دندانپزشک بین دندان های من را نخ دندان کشید تا آنها برای نصب نهایی آماده و تمیز باشند. 
سپس او از ژل اچ روی دندان های من استفاده نمود تا دندان ها نصب شوند. این قسمت از اصلاح طرح لبخند با لومینیرز سریع و بدون درد بود. پس از آن دندانپزشک حاشیه اطراف لثه ها را با یک ابزار مخصوص صاف نمود. پس از اینکه عمل نصب لومینیرز تمام شد من به خانه برگشتم اما باید پس از چند روز دیگر به کلینیک مراجعه می کردن تا دندانپزشک همه چیز را به خوبی بررسی نماید و از بی نقص بودن حاشیه ها اطمینان حاصل کند. 
مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

تفاوت های لمینت و لومینیرز

زمانی که پس از نصب لومینیرز برای کنترل وضعیت دهان و دندان خود به دندانپزشکی مراجعه کرده بوده از دندانپزشک خود خواستم که تفاوت میان لمینت و لومینیرز دندان را برایم توضیح دهد. این موضوع از این جهت برایم اهمیت داشتم که بسیاری از دوستانم لمینت دندان انجام داده بودند. 
دندانپزشکم در مورد تفاوت این دو درمان بدین صورت توضیح داد: 
لمینت دندان پوسته ای با ضخامت نازک است که متناسب با شکل دندان های هر فرد به صورت سفارشی ساخته می شود. در نصب لمینت ونیر برخلاف لومینیرز که نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست باید قسمتی از مینای دندان به منظور نصب لمینت برداشته شود. 
یکی دیگر از تفاوت های دیگر لمینت و لومینیرز مدت زمان انجام کار است. از آنجایی که در لومینیرز نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست پس روند کار سریع تر از لمینت ونیر می باشد و در نهایت اینکه لمینت به دلیل اینکه ساختار دندان طی آماده سازی دستکاری می شود قابل برگشت نیست اما لومینیرز چون آسیبی به ساختار دندان ها نمی رساند پس یک درمان برگشت پذیر می باشد.

معایب لومینیرز دندان

زمانی که تصمیم خود را برای اصلاح طرح لبخند با لومینیرز گرفته بودم با این حال در مورد معایب این روش درمانی از دندانپزشک خود سوال کردم. او توضیح داد که لومینیرز به دلیل نازکی برای فردی که دندان هایش تغییر رنگ شدید و لکه های زیادی دارد مناسب نیست زیرا نمی توان به خوبی آنها را بپوشاند. همچنین او گفت که هزینه آن بالاتر از لمینت دندان است. در ضمن توضیح داد که اگر فرد دچار عادت دندان قروچه باشد در شب و هنگام خواب حتما باید از محافظ دندان یا نایت گارد استفاده کند گرچه این مختص تمامی ونیرها است. 

جمع بندی

پس از اصلاح طرح لبخند با لومینیرز هنوز از دندان ها و لبخند جدید خود هیجان زده هستم. دندان های من سفیدتر از قبل هستند. همچنین برخلاف برخی از روش های ترمیمی زیبایی که دندان ها را حجیم می کنند در مورد لومینیرز اصلا اینگونه نیست. برعکس دندان های من کاملا طبیعی به نظر می رسند. 
به نظر من لومینیرز محصولی فوق العاده است. اصلاح طرح لبخند با لومینیرز یک راه حل اساسی برای افرادی است که مدت هاست از دندان ها و لبخند خود خسته شده و اعتماد بنفس آنها به شدت پایین است. با لومینیرز نه تنها اعتماد بنفس شما به دلیل لبخند زیبا و جذابتان بالا می رود. بلکه از مزایای خاص لومینیرز نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
استحکام بسیار بالا، 
عدم رنگ پذیری 
شفافیت بسیار طبیعی 
اما آخرین مطلب مهمی که باید به شما بگویم در مورد دندانپزشکی است که لومینیرز را برای شما نصب می کند. به خاطر داشته باشید که مهارت و تخصص دندانپزشک در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. در غیر اینصورت نه تنها هزینه خود را هدر داده اید بلکه به دندان های خود نیز آسیب خواهید زد.
اگر نگران پرداخت هزینه لمینت دندان هستید باید به شما بگویم که من هزینه لومینیرز را به صورت اقساط پرداخت کردم. شما هم می توانید از این فرصت استفاده کنید و بهترین روش اصلاح طرح لبخند را انتخاب نمایید.
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت
 
 
 
 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!