02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

آموکسی سیلین ۵۰۰ هر چند ساعت برای عفونت دندان

زمان مطالعه : 3 دقیقه | منتشر شده در: 1402/12/03

آموکسی سیلین 500 برای عفونت دندان درد، عفونت‌های باکتریایی، تورم و التهاب به کار می رود. آموکسی سیلین 500 (Amoxicillin 500) یک آنتی‌بیوتیک است که با کنترل و کاهش رشد باکتری‌ها در ناحیه عفونت دندان باعث درمان دردهای مختلف خواهد شد. آموکسی سیلین 500 باید با توجه به نوع درد توسط دندانپزشک تجویز شود. قبل از مصرف آموکسی سیلین 500 بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا  مدت زمان مصرف و بازه زمانی استفاده را برای شما مشخص نماید.

آموکسی سیلین ۵۰۰ برای چیست؟

آموکسی‌سیلین 500 برای چیست؟ برای درمان بیماری هایی چون موارد زیر به کار می رود:

  1.  مجاری ادرار
  2. گوش میانی
  3. سینوزیت
  4. برونشیت
  5. مننژیت مننگوکوکی
  6. ریشه کنی هلیکوباکتر پیلوری
  7. درمان سوزاک
  8. مننژیت لیستریایی
  9. تب تیفوئیدی
  10. عفونت‌های دندانی

فواید مصرف آموکسی سیلین 500 برای عفونت دندان

همه آنتی‌بیوتیک ‌ها با توقف رشد باکتری ‌هایی که باعث عفونت می ‌شوند، عمل می‌کنند و همین مسئله می‌ تواند درد شما را نیز کاهش دهد.

آموکسی سیلین، نوعی آنتی بیوتیک که به عنوان آنتی بیوتیک کلاس پنی سیلین نیز شناخته می شود، یکی از رایج ترین داروهایی است که توسط پزشکان تجویز می شود.  آموکسی سیلین در کنار درمان ذات الریه، برونشیت، عفونت های دستگاه ادراری و عفونت گوش، برای عفونت های دندان نیز به خوبی عمل می کند.

آموکسی سیلین ۵۰۰ هر چند ساعت برای عفونت دندان

مطالب مرتبط: کپسول آموراکس برای دندان

در حالی که یک آبسه دندان خفیف ممکن است خود به خود برطرف شود، اما دندانپزشکان اغلب در صورت نگرانی از گسترش عفونت یا زمانی که بیمار دارای سیستم ایمنی ضعیف است، آموکسی سیلین را تجویز می کنند. در ادامه حتما توضیح خواهیم داد که برای اثربخشی بهتر، آموکسی سیلین ۵۰۰ هر چند ساعت برای عفونت دندان باید مورد استفاده قرار گیرد.

انواع مختلفی از آنتی بیوتیک ها وجود دارند که برای عفونت دندان موثر هستند، اما آموکسی سیلین یکی از رایج ترین آنها است زیرا در برابر نوع باکتری های درگیر موثرتر می باشد. علاوه بر این، در مقایسه با سایر آنتی بیوتیک ها، آموکسی سیلین نیز عموما عوارض جانبی عمده کمتری ایجاد کرده و آن را به اولین گزینه عالی برای درمان دندان آبسه تبدیل می نماید.

کپسول آموکسی سیلین 500 هر چند ساعت

به طور کلی دوز مصرفی آموکسی سیلین که دندانپزشک شما تجویز می نماید و همچنین مدت زمان مصرف آن به عوامل مختلفی از جمله شدت عفونت بستگی دارد. آموکسی سیلین به چندین شکل در دسترس بوده و متخصص ممکن است آن را به صورت کپسول، قرص یا سوسپانسیون (مایع) تجویز کند.

به طور معمول، بیماران آموکسی سیلین 500 را دو بار در روز یا هر 12 ساعت، همراه با غذا مصرف می کنند. برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکانی که بیش از 39 کیلوگرم وزن دارند، رایج ترین دوز 250-500 میلی گرم و هر هشت ساعت یا 500-875 میلی گرم در هر 12 ساعت است.

مهمترین نکته در مورد مصرف اینکه آموکسی سیلین ۵۰۰ هر چند ساعت برای عفونت دندان استفاده شود ساعت مشخص مصرف در طول روز می باشد. در واقع اگر یک دوز آموکسی سیلین را فراموش کردید، باید آن را در اسرع وقت مصرف نمایید. با این حال، اگر به نوبت بعدی نزدیک شده‌اید، دوز فراموش شده را نادیده بگیرید.

همچنین نباید برای جبران نوبت فراموش شده، دوز مصرفی را دو برابر کنید. به یاد داشته باشید که همیشه دوره کامل آموکسی سیلین را مصرف کنید، حتی اگر دندان عفونی شما شروع به بهبود کرد. قطع زودهنگام آموکسی سیلین یا هر نوع آنتی بیوتیک دیگر می تواند منجر به باکتری هایی شود که به درمان آنتی بیوتیکی در آینده مقاوم هستند.

آموکسی سیلین ۵۰۰ هر چند ساعت برای عفونت دندان

حتما بخوانید: چرک خشک کن دندان

سخن پایانی

آموکسی سیلین نوعی آنتی بیوتیک است که می تواند بسیاری از انواع عفونت های باکتریایی از جمله عفونت دندان را درمان کند. این دارو معمولا به رفع علائم عفونت دندان در عرض چند روز کمک می نماید، اما مانند سایر داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کرده و از این رو حتما باید مطابق با شرایط و دستورالعمل دندانپزشک مصرف شود.

همانطور که در بالا اشاره نمودیم معمولا آموکسی سیلین 500 هر 12 ساعت برای عفونت دندان تجویز می شود و چنانچه به موقع داروی خود را مصرف کنید عملکرد آن بسیار بهتر خواهد بود.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

رضا

عالیه مطلب

دکتر شهاب محمدی

نظر لطف شماست