02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

قرص متروماکس برای دندان

زمان مطالعه : 2 دقیقه | منتشر شده در: 1402/02/13

یکی از رایج ترین آنتی بیوتیک ها قرص متروماکس برای دندان و عفونت رخ داده در آن است. متروماکس یا همان مترونیدازول علیرغم مزایای ویژه ای که دارد نباید خودسرانه مصرف گردد و حتما باید طبق دستور دندانپزشک تجویز شود.

در واقع ممکن است در بسیاری اوقات نه تنها برای فرد فایده داشته باشد بلکه آسیب های جدی هم برای بدن او ایجاد نماید. مترونیدازول یا همان متروماکس برای دندان دارای طیف وسیعی از فعالیت های ضد تک یاخته ای و ضد میکروبی بوده و عمده فعالیت آن در برابر باکتری های بی هوازی و تک یاخته ها می باشد. متروماکس معمولا پس از مصرف خوراکی به طور کامل و سریع جذب می شود. در واقع آن به خوبی در بافت ها و مایعات بدن نفوذ می کند.

متروماکس برای دندان

قرص متروماکس برای دندان یا همان مترونیدازول نوعی آنتی بیوتیک است که برای درمان طیف گسترده ای از عفونت ها استفاده می شود. این آنتی بیوتیک با توقف رشد باکتری ها و انگل های خاص عمل می کند. در حقیقت آن فقط عفونت های باکتریایی و انگلی خاصی را درمان نموده و برای عفونت های ویروسی (مانند سرماخوردگی، آنفولانزا) کارایی ندارد.

توجه داشته باشید که متروماکس برای عفونت دندان حتما باید طبق دستورالعمل دندانپزشک شما مصرف شود چرا که استفاده از هر آنتی بیوتیک در مواقعی که نیازی به آن نیست، می تواند باعث شود که برای عفونت های بعدی اثربخشی نداشته باشد.

قرص متروماکس برای دندان

حتما بخوانید: قرص چرک خشک کن قوی برای عفونت دندان

نحوه استفاده از متروماکس برای دندان

همانطور که در بالا نیز اشاره نمودیم این دارو را باید طبق دستور دندانپزشک و به صورت خوراکی مصرف کنید. برای جلوگیری از ناراحتی معده، حتما باید با غذا و یک لیوان آب مصرف گردد. دوز متروماکس برای دندان نیز قاعدتا باید بر اساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان تعیین شود.

توجه داشته باشید که برای بهترین اثربخشی، این آنتی بیوتیک را یک تایم خاص مصرف نمایید. همچنین مصرف این دارو را تا پایان مقدار تجویز شده یا همان زمانی که دندانپزشک اعلام نموده ادامه دهید، حتی اگر علائم عفونت دندان شما پس از چند روز از بین بروند. فراموش نکنید که قطع زودهنگام دارو ممکن است منجر به بازگشت عفونت شود.

عوارض جانبی متروماکس برای دندان

سرگیجه، سردرد، ناراحتی معده، حالت تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، اسهال، یبوست یا احساس طعم فلز در دهان شما ممکن است با مصرف متروماکس رخ دهد. چنانچه هر یک از این اثرات ماندگار شده یا بدتر شد، فورا به متخصص مربوطه اطلاع دهید.

قرص متروماکس برای دندان

مطالب مرتبط: آنتی بیوتیک برای عفونت دندان

متروماکس برای دندان همچنین ممکن است باعث تیره شدن رنگ ادرار شما شود. البته این حالت بی ضرر بوده و با قطع دارو از بین می رود. به یاد داشته باشید که این دارو تجویز شده چون دندانپزشک شما تشخیص داده است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. لازم به ذکر است بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی را تجربه نخواهند کرد.

 

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

عباس

سلام من حدود یک هفته هستش که قرص متروماکس مصرف میکنم علتش هم بخاطر آبسه دندانم بوده البته قبل از مصرفش سرم با سفتریاکسون زدم الان آبسه دندونم بهتره ولی تقریبا سه روز میشه به هنگام مدفوع خون میاد. آیا علتش همین متروماکس هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام امکانش هست قرص رو قطع کنید و با پزشکتون مشورت کنید

ناهید سادات حیاتی

من واقعا از راهنمایی و نظرات شما استفاده کردم ..عالی بود