02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

اوردنچر (Overdenture) برپایه ایمپلنت - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/03/26

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

تکنولوژی کاشت دندان به روش ایمپلنت و اوردنچر برپایه ایمپلنت طی سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است به طوریکه امروزه، ایمپلنت دندانی به عنوان یکی از اولویت های جایگزین کردن جای خالی دندانها برای بیماران مطرح است. ایمپلنت دندان پایه های تیتانیومی هستند که در استخوان فک بالا یا پایین کاشته می شوند و چون طی مدت زمان کوتاهی با استخوان جوش می خورند برای مدتی طولانی و حتی تا پایان عمر نقش ریشه دندان طبیعی از دست رفته را برای بیمار ایفا می کنند.

درمان با ایمپلنت برای بیمارانی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند به کار می رود و اوردنچر برپایه ایمپلنت زمانی برای افراد تجویز می شود که تعداد زیادی از دندانها یا کل دندانهای یک فک یا هر دو فک خود را از دست داده اند. 

 

اوردنچر

مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

اوردنچر برپایه ایمپلنت چیست؟

درحقیقت اوردنچر برپایه ایمپلنت، نوعی دندان مصنوعی است که روی پایه ایمپلنت سوار می شود و به بیمارانی که کل دندانهای فک بالا یا پایین یا هر دو فک را از دست داده اند کمک می کند که کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیده و تمام آنچه را که پیش از کشیدن کل دندانهایشان تجربه کرده اند دوباره تکرار کنند.

چرا اوردنچر برپایه ایمپلنت

زمانیکه تعداد زیادی از دندانهای خود را بر اثر تصادف، پوسیدگی یا شکستن از دست می دهید؛ کیفیت زندگیتان از هر لحاظ تحت تاثیر قرار می گیرد. خالی ماندن جای دندانها نه تنها بر زیبایی و اعتماد به نفس شما موثر است بلکه روی سلامتی شما چه از لحاظ بهداشت دهان و دندان و چه از لحاظ مواد غذایی که می توانید بخورید؛ تاثیر بسزایی دارد. شکی نیست که به منظور برخورداری از یک زندگی باکیفیت باید دندانهای خود را جایگزین کنید. روشهای مختلفی برای جایگزین کردن دندانهای خالی وجود دارد اما به جرات می توان گفت اوردنچر برپایه ایمپلنت بهترین روشی است که با تکنولوژی پیشرفته روز می تواند در این شرایط به کمک شما بیاید.

اوردنچر برپایه ایمپلنت علاوه بر اینکه با کمک به قرار گرفتن لب ها و بافت های لثه در جای مناسب خود، چهره زیبایی به شما هدیه می دهد؛ مثل دندان طبیعی خودتان در دهان ثابت است و مثل دندان مصنوعی سنتی هنگام جویدن یا صحبت کردن جابجا نمی شود. به همین علت است که اوردنچر برپایه ایمپلنت بین سالمندانی که نیاز به دندان مصنوعی دارند محبوبیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. همچنین مطالعات آماری نشان داده است که میزان موفقیت اوردنچر برپایه ایمپلنت تقریبا نزدیک به 100% بوده و اکثر سالمندان بدون هیچ مشکلی تا پایان عمر از این دندانهای مصنوعی برپایه ایمپلنت استفاده کرده اند.

تفاوت اوردنچر برپایه ایمپلنت با دندان مصنوعی سنتی چیست؟

دنچر یا دندان مصنوعی، به هرنوع پروتز دندانی متحرک که کل دندانهای یک فک یا هر دو فک را پوشش  دهد گفته می شود. در حقیقت دندان مصنوعی متحرک فقط روی لثه ها سوار می شود و هیچگونه پایه نگهدارنده ای در داخل فک ندارد.

اوردنچر برپایه یمپلنت نیز تقریبا همان ساختار دندان مصنوعی سنتی را دارد با این تفاوت که پروتز دندانی به جای قرار گرفتن روی لثه، روی پایه ایمپلنت سوار می شود. به همین علت اوردنچر برپایه ایمپلنت کاملا ثابت است و جابجا نمی شود. البته امکان برداشتن آنها از روی ایمپلنت وجود دارد اما زمانیکه روی ایمپلنت قرار می گیرند کاملا درجای خودشان مستحکم و پایدارهستند.

 

ایمپنت اوردنچر

 مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

تفاوت اوردنچر و ایمپلنت All on 4 چیست؟

اوردنچر یا دندان مصنوعی متحرک به ردیفی از دندانهای پروتزی گفته می شود که پس از سوار شدن روی پایه ها یا همان ایمپلنت ها روی بافت لثه قرار می گیرند. این ایمپلنت ها کاملا داخل استخوان فک کاشته شده و با آن جوش می خورند. تعداد ایمپلنت های کاشته شده در استخوان فک بستگی به تعداد دندانهایی که باید جایگزین شود و همچنین تراکم استخوان فک هر فرد دارد و معمولا از یک تا هشت ایمپلنت در هر فک متغیر است. افرادی که اکثر دندانهای خود را از دست داده اند معمولا بهترین کاندید برای استفاده از اوردنچر می باشند. اما به منظور اینکه کاشت ایمپلنت ها و سوار کردن پروتزهای دندانی روی آنها، دوام طولانی داشته باشد، به تراکم استخوان کافی در فک هر فرد نیاز است. بنابراین در بیمارانی که استخوان فک آنها برای کاشت ایمپلنت به تعداد مورد نیاز، تراکم و فضا داشته باشد، از اوردنچر استفاده می شود که بسیار پایدار و مستحکم است.

ایمپلنت All on 4 یک روش مبتکارانه است که مخصوص افرادی است که استخوان فک آنها فضا یا تراکم کافی برای کاشت بیش از 4 ایمپلنت را ندارد، ابداع شده است. در این روش 4 ایمپلنت با زاویه های متفاوت در 4 قسمت از استخوان فک که بیشترین تراکم و فضا را دارند کاشته می شود  تا پروتز دندانی روی آنها سوار شود. معمولا دو ایمپلنت صاف در قسمت جلوی آرواره و دو ایمپلنت زاویه دار در قسمت عقب آرواره کاشته می شود. بنابراین بیمارانی که امکان کاشت اوردنچر را ندارند می توانند از ایمپلنت All on 4 استفاده کنند. 

انواع اوردنچر

اوردنچر متکی بر بافت لثه: در این نوع اوردنچر، پروتز دندانی با سوار شدن روی ایمپلنت هایی که در فک بالا و پایین کاشته شده اند؛ مستقیما روی لثه ها قرار می گیرد. اتصالاتی در این نوع اوردنچر متحرک در نظر گرفته شده که کاملا با ایمپلنت ها منطبق می شود و تا زمانیکه خود بیمار نخواهد آنها را از دهانش خارج کند در جای خود ثابت باقی می ماند. البته اوردنچر متکی بربافت لثه شبیه ترین نوع اوردنچر به دندان مصنوعی سنتی است و از حداقل استانداردهای لازم برای بیمارانی که کل دندانهای خود را از دست داده اند؛ برخوردار است.

اوردنچر متکی بر ایمپلنت و لثه: در این نوع اوردنچر، پروتز دندانی با استفاده از دو ایمپلنت کاشته شده که معمولا به جای دندان نیش یا آسیا کاشته می شوند، روی لثه قرار می گیرد. در این اوردنچر معمولا از یک میله که ایمپلنت ها را به هم متصل می کند به عنوان محل قرار گیری پروتز دندانی استفاده می شود. به همین علت به ان نوع کاشت دندان مصنوعی، اوردنچر میله ای نیز می گویند. اگر نیازی نباشد که ایمپلنت ها حتما از هم جدا باشند؛ از سایر ساپورت ها مانند ساپورت توپی یا لوکیتورها نیز می توان استفاده کرد. 

اوردنچر برپایه ایمپلنت: اوردنچر برپایه ایمپلنت تنها توسط ایمپلنت ها حمایت می شود به طوریکه پروتز دندان مصنوعی کامل یا با ضمائمی به ایمپلنت های کاشته شده در فک متصل می شوند یا از طریق تاجهای تلسکوپی روی آن قرار می گیرد. معمولا حدود 4 تا 6 ایمپلنت باید در فک کاشته شود که تعداد آنها با توجه به نیرو و فشاری که به هر ایمپلنت وارد می شود توسط پزشک تعیین می گردد. سپس بسته به نظر پزشک یک نوع اتچمنت(میله ای (Bar)، توپی (Ball) یا مگنتی روی ایمپلنت ها قرار گرفته تا محل استقرار پروتز دندانهای مصنوعی آماده شود. نهایتا، تاج دندان مصنوعی که معمولا کل دندانها را شامل می شود روی اتچمنت سوار می شود. 

جنس Overdenture برپایه ایمپلنت

میله اوردنچر مس تواند از طلا یا الیاژ های فلزی خاص تهیه شود. برخی سازندگان از قالبگیری استفاده نمی کنند بلکه میله را به صورت چند قطعه مجزا از پیش ساخته شده تولید می کنند. چون استفاده از طلا هزینه بسیار بالایی دارد گزنه آلیاژ فلزی طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

برخی اتصالات پلاستیکی نیز امروزه به جای اتصالات فلزی مورد استفاده قرار میگیرند. هزینه اتصالات فلزی بسیار پایین تر است و با سختی های متفاوتی در اختیار جراحان دندانپزشک قرار می گیرند. نحوه قرار دادن آنها روی ایمپلنت ها نیز با ابزار مخصوص دندانپزشکی بسیار ساده است.

تاجهای دندانی تلسکوپی نیز تکنولوژی بسیار تازه ای هستند که درحای رقابت با قالبگیری های سنتی می باشند. پایداری آنها نسبتا خوب است و می توانند روی هر تعداد ایمپلنت سوار شوند. حتی در شرایطی که فضای عمودی محدودی وجد دارد و اتچمنت های میله ای کارایی خوبی ندارند، اتصالات تلسکوپی با انعطاف پذیری بالا کارایی بالایی از خود نشان می دهند. البته هزینه این نوع اتصالات کمی بیشتر است.

اباتمنت های تیتانیومی از پیش ساخته شده نیز با ارتفاع مختلف برای اوردنچر برپایه ایمپلنت موجود و قابل استفاده است. این اباتمنت ها به صورت یک تکه روی ایمپلنت ها سوار شده و محل استقرار مناسبی برای تاج دندان مصنوعی فراهم می آورند. گاهی اوقات این اباتمنت ها همراه با تلسکوپی ساخته شده از آلیاژ طلا مورد استفاده قرار می گیرند که دوام و پایداری اوردنچر را تا چندین برابر افزایش می دهند. 

 

ایمپلنت

مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

چه عواملی برانتخاب نوع اوردنچر موثرند؟

انتخاب نوع اوردنچر توسط دندانپزشک معمولا با توجه به عوامل زیر تعیین می شود:

شکل ظاهری آرواره 

تعداد دندانهای مورد نیاز برای ساخت پروتز دندان مصنوعی

تعداد و طول ایمپلنت های مورد نیاز برای اوردنچر

میزان تراکم استخوان فک بیمار

فاصله افقی بین ایمپلنت های کاشته شده

استحکام و دوام اوردنچر

هزینه و زمان طبق درخواست بیمار

آیا من کاندید مناسبی برای Overdenture برپایه ایمپلنت هستم؟

تنها جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت می تواند تشخیص دهد که بهترین روش درمانی برای جایگزین کردن دندانهای از دست رفته شما کدام است. به طور کلی با توجه به پیشرفت های قابل توجهی که در تکنولوژی ایمپلنت دندان و تکنیک های دندانپزشکی مشاهده می شود، در حال حاضر اکثر افرادی که تعداد زیادی از دندانهای خود را در فک بالا و پایین از دست داده اند می توانند کاندید مناسبی برای اوردنچر برپایه ایمپلنت باشند. اما می توانید با یک جلسه مشاوره رایگان نزد دکتر شهاب محمدی – جراح متخصص و ایمپلنتولوژیست- از اینکه کاندید مناسبی برای انجام اوردنچر هستید؛ اطمینان یابید.

مزایای اوردنچر بر پایه ایمپلنت

کمک به جویدن و هضم بهتر غذا

اوردنچر نسبت به دندانهای مصنوعی سنتی که فقط با چسب در جای خود نگهداشته می شدند، با قرار گرفتن روی اباتمنت های ایمپلنت، پایدارتر هستند. این پایداری، به جویدن بهتر غذا کمک کرده و موجب هضم آسانتر آن در معده می شود. هرچه غذا بهتر هضم شود میزان مواد مغذی که جذب بدن می شود نیز افزایش خواهد یافت.

جلوگیری از تحلیل استخوان فک

چون اوردنچر روی ریشه های دندان طبیعی یا ایمپلنت های کاشته شده در فک سوار می شود، به جای آنکه مانند دندانهای مصنوعی سنتی، موجب تحلیل استخوان شود که معمولا با خالی ماندن جای ریشه در استخوان فک افزایش می یابد، با قرار گرفتن ایمپلنت ها به جای ریشه دندان موجب تحریک رشد استخوان فک و استحکام بیشتر آن می شود. به این ترتیب  Overdentureاز جمع شدن و چروکیده شدن فک شما نیز پیشگیری می کند.

حفظ ساختار چهره 

فرایند چروکیدگی و تحلیل لثه و استخوان که با استفاده از دندانهای مصنوعی سنتی طی سالهای طولانی اجتناب ناپذیر است؛ موجب می شود فاصله بین بینی و چانه کوتاه شود و چهره شما را پیرتر نشان می دهد. اما با کاشت ایمپلنت و اوردنچر ساختار چهره شما تغییری نمی کند و حتی پس از سالها همان زیبایی قبل را حفظ خواهد کرد.

احساس راحتی بیشتر

زمانیکه اوردنچر روی ایمپلنت قرار می گیرد، کاملا در جای خود ثابت می شود و هیچ گونه حرکت یا جابجایی ناخواسته ای حین خوردن غذا، جویدن یا صحبت کردن نخواهند داشت. مطمئنا بیماران چنین حسی را فقط با دندانهای طبیعی خودشان تجربه کرده اند و به همین علت احساس راحتی بیشتری با استفاده از اوردنچر دارند.

دوام و طول عمر طولانی

جنس تیتانیومی ایمپلنتها و همچنین آلیاژهای مورد استفاده برای اتچمنت ها حتی نسبت به دندان طبیعی نیز در برابر پوسیدگی، ضربه و شکستگی پایدارتر و مقاوم تر است. همچنین پروتزهای دندان مصنوعی مورد استفاده در اوردنچر درصورتیکه به درستی از آنها مراقبت شود و بهداشت آنها رعایت شود عمری بسیار طولانی دارند. طبق تحقیقات انجام گرفته دوام و طول عمر اوردنچر بسیار طولانی است و تقریبا تا پایان عمر افراد در دهان بیمار باقی می ماند.

معایب اوردنچر برپایه ایمپلنت

مراقبت های خاص

اوردنچر نیز مانند دندان مصنوعی سنتی باید شب ها از دهان خارج شده و پس از اینکه کاملا تمیز شد در یک محیط مرطوب قرار بگیرد. برخی از بیماران این نوع اجبار برای خارج کردن پروتز دندان مصنوعی از دهان را از معایب این روش می دانند اما باید توجه کرد که حتی دندانهای مصنوعی سنتی نیز به این نوع مراقبت نیاز دارند. 

ترمیم

معمولا پس از انجام اوردنچر باید هر شش ماه تا یکسال یک بار به پزشک متخصص در کلینیک دندانپزشکی مراجعه شود تا در صورت ایجاد مشکلی در نحوه انطباق ایمپلنت و اباتمنت یا میله اتصال با پروتز دندان مصنوعی به سرعت برطرف شود. گاهی اوقات بیماران از دندانهای مصنوعی خود به خوبی مراقبت نمی کنند و از آنها به عنوان ابزاری برای شکستن یا کندن اجسام سخت استفاده می کنند به همین علت پروتزهای دندانی نیز مانند دندان طبیعی آسیب می بینند. آنها به پزشک مراجعه می کنند و از اینکه مجبور می شوند مجددا دندان های مصنوعی را جایگزین کنند؛ شکایت می کنند. اما به خاطر داشته باشید که اگر از اوردنچر دقیقا مانند دندان طبیعی خود مراقبت کنید، نیازی به ترمیم یا تعویض آنها نخواهید داشت.

آیا اوردنچر برپایه ایمپلنت خیلی گران است؟

هزینه اوردنچر نسبت به تعداد ایمپلنت های مورد نیاز، تعداد عمل جراحی انجام گرفته، نوع اوردنچر مورد استفاده و تعداد دندانهای مصنوعی مورد نیاز برای بیمار بسیار متغیر است. اما با درنظر گرفتن مزایا و دوام و عمر طولانی آن، میزان صرفه جویی در هزینه بیماران در بلند مدت بسیار بیشتر از هزینه ای است که در چند مرحله انجام اوردنچر پرداخت می کنند.

مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

 

 

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

علی

با عرض سلام و خسته نباشید ، من مدتی هست که آور دنچر بالا و پایین گذاشتم اما پایینی همیشه لق میزنه و از دندان های جلو برای گاز زدن استفاده کرد نمی‌دونم مشکل چیه و آیا درست میشه. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

دکتر شهاب محمدی

سلام چندتا پایه داره ؟

رضا

سلام آقای دکتر من دندان های فک پایینم را کاملا از دست دادم و حدود 8 سال دندان مصنوعی استفاده کردم با مراجعه به پزشک گفته شد که میتوانم به روش اوردنچر 3 تا ایمپلنت یکی در خطوط وسط و دوتا 3-3 بگذارم . آیا از نظر شما با سه تا ایمپلنت امکان پذیر است و مشکلی ایجاد نمیشه برای خوردن غذا و .........

عباس محضر

سلام ، فک پایینم فول ایمپلنت هست چند تا از پایه ها شل شده از پایه های سالم میشود برای اوردنچر استفاده کرد در ضمن عکس هم دارم بفرمایی چجوری عکس را براتون ارسال کنم چون در حال حاض شهرستان هستم ولی مشکلی ندارم می تونم بیایم حضورتان فقط بفرمایید آیا از پایه های سالم می شود برای آوردنچر استفاده کرد یاخیر . ممنون تلفن 09121039179

دکتر شهاب محمدی

باید معاینه بشه تا بتونم دقیق نظر بدم اگر مایلید شماره واتس آپ مطب رور بگیرید تا عکس بفرستید و نظر رو بشنوید

ناصر

سلام بنده فک بالا و فک پائین اوردنچر کردم چهار تا ایمپلنت بالا و چهار تا ایمپلنت پائین ولی از پروتز هایش راضی نیستم سیستم ایمپلنت CIS می باشد میخواهستم ببنیم میگویند قالب گیری به صورت دیجیتالی میگیرند آیا بنده فک بالا و فک پائین دوباره شما با ابانمنت ها یشان بسازید چقدر برایم آب میخوره ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام به دندانپزشکتان برای اصلاح مراجعه کنید.

مایانی

سلام جناب اقای دکترمحمدی من اوردنچرفک پایین رابا چهارپایه انجام دادم بعدازچند روز دندانم شل میشه چند بااورینک هاراعوض کردم ولی هنوزدرست نشده لطفا میشه راهنمایی کنید چکارکنم ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام اگر حدس من درست باشه فقط بال براتون استفاده شده احتمالا باید از روش بار و بال استفاده کنین

محمد

سلام جناب دکتر.من شیراز زندگی میکنم.خواستم بدونم بهترین متخصص در خصوص انجام اوردنچر کامل هر دو فک شیراز اگه میشناسید معرفی نمایید .ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام نه متاستفانه کسی رو نمیشناسم.

بهزاد فیروزی

سلام آقای دکتر،من کل دندانهام پوسیده اگه بخوام از این روش استفاده کنم چقدر هزینش میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها تو سایت موجوده اما برای تعیین هزینه ی کلی باید اول معاینه بشین.

فرهاد

قیمت آوردند برای فک بالا چقدر میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام متوجه سوالتون نمیشم قیمت ها توی صفحه تعرفه موجوده

فرهاد

قیمت آوردند برای فک بالا چقدر میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام متوجه سوالتون نمیشم قیمت ها توی صفحه تعرفه موجوده

امیر

سلام میخواستم بپرسم اوردنچر فک بالا باسه ایمپلنت امکانش هست مرسی

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

رضا

ایا امکان فیکس بودن اورد نیچر هست یا باید حتما شبها از دهان خارج کرد

نرگس

باسلام خدمت آقای دکتر من اهل خراسان جنوبی ام و نمیتونم حضوری بیام مطبتون دو سؤال داشتم از خدمتتون 1.اوردنچر شکل ظاهریش مثل دندان مصنوعی هست یا کیفیتش بیشتره 2.اگه میشه حداقل حدودا بگین هزینه فک پایین چقدره؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله کاملا شبیه دندون اصلی هستن قیمت ها بر اساس دلار تغییر میکنه لطفا با مطب تماس بگیرین برای قیمت

مهدی شفقی

سلام خسته نباشید میخواستم هزینه اوردنچر فک بالا بدونم

مهدی شفقی

سلام خسته نباشید میخواستم هزینه اوردنچر فک بالا بدونم

مهدی شفقی

سلام خسته نباشید میخواستم هزینه اوردنچر فک بالا بدونم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید معاینه تو معاینه مشخص میشه

فرهاد

شهرستان هستیم شاید نتونیم یه قیمت حدودی نداره

میلاد شعبانی

سلام هزینه اوردنچر دوفک با چهار ایمپلنت چقدر میشه؟

دکتر شهاب محمدی

سلام واسه هزینه ی کلی اول باید تشریف بیارید ویزیت بشید.

B

سلام خسته نباشید .یه سوالی داشتم من تقریبا دوسالی هست ک چهارتا از دندان های فک بالا کشبدم دوسه تاش هم خرابه درحال حاضر آیه میتوانم کاشت دندان اوردنچر انجام دهم یا خیر لطفا راهنمایی کنید ممنون از لطفتون

دکتر شهاب محمدی

سلام باید ویزیت بشین

حسین اکبری

سلام چهل سالمه و بیش از 90 درصد دندونهام پوسیده و پر شده و کشیده شده، خواستم بدونم دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت مناسبه برای من و هزینه اش چقدر میشه با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت دکتر دندوناتونو ببینن هزینه ی کلی تو ویزیت مشخص میشه. اما هزینه ی هر ایمپلنت کامل، تو سایت وجوده.

کریمی

سلام وقتتون بخیر من ۳۸ سال دارم وبه تازگی۳تا دندون جلو کشیدم میخوام بدونم ایمپلنت دندون چقدر هزینه داره برای ویزیت شعبه ای مشهد هست برم برای ویزیت ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه های ما تو سایت موجوده

حسین

سلام روزتون بخیر. میشه محدوده ی قیمت اوردنچر رو بفرمایید؟؟

زینت الهامی

من فک بالا دندون ندارم ،اول روکش داشتم وچندسال هم متحرک عکس گرفتم میگن حتمآ بایدپیونداستخوان بشی ازلگن میخواستم ببینم راه دیگری وجود داره تا بیایم واسم انجام بدین

دکتر شهاب محمدی

سلام ممکنه باشه باید عکس رو ببینم

معصومه

سلام اقای دکتر من 6 ماهه ایمپلنت کردم اما قرار بود برم به خاطر کرونا نشده اگه دیرتر برم برا قالبنیس تشکر مشکلی

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد.

معصومه

سلام اقای دکتر من 6 ماهه ایمپلنت کردم اما قرار بود برم به خاطر کرونا نشده اگه دیرتر برم برا قالبنیس تشکر مشکلی

دکتر شهاب محمدی

سلام مشکلی پیش نمیاد.

براتعلی شاددل

سلام اقای دکترمن کل دندونای بالاوپایین روکشیدم الان میخوام اوردنچربزارم میشه بگیدهزینه ش چقدرمیشه ۴۵ ساله هستم

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه اوردنچر توی ویزیت مشخص میشه

فاطمه تابه

سلام لطفاجواب تلفن روبدیدمیخواستم نوبت بگیرم چه ساعتهایی هستیدکه زنگ بزنیم

دکتر شهاب محمدی

پاسخ داده شد

فاطمه تابه

سلام میخواستم بیام مطب وقبلش خواستم نوبت بگیرم جواب تلفن رونمیدید

دکتر شهاب محمدی

سلام 11-7 با مطب تماس بگیرید 88699227 88699439

فاطمه تابه

سلام آقای دکترچندسالی هست که دندوناموکشیدم والان دندون متحرک دارم وخیلی معذبم تصمیم گرفتم ایمپلنت کنم عکس گرفتم میگن لثه هام به تحلیل رفته ونمیشه ایمپلنت کنم ایاآوردنچرهم کیفیت ایمپلنت روداره ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام اگه تحلیل رفته باشه باید پودر استخوان تزریق بشه تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

فاطمه تابه

سلام ببخشیدایمپلت ایرانی چیه وبااوردنچرفرق داره ؟

دکتر شهاب محمدی

سلام بله ربطی به هم ندارن

فرحناز ممتازباف

سلام ببخشید من بر اثر اتفاقی کلا دندونهای بالارو از دست دادم فقط یک ریشه میمونه و یکی دیگه از سمت اسیاب سالمه مصنوعی هم به هیچ عنوان نمیتونم نگهدارم پول هم ندارم برای ایمپلنت چون کسبو هم ندارم لطفا کمکم کنید چیکار باید بکنم خیلی از این وضعیتی که دارم زجر میکشم قسمتون میدم بخدا راهنماییم کنید متشکرم

دکتر شهاب محمدی

سلام میتونین ایمپلنت ایرانی رو امتحان کنین.

یوسفی

سلام بسیار عالی زیرا در قبل حتما بایستی چسب بزنن و باز هم نمیشد ولی این خیلی بهتره

گوهری

سلام پروتز کامل بالا و پایین هزینه ش چنده؟

دکتر محمدی

برای قیمت ها لطفا با مطب تماس بگیرین 02188695864

مهرداد شفقی

با سلام لطفا راهنمایی بفرمائید

دکتر محمدی

پاسخ داده شد

مهرداد شفقی

با سلام لطفا راهنمایی بفرمائید

دکتر محمدی

عذرخواهی بابت تاخیر، سوالتون جواب داده شد میتونین با مطب هم تماس بگیرین 02188695864

مهرداد

با سلام از دندانهای فک پایین فقط شیش عدد دندان دارم با دندان مصنوعی هم نتونستم کنار بیام. آیا امکان آور دنچر برای من وجود دارد از بندرعباس تشکر

دکتر محمدی

سلام به صورت تئوری بله این امکان وجود دارد ولی قبل از اون باید ویزیت بشین تا دقیقتر بشه نظر داد

امیرعباس

با سلام. بخش عمده ای از دندانهای فک بالا را از دست داده ام. 4 دندان بصورت ریشه در فک بالا دارم که میخواهم بلافاصله بعد از کشیدن اقدام به کاشت ایمپلنت و درنهایت اوردنچر کنم. اولا امکان دارد یا نه ؟ در ثانی بعد از کاشت ایمپلنت( قبل از اوردنچر) به علت بی ندانی حضور در جمع و محل کار آزار دهنده خواهد بود ، برای رفع این نقیصه آیا روشی وجود دارد که بصورت موقت جایگزین دندان شود یا نه ؟! با تشکر

دکتر محمدی

 این شرایط نیاز به ویزیت از نزدیک دارد. ویزیت رایگانه تشریف بیارین ۰۲۱۸۸۶۹۵۸۶۴

محسن تخیری

سلام من ۳سال قبل بانصب ۴ایمپلنت درفک بالا پرتز را نصب کردم ولی چون پروتز را نمیتوانم تحمل کنم وشدیدا بهتهوع میافتم‌بنا بر این ۲،سال است که پروتز را دراوردم وبا بی دندانی مطلق وتاثر درتکلم وغذا خوردن واز همه بدتر اثرات روحی روانی وگوشه نشینیو...........مبتلا شده ام اگر این روش اوردنچر میتواند به من کمک کند راهنمایی فرمایید من ،۷۲ سال دارم

دکتر محمدی

باید این پروتز متحرک رو با افزایش تعداد ایمپلنت به ثابت تبدیل کنن اوردنچر برای کسی که تهوع داره مناسب نیست پیشنهاد می کنم تشریف بیارین ویزیت، ویزیت رایگانه 02188695864