02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

مزایای لمینت های سرامیکی چیست؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/05/09

بروزرسانی شده در: 1402/09/26

از ونیرهای دندانی به منظور بهبود رنگ، شکل، موقعیت و نحوه قرارگیری دندان های جلویی استفاده می شود. همچنین به منظور بستن فاصله های کوچک بین دندان های جلو و طبیعی تر کردن رنگ دندان هایی که زرد شده اند و دندان هایی که شکستگی ها یا ترک خوردگی های کوچکی دارند و دندان هایی که درمان ریشه شده اند و همچنین به منظور پوشش خوردگی دندان های جلو در اثر گاز زدن و به منظور اصلاح عدم تراز های جزئی دندان ها می توان از لمینت های پرسلین استفاده کرد. 
ونیرهای پرسلین می‌توانند کیفیت زندگی افراد را به طور کامل ارتقا دهند. البته نمی‌توان گفت که همه بیماران کاندید مناسبی برای نصب ونیرهایی دندانی هستند بلکه مزایا و معایب لمینت های سرامیکی باید برای هر بیمار بررسی شود.
لمینت های پرسلین طبق شکل و اندازه دندان های طبیعی هر فرد سفارش داده می شوند و توسط نور فرابنفش به دندان های جلویی سیمان می شوند. در بسیاری از موارد نتایج لمینت کردن تاثیرات قابل توجهی در زندگی بیماران خواهد داشت. افرادی که از لبخند زدن در جمع یا حتی صحبت کردن جلوی افراد دیگر به علت نامناسب بودن شرایط ظاهری دندانشان خجالت می کشند؛ کاندید مناسبی برای نصب لمینت پرسلین هستند.
اگر به دنبال روشی برای اصلاح لبخند خود می گردید تا زیباتر به نظر برسید؛ لمینت های سرامیکی بهترین گزینه برای شماست. می توانید با تنظیم یک جلسه مشاوره با دکتر شهاب محمدی - ایمپلنتولوژیست و جراح دندان- تنظیم کنید بهترین خدمات ایمپلنت دندان و نصب لمینت های سرامیکی را با بهترین کیفیت دریافت کنید.
 
 
مزایای لمینیت
مطالب مرتبط: اسنپ اسمایل

ونیر های دندانی می توانند مزایای بسیار زیادی برای بیماران داشته باشند که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شوید:

به راحتی دندان هایی سفید هنگام لبخند زدن داشته باشید
با سالها نوشیدن چای و قهوه و کشیدن سیگار یا خوردن غذاهایی با رنگدانه های قوی مانند زردچوبه دندان ها به علت رنگ پذیری بالایی که دارند؛ به مرور زرد می شوند. در صورتیکه مینای دندان زرد شده باشد؛ می‌توان با استفاده از روش های خانگی و یا بلیچینگ نزد دندانپزشک، آن ها را سفید کرد. اما دندان هایی که به این روش ها سفید می شوند؛ پس از ۶ ماه تا یک سال مجدداً زرد می شوند. اگر به دنبال روشی ساده و دائمی برای سفید کردن دندان های خود هستید؛ ونیر های دندانی بهترین گزینه برای شماست. ونیر های دندانی نسبت به زرد شدن کاملا مقاوم هستند و طبق موسسه بین المللی سلامت ( NIH ) پس از نصب لمینت دندان نباید نگران زرد شدن آنها باشید و دیگر نیازی به سفید کردن آنها نخواهید داشت. با نصب لمینت های سرامیکی مخصوصا دندان‌هایی که زرد شده و یا به دلایل مختلف سیاه شدند؛ سفیدتر به نظر می‌رسند. چون این لمینت های سرامیکی نسبت به رنگ پذیری از موادی مانند قهوه و چای و کشیدن سیگار مقاومت رنگ آن ها تا پایان طول عمر طولانی شان که حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است؛ هیچ تغییری نمی کنند و موجب سفید تر نشان دادن ظاهر دندان های طبیعی می شوند.
مشکلات ظاهری دندان های خود را طی چند ساعت برطرف کنید
لمینت های سرامیکی می توانند بسیاری از مشکلات لبخند شما را اصلاح کنند. با استفاده از ونیر های دندانی آسیب دیدگی های دندان تا حدودی رفع شده و ظاهر لبخند زیباتر به نظر می رسد. ونیر های دندانی پرسلین می توانند برای درمان زرد شدن دندان ها، دندان های کج و شکسته شده، دندان های کوتاه یا خیلی پهن نسبت به دندانهای دیگر، دندانهای ساییده شده یا لب پر شده، دندان هایی که رنگ آنها با سایر دندانها تفاوت پیدا کرده است؛ کمک کنند. همچنین در صورتی که پس از درمان ریشه دندان نیاز به پرکردگی های عمیق باشد و موجب شود ظاهر دندان مخصوصاً در ناحیه لبخند نسبت به سایر دندانها تفاوت زیادی پیدا کند؛ می توان از لمینت  های سرامیکی به منظور یکدست کردن رنگ دندان ها استفاده کرد.
مینای دندان های آسیب دیده را با لمینت جایگزین کنید
مینای دندان از جنسی بسیار مستحکم ساخته شده است اما در اثر دندان قروچه یا خوردن غذاهای اسیدی و نوشیدنی‌های حاوی اسید بالا ممکن است ساییده شود. در صورتی که اسید معده نیز در اثر بیماری ریفلاکس بالا بیاید می تواند به مینای دندان آسیب برساند. این شرایط می‌تواند برای بیمار مشکلات جدی به وجود آورد. چون مینای دندان مجدداً رشد نمی کند اما خوشبختانه می‌توان آن را با ونیر های دندانی جایگزین کرد. لمینت های سرامیکی درمان فوق العاده برای دندان هایی هستند که مینای آنها دچار ساییدگی و خوردگی شده است. طبق نظریه آکادمی دندانپزشکی زیبایی آمریکا، ونیر های دندانی می‌توانند به عنوان یک روش درمانی - زیبایی برای پوشش دادن دندانهای آسیب دیده مورد استفاده قرار گیرند.
مطالب مرتبط: چرک خشک کن دندان
از دوام و طول عمر فوق العاده لمینت ها بهره ببرید
لمینت های سرامیکی طول عمر بسیار بالایی دارند. بیمارانی که از این لمینت ها استفاده می کنند نیازی نیست که نگران ترک خوردن یا شکستن آنها باشند. حفظ و نگهداری آنها بسیار راحت است به طوریکه با رعایت نکات بهداشتی ساده مانند دندان طبیعی و چکاپ های منظم توسط دندانپزشک می توان دوام و طول عمر آنها را تا 15 یا 20 سال افزایش داد. 
از زیباتر شدن ظاهر دندان های طبیعی خود لذت ببرید
ونیرها، قطعات پورسلین نازکی هستند که به دندان های جلویی به منظور تغییر رنگ و شکل آنها سیمان می شوند. نصب ونیر های دندانی موجب استحکام بیشتر دندان ها می شود و پایداری رنگ آنها نیز پس از پیوند خوردن بسیار بیشتر است. بنابراین ونیر های دندانی نه تنها می توانند در ظاهر لبخند تاثیر قابل توجهی داشته باشند بلکه راه حل فوق العاده برای پوشش دادن دندان های زرد شده، شکسته، کج شده و یا تغییر شکل داده اند. پوسته سرامیکی ونیر های دندانی تمام این مشکلات زیبایی را با پوشاندن دندان های طبیعی برطرف کرده و با ظاهری کاملا طبیعی طرح لبخند شما را اصلاح می کنند.
متاسفانه بیماران بسیاری با داشتن دندان های شکسته، سائیده شده و کج نمی توانند از داشتن لبخندی زیبا لذت ببرند اما با استفاده از پوسته های نازک سرامیکی که تمام سطح دندان های جلو را پوشش می دهند؛ می توان لبخند زیبایی را به بیماران هدیه داد.
اعتماد به نفس خود را افزایش دهید
  لبخند زیبا موجب می‌شود احساس اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند و برای قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی و شغلی آمادگی کاملی داشته باشید. دیگر نیازی نیست که از لبخند زدن یا صحبت کردن میان جمع خجالت بکشید. با استفاده از لمینت های سرامیکی برای زیبایی خود ارزش قائل می شوید. 
پس از نصب لمینت های سرامیکی اعتماد به نفس بیماران به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند و دیگر از قرار گرفتن در جمع خندیدن و صحبت کردن خجالت نمی کشند. با استفاده از لمینت های پرسلین سطح اعتماد به نفس افراد به علت داشتن لبخندی زیبا بالاتر می‌رود. برگرداندن اعتماد به نفس افراد با نصب پوسته های نازک سرامیکی که برای دندان های جلو بیماران طراحی شده کاملا امکان پذیر است. پس از نصب لمینت پرسلین، بیماران با اعتماد به نفس بیشتری میتوانند در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کرده و از زیبایی لبخند جدید خود لذت ببرند.
مطالب مرتبط: روکش دندان چیست
مراقبت راحت، حفظ و نگهداری بسیار ساده آنها را فراموش نکنید
لمینت های دندانی نیاز به مراقبت خاصی ندارند و همان حفظ بهداشت دهان و دندان با روش های معمولی مثل نخ دندان کشیدن و مسواک زدن سلامت آنها را به مدت طولانی تضمین می کند. با جلوگیری از بیماری های دهان و دندان، حفظ و نگهداری ونیرهای دندان بسیار راحت اس.ت خوردن، نوشیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آنها مانند دندان‌های طبیعی است. حفظ و نگهداری روزمره لمینت های پرسلین نیز با همان مسواک زدن و نخ دندان کشیدن معمولی انجام می گیرد و نیازی به هیچ مراقبت خاصی ندارند.
از نصب سریع و آسان آنها شگفت زده شوید
نصب ونیرهای لمینت به سرعت و طی دو جلسه انجام می گیرد. در جلسه اول دندانها طبیعی، آماده شده، قالب گیری می شوند و ونیر های موقتی روی دندان نصب می شود. دو هفته بعد لمینت های سرامیکی ساخته شده در لابراتوار روی دندانها سیمان شده و زیبایی لبخند را بلافاصله به فرد برمی گردانند.
بهبود و ریکاوری لمینت ها بسیار سریع است
یکی دیگر از مهم ترین مزیت های ونیر های دندانی این است که بیماران بلافاصه پس از نصب از ظاهر خود کاملاً راضی هستند. این روش یک راه حل فوق العاده است چون ونیر های سرامیکی می توانند بدون نیاز به هیچ گونه عمل جراحی طرح لبخند را بلافاسله پس از نصب کاملا اصلاح کنند. چون برای نصب لمینت های پرسلین از خود دندان های طبیعی استفاده می شود؛ زمان بهبود و ریکاوری نیز بسیار سریع است.
مقاومت ونیرهای دندانی نسبت به زرد شدن بسیار بیشتر است
جنس سرامیکی ونیر های دندانی نسبت به زرد شدن مقاوم بسیار بالایی دارند. به همین علت لمینت های سرامیکی در حقیقت یک راه حل بلند مدت هستند که نسبت به تغییر رنگ مقاومت دائمی دارند و با نوشیدن چای یا قهوه زیاد یا حتی سیگار کشیدن تغییر رنگ نمی دهند. 
دقیقا ماننددندان طبیعی خودتان به نظر می رسند
ونیر های دندانی به گونه ای با دندان های شما پیوند می خورند که نیازی به شکل دهی یا دریل کردن بیش از حد آن ها نیست. جنس و نوع قالب بندی ونیر های دندانی به گونه ای است که نمی توان بین آنها و دندانهای طبیعی فرد تمایزی قائل شد. با استفاده از لمینت های سرامیکی دندان های سفید تر و درخشان تری خواهید داشت و می توانید با انتخاب سایه مورد نظر خودتان لمینت های سرامیکی را دقیقا شبیه دندان های طبیعی خود کنید. چون لمینت های سرامیکی دقیقا شبیه دندان های طبیعی به نظر می رسند؛ هیچ کس به جز خودتان و دندانپزشکان نمی تواند تشخیص دهد که از لمینت  استفاده کرده اید.
سازگاری مناسب ونیرهای پورسلین با بافت لثه
مواد سرامیکی یا همان پورسلین  مورد استفاده در لمینت ها کاملا با بافت لثه سازگار به همین علت بافت لثه نسبت به آن واکنش آلرژیک نشان نخواهد داد و مشکل خاصی برای دهان و لثه فرد ایجاد نخواهد کرد.
مطالب مرتبط: کاشت دندان طبیعی

مزایای لمینت دندان نسبت به تاج دندان چیست؟

در مقایسه با تاج های دندانی که برای نصب شدن روی دندان ها باید دندان های طبیعی زیر آنها تغییر شکل بدهند؛ نیازی به تراشیدن مینای دندان به اندازه‌ای که شکل دندان تغییر کند؛ نیست. بلکه برای نصب لمینت های سرامیکی فقط لایه نازکی از دندان‌ها در حد نیم میلیمتر تراشیده می شود. 
از دیگر مزایای لمینت ها زیباتر بودن و مستحکم تر بودن نسبت به تاج های دندانی است. ونیر های دندانی روش کم تهاجمی تری نسبت به تاج های دندانی هستند. نصب تاج های دندانی نیاز به تراشیدن قابل توجه و تغییر شکل دادن دندان طبیعی به منظور آماده سازی پیش از انجام نصب تاج دندان دارد. در صورتی که برای نصب ونیر دندان، تنها باید لایه نازکی از مینای دندان تراشیده شود همچنین پس از نصب ونیر های دندانی نسبت به تاج های سنتی پیوند بسیار محکمی بین ونیر و دندان ایجاد می شود.

مزایای لمینت دندان به روش ارتودنسی چیست؟

مشکل دندانهایی که فاصله کمی داشته باشند یا کج در آمده باشند را می توان با روشهای ارتودنسی دندان یا استفاده از براکت ها حل کرد. اما امروزه این مشکلات تا حدی با کمک ونیر های دندانی حل می شوند. چون لمینت های پرسلین روی دندانهای جلو می چسبند؛ بنابراین نیازی به تغییر جهت، تغییر محل قرارگیری یا صاف کردن دندان هایی که کج شده اند یا از هم فاصله دارند؛ نمی باشد. البته توجه به این نکته مهم است که همواره نمی توان از ونیر های دندانی به جای روش‌های درمانی ارتودنسی استفاده کرد. با مشورت پزشک می ‌توانید اطمینان یابید که مشکل دندانهای شما با نصب ونیرهای پرسلین حل می شود. زمانی که فاصله بین دندان ها کم باشد به جای استفاده از روش طولانی مدت ارتودنسی برای پر کردن فاصله ها می توان از لمینت  سرامیکی فوری استفاده کرد. در صورتی که نمی توانید تعیین کنید که آیا نصب لمینت های سرامیکی انتخاب مناسبی برای دندان های شما است بهتر است ابتدا مزایا و معایب آن را بررسی کنید و سپس با دندان پزشک متخصص خود در کلینیک دندان مشورت نمایید.

مزایای لمینت دندان به کامپوزیت چیست؟

به طور خلاصه می توان گفت لمینت های سرامیکی درحقیقت پوشش مصنوعی برای سطح دندان هستند. این لمینت های سرامیکی در مقایسه با ونیر های کامپوزیت مقاومت در برابر زرد شدن و دوام و طول عمر بیشتری دارند. ونیرها طول عمر بیشتری حدود ۱۵ سال نسبت به کامپوزیت ها دارند.
مطالب مرتبط: فرق کامپوزیت و لمینت

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!