02188695864
شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بالاتر از بلوار دریا، کوچه بهاران ۲، پلاک ۵۳ (روبروی مرغ سوخاری کوپال)، واحد ۲
شنبه تا پنج شنبه: 10 صبح تا 9 شب
drmohammadi
logo ×

آیا پروتز دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت را نیز باید از دهان خارج کرد؟ - کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1398/05/10

بروزرسانی شده در: 1403/01/30

اشخاصی هستند که تصور می کنند دندان های مصنوعی قدیمی بهترین انتخاب برای پر کردن فک های بدون دندان است و تصور می کنند چون این دندان های مصنوعی متحرک هستند و می توان خارج از دهان آنها را تمیز کرد بهتر از پروتزهای دندانی برپایه ایمپلنت دندان هستند. باید بدانید پروتزهای دندانی بر پایه ایمپلنت دندانی نیز نوعی دندان مصنوعی هستند که روی ۴ یا تعداد بیشتری پایه ایمپلنت سوار می شوند. پروتز دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت می تواند ثابت یا متحرک باشد. اما پایه‌های ایمپلنت در استخوان فک کاشته شده و کاملاً با آن جوش می خورند.

پروتز دندانی متحرک

در صورتی که از پروتز دندانی متحرک استفاده کنید می توان دندانهای مصنوعی را روی دو پایه ایمپلنت در فک پایین سوار کرد. دندان های مصنوعی متحرک بر پایه ایمپلنت را نیز باید به منظور تمیز کردن هر روز از دهان خارج کرد.

مقایسه دندانهای مصنوعی ثابت و متحرک بر پایه ایمپلنت

دندانهای مصنوعی بر پایه ایمپلنت نه تنها تأثیر بسیار زیادی بر سلامت دهان و دندان بیماران دارند بلکه کیفیت زندگی آنها را نیز به طور قابل توجهی افزایش می دهند. دندان های مصنوعی بر پایه ایمپلنت عملکرد فوق العاده ای دارند و کارایی آنها رضایت بخش است.
دندانهای مصنوعی بر پایه ایمپلنت نسبت به دندانهای مصنوعی متحرک قدیمی کارآیی بسیار بهتری دارند ارزیابی های مختلف نشان می دهد که قدرت جویدن با این دندان های مصنوعی ۱۵ درصد بهتر از دندان های مصنوعی سنتی است و بیمار آنها را مانند دندان های طبیعی در دهان خود احساس خواهد کرد.
برای سوار کردن پروتز دندان مصنوعی ثابت تعداد پایه های ایمپلنت مورد نیاز، بیشتر از دندان مصنوعی متحرک است. چون پروتز دندان مصنوعی ثابت باید با پایداری و استحکام بیشتری از طرف پایه‌های ایمپلنت ساپورت شود. بدیهی است که دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت احساس راحتی بیشتری برای بیمار فراهم می آورد و کارآیی آن در جویدن و گاز زدن غذاها نیز بسیار بیشتر است.
دندان های مصنوعی متحرک بر پایه ایمپلنت نیاز به تعداد پایه کمتری دارند. کاشت چهار پایه در فک بالا و دوپایه در فک پایین معمولا برای ثابت نگه داشتن این دندان ها کفایت می کند. کارایی و دوام این دندان های مصنوعی بر پایه ایمپلنت از دنچر های قدیمی بسیار بیشتر است. البته حفظ و نگهداری دندان های مصنوعی متحرک نسبت به دندانهای مصنوعی ثابت راحت تر است.
 
 
پایه ایمپلنت
 مطالب مرتبط: مراحل ایمپلنت دندان

چه کسانی کاندید مناسبی برای استفاده از پروتز دندانی متحرک بر پایه ایمپلنت هستند؟

گزینه های مختلفی پیش روی افرادیست که دندان های یک فک یا هر دو فک خود را به طور کامل از دست داده اند. آنها می توانند از بریج دندانی ثابت برپایه ایمپلنت دندان استفاده کنند. این گزینه برای افرادی مناسب است که تراکم استخوان کافی در ناحیه فک خود دارد اما افرادی که استخوان فکشان تحلیل رفته باید از اوردنچر یا ایمپلنت All on 4 استفاده کنند. در صورتی که تصمیم گرفته اید از اوردنچر استفاده کنید ابتدا باید وضعیت دهان و دندان، استخوان فک و ساختار صورتتان ارزیابی شود. سپس پزشک می تواند به شما پیشنهاد دهد که آیا اوردنچر گزینه مناسبی است یا خیر.

آیا پروتز دندان مصنوعی متحرک در اوردنچر مورد استفاده قرار می گیرد؟  

اوردنچر شبیه دندان های مصنوعی قدیمی است و تاج دندانی آن نیز شبیه همان دندان های مصنوعی از پلاستیک ساخته می‌شود و ممکن است بخشی یا کل سقف دهان را بپوشاند. اما اصلی ترین تفاوت اوردنچر با دندان های مصنوعی سنتی، سوار شدن آنها روی پایه های ایمپلنت است به جای اینکه توسط لثه ها ساپورت شود.
اوردنچر مزایای بسیار زیادی مخصوصا برای افرادی که به تحلیل استخوان دچار شده اند؛ دارد. دندان های مصنوعی متحرک بر پایه ایمپلنت را می توان به گونه ای طراحی کرد که جایگزین بافت های تحلیل رفته شوند و در نتیجه ظاهر صورت را تغییر دهند و زیبایی و هارمونی را به آن برگرداند. بیمارانی که پیش از این از دندان های مصنوعی قدیمی استفاده می کردند احساس می‌کنند که نحوه صحبت کردن و همچنین جویدن غذا ها با اوردنچر برای آنها بسیار راحت تر شده است.
چون در اوردنچر از پروتز دندان مصنوعی متحرک استفاده می شود این پروتز نیز باید مثل دندان های مصنوعی سنتی از دهان خارج شده و تمیز شود. البته تمیز کردن آن بسیار راحت است و همچنین از مبتلا شدن به بیماری های دهان و دندان و پیشرفت تحلیل استخوان نیز جلوگیری می کنند. مراقبت از اوردنچر پس از بیرون آوردن از دهان موجب افزایش طول عمر و عدم نیاز به تعویض یا ترمیم دندان های مصنوعی متحرک در کوتاه مدت می شود.

مطالب مرتبط: قیمت ایمپلنت دندان

چطور باید از پروتز دندان متحرک بر پایه ایمپلنت مراقبت کرد؟

حفظ بهداشت دهان و دندان و ویزیت منظم نزد دندانپزشک از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر دوام و طول عمر پروتزهای دندانی متحرک بر پایه ایمپلنت است.
بعد از هر وعده غذایی علاوه بر تمیز کردن منظم پروتزهای دندانی متحرک بدون استفاده از آب داغ، باید محل اتصال با ایمپلنت را مسواک بزنید و از دهان شویه ها به منظور پاکسازی لثه ها استفاده کنید.

انواع پروتز دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

در دندانپزشکی دندان های مصنوعی به منظور پر کردن جای خالی دندان های یک فک یا هر دو فک مورد استفاده قرار می گیرند تا بیمار بتوانند مانند قبل غذاها را بجود، صحبت کند و ظاهر زیباتری داشته باشد. علاوه بر این پروتز های دندانی بر پایه ایمپلنت میتوانند از تحلیل استخوان فک و تحلیل لثه نیز جلوگیری کنند. پروتزهای دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت از دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شوند.
 مهمترین تفاوت پروتز های دندانی متحرک و ثابت این است که پروتزهای دندانی متحرک به راحتی توسط فرد از دهان خارج شده و در صورتی که غذایی به آن چسبیده باشد؛ تمیز می شود. به این ترتیب، تمیز کردن پروتز متحرک موجب جلوگیری از عفونت لثه و ابتلا به بیماری های دهان و دندان خواهد شد. همچنین پروتز دندانی متحرک به راحتی مجدداً روی ایمپلنت ها سوار می شوند و قیمت آنها نیز نسبت به پروتز ثابت ارزان تر است .
در حال حاضر دندان های مصنوعی متحرک بر پایه ایمپلنت مناسب ترین گزینه از  لحاظ هزینه برای بیماران هستند. چون علاوه براینکه حفظ و نگهداری آنها بسیار راحت است، آسان تر تعمیر شده و مشکلات کمتری برای بیمار ایجاد می کنند. فقط با رعایت چند نکته و تکنیک ساده جهت حفظ بهداشت دهان و دندان و تمیز کردن پروتز دندانی متحرک، دوام و طول عمر آن به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

بهترین روش مراقبت از پروتز دندان مصنوعی متحرک چیست؟

حفظ و نگهداری ایمپلنت های دندانی یکی از موضوعات مهمی است که دندان پزشک و بیمار باید به آن توجه کنند. بسیاری از بیماران زمانی که دوره درمان کاشت ایمپلنت و نصب پروتز دندانی را طی می کنند از مراقبت های بعد از آن غافل می شوند. آمارها نشان داده که به طور متوسط بیماران بعد از گذشت چهارده سال از کاشت ایمپلنت و نصب پروتز دندان متحرک، به دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند. هرچند که این نشان دهنده دوام و طول عمر بالای اوردنچر است اما از طرفی نشان می دهد که بیماران تا زمانی که به مشکلی بر نخورند جهت چکاپ های منظم به دندانپزشک مراجعه نمی کنند.
پروتز دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت دقیقا مانند دندان های طبیعی نیاز به مراقبت روزانه دارد. این پروتزها باید هر روز با دقت تمیز شوند. چون صفحه دندان مصنوعی به پایه های ایمپلنت در استخوان فک شما متصل شده است باید تمام ضمائم را پس از برداشتن پروتز دندان متحرک تمیز کنید. همچنین تمیز کردن خود لثه، اباتمنت و همچنین دندان مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار است. خوابیدن با دندانهای مصنوعی چه بر پایه ایمپلنت باشند و چه دندان مصنوعی سنتی اصلا توصیه نمی شود. بنابراین باید پروتز دندان مصنوعی متحرک را در طول شب از دهان خارج کنید تا از ایجاد عفونت و مشکلات دهان و دندان پیشگیری نمایید.
برای مراقبت از دندان های مصنوعی متحرک باید همواره آنها را تمیز نگه دارید به این منظور باید موارد زیر را رعایت کنید:
دندانهای مصنوعی را از دهان خارج کرده و بعد از خوردن غذا آنها را بشویید. سعی کنید آب به طور کامل از روی آنها عبور کند تا ذرات غذا از لابلای دندان ها پاک شوند. می توانید ظرفی را پر از آب کرده و دندان های مصنوعی را داخل ظرف بشویید تا در صورتی که از دست‌تان افتاد نشکند.
دندان های مصنوعی را با دقت حمل کنید و مطمئن شوید که با فشار اضافی آنها را خم نمی کنید یا به آنها آسیب نمی زنید.
بعد از برداشتن پروتز دندان مصنوعی متحرک، حتما لثه و اباتمنت ها را تمیز کنید. می توانید از مسواک های نرم برای تمیز کردن زبان، سقف دهان، لثه ها و اباتمنت ها استفاده کنید.
پروتز دندان مصنوعی را هر روز مسواک بزنید. بهتر است از تمیز کننده های غیر خورنده برای از بین بردن پلاک ها و غذاهای باقی مانده لای دندان های مصنوعی استفاده کنید.
پروتز دندان های مصنوعی متحرک را در طول شب داخل آب نگه دارید تا شکل خود را حفظ کنند.
قبل از اینکه دندانهای مصنوعی را مجدداً داخل دهان تان قرار دهید آنها را آب بکشید. مخصوصاً اگر از محلول های مخصوص برای خیساندن دندان مصنوعی در طول شب استفاده کرده اید؛ چون این محلول ها مواد شیمیایی هستند که موجب تورم لثه ها و حالت تهوع می شوند.
چک آپ های منظم نزد دندانپزشک را پس از سوار کردن پروتز دندان مصنوعی متحرک روی پایه های ایمپلنت فراموش نکنید. دندان پزشک باید پروتز دندان مصنوعی را هر ۶ ماه یکبار از لحاظ نحوه قرار گیری و تمیز بودن بررسی کند.
در صورتی که احساس می کنید پروتز دندان های مصنوعی به خوبی روی پایه های ایمپلنت قرار نمی‌گیرد و شل شده است حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. شل بودن دندان های مصنوعی می تواند به علت التهاب لثه اطراف ایمپلنت و یا عفونت باشد.

مطالب مرتبط: ایمپلنت فوری

چرا پس از کاشت اوردنچر باید به دندانپزشک مراجعه کنم؟

1. ایمپلنت ها نیز مانند دندان های طبیعی نیاز به مراقبت دارند. بنابراین پس از کاشت اوردنچر باید مانند دندان های طبیعی به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. حداقل یک بار در سال مراجعه به دندانپزشک به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های التهاب لثه، عفونت لثه و شکست درمان ایمپلنت ضروری است.
2. پس از نصب پروتز دندانی متحرک، نباید از تمیز کردن اباتمنت ها و حتی خود دندان مصنوعی غافل شوید. گاهی اوقات بیماران تصور می کنند که به خوبی از دندان ها و پایه های ایمپلنت مراقبت کرده‌اند در صورتی که پس از مراجعه به پزشک متوجه می شوند که به اندازه کافی پایه ها و دندان ها را تمیز نکرده اند. بنابراین مراجعه به پزشک علاوه بر اینکه نیاز به ترمیم و تعویض دندان های مصنوعی را به طور قابل توجهی کاهش می دهد؛ به دندانپزشک این امکان را می دهد که نحوه تمیز کردن دندان های مصنوعی متحرک و پایه های ایمپلنت را ارزیابی کرده و آموزش در این خصوص به بیماران بدهد.
3. در صورتی که بیماری التهاب لثه اطراف ایمپلنت در مراحل اولیه تشخیص داده شود دندان پزشک به راحتی می تواند آن را کنترل کرده و درمان کند اما در صورتی که بیمار دیر به دندانپزشک مراجعه کند ممکن است ایمپلنت های کاشته شده در دهان با شکست مواجه شود.
4. به منظور اینکه پروتز دندان مصنوعی متحرک و ایمپلنت ها را در بهترین شرایط ممکن نگه دارید باید حتماً به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنید. دانپزشک با بررسی لثه و بافت‌های دهان از سلامت آنها مطمئن شده و همچنین نحوه قرار گیری درست پروتز دندان مصنوعی روی پایه های ایمپلنت را بررسی می کند. دندانپزشک با گرفتن اشعه ایکس از صحیح بودن محل قرارگیری اباتمنت ها و ضمائم آن مطمئن می شود. کلیپس ها و ضمائم دیگری که به راحتی جدا می‌شوند معمولاً باید سالیانه یا هر دو سال یکبار تعویض گردند.

چه موادی به پروتز دندان مصنوعی متحرک آسیب می رسانند؟

1. مواد پاک کننده و خورنده: از خمیر دندان های ساینده و خورنده و تمیز کننده های قوی استفاده نکنید. چون می‌تواند به پروتز دندان مصنوعی آسیب برساند.
2. خمیر دندان های سفید کننده: خمیر دندان های سفید کننده بسیار ساینده هستند و معمولا نباید برای تمیز کردن دندانهای مصنوعی مورد استفاده قرار بگیرند.
3. آب داغ: از شستن یا قرار دادن دندان های مصنوعی متحرک در آب داغ یا آب جوش خودداری کنید. چون به پلاستیک پروتز دندان متحرک اسیب می رساند.
مطالب مرتبط: ایمپلنت دیجیتال

مشاوره رایگان دندانپزشکی

به این مقاله امتیاز دهید

4.5 از 1 رأی

داستان های مشتریان ما

گالری لبخند

ایجاد یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس و ظاهر کلی افراد را افزایش دهد.

نظرات کاربران

زهرا

اقای دکتر من خانمی ۲۹ ساله هستم که ۲ سال فک بالارو کلا مصنوعی گذاشتم برا پروتوز می تونم اقدام کنم من کرمانشاه هستم چطور مراجه کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید معاینه بشین آدرس ما تو قسمت ارتباط با ما موجوده.

ميترا

سلام دکتر من کل فک بالارو ايمپلنت کردم الان برای تاج دندان دکترم مسافرت رفته ميتونم برای تاج دندان مزاحمتون بشم

دکتر شهاب محمدی

سلام باید اول تشریف بیارید واسه معاینه.

غلامرضا

سلام. جناب دکتر دندانهای من کلا از بین رفتن و متاسفانه ریشه هنوز داخل لثه و فک هست و هیچ تاج دندانی مخصوصا بعد دندان های نیش ندارم. امکان استفاده از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت وجود داره و هزینه فک کامل چقدر میشه تا ببینم توان مالی شو دارم بیام خدمتتون.

دکتر شهاب محمدی

سلام بله تشریف بیارید معاینه هزینه ی هر دندان کامل تو سایت موجوده. ولی هزینه ی کلی تو ویزیت مشخص میشه

بزرگمهر

سلام دکتر وقتون بخیر خسته نباشی ایا پروتوز دندان میتونه برای دندانپزشکی ادامه بده ممنون میشم

دکتر شهاب محمدی

سلام اطلاعی ندارم

مهرداد

سلام من ایمپلنت گذاشتم فول فک بالام پروتز دندان مرحله آخر را با چسب یا یه ماده ای چسباندن به ایمپلنت ها خواستم بپرسم مگه با پیچ نباید باشه؟چون ایمپلنت ثابت کردم.ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام نه، پایه پیچ شده روکش چسبونده میشه

امیرصبوری

سلام لطفا ادرس وساعت کاری ارسال کنید

دکتر شهاب محمدی

سلام https://bit.ly/2QGMDFC

محمدعلی محمدیان

سلام میشه لطف کنین بگین دندان بالا جلو سه تا وچندتا کرسی بالاندارم رفتم دندان مصنوعی درست کرده واسم با کام دوست ندارم چه راه حلی وجود داره که کام بالا نداشته باشه چهارتا دندان بالا دارم نمیشه به همون وصل کنی یکجور

دکتر شهاب محمدی

سلام نه باید ایمپلنت بشه

رحیم

سلام جناب آقای دکتر - در اردنچر کامل فک بالا و پایین بر پایه ایمپلنت آیا میشه دندانها بر روی خود ایمپلنت نصب شوند و لثه مصنوعی نباشه از نظر زیبایی لثه مصنوعی بد دیده میشود - با تشکر

دکتر شهاب محمدی

سلام لثه مصنوعی منظورتونو متوجه نمیشم

رحیم

با تشکرات فراوان از پاسخگویی در ایمپلنت خود واحد دندان بر روی ایمپلنت محکم میشود ولی عکسهایی که من از اردنچر در اینترنت دیدم سری کامل دندان مصنوعی که دندانها همانند دندان مصنوعی بر روی پایه ( لثه) هستش و این واحد کامل در دهان نصب میشود من میخواستم بدانم آیا میشود در اردنچر همانند ایمپلنت خود واحد دندانها بر روی پایه نصب شود چون دیگه مثل دندان مصنوعی میشود

دکتر شهاب محمدی

سلام بله تشریف بیارین ویزیت

ابوالفضل

سلام کل فک دندون مصنوعی با چند پایه به فک متصل باشه قیمتش چنده

دکتر شهاب محمدی

سلام باید تشریف بیارید ویزیت تا با توجه به تعداد پایه های مورد نیاز هزینه ی کلی مشخص شه.

الهه

سلام من فک پایینم ده تا دندان دارم میخواستم برا سه عدد دندان با پایه ایمپلنت تشریف بیارم میخواستم ببینم قیمتش حدودا چقدر میشه که پول جور کنم

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ی هر دندان کامل تو قسمت تعرفه ی ایمپلنت موجوده. اما هزینه ی کلی تو ویزیت مشخص میشه.

علیرضا

سلام آقای دکتر من دندان فک بالا از دست دادم اگه بخوام دندون مصنوعی بر پایی ایمپلنت بزارم هزینه ش چقدر میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ی هر دندان کامل تو سایت موجوده. اما هزینه ی کلی شما تو ویزیت مشخص میشه.

سارا

سلام.پدرم ۶۳ ساله هست و ۴ عدد ایمپلنت در فک بالا گذاشته حالا برای گذاشتن پروتز روی ایمپلنت بین دو نوع پروتز مردد هستن.پروتزی که فقط روی ایمپلنت منشیند و پروتزی که علاوه بر روی ایمپلنت سقف دهان را نیز می پوشاند.اگه ممکنه معایب و مزایای این دو نوع رو بفرمایید.ممنونم

دکتر شهاب محمدی

سلام پروتزی که سقف دهان را می پوشاند محکم تر است و کمتر حرکت دارد اون یکی برای پدرتون راحت تر است

مرتضی سلیمانی

سلام.وقت بخیرجناب دکتر.من دیشبم بایک اس مزاحمتون شدم واقعاببخشید.خواستم اینوبدونم من ک لثه پایینمو۱۰تادندان ازدست دادم وچندسال میشه لابراتورمصنوعی گذاشتم ورفتم برایکی ازدکترای شهرمان گفتندک۲یا۳تاپایه بایدسوارکنم خلاسه اخه بعدازثابت کردن لثه متحرک چطورمیشه ک پا تمیز نکنی توش مندم حقیقت ینی غذازیرلثه نمیره اگ رفت مشکل بوجودنمیاد؟ چطورمیشه تمیزکردموقع ک ثابت باشه خاهش میکنم راهنماییم کنید اگ لطفم کنیدبیاییدخصوصی 09147410591 استان خوزستان شهرستان شوش دانیال(ع)

دکتر شهاب محمدی

سلام نگران نباشید میتونید با مسواک های خاص تمیز کنین

نیما

سلام در صورت داشتن بیمه تکمیلی هزینه آن به چه صورت است؟

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ها فرقی نمیکنه میتونیم معرفی نامه و هزینه رو اعلام کنیم؛ خودتون از بیمه تکمیلی پولتون رو دریافت کنین

مجید یونسیان

جهت معاینه از همکاران محترمتان در مشهد چه کسی را توصیه مینمائید . سپاسگذارم

دکتر شهاب محمدی

سلام متاستفانه کسی رو نمیشناسم بهتون پیشنهاد بدم.

مجید یونسیان

از اینکه اطلاعات مفید و جامع در اختیار کسانیکه به این خدمات نیاز دارند و بالا بردن آگاهی عمومی میگذارید سپاسگذارم . خیلی سود بردم

دکتر شهاب محمدی

سلام خوشحالیم که مطالب براتون مفید بوده.

مجید یونسیان

از اینکه اطلاعات مفید و جامع در اختیار کسانیکه به این خدمات نیاز دارند و بالا بردن آگاهی عمومی میگذارید سپاسگذارم . خیلی سود بردم

مجید یونسیان

از اینکه اطلاعات مفید و جامع در اختیار کسانیکه به این خدمات نیاز دارند و بالا بردن آگاهی عمومی میگذارید سپاسگذارم . خیلی سود بردم

بهار

سلاممنم ۳۰ سالمه چهار دندان جلوی فک بالا رو ازدست دادم خواستم ببینم چند تا پایه نیاز داره و هزینش چقدر میشه البته دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت ممنون

بهار

سلاممنم ۳۰ سالمه چهار دندان جلوی فک بالا رو ازدست دادم خواستم ببینم چند تا پایه نیاز داره و هزینش چقدر میشه البته دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت ممنون

بهار

سلاممنم ۳۰ سالمه چهار دندان جلوی فک بالا رو ازدست دادم خواستم ببینم چند تا پایه نیاز داره و هزینش چقدر میشه البته دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت ممنون

بهار

سلاممنم ۳۰ سالمه چهار دندان جلوی فک بالا رو ازدست دادم خواستم ببینم چند تا پایه نیاز داره و هزینش چقدر میشه البته دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت ممنون

بهار

سلاممنم ۳۰ سالمه چهار دندان جلوی فک بالا رو ازدست دادم خواستم ببینم چند تا پایه نیاز داره و هزینش چقدر میشه البته دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت ممنون

دکتر شهاب محمدی

در کامنت قبلی پاسخ داده شد.

بهار

سلاممنم ۳۰ سالمه چهار دندان جلوی فک بالا رو ازدست دادم خواستم ببینم چند تا پایه نیاز داره و هزینش چقدر میشه البته دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت ممنون

دکتر شهاب محمدی

سلام هزینه ایمپلنت ها توی صفحه تعرفه ایمپلنت موجوده ولی در مورد تعداد باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه

زیبا

سلام اقادکتر من ۲۹سالمه به تازگی همه دندانهایم راکشیدم میخوام دندانهای مصنوعی با پای اینپلنت بزارم چندتاپای اینپلنت لازمه هزینش چقدر میشه

دکتر شهاب محمدی

سلام اینطوری نمیشه دقیق نظر داد. باید تشریف بیارید ویزیت بشید. ویزیت رایگانه 88699227

خسرویان

سلام اقای دکتر من دوتا دندون جلو دارم ک کشیدمشون چه نو دندونی بکارم ک هزینش زیاد نشه پولم کمه

دکتر شهاب محمدی

سلام اینطوری نمیشه دقیق تشخیص داد که چه نوع ایمپلنتی برای دندان شما مناسب است. باید تشریف بیارید واسه ویزیت. ویزیت رایگانه 88699227

داود

سلام اقای دکتر خسته نباشید من ۵۱ سال سنمه و الان پنج ساله که دندان هامو کشیدم و از دندان مصنوعی استفاده میکنم و بخاطر نداشتن وضعیت مالی خوب نتونستم دندان هامو بکارم در ضمن من دندان مصنوعی خوبی دارم جنسش خارجیه میشه از همین دندان ها برای کاشت استفاده کرد ؟؟؟ و در کل هزینه کامل چقدر میشه؟؟

دکتر شهاب محمدی

سلام نه متاسفانه فرآیند پایه ایمپلنت و تاج اون با دندان مصنوعی کاملا متفاوته و نمیشه‌ از دندان مصنوعی برای ایمپلنت استفاده کرد. برای تعیین هزینه کلی نیاز به مشاوره با دندانپزشک دارید. ویزیت رایگان است 88699227

کاظمی‌

سلام.هزینه‌ی‌یک‌دست‌کامل‌دندان‌مصنوعی‌متحرک‌بر‌پایه‌ی‌ایمپلنت‌چقدر‌میشه؟ممنون‌میشم‌جواب‌بدید.

دکتر محمدی

سلام قیمت های ایمپلنت های تکی در صفحه تعرفه ها هست ولی برای ایمپلنت فک کامل باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه 02188695864

محسن

سلام. واسه کل فک پایینم دندان ثابت ایمپلنت میخام. این هزینش چقدر میشه حالا دقیق یا حدودی چقدر میشه؟

دکتر محمدی

سلام برای کل فک باید تشریف بیارین ویزیت ویزیت رایگانه از ۱۰ میلیون به بالا برای کل فک

فریبرز پورمند

با دورود ایا پروتز اجبارا باید از پلاستیک باشد یا میتواند از مواد دیگر و بهتر استفاده کرد

دکتر محمدی

پروز های مواد ها و ترکیبات مختلفی دارن همون طور که از اسمشون هم پیداست

شهرام

بستگي به نظر دكتر و فك وهزينه داره

نسرین

سلام روز خوش دندان متحرک برپایه ایمپلنت رامیشه با ایمپلنت مقایسه کرد؟

دکتر محمدی

سلام سوالتون برام واضح نیست

امیرصبوری

باسلام..من چهل سالمه کل دندهایم کشیدم..بعد ازمدتی رفتم دندان عملی گذاشتم‌.ولی هنوز نتونسم .استفاده کنم.حالت تهو.ووو...ودرکل خودم بدم میاد ازاینکه دردهان جابجا میشوند وصدامیکند..حالا متن وکارشمارا خوندم.اگرثابت باشه .خوبه.فقط لطف کنید یک ادرس ِبفرستید تا خدمت شما برسم.ساعت کاری هم بیان کنید .

زهرا

سلام لطف میکنید قیمت یک دست کامل را بگید حدودی؟

دکتر محمدی

سلام نمیشه دقیق گفت ولی شاید حدود ۲۰ میلیون برای کل فک

مریم

سلام لطف میکنید قیمت این ها رو هم بگید

دکتر محمدی

برای قیمت ها با مطب تماس بگیرین 02188695864